DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??
73
Cevap
0
Favori
8.277
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      236 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:38:29
      arkadaşlar merhaba

      geçenlerde bir arkadaşıma hatcback otoların sedan otolara göre daha iyi yol tuttuğunu söylediğimde bana kesinlikle yanıldığımı söyledi sedan araçlar daha iyi yol tutar dedi bunu ise sedan araçların arka kısmanın daha hafif olduğu şeklinde bir tezle savundu..sizce sedan mı daha iyi yol tutar hatcbackmi?yoksa bu bizzat aracın modeli ve markasıyla mı ilgilidir..

      sevgiyle kalın


      _____________________________


    • Teğmen
      236 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:42:06
      sedan araçların arka kısmanın daha hafif (pardon bu kısım hafif değil ağır olacak)


      _____________________________


    • Yarbay
      4818 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:47:38
      Araçtan araca değişir. Mesela bir X marka modelin sedanı Y marka otomobilin HB modelinden daha iyi yol tutabilir.
      Ama genel olarak düşünürsek, HB'ler daha iyi yol tutar diyorum.


      _____________________________

      97. Opel Corsa GSİ. Not Stock
    • Yarbay
      6504 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:48:50
      Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.


      _____________________________

    • Yarbay
      2729 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:50:56
      ben de hb'ler daha iyi yol tutar diye biliyorum.
      Arka tekerin arkasında kalan kısmın ağırlığı ne kadar azsa o kadar iyi yol tutar diye bir şey söylersem yanlış olur mu?


      _____________________________

      Ubi dubium ibi libertas
    • Teğmen
      236 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:52:18

      quote:

      Orijinalden alıntı: kkvan

      Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.


      AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??


      _____________________________


    • Yarbay
      4818 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:55:00

      quote:

      Orijinalden alıntı: vatos73



      Alıntıları Göster



      AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??

      Viraj alma kabiliyeti, sert yumuşak süspansiyonlar, hız ve sürücüde büyük bir etkendir.


      _____________________________

      97. Opel Corsa GSİ. Not Stock
    • Yarbay
      3043 Mesaj
      01 Kasım 2009 20:30:10
      Vallahi, bence Hb dir..Bir sedan bir Hb aracım var... Sedan illaki uzun yolda virajlarda savuruyor kendisini(Bkz:Arka lastiklerden sonraki bagaj kısımı).Fakat hb aracım(206) , arka lastiklerinden sonra kaportası falan olmadığı için iyi tutunuyor yola...

      Tabi ekipmandan ekipmana değişir durum...Mesela, yeni Lancerin yol tutuşu bir çok hb den iyidir kanımca.


      _____________________________

    • Yarbay
      2611 Mesaj
      01 Kasım 2009 20:32:15
      sedan diyorum ama bilmiyorum


      _____________________________

      jdm style
    • Yarbay
      11361 Mesaj
      01 Kasım 2009 22:13:30
      206 HB mi yoksa Sedan mı iyi yol tutar? Palio mu Albea mı iyi viraj alır. Yol tutmaktan kasıt virajı alınabilecek en yüksek hız olarak algılıyorum ben. Kayabilir ama daha rahat toparlanabilir HB araç. Ben HB araçların daha iyi viraj aldığı kanısındayım en azından boyu kısa olduğu için kıçınla dünyaları devirme ihtimalin daha düşük



      _____________________________

      Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...
    • Yarbay
      3923 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:22:47
      bence hb. Şöle bi teorim var, avrupa'da hb revaçta olduğu için, araçlar hb olarak dizayn ediliyor, o yüzden ağırlık merkezi falan en optimum olan model hb oluyor. Sedanları hb'den türetiyorlar. O yüzden orjinal tasarım kadar iyi olmuyor.

      Gerçi çok büyük fark yaratacağını sanmam


    • Yarbay
      2179 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:28:10
      virajlarda hb araçlar daha iyi yol tutuşuna sahip olurlar fakat sedan araçla yolda giderken savrulmazla



      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      2872 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:35:42
      Bencesiz bilimsel bir açıklaması var mı?


      _____________________________

    • Teğmen
      236 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:42:53
      işin ilginç yanı üst segment araçlar sedan mercedes bmw audi gibi hatta ford mondeo nun sedan olmasına karşın mükemmel bir yol tutuşa sahip olduğu bizzat komşum tarafından söylenmişti...


      _____________________________


    • Yarbay
      5716 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:45:50
      Bu duruma gore degisir mesela her sey ayni (aks mesafesi vs.) sadece arkaya bagaj eklenmisse hb daha iyi yol tutar. Sedan virajda arkasini birakmaya daha yatkindir tekerlekten sonra agirlik fazla oldugu icin.

      Fakat eger sedanda aks mesafesi degisiyorsa durum degisebilir. Yine de hb genelde daha avantajlidir cunku aracin boyu uzamistir.

      Aks genisliginin aks mesafesine orani buyuk olan araclar daha iyi yol tutar (bkz. Mini) O yuzden aracin sedan mi hb mi oldugunda ziyada tekerleklerin konumu onemlidir. Tabiki diger her sey ayni oldugunda, yoksa markadan markadan yol tutus tamamen degisir.


      _____________________________

      2015 Dodge Journey R/T V6
      2013 Bmw 328i Modern line
    • Yarbay
      3161 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:47:16
      Bu konuyu aracın tipiyle ilişkilendirmek yanılgıya sebep olabilir ama şöyle bir değerlendirme yaparsak, hatchback araçlar daha sportif görünürler.Bazı firmalar ise bunu sadece görüntüyle bırakmak istemez ve çok ufak dokunuşlar yaparak sürüşe de yansıtmak isterler(sedana göre).Bu dokunuşlar sayesinde hatchback daha iyi yol tutabilir.Dediğim gibi bu yol tutuş hatchback likten değil,firmanın spor araba isteyenleri düşünmesinden kaynaklanır.Ha şu da var ki;her firma da hatchback aracına spor araç gözüyle bakmayabilir ve sedan ile aralarında fazlaca fark yaratmayabilir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 1 Kasım 2009; 23:48:25 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3147 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:50:09
      Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi


      _____________________________

      *Fujifilm S2000 HD*XBox 360 1.51*Logitech Z5500*15" MacBookPro i7 2.0*Creative Gigaworks G500*Samsung i9100*

    • Yarbay
      10019 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:53:51
      4.katta balkondan aşağıya baktığımızda sedan araçların tavanlarının hb araçların tavanlarına göre daha küçük olduklarını görürüz.
      sedanlarda tavan daha ufak olduğundan ağırlık merkezleri de hb lere göre daha aşağıdadır diyebilir miyiz?

      sedan ve hb araçlarının dingil mesafelerinin aynı olduğunu düşünürsek sizce ağırlık merkezi daha yukarıda araç , ağırlık merkezi daha aşağıda olan araca göre daha fazla savrulmaya meyilli değil midir?


      _____________________________

    • Yarbay
      2006 Mesaj
      02 Kasım 2009 00:17:30
      lastiklere binen ağırlık oranları nerden nereye daha çok ağırlık biniyor bunları bi modelin sedanı ve hatchback i olarak irdeleme gerekir ancak bana göre sedan larda ağırlık dağılımı daha iyidir neden diceksiniz çünki arka tekerden sonrasında bagaj var ve bu dengeli bir ağırlık koyuyo ortaya ama tam cevabı hesap yapan bi fizikci verebilir


    • Yarbay
      8014 Mesaj
      02 Kasım 2009 00:31:58

      quote:

      Orijinalden alıntı: 09nanometer

      Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi



      içimden buna benzer birşey dedim .. baktım hem fikir biri var

      +1
      diyeyim dedim


      _____________________________

      Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select
    • Yüzbaşı
      647 Mesaj
      02 Kasım 2009 00:38:10
      Bu soruya kesin cevap verememekle birlikte HB tarzı araçların daha sportif ve iyi yol tuttuğunu biliyorum.
      Yani Palio mu Albea derseniz albea aynı hızda aynı viraja girin arkasını bıraktıgını goreceksınız.Palio cup yarışları olurdu eskiden palio kit carlar ralli araçlari genelde HB dir.Focusun sedanı Rallide hiç gördününüzmü?
      Bunun yanında sedan olan İmpreza Evo tarzı araçlar sedan gorunmelerıne ragmen araç alt yapısı tamamen sportıftır oldugundan yol tutar.Mercedes Bmw tarzı araçlarda normal bir HB araca göre daha iyi yol tutar.

      Gelelim VW gene Bir golf bir jettadan daha iyi tol tutar.
      Bunun kesin bir cevabı yoktur diye düşünüyorum.Aklıma geldi Bir golf gti bir bmw 3 serisine göre virajda daha seridir gibi düşündüm belkide değildir.


      _____________________________

      İlk sahıbı 2004 model 10 yıllık Palio 1.2 16v Go kullanıcısı (SATILDI) Peugeot 3008 2010 model 1.6VTİ LPG premıum kullanıcısı (HALEN)İlk sahıbı Peugeot 407 2006 model 1.6 HDI comfort kullanıcısı (AİLENİN)
    • Teğmen
      236 Mesaj
      02 Kasım 2009 00:45:02
      herhalde yol tutuşa etki eden faktörler anladığım kadarıyla

      1-aerodinamik yapı&teknik dizayn
      2-marka&model

      olmalı yorumlara bakılırsa...


      _____________________________


    • Emekli Yönetici
      15731 Mesaj
      02 Kasım 2009 00:59:17
      yükseklikte büyük etken bence


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Binbaşı
      1421 Mesaj
      02 Kasım 2009 01:25:39
      Virajlarda arkadan daha çok savurmanın sebebi arkadaki ağırlığının öne göre az olmasıdır.(Motor önde)
      Sedanlarda arka tarafın ağırlığı hbden daha fazla ise savurma daha az olabilir.
      En azından etmenlerden birisi bu olabilir diye düşünüyorum.
      Çok etmen vardır ama.
      Forum için güzel bir konu ayrıca bu.
      Bu konuda bilgili arkadaşların yazılarını görmek isterim.


      _____________________________

      Veni, vidi, vici
    • Yarbay
      10358 Mesaj
      02 Kasım 2009 01:42:31
      Bilimsel aciklamari tam olarak nedir bilmiyorum ancak birkaç modelin yol tutusu hakkında yorum yapayım;

      golfün yol tutusu jettaya göre biraz daha iyi gibi, aynı sekilde astra hb yol tutusu Sedana göre daha başarılı, focus hb>focus sedan, megane hb>megane sedan...

      Bunlar çok büyük farklar değil ancak bu hissiyat tecrübelerimle sabittir. Yanıldığımı düşünmüyorum. Ben gibi düşünen birkaç arkadasım daha var.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Teğmen
      153 Mesaj
      02 Kasım 2009 01:45:36
      Gerçekten güzel bir konu olmuş. Bunu aynı model aracın hem sedan hemde hb olanını kullanan arkadaşlar varsa onların yorumlarını almak daha faydalı olacaktır. mesela focus sedan mı yoksa hb mi yada toyota corolla sedan mı yoksa hb vs. şeklinde çoğaltılabilir. Bu tarz bir kıyaslama gerçeğe en yakın fikri verecektir diye düşünüyorum.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      403 Mesaj
      03 Kasım 2009 22:26:24
      sedan arac daha iyi yol tutar ama herhangi kayma vs olursa hb aracı daha rahat toparlarsın. tabi her sedan iyi yol tutacak veya her hb kötü yol tutar diye bişey yok ama unutmaki ağır bir sedan arac iyi yol utar ama o ağırlıktaki araç bi yoldan çıkarsa ağır bir araç olduğu için ters yönde toplaması daha azor olacaktır.youtube üzerinden arac testlerine bak mesela hb araçlar viraja girdiğinde kayıyor heman ama hemen toparlanabiliyor sedan araç aynı hızda kaymıyor ama derin virajda bi kaydığı zaman aracı toplaması daha zor oluyor...


      _____________________________

      By-Sepidi
    • Yüzbaşı
      901 Mesaj
      03 Kasım 2009 22:51:01
      WRC arabalar (pug,citroen,ford,reno) hb arabalardan seçilmiş.Ama subaru ve mitsubishi sedan kullanıyor. Onlarda bile görüş birliği yok.


      _____________________________

    • Yarbay
      3174 Mesaj
      03 Kasım 2009 23:13:47
      bence bu konuya bakarken, aynı model aracın sedan-hb modellerini kıyaslamak daha doğru olur.
      mesela;
      brava-marea
      tipo-tempra
      astra hb-astra sedan
      206 hb-206 sedan
      megane hb-megane sedan
      golf-jetta
      focus hb-focus sedan
      mazda 3 hb-mazda 3 sedan
      ...
      aynı şasiyi kullanan hb ve sedan araçlarda hangisi daha iyi yol tutar desek daha iyi olur sanırım.
      farklı model iki aracı karşılaştırmak pek doğru değil.birinde tam bağımsız,diğerinde yaprak tipli süspansiyon vardır.
      bir de yüksek hızlarda sedan araçların arkası biraz daha fazla oturuyor diye biliyorum.(rüzgardan dolayı)?


      _____________________________

    • Yarbay
      4515 Mesaj
      04 Kasım 2009 01:38:03
      Bir otomobil kareye ne kadar yakın olursa tutunma limitleri o kadar yüksektir. (Tabi optimum tutunma hedeflenerek üretilen araçlardan bahsediyorum, yani Palio İnsignia'ya göre kareye daha yakın diye daha iyi yol tutar demiyorum ) Kareye yakın araçlar da iyi tutunmakla birlikte yoldan koptular mı 4 tekerlekten birden koparlar.

      Örnek verecek olursam; Aynı iki otomobil, aynı ağırlık merkezi, aynı ağırlık, aynı aerodinamik veriler, aynı lastik vs... Biri sedan biri Hb diyelim ve Hb olanın da ön-arka lastik mesafesi kısa olsun, HB daha iyi tutunur diyebiliriz veya iz genişliği fazla olsun yine daha iyi tutunur diyebiliriz.

      Burada araçları karoser tiplerine göre karşılaştırmak istemişsiniz ama karoserden ziyade şase boyutlarına göre karşılaştırırsak daha verimli sonuçlar alırız diye düşünüyorum.


      _____________________________

    • Yarbay
      4188 Mesaj
      04 Kasım 2009 03:41:54

      quote:

      Orijinalden alıntı: sepidi

      sedan arac daha iyi yol tutar ama herhangi kayma vs olursa hb aracı daha rahat toparlarsın. tabi her sedan iyi yol tutacak veya her hb kötü yol tutar diye bişey yok ama unutmaki ağır bir sedan arac iyi yol utar ama o ağırlıktaki araç bi yoldan çıkarsa ağır bir araç olduğu için ters yönde toplaması daha azor olacaktır.youtube üzerinden arac testlerine bak mesela hb araçlar viraja girdiğinde kayıyor heman ama hemen toparlanabiliyor sedan araç aynı hızda kaymıyor ama derin virajda bi kaydığı zaman aracı toplaması daha zor oluyor...

      aynen sepidi arkadaşımızın dediklerine katılıyorum
      arkası hafif araç ağırolandan erken kaysada toparlar
      diğer ağır olanı kaydımı gidiş o gidiş
      sedan hb bir kenera birakın aynı arabayı bagajda 100kg
      yükle deneyin herzman bagajı boş olan daha iyi yoltutar
      arkadaki yük öntarafın kontröllü çekişini etkiler fikrimce
      saygılar...


      _____________________________

    • Yarbay
      2571 Mesaj
      04 Kasım 2009 04:12:01
      Genel bir tabir yanlış olur.Aks,ağırlık,yükseklik bu konuda etkendir ama bence sedan


      _____________________________

    • Yarbay
      3716 Mesaj
      04 Kasım 2009 04:19:39
      quote:

      Orijinalden alıntı: 09nanometer

      Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi

      +100 oktan


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      259 Mesaj
      04 Kasım 2009 06:53:58
      Arabanın ön sağ tekerleği ile arka sol tekerleği arasına bir çizgi, ön sol tekerleği ile arka sağ tekerleği arasına da bir çizgi çekerek X harfini oluşturduğumuzu düşünün. Bu X ne kadar büyük olursa araç o kadar iyi yol tutar. Sedan veya hatchback diye genelleme yapmaktan ziyade araç bazında karşılaştırma yapmak daha doğrudur.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi osasuna -- 4 Kasım 2009; 6:56:31 >
    • Yarbay
      3981 Mesaj
      04 Kasım 2009 07:34:51
      ralliye katılan araçların çoğu HB, çok azı sedan.
      bu yüzden HB ler daja iyi yol tutar gibime geliyor.


      _____________________________

      İstisnaları saymazsak ülkemde kimse işini doğru dürüst yapmıyor. Etrafınıza bakın, mutlaka göreceksiniz. Kendimizden başlayarak DÜZELTELİM!
      suç işleyenleri affetmek, insanları suç işlemeye teşvik eder ve suç işlemeyenlere haksızlık yapılmış olur. DEVLETİMİZİN, SUÇU VE SUÇLUYU AFFETMESİNE KARŞIYIM.
    • Binbaşı
      1924 Mesaj
      04 Kasım 2009 07:41:52
      Bir aracın bütün ölçülerini eşit tuttuğumuzda geriye aerodinamik yapı kalır.Bir aracı hb ya da sedan olması aracın arka kısmıyla ilgilidir.Araçlarda aerodinamik direncin %85 i arka kısımda aracın en sonunda türbülanlı akış şeklinde oluşur ve genel olarak hb araçta bu türbülans sedana göre fazladır.Bu nedenle Nascar araçları da sedandır.Özellikle yüksek hızlarda büyük kanat, aracı kendi ağırlığından kat kat daha fazla yere bastırabilecek potansiyele sahiptir.(Yarış araçları)



      _____________________________

    • Yarbay
      7954 Mesaj
      04 Kasım 2009 08:05:44
      Aracın alt yapısına, yürürüne ve ağırlık dağılımına bağlıdır ikiside iyi veya kötü yol tutabilir.


      _____________________________

      Badass Nova
    • Yarbay
      2960 Mesaj
      04 Kasım 2009 10:29:19
      araç hb tasarlanıp sonra sedanı da çıkıyor ve sedan ile hb araında alt takımda fark yoksa hb nisbeten daha iyi yol tutar. ağırlık merkezleri aynı ise fark olmaz.
      ama farklı araçlar için işlr çok değişir. süspansiyon aks mesafesi gibi bir sürü etmen giriyor. ayrıca aracın ağırlık merkezi ne kdar yee yakın olursa o kadar iyi olur. spor yay amortisör değişimi kule gergileri ince yanak lastik gibi eklentilerle aracın yol tuttşu daha da artar. tabi bunları yapınca konfordan taviz gerekiyor. araç ne kdar az esnerse o kdar iyi yol tutar.

      mesela aracı ne kadar zorlarsam zorlayayım arkdan kopma yapmıyor ama biraz zora geldimi önden kopma çok rahat oluyor.


      _____________________________

    • Yarbay
      3500 Mesaj
      04 Kasım 2009 10:42:06
      Burada hiç Beemer kullanan yok mu? ''Ultimate driving machine'' Kaç tane hatchback'i var? Beemer'ın yol tutuşu sorunlu diyen var mı?


      _____________________________

      Aynada çirkinliğini görünce aynaya kızma! Mevlana Aklın güvenilir olmadığını savunan bir adamın aklına da güvenilmez" daha adil ve guzel bir dunyayi düşlediler//belki o dunyayi goremediler ama//gormuscesine soylediler.
    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      04 Kasım 2009 10:47:55
      Genelleme yapmak zor. Ama aynı model aracın heçbeki daha dengeli olur. Örnek focusta heçbek arkası daha kısadır bu yüzden spin atma eğilimi daha azdır. ( Fizikteki moment gereği) .

      [image]local://upfiles/737396/1B425304001D4542A7E6CA549FE91270.jpg[/image]

      [image]local://upfiles/737396/84FEDF17BC72470F936F3D97024B0F0D.jpg[/image]


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erakcora -- 4 Kasım 2009; 10:59:54 >
      _____________________________

    • Yarbay
      4107 Mesaj
      04 Kasım 2009 10:57:04
      Ben de uzun zaman önce bir yerde okumuştum burada da okumuş olabilirim. O yazıyı okuyana kadar HB daha iyi yol tutar diye biliyordum yalnız o yazıda bilinenin aksine Sedan ların daha iyi yol tuttugu yazıyordu acıklamasıyla beraber.


      _____________________________


      2001 Megane Coupe 1.6
      2004 Golf Pasific 1.6

    • Yarbay
      2960 Mesaj
      04 Kasım 2009 11:10:08

      quote:

      Orijinalden alıntı: oldsalt

      Burada hiç Beemer kullanan yok mu? ''Ultimate driving machine'' Kaç tane hatchback'i var? Beemer'ın yol tutuşu sorunlu diyen var mı?

      hepsi yan yan gidiyor .16 ları dışında arkadan çekişli araçlar bence ''ultimate driver'' istiyor


      aracın eni boyu orantılı olsun savrulma azalır. linea t-jet test ettim esp asr versiyonu hızlı bir köprü geçişinde (90 gibi) çok esnedi aynı şekilde arkdaşın a4 üde yolda çok esniyor zıp zıp gidiyoruz bizim araç daha az esniyor hatta bizim araçta sorun mu var diye servis gitmiştim sert amoritösrlerden dediler. ama yaylana yaylamna gidenler daha konforlu geliyor bana. birde arkada bağımsız süspansiyon olmayan araçlar virajda sanki daha çabuk arkayı bırakıyor


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      547 Mesaj
      04 Kasım 2009 11:54:18
      Bir araç ne kadar uzun olursa savrulmasu o kadar kolay olur. Çoğu araçta belki hissedilmeyecek kadar yakındır ancak. Uç örnek olarak viraja giren kasalı tırın kasasının ne kadar savrulacağını kasasıs girince ne kadar yolda kalacağını gözününüzün önüne getirirseniz.
      Yol tutuş biraz genel bir terim olduğu için ufak karışıklıklar olabiliyor tabi. Sedan yere yakın bir araç daha iyi yapışırken hb leylek gibi kalabilir.Burda işin rengi değişiyor.Nascarda baktığımızda yollarda olması gerekenden çok eğim var zaten olabildiğince aracın tamamımını yere yapıştırma durumu. Nascar da özel bir durumdur o yüzden bu konuda bizi yanıltabilir.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      416 Mesaj
      04 Kasım 2009 12:53:05
      Hatchback ler daha iyi yol tutar


      _____________________________

    • Yarbay
      7553 Mesaj
      04 Kasım 2009 16:37:17
      Kendi sınıfında yol tutuşta referans gösterilen Focus'un HB'sinin sedanından daha iyi yol tuttuğunu okumuştum bir dergide. Ama her markada bu böylemidir bilmiyorum.


    • Çavuş
      71 Mesaj
      25 Şubat 2016 03:00:36
      Konuyu hortlatmış gibi olduk ama olsun. Arka teker arkasından kalan kısım (bagaj vs) aerodinamiği negatif yönde etkilediğinden (aracın üstündeki rüzgarı kuyruğa indirdiğinden araç hala rüzgar etkisinde kalıyor.) aynı model ya da aşağı yukarı aynı araçlarda hatchback tartışmasız daha iyi yol tutar. Golf Jetta'dan, Astra HB Astra Sedan'dan, Focus HB Focus Sedan'dan daha iyi yol tutar. Ama örneğin Astra HB Insignia'dan daha iyi yol tutmaz. Sedan daha ağır daha tok duruyor yola daha iyi oturur fln gibi bir mantık yok !

      Nostaljik de bir resim ekliyeyim :)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jeocem -- 25 Şubat 2016; 3:02:08 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      262 Mesaj
      25 Şubat 2016 03:58:54

      Hocam 7 yıllık konuyu nerden buldunuz iyi hortlatmışsınız


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      jeocemkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      4571 Mesaj
      25 Şubat 2016 04:15:05

      hangi yil bu? 37 bine araba varmis


      jeocemkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Türkiye Türklerindir
      PSN : Jeopol
      Baba bana subaru al
    • Yarbay
      3861 Mesaj
      25 Şubat 2016 05:36:31
      Merkez kac kuvvetinden sedan daha az etkilenecegi icin , sedan kasa daha iyi yol tutmasi lazim. Ornegin nascar araclarina bakin yuksek hizda viraj alip dururlar ve butun nascar araclar sedandir. Bence sedan ...


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      ... Testinde ne varsa dışarıda o dökülür !..



    • Teğmen
      238 Mesaj
      25 Şubat 2016 06:30:24
      Ya şu an 50 bine B sınıfı araç alamıyoruz

      Bu arada hort güzel olmuş ama bu durum gerçekten de öyle. Hatchback modeline göre daha uzun olan aracın birim başına düşen ağırlığı düştüğünden kompaktlık adına biraz daha geride kalıyor olduğunu düşünürdüm hep. Ama yine de bunu yol tutuşu olarak algılamak belki yanıltıcı olabilir.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      7815 Mesaj
      25 Şubat 2016 10:15:35
      Bende farkli bir tez sunayim. Bilmem kac sene once astra h sedan 37 binmis. Simdi astra j sedan 52 bin. Aradaki senelerde artan kuru dusunursek fark makul sayilir. Ustelik j kasa hem daha donanimli hemde daha kaliteli.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      ...BMW...
    • Binbaşı
      1577 Mesaj
      25 Şubat 2016 10:20:20
      quote:

      Orijinalden alıntı: Jeopol

      hangi yil bu? 37 bine araba varmis

      Ustam bakmayın siz bu memlekete unutturma ve alıştırma politikası çok iyi uygulandı millette artık uyuştu.Dacia duster reklamları falan vardı hatırlasanıza 29.000 den başlıyordu daha çok yakın geçmişte.işte neydi ne oldu herşey.


      _____________________________

      Sσмєтιмєѕ уσυ ¢αη ƒιη∂ ∂αуℓιgнт ιη тнє ∂αякηєѕѕ...
    • Yarbay
      5871 Mesaj
      25 Şubat 2016 10:55:18
      Bu sorunun net bir cevabı yok. Ancak şu kesin: Bir araç ne olarak dizayn edildi ise, en iyi onun yol tutması muhtemeldir.

      Örneğin Focus: Focus1,2 ve 2.5 HB olarak dizayn edilmiştir HB'i daha iyi yol tutar.

      -------------------

      Yol tutuşa etki eden çok faktör var. Arka kapısı olan, binek otomobilde benim tercihim liftback (veya fastback) Hatchback arabadan yana. Arka cam yatık olacak. Focus gibi, gerçek Saab'lar gibi...

      2 kapı araçta tercihim Coupe olur.

      Ancak genelleme yapmamak lazım. Yol tutuşu etkileyen çok faktör var. Aracın kasa tipi doğrudan bir etken de olsa, diğer öğelerle oynayıp, işi çok farklı boyutlara taşıyabiliyorlar.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1184 Mesaj
      25 Şubat 2016 14:35:30
      aracına ve modeline göre değişir. her hb iyi tutar veya tutmaz demek yanlış olur


      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      \______
      /__|___\___
      [(O)_____(O)\
    • Uzaklaştırılmış 8 gün cezanın, 7 gün 18 dakika kadarı kaldı.
      25 Şubat 2016 14:49:37
      hb araçların yere basma kuvvetleri sedandan daha iyidir... sw lerinkide sedandan iyidir... en iyi virajı sw alır... ayrıca çoğu markada sedan araç hb den daha hafiftir...




      _____________________________

    • Yüzbaşı
      371 Mesaj
      25 Şubat 2016 15:04:05
      Aracın arka teker iz düşümünden sonra ne kadar uzunluk varsa viraja girdiğinde yükün bindiği tarafa bu fazlalık daha fazla yük getirir bu sebeple bire bir aynı marka model motor ve yürür donanıma sahip iki araçtan hb olanı sedandan daha iyi yol tutar. Ancak farklı marka model araçlarda sedan hb karşılaştırması yapılamaz çünkü bu bagaj kısmına gelene kadar yol tutmaya direk etki eden onlarca diğer faktörler vardır.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      6121 Mesaj
      25 Şubat 2016 16:59:54

      ben hiç anlamam ama geçenlerde bir oto dergisinde okudum. önden çekişli araçlarda sedanların hblere göre arkayı daha kolay kaçırma eğiliminde olduğunu söylüyordu.


      vatos73kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      135 Mesaj
      25 Eylül 2016 11:11:26
      a3 ve a4"Ü test ettim, şahsen a4"ün konfor ve yol tutuşu savurması a-3le kıyaslamak hakaret olur.d segment araclar her zaman en iyisi


      _____________________________

    • Yarbay
      2565 Mesaj
      25 Eylül 2016 11:26:31

      Hatchback Sedan ?

      C segmenti D segmenti ?

      Ne alaka ?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      nevercollapsedkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Seat LEON 1.4 EcoTSI FR ACT 150 HP / Apollo Mavi / 17' Formula Racing


      VW CC 1.4 TSI 160 HP DSG / Şeker Beyazı / 17' Phoenix
    • Yarbay
      5851 Mesaj
      25 Eylül 2016 11:34:02
      Bunda ağırlık dağılımımın yüksek etkisi vardır, iyi yol tutuş için iyi bir ağıtlık dağılımı gerekir bmw gibi %50 50 olan araçlarda hb yada sefan olması çokta etki etmeyebilir, ama önden çeker vr genel ağırlığı önde olan araçta hb olan daha iy yol tutabilir çünkü aracın uzunluğu artıp ağırlık yine aynı yerde toplanmıştır.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

Sayfa: [1] 2   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.