Şimdi Ara

Fiat(Resimli Modeller)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
1
Favori
37.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Fiat(Resimli Modeller)

    Fiat(Fabbrica Italiana Automobili Torino).1899 yılında Giovanni Agnelli tarafından Torino'da kurulmuştur.Bünyesinde Lancia, Alfa Romeo, Maserati ve Ferrari gibi markaları barındırmaktadır.

    FİAT 4HP(1899-1900)
    Fiat 4 HP, Fiat'ın ilk otomobil atağıdır. Fiat'ın ilk seri üretimli otomobildir. Sadece 4 beygir gücünde olan bu arabanın 3 vitesi vardır. 1900 yılında üretimden kalktı.

    FİAT 1(1908-1910)
    Fiat 1 Fiat ın ürettiği ilk otomobillerden biridir.43 hp gücündeki bu araba aşırı arıza nedeniyle ve sevilmemesinden dolayı 1910 da üretimden kalkmıştır.Onun yerine Fiat Zero gelmiştir.

    FİAT 1T(1902-1903)
    Fiat 1T, Fiat 1 modelinin kamyonet modelidir. Dizel motorla çalışan bu araç 10hp güç üretebilmekteydi.Güvenlik açısından 1903 yılında üretimden kalktı.

    FİAT 10HP(1901)
    Fiat 10 hp Fiat'ın 1901 yılında ürettiği otomobil modelidir. 1900lü yılların hızlı arabalarındandı. Saatte 45 km hız yapıyordu. Aynı yıl üretimden kalktı.

    FİAT 12HP(1901-1902)
    Fiat 12 Hp, İtalyan üretici Fiat'ın 1901-1902 yılları arası çıkarttığı bir otomobil modelidir. 2 modeldir. Birinin üstü açıktır, diğerinde kapalıdır. 3 vitesli olan bu araç, saatte 56 hp hızla gidebiliyordu. Üretimden 1902 yılından kalktı.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 70(1915-1920)
    Fiat 70, Fiat'ın 1915-1920 yılları arasında ürettiği otomobil modelidir. Adından da belli olduğu gibi saatte 70 hp hız yapabiliyordu. 4 vitesli olan bu araç çok sevildi ve 5 yıl üretildi. Sonra Fiat bu arabayı çok satamadı, o nedenlede üretimi 1920 yılında durduruldu.

    FİAT 503
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 508
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 508C
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 509
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 510
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 514
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 518
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 520
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 524
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 124(1971-1977)
    Fiat 124, 1971 yılında üretimine başlanılan otomobildir.Türkiye'de Murat 124 diye bilinilmektedir.Murat adı Fiat markasının Türkiye'ye uyarlanmasıdır.Koç Holding ve Fiat bu isim değişikliğiyle,Türk tüketicisine yerli bir otomobil sunumunu vurgulamak için yapılmıştır.Fiat İspanya'da da aynı isim değişikliğini,o zamanki ortağı Seat ile de uygulamış,İspanya'da satışa sunulan Fiat araçları Seat adıyla satılmıştır.
    Fiat 124, Avrupa'da Yılın Otomobili yarışmasında 1967'de birincilik ödülünü almıştır.
    2002 yılında çıkan ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) indirimi ile yollardaki Murat 124'ler azalmaya başlamıştır.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 125(1967-1972)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 126
    Fiat 126 (Kısaca Fiat Bis) 1972 ile 1992 yılları arasında üretilen hava ve su soğutmalı olarak 2 motor seçeneği olan küçük bir fiat modelidir.
    Türkiye'de üretimi 1993 yılına kadar sürmüştür.
    1972 yılında Bis, lk defa Torino Motor Show'da otomobil severlere sunuldu. O dönemde gazete yazarlarının büyük ilgisini çekti ve populer olacak araç olarak gösterdiler.
    1973 yılında Britanya'da kendini yollarda göstermeye başladı.
    1974 yılında yeni değişmelerle beraber bir lüks modeli üretilmeye başlandı. Motor hacmi 652 cc'ye çıkartıldı. 1 Hp daha güçlüydü. Koltukları diğerine göre daha konforluydu. Standart olarak da Sunroof bulunuyordu. Frenleri 170 mm'den 185 mm çapına çıkarıldı.
    Bis'in 1980 yılında İtalya'da üretimini durdurdu. Bu zamana kadar İtalya'da 1,352,912 adet Bis üretmişti.
    Bu donemden sonra Üretim Polonya'da sürdü. 1982'le 1992 yılında yine İtalya'dan Avustralya'ya sıçradı ve 897,000 araç ihracat yaptı.
    Polonya 1985 yılında bütçeyi elden geçirerek 652 cc'lik daha yüksek sıkıştırma oranıyla 650 E üretimine geçti.
    1987 Eylül'de hava soğutmalı Bis'in duyurusu yapıldı. Yine su ile soğutmalı Hachback modeli tanıtıldı.
    1992 Yılında Bis üretimi durduruldu. Ve güzel bir çağın sonu oldu. Polonya 2000 yılına kadar 650 E, yani hava soğutmalının üretimine devam etti.

     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 127(1971-1983)
    Fiat 127, İtalyan otomobil üreticisi firması Fiat'ın 1971-1983 yılları arasında ürettiği küçük modeldir. Önden çekişli olan bu model 4 viteslidir. Araçta 3 kapı (Hatback), 2 kapı (sedan) seçenekleri vardır. Ayrıca Seat ın da 127 modeli vardır. Aynı araçlardır ancak logoları farklıdır.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 128(1969-1985)
    Fiat 128, İtalyan otomobil firması Fiat ın 1969-1985 yılları arasında ürettiği araçtır. Fiat'ın en uzun süreli ürettiği araçlardandır. Fiat X1/9 un temeli bu araba ile atılmıştır. Araba eskiden coupe, Sedan ve Station wagon(Arjantin) de satılmıştır. Motoru Murat 124 de kullanılan motordur. 1970 yılında Avrupa Yılın Otomobili ödülünü almıştır.1985 yılında üretimden kalkmıştır.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 850
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 1100
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 1200
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 1300(Yabancı Devrim)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 1400
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 1500(Yamulmuyorsam bu da yabancı Devrim)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 130(1969-1977)
    Fiat 130, İtalyan Üretici Fiat'ın 1969-1977 yılları arası ürettiği modeldir. Araba hem sedan, hem de station wagon olarak üretilmiştir. 3 vitesli otomatik, 5 vitesli düz vitesi vardır.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 131
    Fiat 131, Fiat�ın ürettiği otomobil.Türkiye pazarında Murat 131, İspanya'da Seat 131 olarak bilinir.Fiat 131 Fiat Regata'nın yanı sıra Şahin,Doğan ve Kartal modellerininde öncüsüdür ve üretimi 1985 yılına kadar devam etmiştir.Bu aracın Türkiye'de bulunmayan,Fiat'ın resmi modifiye şirketi Abarth tarafından geliştirilen 2000 motorlu versiyonu 70'li yıllarda Dünya Ralli Şampiyonasında boy göstermiş ve pek çok başarı elde etmiştir.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 132/ARGENTA(1972-1981)
    Fiat 132, 1972'den 1981'e İtalyan otomobil şirketi Fiat tarafından üretilen büyük bir aile arabasıdır. Fiat 132'nin güncelleştirilen bir uyarlamasıdır. Argenta'nın üretimi 1981 yılında bitmiştir. Hızlı bir arabadır. Fiat 131'e benzemektedir.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 133(1974-1982)(Bi yerden hatırlıyom ama)
    Fiat 133, İtalyan üretici Fiat'ın 1974 yılında piyasaya sürdüğü otomobildir. Aracın tasarımı 1960'larda başlamış, sonunda 1974 yılında üretilmiştir. Ayrıca bu araç İspanya'da üretilen ilk Fiat modeliydi. 1980'lerde pazar payını Audi kazandı ve üretimi durduruldu.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 147(1976-1986)
    Fiat 147 İtalyan otomobil devi Fiat'ın 1976-1986 yılları arasında ürettiği otomobil modelidir. Alfa Romeo'nun 147 modeliyle aynıdır. Brezilya da varint modeli de üretilmiştir. Fiat Oggi ile aynı karoseri taşımaktadır.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT 500
    Fiat 500 1950'li yıllarda çıkan minik bir Fiat modelidir. Bu modelden sonra 2007 yılında Nouva 500 (Yeni Fiat 500) piyasaya sürülmüştür. Fiat 500'ün yeni hali Ekim 2008'de Türkiye pazarına sunulmuştur.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT DİNO
    Fiat Dino,Fiat'ın 1966-1973 yılları arasında ürettiği eski spor otomobilidir.Dino Ferrari öldükten sonra Ferrari adına model yapımştı.1963'te satın aldığı Ferrari'nin bu modelinden yaralanarak Fiat'da yaptığı modele onun ismini verdi.2.0 ve 2.4 V6 motorlarıyla satışa sunulan Dino,2 kapılı Coupe ve Cabriolet (Spider) karoserleriyle çok ünlü oldu.1973'te üretimden kalktı.
    Fiat Dino,Fiat'ın 1966-1973 yılları arasında ürettiği eski spor otomobilidir.Dino Ferrari öldükten sonra Ferrari adına model yapımştı.1963'te satın aldığı Ferrari'nin bu modelinden yaralanarak Fiat'da yaptığı modele onun ismini verdi.2.0 ve 2.4 V6 motorlarıyla satışa sunulan Dino,2 kapılı Coupe ve Cabriolet (Spider) karoserleriyle çok ünlü oldu.1973'te üretimden kalktı.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT RİTMO
    Fiat Ritmo, Fiat'ın otomobil modelidir. Fiat'ın en küçüğü ve Fiat Uno nun babası olarak tanınır. Bu model Fiat'ın yeni teknoloji ile üretilen merkezinde üretilmiştir. 1985'de üretimi durduruldu. Bu model crash testlerinde 3 yıldız almayı başarmıştır.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT CROMA
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT TEMPRA(1990-1998)
    Fiat Tempra Fiat Tempra İtalyan üretici Fiat'ın 1990 ile 1998 yılları arasında ürettiği otomobildir.Tofaş ise 1992 sonu 1999 yılının sonuna dek üretmişdir çogunuda dışarı ihraç etmişdir. Değişik motor seçenekleri zaman içinde otomobilde kullanılmıştır, ancak en ilgi çeken motor seçeneği 2.0 litre 147 beygir gücünde 16vdir. Araç Türkiye'de üretilen en güçlü binek otomobil ünvanına da sahiptir. Ayrıca TOFAŞ fabrikasından çıkan 1,000,000. otomobil yine bir Fiat Tempra 2.0 i.e 16v'dir.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT UNO(1983-2000)
    İtalyanların supermini car adını verdikleri uno İtalyada 1983 1995 yılları arasında üretilmiştir.Türkiye de ise 1994 yılında birleştirilmeye başlanarak 1995 2000 yılına kadar üretilmiş olup talep gören otomobiller arasına girmiştir.Küçük ve seri olmasından dolayı özellikle şehir içi kullanımda tercih edilmektedir.Ayrıca sınırlı sayıda turbo ve hobby modelleri bulunmaktadır. 1.1, 1.4 ve 1.4ie motor seçenekleri mevcuttur.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT TİPO(1989-1999)
    Fiat Tipo, İtalyan üretici Fiat'ın 1989 ile 1995 yılında üretimi biten otomobili. Uno'dan sonra Tempra'dan önce çıkmıştır. İyi bir aile otomobilidir. Türkiye'de üretimi 1999 yılında bitmiştir.Ayrıca sedicivalvole'nin arabası bir aralar Tr'de en güölü tipo idi.
     Fiat(Resimli Modeller)

    KUŞ SERİSİ(Başlı başına bir marka)
     Fiat(Resimli Modeller)
    İlk sürdüğüm araba...
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT BARCHETTA(1995-2005)
    Fiat Bartchetta, Fiat'ın 1995-2005 yılları arası ürettiği spor otomobildir. Fiat Coupe'nin küçük versiyonu gibidir. Küçük olmasına karşın 200 hp gücünde bir motoru vardır. Satış azalması nedeniyle 2005 yılında üretimi durdurulmuştur. Tasarımcısı lüks arabaların tasarımını da yapan Andreas Zapatinas'tır.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT COUPE(1996-2000)
    Fiat Coupe, Fiat ın yarattığı otomobillerdendir. Adı gibi coupe araçtır. Ve hemen gençlerin ilgisini kazanmıştır.Çok pahalıydı ve sadece zenginler alabilmekteydi. Bu nedenle araç 2000 yılında Fiat'a büyük zararlar verdi. Bu yüzden de üretimden hemen kalktı.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT BRAVO/BRAVA
    Fiat Bravo, Brava İtalyan üretici Fiat'ın 1995 ile 2001 yılları arasında ürettiği otomobildir. Bravo 3 kapılı olan bir modeldir. Brava ise 5 kapılı aile otomobilidir. Bravo, Brava nın spor modeli olarak düşünülür. Brava'nın üretimi 2001 yılında pazar kayıplarından bitmiştir. Türkiye'de ise üretimi 2000 yılında durdulmuştur. Ayrıca Brava Fiat Tipo nun devam modelidir. Tipo'nun yeni modeli denilebilir. Ayrıca 2008 yılında Bravo nun yeni modeli çıkmıştır.
    Tam 5 sene kahrımızı çekti...
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT MAREA(1996-2007)
    Fiat Marea, Fiat'ın ürettiği otomobil modeli. İlk kez 1996 yılnda Dünya lansmanı yapıldı. Brezilya ve diğer Amerika ülkelerinde satışa sunuldu. 1999'da Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasında da üretilmeye başladı. 2002 yılında ise yenilendi ve ikinci nesline kavuştu.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT SİENA/ALBEA
    Fiat Siena, İtalyan üretici Fiat'ın 1998 ile 2001 yılları arasında ürettiği otomobil modelidir. Fiat Palio ve Palio Weekend ile aynı segmenttedir. 1998 yılında dünyayla aynı anda Türkiye'de satışa sunulmuştur. 2002 yılında Türkiye'de yerini Fiat Albea modeline bırakmasına karşın bir çok ülkede makyajlanarak Fiat Albea'nın yüksek donanımlısı olarak satışına devam edilmektedir. 2008 yılında yeni versiyonuna kavuşmuştur.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT PALİO
    Fiat Palio, ilk olarak 1996'da Brezilya'da üretilen Fiat'ın otomobil modelidir. Ayrıca kadınlar tarafından ilgi görmüştür. 1998 yılında Türkiye'de satışa sunulmuştur. Ama 2002 ve 2005 yılları arasında 2 kez makyajlanmıştır.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT PANDA
    Fiat Panda 1980 yılında üretilmeye başlanan Fiat'ın en minik otomobillerinden birisidir. Ayrıca 2004 yılında Fiat Panda 4x4 modeli çıkmıştır.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT PUNTO
    Fiat Punto, Fiat'ın ürettiği otomobil modeli. İlk kez 1993 yılnda tanıtıldı. O zamanlar Punto'nun sadece HB karoseri değil Cabrio seçeneği de vardı. İlk nesil Punto'da 1.1, 1.2, 1.4 turbo, 1.6 benzinli ve 1.7 dizel motorları vardı. 1999'da ikinci nesil Punto satışa sunuldu. 2003 yılnda ise makyajlandı ve 1.3 16V Multijet 75 HP dizel motor seçeneği satışa sunuldu. 2006'da ise tamamen yenilendi ve Grande Punto ismine kavuştu. Punto halen 4030 mm'lik uzunluğu ile en iri otomobiller arasındadır.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT IDEA
    Fiat Idea, Fiat'ın 2004'ten beri ürettiği küçük MPV modelidir. Konforluğu ve şıklığıyla kadınlar tarafından çok beğenilmiştir. Üstelik teknik özelliklerini makyajlı 2.nesil Fiat Punto'dan almaktadır.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT DOBLO
    Fiat Doblo, Fiat'ın ürettiği otomobil modelidir. İlk kez 2000 yılnda tanıtıldı. 2006 yılnda ikinci nesli piyasaya sürüldü. Doblo'da 1.4 8V Fire, 1.3 ve 1.9 Multijet motorları vardır. Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasında üretilmektedir. Ayrıca Mayıs 2008'de Doblo'nun Carioca adlı özel versiyonu satışa sunuldu. Ve bu Doblo'nun özel serisi olan Carioca sınırlı sayıda üretilmektedir.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT FİORİNO
    Fiat Fiorino, Fiat'ın 1977 yılından beri ürettiği ticari araç modelidir. 2007'de Tofaş'ın da desteğiyle 4.nesli satışa sunulmuştur.
     Fiat(Resimli Modeller)
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT GRANDE PUNTO
    Grande Punto, 2005 Frankurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Fiat Punto'nun şimdiki modelidir. Bundan dolayı otomobile Punto Mark 3'te denebilir. Turbo beslemeli 1.4 16V T-jet motor 2007 sonunda seriye eklenmiştir.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT LİNEA
    Fiat Linea, İtalyan Fiat'ın ürettiği, Brezilyalı Fiat do Brasil ve Türk TOFAŞ'ın Fiat'la beraber tasarladığı otomobil modelidir. 2006 İstanbul Auto Show fuarında tanıtıldı ve 25 Nisan 2007 tarihinde Tofaş'ın Bursa'daki fabrikasında üretilmeye başladı.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT STİLO(cilikka)
    Fiat Stilo, Fiat'ın ürettiği bir otomobil modelidir. Avrupa'da 2001 yılında tanıtılarak Bravo ve Brava modellerinin yerini aldı. Türkiye'de ise daha sonra satışa sunuldu.
     Fiat(Resimli Modeller)

    FİAT SEDİCİ
    Fiat Sedici İtalyan üreticinin 2006 yılında piyasaya sunduğu Fiat'ın ilk SUV modelidir. Dizel ve benzinli motor seçenekleri ile satılmaktadır. Aracın ismi esprili bir şekilde bunun 4x4 bir araba olduğunu ima eder. Sedici,İtalyanca 16 demektir.
     Fiat(Resimli Modeller)


    ALINTIDIR.

    YORUM BEKLİYORUM....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .:Power:. -- 22 Şubat 2009; 18:26:11 >







  • Güzel bir konu oluyor. Son modelleride bekliyoruz kardeşim..
  • İyi günler arkadaşlar.Geri döndüm.Açtığım konudaki mesajların hepsi çok güzeldi.Yazanların hepsine teşekkür ediyorum.Bırakmak için 30 gün uzaklaştırma aldım ama foruma girmediğim bir gün bile olmadı.Bende bir manası yokmuş bırakmanın diyerek döndüm.Foruma da geri döndüm hediyesi olsun.2-3 saat kadar sürdü.Ama değdi.Yorum bekliyorum.
  • fiat ı sevmem amam marea nın bende ayrı bir yeri vardır.

    çok oturaklı ve iyi bir arabaydı.

    şuan malesef fiat ın böyle bir modeli yok.
  • öncelikle tekrar hoşgeldin,eline sağlık

    dino,fiat 500,barchetta,coupe çok güzel araçlar(mış) hele turbo coupe'a hayrandım
  • Fiat'ın en büyük hatası sürekli araçlarına farklı isimler ve modeller vermesi. Renault bile rakamlardan vazgeçtikten sonra model isimlerini belirlemiş ve bu modellerin peşinden gitmişken, Fiat'ın bir çok modeli tarihe karışmıştır.
    Mesela Marea hangi akla hizmet bir daha üretilmemek üzere tarihe gömülmüştür ya da Stilo neden bir anda ortaya çıkıp bir anda yok olmuştur? Sedici için diyecek hiçbirşey yok galiba herhalde Türkiye piyasasında 6 ay falan kaldı...
  • Öncelikle iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.Ayrıca bu Fiat'ın otomobillerinin 4/3'ü.Daha hepsi tamam değil.Onu da korkumdan yapamadım.Zaten sınavımda var yarın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • AP
  • FİAT TİPO da oktay abinin eski aracının resmi var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: peugeot206WRC

    Fiat'ın en büyük hatası sürekli araçlarına farklı isimler ve modeller vermesi. Renault bile rakamlardan vazgeçtikten sonra model isimlerini belirlemiş ve bu modellerin peşinden gitmişken, Fiat'ın bir çok modeli tarihe karışmıştır.
    Mesela Marea hangi akla hizmet bir daha üretilmemek üzere tarihe gömülmüştür ya da Stilo neden bir anda ortaya çıkıp bir anda yok olmuştur? Sedici için diyecek hiçbirşey yok galiba herhalde Türkiye piyasasında 6 ay falan kaldı...

    bu birazda modelin başarısıyla ilgili birşey.eğer bir model başarısız olursa marka yeni çıkaracağı modelin ismini eskiyi unutturmak için değiştirir.tabi bu her marka için geçerli değil.mesela corolla hatchback başarısız olduğu için adı auris olmadı,fakat stilo beklenen başarıyı elde edemediği için adı bravo oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kutay86 -- 10 Kasım 2008; 20:18:57 >




  • Bilerek koydum.Ama adam m'ci olmuş.Hep Yusuf abi ya(Ozdamar)

    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    FİAT TİPO da oktay abinin eski aracının resmi var
  • .:Power:. arkadaşım eline sağlık, güzel bir çalışma olmuş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: killer queen

    quote:

    Orjinalden alıntı: peugeot206WRC

    Fiat'ın en büyük hatası sürekli araçlarına farklı isimler ve modeller vermesi. Renault bile rakamlardan vazgeçtikten sonra model isimlerini belirlemiş ve bu modellerin peşinden gitmişken, Fiat'ın bir çok modeli tarihe karışmıştır.
    Mesela Marea hangi akla hizmet bir daha üretilmemek üzere tarihe gömülmüştür ya da Stilo neden bir anda ortaya çıkıp bir anda yok olmuştur? Sedici için diyecek hiçbirşey yok galiba herhalde Türkiye piyasasında 6 ay falan kaldı...

    bu birazda modelin başarısıyla ilgili birşey.eğer bir model başarısız olursa marka yeni çıkaracağı modelin ismini eskiyi unutturmak için değiştirir.tabi bu her marka için geçerli değil.mesela corolla hatchback başarısız olduğu için adı auris olmadı,fakat stilo beklenen başarıyı elde edemediği için adı bravo oldu.


    Yanlışınız var. Bravo Stilo'dan daha eski bir model. 10 yıl kadar unutulduktan sonra tekrar piyasaya çıktı Bravo.
    Ayrıca modelin başarısı ile ilgili görüşünüze de katılamıyorum. Örneğin Tempra hem ülkemizde hem de Avrupa'da ciddi satış başarısı yakalamış başarılı bir model olmasına rağme tarihe karışmıştır. Oysa modernleştirilerek başarısı katlanabilir hatta biraz abartılı gelecek olsa da Corolla Golf gibi bir seri olabilirdi. Bu örnekleri de çoğaltmak mümkün. (Tipo, Uno, vs...)




  • Mükemmel bir konu hele o abarth yokmu Fiat 131 resimlerinin altındaki araba vuvv :) ancak onun adı farklıydı şu an aklıma gelmiyor.. Ama emeğine sağlık
  • quote:

    Orjinalden alıntı: peugeot206WRC


    quote:

    Orjinalden alıntı: killer queen

    quote:

    Orjinalden alıntı: peugeot206WRC

    Fiat'ın en büyük hatası sürekli araçlarına farklı isimler ve modeller vermesi. Renault bile rakamlardan vazgeçtikten sonra model isimlerini belirlemiş ve bu modellerin peşinden gitmişken, Fiat'ın bir çok modeli tarihe karışmıştır.
    Mesela Marea hangi akla hizmet bir daha üretilmemek üzere tarihe gömülmüştür ya da Stilo neden bir anda ortaya çıkıp bir anda yok olmuştur? Sedici için diyecek hiçbirşey yok galiba herhalde Türkiye piyasasında 6 ay falan kaldı...

    bu birazda modelin başarısıyla ilgili birşey.eğer bir model başarısız olursa marka yeni çıkaracağı modelin ismini eskiyi unutturmak için değiştirir.tabi bu her marka için geçerli değil.mesela corolla hatchback başarısız olduğu için adı auris olmadı,fakat stilo beklenen başarıyı elde edemediği için adı bravo oldu.


    Yanlışınız var. Bravo Stilo'dan daha eski bir model. 10 yıl kadar unutulduktan sonra tekrar piyasaya çıktı Bravo.
    Ayrıca modelin başarısı ile ilgili görüşünüze de katılamıyorum. Örneğin Tempra hem ülkemizde hem de Avrupa'da ciddi satış başarısı yakalamış başarılı bir model olmasına rağme tarihe karışmıştır. Oysa modernleştirilerek başarısı katlanabilir hatta biraz abartılı gelecek olsa da Corolla Golf gibi bir seri olabilirdi. Bu örnekleri de çoğaltmak mümkün. (Tipo, Uno, vs...)

    stilonun fiatın istediği satış sayısına ulaşamadığı için adının tekrar bravo olduğunu bir araba dergisinde okumuştum ondan söyledim.isim değişikliği yapmanın başka sebepleri de vardır elbet ama fiat markasının bir golf,corolla veya fiesta gibi uzun soluklu bir modelinin olmaması düşündürücü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kutay86 -- 11 Kasım 2008; 8:36:32 >




  • 500 var Punto var. Hele Punto çok uzun soluklu olacak gibi duruyor. 15 senesi bitti. Fiat 500 60 larda çıktı ve uzun yıllar piyasada kaldı miyonlarca sattı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    500 var Punto var. Hele Punto çok uzun soluklu olacak gibi duruyor. 15 senesi bitti. Fiat 500 60 larda çıktı ve uzun yıllar piyasada kaldı miyonlarca sattı.


    500 yukarıda belirtilene göre 50'lerde çıkmış ve bildiğim kadarıyla 70'lere gelirken tarih olmuş. 2000'lerde ise Mini'nin başlattığı retro akımı ile yeniden piyasaya çıktı. Neyse model model tartışmak bir yere varmayacak. Demek istediğim aslında az satış yapmış olsa bile bir modeli tamamen tarih yaptığınızda o ürünü satın alıp bir derece yatırım yapmış insanların elinde patlatıyorsunuz.
    Mesela 1.5 sene önce sıfır marea liberty alan birinin elinde o araç patlamıştır şu anda. Herhalde yarı fiyatına ancak elinden çıkarabilir. Neredeyse sıfır aracı modası geçmiş konumuna getiriyorlar.




  • "FİAT 1500(Yamulmuyorsam bu da yabancı Devrim) "burda bi düzeltme gerekli sanırım

    Bu arada FİAT,Juventus'un %74 hissesine sahip.Giovanni Agnelli Juve'nin sahibiydi.Dipnot olarak düşeyim bunu da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 11 Kasım 2008; 10:48:56 >
  • Teşekkürler.Bunu bilmiyordum.Ayrıca düzeltmenin nerde olduğunu söylersen

    quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera

    "FİAT 1500(Yamulmuyorsam bu da yabancı Devrim) "burda bi düzeltme gerekli sanırım

    Bu arada FİAT,Juventus'un %74 hissesine sahip.Giovanni Agnelli Juve'nin sahibiydi.Dipnot olarak düşeyim bunu da.
  • güzel çalışma
    1992 tempra sx de bizim az kahrımızı çekmedi son zamanlar da biz onun kahrını çektik,

    birde fiat MULTIPLA vardır ki burada yok, dünya üzerinde üretilen bence en çirkin araçtır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erciiment -- 11 Kasım 2008; 14:47:09 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.