Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
580
Cevap
16
Favori
405.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Ayrıca Egr iptali sonucu aracınıza gelebilecek zararlar bunlar diye bu linkleri vermenizden de anladığı kadarıyla sizin teknik bilginiz de pek yeterli değil.verdiğiniz linklerden birinde yağ üreticilerinin Egr sisteminin motor yağına verdiği zararları azaltacak yeni nesil yağ standartı geliştirdiğini bunun yağ değişm peryodunu uzattığını anlatıyor.Diğer link'te de Egr soğutucu sisteminin özellikle Turbo dizel motorlarda'ki faydasını anlatıyor(egr'nin zararlarını azaltabildiği için)Egr iptali'nin motora zarar verdiği hakkında hiç bir bilgi yok bu linklerde.Burada motorun yük altında iken egzost gazlarının oldukça fazla ısındığı ve atılan gazların içindeki zararlı emisyon miktarının aşırı yükseldiğini egr soğutucu sisteminin bu noktada çok işe yaradığını ve emisyon miktarını azalttığını anlatmış.Ayrıca motordaki avans veya mil boşluklarının meydana getirdiği vuruntu(knock)'nun motora olan zararlarından bahsetmiş.Siz de insanlara işte Egr iptal ederseniz motorunuza vereceği zararlar diye bu linkleri vermişsiniz.Bu iş sizin meslek alanınız olabilir ve Egr tamirinden para kazanıyor olabilirsiniz.Bu nedenle konuyu savunuyor da olabilirsiniz belkide.

    sayın mardina ,

    meslektaş olmamıza sevindim ancak gereksiz ve yüzeysel yorum yapmak bir ITÜ mezununa yakışmamış.en azından belirli konularda eğitim almış veya teorisini bilen kişilerin yanlış yollara sapması bana böbrek ameliyatı yapan ve doktor kimliğini kullanan zatı hatırlattı , maalesef .sizden daha teknik ve doyurucu cevap gelmesi gerekirdi , hakkıyla eğitim almış olsaydınız.

    Ben yanlış bir şeyi neden savunayım , öncelikle bir böylesine teknik bir konuda,sadece konunun bir noktasından bakarak yorum yapmak tasarım yapanları anlamamak veya yüzeysel bilgi anlamına gelir. EGR NOX dışında bir katkısı olup olmadığını benim anlatmama gerek yok. ama okuduğunuzu anlamış olsaydınız silindir içi sıcaklığının artırılmasının yağa olan negatif etkisini ,yağın kirlenmesinin motor aşınmasını hızlandırdığını ve diğer konuları ilk vermiş olduğum linke bakarak hatırlayabilirdiniz.

    Bir konu sadece bir noktasından bakılarak yorumlanırsa işte böylesine hatalı uygulamaları destekleyen zümreye yol açmış oluyor .Neyse ben yine de doğruları ifade edeyim her şeyin artısı olduğu gibi eksisi de vardır. Bunu zaten baştan kabul etmiştim.

    NOX bir yanma sonucu çıkan ve aslında tam yanma olmamasından kaynaklanan gazlardan bir tanesidir.

    EGR in diesel engines


    In modern diesel engines, the EGR gas is cooled through aheat exchanger to allow the introduction of a greater mass of recirculated gas. Unlike SI engines, diesels arenot limited by the need for a contiguous flamefront; furthermore, since dieselsalways operate with excess air, they benefit from EGR rates as high as 50% (atidle, where there is otherwise a very large amount of excess air) in controlling NOxemissions.Since diesel engines are unthrottled, EGR does not lower throttling losses in theway that it does for SI engines (see above). However, exhaust gas (largely carbondioxide and water vapor) has a higher specific heatthan air, and so it still serves tolower peak combustion temperatures. There are trade offs however. Adding EGRto a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke. This reduces the amount of power that can be extracted by the piston. EGR also tends to reduce the amount of fuel burned in the power stroke. This is evident by the increase in particulate emissions that corresponds to an increase in EGR.Particulate matter (mainly carbon) that is not burned in the power stroke is wastedenergy. Stricter regulations on particulate matter(PM) call for further emissioncontrols to be introduced to compensate for the PM emissions introduced by EGR.The most common is particulate filters in the exhaust system that result in reducedfuel efficiency[citation needed


    Since EGR increases the amount of PM that must be dealt with and reduces the exhaust gas temperatures and available oxygen these filters need to function properly to burn off soot, automakers have had to consider injecting fuel and air directly into the exhaust system to keep these filters from plugging up.



    EGR in spark-ignited engines

    The exhaust gas, added to the fuel, oxygen, and combustion products, increases thespecific heat capacityof the cylinder contents, which lowers theadiabatic flametemperature.In a typical automotivespark-ignited(SI) engine, 5 to 15 percent of the exhaust gasis routed back to the intake as EGR. The maximum quantity is limited by therequirement of the mixture to sustain a contiguous flame front during thecombustion event; excessive EGR in an SI engine can cause misfires and partial burns. Although EGR does measurably slow combustion, this can largely becompensated for by advancing spark timing. The impact of EGR on engineefficiency largely depends on the specific engine design, and sometimes leads to acompromise between efficiency and NOx emissions. A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

    •Reduced throttling losses. The addition of inert exhaust gas into the intakesystem means that for a given power output, the throttle plate must beopened further, resulting in increased inlet manifold pressure and reduced throttling losses.

    •Reduced heat rejection. Lowered peak combustion temperatures not only reduces NOx formation, it also reduces the loss of thermal energy tocombustion chamber surfaces, leaving more available for conversion tomechanical work during the expansion stroke.•Reduced chemical dissociation. The lower peak temperatures result inmore of the released energy remaining as sensible energy near TDC, rather than being bound up (early in the expansion stroke) in the dissociation of combustion products. This effect is minor compared to the first two.It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more mechanism:


    •Reduced specific heat ratio. A lean intake charge has a higher specific heatratio than an EGR mixture. A reduction of specific heat ratio reduces the amount of energy that can be extracted by the piston.EGR is typically not employed at high loads because it would reduce peak power output. This is because it reduces the intake charge density. EGR is also omitted at idle (low-speed, zero load) because it would cause unstable combustion, resulting in rough idle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Ayrıca Egr iptali sonucu aracınıza gelebilecek zararlar bunlar diye bu linkleri vermenizden de anladığı kadarıyla sizin teknik bilginiz de pek yeterli değil.verdiğiniz linklerden birinde yağ üreticilerinin Egr sisteminin motor yağına verdiği zararları azaltacak yeni nesil yağ standartı geliştirdiğini bunun yağ değişm peryodunu uzattığını anlatıyor.Diğer link'te de Egr soğutucu sisteminin özellikle Turbo dizel motorlarda'ki faydasını anlatıyor(egr'nin zararlarını azaltabildiği için)Egr iptali'nin motora zarar verdiği hakkında hiç bir bilgi yok bu linklerde.Burada motorun yük altında iken egzost gazlarının oldukça fazla ısındığı ve atılan gazların içindeki zararlı emisyon miktarının aşırı yükseldiğini egr soğutucu sisteminin bu noktada çok işe yaradığını ve emisyon miktarını azalttığını anlatmış.Ayrıca motordaki avans veya mil boşluklarının meydana getirdiği vuruntu(knock)'nun motora olan zararlarından bahsetmiş.Siz de insanlara işte Egr iptal ederseniz motorunuza vereceği zararlar diye bu linkleri vermişsiniz.Bu iş sizin meslek alanınız olabilir ve Egr tamirinden para kazanıyor olabilirsiniz.Bu nedenle konuyu savunuyor da olabilirsiniz belkide.

    öncelikle ben mühendisim tekniker değil .Sanırım teknik detaylardaki teorinizin sınırlı olması nedeniyle yorum yapabilen herkesi tamirci sanıyorsunuz.bir şeyin yararı veya zararını bilmenin ilk temel taşı teorisini anlayabilmekten geçer. yoksa herkes kendince bir yorum yapıyor, ancak sonuçta işte şehir efsaneleri de böyle doğmakta

    Not: kişisel olarak herkes bildiğini yapmakta özgürdür ancak bu doğrudur denirse ve sebepleri haklı gösterilmek istenirse madalyonunun bi de öteki yüzü olduğu unutulmamalıdır.
  • A properly operating EGR can theoretically increase the efficiency of gasoline engines via several mechanisms:

    Tamam Egr sisteminin motora olan faydalarını detaylı bir biçimde açıklamışsınız ancak teorik olarak geçerli olduğunu söylemekte,yine de beni ikna etti.

    Ben egr sistemini geçici olarak iptal etmiştim zaten.Bir süre daha deneyip Egr valfini düzgün çalışan bir duruma getirebilirsem tekrar aktif hale getireceğim.Bu konuda sizin(Sn.Vezir) yönlendirme ve bilgilendirmeniz oldukça etkili oldu.Teknik tartışmaların amacı da bence bu,doğru olanı bulmak.Bütün açıklamalarda düzgün çalışan bir egr sisteminin motora faydaları anlatılmış,bu durumda özellikle dizel motorların çok fazla kurum ve cürüf oluşturduğunu göz önüne alırsak Egr sisteminin ve özellikle Egr valfinin periyodik olarak fiziksel temizliği (20-30 bin km gibi bir aralıkta) kullanıcılara tavsiyemiz olmalı.Benzinli motorlarda ise bu periyot 50-60 bin km gibi olmalı(arızalı valflerin ise değiştirilmesi gerekir).Carbon clean işlemi de bu bakımı yerine getirebilir ancak fiziksel temizlik yerini tutmuyor(tarafımdan denenmiştir)
    Deneme yanılma yöntemini her zaman tercih etmişimdir.Ancak riskleri göz önüne alınca aracımın motoru 205 bin km yapmış ve yorgun bir motor olduğundan ve lpg nedeniyle silindir içi yanma ısısı zaten oldukça yüksek olduğundan "EGR İPTALİ OLDUKÇA RİSKLİ" Egr sisteminin oluşturduğu kurum motora olan faydalarına nazaran daha az zarar veriyor bu durumda Egr iptal etmek yerine tekrar düzgün çalışmasını sağlamak daha mantıklı.
    Paylaşım ve tartışma için teşekkürler.
  • Evet , egr iptali yerine sistemi live tutmak ana cabamız olmalı. bu çabadan vazgeçmek zaten sokturerek başlıyor. Yani değiştirmek varken ,temizleme veya başka yöntemler bulunurken , diğer yöntemlere başvurmak ,tasarımın inceliklerini pas geçmemize ve farkında olmadan araca uzun vadeli zarar vermemize neden oluyor. Bunu kendi elimizde yapmak ,bilinçli degilse kabul edilebilir. Hatadan her zaman dönmek mümkün ancak öncelikle hangi durumunun hata olduğunu anlamamız gerekiyor.tum problem bence parçanın çok pahalı olan fiyatından kaynaklanıyor.bu parça 20 lira olsa zaten kimse organlar sistemini bozmaz. Yani LPG olayı gibi .sistem sizi başka yöntemlere zorluyor.Boyle olunca alternatifler dogrunun üzerini örterek ,yeni gerçeklik olarak önümüze çıkıyor. Tasarım çok kompleks bir sistemidir. bileşenlerini detaylica bilmeden sisteme müdahale etmek riski analiz etmeden yapılırsa ,dogruyu bulma şansı kaçırılmış olur.cabamiz dogruyu kaçırmamak olmalıdır.

    Peki birşeye karar verilmiş ve risk alınmak istenirse ne yapılmalıdır. İste hayatımızda birçok kere bile bile bazen bazı riskleri almak zorunda kalır veya kişisel tercihimize bunu seceriz.Egr olayında iptal demek bazı degerlerin farklılaşması ve eğinin olmamasının bazı olumlu yanlarının sisteme katılması anlamına gelir.dizel araçlarda kurumun motor icinde kalan olasılığı azalacaktir. Bu durumda yağ için yeniden gözden geçirme veya yağ değiştirme sıklığının artırılması , alınacak önlemlerden birisidir. Silindir ici ısinin yuklselmesi ve buna dayanacak bram sentetik yağın sistemde devamlı olması ,riskleri azalacaktir.yagin erken değiştirilmesi de yağ asitlenmesine erken müdahale edileceği için ,bence doğru bir adım olacaktır. Yeni motorlar emisyon degerlerini sağlamak için hem yağ kalitesi hem de tasarım acısından artı noktalar taşımaktadır,ancak bakım acısından masraflı parçalarında sisteme eklenmesi anlamına gelmektedir. Emisyonların değişmesi demek tum sisteme ek yük gelmesi demektir. Bu yükün nerelerde yoğunlaştığını bilmek zaten risklerde yasamayı ve sistemin doğru çalısmasını sağlayacaktır.motor aşınmalarının en büyük nedenleri ek yüklerin silindir ve buna bağlı parçalarda aşınmayı hızlandırmasının. Vermiş oldugum linklerde bu konulara değinirmiş ve yağ filtresinin değiştirilmesi veya boyasa filtresinin konulmasının da bir bakım yöntemi olduğunun altı çizilmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Yanan gazların içinde bulunan Co2 ve co tekrar motora yollandığından yanma odasına giren karışımın O2 ve N miktarını düşürüp karışımdan oluşacak enerji miktarını düşürür.Egr sistemi tamamen emisyon değerlerini düşürmek için tasarlanmıştır,bunu forumda Karsan Fabrikasında çalışan bir mühendis arkadaş ta belirtmiş.Egr sistemi Yakıt tüketimini artırır ancak atmosfere verilen zararlı gaz miktarını azaltır.Katalitik konvertör'de özellikle gözenekleri tıkanmaya başladıkça egzost manifoldundaki basıncı arttırarak motor performansını düşürür.Bu da yakıt tüketimini arttırır.Yüksek performans motorlarında egzost havanın en rahat çıkacileceği şekilde tasarlanır.Egr sistemini iptal ettiğimden bu yana 1000 km yol yaptım ve hem motor performansım arttı hem de %10 bir yakıt tasarrufu elde ettim.Egr valfi benim aracımda 4000 devirden sonra devreye giriyordu ve bu esnada motorda sanki ayağımı gazdan çekmişim gibi bir kesilme oluyordu.şimdi bu kesilme yok.Tavsiye ediyorum.Eğer sorun yaratıyorsa,arıza yaptıysa veya kullanmak istemiyorsanız iptal yöntemini araştırıp iptal ettirin.(direk iptal ederseniz motor arıza ikaz lambası yanabilir).

    Egr de katalitik te emisyon değerleri için tasarlanmış sistemler.

    EGR yanmamış gazların da yanmasını sağlayabiliyor, eğer hava/yakıt oranı zenginse, yanma verimi düşükse. Fakat egsoz gazı ne kadar yanmamış yakıt içeriyor ki. Bir de bunun yanında bir sürü atık gaz tekrar motora veriliyor.

    İnsanların sağlığı için NOx miktarlarını düzenleyen standartlar yokken egr uygulaması yapan bir üretici var mıymış merak ediyorum. Performans arttırsa, yakıtı düşürse diğer firmalara üstünlük sağlamak amacı ile yaparlardı.

    Bozulunca/temizlenemeyecek kadar kirlenince ne yapmalı? Maddi imkanlar yettiğince orjinali ile yenilemeli ama iptal de edilebilir bence.

    İptal edilmesinde karşılaşılabilecek en büyük sorun ECUya gelecek sinyallerdeki değişim, ECUnun bunu nasıl yorumlayacağı ve buna göre neyi değiştireceği olur. ECU yazılımında egr ile ne yaptıklarını tam olarak bilmek gerek ama tabi ki bu çok zor. Onun için egr'yi yerinde bırakarak, kablosunu falan kesmeden kapalı metal bir conta kullanılarak bloke edilmesi daha uygun olur tahminen. Fakat her türlü aracın kendi tipine, yazılımına özel yan etkileri oluşabilir, tecrübe eden varsa yapmadan önce araştırmak en iyisi, teorisi belli de olsa, uygulamada farklılıklar vardır.

    İnsan makine karşılaştırılması yapılmış. Kendimden örnek vereyim, ellerim baya bi terlerdi, bu sinyali ileten sinirlerimin üzerinde titanyum klipsler var şu anda bende, en az 5 yıl oldu, hiç bir sıkıntım yok, terleme falan da kalmadı. Böyle birşeyin nasıl yapılacağı bilindikten sonra, teorik olarak mantığa yattıktan sonra ve uygulama yapılmış başka örnekler de varsa, bu işi daha önce yapmış birisi tarafından uygulama yapılmasından çekinmemek gerek.

    İşin etik yanına gelince, evet iptal edilmesi havayı kirletmek açısından hoş değil ama buna gelene kadar neler var neler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 13 Mayıs 2012; 17:15:37 >
  • Bu konu ile ilgili size bildiğim bir gerçeği paylaşayım. Erzurumda rakım oldukça yüksek olduğundan özellikle 1.6 HDI 90 bg olan müşteriler performans düşüklüğünden şikayetçi olmuşlar. Şikayetlerin sayısı bir değil iki değil. Bunun üzerine bizzat Citroen bu bölgede satılan Berlingo müşterilerinin araçlarındaki EGR.yi ücretsiz olarak iptal ettiler. Müşteriler ne kadar memnun oldu olmadı bilmiyorum ben bunu servis mekanikerlerinden öğrendim bizzat.

    Ben Erzurumda olsam direkt araca chip tuning yaptırır ama EGR.yi yerinde bırakırdım. EGR.nin yokluğu uzun vadede aracın soğutma sistemine zarar verebilir.
  • sayın arkadaşlar ,

    konu oldukça derin ve zıt kavramların savaşı söz konusu.NOX oranları ciddi olarak düşürülmek istenirken bu sefer PM yani partikül oranı artıyor . Motor tasarımcıları habire bu zor denklemlerin altından kalkmak için birsürü bu işlere kafa yoruyorlar emin olun. Tamam memnun olmayanlar değiştirsin ama lütfen konunun derinliği bilinmeden çıkarım yapmayınız. Haklısınız herkes her şeyi bilmek zorunda değil. Maa teknik konulrda eğer yeterince araştırma yapılmaz ise bir yerden kar ediliken diğer yerden zarar edilir. Ben bunlardan bir tanesini söyleyeyim mesela katalitik filtre daha erken bozulur eğer EGR sökülürse.

    artagun arkadaşımız ne kadar taarruf edildiğini söylemiş. Evet bayağı bir zor soru emisyon değerlerini söylemek kolay ama bunun yaıta dönüşümünü hemen söyleyebilemek zor. Yanlız bu forumu okuyanlar artık araç konusunda kendi çağlarında birer uzman sayılırlar Yakın zaman içindeki yeni nesl araçalrın ne kadar yakıt tasarruflu olduklarını görmüş olmalılar diye tahmin ediyorum. YOksa silindir aynı piston aynı ...

    Tier 3 eisyon gereksimleri tier 2 ye göre %40 NOX gazlarında düşüş gereksinimi sunmakta olduğu için araçlardacidddi yakıt tasarrufu sağlandı ancak seviye düştükçe yapılacaklar da çok zorlaşıyor mühendisler artık bu işlere kafa yormaktan yanma denklemlerinin son sınırlarına gelmekteler ancak alınacak daha yol da var.

    Tier 4 veya euro 5 (avrupada euro kullnılıyor) çok çok az emişsyn ve PM barındırıyor

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Euronorms_Petrol.png benzinli araçlar için

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Euronorms_Diesel.png dizel araçlar için

    NOX oranlarının düşüşü dizel araçlar için bana göre daha çarpıcı değerler barındırıyor ekteki tablodan euro 4, 5,6 NOX değerlerine hem benzin hemde dizel için bakınız .
    Özellikle euro 5 gibi üst standart barındıran ve şuanda kullndığımız tüm araçlarda bulunan sistemler NOx 0,18 değerine kadar (üst sınır) çekebilirken 2014 yılından sonra euro 6 standartında bakalım mühendisler 0,08 üst sınırı için ne buluşlar yapmak zorunda kalacaklar. Biraz hesap bilen 18 den 8 düşüşün %55 gibi ciddi bir oranda düşüş içerdiğini görecektir.

    Halbuki benz,nli araçalr için Euro 5 ve euro 6 standartında 0,06 NOx oranı belirlenmiş. Yani aynı motor emisyon oranlarına ek birşey yapmak zorunda değiller.

    Bunun anlamı şudur şu anda dizel araçalr için emisyon değerlerini düşürmeleri göreken ciddi araştırma yapılıyor olması lazım ki yeni nesil araçlarını satış için hükümetlerden izin alabilsinler. Zaten mercedes , BMW vb büyük otorite firmlar bu konulara büyük bütçeler ayırt ederek zamanındna önce teknolojik bir sürü cihazı araçlarında donatıyorlar. Bizim çok bilmiş ustalar da parça arıza yapınca , abi şyle iptal ediliyor diye bizlere kendi şehir efsanelerini yaratan çıkarımlar yapıyorlar. Adamalr o sistemi oraya koyarken binbir konuyu gözden geçiriyorlar hatta ve hatta yakıttın belirli bir temizliklte olması için raflerilere baskı yaparak milyonlarca hatta milyarlarca doları bulan en tesis yatırımları yapmaya zorluyorken ,bizlerin bulduğu çözümlerin ne derece teknik olduğu benim şahsi görüşüme göre tartışılacak konular değil. Ancka yine vurguluyorum zounluluk varsa her koyun kendi bacağından asılır. Knedi çözümü ve sonucuna katlanır.

    http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
  • Fikir vermesi açısında Euro 6 satandartı zorunlu hale geldikte sonra EGR sistemelrinde yeni nesil uygulamalar da zorunlu hale gelcek gibi görünmekte. Bu konuda bir araştırma sunumunu inclenmesi için veriyorum.


    çift çevirimli EGR

    http://www1.eere.energy.gov/vehiclesandfuels/pdfs/deer_2009/session1/deer09_czarnowski.pdf
  • Arkadaşlar,hazır konu varken burdan sormak istiyorum: 2006 model grandepunto 1.3 90 hp multijet dizel aracım var ve geçenlerde yol bilgisayarı "Check engine" uyarısı verdi.Ben de servise gittim ve bilgisayara bağladırlar arabayı ve"EGR"den dolayı uyarı vermiş.Neyse carbon clean yapıp sonra EGR'yi temizlicez dediler(Pek anlamam bu işlerden) ve temizlediler de sonra tekrar uyarı verebilir dediler akabinde 1 gün sonra tekrar motor ikaz ışığı yandı.Şimdi ise EGR değişecek diyor servis ve 505 lira para istiyor.Ne yapsam bilmiyorum ille de değiştiremem gerekiyor mu?EGR iptal etsek oluyor mu? yani ne yapmam lazım bilmiyorum,beni yönlendirebilirmisiniz?Teşekkürler.
  • up
  • Konuyu baştan sona okudum ama emin olamıyorum maalesef;
    Öncelikle belirteyim,aracım LPG'li, Astra H.
    92 binde ara sıra tekleme yapmaya başladı(300 500 kmde bir).Ben de EGR'den olabileceğini düşünerek fişini çektim ve araç 102 binde.
    Tekleme yok o zamandan beri.
    Ama ben tam tekleme yok diye sevinirken,
    YANMA ODASI SICAKLIĞININ ARTMASI bilgisiyle şok oldum.
    Arabam zaten LPG'den dolayı yüksek oktanla çalışıyor.Arabaya zarar mı veriyorum şimdi?
    EGR'yi temizleyeyeim mi,yenisini mi alayım(bozuk da değil aslında)?

    Şunu da sorayım;madem EGR iptali yanma odası sıcaklığını arttırıp motora zarar veriyor,EGR valfi olmayan eski araçlarda neden bu tip bir sorun mevzu bahis olmuyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet0761 -- 16 Haziran 2012; 11:40:59 >
  • EGR iptali, 1.5 senelik kullanımın sonuçları:

     EGR Valfi İptali RESİMLİ
     EGR Valfi İptali RESİMLİ
     EGR Valfi İptali RESİMLİ
    Yeşil renkli olan carbon clean kalıntıları..

    Bu da motora dönük kısım:
     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    Koruma başarılı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    EGR iptali, 1.5 senelik kullanımın sonuçları:

     EGR Valfi İptali RESİMLİ
     EGR Valfi İptali RESİMLİ
     EGR Valfi İptali RESİMLİ
    Yeşil renkli olan carbon clean kalıntıları..

    Bu da motora dönük kısım:
     EGR Valfi İptali RESİMLİ

    Koruma başarılı..

    Zannedersem araç dizel.Kaç bin km'lik kullanımın sonucu?
  • Evet dizel, yaklaşık 45bin kilometrenin sonucu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peugeot 206 hdi aracımın fazla yakıt muhabbetine egrsini kapattırmak istedim. (ankara şehiriçi kış soğuğunda 5,7-6,2 larda geziyordum.) havalar tam ısınmaya başlarken egryi kapattırdım yakıt 7-8 arasında dolaşmaya başladı ve bolca siyah duman... performans süperdi ama yakıt coştu... neyse hemen kapatılan egryi açtırdım yol bilgisayarını sıfırladım araç şehir içinde 5,2-5,6 lara indi... en azından dizel peugeotlar için kulağınızda küpe olsun.
  • http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf

    Bu link paylaşılmışmıydı?

    Ozet
    Yaplan deneyler sonucunda
    EGR uygulamas ile azot oksit emisyonlarnda onemli olcude dusus olurken, duman emisyonu ve ozgul yakıt
    tuketiminin kotulestigi gorulmustur.

    Yazının birde sonuç kısmını okumanızı öneririm.. Motora olan zararlarından bahsediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VipLife -- 11 Temmuz 2012; 10:17:25 >
  • EGR olayı çölde susuz kalan bi insanın suyu verimli kullanması için kendi çişinden birazını elinde kalan suya karıştırıp içmesi gibi :)
    Yakıt artıklarını tekrar silindire alıyor tam yanmamış yakıt kalmışsa onu da kullanmak için.
    Emisyon değerlerini düşürmek için tabi ki iyi.

    Fakat yakıt artıklarını tekrar içeri aldığı için motor açısından iyi olduğunu düşünemeyeceğim.
    Motor sağlığını kötü etkilemiyordur ama iyi yönde etkileyeceğini düşünemiyorum.
    Ama emisyon değerlerini düşürdüğü bir gerçek. Bu da çevre sağlığına önemli bir katkı.

    Sonuçta motor sağlığını değil, insan sağlığını, kendi sağlığımızı düşünmeliyiz.

    EGR iptalini ise, sadece ve sadece sorun yaşayanlar denemeli.
    Aracına, o aracın durumuna göre faydalı olma ihtimali var bence, işe yarayabilir, yaramayadabilir, daha kötü de olabilir.
    Ama kesinlikle keyfiyeten iptal edilmemesi gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 19 Temmuz 2012; 10:42:37 >
  • EGR.yi her 100.000 km.de bir fiziksel olarak temizlemenizi tavsiye ederim. Tabi sürekli kaliteli yakıt kullanıyorsanız. Kalitesiz yakıt kullanmanız durumunda şansa bağlı faktörleri istisna kabul edersek kısa sürede zaten EGR tıkanıp işlevini yitirir. Aşırı kurum birikip valfi çalışmaz hale gelir. Buda ya yeni EGR ya da EGR iptali ile sonuçlanıyor.

    Chip tuning yapan arkadaşlar ise benim önceki aracımda yaptığım gibi 60.000 km.de bir temizlemesi daha iyi olur. Şöyle somut örnek vereyim. bir önceki 1.6 HDI chipli aracımdaki EGR.nin bağladığı kurum miktarı halen kullandığım 2.0 HDI.nin 150.000 km.deki kurum miktarıyla aynıydı. EGR temizliği bir önceki aracımda 0.2 lt.ye kadar ort. yakıt iyileşmesine sebep olmuştu (10.000 km.de sürekli 5.6 lt ortalama elde ederken aynı şartlarda o dönem 5.4 lt ortalama elde etmiştim.)

    EGR.nin göz ardı edilen en büyük faydası da yanma sonucu çıkan partiküllerin boyutunun düşük olması sonucu katalitik konvertörün ömrünü uzatmasıdır.
  • hundai accent admire 2005 model araçta egr sistemi varmıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuz2020

    EGR yakıt tüketimini kötüleştirmektedir. Yabancı yerli makalelerde deney sonuçlarına bakarak bunu görebilirsiniz.

    Motor tasarımı yapan bir şirkette 2 yıl kadar çalıştım. EGR oranı arttıkça aracın yakıt tüketimi artmaktaydı. Hatta motor ömrüde kısalmaktadır. EGR birtek emisyonları düşürmeye yarar. Kanuni zorunluluklardan dolayı ( 2005/55/EC ) üreticiler buna mecburdur.

    Katalitik konvektör içinde aynı mnatık geçerlidir.




    motor tasarımı yapan bir şirkette 2 yıl kadar çalışıp katalitik konvertörün ismini konvektör olarak öğrenebilmeniz gayet ilginç.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.