Şimdi Ara

DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
10.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 9 ay
  • Cevaplayan Üyeler 47
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 11
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 19 saat 35 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • EsasHakkındaMütalaa (11 mesaj) armax (6 mesaj) KISKANIYORLAR (4 mesaj) CemalSanane (3 mesaj) Rindaman (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (28 mesaj) Mobil (28 mesaj) Mini (7 mesaj) Uygulama (10 mesaj)
  • @
241 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Mobil Cihazlar >> Android Telefonlar >> Xiaomi >> DELTA SERVİS BÜYÜK KARGO VURGUNU
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    83 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Geçtiğimiz hafta telefonumu ekranda oluşan bir sorun sebebiyle Delta Servis İstanbul şubesine kargo ile gönderdim. Telefonumdaki sorunu İletişim bilgilerimi ve adresimi fatura fotokopisinin arkasına yazarak kutunun içine koydum. Iki gün önce de telefonumun garanti kapsamında ekranının değiştirildiğini ve 72 saat içinde tarafıma teslim edileceğini bildiren bir mesaj aldım. Bu mesajdan hemen bir gün sonra MNG Kargo tarafından telefonuma bir mesaj geldi ve mesaj da bir takip kodu ile birlikte telefonumu şubeden teslim alabileceğim yazıyordu. Tüm bilgilerim Delta serviste olmasına rağmen telefonumu adresime değil şubeden teslim olacak şekilde ve benden tam 23 KM uzaklıkta alakasız bir şubeye gönderdiler. Sonuç olarak gidip teslim aldım cihazımı.

    Buraya kadar her şey olası aslında, hatadır olur mantığındaydım. Ta ki MNG kargo benden kargo ücreti isteyene kadar...

    O noktada ücreti ödeyip telefonumu aldım. Kontrolleri yaptım bir sorun yok onarım konusunda bunu da belirteyim.

    Eve geldiğimde Delta Servisi aradım, neden alıcı ödemeli gönderdiklerini sordum ve bana servise ilk defa gelen cihazlarda kargo ücretini müşteri ödüyor dediler. Bunun doğru olmadığını Tüketici Kanunu na göre kargo ücretinin yasal olmadığını söylediğimde ise şirket prosedürlerinin bu şekilde olduğunu ve sürekli böyle çalıştıklarını söyledi.

    Bakın burası önemli, bir hata olmuş falan gibi sözler yok, yaptıklarının farkındalar ve bunu hep yaptıklarını kendileri de ititaf ediyorlar.

    Telefonu kapattım çünkü anlamsızca doğru olmadığını anlatmaya çalışıyordum boşu boşuna.

    Malum şikayet sitesinde şikayetimi yazmadan önce bşr araştırma yaptım. Google a sadece Delta Servis kargo ücreti yazıp arattım işte sonuçlar








    Buradan da anlaşılacağı üzere bunu sürekli yapıyor ve şikayet yazana ücretini hemen geri ödeyip şikayeti sildiriyorlar. Peki ya şikayet yazmayan konunun üstüne düşmeyenler...?

    Bu ekran görüntüsü Delta Servis sitesinden bir günde onarılan cihaz sayısını gösteriyor




    Servis özellikle şu anda elden cihaz teslim almıyor. 338 cihazın tamamı kargo ile gelip gidiyor. Sizce bunlardan kaç tanesi olayın peşine düşüp parasını geri almış olabilir ki.

    En iyimser tahminle yarısının ücretini aldığını düşünsek

    338/2= 169 iyimser tahminle ücretini geri alan.

    169*8.5= 1436.5 TL bir günde haksız şekilde kargodan elde edilen kar

    1436.5 *30 = 43.095 TL bir ayda elde edilen haksız kazanç

    Sonuçta bunu ben iddia etmiyorum. Delta Servis çalışanları kendi ağızlarıyla tüm müşterilerine alıcı ödemeli kargo gönderdiklerini söylüyor.

    Bir diğer önemli konu, bu yazdıklarımın tamamı Garanti Kapsamında olan cihazlar arkadaşlar.

    Ben şikayet sitesine yazmadım çünkü oradan alacağım sonuç sadece kendi ücretimi geri almak olacak. Ama yapulan bu büyük oyun aynen devam edecek. Dişimizden tırnağımızdan artırıp garantili olsun diye fazladan para ödediğimiz cihazların onarımı için bizden kargo ücreti alınmaya devam edilecek.

    Durum budur arkadaşlar.

    Gümrük ve Ticaret bakanlığı başta olmak üzere bu vurgunu durdurmak adına heryere başvurumu yapacağım.

    Sizlerden gelen önerilere de açığım.

    Lütfen konuyu öne çıkaralım. Bu vurguna dur diyelim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hocam düzeltmek istiyorum müsaadenizle

    Yasaya göre teknik servislere garanti kapsamında giden cihazların gidiş ve geliş ücretleri müşteriden alınamaz.

    Hem gidiş hem dönüş ücreti servisin sorumluluğundadır ve bu yasayla sabittir.

    Diğer şekildeki tüm işlemler yasaya aykırıdır.

    Eğer siz de bu şekilde bir ücret ödediyseniz THH ne başvurarak geri alabilirsiniz bilginiz olsun.
    Ayrıca şunu da ekleyelim

    SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
    MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.

    (2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.


    Söylediğiniz tamamen yanlış.

    Ben de tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum işte.

    Sizin gibi yüzlerce kişi bı durumun farkında değil ve bu ücreti ödeyip geçiyor. Doğrusu ise ödenmemeli bu ücret.

    Nitekim şikayet sitelerine falan yazarsanız hemen iade ediyorlar zaten ekran görüntüleri var ilk mesajda. Haklı olsalardı öderler miydi geri sizce?

    Yasa ile sabit alamazlar
    Kargo ücretinden kazanç elde edilmesi iddiam şu şekilde dolaylı,

    Bu kargo ücretini ödemesi gereken Delta mı evet. Ödedi mi hayır. Sonuç kazanç.

    Benim ödediğim ücret Delta nın cebine girmiyor evet ama ödemesi gereken ücreti ben ödüyorum para kasada kalıyor.

    Anlatabildim sanırım :)
    Örnek karar da var evet. Kısa zamanda eklerim buraya.

    Bu arada eklemek isterim,

    Birbirimize cevaben bir kaç mesaj yazdık ve görüşlerimiz farklıydı. Şu üslubunuz için teşekkür ederim. Burada o kadar gereksiz agresif yorumlar tartışmalar var ki, emin olduğum konuda düzeltme yapmadan bin kere düşünüyorum acaba hakaret edecek mi diye. Anlatabildim sanırım.

    Teşekkür ederim nezaketinize örnek olması dileğiyle
  • Yarbay
    5861 Mesaj
    Güzel tezgah kurmuşlar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çavuş
    83 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hocam düzeltmek istiyorum müsaadenizle

    Yasaya göre teknik servislere garanti kapsamında giden cihazların gidiş ve geliş ücretleri müşteriden alınamaz.

    Hem gidiş hem dönüş ücreti servisin sorumluluğundadır ve bu yasayla sabittir.

    Diğer şekildeki tüm işlemler yasaya aykırıdır.

    Eğer siz de bu şekilde bir ücret ödediyseniz THH ne başvurarak geri alabilirsiniz bilginiz olsun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    armax kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    83 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Ayrıca şunu da ekleyelim

    SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
    MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.

    (2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.


    Söylediğiniz tamamen yanlış.

    Ben de tam olarak bunu anlatmaya çalışıyorum işte.

    Sizin gibi yüzlerce kişi bı durumun farkında değil ve bu ücreti ödeyip geçiyor. Doğrusu ise ödenmemeli bu ücret.

    Nitekim şikayet sitelerine falan yazarsanız hemen iade ediyorlar zaten ekran görüntüleri var ilk mesajda. Haklı olsalardı öderler miydi geri sizce?

    Yasa ile sabit alamazlar



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    armax kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Çavuş
    83 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Kargo ücretinden kazanç elde edilmesi iddiam şu şekilde dolaylı,

    Bu kargo ücretini ödemesi gereken Delta mı evet. Ödedi mi hayır. Sonuç kazanç.

    Benim ödediğim ücret Delta nın cebine girmiyor evet ama ödemesi gereken ücreti ben ödüyorum para kasada kalıyor.

    Anlatabildim sanırım :)
    Bahsedilenler: CemalSanane kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör 1881-1938
  • Çavuş
    83 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Örnek karar da var evet. Kısa zamanda eklerim buraya.

    Bu arada eklemek isterim,

    Birbirimize cevaben bir kaç mesaj yazdık ve görüşlerimiz farklıydı. Şu üslubunuz için teşekkür ederim. Burada o kadar gereksiz agresif yorumlar tartışmalar var ki, emin olduğum konuda düzeltme yapmadan bin kere düşünüyorum acaba hakaret edecek mi diye. Anlatabildim sanırım.

    Teşekkür ederim nezaketinize örnek olması dileğiyle



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    armax kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    83 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hocam valla güldürdün beni.

    Bwn de pes ettim zatn
    |
    |
    CemalSanane kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2222 Mesaj

    Bende şimdi 6052 sayılı kanuna bakıyordum. İyi oldu bunu görmem, Yanıldığım bir hususu öğrenmiş oldum teşekkür ederim.

    Bu tür uygulamayı yapan bir çok firma olduğu için genel bir problem ve bir çok kişi -bende- bilmediğinden veya üstüne düşmediğinden göz yumuluyor.

    THH örnek kararlar var mı ?



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    EsasHakkındaMütalaa kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    953 Mesaj
    Ülkede baştan ayağa dönen çakallıkları yazıya dökecek olsak marsa yol olur
    |
    |
  • Çavuş
    83 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hocam şimdi bu kargo bana gelecek ve kargoya bi ücret ödenecek. Ücreti ödemesi gereken Delta. Ama onun yerine ben ödüyorum. Bu durumda da Delta ödemesi gereken ama ödemeyip müşteriye yıktığı kargo ücreti kasada kalıyor.

    Yani bu ay atıyorum 10 bin cihaz gelip gitti servise kargoyla. Bunların kargo ücreti misal 30 bin olsun. Normalde bunu Deltanın ödemesi lazım ama bunu sen ben o ödüyoruz. Sonuç 30 bin TL Deltanın kasasında kaldı. Dolaylı da olsa o parayı ona biz kazandırdık.

    Başka bir deyişle

    Ben size bir telefon sattım ikinci el anlaşırken de kargo ücreti benden dedim. Ama kargoyla telefonı size gönderirken alıcı ödemeli gönderdim. Şimdi sizin malşyetiniz telefon ücreti artı kargo ücreti oldu. Benim cebime giren bişey olmasa da benim yerime siz ödediğiniz için kargo ücreti kadar kardayım.

    Gibi...
    |
    |
    CemalSanane kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2611 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    TNTB



    Her ile teknik servis kurmuyorsa bu riski alıyor demektir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Rindaman kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2222 Mesaj

    Aslında servis tam tersini yapması gerekirdi. Servise giderken müşteri, Müşteriye giderken servis kendisini ödemeliydi.

    Çoğu firma bu şekilde yapıyor ve normal bir uygulama, delta sadece tersini yapmış. Uygulama firmadan firmaya değişiyor.

    Asus: Alırken ve gönderirken ups ile ücretsiz.
    Vektron: Gönderirken müşteri, gelirken vektron ödüyor.
    Corsair yurtdışı: gönderirken müşteri (istisna durumlarda farklı), gelirken corsair ödüyor.
    Seagate avrupa: gönderirken müşteri, gelirken seagate ödüyor.

    Yasal mı tarafı; Delta sanıyorum sadece bir teknik servis, ürünü satan taraf değil. Eğer ürün oradan satın alınmış olunsaydı kargo ücreti hiç ödenmemesi gerekirdi.

    Biz kullanıcılara göre ben dahil isteriz ki hiç ödeme yapmayalım ama yurt içindeki servislerin bir çoğu sadece tek taraflı ödemektedir.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    EsasHakkındaMütalaa kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    298 Mesaj

    Hocam merhaba. Fikrinize katılmıyorum. Bu 6502 sayılı kanunda, garantili cihazlarda geçerli. Yurt dışı içi geçerli değil.
    Ücreti ödemek zorundalar. Eğer bir firma bana böyle yaparsa haklarını veririm.
    Delta bunu yıllardır yapıyor. Ben de şikayet etmeyi düşündüm. Ama kime? Ayrıca bu adamların avukatı da vardır. Uğraş uğraş dur.
    |
    |
    armax kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2222 Mesaj
    |
    |
    DangerousRabbit kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2222 Mesaj

    Ne kusuru yahu, problem değil :)
    |
    |
    DangerousRabbit kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1162 Mesaj
    Bunu tüketici danışma hattına sormuştum dediği şey şu;
    Siz ürünü bulunduğunuz ildeki servise verip, bu ürünü başka ilde ki servise gönderiyorsa ücret talep edemez
    Ama servis İstanbul da siz Samsunda yaşıyorsunuz firma inisiyatif alıp kargo ücretini karşılayabilir yada karşılamaz.

    Bir konuda düşünceniz yanlış kargo ücretinden kazanç elde etmiyorlar. Para kargo şirketine gidiyor. Kapıda ödeme adı altında
    30 40 TL istiyorsa tabi o yanlış. Kargo ücreti istiyorsa bu doğrudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1881-1938 -- 11 Nisan 2020; 1:44:41 >
  • Yarbay
    2611 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    TNTB



    Tüketici danışma hattı yanlış bilgi vermiş.Öyle birşey yok.Bende bir kaç kere danışma hattını aramıştım ama kanunları pek bilmiyorlar.

    Kanunen garantili bir ürün için servis kargo ücreti talep edemez.Bakın kanun ne diyor.Tüketici hakem heyetine verilse bu maddenin ihlalinden dolayı ücret iadesi alır.


    quote:


    SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ

    MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.

    (2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.

    https://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19783&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=sat%C4%B1%C5%9F%20sonras%C4%B1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KISKANIYORLAR -- 11 Nisan 2020; 9:57:6 >
    |
    |
    1881-1938 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Binbaşı
    1457 Mesaj
    Anlamadıgım kargo ücreti delta almıyorki



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Er
    4 Mesaj
    Xiaomiyi çok araştırıp almıştım, severek kullanıyordum. Telefonu kullanırken uygulamalar sürekli kendiliğinden kapanmaya başladı. Telefonu kullanamamaya başladım.

    Delta servise telefonu götürdüğümde telefonun içini açıp hard format atmaktan bahsettiler. Ama bunu yapabilmeleri için Ekranım bir tırnak kadar çatlak olduğu için Ekran + Kasa 1900 TL ye değişmesi gerektiğini. Kabul edip parayı vermezsem Yazılım konusunu da çözmeyeceklerini söylediler.
    Tavırları inanılmaz umursamaz.

    Garantili de olsa bir yerden yakalayıp, para istiyorlar kabul etmezseniz sorunu çözmüyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur3553 -- 11 Nisan 2020; 18:22:14 >
  • Çavuş
    80 Mesaj

    evet, ücreti kabul etmediğiniz için cihazınız artık garanti dışı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    onur3553 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Pubg mobile uc
Instagram takipçi satın al
Radyo Dinle
backlink paketleri
kripto para haberleri
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,594
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.