Şimdi Ara

Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
328
Cevap
5
Favori
12.816
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bisikletliler insanların hayatlarını tehlikeye atıyor. Hiçbir güvenliği olmayan bu araçlar sürekli trafiği tıkıyor, geçmemeleri gereken aralardan geçiyor, trafik kurallarına uymuyor. En hafif kötü senaryoda bile kemikleri kırılıyor. Sadece kendileri için değil çevredekiler için de risk oluşturuyorlar. Bisiklete özel yapılan yollarsa israftan başka bir şey değil. Bisiklet geri kalmışlıktır, teknolojiyi reddetmektir. Günümüzde bisiklet gereksizdir. Çağımıza fazlalıktır.

    Her şeyi geçtim, bisiklet kullanmak hayatını hiçe saymaktır. İnsan hayatı bu kadar değersiz olmamalı.

    "Yoğun trafik, yüksek yakıt fiyatları nedeniyle son yıllarda ulaşım aracı olarak daha çok kullanılmaya başlayan bisikletler de trafik kazalarından nasibini alıyor. 2017’nin ilk dokuz ayında 6 bin 223 bisiklet, 2 bin 514 motorlu bisiklet trafik kazasına karışmış. Otobüslerden ve kamyonlardan fazla kaza yapan bisikletler sıralamada 5’inci.

    Geçen yıl trafik kazasına karışan bisiklet sayısı 8 bin 788, motorlu bisiklet sayısı 3 bin 251."

    Kaynak

    Edit: Bazı arkadaşlar konuyu anlamamış. Arkadaşlar olay sizin bisikletle kaza yapma ihtimaliniz, ya da bisikletten nefret etmemiz değil. Olay bisikletle herhangi bir kazaya karıştığınızda can güvenliğinizin olmaması. Sonuçta bisikletler kendi özel dünyalarında yaşamıyor. Onlar da diğer motorlu taşıtlarla aynı yolu kullanıyor. Herhangi bir kazada bisikletin üzerinde mi olmak istersiniz yoksa arabanın içinde mi? Kimse bisikleti seçmez, seçen de hayatını umursamıyordur. İnsan hayatı bu kadar ucuz olmamalı.

    Edit2: Konuya gelen yoğun ilgiden dolayı teşekkür ederim. Forum üyelerinin fikrimi desteklemesi gururumu okşadı. Eminim ki yetkililer duruma el atarak sesimizi duyurmamızı sağlayacaktır.

    Edit3: Konuyu bisikletçiler basmış durumda sevgili forumdaşlarım. Yardımlarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-CC8BE145A -- 25 Nisan 2019; 15:1:20 >



    Daimon88 bu mesajı paylaştı




  • Birkaç geçersiz mazeret sizinkisi...

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 insanda 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.

    Kaynak.



    60 madde ile neden bisiklet?


    Bisiklet kullanarak;

    1) Toplu taşımaya masraf etmek zorunda değilsiniz.

    2) Toplu taşımada insanlardan hastalık kapma riskini atlatmış olursunuz.

    3) Toplu taşıma genel olarak trafikten, dur-kalk olayından dolayı daha uzun sürer, mesela ben evden işe Toplu taşıma ile gitsem 8.6 km 45-50 dakika sürüyor, Bisikletle 15-16 dakika sürüyor.

    4) İnsanların ter kokusuna katlanmak, bağırış çağırışlarına şahit olmak zorunda kalmazsınız, bisiklet yürümekten daha az terletir yokuş yoksa, zorlamazsanız terlemezsiniz bile.

    5) Diğer araçlara ve yayalara göre bisikletin kaza riski Türkiye'de yıllık %2 gibi çok düşük bir rakamdır. Bu da onu en güvenli araç haline getirmiş oluyor. Bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranı düşüyor çünkü araçlar bisikletlilere daha dikkatli davranıyor. Üstyapı da ona göre düzenleniyor.

    6) Otobüs beklemek zorunda değilsiniz bazen saatlerce bazen hiç gelmez, geç saate kalmışsanız taksiye yüklü para vermek zorunda kalırsınız.

    7) En önemlisi günlük bisiklet sürerseniz hayatınız değişir, sağlıklı ve mutlu olursunuz.

    8) Kondisyonunuz yüksek olacağından çok enerjik ve verimli olursunuz.

    9) Özel aracınızdan daha az masraflıdır, bakım, sigorta, yakıt ve vergi ödemek zorunda değilsiniz.

    10) Sorun oldumu kendiniz bile tamir edebilirsiniz, sanayiye gitmek zorunda değilsiniz.

    11) Çevreye rahatsızlık vermezsiniz, gürültü yapmaz.

    12) İnsanları ve hayvanları ezerek öldürmezsiniz, bunun için vicdan azabı veya hapis cezası çekmezsiniz.

    13) Trafiğe takılmazsınız, o stresi yaşamazsınız.

    14) Karbon üretip çevreyi kirletmezsiniz, dünyayı daha temiz hale getirirsiniz.

    15) Spor yapmış olduğunuz için ciğerleriniz açılır ve bisiklet sürerken çevreyi, baharı, temizliği hisseder yaşarsınız.

    16) Bugün çıkan metrobüste yaşanan taciz haberi gibi, erkek olsanız bile toplu taşımada tacize, istismara uğrayabilirsiniz, bisiklet kullanmak bunun önüne geçecektir.

    17) Çok iyi şoför bile olsanız, ya da toplu taşımanın şoförü bile çok iyi olsa trafikte her an problem yaşayabilirsiniz, zincirleme kaza vs.

    18) Trafik cezası yemezsiniz, EDS, KGS kuralları bisiklet için geçerli değildir. Işıklara takılmadan kaldırımın kenarından dönüşler yapabilirsiniz, ya da elinize alıp karşıya geçebilirsiniz.

    19) Her yıl artan taşıt ve vergi zamlarından etkilenmezsiniz, psikolojiniz bu şekilde bozulmuş olmaz.

    20) Yakıtlara hemen her zaman gelebilen zamlar yine sizi doğrudan etkilemez .

    21) Trafiğe kapalı alanlar sizin için sorun değildir, İstiklal caddesinde bile bisiklet sürebilirsiniz.

    22) Port bagaj sayesinde yüklerinizi, eşyalarınızı kolaylıkla taşıyabilirsiniz, ağır sırt çantası yüklenmek zorunda değilsiniz, o çantalar Toplu taşımada bile ekstra yük, sorumluluk anlamına gelir.

    23) Toplu taşımada karşınıza çıkabilecek arızalı, psikolojisi problemli insanlarla karşılaşma ihtimalini ortadan kaldırırsınız.

    24) Araçlarda model değiştirmek risklidir ancak bisikletler nispeten ucuz olduğundan dolayı daha kolay model değiştirebilirsiniz, hatta model değiştirmenize gerek yok birkaç bisiklet sahibi olmanız oldukça kolaydır.

    25) Hafta sonları ya da tatillerde bisikletinizi alıp araçların ulaşamayacağı yerlere gidebilirsiniz, orman içinde bisiklet sürebilirsiniz.

    26) Bisiklet parçalarını piyasada bulmak oldukça kolaydır, araç parçaları gibi zor bulunabilir veya uçuk fiyatlı olmak zorunda değil.

    27) Ülke içine katma değeri fazladır, milyarlarca liranın ülke dışına çıkmasını engeller.

    28) Yolların bozukluğu sizi pek etkilemez, kötü yollarda dağ bisikleti ile çok rahat gidebilirsiniz.

    29) Toplumda bilinçli insanlar tarafından saygı ve itibar görürsünüz çünkü bu kadar maddenin birkaçını onlar da mutlaka düşünebilmiştir.

    30) Bisikletinizin başına bir şey gelse çalınmak gibi aracınızın başına geldiği gibi çok üzülmezsiniz çünkü kaybınız maddi olarak çok değildir, yeni bir bisiklet almak çok zor değildir.

    31) Araç piyasası gibi ikinci ellerinin fiyatı sürekli artmaz, ikinci ellerini bulmak çok daha kolaydır.

    32) İki teker olduğundan dolayı dengede durma kabiliyetinizi geliştirir.

    33) Konsantrasyon isteyen bir eylem olduğu için gün içinde yaşadığınız tüm stresi atmanıza yardımcı olur.

    34) Otopark sorunu yaşamazsınız, hatta bisikletinizle marketlere girebilirsiniz.

    35) Çok yer kaplamayacağından evinize hatta odanıza bile sığdırabilirsiniz, böylece gözünüzün önünde olur.

    36) Trafikte çok az yer kapladığı için genel trafik sorununa en kesin çözümdür.

    37) Kilo vermenize yardımcı olur, gün içinde aldığınız fazla kalorileri bu şekilde atabilirsiniz.

    38) Ekipmanı motosikletlere göre daha ucuzdur, kıyafet olarak günlük kıyafet hatta takım elbise ile bile kullanabilirsiniz.

    39) İş ve ev arasında kullanınca nadir kullanan kişiler arasında olacağınız için fark edilirsiniz ve sempati duyarsınız.

    40) Şehirlerarası otobüs çilesine katlanmak zorunda değilsiniz, uzun bisiklet turları özgüven ve tecrübe verir.

    41) Bisikletçiler sıkı dayanışma içindedirler, böylece sosyalleşmeniz daha kolaydır, uzun arkadaşlıklar ve keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.

    42) Her yıl yapılan bisiklet festivallerine katılabilir, ücretsiz olarak verilen imkanlardan faydalanabilirsiniz, böylece tatili bedavaya getirebilir, en eğlenceli şekilde geçirebilirsiniz.

    43) Sağlamış olduğunuz kondisyonla herkese açık bisiklet yarışmalarına katılabilir, başarı ve gelir elde edebilirsiniz.

    44) Şehirlerarası turlarınızda varacağınız şehirdeki bisiklet kulüpleri tarafından çok güzel ağırlanabilir, sürpriz hoş geldin yaşayabilirsiniz.

    45) Yine uzun turlarınızda içinden geçtiğiniz köyler veya kasabalılar tarafından ağırlanabilir, saygı ve hayranlık, misafirperverlik görebilirsiniz.

    46) Bisiklet kullanarak farklı tecrübeler yaşayacağınız için geriye muhteşem anılar bırakabilirsiniz, anlatacak hikayeleriniz olur.

    47) Bisikletle kamp yerlerine ulaşmak daha kolaydır, doğayı içine almış manzaralarda çadır kurmanız ve toparlanıp yola düşmeniz çok daha kolaydır.

    48) Yoldan geçen herhangi biri sizinle iletişim kurmak konusunda zorluk yaşamaz, çünkü onu duyabilir, cevap verebilir, gerekirse durup sohbete devam edebilirsiniz, hızlı giden araçlarda bu imkansızdır.
    49) Yine turlarınızda başka turcular ile karşılaşabilirsiniz, ortak bir aktivite gerçekleştirdiğiniz için turlarınıza onlarla devam edebilirsiniz, iletişimi çok kolaydır.

    50) Bisiklet kullanan medeniyetler çok daha gelişmiştir, konu içinde bunun ayrıca istatistiği verilecektir.

    51) Toplu taşımada hayatınız şoförün elinde, dalgınlığına gelince kaza gelir aniden, bisiklette ise sizin, refleksleriniz geliştiğinden tehlike anında kurtarabilirsiniz kendinizi.

    52) Kask ve güvenlik ekipmanı kullanmanız karşıdaki sürücülerin saygısız davranmasını engeller, size yol verme ihtimalini arttırır. Profesyonel görüntü trafikte karşılaşacağınız magandaları ürkütür, güvenle seyahat edersiniz.

    53) Bisiklet kullananların hastalıklara karşı daha dirençli olduğu saptanmıştır, böylece ilaç masraflarınız ve onların yan etkilerine maruz kalma ihtimaliniz azalır.

    54) Toplu taşımada boş zamanı genelde sosyal medya içerikleri veya oyunlarla geçirirsiniz, bisiklette bu gereksiz zamanı spor gibi faydalı bir aktivite ile doldurursunuz.

    55) Toplu taşımada istediğiniz yerde mola veremezsiniz, bisikletle okula, işe giderken güzel bulduğunuz bir yerde mola verip çayınızı kahvenizi kekinizi yiyebilir, sonra devam edebilirsiniz istediğiniz zaman.

    56) Bisiklet durduğu yerde size masraf çıkartmaz, oysa araçları kullanmasanız bile her yıl yüklü miktarda ödeme yaparsınız devlete.

    57) Bisikletinizin modeli eskidi diye bir sorununuz yoktur, 70 yılından kalan bir bisikletin hiç bir dezavantajı bulunmaz bakımı yapıldıkça, oysa araçlar eskidikçe daha fazla kullanılmaz hale gelir ve masrafı artar, tamiri zorlaşır.

    58) Aracınızı alıp başka ülkelere gidemezsiniz, gidebildiğiniz yerlerde de masrafınız ve gümrük sıkıntınız büyüktür, birçok ülke her aracı kabul etmeyebilir. Ancak bisikletinizi uçağa atıp istediğiniz ülkeye gidebilirsiniz.

    59) Bisiklette ehliyet ve yaş zorunluluğu yoktur.

    60) Bisikletin kaza yapması durumunda büyük masraflarınız oluşmaz.



    İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer, işe bisikletle gidip geliyor. Örnek bir davranış.



    Londra'da yıllara göre artan bisikletçi sayısı. Gelişmişlik arttıkça bisiklet kullanan sayısı da artıyor, çünkü insanlar bilinçleniyor.



    Yine İngilterede bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranları düşüyor.



    Sadece Londra değil aynı durum Amerika için de söz konusu. İşe bisikletle gidenlerin yıllara göre sayısı.



    Bu da sadece benim böyle düşünmediğimin kanıtı olsun...





    Hangi şehirler bisiklete uygun?

    Neredeyse tamamı düz olan şehirlerimiz...


    Diyarbakır, neredeyse tamamı düz bir alan...






    Konya,


    Muş,


    Erzincan,


    Isparta,


    Kayseri, (Talas hariç)


    Aksaray,


    Ağrı,


    Çorum


    Erzincan




    Adana,


    Çanakkale,


    Antalya, (Falezler, Mazıdağı hariç)





    Eskişehir,


    Iğdır,


    Düzce,


    Kırklareli,


    Afyonkarahisar,


    Mersin,







    Elazığ,




    Gaziantep,


    Van,


    Balıkesir,


    Manisa,


    Malatya,


    Samsun/Çarşamba,


    Aydın,


    Kırıkkale,


    Adapazarı,


    Muş,


    Balıkesir/Gönen


    Şırnak,


    Artvin,


    Kütahya, (Maltepe, Evliya çelebi, Okmeydanı, sultanbağı hariç)


    Adıyaman,


    Bingöl,


    Mardin (Nusyabin, Kızıletepe, Midyat)





    18 milyon İstanbul'da yaşadığı için İstanbul'da bisiklet sürmek imkansız değil...




    % kaç etti?

    Daha saymadıklarım da var...

    İşte Amsterdam ve İstanbul'da trafik karşılaştırması...





    Sıralamaya baktığımızda ise dünyanın trafik sıkışıklığı en yüksek şehirleri listesinde İstanbul 6. sırada iken, Amsterdam 129. sırada.

    Yine aynı verilerde görüldüğü üzere otoyollarda trafik sıkışıklığı İstanbul'da %70 iken Amsterdam'da %12.

    Devam edelim:

    Hollanda'da 1000 kişi başına ortalama 472 otomobil düşerken, Türkiye'de bu rakam yaklaşık 150 otomobil. (Eğer istenirse şehir bazında da veriler bulunabilir)

    Ve son olarak şehirlerdeki türel dağılıma bakalım:

    Amsterdam'da yüksek araç sahipliği oranlarına rağmen yolculukların sadece %20'si otomobil ile yapılıyor ve bu otomobil yolculuklarında ortalama %22 trafiğe maruz kalıyorsunuz.

    Dünya bisiklet kullanımını 'daha da' artırmaya çalışırken, Avrupa'da yeni yeni bisiklet yolları yapılırken sizin söylemleriniz çok yersiz olmuş.

    Ben uzun yıllardır aktif olarak bisiklet kullanıyorum. Değişmesi gereken şey sürücünün zihniyetidir. Ne sabır var ne hoşgörü var saygı var. İki gün önce 23 Nisan bisiklet turu organize ettik. Araçların aramıza girmemesi için nasıl çabaladığımızı anlatamam. Bırak yol vermeyi adam 1 dakika bekleyip grubumuzun geçişini bile beklemiyor. Yine 2-3 araç yol kesici arkadaşlarımızın bilerek üstüne kırdı geçebilmek için. Sen adamın önünde duruyorsun adam sola kırıp geçmeye çalışıyor. Oysa ki 1 dakika beklese grubumuz geçişini yapacak ve onlar da arkamızdan devam edebilecekler.

    Hakaret eden mi dersin, el kol hareketi yapan mı dersin, üstümüze kıran mı dersin... Ben de aktif araba kullanıyorum ama hiçbir zaman bisikletliler problem arz etmedi, çünkü empati yeteneğine sahibim.

    Size katıldığım tek nokta bisiklet yollarının israf olduğudur. Evet bisiklet yolları israftan başka bir şey değildir çünkü sadece göstermelik yapılır. Zeminleri kaygan olur, güzergahları işe yaramaz olur, insanlar üstünde yürüyüş ve mangal yapar, yeri gelir motorsiklet park alanı olur. Bisiklet yolunda gidemeyen tek kişi bisikletlidir bizim ülkemizde.
    Bisiklete geri kalmışlıktır diyor şaka gibi, medenilik TFSI, TDI, HDI, TDCI gibi motora sahip araca binince kendiliğinden mi geliyor ?

    Trafikte tüm magandalıkları yap sonrasında eş dost sohbetinde " ya geçen hollanda seyahtinde bir görsen yaya geçidine ayağını basınca araçlar duruyor, kadınlar mini etekle bisiklet kullanıyor, medeniyet apayrı bir şey" de. İstersen ışınlanarak seyahat et insanları eğitmedikçe, caydırıcı kurallar koymadıkça daha bir çok aracı yasaklamaya kalkarsın.

    Efendim bisiklet kazaları artmış, yasaklayalım. Tamam oldu bitti.
    Uçaklar da insan hayatını koruyacak yeterli donanımlara sahip değil.
    Uçak sayısı da trafikteki araçlara göre çok çok az.
    Herhangi bir kazada uçaktaki insanların hayatta kalması tamamen şans faktörü.Uçaklarda en ölümcül ulaşım araçları ama aslında en güvenlisi ? Anlayışının değişmesi lazım yada küçükken bisikletle ilgili kötü bir anın var ön yargın oluşmuş.
    Bence mallık yasaklanmalı, memleketçe rahata ereriz. Mallar ortalıkta olmazsa, isteyen bisiklete, isteyen motosiklete, isteyen otomobile, isteyen sürat teknesine keyifli keyifli rahat rahat biner. Kimse de kimseye koymaz. Fazlaca kaza da olmaz.

    Ülkede mal olmadığını bir düşünün! Uzman görüşüne saygı olur. Yollar adam gibi yapılır. Kaldırımlar düzgün yapılır. Bir yeri 6 ay ara ile bir su firması, bir internet, bir elektrik firması kazmaz.

    Ülkede mal olmaz ise, üç kuruşluk çıkar için dandik iş yapanı düzgün işleyen mahkeme öper. Kimse dandik iş yapamaz. Döktüğün asfalt 2 yılda çökemez.

    Ülkede mal olmaz ise, populist politikalar işlemez. Kötü niyetli, çıkarcı kişiler politikada varlığını sürdüremez. Çünkü insanları manipüle edemez. İnsana ve statümüze yakışır şekilde yönetiliriz.

    Ülkede mal olmaz ise, otomobil kullanan da, bisiklet de, yaya da trafik kurallarına uyar. Kimse kimseyi taciz etmez. Kimse kimsenin hakkına girmez.

    Ülkede mal olmaz ise, çevremiz, sokaklarımız daha temiz olur. İnsanlar oraya buraya çöplerini atmaz, köpeğini sokağa sıçırtmaz, yere tükürmez, suyu açık bırakmaz. Elektriği israf etmez. Kirlilik yaratmaz. Aynı şekilde forumda da kirlilik olmaz. Forum da ana amacına hizmet eder hale gelir: bilgiyi paylaşmak...

    O yüzden boşverin bu işleri. Mallığı yasaklayalım. Temiz çözüm.
  • araba yerine bisiklet sürmek sağlıklı sanılıyor trafikte araçlar içinde o kirli havayı soluyan bir tek bisikletçiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F97E00D06

    araba yerine bisiklet sürmek sağlıklı sanılıyor trafikte araçlar içinde o kirli havayı soluyan bir tek bisikletçiler
    Kesinlikle.

    Bazıları spor yaptıklarını filan savunuyor, spor yapmak istiyorsan spor salonuna git. Bisiklet niye sürüyorsun? Egzoz soluyarak mı spor yapıyorsun? Ne anlamı kaldı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-CC8BE145A -- 25 Nisan 2019; 7:19:26 >
  • sahilde falan sürersin sıkıntı değilde trafiğin kenarında öyle hayatlarını başka insanlara emanet ediyorlar nasıl bi cesaret
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F97E00D06

    sahilde falan sürersin sıkıntı değilde trafiğin kenarında öyle hayatlarını başka insanlara emanet ediyorlar nasıl bi cesaret
    2 senedir aktif bisiklet kullanıyorum. Düzce de bile 2 şeritli yolda emniyet şeridinde giderken taciz eden sığır çok oluyordu. Şuan istanbuldayım. Trafikte sürmem. Vakit bulunca mahalle arasında sürüyorum. Kırmızı ışıkta bile durmayan ahlaksızların içinde canımı tehlikeye atmam. Bu ülke o kadar medeni değil. Avrupa da olsam bisikletten inmem, sağlık açısından faydalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AÇILIN-BEN-MÜHENDİSİM

    2 senedir aktif bisiklet kullanıyorum. Düzce de bile 2 şeritli yolda emniyet şeridinde giderken taciz eden sığır çok oluyordu. Şuan istanbuldayım. Trafikte sürmem. Vakit bulunca mahalle arasında sürüyorum. Kırmızı ışıkta bile durmayan ahlaksızların içinde canımı tehlikeye atmam. Bu ülke o kadar medeni değil. Avrupa da olsam bisikletten inmem, sağlık açısından faydalı.

    Alıntıları Göster
    benimde bisikletim var gecen sene 2 milyara almıstım öyle spor odamda süs olarak duruyor, sahilde sürecektim bir kez çıktım bisikletli sevgililer gördüm bunalıma girdim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-F97E00D06

    benimde bisikletim var gecen sene 2 milyara almıstım öyle spor odamda süs olarak duruyor, sahilde sürecektim bir kez çıktım bisikletli sevgililer gördüm bunalıma girdim

    Alıntıları Göster
    yazın sıcakta güzel oluyor. püfür püfür
  • Birkaç geçersiz mazeret sizinkisi...

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 insanda 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.

    Kaynak.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    60 madde ile neden bisiklet?


    Bisiklet kullanarak;

    1) Toplu taşımaya masraf etmek zorunda değilsiniz.

    2) Toplu taşımada insanlardan hastalık kapma riskini atlatmış olursunuz.

    3) Toplu taşıma genel olarak trafikten, dur-kalk olayından dolayı daha uzun sürer, mesela ben evden işe Toplu taşıma ile gitsem 8.6 km 45-50 dakika sürüyor, Bisikletle 15-16 dakika sürüyor.

    4) İnsanların ter kokusuna katlanmak, bağırış çağırışlarına şahit olmak zorunda kalmazsınız, bisiklet yürümekten daha az terletir yokuş yoksa, zorlamazsanız terlemezsiniz bile.

    5) Diğer araçlara ve yayalara göre bisikletin kaza riski Türkiye'de yıllık %2 gibi çok düşük bir rakamdır. Bu da onu en güvenli araç haline getirmiş oluyor. Bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranı düşüyor çünkü araçlar bisikletlilere daha dikkatli davranıyor. Üstyapı da ona göre düzenleniyor.

    6) Otobüs beklemek zorunda değilsiniz bazen saatlerce bazen hiç gelmez, geç saate kalmışsanız taksiye yüklü para vermek zorunda kalırsınız.

    7) En önemlisi günlük bisiklet sürerseniz hayatınız değişir, sağlıklı ve mutlu olursunuz.

    8) Kondisyonunuz yüksek olacağından çok enerjik ve verimli olursunuz.

    9) Özel aracınızdan daha az masraflıdır, bakım, sigorta, yakıt ve vergi ödemek zorunda değilsiniz.

    10) Sorun oldumu kendiniz bile tamir edebilirsiniz, sanayiye gitmek zorunda değilsiniz.

    11) Çevreye rahatsızlık vermezsiniz, gürültü yapmaz.

    12) İnsanları ve hayvanları ezerek öldürmezsiniz, bunun için vicdan azabı veya hapis cezası çekmezsiniz.

    13) Trafiğe takılmazsınız, o stresi yaşamazsınız.

    14) Karbon üretip çevreyi kirletmezsiniz, dünyayı daha temiz hale getirirsiniz.

    15) Spor yapmış olduğunuz için ciğerleriniz açılır ve bisiklet sürerken çevreyi, baharı, temizliği hisseder yaşarsınız.

    16) Bugün çıkan metrobüste yaşanan taciz haberi gibi, erkek olsanız bile toplu taşımada tacize, istismara uğrayabilirsiniz, bisiklet kullanmak bunun önüne geçecektir.

    17) Çok iyi şoför bile olsanız, ya da toplu taşımanın şoförü bile çok iyi olsa trafikte her an problem yaşayabilirsiniz, zincirleme kaza vs.

    18) Trafik cezası yemezsiniz, EDS, KGS kuralları bisiklet için geçerli değildir. Işıklara takılmadan kaldırımın kenarından dönüşler yapabilirsiniz, ya da elinize alıp karşıya geçebilirsiniz.

    19) Her yıl artan taşıt ve vergi zamlarından etkilenmezsiniz, psikolojiniz bu şekilde bozulmuş olmaz.

    20) Yakıtlara hemen her zaman gelebilen zamlar yine sizi doğrudan etkilemez .

    21) Trafiğe kapalı alanlar sizin için sorun değildir, İstiklal caddesinde bile bisiklet sürebilirsiniz.

    22) Port bagaj sayesinde yüklerinizi, eşyalarınızı kolaylıkla taşıyabilirsiniz, ağır sırt çantası yüklenmek zorunda değilsiniz, o çantalar Toplu taşımada bile ekstra yük, sorumluluk anlamına gelir.

    23) Toplu taşımada karşınıza çıkabilecek arızalı, psikolojisi problemli insanlarla karşılaşma ihtimalini ortadan kaldırırsınız.

    24) Araçlarda model değiştirmek risklidir ancak bisikletler nispeten ucuz olduğundan dolayı daha kolay model değiştirebilirsiniz, hatta model değiştirmenize gerek yok birkaç bisiklet sahibi olmanız oldukça kolaydır.

    25) Hafta sonları ya da tatillerde bisikletinizi alıp araçların ulaşamayacağı yerlere gidebilirsiniz, orman içinde bisiklet sürebilirsiniz.

    26) Bisiklet parçalarını piyasada bulmak oldukça kolaydır, araç parçaları gibi zor bulunabilir veya uçuk fiyatlı olmak zorunda değil.

    27) Ülke içine katma değeri fazladır, milyarlarca liranın ülke dışına çıkmasını engeller.

    28) Yolların bozukluğu sizi pek etkilemez, kötü yollarda dağ bisikleti ile çok rahat gidebilirsiniz.

    29) Toplumda bilinçli insanlar tarafından saygı ve itibar görürsünüz çünkü bu kadar maddenin birkaçını onlar da mutlaka düşünebilmiştir.

    30) Bisikletinizin başına bir şey gelse çalınmak gibi aracınızın başına geldiği gibi çok üzülmezsiniz çünkü kaybınız maddi olarak çok değildir, yeni bir bisiklet almak çok zor değildir.

    31) Araç piyasası gibi ikinci ellerinin fiyatı sürekli artmaz, ikinci ellerini bulmak çok daha kolaydır.

    32) İki teker olduğundan dolayı dengede durma kabiliyetinizi geliştirir.

    33) Konsantrasyon isteyen bir eylem olduğu için gün içinde yaşadığınız tüm stresi atmanıza yardımcı olur.

    34) Otopark sorunu yaşamazsınız, hatta bisikletinizle marketlere girebilirsiniz.

    35) Çok yer kaplamayacağından evinize hatta odanıza bile sığdırabilirsiniz, böylece gözünüzün önünde olur.

    36) Trafikte çok az yer kapladığı için genel trafik sorununa en kesin çözümdür.

    37) Kilo vermenize yardımcı olur, gün içinde aldığınız fazla kalorileri bu şekilde atabilirsiniz.

    38) Ekipmanı motosikletlere göre daha ucuzdur, kıyafet olarak günlük kıyafet hatta takım elbise ile bile kullanabilirsiniz.

    39) İş ve ev arasında kullanınca nadir kullanan kişiler arasında olacağınız için fark edilirsiniz ve sempati duyarsınız.

    40) Şehirlerarası otobüs çilesine katlanmak zorunda değilsiniz, uzun bisiklet turları özgüven ve tecrübe verir.

    41) Bisikletçiler sıkı dayanışma içindedirler, böylece sosyalleşmeniz daha kolaydır, uzun arkadaşlıklar ve keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.

    42) Her yıl yapılan bisiklet festivallerine katılabilir, ücretsiz olarak verilen imkanlardan faydalanabilirsiniz, böylece tatili bedavaya getirebilir, en eğlenceli şekilde geçirebilirsiniz.

    43) Sağlamış olduğunuz kondisyonla herkese açık bisiklet yarışmalarına katılabilir, başarı ve gelir elde edebilirsiniz.

    44) Şehirlerarası turlarınızda varacağınız şehirdeki bisiklet kulüpleri tarafından çok güzel ağırlanabilir, sürpriz hoş geldin yaşayabilirsiniz.

    45) Yine uzun turlarınızda içinden geçtiğiniz köyler veya kasabalılar tarafından ağırlanabilir, saygı ve hayranlık, misafirperverlik görebilirsiniz.

    46) Bisiklet kullanarak farklı tecrübeler yaşayacağınız için geriye muhteşem anılar bırakabilirsiniz, anlatacak hikayeleriniz olur.

    47) Bisikletle kamp yerlerine ulaşmak daha kolaydır, doğayı içine almış manzaralarda çadır kurmanız ve toparlanıp yola düşmeniz çok daha kolaydır.

    48) Yoldan geçen herhangi biri sizinle iletişim kurmak konusunda zorluk yaşamaz, çünkü onu duyabilir, cevap verebilir, gerekirse durup sohbete devam edebilirsiniz, hızlı giden araçlarda bu imkansızdır.
    49) Yine turlarınızda başka turcular ile karşılaşabilirsiniz, ortak bir aktivite gerçekleştirdiğiniz için turlarınıza onlarla devam edebilirsiniz, iletişimi çok kolaydır.

    50) Bisiklet kullanan medeniyetler çok daha gelişmiştir, konu içinde bunun ayrıca istatistiği verilecektir.

    51) Toplu taşımada hayatınız şoförün elinde, dalgınlığına gelince kaza gelir aniden, bisiklette ise sizin, refleksleriniz geliştiğinden tehlike anında kurtarabilirsiniz kendinizi.

    52) Kask ve güvenlik ekipmanı kullanmanız karşıdaki sürücülerin saygısız davranmasını engeller, size yol verme ihtimalini arttırır. Profesyonel görüntü trafikte karşılaşacağınız magandaları ürkütür, güvenle seyahat edersiniz.

    53) Bisiklet kullananların hastalıklara karşı daha dirençli olduğu saptanmıştır, böylece ilaç masraflarınız ve onların yan etkilerine maruz kalma ihtimaliniz azalır.

    54) Toplu taşımada boş zamanı genelde sosyal medya içerikleri veya oyunlarla geçirirsiniz, bisiklette bu gereksiz zamanı spor gibi faydalı bir aktivite ile doldurursunuz.

    55) Toplu taşımada istediğiniz yerde mola veremezsiniz, bisikletle okula, işe giderken güzel bulduğunuz bir yerde mola verip çayınızı kahvenizi kekinizi yiyebilir, sonra devam edebilirsiniz istediğiniz zaman.

    56) Bisiklet durduğu yerde size masraf çıkartmaz, oysa araçları kullanmasanız bile her yıl yüklü miktarda ödeme yaparsınız devlete.

    57) Bisikletinizin modeli eskidi diye bir sorununuz yoktur, 70 yılından kalan bir bisikletin hiç bir dezavantajı bulunmaz bakımı yapıldıkça, oysa araçlar eskidikçe daha fazla kullanılmaz hale gelir ve masrafı artar, tamiri zorlaşır.

    58) Aracınızı alıp başka ülkelere gidemezsiniz, gidebildiğiniz yerlerde de masrafınız ve gümrük sıkıntınız büyüktür, birçok ülke her aracı kabul etmeyebilir. Ancak bisikletinizi uçağa atıp istediğiniz ülkeye gidebilirsiniz.

    59) Bisiklette ehliyet ve yaş zorunluluğu yoktur.

    60) Bisikletin kaza yapması durumunda büyük masraflarınız oluşmaz.



    İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer, işe bisikletle gidip geliyor. Örnek bir davranış.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Londra'da yıllara göre artan bisikletçi sayısı. Gelişmişlik arttıkça bisiklet kullanan sayısı da artıyor, çünkü insanlar bilinçleniyor.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Yine İngilterede bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranları düşüyor.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Sadece Londra değil aynı durum Amerika için de söz konusu. İşe bisikletle gidenlerin yıllara göre sayısı.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Bu da sadece benim böyle düşünmediğimin kanıtı olsun...

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Hangi şehirler bisiklete uygun?

    Neredeyse tamamı düz olan şehirlerimiz...


    Diyarbakır, neredeyse tamamı düz bir alan...


    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Konya,


    Muş,


    Erzincan,


    Isparta,


    Kayseri, (Talas hariç)


    Aksaray,


    Ağrı,


    Çorum


    Erzincan


    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Adana,


    Çanakkale,


    Antalya, (Falezler, Mazıdağı hariç)


    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor


    Eskişehir,


    Iğdır,


    Düzce,


    Kırklareli,


    Afyonkarahisar,


    Mersin,



    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor



    Elazığ,


    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Gaziantep,


    Van,


    Balıkesir,


    Manisa,


    Malatya,


    Samsun/Çarşamba,


    Aydın,


    Kırıkkale,


    Adapazarı,


    Muş,


    Balıkesir/Gönen


    Şırnak,


    Artvin,


    Kütahya, (Maltepe, Evliya çelebi, Okmeydanı, sultanbağı hariç)


    Adıyaman,


    Bingöl,


    Mardin (Nusyabin, Kızıletepe, Midyat)


    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor


    18 milyon İstanbul'da yaşadığı için İstanbul'da bisiklet sürmek imkansız değil...

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor


    % kaç etti?

    Daha saymadıklarım da var...

    İşte Amsterdam ve İstanbul'da trafik karşılaştırması...

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Sıralamaya baktığımızda ise dünyanın trafik sıkışıklığı en yüksek şehirleri listesinde İstanbul 6. sırada iken, Amsterdam 129. sırada.

    Yine aynı verilerde görüldüğü üzere otoyollarda trafik sıkışıklığı İstanbul'da %70 iken Amsterdam'da %12.

    Devam edelim:

    Hollanda'da 1000 kişi başına ortalama 472 otomobil düşerken, Türkiye'de bu rakam yaklaşık 150 otomobil. (Eğer istenirse şehir bazında da veriler bulunabilir)

    Ve son olarak şehirlerdeki türel dağılıma bakalım:

    Amsterdam'da yüksek araç sahipliği oranlarına rağmen yolculukların sadece %20'si otomobil ile yapılıyor ve bu otomobil yolculuklarında ortalama %22 trafiğe maruz kalıyorsunuz.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 25 Nisan 2019; 10:10:6 >




  • Kazaya en çok karışan 5. araçsa ilk 4’ü de yasaklansın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Birkaç geçersiz mazeret sizinkisi...

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 insanda 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.

    Kaynak.



    60 madde ile neden bisiklet?


    Bisiklet kullanarak;

    1) Toplu taşımaya masraf etmek zorunda değilsiniz.

    2) Toplu taşımada insanlardan hastalık kapma riskini atlatmış olursunuz.

    3) Toplu taşıma genel olarak trafikten, dur-kalk olayından dolayı daha uzun sürer, mesela ben evden işe Toplu taşıma ile gitsem 8.6 km 45-50 dakika sürüyor, Bisikletle 15-16 dakika sürüyor.

    4) İnsanların ter kokusuna katlanmak, bağırış çağırışlarına şahit olmak zorunda kalmazsınız, bisiklet yürümekten daha az terletir yokuş yoksa, zorlamazsanız terlemezsiniz bile.

    5) Diğer araçlara ve yayalara göre bisikletin kaza riski Türkiye'de yıllık %2 gibi çok düşük bir rakamdır. Bu da onu en güvenli araç haline getirmiş oluyor. Bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranı düşüyor çünkü araçlar bisikletlilere daha dikkatli davranıyor. Üstyapı da ona göre düzenleniyor.

    6) Otobüs beklemek zorunda değilsiniz bazen saatlerce bazen hiç gelmez, geç saate kalmışsanız taksiye yüklü para vermek zorunda kalırsınız.

    7) En önemlisi günlük bisiklet sürerseniz hayatınız değişir, sağlıklı ve mutlu olursunuz.

    8) Kondisyonunuz yüksek olacağından çok enerjik ve verimli olursunuz.

    9) Özel aracınızdan daha az masraflıdır, bakım, sigorta, yakıt ve vergi ödemek zorunda değilsiniz.

    10) Sorun oldumu kendiniz bile tamir edebilirsiniz, sanayiye gitmek zorunda değilsiniz.

    11) Çevreye rahatsızlık vermezsiniz, gürültü yapmaz.

    12) İnsanları ve hayvanları ezerek öldürmezsiniz, bunun için vicdan azabı veya hapis cezası çekmezsiniz.

    13) Trafiğe takılmazsınız, o stresi yaşamazsınız.

    14) Karbon üretip çevreyi kirletmezsiniz, dünyayı daha temiz hale getirirsiniz.

    15) Spor yapmış olduğunuz için ciğerleriniz açılır ve bisiklet sürerken çevreyi, baharı, temizliği hisseder yaşarsınız.

    16) Bugün çıkan metrobüste yaşanan taciz haberi gibi, erkek olsanız bile toplu taşımada tacize, istismara uğrayabilirsiniz, bisiklet kullanmak bunun önüne geçecektir.

    17) Çok iyi şoför bile olsanız, ya da toplu taşımanın şoförü bile çok iyi olsa trafikte her an problem yaşayabilirsiniz, zincirleme kaza vs.

    18) Trafik cezası yemezsiniz, EDS, KGS kuralları bisiklet için geçerli değildir. Işıklara takılmadan kaldırımın kenarından dönüşler yapabilirsiniz, ya da elinize alıp karşıya geçebilirsiniz.

    19) Her yıl artan taşıt ve vergi zamlarından etkilenmezsiniz, psikolojiniz bu şekilde bozulmuş olmaz.

    20) Yakıtlara hemen her zaman gelebilen zamlar yine sizi doğrudan etkilemez .

    21) Trafiğe kapalı alanlar sizin için sorun değildir, İstiklal caddesinde bile bisiklet sürebilirsiniz.

    22) Port bagaj sayesinde yüklerinizi, eşyalarınızı kolaylıkla taşıyabilirsiniz, ağır sırt çantası yüklenmek zorunda değilsiniz, o çantalar Toplu taşımada bile ekstra yük, sorumluluk anlamına gelir.

    23) Toplu taşımada karşınıza çıkabilecek arızalı, psikolojisi problemli insanlarla karşılaşma ihtimalini ortadan kaldırırsınız.

    24) Araçlarda model değiştirmek risklidir ancak bisikletler nispeten ucuz olduğundan dolayı daha kolay model değiştirebilirsiniz, hatta model değiştirmenize gerek yok birkaç bisiklet sahibi olmanız oldukça kolaydır.

    25) Hafta sonları ya da tatillerde bisikletinizi alıp araçların ulaşamayacağı yerlere gidebilirsiniz, orman içinde bisiklet sürebilirsiniz.

    26) Bisiklet parçalarını piyasada bulmak oldukça kolaydır, araç parçaları gibi zor bulunabilir veya uçuk fiyatlı olmak zorunda değil.

    27) Ülke içine katma değeri fazladır, milyarlarca liranın ülke dışına çıkmasını engeller.

    28) Yolların bozukluğu sizi pek etkilemez, kötü yollarda dağ bisikleti ile çok rahat gidebilirsiniz.

    29) Toplumda bilinçli insanlar tarafından saygı ve itibar görürsünüz çünkü bu kadar maddenin birkaçını onlar da mutlaka düşünebilmiştir.

    30) Bisikletinizin başına bir şey gelse çalınmak gibi aracınızın başına geldiği gibi çok üzülmezsiniz çünkü kaybınız maddi olarak çok değildir, yeni bir bisiklet almak çok zor değildir.

    31) Araç piyasası gibi ikinci ellerinin fiyatı sürekli artmaz, ikinci ellerini bulmak çok daha kolaydır.

    32) İki teker olduğundan dolayı dengede durma kabiliyetinizi geliştirir.

    33) Konsantrasyon isteyen bir eylem olduğu için gün içinde yaşadığınız tüm stresi atmanıza yardımcı olur.

    34) Otopark sorunu yaşamazsınız, hatta bisikletinizle marketlere girebilirsiniz.

    35) Çok yer kaplamayacağından evinize hatta odanıza bile sığdırabilirsiniz, böylece gözünüzün önünde olur.

    36) Trafikte çok az yer kapladığı için genel trafik sorununa en kesin çözümdür.

    37) Kilo vermenize yardımcı olur, gün içinde aldığınız fazla kalorileri bu şekilde atabilirsiniz.

    38) Ekipmanı motosikletlere göre daha ucuzdur, kıyafet olarak günlük kıyafet hatta takım elbise ile bile kullanabilirsiniz.

    39) İş ve ev arasında kullanınca nadir kullanan kişiler arasında olacağınız için fark edilirsiniz ve sempati duyarsınız.

    40) Şehirlerarası otobüs çilesine katlanmak zorunda değilsiniz, uzun bisiklet turları özgüven ve tecrübe verir.

    41) Bisikletçiler sıkı dayanışma içindedirler, böylece sosyalleşmeniz daha kolaydır, uzun arkadaşlıklar ve keyifli zamanlar geçirebilirsiniz.

    42) Her yıl yapılan bisiklet festivallerine katılabilir, ücretsiz olarak verilen imkanlardan faydalanabilirsiniz, böylece tatili bedavaya getirebilir, en eğlenceli şekilde geçirebilirsiniz.

    43) Sağlamış olduğunuz kondisyonla herkese açık bisiklet yarışmalarına katılabilir, başarı ve gelir elde edebilirsiniz.

    44) Şehirlerarası turlarınızda varacağınız şehirdeki bisiklet kulüpleri tarafından çok güzel ağırlanabilir, sürpriz hoş geldin yaşayabilirsiniz.

    45) Yine uzun turlarınızda içinden geçtiğiniz köyler veya kasabalılar tarafından ağırlanabilir, saygı ve hayranlık, misafirperverlik görebilirsiniz.

    46) Bisiklet kullanarak farklı tecrübeler yaşayacağınız için geriye muhteşem anılar bırakabilirsiniz, anlatacak hikayeleriniz olur.

    47) Bisikletle kamp yerlerine ulaşmak daha kolaydır, doğayı içine almış manzaralarda çadır kurmanız ve toparlanıp yola düşmeniz çok daha kolaydır.

    48) Yoldan geçen herhangi biri sizinle iletişim kurmak konusunda zorluk yaşamaz, çünkü onu duyabilir, cevap verebilir, gerekirse durup sohbete devam edebilirsiniz, hızlı giden araçlarda bu imkansızdır.
    49) Yine turlarınızda başka turcular ile karşılaşabilirsiniz, ortak bir aktivite gerçekleştirdiğiniz için turlarınıza onlarla devam edebilirsiniz, iletişimi çok kolaydır.

    50) Bisiklet kullanan medeniyetler çok daha gelişmiştir, konu içinde bunun ayrıca istatistiği verilecektir.

    51) Toplu taşımada hayatınız şoförün elinde, dalgınlığına gelince kaza gelir aniden, bisiklette ise sizin, refleksleriniz geliştiğinden tehlike anında kurtarabilirsiniz kendinizi.

    52) Kask ve güvenlik ekipmanı kullanmanız karşıdaki sürücülerin saygısız davranmasını engeller, size yol verme ihtimalini arttırır. Profesyonel görüntü trafikte karşılaşacağınız magandaları ürkütür, güvenle seyahat edersiniz.

    53) Bisiklet kullananların hastalıklara karşı daha dirençli olduğu saptanmıştır, böylece ilaç masraflarınız ve onların yan etkilerine maruz kalma ihtimaliniz azalır.

    54) Toplu taşımada boş zamanı genelde sosyal medya içerikleri veya oyunlarla geçirirsiniz, bisiklette bu gereksiz zamanı spor gibi faydalı bir aktivite ile doldurursunuz.

    55) Toplu taşımada istediğiniz yerde mola veremezsiniz, bisikletle okula, işe giderken güzel bulduğunuz bir yerde mola verip çayınızı kahvenizi kekinizi yiyebilir, sonra devam edebilirsiniz istediğiniz zaman.

    56) Bisiklet durduğu yerde size masraf çıkartmaz, oysa araçları kullanmasanız bile her yıl yüklü miktarda ödeme yaparsınız devlete.

    57) Bisikletinizin modeli eskidi diye bir sorununuz yoktur, 70 yılından kalan bir bisikletin hiç bir dezavantajı bulunmaz bakımı yapıldıkça, oysa araçlar eskidikçe daha fazla kullanılmaz hale gelir ve masrafı artar, tamiri zorlaşır.

    58) Aracınızı alıp başka ülkelere gidemezsiniz, gidebildiğiniz yerlerde de masrafınız ve gümrük sıkıntınız büyüktür, birçok ülke her aracı kabul etmeyebilir. Ancak bisikletinizi uçağa atıp istediğiniz ülkeye gidebilirsiniz.

    59) Bisiklette ehliyet ve yaş zorunluluğu yoktur.

    60) Bisikletin kaza yapması durumunda büyük masraflarınız oluşmaz.



    İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer, işe bisikletle gidip geliyor. Örnek bir davranış.



    Londra'da yıllara göre artan bisikletçi sayısı. Gelişmişlik arttıkça bisiklet kullanan sayısı da artıyor, çünkü insanlar bilinçleniyor.



    Yine İngilterede bisiklet kullanan sayısı arttıkça kaza oranları düşüyor.



    Sadece Londra değil aynı durum Amerika için de söz konusu. İşe bisikletle gidenlerin yıllara göre sayısı.



    Bu da sadece benim böyle düşünmediğimin kanıtı olsun...





    Hangi şehirler bisiklete uygun?

    Neredeyse tamamı düz olan şehirlerimiz...


    Diyarbakır, neredeyse tamamı düz bir alan...






    Konya,


    Muş,


    Erzincan,


    Isparta,


    Kayseri, (Talas hariç)


    Aksaray,


    Ağrı,


    Çorum


    Erzincan




    Adana,


    Çanakkale,


    Antalya, (Falezler, Mazıdağı hariç)





    Eskişehir,


    Iğdır,


    Düzce,


    Kırklareli,


    Afyonkarahisar,


    Mersin,







    Elazığ,




    Gaziantep,


    Van,


    Balıkesir,


    Manisa,


    Malatya,


    Samsun/Çarşamba,


    Aydın,


    Kırıkkale,


    Adapazarı,


    Muş,


    Balıkesir/Gönen


    Şırnak,


    Artvin,


    Kütahya, (Maltepe, Evliya çelebi, Okmeydanı, sultanbağı hariç)


    Adıyaman,


    Bingöl,


    Mardin (Nusyabin, Kızıletepe, Midyat)





    18 milyon İstanbul'da yaşadığı için İstanbul'da bisiklet sürmek imkansız değil...




    % kaç etti?

    Daha saymadıklarım da var...

    İşte Amsterdam ve İstanbul'da trafik karşılaştırması...





    Sıralamaya baktığımızda ise dünyanın trafik sıkışıklığı en yüksek şehirleri listesinde İstanbul 6. sırada iken, Amsterdam 129. sırada.

    Yine aynı verilerde görüldüğü üzere otoyollarda trafik sıkışıklığı İstanbul'da %70 iken Amsterdam'da %12.

    Devam edelim:

    Hollanda'da 1000 kişi başına ortalama 472 otomobil düşerken, Türkiye'de bu rakam yaklaşık 150 otomobil. (Eğer istenirse şehir bazında da veriler bulunabilir)

    Ve son olarak şehirlerdeki türel dağılıma bakalım:

    Amsterdam'da yüksek araç sahipliği oranlarına rağmen yolculukların sadece %20'si otomobil ile yapılıyor ve bu otomobil yolculuklarında ortalama %22 trafiğe maruz kalıyorsunuz.

    İstersen 300 madde say yine de hiçbiri hayatından daha değerli olamaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC8BE145A

    İstersen 300 madde say yine de hiçbiri hayatından daha değerli olamaz.

    Alıntıları Göster
    Arabalar daha ölümcül istatistiklere göre Türkiye'de 2018 yılında 297.000 kişi yaralanmış veya ölmüş araba kazalarında.

    Yayalarda da bu sayı 37.000

    Bisiklette 8.000

    Bu da bisikletin daha güvenli olduğuna dair başka bir istatistik.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Arabalar daha ölümcül istatistiklere göre Türkiye'de 2018 yılında 297.000 kişi yaralanmış veya ölmüş araba kazalarında.

    Yayalarda da bu sayı 37.000

    Bisiklette 8.000

    Bu da bisikletin daha güvenli olduğuna dair başka bir istatistik.





    Alıntıları Göster
    Bisiklet kullanımı araba kullanımının milyonda biri bunu biliyor musunuz peki? Gösterdiğiniz istatistikler fikirlerinizi desteklemiyor malesef.

    Ayrıca arabalar kaza anında insanları koruyacak ve onların zarar görmelerini engelleyecek teknolojilerle donatılmıştır. Her yeni nesilde araçların güvenlik seviyeleri ve standartları da artmaktadır.

    Peki bir bisikletçiyi kaza anında ne koruyabilir? Bacağındaki dizlik, kafandaki kask mı koruyacak seni? Üzerinden kamyon geçerken belki daha uzun süre acı çekmene yardımcı olur. Ne yazık ki bisiklet geçmiş çağın teknolojisidir ve artık ölüm kapanından başka bir şey değildir.

    Edit: Ayrıca bahsetmeden geçemeyeceğim, gösterdiğiniz istatistiklerde günümüzde bisikletlerin araçlardan daha ölümcül olduğu doğrulanmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-CC8BE145A -- 25 Nisan 2019; 8:54:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC8BE145A

    Bisiklet kullanımı araba kullanımının milyonda biri bunu biliyor musunuz peki? Gösterdiğiniz istatistikler fikirlerinizi desteklemiyor malesef.

    Ayrıca arabalar kaza anında insanları koruyacak ve onların zarar görmelerini engelleyecek teknolojilerle donatılmıştır. Her yeni nesilde araçların güvenlik seviyeleri ve standartları da artmaktadır.

    Peki bir bisikletçiyi kaza anında ne koruyabilir? Bacağındaki dizlik, kafandaki kask mı koruyacak seni? Üzerinden kamyon geçerken belki daha uzun süre acı çekmene yardımcı olur. Ne yazık ki bisiklet geçmiş çağın teknolojisidir ve artık ölüm kapanından başka bir şey değildir.

    Edit: Ayrıca bahsetmeden geçemeyeceğim, gösterdiğiniz istatistiklerde günümüzde bisikletlerin araçlardan daha ölümcül olduğu doğrulanmaktadır.

    Alıntıları Göster
    Riding a bike is not more dangerous than driving a car. In fact, it is much, much safer:

    Under even the most pessimistic of assumptions:

    Net effect of driving a car at 65mph for one hour: Dying 20 minutes sooner. (18 seconds of life lost per mile)

    Net effect of riding a bike at 12mph for one hour: Living 2 hours and 36 minutes longer (about 13 minutes of life gained per mile)

    Okumuyorsunuz galiba...
    https://www.mrmoneymustache.com/2013/06/13/bicycling-the-safest-form-of-transportation/
    https://www.ucl.ac.uk/news/2012/dec/cycling-safer-driving-young-people
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214140517306035

    Bisiklet daha güvenlidir.

    Buyurun daha net bakın...

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor




  • Dünya bisiklet kullanımını 'daha da' artırmaya çalışırken, Avrupa'da yeni yeni bisiklet yolları yapılırken sizin söylemleriniz çok yersiz olmuş.

    Ben uzun yıllardır aktif olarak bisiklet kullanıyorum. Değişmesi gereken şey sürücünün zihniyetidir. Ne sabır var ne hoşgörü var saygı var. İki gün önce 23 Nisan bisiklet turu organize ettik. Araçların aramıza girmemesi için nasıl çabaladığımızı anlatamam. Bırak yol vermeyi adam 1 dakika bekleyip grubumuzun geçişini bile beklemiyor. Yine 2-3 araç yol kesici arkadaşlarımızın bilerek üstüne kırdı geçebilmek için. Sen adamın önünde duruyorsun adam sola kırıp geçmeye çalışıyor. Oysa ki 1 dakika beklese grubumuz geçişini yapacak ve onlar da arkamızdan devam edebilecekler.

    Hakaret eden mi dersin, el kol hareketi yapan mı dersin, üstümüze kıran mı dersin... Ben de aktif araba kullanıyorum ama hiçbir zaman bisikletliler problem arz etmedi, çünkü empati yeteneğine sahibim.

    Size katıldığım tek nokta bisiklet yollarının israf olduğudur. Evet bisiklet yolları israftan başka bir şey değildir çünkü sadece göstermelik yapılır. Zeminleri kaygan olur, güzergahları işe yaramaz olur, insanlar üstünde yürüyüş ve mangal yapar, yeri gelir motorsiklet park alanı olur. Bisiklet yolunda gidemeyen tek kişi bisikletlidir bizim ülkemizde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChiefOfficer -- 25 Nisan 2019; 9:8:20 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Riding a bike is not more dangerous than driving a car. In fact, it is much, much safer:

    Under even the most pessimistic of assumptions:

    Net effect of driving a car at 65mph for one hour: Dying 20 minutes sooner. (18 seconds of life lost per mile)

    Net effect of riding a bike at 12mph for one hour: Living 2 hours and 36 minutes longer (about 13 minutes of life gained per mile)

    Okumuyorsunuz galiba...
    https://www.mrmoneymustache.com/2013/06/13/bicycling-the-safest-form-of-transportation/
    https://www.ucl.ac.uk/news/2012/dec/cycling-safer-driving-young-people
    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214140517306035

    Bisiklet daha güvenlidir.

    Buyurun daha net bakın...



    Alıntıları Göster
    Aynen aynen. Bisiklet daha güvenilir




  • Senin gibi 150 Kilo değiliz ki geri kalmışlık diyelim xD

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC8BE145A

    Aynen aynen. Bisiklet daha güvenilir

    Alıntıları Göster
    Bisikletle biri sana çarptığında bisikletinde oluşacak hasar 100 tl. En fazla jantları yeniletirsin. Ama eğer kafanı çarpar beyin hasarı alırsan ya da bir yerlerini kırarsan ki buna felç olmak da dahil... bisiklet güvenli diyen arkadaş mavi bisikletiyle alp dağlarını hayal ederek savunmasını yapıyor. :) bisiklet güvenlidir yalnız tek farkla, hareket etmiyorken. bir arabayla bir motosiklet çarpıştığında sonuç her zaman motosikletinin aleyhinedir. Araçlardan hangisi suçlu olursa olsun, en nihayetinde korunaklı bir şekilde seyahat ediyorsun. Bisikletin üstünde fırlayıp gittin mi geri dönüş olmuyor bazen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC8BE145A

    Aynen aynen. Bisiklet daha güvenilir

    Alıntıları Göster
    Tekrar atıyorum....

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 insanda 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.

    Şimdi ellerini avuçların arasına alıp tekrar oku...

    Kaynak.

    Bisiklet kullanımının yasaklanması gerekiyor




  • bisiklet sürmek çok faydalı bir aktivite ama ülkemizde maalesef bisiklet yolları yetersiz avrupada bisiklet yoluyla ülke değiştiriyor insanlar
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.