Şimdi Ara

CITROEN, SUBARU VE TOFAŞ'TAN YANILTICI BİLGİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
842
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de otomobil satan bazı şirketler beygir gücünü yüksek göstermek için SAE cinsinden veriyor. Citroen ve Subaru bütün modellerinde, Tofaş-Fiat ise yerli modellerinde beygir gücü için SAE normunu kullanıyor. Geri kalan bütün şirketler beygir güçlerini DIN normuna göre verdiği için bu üç üreticinin araçları olduğundan daha güçlü gibi görünüyor. Bütün Avrupa ülkelerinde kullanılan DIN normu ile daha çok Amerika'da kullanılan SAE normu arasında önemli bir fark bulunuyor. Örneğin, aşağıda belirtildiği gibi, DIN normuna göre 90 BG/DIN olan bir aracın beygir gücü SAE normuna göre 101 BG/SAE. Beygir gücü arttıkça fark da artıyor.

    Son olarak, yılbaşından önce kampanya yapan Citroen'in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv, yine ilanlarında beygir güçlerini SAE cinsinden vermişti. Telefonla yaptığımız bir görüşmede, Citroen Xsara almayı düşünen bir okurumuz 1.6i modelinin 101 beygir olduğunu söyleyince, bu rakam bize yüksek geldi ve sonra araştırdığımızda bunun aslında normalde 90 beygir (DIN) olan beygir gücünün SAE olarak ifade edilmesinden kaynaklandığını fark ettik. Yetkili satıcı kendisine aracın 101 beygir olduğunu söylemiş. Avrupa'daki bütün üreticiler DIN normunu kullanıyor ve Türkiye'de de bu üç şirket dışında bütün şirketler beygir gücü değerlerini BG/DIN olarak veriyor. SAE değeri, DIN olarak verilen değerden daha yüksek ve beygir gücü bu şekilde verildiğinde ikisi arasındaki farkı bilmeyen kişilerin aracın beygir gücünün daha fazla olduğunu düşünmesine neden oluyor.

    Citreen'in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv bu konuyla ilgili sorularımıza verdiği yanıtta farkı da açıklıyor:

    "... dünya üzerinde otomobillerin motor gücü ölçümünde yaygın olarak kullanılan 2 adet güç ölçüm standardı bulunmaktadır. Bunlardan SAE normu olarak bilineni motor gücünü, motorun çıkış noktası olan krank ucundan ölçerken, diğer norm (DIN) motor gücünü tekerleklerden ölçer. Kabaca birbirlerine 1.123 katsayısıyla çevrilebilen bu iki ölçüm şeklinden hangisinin kullanılacağına karar vermek firmaların yetkisindedir. Ayrıca Baylas Otomotiv A.Ş. olarak yayınladığımız tüm broşür ve reklamlarımızda motor gücünün SAE cinsinden verildiğini açık olarak belirtmekteyiz. Daha detaylı bilgi almak isteyen tüketiciler, broşürlerimizde ve reklamlarımızda ilan olan 0212 549 76 41 nolu telefon ile ulaşabilecekleri 'Bilgi Hattı' dahilinde bağlanabilecekleri, Satış, Satış Sonrası Hizmetler ve Eğitim gibi departmanlarımızdan diledikleri detaylı bilgilere kolaylıkla ulaşabilmektedirler. Tüketiciyi kandırma şeklinde bir suçlamaya maruz kalmak için, söz konusu değerlerin verildiği standartları gizlememiz gerekirdi ki, böyle bir çaba içinde bulunmamız söz konusu değildir."

    Bu ay bir yaşını dolduran Arabadergisi.com'a şu ana kadar gelen mesajlar içinde SAE ve DIN gibi kısaltmaların ne anlama geldiğini soran okurlarımız da vardı. Emin olmak için etrafımızda yaptığımız küçük bir araştırmada da bunların ne anlama geldiğinin genel olarak bilinmediğini belirledik. Tüketicilerin büyük bir çoğunluğu açısından 90 BG/DIN ile 101 BG/SAE arasında 11 beygir fark var. Ama gerçekte ikisi de 1.6 litrelik Citroen Xsara'nın beygir gücünü iki farklı normda gösteriyor. Xsara almak istiyorsanız, doğal olarak rakipleriyle karşılaştırıyorsunuz. Ama rakiplerin beygir güçleri BG/DIN olarak verilmiş. Aradaki farkı bilmiyorsanız, Xsara 1.6'nın aslında aynı güçteki bir rakibinden 11 beygir daha güçlü olduğuna inanabilirsiniz. Beygir gücü değerlerinin bu şekilde verilmesi her şeyden önce tüketiciye karşı yapılmış bir haksızlık. SAE olduğunu belirtmekle sorumluluktan kurtulmak mümkün değil. İnsanlar bunun ne anlama geldiğini bilmiyorlarsa ve bu konuda herhangi bir uyarıda ya da açıklamada bulunulmuyorsa doğal olarak yanılacaklardır.

    Diğer bir konu, piyasada bulunan rakip markalara karşı haksız rekabet oluşturması. Örneğin, Citroen ile teknik olarak aynı olan Peugeot'da beygir güçleri BG/DIN olarak belirtiliyor. Böylece Peugeot 306 1.6 ile Citroen Xsara 1.6i aslında aynı beygir gücüne, hatta bütünüyle aynı motora sahip olduğu halde SAE cinsinden verilmesi nedeniyle Xsara'nın beygir gücü 11 beygir daha yüksekmiş gibi bir izlenim yaratılıyor.

    Subaru, pazarda özel bir yere sahip ve doğrudan bir rakibi de yok. Ama, yine de beygir gücünü herkesin kullandığı normlarda değil de SAE normunda vermeyi tercih ediyor. Bu şekilde araçların beygir gücü yüksek görünüyor. Ayrıca, baktığımız Subaru kataloglarından birinde gücün kW (kilowatt) olarak belirtildiği bölüme araçların DIN normuna göre beygir güçleri yazılmıştı. Bu da bize araştırmamızda kolaylık sağladı.

    Tofaş-Fiat da yerli otomobillerinin beygir gücün SAE olarak veriyor. Yine, amaç beygir gücünü yüksek göstermek. Hatta, Tofaş'ın internetteki sitesinde beygir güçlerinin SAE cinsinden olduğu bile belirtilmemiş. Tofaş'ın kataloglarında ise beygir gücünün SAE cinsinden olduğu yazıyor. Ayrıca Tofaş'ın kataloglarında, ilginç bir şekilde, beygir güçleri SAE cinsinden verilirken tork değerleri DIN normuna göre verilmiş.

    Ülkemizde ne yazık üreticiler tarafından sunulan bilgiler hiç de "tüketici dostu" değil. Karmaşık terimlerin açıklanmamasının dışında, yabancı sözcük ve terimlerin bol miktarda kullanılması da tüketicinin bilgileri doğru olarak anlamasını zorlaştırıyor. Bütün şirketler DIN normunu kullanırken, beygir gücünün daha fazla olarak algılanmasına neden olan SAE normunu kullanmayı iyi niyetli bir davranış olarak değerlendirmek de mümkün değil.

    Aşağıdaki tabloda bazı modellerin iki farklı norma göre beygir güçleri yer alıyor.

    Modellerin DIN ve SAE Olarak Güçlerinin Karşılaştırılması
    Model BG/DIN BG/SAE Fark
    Citroen Saxo 1.4i SX 75 84 9
    Citroen Saxo 1.6 16V 120 135 15
    Citroen Xsara 1.6i 90 101 11
    Citroen Evasion 2.0 TCT 147 168 21
    Subaru Impreza 2.0 Turbo 218 244 26
    Subaru Forester 2.0 125 140 15
    Subaru Forester 2.0 Turbo 170 191 21
    Subaru Legacy 2.5 156 175 19
    Tofaş Şahin 1.4 71 82 11
    Tofaş Şahin/Doğan/Kartal 1.6 i.e. 86 96 10
    Fiat Tipo 1.6 i.e. 90 104 14







  • benim honda aslanlar gibi 120 DIN BG

    SAE cinsinden 135 oluyor...
  • bende xsara kullanıyorum,benim aracım da 1.6 16v ve 110hp DIN normunda,ayrıca bu motor peugeot,citroen ve renault tarafından kullanılıyor.ama 16v olmayan motor doğrudur 90hp ama hangi mod da yazılı katologlarda bilmiyorum.

    mesela type-r içinde 200hp derler ama aslında 197hp Dın normuna göre...
  • kardeş senden honda hakkında çok bilgi aldım içim ısındı hondalara teşekkürler
  • benim bildiğim.avrupada artık araçların motor güçleri kW olarak verildiği
  • bu bir pazarlama tekniğidir.aldanmamak lazım sonuçta.
  • nerden copy paste. sıteyıde yazsaydın keske ben bı yerde okumustum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: [emk]m.C.k Usta

    bu bir pazarlama tekniğidir.aldanmamak lazım sonuçta.




    bence boyle dusunmemek gerekır her yıgıdın bır yogurt yıgısı wardır,sahsen ben araba alıyor olsam kesınlıkle bunlara dıkkat ederım bunuda kımsenın yıgecegını dusunmem renault bayısınde de cok gordum cıtroende de mıllet araba alırken oyle seyler soruyorlar kı serwısten sef cagırdıkları oluo adamların motorun calısma mekanızmasını anlatmak ıcın
  • skoda octavia 1.6 lar kac hp ve kac valve lı bılen warmı.
  • eski motorları 8v 100hp idi,VW gurubunun en kötü yanıydı bence,düşük güç ve yüksek yakıt tüketimi vardı,sonra yanılmıosam 2003 den itibaren 16V 105hp motora geçtiler,hala da onu kullanıyorlar
  • 2000 model bizimki.ruhsatta 101 bg yazıyo.ama kac valve yazmıo.nerden ogrenırım saglam olarak bunu.0-100 km 10.5 11 sanıye oynanmamıs vites kutusu ile.max 195 basıyomus ama denemedım onu.aydınlatın bi beni
  • 8V olmalı senin octavia
  • bılgıne guvenıorum sakın yanlıs anlama.ama boyle resmı veya teknık bı verıye ulasabılecegım bır sıte warmı.
  • evet böyle bi site varsa soyleyin bizde bakalım bu tur bilgilere ..
  • Aynı terane her yerde var, al işte Harddiskler, adamdan 120 GB diye aldığım Samsung harddisk 110 küsür 1 MB 1024 Kb ya adamlar kb olarak hesaplayınca 120.000Kb yapıyor sana onu 120 MB diye yediriyor, hepsi böyle
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.