Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
579
Cevap
16
Favori
406.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • chip tuning ile birlikte emisyon değerleri değiştiği için EGR de fabrika ayarlarına göre set edildiğinden dolayı chip tuning sonrasında yaşanan sorunların bertaraf edilmesi için EGR iptal edilebilmektedir. Performasn için filtre uygulamaları birkaç beygir gerçekten koymaktadır çünkü rahat emiş ile performans arasında bir ilişki söz konusu .Bir şey kazanırken mekanikte mutlaka bir şeyden kaybedersiniz. Burada da rahat emiş demek filtrasyonun daha geniş aralıklı lifler ile yapılmasıdır. Dolayısıyla daha büyük toz zerreceiklerinin silindire inmesi ve zarar verebilmesi söz konusu oalcaktır. Bu ndenele K&N filtre uygulamalarını yapan arkadaşların yağlarını da daha sık değiştirmeleri ve illaki tam sentetik yağ kullanmalarını öneririm.yağlamadaki aksaklıkları perfromasn artışı ile biraz olsun karşılayabilemek için yapılmalı.
    turbosu olan arkadaşlaın en basitinden turbo basınçlarını artıran uygulama yaparak güç artışı elde etmeleri zaten istenen havanın silindire girmesini sağlayacağı için K&N uygulamaları da basınç artışı ile birlikte rahat hava gidişini sağlamak için bir arada uygulaması yapılabilmektedir.

    güç artışı için temel enstrümanlar şunlardır ,

    Çıkışı rahatlatmak - eksoz modifikasyonu

    Girişi rahatlatmak - filtre modifikasyonu ,

    Yakıt karışım oranlarını daha zenginleştirmek -ECU ayarları , eskiden karbüratörlü araçlarda bu işlem mekanik olarak yapılırdı , ama ECU için bir lap top veya benzeri dış müdahale gerekmektedir.

    Turbo basıncının artırılması - Bu da sisteme daha fazla oksijen sağlayacaktır dolayısı ile yakıtın fakirleşmemesi için ECU üzerinden oranları koruyacak kadar fazla yakıt gelmelidir.

    bunun dışında yapılanlar artık basit uygulamalar değil tasarımı etkileyecek ve sistemin diğer elemanlarının performasnlarını etkileyen mekanik tune up uygulamalarıdır. eksoz manifoltundan tutun da , pistonların değiştirilmesi i sıkıştırma oranlarının değişimi gibi sadece bu işin uzmanı profesyonellerin yapması gereken ve ciddi bilgi birikimi isteyen uygulamalardır. Yurt dışında 40-50 yıllık bilgi birikimiyem yapılan uygulamalar bizde kulaktan dolma , usyadan görerek işin temelini bilmeyen kişinin eline düştüğünüzde motorun elden çıkmasını sağlayacak cinsten işlerdir. Bu gibi işlere girişmeden ciddi araştırma yapılmalıdır.

    Ama chip tuning gibi işler görece basit geri döşüşü olabilen ama ayarları olana akadar LPG uygulamaları gibi ustanızın başınızı eskiteceğiniz sabır isteyen işlerdir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: bora arpınar

    Sayın Vezir yazılarınızı büyük zevk ile okudum çok merak ettiğim ve anlayamayacağım endişesi ile uzak durduğum egr konusunu sayenizde çok iyi anladım. Aracım 1.6 112 bg e-hdi mcp citroen c5 2011 model. Soracağım soru bu araçlarda ilk kalkışta olan ağırlık sebebi ile çip tuning önerirmisiniz çip tuningle birlikte daha fazla performans için egr iptalide varki burada okuduklarımdan sonra artık düşünmem. Egr iptal edilmeden yapılan çip tuning fayda sağlarmı zararı varmıdır? Peformans artışı için kağıt filtre yerine K&N filtre kullanmak istiyorum faydası olurmu? Birde size telefon numaranızı pm olarak istediğimi belirten mesaj attım ulaştımı? saygılar.
  • Cevap için teşekkürler Citroen'in bizim araçlar için önerdiği yağlama 15.000 km de. yağlama ile hava ve yağ filitresi değişiyor mazot filtresi ise 45.000 de değişim öneriyor ben zaten yağlamayı 10.000 de yapmayı düşünüyorum K&N ve çip tuning yapıldıktan sonra yağ değişimi için 10.000 normalmidir. Kullanılan yağ euro5 motorlar için olan tam sentetik yağdır yanılmıyor isem 5/40. Eksoz modifikasyonu düşünmüyorum. Ama mantıken düşününce giriş kuvvetli olunca çıkışda kuvvetli olmalıdır ancak ekzos ile oynayıncada ses artacak herhalde. Aracıma Mehmet Gazihan usta tarafından power box takıldı 1 ay falan denedim ama istediğim randımanı alamadım ustada yakında yazılım çıkar onu bekleyelim dedi. Araç 112 beygir ve 270 tork bu tork overbost esnasında 285 e kadar çıkıyormuş. Vezir hocam ben bu araçta 500 km dir (araç 6000 km de) shell gtl kullanıyorum sanki biraz daha çevikleşti gibime geliyor. Sonuç olarak bu düşüncem normalmidir yoksa hiç uğraşmayayımmı çünki bu işlerde garanti de bozuluyor zannedersem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bora arpınar

    Cevap için teşekkürler Citroen'in bizim araçlar için önerdiği yağlama 15.000 km de. yağlama ile hava ve yağ filitresi değişiyor mazot filtresi ise 45.000 de değişim öneriyor ben zaten yağlamayı 10.000 de yapmayı düşünüyorum K&N ve çip tuning yapıldıktan sonra yağ değişimi için 10.000 normalmidir. Kullanılan yağ euro5 motorlar için olan tam sentetik yağdır yanılmıyor isem 5/40. Eksoz modifikasyonu düşünmüyorum. Ama mantıken düşününce giriş kuvvetli olunca çıkışda kuvvetli olmalıdır ancak ekzos ile oynayıncada ses artacak herhalde. Aracıma Mehmet Gazihan usta tarafından power box takıldı 1 ay falan denedim ama istediğim randımanı alamadım ustada yakında yazılım çıkar onu bekleyelim dedi. Araç 112 beygir ve 270 tork bu tork overbost esnasında 285 e kadar çıkıyormuş. Vezir hocam ben bu araçta 500 km dir (araç 6000 km de) shell gtl kullanıyorum sanki biraz daha çevikleşti gibime geliyor. Sonuç olarak bu düşüncem normalmidir yoksa hiç uğraşmayayımmı çünki bu işlerde garanti de bozuluyor zannedersem.


    garantin bitine kadar dokunmanı önermem bu süreyi araştırmaya ayır hangi konfigrasyonda kullnıcılar memnun olmuş , dezavantajları ne olmuş vs
    yağ değişimi için modifikasyonlu araçlarda 10000 km iyi bir kmdir. GTL aracı daha çevik ve güçlü yapar ,şimdilerde çok pahalı olduğu için epeydir ben de kullnamadım ,genel olarak daha fazla yakıt tükettiği ifade ediliyordu . Performans gaza daha fazla bastırtıyor herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    EGR ve katalizör iptal ettiren arkadaşlar, siz bir çevre katilisiniz. İçinde yaşamak zorunda olduğumuz şu dünyayı daha ne kadar zehirleyeceksiniz? Hava nefes alınmaz hale gelince, sular içilmez hale gelince, topraklardan zehirli ürünler çıkınca aldığınız o 3-5 beygir fazla gücün ne faydası olacak size?


    egr'yi iptal ettiricez diye katil olduk iyi mi madem çok çevre avukatısınız ona buna katil diye itham edeceğinize önce devletin yakasına yapışında o kadar vergi ödediğimiz yakıtlar biraz daha kaliteli olsun, biraz rahatlarsınız belki...
  • arkadaşlar 2005 model golf fsi arabamız var. yarın uzun yola çıkıcaz
    araçta egr valfi arızası var. bu arıza uzun yolda bir sorun yaratır mı?
  • Merhaba,

    Bende 2006 focus TDCI var. 2 hafta önce tatile istanbul'dan bodruma gittik. Aracımdaki çekiş gücünün azaldığını bu uzun yolda gördüm. özellikle yalova-bursa ve manisa-izmir yolundaki yokuşları çıkmakta çok zorlandı. normalde CC açık iken 90'la çıkabiliyordum. bu sefer cc açık olmasına rağmen hız düşmeye başladı. 4. vitese aldım cc açık yine hız 80'lerden aşağıya düşmeye başladı. arabada 2 kişiydik ve bagaj full doluydu.

    en son tatil dönüşü 1. vitesde yokuşu çıkamadım. araç geri geri kaydı. iyice düzlüğe kaydırıp sonra 1. vitesde 4000 devire kadar gazı verdim. o hızla ancak çıkabildim yokuşu..

    bosch servise gittim, turbo hortumunda sorun var dediler. turbo hortumu, turbo borularını ve mazot filtresini değiştirecez dediler.
    sonra ford yetkili servisine gittim. bilgisayara bağladılar ve sorun EGR'de dediler ve 1200TL masraf çıkartır dediler. ben de yapmayalım, kalsın dedim. istanbula gidince orada yaptırırım dedim. ford servisinde , "o zaman bilg.da EGR hata kodunu iptal edeyim, istanbula gidince tekrar bilg. bağlarlar" dedi. ben de olur dedim.

    şu anda aracımda eskisi gibi çekişinde bir sorun yok. hata kodunu iptal ettirmek demek EGR'yi elektronik olarak iptal ettirmek demekmidir?
    bir de bu parçanın bu kadar pahalı olması normal mi? 1200 TL sadece parça parası. bir de işçilik falan 1500 TL yi bulacak gibi geldi bana..

    ayrıca turbo hortumunda da az da olsa kaçak olabilirmiş...

    sizce ne yapmalıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gaziemir
    Merhaba,
    Bende 2006 focus TDCI var. 2 hafta önce tatile istanbul'dan bodruma gittik. Aracımdaki çekiş gücünün azaldığını bu uzun yolda gördüm. özellikle yalova-bursa ve manisa-izmir yolundaki yokuşları çıkmakta çok zorlandı. normalde CC açık iken 90'la çıkabiliyordum. bu sefer cc açık olmasına rağmen hız düşmeye başladı. 4. vitese aldım cc açık yine hız 80'lerden aşağıya düşmeye başladı. arabada 2 kişiydik ve bagaj full doluydu.
    en son tatil dönüşü 1. vitesde yokuşu çıkamadım. araç geri geri kaydı. iyice düzlüğe kaydırıp sonra 1. vitesde 4000 devire kadar gazı verdim. o hızla ancak çıkabildim yokuşu..
    bosch servise gittim, turbo hortumunda sorun var dediler. turbo hortumu, turbo borularını ve mazot filtresini değiştirecez dediler.
    sonra ford yetkili servisine gittim. bilgisayara bağladılar ve sorun EGR'de dediler ve 1200TL masraf çıkartır dediler. ben de yapmayalım, kalsın dedim. istanbula gidince orada yaptırırım dedim. ford servisinde , "o zaman bilg.da EGR hata kodunu iptal edeyim, istanbula gidince tekrar bilg. bağlarlar" dedi. ben de olur dedim.
    şu anda aracımda eskisi gibi çekişinde bir sorun yok. hata kodunu iptal ettirmek demek EGR'yi elektronik olarak iptal ettirmek demekmidir?
    bir de bu parçanın bu kadar pahalı olması normal mi? 1200 TL sadece parça parası. bir de işçilik falan 1500 TL yi bulacak gibi geldi bana..
    ayrıca turbo hortumunda da az da olsa kaçak olabilirmiş...
    sizce ne yapmalıyım?



    Benzinli turbo aracımda sizinkine benzer şikayetler olunca Fiat servisine gittim.

    Turbo wastegate hortumu dibinden kopmuş. Yeni hortum siparişi verildi. Hortum da kopan yerden biraz kesilip yerine takıldı.

    10 gün sonra yeni hortum geldi dediler. Servise gittim. 5 dakikada yenisi takıldı. Ücret filan istemediler, sanırım garantiden yapıldı.
  • http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
    syn vezir birde bunu okuyup bize açık ve net bilgi verebilirmisiniz eksiksiz okuyup sonuçlandırabilirmisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by exelans

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
    syn vezir birde bunu okuyup bize açık ve net bilgi verebilirmisiniz eksiksiz okuyup sonuçlandırabilirmisiniz.

    neye bilgi isteniyor soruyu tam anlayamadım. Motor için gerekli olup olmadığı mı? NOX gazlarının düşürülmesinin gerekli olup olmadığı mı ? bir sürü şey anlatılmış yazıda

    Neyse bilinmesi gereken en önemli nokta EGR valfi ile tasarlanmış motorlarda arıza durumunda silindir içi sıcaklık yükselir ve detonasyon , vuruntu dediğimiz olay ortaya çıkmaya başlar. Rölantide düzensizlikler ve silindir içi sıcaklığın yükselmesi ile hararet conta yakma problemleri başlayabilir. Yağ bu durumu karşılamakta zorlanır tam sentetik değilse ve yağlamadaki eksiklikler motorun uzun vadede kalıcı hasarlar almasını sağlar. ÖZellkle LPG li araçlarda zaten yükseltilmiş silindir içi sıcaklık problemlerine birde EGR valfinden kaynaklanan problemler nedeniyle silindir içi sıcaklığı daha da yükselir. Tabii perfromans da yükselir ama ölümüne bir yükselme veya dopingli halterciler gibi başya memnuniyet verici sonrasında tüm sistemin vuruntu ve yağlama problemleri ile yıkımına kadar görürecek silsileyi başlatır.
    Yüksek oktanlı benzin kullanmak detonasyonu önleyebilir ama ülkemizdeki güvenilmez ortamda bunun sürekliliğini sağlamak ne derece çözüm olabilecektri.


    en iyii detonasyon ve EGR valfi ilişkisini anlatan güzel bir yazı veriyim. Olayın çevresel etkiler dışında kalan zararları hakkında bir fikir verecektir.

    http://www.misterfixit.com/deton.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 26 Eylül 2011; 9:02:05 >
  • peki hocam dizel araçlarda iptal etsek ne gibi problemler oluşur. örn megane 2 dci 1.5
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tamam o zaman üzüm yemek ise amacımız ,, bana EGR kullnımının yakıt tüketimini neden artırdığını ispatla, eğer bilimsel olarak detaylı bir bilginiz yoksa sizi bu şekilde yani yakıtı artırdığını düşündüren şeyi yazın.Bana muhalefet edip etmemeniz önemli değil:Zaten amacım da doğru bilgiye herkezin kendim de dahil ulaşmasını sağlamaktır.bana prof flan yazmak yerine gerçek ve bilimsel nedenleri yaz. Çünkü ben belki bazı şeyleri unutmauş olabilirim.Ama 20 seneye yakın mühendisim.Bu konuda teknik açıklamaları anlayabilecek kapasitem olduğunu belirtmek isterim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: eaglesss

    Dostum ben hırçın bi şekilde cevap vermem kimseye asla,foruma üye olalı 1 yıla yaklastı belki de olmustur ilk defa seninle tartışıyorum bu şekilde,nedeni benim yazdığım yorumları anlam veremedğim şekilde eleştirmen,söyldeğimi anlamamısın en sorum yorumda zaten,ben arkadaşlara faydalı olmaya çalısıyorum sadece sözüm sana değil yanlış anlama burada çok gördüm post kasmak gibi derdim yok bazıları gibi,kimse her seyi bilemez daha yumuşak olalım bundan sonra birbirimeze karşı



    bakın ben ikinizdende tarafsız bir noktadayım şu durumda. bende egr iptalini ciddi anlamda düşündüğüm için araştırırken buldum bu konuyu.

    karsanda staj yaptığım dönemde. montaj bölümündeki bütün mühendisler ve işletme müdürüde dahil olmak üzere bütün takım liderleri ve ekip liderleri ile görüştüm.

    hatta şanslıydım psa grubundan bir mühendis ilede görüşme imkanı buldum.

    egr konulmasının asıl nedeni co2 salınımlarındaki katı kanunlar. ki bu kurallar avrupada daha sıkı bir şekilde uygulandığı için egr yi ucuz bir yöntem olduğu için kullanılıyor. bu yüzden egr denilen sistem takılmak mecburiyetinde oluyor.

    yıllardır arabaları test eden ve montaj eden kişiler bile sadece co2 salınımı ve nox gazlarını engellemek amacı ile kullanıldığını söylüyor.

    tekrar söylüyorum ikinizide tanımam hocam ancak psa grubundan bile bu yanıtı aldıysam ben diyecek bir söz bulamam :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: by exelans

    peki hocam dizel araçlarda iptal etsek ne gibi problemler oluşur. örn megane 2 dci 1.5

    zengin yakıt ile çalışan motordakilere benzer etkiler oluşur.Ancak olabilecek en büyük risk detanasyon problemleridir ki zaten bu başlı başına büyük bir problemdir. Konuyu merak edenler araştırabilirler.
  • quote:

    bakın ben ikinizdende tarafsız bir noktadayım şu durumda. bende egr iptalini ciddi anlamda düşündüğüm için araştırırken buldum bu konuyu.

    karsanda staj yaptığım dönemde. montaj bölümündeki bütün mühendisler ve işletme müdürüde dahil olmak üzere bütün takım liderleri ve ekip liderleri ile görüştüm.

    hatta şanslıydım psa grubundan bir mühendis ilede görüşme imkanı buldum.

    egr konulmasının asıl nedeni co2 salınımlarındaki katı kanunlar. ki bu kurallar avrupada daha sıkı bir şekilde uygulandığı için egr yi ucuz bir yöntem olduğu için kullanılıyor. bu yüzden egr denilen sistem takılmak mecburiyetinde oluyor.

    yıllardır arabaları test eden ve montaj eden kişiler bile sadece co2 salınımı ve nox gazlarını engellemek amacı ile kullanıldığını söylüyor.

    tekrar söylüyorum ikinizide tanımam hocam ancak psa grubundan bile bu yanıtı aldıysam ben diyecek bir söz bulamam :)


    bunun anlaşılmayacak bir noktası yok ki ,

    --amacı NOX gazının oranını düşürmek
    NOX gazlarınınn çevresel zararları ayrıca araştırabilir

    Her ek emisyon kontrol cihazının artı ve eksi yanları vardır. Bir şeyden kazanırken bir şeyden kaybedersiniz.
    KAzancınız emisyonun azaltılmasıdır , bunun karşılığında EGR valf arızasından tutun da beygir gücü azalmasına karşı bir sürü eksi noktası olacaktır.

    Kritik nokta şudur , eksi yanlarından kurtalalım ve söküp atalım bize artı noktası kalsın .Bilginin olmadığı cehaletin kol gezdiği toplumlarda bu tür davranışlar doğaldır. Olayın görünen yüzü çözülmesi gereken bir engel olarak görülür. Halbuki görünmeyen yüzünde bir sürü çıkabilecek problemleri de bu tür akıllı ustalar sayesinde gelişen şehir efsanesi , ortaya çıkarır. Nedeni için her seferinde başka bir çözüm bulunur ve araç artık tasarımdan uzaklaşarak ustaların cin fikirlerinin deneme tahtasına döner.

    NOX gazının azaltılması sadece çevresel etkilere neden olmaz motor için bir sürü yanma ile oluşan artı kazançları mevcuttur. Daha düşük oktan ile vuruntusuz çalışma sağlar , rölantide daha az yakıt tüketir , atık gazların etkileşimi ideal yanmaya yaklaşır vs vs

    Bu konuyu anlayabilemk için nedeninin çevresel olduğunu ancak araca da artı şekilde katkılarının olduğunu bilmeniz yeterlidir.

    Eksoz da çevresel nedenlerle konulmuştur.benzer şekilde o da beygir gücünü düşürür ancak ses dışında söker atarsanız motor için sonmradan oluşacak arızaları da tetiklemiş olursunuz.

    Bademcik ameliyatları da 20-30 sene önce moda idi, bademcikleri kronik olarak şişen çocukların ameliyatla binlercesinin bademciklerini aldılar . sorun anne ve çocuk için o için çözülmüş gözüktü .Sonradan yapılan araştırmalrda bu organın bir sürü yararının olduğu ve zararlarının katlanılaması gereken bir olgu olduğu fikrinin yaygınlaştığı görülüyor. Vucudumuzda hiçbir organ fazlalık değilse görece çok çok basit olan motrdaki emisyon kontrol cihazlarının da fazydalarının oranının zararlarından fazla olduğunun da anlaşılması gerekiyor.

    Eğer tasaımda bir parça konmuş ise yanma ve yakıt oranlarını ECU yükleyen mühendisler bunu hesaba katarak formülleri koyuyorlar. Bir kişi çıkıp da bunu söküp attığınDA SADECE önüne çıkan problemi çözmüş oluyor herhalde eccu yu yeniden probramlama bilgi ve becerisinde olduğunu düşünmüyorsunuzdur. Bunun soncunda kandıralan Beyin yanlış hesapla gönderdiği yakıt ve karışım istenilen kıvamda olamadığı için başta vuruntu ve yakıt kaynaklı problemler başlıyor. SAdece silindir ısısının yükselmesinin eğer tasarımda verilen sınırlar içinde değilse onlarca zararı mevcuttur .Tasarım sınırları içinde bile olsa üst sınırda çalışan silindir aşınması normal sınırlarda çalışana göre katlanacaktır.

    Şunu tekrar vurgulamak istiyorum burada mesele motordan daha fazla güç almak değildir. Tüm araçlarda ECU programı veya karbüratörlü araçlarda mekanik olarak avans ve yakıt karışım oranları oynanarak bu başarılabilir. ANcak tavsiye edilmez. çünkü bu yük tasıyan birinin sırtına ektra yük binlermekten başka birşey değildir. Eklemleri buna uygun tasarlanmakdıkça uzun vadede diz ağrıları nasıl kaçınılmaz ise üst sınırları içinde çalışması düşünülmeyen motorlar için yapılan takviyeler veya emisyon sınırlandırılmaların kaldırılması ileride çıkabilecke problemleri tetikler. Ancka tabii ki isteyen bu tür geliştirmeler yaparak kıa vadede kazançlar sağlayabilirve bununla memnun olarak sürüşünü sürdürebilir. Yoğurdu nasıl yediğiniz değil , bundan ne fayda beklediğiniz önemlidir. Fayda tanımı konuşulacak ise bilimsel kıstaslar ve açıklamaları kaale almak zorundayız . Yoksa herkes kendi bakış açısından haklıdır. Buna kimsenin birşey dediği yoktur. Bu bakış açısını genelleyip bir yargıya varan ve yoğurt zararlıdır sonucunu çıkaranlar için , üzerinde düşünmeleri gereken gerçeklerin olduğunu ifade ediyorum. Tabii isteyenler için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    bakın ben ikinizdende tarafsız bir noktadayım şu durumda. bende egr iptalini ciddi anlamda düşündüğüm için araştırırken buldum bu konuyu.

    karsanda staj yaptığım dönemde. montaj bölümündeki bütün mühendisler ve işletme müdürüde dahil olmak üzere bütün takım liderleri ve ekip liderleri ile görüştüm.

    hatta şanslıydım psa grubundan bir mühendis ilede görüşme imkanı buldum.

    egr konulmasının asıl nedeni co2 salınımlarındaki katı kanunlar. ki bu kurallar avrupada daha sıkı bir şekilde uygulandığı için egr yi ucuz bir yöntem olduğu için kullanılıyor. bu yüzden egr denilen sistem takılmak mecburiyetinde oluyor.

    yıllardır arabaları test eden ve montaj eden kişiler bile sadece co2 salınımı ve nox gazlarını engellemek amacı ile kullanıldığını söylüyor.

    tekrar söylüyorum ikinizide tanımam hocam ancak psa grubundan bile bu yanıtı aldıysam ben diyecek bir söz bulamam :)


    bunun anlaşılmayacak bir noktası yok ki ,

    --amacı NOX gazının oranını düşürmek
    NOX gazlarınınn çevresel zararları ayrıca araştırabilir

    Her ek emisyon kontrol cihazının artı ve eksi yanları vardır. Bir şeyden kazanırken bir şeyden kaybedersiniz.
    KAzancınız emisyonun azaltılmasıdır , bunun karşılığında EGR valf arızasından tutun da beygir gücü azalmasına karşı bir sürü eksi noktası olacaktır.

    Kritik nokta şudur , eksi yanlarından kurtalalım ve söküp atalım bize artı noktası kalsın .Bilginin olmadığı cehaletin kol gezdiği toplumlarda bu tür davranışlar doğaldır. Olayın görünen yüzü çözülmesi gereken bir engel olarak görülür. Halbuki görünmeyen yüzünde bir sürü çıkabilecek problemleri de bu tür akıllı ustalar sayesinde gelişen şehir efsanesi , ortaya çıkarır. Nedeni için her seferinde başka bir çözüm bulunur ve araç artık tasarımdan uzaklaşarak ustaların cin fikirlerinin deneme tahtasına döner.

    NOX gazının azaltılması sadece çevresel etkilere neden olmaz motor için bir sürü yanma ile oluşan artı kazançları mevcuttur. Daha düşük oktan ile vuruntusuz çalışma sağlar , rölantide daha az yakıt tüketir , atık gazların etkileşimi ideal yanmaya yaklaşır vs vs

    Bu konuyu anlayabilemk için nedeninin çevresel olduğunu ancak araca da artı şekilde katkılarının olduğunu bilmeniz yeterlidir.

    Eksoz da çevresel nedenlerle konulmuştur.benzer şekilde o da beygir gücünü düşürür ancak ses dışında söker atarsanız motor için sonmradan oluşacak arızaları da tetiklemiş olursunuz.

    Bademcik ameliyatları da 20-30 sene önce moda idi, bademcikleri kronik olarak şişen çocukların ameliyatla binlercesinin bademciklerini aldılar . sorun anne ve çocuk için o için çözülmüş gözüktü .Sonradan yapılan araştırmalrda bu organın bir sürü yararının olduğu ve zararlarının katlanılaması gereken bir olgu olduğu fikrinin yaygınlaştığı görülüyor. Vucudumuzda hiçbir organ fazlalık değilse görece çok çok basit olan motrdaki emisyon kontrol cihazlarının da fazydalarının oranının zararlarından fazla olduğunun da anlaşılması gerekiyor.

    Eğer tasaımda bir parça konmuş ise yanma ve yakıt oranlarını ECU yükleyen mühendisler bunu hesaba katarak formülleri koyuyorlar. Bir kişi çıkıp da bunu söküp attığınDA SADECE önüne çıkan problemi çözmüş oluyor herhalde eccu yu yeniden probramlama bilgi ve becerisinde olduğunu düşünmüyorsunuzdur. Bunun soncunda kandıralan Beyin yanlış hesapla gönderdiği yakıt ve karışım istenilen kıvamda olamadığı için başta vuruntu ve yakıt kaynaklı problemler başlıyor. SAdece silindir ısısının yükselmesinin eğer tasarımda verilen sınırlar içinde değilse onlarca zararı mevcuttur .Tasarım sınırları içinde bile olsa üst sınırda çalışan silindir aşınması normal sınırlarda çalışana göre katlanacaktır.

    Şunu tekrar vurgulamak istiyorum burada mesele motordan daha fazla güç almak değildir. Tüm araçlarda ECU programı veya karbüratörlü araçlarda mekanik olarak avans ve yakıt karışım oranları oynanarak bu başarılabilir. ANcak tavsiye edilmez. çünkü bu yük tasıyan birinin sırtına ektra yük binlermekten başka birşey değildir. Eklemleri buna uygun tasarlanmakdıkça uzun vadede diz ağrıları nasıl kaçınılmaz ise üst sınırları içinde çalışması düşünülmeyen motorlar için yapılan takviyeler veya emisyon sınırlandırılmaların kaldırılması ileride çıkabilecke problemleri tetikler. Ancka tabii ki isteyen bu tür geliştirmeler yaparak kıa vadede kazançlar sağlayabilirve bununla memnun olarak sürüşünü sürdürebilir. Yoğurdu nasıl yediğiniz değil , bundan ne fayda beklediğiniz önemlidir. Fayda tanımı konuşulacak ise bilimsel kıstaslar ve açıklamaları kaale almak zorundayız . Yoksa herkes kendi bakış açısından haklıdır. Buna kimsenin birşey dediği yoktur. Bu bakış açısını genelleyip bir yargıya varan ve yoğurt zararlıdır sonucunu çıkaranlar için , üzerinde düşünmeleri gereken gerçeklerin olduğunu ifade ediyorum. Tabii isteyenler için



    mesajınızı dikkatlice okudum katılmadığım noktalar; yazdıklarım bana göredir. hislerime dayalıdır teknik altyapısı eksik olabilir.

    egr li aracın, egr siz araca göre,
    rölantideki az yakıt tüketimi çok önemsiz miktardadır.
    atık gazların yanarak ideal yanmaya katkısı %1 iken, kalitesiz mazot kullanıldığında zararları (kurum,dpf tıkanması v.s) bence %3 tür. (yüzdelerler temsili)

    ekzosun sökülüp, motorun ona göre programlanması motora zarar vermez.

    bence Allah yapısı bir makina(insan) ile kul yapı bir makinanın(otomobil) bire bir kıyası hatalı olmuş. Doğru Allah işe yaramayan bir parça kullanmaz, ancak insan oğlunun kullandığı parçalar devamlı değişiyor, her makinada. Bu sene kullanılan parça seneye gereksiz görülebiliyor, sonra tersi.

    bence emisyon kontrol cihazlarının faydadan çok zararları var. egr iptali aracın ecu sundan yapılabiliyor ise. ayrıca yeniden bir programlamanın gerekli olmadığını anlayabiliriz. zaten programlama olmadan yapılan değişiklikler güncel araçlar için arıza demektir. bunu herkez kabul eder.

    yine otomobil ve insan örneginizde hatalı, misal herhan bir chip tunnigçinin yapmış olduğu yazılımın aşırı yük anlamına gelebiliyorken. VW de ABt nin yapmış olduğu yazılım zararlı görülmüyor. ve garanti bozulmuyor. aynı şekilde bir hamal doğru şekiled taşımayı bildiğinden yıllarca yük taşıyor ve sağlığına zarar gelmiyor iken, taşımayı bilmeyen birisi ilk taşımada belini, veya herhan bir eklemini zedeleyebiliyor. ikisininde eklemleri aynı tasarlanmış olduğu halde.

    dediğim gibi, benim kendi görüşlerimdir. rahatsız olduysanız bir daha mesajlarınızı cevaplamayabilirim.

    saygılar.
  • quote:

    mesajınızı dikkatlice okudum katılmadığım noktalar; yazdıklarım bana göredir. hislerime dayalıdır teknik altyapısı eksik olabilir.

    egr li aracın, egr siz araca göre,
    rölantideki az yakıt tüketimi çok önemsiz miktardadır.
    atık gazların yanarak ideal yanmaya katkısı %1 iken, kalitesiz mazot kullanıldığında zararları (kurum,dpf tıkanması v.s) bence %3 tür. (yüzdelerler temsili)

    ekzosun sökülüp, motorun ona göre programlanması motora zarar vermez.


    sayın oquzdag,

    Şehir efsaneleri yıkmak zordur biliyorum bunun için alınmamı gerektirecek bir durum yok , konuyu iyi bilmeden yapılan yorumlar maalesef kişisel aktarımlar olduğu için doğruları (kendi doğrularımı değil- bana kalsa dört zamanlı motor bile büyük bir israf ve halen kullanılması bir hata , ne yapalım bu eşeği gütmek zorundayız) bilimsel yönlerini bilebildiğim ve aktarabildiğim kadarıyla yazmak istiyorum. Sanırım en doğrusu belki direk link verip sonucu konu anlaşıldıktan sonra yorum yapmak daha mantıklı olabilir. Bilgi seviyeleri eşitlenmeden doğru bir sonuç çıkarmak imkansız olabiliyor.

    Termodinamik çok ulvi ve derin konular içerir. Bunları bimeden yanma hakkında yapılacak yorumlar yüzeysel olmaktadır. Mesela silindir içi ısının düşmesinin bize yararı nedir. Yanmada idela yanmadan uzaklaşınca bize artıı ne oluyor eksisi ne oluyr. Gazlar nasıl yuanar ve atıkların kimyaal dağılımı ve emsiyonların enerji karşılıkları gibi kapsamlı konular içinden bir hamlede sıyrılmanın zor olduğunu biliyorum. Hatalı bir çıkarım yapıyorsam, tabiiki en kısa sürede düzeltmek isterim buna kimin faydası olursa başım üstüne,



    Kul yapısının da icat ettikleri veya buldukları şeyler diyelim, zamanla evrilmesi söz konusudur bu onu daha kötü yapmaz, motorda yapılanlar da bu ZORUNLU taleplerin sınırlandırması altında gelişmektedir.


    önemli noktaların altını çizmeye çalıştım.


    The exhaust gas, added to the fuel, oxygen, and combustion products, increases the specific heat capacity of the cylinder contents, which lowers the adiabatic flame temperature.


    In a typical automotive spark-ignited (SI) engine, 5 to 15 percent of the exhaust gas is routed back to the intake as EGR. The maximum quantity is limited by the requirement of the mixture to sustain a contiguous flame front during the combustion event; excessive EGR in poorly set up applications can cause misfires and partial burns.

    Although EGR does measurably slow combustion, this can largely be compensated for by advancing spark timing. The impact of EGR on engine efficiency largely depends on the specific engine design, and sometimes leads to a compromise between efficiency and NOx emissions. A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

    Reduced throttling losses. The addition of inert exhaust gas into the intake system means that for a given power output, the throttle plate must be opened further, resulting in increased inlet manifold pressure and reduced throttling losses.


    Reduced heat rejection. Lowered peak combustion temperatures not only reduces NOx formation, it also reduces the loss of thermal energy to combustion chamber surfaces, leaving more available for conversion to mechanical work during the expansion stroke.


    Reduced chemical dissociation. The lower peak temperatures result in more of the released energy remaining as sensible energy near TDC, rather than being bound up (early in the expansion stroke) in the dissociation of combustion products. This effect is minor compared to the first two.

    It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more mechanism:
    Reduced specific heat ratio. A lean intake charge has a higher specific heat ratio than an EGR mixture. A reduction of specific heat ratio reduces the amount of energy that can be extracted by the piston.

    EGR is typically not employed at high loads because it would reduce peak power output.

    This is because it reduces the intake charge density. EGR is also omitted at idle (low-speed, zero load) because it would cause unstable combustion, resulting in rough idle. The EGR valve also cools the exhaust valves and makes them last far longer (a very important benefit under light cruise conditions)[citation needed]

    Since the EGR system recirculates a portion of exhaust gases, over time the valve can become clogged with carbon deposits that prevent it from operating properly. Clogged EGR valves can sometimes be cleaned, but replacement is necessary if the valve is faulty.

    ref:http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
  • kimyasal olarak yanma sıcaklığının recirculation (tekrar çevirim yapılarak) düşürmesinin NOX azlması ile ilişkisini anlatan bir yazı veriyorum . ben yazsam zaten bu kadar iyi ifade edemezdim.

    http://www.imperialclub.com/Repair/Lit/Master/308/page08.htm
  • quote:

    atık gazların yanarak ideal yanmaya katkısı %1 iken, kalitesiz mazot kullanıldığında zararları (kurum,dpf tıkanması v.s) bence %3 tür. (yüzdelerler temsili)


    emisyon kontrol ile ilgili bir sürü yeni gelişme var mesela EGR eksi noktalarıyla başedebilmek ve kurum artışını engelleyecek SCR sistemi yaygınlaşmaya başlıyor. Yakında bunun eksilerini ve iptali de konuşmaya başlarız gibime geliyr çünkü bizler sınırlandırmaları sevmiyoruz halbuki bütün yağpılanlar toplum ,çevre ve motor için fayadası olan şeylerdir.

    “The good news is that you don't have to add much extra to the system to accomplish NOx reduction this way,” he adds. “The downside is that the lower-temperature diesel combustion is less efficient, so it creates more particulate matter and it burns more fuel. That is essentially what we did in 2007. We traded lower NOx for less fuel efficiency and more soot.” (That extra soot, also known as particulate matter or PM, did not result in more tailpipe emissions, however. All engines from 2007 on have diesel particulate filters [DPFs] as part of their exhaust system.)

    SCR, like EGR, also involves trade-offs, according to Ciatti. “NOx is very hard to get rid of once it is formed,” he says. “It doesn't like to break apart. One way to get it to do that is to introduce something that will compete with the nitrogen for those oxygen molecules. The urea, or (NH2)2CO, injected into the exhaust stream during the SCR process does exactly that. In the presence of a catalyst, it turns into ammonia and carbon dioxide, which then reacts with the NOx to create nitrogen and water vapor, or 2N2 + 3H2O.
    The good thing about choosing SCR for 2010 compliance is that it permits the engine to operate at more optimal combustion temperatures to provide better power and fuel efficiency and lower soot generation,” he adds. “You do, however, have to purchase urea and carry it in a tank onboard the truck. And you have to use it.”



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Eylül 2011; 12:40:30 >
  • inceliyorum, teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    inceliyorum, teşekkürler...

    madem bu konuya ilgilisiniz, yakıttaki sulfur seviyesi ve NOX ilişkisini bilmeden yakıtttan nasıl tasarruf yapılacağını tam anlatmak zor olur linkteki yazıyı da okuyun.

    unutmayın ki daha yeni dizelde sulfur seviyesi 15 ppm altına indi , onu da sağlıyorlar mı ayrı bir tartışma konusu . Özellikle yeni nesil araçların yakıtlarına çok çok dikkat etmesi lazım yoksa EGR , SCR , DPF hepsi hikaye olur ösküp atmaktan başka çareleri kalmaz. Piyasadakiler zaten dört gözle bunların arızalarına bekliyorlardır yeni şehir efsaneleri yaratmak için.

    http://www.meca.org/galleries/default-file/cbdpf-noxadwp.pdf
  • bütün yazılanları baştan sona okudum . herkes kendince doğruları elinden geldiğince açıklamaya , ve yol göstermeye çalışmış. her şey çok güzel. bir hafta önce bu sorunlarla opel özel servisine gittim, ateşleme sisteminin yarısını değiştirdiler(benim sağlam olan parçalarımı alarak) bobini yerli taktılar,iki günkük uğraşın sonucunda enson egr de karar kıldılar onuda temizlediler. servisten çıktım 5 km sonra her şey yine aynı. aracım motor soğukken yapmıyor silkelemeyi belirli bir ısıya gelince silkeleme başlıyor, buda egr nin devreye girmesiyle oluyor sanırım. şa anki masrafım 270 tl usta ya bir kaç gün dolaş gel siprey sıktık o atar ,devam ederse gel dedi. evet devam ediyor , ve şimdi düşünüyorum her sene 270 tl vermek ve bir dünya eziyete katlanmak mı yoksa egr yi söktürüp sonunda çıkacak masrafa katlanmakmı hocalarıma soruyorum bizim günahımız ne siz benim yerime koyun kendinizi ne yapardınız. bakalım yarın tekrar gidicem ne sonuca ulaşacağız, yada kaç para daha isteyecekler. allah iş bilmeyen ustanın eline kimseyi düşürmesin. birde izmirde güvenebileceğim bir adres varmı bu konularda yardımcı olursanız sevinirim. saygılar
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.