Şimdi Ara

Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
492
Cevap
7
Favori
252.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu tarz teknolojiler tabiki desteklenmeli ama bence dizel bir araç almak şuan için daha mantıklı.muthemelen 10 yıl içinde denge baya değişecek.düşünsenize 10 yıl önce araba teknolojileri neydi şimdi ne oldu.hibrit için biraz daha zamana gerek var bence
  • Daha az yakıt tüketmek için (kaldı ki 100 km'de 3 lt yakmıyorsunuz, yine 6 lt yakıyorsunuz, ekonomi bunun nereseinde???) 1.4 motorlu Hybrid bir araca 15.000 YTL fazladan para ödemek bence mantıklı değil...
  • Hybrid teknolojisi ilerlediğinde iyi bir yakıt ekonomisi sunacağı şüphesiz. Ülkemizde ki yakıt fiyatlarını göz önüne aldığımızda hybrid teknolojisi kullnamka kaçınılmaz olacak gibi hem ekoenomi hemde çevre yönünden
  • Araç benim düşüncemle gerçekten mükemmel, bazı arkadaşlar 5-6 litreye fazla demişler değmez demişler, fiyat olarakta çok fazla degil bence bir jettaya baktıgınızda 105 bg olan otomatik dizel araçta 48-49 bin ytl, peki 1.6 bir astra yada vectrayı baz alalım ikiside şehir içinde 10lt yakıt yakıyor yani kilometrede 300ykr hybrid ise 6lt hesaplasak %40 yakıt avantajı var yani 180ykr gerçekten o kasaya aracın sınıfına göre güzel rakam, hem dizel gibi gürültüsü yok, hem yolda giderken arkanızdan simsiyah bir duman çıkmıyor, vergi avantajı deseniz 1.4 lt olarak geçtigi için 6 aylık vergisi düşük, dizele göre bakım masraflarıda gayet makul aracın, şunuda unutmamak lazım ülkemizde mazot gerçkten berbat durumda şahsen bu tip bir araç alıcak olsam ilk tercihim olurdu. Hondayla yakıt ekonomisinde yarışıcak bir firma daha tanımıyorum yada bilmiyorum 2008 Cr-v kullanıcısıyım benzinli otomaik aracım kilometrede şehir içinde 300ykr yakıyor bence 1650 kg'luk bir suv için süper bir rakam, muadili dizeller anca 300ykr yakıyor.




  • hondayla yakıt ekonomisi konusunda yarışacak araç tanımıyorum demişin ben söyleyeyim aynı sınıfta olan toyota corollanın d-4d teknolojili dizelleri şu an en ekonomik yakıt konusunda. Ayrıca aynı sınıfta değildir belki tam bilmiyorum ama şu an ben fiat albea multijet kllanıyorum ve en son 2 ölçümümü sizinle paylaşayım sehirdışı ortalama 120-130km hızla yazın kmde 108 ykr kışın kar lastikleri ile aynı yolda 121 ykr yaktı. Bende hondayı dizayn olarak çok beğeniyorum ama iyi bi araştırma yaptığımda şuan ondan daha ekonomik araçlar var o yüzden teknolojisini biraz daha geliştirmesini bekliyorum. 3-4 sene içerisinde bende honda civic hybrid alacağım fakat o zamana kadar umarım dizel ve elektrik hybridleri çıkar çıkmasada ben bir ilki yapıp şu an ki hybrid modeline sıralı lpg sistemi taktırıp bu aracı dahada ekonomik bi hale getirecem. Çok merak ediyorum yakıt değerleri ne seviyede olacak inşallah sizlerle paylaşırım o zaman geldiğinde :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: KoRHaN50

    hondayla yakıt ekonomisi konusunda yarışacak araç tanımıyorum demişin ben söyleyeyim aynı sınıfta olan toyota corollanın d-4d teknolojili dizelleri şu an en ekonomik yakıt konusunda. Ayrıca aynı sınıfta değildir belki tam bilmiyorum ama şu an ben fiat albea multijet kllanıyorum ve en son 2 ölçümümü sizinle paylaşayım sehirdışı ortalama 120-130km hızla yazın kmde 108 ykr kışın kar lastikleri ile aynı yolda 121 ykr yaktı. Bende hondayı dizayn olarak çok beğeniyorum ama iyi bi araştırma yaptığımda şuan ondan daha ekonomik araçlar var o yüzden teknolojisini biraz daha geliştirmesini bekliyorum. 3-4 sene içerisinde bende honda civic hybrid alacağım fakat o zamana kadar umarım dizel ve elektrik hybridleri çıkar çıkmasada ben bir ilki yapıp şu an ki hybrid modeline sıralı lpg sistemi taktırıp bu aracı dahada ekonomik bi hale getirecem. Çok merak ediyorum yakıt değerleri ne seviyede olacak inşallah sizlerle paylaşırım o zaman geldiğinde :)



    güzel bilgiler vermişsiniz.
    ancak aracınızın modeli ,km si ve daha somut bilgilerle fikirlerinizi paylaşmanızı rica ederim.


    yanlız benim şahsi kanaatim dizel araç ile benzinli araç arasında kıyaslama yapılmış gibi geldi.


    saygılarımla...






  • Ewet dizelle kıyaslama yaptım. Aracım 2005 model ve 37000 kmde saygılar.
  • Benimde kastettigim benzililerdi o kasada benzinli olarak ondan daha az yakan olugunu sanmıyorum. Toyota dizel olarak az yakabilir ama benzinlisinin 150-180ykr yaktıgını sanmıyorum.
  • Haklısın benzinliler içinde dediğin doğrudur. Ben en ekonomik olanı bulmak için öyle sölemiştim ama bu konu altında olmayacagından en az yakan en ekonomik adında yeni bi başlık açtım
  • mesajım nasıl silindi bilmiyorum ama, tekrar yazma ihtiyacı duyuyorum, çünkü fikir sahibi olanları bilgi sahibi yapmak da bir görev.
    düz yolda 80km nin altındaki hızlarda araç 3lt ye kadar düşürüyor yakıt tüketimini, 6lt yakıyorsunuz dediğiniz zamanlar IMA olmayan civicler 12lt ve üzeri yakıyor. 15bin YTL fark diye birşey yok, fark 6bin ytl dolaylarında. ayrıca yanında 0-100km hızlanma sıradan otomatik civicten iyi, ve araç çok sessiz bir sürüş sağlıyor.

    hybrid teknolojisinin ilerlemesi ile ilgili birçok mesaj atılıyor, son çıkan civic hybrid honda nın 2. nesil hybrid idir. yani yeterince olgun bir teknoloji.

    bütçemiz elvermiyorsa, tabiki civic hybrid alamayacağız, ama hem gürültü hemde hava kirliliğine karşı bilinçliysek, bütçesi elverenleri hybrid araç almaya teşvik etmeliyiz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: OtoTurk

    Daha az yakıt tüketmek için (kaldı ki 100 km'de 3 lt yakmıyorsunuz, yine 6 lt yakıyorsunuz, ekonomi bunun nereseinde???) 1.4 motorlu Hybrid bir araca 15.000 YTL fazladan para ödemek bence mantıklı değil...




  • Size tamamıyla katılıyorum..Civic hybrid'in donanımına baktığınızda sunroof hariç elegance'a karşılık geliyor, en fazla arada 7 milyar fark var, 15 falan değil....Herhangi bir modelin benzinlisiyle dizeli arasında 3-4 milyar fark varken dizel ekonomisinde ve ondan çok daha konforlu ve çevreci bir araç için fazla değil ( keşke çok daha az donanımla çok daha ucuza satılabilseydi)..Tabi fiyatının ucuz olmamasında ülkemizde uygulanan vergi politikasının da etkisi var..Başka ülkelerde teşvik için bu tür araçlardan çok daha az vergi alınırken bizde benzinliyle elektrikli toplanıp 1.6 hacim üzerinden vergilendiriliyor..
    Hakan bey, yakıt tüketimlerinizi ve ne tür trafik yoğunluğunda kullandığınızı bizimle paylaşırsanız Hybrid'lere olan ilgi artar diye düşünüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 8 Ocak 2008; 21:46:54 >
  • Cevabı gene kendim vereyim..Aşağıdaki sitede hemen her marka ve modelin kullanıcıları tarafından yakıt tüketimleri düzenli olarak listelenmiş..Civic hybrid için 28 kullanıcı toplam 413.326 km yaparak yakıt tüketimlerini rapor etmişler.. Ortalaması 5.59 l/100 km..İstatistikten anlayanlar bunu çok değerli bulacaklardır...Çok yakıyor diyenler dikkatlice baksınlar..
    http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/958-Civic_Hybrid.html?fueltype=2
    Bu arada hangisiniı merak ediyorsanız sol üst köşeden marka ve model ismi girerek o araca ait verilere kolayca ulaşıyorsunuz..Buralarda insanlardan rica minnet öğreneceğiniz tek-tük ve son derece subjektif bilgidense yakıt açısından bu siteyi takip etmek çok daha mantıklı..
    Karşılaştırmak açısından bir kaç örnek;

    Toyota Prius: 5.25 lt/100 km
    Corolla dizel D-4D:5.58
    Golf TSİ ( 122 HP): 7.69
    Corolla 1.6 : 8.18



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 10 Ocak 2008; 0:02:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: OtoTurk

    Daha az yakıt tüketmek için (kaldı ki 100 km'de 3 lt yakmıyorsunuz, yine 6 lt yakıyorsunuz, ekonomi bunun nereseinde???) 1.4 motorlu Hybrid bir araca 15.000 YTL fazladan para ödemek bence mantıklı değil...


    Bir yorum ancak bu kadar taraflı olabilir
  • Hybrit modellerde gösterge panellerinde bataryanın doluluk oranını gösteren bir gösterge varmı. Birde sürüş ve bekleme sırasında elektrikli motorun devreye girip girmediğini ve ne zaman devreden çıktığını hissedebiliyormuyuz. yada herhangi bir göstergeden bunu takip edebiliyormuyuz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Azurewrath

    Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D


    hocam biz de elektronik mühendisiyiz ve hondayı yapanlar da en az bizim kadar elektronik mühendisi. teknik olarak hybrid kesinlikle bir aldatmaca değil. hybrid otoların çalışma prensiplerini inceldinizmi bilmiyorum. incelemediyseniz incelemenizi tavsiye ederim. araçların dur kalklarda kaybettiği bir enerji vardır. örneğin fren yaparken kaybettiğiniz enerji çok yüksek miktardır. bunu bişekilde elektrik olarak depoluyor ve tekrar kullanmanızı sağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khaydut -- 14 Ocak 2008; 14:59:23 >




  • son cümlenize teknik olarak katılmıyorum.
    fren esnasında herhangi bir enerji depolama olayı yok.
    sadece hybrid teknolojisinde aracın seyir durumuna göre aküden elektrik motorunu devreye alarak benzinli motoru devreden çıkarması benzini kullanmaması olayıdır.
    akünün bitmesi durumunda benzinli motor devreye girerek bu zaman zarfında aküyü benzinli motor üzerinden yeniden şarj etmesi prensibine dayalı bir teknolojidir.


    ortada yok fren ile kaybolan güç falan filan gibisinden yanlış ifadeler kullanmayalım lütfen.
    elektrik motorunun devreye girmesi benzin tüketimi min seviyeye tutma olayıdır.
    araç ilk kalkma anında ,çalışma anında ,sakin seyir halinde(belirli bir hıza kadar) iken benzin değilde elektrik motorunun devreye girip çıkması prensibidir.
    hatat bir adım daha ileri seviyede bilgi olsun bilmeyen arkadaşlarımıza .olay pasif hybrid teknolojisi şeklindede isimlendirilmektedir.


    saygılarımla....




    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufnar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Azurewrath

    Merhabalar; Honda Hybrid icin soyleyebilecegim cok fazla birsey yok. Size bilgi verebilecegim konu ise bir Elektronik Muhendisi olarak sudur. Uretilen / Tuketilenden cok olamaz. Yani o akuyu doldurmak icin motorunuz calisacak elektrik depo edilecek. AC Akim Depo edilemez bu yuzden gerilim DC olarak depo edilecek. DC Motorlar ise cok karmasik bir yapiya sahiptir AC motorlara gore cok daha cabuk bozulurlar. Hybridlerin tamamiyle goz boyamadan baska birsey olmadigini dusunuyorum. Sehir ici dur/kalk seklinde basari saglayabilir cunku icten yanmali motorlar ilk hareketlerini alana kadar / elektrik motorundan daha buyuk bir tuketim saglarlar. Lakin Elektrik motorlari ilk donme hareketini direk yaparlar, Rotor donmeye baslar ve arac hareket eder. Dizel araclarin ortalamada daha ekonomik oldugunu dusunuyorum Test etmeden kesin bir yargiya varamiyorum. Dizel motor daha buyuk bir tork saglar, Yokus cikarkan arac baymaz gec hizlanir. Toplam 115 HP gucten bahsettiginizi duydum bu Elektrik+icten yanmali motorun toplam degeri. 2 Motor ayni anda kullanilmayacagi icin, bu arac Sehir icinde 15 hp / sehir disinda 100 hp dir. 100 hp icinse 1300 kg cok fazladir. Tuketim sehir disinda yuksek olmali bence :D


    hocam biz de elektronik mühendisiyiz ve hondayı yapanlar da en az bizim kadar elektronik mühendisi. teknik olarak hybrid kesinlikle bir aldatmaca değil. hybrid otoların çalışma prensiplerini inceldinizmi bilmiyorum. incelemediyseniz incelemenizi tavsiye ederim. araçların dur kalklarda kaybettiği bir enerji vardır. örneğin fren yaparken kaybettiğiniz enerji çok yüksek miktardır. bunu bişekilde elektrik olarak depoluyor ve tekrar kullanmanızı sağlıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    son cümlenize teknik olarak katılmıyorum.
    fren esnasında herhangi bir enerji depolama olayı yok.
    sadece hybrid teknolojisinde aracın seyir durumuna göre aküden elektrik motorunu devreye alarak benzinli motoru devreden çıkarması benzini kullanmaması olayıdır.
    akünün bitmesi durumunda benzinli motor devreye girerek bu zaman zarfında aküyü benzinli motor üzerinden yeniden şarj etmesi prensibine dayalı bir teknolojidir.


    ortada yok fren ile kaybolan güç falan filan gibisinden yanlış ifadeler kullanmayalım lütfen.
    elektrik motorunun devreye girmesi benzin tüketimi min seviyeye tutma olayıdır.
    araç ilk kalkma anında ,çalışma anında ,sakin seyir halinde(belirli bir hıza kadar) iken benzin değilde elektrik motorunun devreye girip çıkması prensibidir.
    hatat bir adım daha ileri seviyede bilgi olsun bilmeyen arkadaşlarımıza .olay pasif hybrid teknolojisi şeklindede isimlendirilmektedir.


    saygılarımla....




    http://www.honda.com.tr/otomobil/hybrid.htm

    bu sayfayı okumanı öneririm. elektrik motorun nasıl şarj edildiğiyle ilgili bi bilgi var. fren olayı hibridin önemli bir unsuru.




  • civic hybride mugen parçalarını koysak rengide mavi olsa sizce nasıl olur ? birde jant kaç inç takmamız gerek
  • Hasan12532 Yakıt ekonomisinden faydalanmak için jantları degiştirmemen gerek jantların modeli çok farklı aerodinamik.
  • bu yazıyı ben ilk çıktığında reklam anlamında okumuştum.
    siz okuyun dediğiniz için kırmamak adına yine okudum.

    ancak orada yavaşlama eğlemi var.fren e basılması anında akünün dolması ile ilgili bir anlam yok.
    yavaşlama iki türlü olabilir.seyir halinde sürtünmeden dolayı yavaşlama yada fren ile kişisel müdehale ile yavaşlama.

    fren i kullansanda kullanmasan da akü nün dolması ile fren sistemi nin bir ilgisi yok.senin seyir haline ,durumuna göre akünün şarj edilmesi olayından başka birşey değil olay.


    bilgine sunarımm.



    saygılarımla...


    quote:

    Orjinalden alıntı: yusufnar


    quote:

    Orjinalden alıntı: emrehanci

    son cümlenize teknik olarak katılmıyorum.
    fren esnasında herhangi bir enerji depolama olayı yok.
    sadece hybrid teknolojisinde aracın seyir durumuna göre aküden elektrik motorunu devreye alarak benzinli motoru devreden çıkarması benzini kullanmaması olayıdır.
    akünün bitmesi durumunda benzinli motor devreye girerek bu zaman zarfında aküyü benzinli motor üzerinden yeniden şarj etmesi prensibine dayalı bir teknolojidir.


    ortada yok fren ile kaybolan güç falan filan gibisinden yanlış ifadeler kullanmayalım lütfen.
    elektrik motorunun devreye girmesi benzin tüketimi min seviyeye tutma olayıdır.
    araç ilk kalkma anında ,çalışma anında ,sakin seyir halinde(belirli bir hıza kadar) iken benzin değilde elektrik motorunun devreye girip çıkması prensibidir.
    hatat bir adım daha ileri seviyede bilgi olsun bilmeyen arkadaşlarımıza .olay pasif hybrid teknolojisi şeklindede isimlendirilmektedir.


    saygılarımla....




    http://www.honda.com.tr/otomobil/hybrid.htm

    bu sayfayı okumanı öneririm. elektrik motorun nasıl şarj edildiğiyle ilgili bi bilgi var. fren olayı hibridin önemli bir unsuru.





  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.