Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
585
Cevap
16
Favori
409.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt
    ".Şimdi birileri soba bacasının çıkışına bir aparat yapsa ve yakmış olduğunuz gazların içinde tekrar yakılabilecek olanları ayıklayıp sobaya geri gönderse lüzümsüz bir iş mi yapmış olur."

    Yazmışsınız, egr egzos gazı içerisinde yanmamış gazları ayıklama gibi bir fonksiyona da sahip mi ??
  • 16.08.2017 aksamı ıtabırı ıle bıttı lıste lıste yazmak uzun olacak alınan malzeme toplamı 3450 tl parcatutu bakım malzemesı de ıcınde 700 tl turbo rektevıye harıc usta saolsun ıste oldugumdan aklınıza gelecek ne varsa krank mili iticiler pompa vs vs hepsını deyısmıs aksam itibari ile fazla dolasamadım fakat calısması motor sesı cok farkeddı ılk gunkı gıbı desem yerıdır aracım mavı duman atması turbo egr manıfolt temızlıgı dıye gıttıgım ıslerın sonucu gereklı mı ıdı bu kdr ustanın ınsıfıyatıne kaldıgım işlemlerin sonucu 11 yasında 247000km parcacısına kdr normal dedı eksık bıtermı enjektor baska bı kac parca daha ıslemler var arabanmı var derdındın yok bunada sukur aslanıma deyer.bilgisayarda cıkan hata kodlarını sıldırım tekrardan egr sılınmedı oda kalsın sımdılık bakalım ıptalı ıcın 500 tl ıstedı acıkgöz farklı bı usta :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karaca38 -- 17 Ağustos 2017; 15:55:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    mesajınızı dikkatlice okudum katılmadığım noktalar; yazdıklarım bana göredir. hislerime dayalıdır teknik altyapısı eksik olabilir.

    egr li aracın, egr siz araca göre,
    rölantideki az yakıt tüketimi çok önemsiz miktardadır.
    atık gazların yanarak ideal yanmaya katkısı %1 iken, kalitesiz mazot kullanıldığında zararları (kurum,dpf tıkanması v.s) bence %3 tür. (yüzdelerler temsili)

    ekzosun sökülüp, motorun ona göre programlanması motora zarar vermez.


    sayın oquzdag,

    Şehir efsaneleri yıkmak zordur biliyorum bunun için alınmamı gerektirecek bir durum yok , konuyu iyi bilmeden yapılan yorumlar maalesef kişisel aktarımlar olduğu için doğruları (kendi doğrularımı değil- bana kalsa dört zamanlı motor bile büyük bir israf ve halen kullanılması bir hata , ne yapalım bu eşeği gütmek zorundayız) bilimsel yönlerini bilebildiğim ve aktarabildiğim kadarıyla yazmak istiyorum. Sanırım en doğrusu belki direk link verip sonucu konu anlaşıldıktan sonra yorum yapmak daha mantıklı olabilir. Bilgi seviyeleri eşitlenmeden doğru bir sonuç çıkarmak imkansız olabiliyor.

    Termodinamik çok ulvi ve derin konular içerir. Bunları bimeden yanma hakkında yapılacak yorumlar yüzeysel olmaktadır. Mesela silindir içi ısının düşmesinin bize yararı nedir. Yanmada idela yanmadan uzaklaşınca bize artıı ne oluyor eksisi ne oluyr. Gazlar nasıl yuanar ve atıkların kimyaal dağılımı ve emsiyonların enerji karşılıkları gibi kapsamlı konular içinden bir hamlede sıyrılmanın zor olduğunu biliyorum. Hatalı bir çıkarım yapıyorsam, tabiiki en kısa sürede düzeltmek isterim buna kimin faydası olursa başım üstüne,



    Kul yapısının da icat ettikleri veya buldukları şeyler diyelim, zamanla evrilmesi söz konusudur bu onu daha kötü yapmaz, motorda yapılanlar da bu ZORUNLU taleplerin sınırlandırması altında gelişmektedir.


    önemli noktaların altını çizmeye çalıştım.


    The exhaust gas, added to the fuel, oxygen, and combustion products, increases the specific heat capacity of the cylinder contents, which lowers the adiabatic flame temperature.


    In a typical automotive spark-ignited (SI) engine, 5 to 15 percent of the exhaust gas is routed back to the intake as EGR. The maximum quantity is limited by the requirement of the mixture to sustain a contiguous flame front during the combustion event; excessive EGR in poorly set up applications can cause misfires and partial burns.

    Although EGR does measurably slow combustion, this can largely be compensated for by advancing spark timing. The impact of EGR on engine efficiency largely depends on the specific engine design, and sometimes leads to a compromise between efficiency and NOx emissions. A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

    [size=3]Reduced throttling losses. The addition of inert exhaust gas into the intake system means that for a given power output, the throttle plate must be opened further, resulting in increased inlet manifold pressure and reduced throttling losses.


    [size=3] Reduced heat rejection. Lowered peak combustion temperatures not only reduces NOx formation, it also reduces the loss of thermal energy to combustion chamber surfaces, leaving more available for conversion to mechanical work during the expansion stroke.


    [size=3]Reduced chemical dissociation. The lower peak temperatures result in more of the released energy remaining as sensible energy near TDC, rather than being bound up (early in the expansion stroke) in the dissociation of combustion products. This effect is minor compared to the first two.

    It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more mechanism:
    Reduced specific heat ratio. A lean intake charge has a higher specific heat ratio than an EGR mixture. A reduction of specific heat ratio reduces the amount of energy that can be extracted by the piston.

    EGR is typically not employed at high loads because it would reduce peak power output.

    This is because it reduces the intake charge density. EGR is also omitted at idle (low-speed, zero load) because it would cause unstable combustion, resulting in rough idle. The EGR valve also cools the exhaust valves and makes them last far longer (a very important benefit under light cruise conditions)[citation needed]

    Since the EGR system recirculates a portion of exhaust gases, over time the valve can become clogged with carbon deposits that prevent it from operating properly. Clogged EGR valves can sometimes be cleaned, but replacement is necessary if the valve is faulty.

    ref:http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation



    Vezir hocam zamanında gayet net şekilde anlatmış. Benzinli araçta EGR iptali, fazla yakıt sarfiyatına yol açar.

    Lakin eklemem gerekir, dizelde durum pek böyle değildir. Çevre açısından tehlikeli olsa da, motor açısından olumsuz yanı yok gibi bir şeydir. Hatta olumlu yanları vardır kurum oluşumu engellendiği için.

    Birincisi, reduced throttling losses muhabbeti dizelde geçerli değildir.

    Isı transferi azalır, fakat soğutulmuş havada dizel yakıtının yanması zorlaşır. İs oluşumu artar, verimsiz yanma gerçekleşir. Bu etkiyi kompanze edebilir, hatta daha fazla zarar verebilir egr.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Güzel bir alıntılama olmuş bazen yanıt vermek gerçekten zor oluyor .



    Sanırım yakın gelecekte sakıncaları yüzünden dizel komple yasaklanacak .Bu konuda avrupanın bazı ülkeleri karar aldı bile konu hızla yakın on yılların gündemine alınacaktır



    Gelecek te kullanılacak yakıt tipleri ve emisyon oranları ciddi oranda KDV farkı ve alım satım arasında fark yaratacak



    Ancsk elektrikli araç konusında ikincil çevre kirliliği açısından ciddi riskler bulunuyor .



    Başka birçok forumda yazdım gelecekte kesin çözüm hidrojen enerjisine geçişle çözülecek ancak bu konu da inovasyon ve ülkeler ve kıtalar açısından hükümetlerin kalıcı karar almaları ile çözülebilir .



    CO2 için artık maalesef geç kalıntı on yıl önceki yazılarımda gelecekte bir şans var diyorduk ama o da zaman içinde kayboldu .Toplu yokoluş için geriye sayım çoktan başladı bakalım neler göreceğiz daha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Ağustos 2017; 15:36:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin dediğiniz gibi doğayı temizleme aparatıysa egr audi lerin egr fiyatlarını duydum 3500 4000 tl bu adam sırf havayı temizlemek için bu parayı vericeğine ağaç eksin fidan bağışlasın daha sağlıklı...



    Bu arada iptalini yaptıranlar basınç değerleri bozulacağı için turboda düzensiz çalışma olur dedi bir usta. Arabaya ölçülerek biçilerek ekleneni cıkarırsanız dengesi bozulur o yüzden temizlemek her sene yada 2 senede bir daha faydalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Sayın vezir , emisyon değerleri dediğimiz konunun özünde verimli yanma vardır , eksik bir cümle , dışarıya salınan zararlı gazın minimum olması fikri vardır. bunun da önüne egr ile geçilmeye çalışılmıştır. verimli yanma için 16 valf , çift buji, yanma süresi iyi olan yakıt kullanma vs bir sürü etken vardır, devletlerin uyguladığı politika ise ne yakarsan yak nasıl yakarsan yak, dışarıya zehirli gaz salınımını düşük tut politikasıdır. performans ve verimli bir beygir gücü isteyen kişi egr yi iptal etmek zorundadır, zira fakir karışımla makismum performans sağlayamaz, onun içindir ki bu tip arabalarda yapılacak ilk iş egr yi iptal etmek devamında yukarıda belirttiğim iyileştirmeler ile performansı artırmak olur. konu ile ilgili yapılan labaratuvar incelemelerini ve raporlarını da paylaşacağım, Egr doğayı temizleme aparatı dır diyen arkadaş güldürdün beni Allah da seni güldürsün. senin anlayacağın dilde ifade etmek gerekirse, "hava kirliliğine sebep olan gazları minimuma indirme aparatı" diyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sinanakyuz -- 16 Eylül 2017; 13:33:39 >
  • egr yanmış atık gazu egsoz gazının izin veriken kadar kısmını motora gönderiyor...içinde yanmsmış çiğ yakıt olsa ne yazar. ..



    diyelim ki çiğ yakıt var......temşz çiğ yakıt drğilki o... egsoz gazıyla partiküllerle dumanla karışmış yakıttan ne beklersiniz ki...bunu geçin. yani çiğ yakıt varmışta onu yakacakmışda falan filan......yahu zaten normal yakıtı adam gibi yaktıramıyoruz motora birde egsoz dumanlı yakıt neden sokalım motora !! .... işte burda uyanmalıyız......demek ki bunu baskın birileri istemiş..... yani zorla yaptırılmış bir sistem olduğunu kavramak için mühendislik gerekeceğini sanmıyorum...

    Egr nin amacı kesinlikle bir kere performans artırıcılığından bahsedilemez...çünkü o tam bir yol kesicidir.. yani egsoza diyor ki ; hop kardeş geri dön arın da gel... böyle sokağa çıkamazsın........ yani özet bu......egsozda napsın geri giderken zaten gittiği yolları tıkıyor . görüyoruz boruların içi asfalt gibi....

    Egr çiğ yakıtı tekrar yaksın diye değildir....pis zehirli dumanı motordaki yüksek derecedeki yanma sisteminde yakıp yok etmeye çabalayan bir yaptırımdır. motora çin işkencesidir bence.. .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Egr valfini temizletsem mi karar veremedim.
  • jetta 1.6 fsi lpg yok sürekli yakıyor sizce temizletmek lazımmı veya iptali ?
  • Aracım çekişten düşmüştü(turbo dizel-connect)atmosforik gibi davranıyordu,birçok işlemden,bir kaç ustadan sonra, başka bir ustaya götürdüm,EGR'den şüphelenen ustam,bozuk para büyüklüğünde çonta kesip EGR 'yi tıkadı(kör tıpa gibi düşünün)bi tur at gel dedi,gittim biraz gezip geldim,bir değişme olmamıştı.Tekrar tıpayı(conta mı, artık ne derseniz)gerisin geri söktürdüm.Basit bir işlemdi.
  • Bende 2011 isuzu d-max var. 2 yıl önce egr valfi arızalandı. sanayide temizletip yerine taktım. bir yıl sorunsuz çalıştı. sonra tekrar arıza yaptı. tekrar temizlettim. üç gün sonra tekrar arızalanınca arabaya egr valfi iptali ve beygir arttırımı yazılımı attırdım. egr iptali için egr nin yanındaki elektrik kablosunu çıkarmanız yeterli. conta falan kestirmenize gerek yok. 136 beygir olan arabamı yüzde 25 oranında arttırarak roket yaptım. yakıtı biraz arttı ve biraz da motor gürültüsü arttı. başka bir sıkıntı yok. arabam biraz fazla mazot yakıyor ama performansından çok memnunum. 80 km den sonra kick-down yaptığımda araba deliriyor ve anında 160 a çıkıyor. istediğimde buydu. yaksın ama gitsin.selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mslck

    ".Şimdi birileri soba bacasının çıkışına bir aparat yapsa ve yakmış olduğunuz gazların içinde tekrar yakılabilecek olanları ayıklayıp sobaya geri gönderse lüzümsüz bir iş mi yapmış olur."

    Yazmışsınız, egr egzos gazı içerisinde yanmamış gazları ayıklama gibi bir fonksiyona da sahip mi ??

    bir örnekte ben vereyim sana o zaman

    yiyip sindiremediklerini bir sistem geliştirip yeniden yakmak için ağzına geri gönderseler ne düşünürsün...

    zaten yanmamış neyi yakacaksın ki sadece bozacaksın yakmaya çalıştığın şey yakabiliyorsan yak yakamıyorsanda kurumları yakmaya çalış emisyon düşürden ibarettir

    kısaca getirisi götürüsünden fazladır, işlemde motora gitmemesi gereken şeyler ykılmaya çalışmakta tıkanmalar ve masraflar oluşmakta
  • merhaba arkadaşalar, şuan aracımda aşağıdaki video ile birebir aynı sorunum var. bu sorunu nasıl halledebiliriz? sizce ne kadar sıkışmış olabilir?

    41. saniyede başlıyor.

    https://youtu.be/2fXoXMpZ86o?t=41



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamilee -- 15 Haziran 2018; 7:57:39 >
  • Bu parça egr mi arkadaşlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu parça egr mi arkadaşlar herkeze iyi akşamlar

     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu parça egr mi arkadaşlar herkeze iyi akşamlar

     EGR Valfi İptali RESİMLİ

     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serkan6191 S kullanıcısına yanıt
    hayır değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan6191

    Bu parça egr mi arkadaşlar herkeze iyi akşamlar



    Boğaz kelebeği olsa gerek manifold girişindeki.
  • ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU kullanıcısına yanıt

    Ankara'da EGR soğutucusunun soğutma suyuna C02 karıştırdığını tespit edebilecek kim vardır?


    EGR soğutucusu nedeniyle "motor conta yanmış" diyebiliyorlar.


    Motor conta testinde ilk EGR kontrol edilmelidir.

  • vezir kullanıcısına yanıt

    kardeş bu yorumun yanlış. Bu bilgiyi size kim öğretmişse yanlış öğretmiş. Yanmamış gazları yakar diye bir amacı yok. Tam tersine tasarım amacı azot gazının yanmamasını sağlamaktır. CO2 emisyonuna yönelik bir etkisi yok. Egr nin çalışma prensibi yanma ısısını düşürerek NOx gazları oluşumunu engeller. Eksoz gazında oksijen oranı düşük olduğu için yakıtın yanma sıcaklığını düşürüyor. Bu şekilde havada bulunan azot gazının pistonlarda yanmadan atılması amaçlanmıştır. Azot gazı yüksek sıcaklıklarda NOx gazlarına dönüşerek havada asitlenmeye yol açar. Solunum için zararlıdır. Fakat belirli bir düzeye kadar yağmurla karışarak bitkilere gübre etkisi yapar. Yıldırım ve şimşek çakması da NOx üretir ve yağmurla karışarak bitkilere gübre etkisi yapar. Aşırı düzeyde ise asit yağmurlarına dönüşerek çevreye ve bitki köklerine zarar verir. Kuru güneşli bir havada NOx ler uzun süre havada kalır ve şehirlerde solunum yolları hastalıklarına neden olur.

    EGR nin yanma performansını düşürmesinden dolayı daha fazla yakıt ise CO2 emisyonunu arttırır. Fakat asıl amaç astım, burun tıkanıklığı gibi kronik hastalıklara yol açan NOx i engellemektir. Bir çok araçta 2bin devir sonrası egr kapalı konumda devredışı kalır. Çünkü performansı düşürür. Genellikle şehir içi tüketimi arttırır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.