Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
580
Cevap
16
Favori
406.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sırf bu konu için üye oldum valla.Bu EGR konusu benimde canımı yakmış bi konu olduğu için deneyimlerimi paylaşayım dedim nacizane.2001 Astra G kasa aracım var 60.000'de almıştım, 100.000'lere geldiğinde bir gün 60-70'le giderken araba deli teklemeye başladı resmen salladı arabanın içinde, sağa çektim durdum tekledi tekledi durdu motor. tekrar çalıştırdım gene tekliyo tekliye tekliye servise gittim arabayı bıraktım ertesi gittim EGR bozuk değiştiricez işçilik felan 400 lira tamam dedik, yaptılar aldım arabayı 200km. felan sonra aynı teklemeye devam etti.Tekrar gittim servise gene arabayı bıraktım öyle hemen müdahele felan yooook bugün git yarın gel.Ertesi gün gene gittik Motorun üst kapak kurum bağlamış dediler, tamam ne yapıcaz dedim temizlik yapacaz masrafı 1500 tl dediler benim sigortalar attı, e dedim hani EGR bozuktu işte oda bozukta hemde kurum bağlamış felan bi dünya çene yaptık yediğimiz kazıkla çıktık ordan.Bi abimiz beni bi ustaya gönderdi gittik dedim usta durum bu, hemen bilgisayarı aldı geldi bağladı arabaya ölçtü biçti, eski EGR valfi duruyomu dedi evet dedim al getir dedi yeni EGR valfini söktü eski EGR valfini yerine taktı yeni EGR'yide yanına biryere sıktı elektronik kablosunuda yeni valfe taktı; yani sonuç olarak EGR sistemi elektronik olarak çalışıyor mekanik olarak çalışmıyor. Borcumuz ne kadar dedim 10 tl.!!!!! Ogünden beri 48.000 km. bindim arabaya tek tık yok arabada çekişte, yakıtta bi şey farketmedi ama bi kere bile tıklamadı.Yani arkadaşlar burda ustalarımızın,abilerimizin, üstadlarımızın herkesin bi fikri var ama bana sorarsanız EGR felan hikaye sökün atın burası Avrupa değil çevre felan önemli tabikide ama bize gelene kadar çok sorunların çözülmesi gerek.Zaten böyle yok EGR ıvır zıvır sorunlarla uğraşan adamlar bol para kazanan adam değildir.Bol parası olan zaten hemen satıyor elindekini yeni araba alıyor.Onun için 100'le giderken arabanın bi anda teklemeye başlaması yerine EGR'yide Katalizörüde sök gitsin arkadaş, benim emisyonum çok artacaksa artsın ne yapalım yani EGR'ye 400 ver Katalizöre 1000 ver, benzine 4.5 lira ver ver Allahım ver bana emisyonun hesabını soracaklarsa, bende kirli benzinin hesabını sorayım o zaman; yav bide 4.5 liralık benzinin tertemiz olması lazım değil mi madem bu kadar pahalı, hem 4.5 vericem hemde benim arabamın EGR'sini felan kirletecek.Yani diğeceğim EGR'ye Katalizör'e verceğiniz parayla gidin ailenize felan hediye alın.Sağlıcakla kalın
  • takip
  • Konu hortlamış ama çok yararlı bir konu olmuş.

    Hazır konu varken yeni konu açmayayım,sorumu buradan sorayım.

    Ford connect motorları 75-90 ve 110 luk şekilde üretiyor. 75 lik ve 90 lıklar yurt dışına gönderilmiyor. Yurt dışında dizel istenirse 110 luklar gönderiliyor.

    Bu bilgileri verdikten sonra esas soruma geçeceğim. Connectin 75 lik 90 lık motorlarında bildiğim kadarı ile EGR fabrikasyon olarak iptal edilmiş durumda... Ancak 110 luklarda EGR iptal edilmemiş. Bunun sebebi nedir? Eğer EGR bu kadar yararlı ve olmazsa olmaz ise neden fabrika bunu iptal etmiştir? 110 luklarda neden iptal etmemiştir?

    Ben şu şekilde düşünüyorum, EGR 110 luklarda iptal edilmemiştir, çünkü yurt dışına gönderiliyor, orada durum Türkiyede olduğu gibi değil, adamlar çevreye bizden daha fazla dikkat ediyorlar.

    Ülkemizde yakıt kalitesi iyi değil, bu noktada EGR arızaları çok fazla yaşanıyor, servisler bu işten çok güzel para kazanıyorlar.

    Ben iptal ettiriniz veya ettirmeyiniz demiyorum. Kendi tercihinizdir, yukarıdaki yazıları dikkatle okuyup kendiniz karar veriniz.
  • VEZİR BEY ;
    Benim Vito 112 CDİ Münübüsüm var..Kısaca sorunu şöyle özetleyeyim...Turbo devreye girmiyor ve 3000 deviri geçmiyor..Bir çok ustaya gösterdim en son internetten EGR VALVE arzızasından bu sorun olabileceği söylendi.
    Bu konu hakkında bana bilgi verebilirmisiniz...EGR arızası Turbo'nun devreye girmemesine engel olabilirmi..
    Saygılarımla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hidir.kedik

    VEZİR BEY ;
    Benim Vito 112 CDİ Münübüsüm var..Kısaca sorunu şöyle özetleyeyim...Turbo devreye girmiyor ve 3000 deviri geçmiyor..Bir çok ustaya gösterdim en son internetten EGR VALVE arzızasından bu sorun olabileceği söylendi.
    Bu konu hakkında bana bilgi verebilirmisiniz...EGR arızası Turbo'nun devreye girmemesine engel olabilirmi..
    Saygılarımla..

    olabilir ,manifolt ve egr temizlemesi MAf sensorü temizliği gibi şeylere gerek olabilir. İşçilik dışında masraf tutacak şey yoktur, temizleme kimyasalalrı 10-20 tl tutar.
  • Valla tüm mesajları okudum,

    banada bugun EGR valfin değişecek dediler, Sevgili Verzir hocam güzelce anlatmış ancak bence zaten berbat yakıt kalitesinde birde çevreyi kirletmiyeyim diye Motorumu ve Turbomu kurum içinde bırakıp zamanından önce turbo, motor yapacaksam EGR yi iptal ettiririm daha iyi motorda 1derece sıcak çalışıversin.

    Avrupada EGR yi sökemezsiniz çünkü araç verginizi gaz salımına göre verirsiniz bizde öyle değil nasılsa çatır çatır alıyolar.. Havayıda önce belediye otobüslerinden temizlemeye başlasınlar
  • Belediye ve halk otobüsleri çevreyi iyi kirletiyorlar.
  • Egr kaynaklı duman atma problemim olduğu için yaptığım araştırmalar sonucu EGR yi iptal etmeye karar verdim ve 2006 focus tdci aracımın EGR sini dün iptal ettirdim. Aracımın bundan sonraki durumunu objektif olarak burada paylaşıcağım.
    Beklentim, tahmininmce EGR kaynaklı duman atma problemimin gideceğini aracın perfromansında direk oksijen girişiyle biraz daha verimli yanma ile birlikte çok azda olsa bir artış ve yakıt tüketiminde çok azda olsa bir azalma ve motor sıcaklığında bir miktar artış olucağını ancak bu artışın motor soğutma sisteminin karşılıyabileceğinden daha fazla olmıyacağını düşünüyorum.Zararlı gazların salınımında artış olucak.
    Beklentimi karşılıyıp karşılamadığını 1 ay 3ay gibi süreler sonunda buraya tekrar yacızam.

    Konu ile ilgili yapılan bir araştırmanın linki

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shaddack -- 22 Nisan 2012; 12:34:34 >
  • Tübitakın araştırmasına göre EGR sadece NOx değerlerini iyileştirirken diğer parametreleri (tüketim, performans) kötüleştiriyormuş.
    Zaten EGR iptalinin performansı arttırdığını biliyordum. Bu da bilimsel ispatı oldu.
  • http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
    linkinde bahsi geçen makale 2000 yılında yazılmış yani araştırma o yıl veya daha önceki yıllarda yapılmış. Şu an kullanılan EGR sistemi ile o yıllardaki kullanılan sistem aynımıdır bilmiyorum. EGR sisteminde motor daha az zarar görsün diye bir geliştirme veya benzeri birşey yapılmamışmıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bombus

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf
    linkinde bahsi geçen makale 2000 yılında yazılmış yani araştırma o yıl veya daha önceki yıllarda yapılmış. Şu an kullanılan EGR sistemi ile o yıllardaki kullanılan sistem aynımıdır bilmiyorum. EGR sisteminde motor daha az zarar görsün diye bir geliştirme veya benzeri birşey yapılmamışmıdır.

    mantıklı...
  • The necessary compromises between NO, and particulate emissions make advanced
    after-treatment technologies a must to meet the present and. most important, future
    regulations (Figure I.I). In Tact. Euro IV regulations, at present in force, have been
    accomplished by all car manufacturers' thanks to the extensive use of after-treatment
    devices, in close synergy with engine management strategy. However, future regulations
    will necessarily need to introduce a DcNO, system to meet emission targets.
    As mentioned earlier, the most promising technologies for NO. emission afier-
    crcatmcnt from diesel engines are mainly the following:
    NO,-SR traps: NO, adsorbers (traps) are the latest control technologies being devel-
    oped from Toyota (and later from the main companies in the field) for partial lean
    burn gasoline engines and for diesel engines. The adsorbers, which arc incorpo-
    rated into the catalyst washcoat. chemically bind nitrogen oxides during lean engine
    operation. After the adsorber capacity is saturated, the system is regenerated, and
    released NO, is catalytically reduced, during a period of rich engine operation
    .

     EGR Valfi İptali RESİMLİ
  • 205000 km deki 1998 model nissan primera (90000 km dir lpg ile kullanıyorum)aracımın rolanti problemleri nedeniyle hava emiş boğazını söktüm ve gördüm ki emme manifoldu hava kelebeğinin altından itibaren komple kurum bağlamış ama lpg kurumu dizel kurumu gibi değil resmen japon yapıştırıcısı gibi olmuş,selülozik tiner-benzin mazot,kir-çöz,sıvı kireç çözücü vs denemediğim hiçbirşey kalmadı,hava emiş boğazını baya bir uğraşıp temizledim ama egr valfi ne kadar temizlesem de içine ulaşılamıyor valf tam kapanmıyor ve rolantide dahi egzoz gazını motora yolluyordu ben de metal bir conta kesip egr'nin egzosttan gelen tarafını kapattım.emme manifolduna gelen tarafını kapatmadım çünki ikinci bir valf gerektiğinde emme manifolduna ekstra hava girişi sağlayan bir mekanizmaya sahip anladığım kadarıyla bu sistem manifold vakumunu dengelemek için konulmuş 1 haftadır bu şekilde kullanıyorum.motorda güçlenme oldu,yakıt tüketiminde %10 kadar düşüş oldu rolanti düzgün ve motor sarsıntısısz.gözüm hararet göstergesinde ve fan sesinde ancak 13 yıldır kullandığım aracımda (ilk sahibiyim)hararet veya fanın daha fazla açılması gibi bir durum sözkonusu değil.Şunu da düşünüyorum eski nesil motorlarla üretilen araçların hiçbirinde bu sistem yoktu,1971 model mercedes marka bir otomobilin motoru kapak açtırmadan 1 milyon km yapabildiğine göre bence aşırı ısınma problemini biraz gözümüzde büyütüyoruz gibi geliyor.Aracımda 100000 km,dir katalizatör iptal.şimdi egr de iptal.Çevre duyarlılığı'nı anlıyorum ancak yaşadığımız dünyada o kadar çok çevreye zarar veren fabrika var ki(özellikle çin,endonezya,tayland,singapur'da)Bence bizim 1600cc otomobilimizin çevreye bırakacağı birkaç kg fazla nox gazı 5000-6000 cc lik amerikan otolarının yanında önemsiz.
    350 km dir kullandığım aracımda egr arıza ışığı yanmadı,eğer yanarsa bunu iptal etmek için egr 3 yollu valfinin bağlantı soketine bir direnç bağlamam gerekecek bunu nissan Ga16de forumlarından öğrendim.aracımın servis kitabı elimde mevcut olduğundan bu benim için sorun değil.Bu yöntem herhalde diğer araçlar için de bir şekilde vardır yani aracın ecu'sunu kandırıp egr valfi çalışıyor gibi gösterip arıza ışığının yanmamasını sağlıyoruz.Ancak ben egr selenoid valfini sökmediğimden sadece egzost manifoldundan gelen girişi kapattığımdan (bunu konserve kapağından makasla keserek yaptığım bir metal conta ile hallettim)Ecu sistemin iptal olduğunu anlamadı.umarım problemsiz olarak bu şekilde çalışır.
    Aracımın Egr valfi hiçbir yerde bulunmuyor.(hurdacıda çıkma var ancak eski olduğundan çalıştığından emin değilim)Bu nedenle bu yöntemi denemek durumundayım
  • ***********************************************************************************************************
    Öncelikle çevreye bu kadar duyarlıysanız siz de lpg'li araç kullanın diyorum.Hem dizelden hem de benzinliden daha düşük emisyon daha az hava kirliliği demek.Benim aracım lpg'li
    ***********************************************************************************************************
    Ben egr sisteminin Egzost emisyonlarını düşürmek amacıyla yapılmış bir çalışma olduğunu düşünüyorum.Burada tartışma konusu olan ve "uzun vadede motora zarar verirsiniz çünkü hararet yükselir,bu da yakıt tüketimini ve motor ömrünü azaltır" ifadesine katılmıyorum.Euro3 ve euro 5 emisyon kuralları avrupa ve amerikada zorunlu olduğundan bunu bu şekilde çözmüşler.bizim ülkemizde bu kadar katı kurallar uygulanmadığından motora uzun vadede aşırı kurum sebebi ile zarar veren egr sisteminin iptalinin daha faydalı olacağını düşünüyorum.Performans artışı ve yakıt tüketiminin azalması iptalin artıları.Halen yollarda dolaşan birçok araçta bu sistem yok zaten(Yıllarca kullanılan hava soğutmalı magirus minibüsler'de egr mi vardı?broadway-flash,doğan,tempra v.s".ayrıca 4 silindirli birçok motorsiklet motorunda da böyle bir sistem yok ki bu motorlar 10-12000 devir çevirebilen yüksek performanslı benzin motorları.Bu da bize gösteriyor ki egzost gazının bir kısmını motora geri yollamak motorumuzda illede olması gerekli bir sistem değil öyle olsa eskiden beri tüm motorlarda bu sistem kullanılırdı.benzinli motorlar 100 yıldır aynı presiple çalışıyor ancak egr sistemleri 15-20 yıllık bir maziye sahip ve amacı hava kirliliğini önlemek.Peki uzun kullanımdan dolayı oluşan kurum nedeniyle oluşan performans kayıpları daha fazla yakıt tüketimine sebep olmuyor mu?Carbon clean yaptırın diyorsanız onun da artıları yanında eksileri de var.ayrıca carbon clean 3 defa yaptırmama rağmen emme manifoldunu böyle kurum içinde görünce şaşırdım.Bence o da abartılı anlatılıyor,Söylendiği kadar etkili bir işlem değil.Egr iptal ederseniz Ecu yakıt karışımını ayarlayamaz denmiş forumda.Motora gidecek olan yakıt miktarı Oksijen sensöründen gelen voltaj değerine göre Ecu tarafından hesaplanarak enjektörlere aç sinyali yollanıyor.Yani bademcik benzetmesi yanlış bademcik= Lambda(oksijen) sensörü, Egr sistemi değil.Motora tamamen temiz hava girmesinin hiçbir sakıncası yok.Yanan gazı tekrar motora yollamanın da hava kirliliğini azaltmaktan başka bir amacı yok.Egr sistemi manifold vakumu ile çalışan bir sistem manifold vakumu yükseldiğinde devreye giriyor.(bazı valfler selenoid elektrikli ancak mantık aynı motorun vakumunu ölçen bir sensör egr valfinin açılmasını sağlıyor.Vakum ne zaman artıyor?motor devri yükseldikçe vakum miktarı artıyor

    Bir de ateşleme avansı konusunda resmen aciz durumdayız.İstanbul'da olmama rağmen avans tabancası ile avans ayarı yaptırabileceğim bir usta bulamadım.Bu gün İkitelli'deki Fatih bosch service aradım telefonla sordum avans tabancası ile avans ayarı yaptırmak istiyorum diye Nissan'ı yapamıyoruz servise götürün dediler.Nissan Servis'e gitmiyorum hem çok pahalı hem çok kalabalık.Dışarıda birkaç usta da bana bunlarda avans ayarı otomatik yapıyor diye saçmaladı.Adamlar Youtube da herşeyiyle nasıl yapıldığını gösteriyor.Oto elektrikçide,Karbüratörcüde,tamircide avans ayar tabancası yok,tahmini avans ayarıyla kullanıyoruz araçları bu da yakıt tüketimini arttırıyor,motor ömrünü kısaltıyor,çiğ yakıt havaya karışıyor.Tamircilerin çoğu eğitimsiz,teknik bilgileri yok,çıraklıktan gelme bilgilerle çalışıyor.Araçların servis manuelleri ellerinde yok.Bence motor tamiri işleri sertifikalı teknisyenler tarafından yapılmalı.Önüne gelen tamirci açıyor.
    Sonuç:Bence Euro 3 emisyon zorunluluğu gelinceye kadar Egr sistemi iptal edilebilir.Bunun çevre kirliliği haricinde motora bir sakıncası olmaz en azından oluşan kurumun zararı iptal nedeniyle oluşacak zarardan daha fazladır.Aynı şeyler katalizatör için de geçerlidir.Gerekliyse (arıza yaptıysa,sorun çıkarıyorsa,istemiyorsanız geriye dönebilecek şekilde iptal edin eğer sorun çıkarsa tekrar takarsınız)Katalizatör iptali bariz şekilde motor gücünü arttırıyor.1300-1600 motor kullanan bir araç sahibi kesinlikle çevre katili olarak adlandırılamaz.sizin evde yanan doğalgaz kombisi çevreyi daha fazla kirletiyor.Merak etmeyin.
  • yanan gazın içinde yanmayan veya kullnılmayan yakıt olarak motorun kullnabileği gazlar mevcuttur. Bu nedenle tekrar çevirim yapılmaktadır. termodinamik bilgisi olmayanların konuyu anlamaya çalışmaların , konunun temellerini tam olarak kavrayamayacakları için hatalı çıkarımlar yapmaları doğaldır.

    VE sonuç olarak tasarım olarak araçta fazla hiçbir parça bulunmamaktadır .Ancka her şeyin bir ömrü ve bakım aralığı bulunmaktadır Bizlerin kabullenmekte zorlandığı nokta katalitik konvertor ve EGR velfi gibi parçaların arzılalandığında değişmesi gerektiğinin kabullenillemesidir. Para konusu ise bu konuda en büyük engllerden birisidir. Performansı hava filtresi de düşürür ama gereksizdir demek ne derece doğrudur ,tartışmalı konular. Günün birinde hava filtremiz 500 lira olursa yeni efsanelerin çıkması kaçınılmazdır.
  • Yanan gazların içinde bulunan Co2 ve co tekrar motora yollandığından yanma odasına giren karışımın O2 ve N miktarını düşürüp karışımdan oluşacak enerji miktarını düşürür.Egr sistemi tamamen emisyon değerlerini düşürmek için tasarlanmıştır,bunu forumda Karsan Fabrikasında çalışan bir mühendis arkadaş ta belirtmiş.Egr sistemi Yakıt tüketimini artırır ancak atmosfere verilen zararlı gaz miktarını azaltır.Katalitik konvertör'de özellikle gözenekleri tıkanmaya başladıkça egzost manifoldundaki basıncı arttırarak motor performansını düşürür.Bu da yakıt tüketimini arttırır.Yüksek performans motorlarında egzost havanın en rahat çıkacileceği şekilde tasarlanır.Egr sistemini iptal ettiğimden bu yana 1000 km yol yaptım ve hem motor performansım arttı hem de %10 bir yakıt tasarrufu elde ettim.Egr valfi benim aracımda 4000 devirden sonra devreye giriyordu ve bu esnada motorda sanki ayağımı gazdan çekmişim gibi bir kesilme oluyordu.şimdi bu kesilme yok.Tavsiye ediyorum.Eğer sorun yaratıyorsa,arıza yaptıysa veya kullanmak istemiyorsanız iptal yöntemini araştırıp iptal ettirin.(direk iptal ederseniz motor arıza ikaz lambası yanabilir).
  • en zor şeylerden birisi,bir konu hakkında yarım bilgisi olanların iki satır yazı okuyarak konuyu anlamasını beklemektir.

    Basit yorumların ve çözümlerin derinliğinin olmaması gerekli bilgiden ve araştırmaktan yoksun olmalarından kaynaklanmaktadır.

    Herkes yorum yapmakta özgürdür ancak keşke bildiği konuda bunları yapsa diye diliyorum. bilgilenmek isteyenler için egr sökümü sonrasında meydana gelebilecek riskler hakkında teknik bir yazı veriyorum.

    http://www.machinerylubrication.com/Read/349/egr-oil-diesel-engines

    http://www.swri.org/3pubs/ttoday/Summer10/PDFs/Clean-and-Cool.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Mayıs 2012; 14:33:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    en zor şeylerden birisi,bir konu hakkında yarım bilgisi olanların iki satır yazı okuyarak konuyu anlamasını beklemektir.

    Basit yorumların ve çözümlerin derinliğinin olmaması gerekli bilgiden ve araştırmaktan yoksun olmalarından kaynaklanmaktadır.

    Herkes yorum yapmakta özgürdür ancak keşke bildiği konuda bunları yapsa diye diliyorum. bilgilenmek isteyenler için egr sökümü sonrasında meydana gelebilecek riskler hakkında teknik bir yazı veriyorum.

    http://www.machinerylubrication.com/Read/349/egr-oil-diesel-engines

    http://www.swri.org/3pubs/ttoday/Summer10/PDFs/Clean-and-Cool.pdf

    vezir hocam egzost emisyonu yaptırdığım yerde araban sıcak çalışıyor, nox yüksek dediler, sorun nedir ???
  • SN Vezir.
    http://www.machinerylubrication.com/Read/349/egr-oil-diesel-engines
    Verdiğiniz link'te de açıkladığı üzere Egr sistemi tamamen euro 3 emisyon normlarını karşılamak üzere geliştirilmiş bir sistem.Bu yazıda anlatıldığına göre yanan egzost gazlarının motora egr yolu ile yollanması sebebiyle sülfirik asit ve asidik solüsyonlar(nox sebebi ile) motor yağına karışıyor.(bu forumda daha önce belirtilmemiş bir zararı egr'nin.yani sadece kurum oluşturmuyor aynı zamanda yağınızın da zarar görmesine sebep oluyor).Ayrıca 2000 model öncesi bir çok aracın yağ soğutucusu egr sisteminde kullanılmıyor(buradaki sistem Egr'den gelen gazların soğutularak motora yollanmasını sağlıyor).Eğer egr sisteminiz düzgün çalışmıyorsa motor yağınız bir süre sonra motora çok zarar veren asidik bir karışım haline geliyor ve motor bileşenlerine zarar veriyor diyor.
    Konu hakkında yeterince bilgi sahibiyim merak etmeyin.İ.Ü. Teknik Bilimler MYO.Makine mezunuyum.İngilizcem de yeterlidir.ve konu hakkında oldukça araştırma yaptım.Ancak sizin çevre korumacılığınız ve taviz vermez bir tutumunuz var.İnsanlar iptal konusunda gerekli kararı kendileri verebilirler.
    Saygılar.
  • Ayrıca Egr iptali sonucu aracınıza gelebilecek zararlar bunlar diye bu linkleri vermenizden de anladığı kadarıyla sizin teknik bilginiz de pek yeterli değil.verdiğiniz linklerden birinde yağ üreticilerinin Egr sisteminin motor yağına verdiği zararları azaltacak yeni nesil yağ standartı geliştirdiğini bunun yağ değişm peryodunu uzattığını anlatıyor.Diğer link'te de Egr soğutucu sisteminin özellikle Turbo dizel motorlarda'ki faydasını anlatıyor(egr'nin zararlarını azaltabildiği için)Egr iptali'nin motora zarar verdiği hakkında hiç bir bilgi yok bu linklerde.Burada motorun yük altında iken egzost gazlarının oldukça fazla ısındığı ve atılan gazların içindeki zararlı emisyon miktarının aşırı yükseldiğini egr soğutucu sisteminin bu noktada çok işe yaradığını ve emisyon miktarını azalttığını anlatmış.Ayrıca motordaki avans veya mil boşluklarının meydana getirdiği vuruntu(knock)'nun motora olan zararlarından bahsetmiş.Siz de insanlara işte Egr iptal ederseniz motorunuza vereceği zararlar diye bu linkleri vermişsiniz.Bu iş sizin meslek alanınız olabilir ve Egr tamirinden para kazanıyor olabilirsiniz.Bu nedenle konuyu savunuyor da olabilirsiniz belkide.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.