Bildirim
DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Güzel tezgah kurmuşlar. -
Hocam düzeltmek istiyorum müsaadenizle
Yasaya göre teknik servislere garanti kapsamında giden cihazların gidiş ve geliş ücretleri müşteriden alınamaz.
Hem gidiş hem dönüş ücreti servisin sorumluluğundadır ve bu yasayla sabittir.
Diğer şekildeki tüm işlemler yasaya aykırıdır.
Eğer siz de bu şekilde bir ücret ödediyseniz THH ne başvurarak geri alabilirsiniz bilginiz olsun. -
Ayrıca şunu da ekleyelim
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.
(2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.
Söylediğiniz tamamen yanlış.
Ben de tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum işte.
Sizin gibi yüzlerce kişi bı durumun farkında değil ve bu ücreti ödeyip geçiyor. Doğrusu ise ödenmemeli bu ücret.
Nitekim şikayet sitelerine falan yazarsanız hemen iade ediyorlar zaten ekran görüntüleri var ilk mesajda. Haklı olsalardı öderler miydi geri sizce?
Yasa ile sabit alamazlar
-
Kargo ücretinden kazanç elde edilmesi iddiam şu şekilde dolaylı,
Bu kargo ücretini ödemesi gereken Delta mı evet. Ödedi mi hayır. Sonuç kazanç.
Benim ödediğim ücret Delta nın cebine girmiyor evet ama ödemesi gereken ücreti ben ödüyorum para kasada kalıyor.
Anlatabildim sanırım :) -
Örnek karar da var evet. Kısa zamanda eklerim buraya.
Bu arada eklemek isterim,
Birbirimize cevaben bir kaç mesaj yazdık ve görüşlerimiz farklıydı. Şu üslubunuz için teşekkür ederim. Burada o kadar gereksiz agresif yorumlar tartışmalar var ki, emin olduğum konuda düzeltme yapmadan bin kere düşünüyorum acaba hakaret edecek mi diye. Anlatabildim sanırım.
Teşekkür ederim nezaketinize örnek olması dileğiyle -
Hocam valla güldürdün beni.
Bwn de pes ettim zatn -
Bende şimdi 6052 sayılı kanuna bakıyordum. İyi oldu bunu görmem, Yanıldığım bir hususu öğrenmiş oldum teşekkür ederim.
Bu tür uygulamayı yapan bir çok firma olduğu için genel bir problem ve bir çok kişi -bende- bilmediğinden veya üstüne düşmediğinden göz yumuluyor.
THH örnek kararlar var mı ? -
Ülkede baştan ayağa dönen çakallıkları yazıya dökecek olsak marsa yol olur -
Hocam şimdi bu kargo bana gelecek ve kargoya bi ücret ödenecek. Ücreti ödemesi gereken Delta. Ama onun yerine ben ödüyorum. Bu durumda da Delta ödemesi gereken ama ödemeyip müşteriye yıktığı kargo ücreti kasada kalıyor.
Yani bu ay atıyorum 10 bin cihaz gelip gitti servise kargoyla. Bunların kargo ücreti misal 30 bin olsun. Normalde bunu Deltanın ödemesi lazım ama bunu sen ben o ödüyoruz. Sonuç 30 bin TL Deltanın kasasında kaldı. Dolaylı da olsa o parayı ona biz kazandırdık.
Başka bir deyişle
Ben size bir telefon sattım ikinci el anlaşırken de kargo ücreti benden dedim. Ama kargoyla telefonı size gönderirken alıcı ödemeli gönderdim. Şimdi sizin malşyetiniz telefon ücreti artı kargo ücreti oldu. Benim cebime giren bişey olmasa da benim yerime siz ödediğiniz için kargo ücreti kadar kardayım.
Gibi... -
Her ile teknik servis kurmuyorsa bu riski alıyor demektir. -
Aslında servis tam tersini yapması gerekirdi. Servise giderken müşteri, Müşteriye giderken servis kendisini ödemeliydi.
Çoğu firma bu şekilde yapıyor ve normal bir uygulama, delta sadece tersini yapmış. Uygulama firmadan firmaya değişiyor.
Asus: Alırken ve gönderirken ups ile ücretsiz.
Vektron: Gönderirken müşteri, gelirken vektron ödüyor.
Corsair yurtdışı: gönderirken müşteri (istisna durumlarda farklı), gelirken corsair ödüyor.
Seagate avrupa: gönderirken müşteri, gelirken seagate ödüyor.
Yasal mı tarafı; Delta sanıyorum sadece bir teknik servis, ürünü satan taraf değil. Eğer ürün oradan satın alınmış olunsaydı kargo ücreti hiç ödenmemesi gerekirdi.
Biz kullanıcılara göre ben dahil isteriz ki hiç ödeme yapmayalım ama yurt içindeki servislerin bir çoğu sadece tek taraflı ödemektedir.
-
Hocam merhaba. Fikrinize katılmıyorum. Bu 6502 sayılı kanunda, garantili cihazlarda geçerli. Yurt dışı içi geçerli değil.
Ücreti ödemek zorundalar. Eğer bir firma bana böyle yaparsa haklarını veririm.
Delta bunu yıllardır yapıyor. Ben de şikayet etmeyi düşündüm. Ama kime? Ayrıca bu adamların avukatı da vardır. Uğraş uğraş dur. -
-
Ne kusuru yahu, problem değil :) -
Bunu tüketici danışma hattına sormuştum dediği şey şu;
Siz ürünü bulunduğunuz ildeki servise verip, bu ürünü başka ilde ki servise gönderiyorsa ücret talep edemez
Ama servis İstanbul da siz Samsunda yaşıyorsunuz firma inisiyatif alıp kargo ücretini karşılayabilir yada karşılamaz.
Bir konuda düşünceniz yanlış kargo ücretinden kazanç elde etmiyorlar. Para kargo şirketine gidiyor. Kapıda ödeme adı altında
30 40 TL istiyorsa tabi o yanlış. Kargo ücreti istiyorsa bu doğrudur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1881-1938 -- 11 Nisan 2020; 1:44:41 > -
Tüketici danışma hattı yanlış bilgi vermiş.Öyle birşey yok.Bende bir kaç kere danışma hattını aramıştım ama kanunları pek bilmiyorlar.
Kanunen garantili bir ürün için servis kargo ücreti talep edemez.Bakın kanun ne diyor.Tüketici hakem heyetine verilse bu maddenin ihlalinden dolayı ücret iadesi alır.quote:
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.
(2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.
https://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19783&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=sat%C4%B1%C5%9F%20sonras%C4%B1
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KISKANIYORLAR -- 11 Nisan 2020; 9:57:6 >
-
Anlamadıgım kargo ücreti delta almıyorki -
Xiaomiyi çok araştırıp almıştım, severek kullanıyordum. Telefonu kullanırken uygulamalar sürekli kendiliğinden kapanmaya başladı. Telefonu kullanamamaya başladım.
Delta servise telefonu götürdüğümde telefonun içini açıp hard format atmaktan bahsettiler. Ama bunu yapabilmeleri için Ekranım bir tırnak kadar çatlak olduğu için Ekran + Kasa 1900 TL ye değişmesi gerektiğini. Kabul edip parayı vermezsem Yazılım konusunu da çözmeyeceklerini söylediler.
Tavırları inanılmaz umursamaz.
Garantili de olsa bir yerden yakalayıp, para istiyorlar kabul etmezseniz sorunu çözmüyorlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur3553 -- 11 Nisan 2020; 18:22:14 > -
evet, ücreti kabul etmediğiniz için cihazınız artık garanti dışı
Güzel tezgah kurmuşlar.
|
Hocam düzeltmek istiyorum müsaadenizle
Yasaya göre teknik servislere garanti kapsamında giden cihazların gidiş ve geliş ücretleri müşteriden alınamaz. Hem gidiş hem dönüş ücreti servisin sorumluluğundadır ve bu yasayla sabittir. Diğer şekildeki tüm işlemler yasaya aykırıdır. Eğer siz de bu şekilde bir ücret ödediyseniz THH ne başvurarak geri alabilirsiniz bilginiz olsun. |
Ayrıca şunu da ekleyelim
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur. (2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez. Söylediğiniz tamamen yanlış. Ben de tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum işte. Sizin gibi yüzlerce kişi bı durumun farkında değil ve bu ücreti ödeyip geçiyor. Doğrusu ise ödenmemeli bu ücret. Nitekim şikayet sitelerine falan yazarsanız hemen iade ediyorlar zaten ekran görüntüleri var ilk mesajda. Haklı olsalardı öderler miydi geri sizce? Yasa ile sabit alamazlar |
Kargo ücretinden kazanç elde edilmesi iddiam şu şekilde dolaylı,
Bu kargo ücretini ödemesi gereken Delta mı evet. Ödedi mi hayır. Sonuç kazanç. Benim ödediğim ücret Delta nın cebine girmiyor evet ama ödemesi gereken ücreti ben ödüyorum para kasada kalıyor. Anlatabildim sanırım :) |
Örnek karar da var evet. Kısa zamanda eklerim buraya.
Bu arada eklemek isterim, Birbirimize cevaben bir kaç mesaj yazdık ve görüşlerimiz farklıydı. Şu üslubunuz için teşekkür ederim. Burada o kadar gereksiz agresif yorumlar tartışmalar var ki, emin olduğum konuda düzeltme yapmadan bin kere düşünüyorum acaba hakaret edecek mi diye. Anlatabildim sanırım. Teşekkür ederim nezaketinize örnek olması dileğiyle |
Hocam valla güldürdün beni.
Bwn de pes ettim zatn |
Benzer içerikler
- xiaomi 13 pro imei atılıyor mu
- xiaomi güncelleme kapatma
- xiaomi 13t yorumlar
- poco x6 pro imei
- xiaomi galeri geç açılıyor
- snapdragon 778g
- fiyat performans telefon 2024
- koşu bandı - a101
- telefon hızlandırma
- k50 ultra
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X