Şimdi Ara

Dizelin sonu geldi mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • http://www.hurriyet.com.tr/dizel-mi-o-da-ne-40236442

    Küresel kriz ve düşen akaryakıt fiyatlarıyla rafa kalkan elektrikli otomobil projeleri Paris’te yeniden hayatımıza girdi.

    Hem de bu kez menzilleri tek şarjla 600 km’yi aşarak. Kuşkusuz bu gelişmede ‘dizel emisyon krizi’nin etkisi büyük. Otomotivde geleceği elektrikli otomobillerin şekillendireceği, dizel otomobillerin ise sonunun geldiği resmen ortaya kondu.

    2008’de yaşanan ve etkisi Avrupa’da 5 yıl süren küresel ekonomik kriz ve ardından düşen akaryakıt fiyatlarıyla birlikte rafa kalkan elektrikli otomobil projeleri önceki gün kapılarını önce dünya basınına açan Paris Otomobil Fuarı’yla yeniden hayatımızdaki yerini aldı. Özellikle son dönemde yaşanan ‘dizel emisyon krizi’nin de tetiklemesiyle birlikte elektrikli otomobil projelerine yönelik yatırımlarını artıran markalar Paris fuarının çehresini de değiştirdi. Alman ve Fransız markalar Paris fuarında ‘elektrikli’ yarışına girerken bu alanda kendilerine rakip olarak seçtikleri Amerikalı elektrikli otomobil üreticisi Tesla da fuarda adeta ‘benden korkun’ diyerek burunlarının dibinde bir stantta yerini aldı.

    YÜZDE 25’İ ELEKTRİKLİ

    Avrupa’da Volkswagen’in emisyon skandalı sonrası dizel satışlarındaki hızlı düşüş ve AB’de hükümetlerin dizel otomobillere karşı almaya başladıkları tedbirlerle yeniden gündeme gelen elektrikli otomobiller Paris’te bu kez yüksek menzillerle karşımıza çıktı. Bunda da batarya fiyatlarının düşmesi ve gelişen teknolojiler etkili oldu. 16 Ekim’e kadar kapılarını açan ve sloganı ‘Otomobili yaşayın’ olan Paris fuarında ilk kez vitrine çıkan otomobillerin yüzde 25’i yüzde 100 elektrikli modellerden oluştu. Paris’te ‘I.D’ adını verdiği ve aracı Beetle ve Golf’ten sonra tarihlerindeki ‘3’üncü devrim’ olarak tanıtan Volkswagen elektrikli otomobil konusunda en ses getiren marka oldu.

    600 KM MENZİLİ VAR


    Daha önce elektrikli otomobillere mesafeli davranan VW, ABD’de patlayan ve tüm dünyaya yayılan dizel skandalından sonra hem imajını yenilemek hem de yeni döneme uyum sağlamak için elektrikli projelerine ağırlık verdi. Önümüzdeki 4-5 yıl içinde toplam satışlarında dizelin payını yüzde 9’a indireceğini açıklayan Volkswagen’in fuarda sergilediği elektrikli konsept otomobili ‘I.D’ tek bir şarj ile 600 kilometreye varan bir menzile sahip. Sıfır emisyonlu I.D’nin elektrikli motoru 170 beygirlik güç üretiyor. Volkswagen tamamen elektrikli I.D’yi 2020 yılında, otonom sürüş sistemli I.D’yi de 2025 yılında üretime geçirmeyi hedefliyor. Bünyesinde 12 markayı barındıran VW Grubu, Paris’te 2025’e kadar 30’dan fazla elektrikli aracı pazara süreceğini açıklarken yılda 2-3 milyon adet elektrikli model satmayı hedefliyor. Bu da VW satışlarının yüzde 25’i anlamına geliyor.

    3 ADET ELEKTRİKLİ MOTORU VAR

    MItsubIshI’nin ‘GT-PHEV Concept’ modeli de, markanın en son hibrit teknolojisinin sergilendiği araç oldu. Araçta bir benzinli motor ve ‘üç adet’ de elektrik motoru bulunuyor. Bu da aracın 4x4 olmasından kaynaklanıyor.

    ZOE’NİN MENZİLİ 400 KM’YE ÇIKTI

    ELEKTRİKLİ otomobil alanında öncülük yapan ve bugüne kadar 4 milyar Euro yatırım yapan Fransız Renault ise ev sahibi fuarda sıfır emisyon stratejisini bir adım ileriye taşıdı. Marka fuarda yeni Z.E. 40 pili ile donatılan ‘ZOE’yi tanıtırken aracın menzilinin 400 kilometreye çıktığını duyurdu. Bu mesafe, mevcut modelin sunduğu menzilin iki katı anlamına geliyor.

    ÇOK ÖNEMLİ BİR ‘CXPERİENCE’

    Ev sahibi üreticilerden Citroen’in fuara getirdiği 4.85 m uzunluğunda, 2 m genişliğinde ve 1.37 m yüksekliğindeki Cxperience, Paris Motor Show’un sayılı konsept otomobillerinden biri olarak ilgi çekti. Markanın gelecekte üreteceği üst sınıf lüks modelleri hakkında bir fikir vermesi amacıyla getirilen konseptin iç mekanı ise, limon sarısı ve el işi havası taşıyan döşemeleri, ceviz ağacından kaplamalarıyla dikkat çekiyor. Hibrit teknolojili araçta 200 beygirlik benzinli motorun yanı sıra 80 kW’lik elektrikli bir motora da sahip.

    GELECEĞİN ELEKTRİKLİSİ

    Renault, ZOE’nin dışında geleceğin elektrikli otomobilini simgeleyen Trezor isimli konsept aracını da sergiledi. Markanın bundan sonraki tasarımına ışık tutan Trezor’un, Renault tasarım tarihinde yepyeni bir sayfa açacağına dikkat çekilirken, araç tamamen ‘Z’ harfi ise onun tamamen elektrikli Z.E. olmasından kaynaklanıyor.

    HEM HIZLI HEM CİMRİ

    VOLKSWAGEN ve Mercedes’in dışında bir diğer Alman marka Opel’de yeni elektrikli otomobiliyle Paris’te dikkat çekti. Elektrikli otomobillerin karşılaştığı kısa menzil sorununu yeni ‘Ampera-e’ ile çözen Opel, aracın menzilini 500 kilometreye çıkarmış. 204 beygir güç ve 360 Nm tork üreten elektrikli motoru OPC modelleri kadar performanslı. 0’dan 50 km hıza sadece 3.2 saniyede ulaşabiliyor.

    BMW ‘İ’YE KARŞI MERCEDES ‘EQ’A

    ALMAN Mercedes, en büyük rakibi BMW’nin elektrikli otomobil sınıfında yer alan ‘i’ markasına rakip olarak yaratığı ‘EQ’yu Paris fuarında ilk kez dünyaya duyurdu. Bu yeni marka altında 2025 yılına kadar 10 yeni araç tanıtacağını Mercedes, bunun ilk göstergesi olarak geliştirdiği ‘Generation EQ’ isimli yeni nesil SUV konseptiyle dikkat çekti. Küçük SUV sınıfından yer alan Generation EQ, 500 kilometre menzile sahip. İki elektrikli motorun bulunduğu araç, 0-100 km/s hızlanmasını 5 saniyenin altında tamamlıyor. Mercedes Paris fuarında ayrıca yeni smart fortwo, fortwo cabrio ve bir ilk olarak smart forfour modellerinin yüzde 100 elektrikli versiyonlarının dünya tanıtımı yaptı. Mercedes’in CEO’su Dieter Zetsche, 2025’e kadar 10 elektrikli araç tanıtacaklarını ve hedeflerinin elektrik teknolojinde liderlik olduğunu belirterek, “Elektrikli araçların toplam satışlarımızın içinde payı yüzde 15 ila 25 arasında olacak” dedi.







  • Adamlar cok akilli.
    Petrol ellerindeyken benzinli/dizel motorlari dunyaya sattilar.

    Simdi de "clean future" diyerek elektrikli motorlari satiyorlar.

    Elektrik toprakta mi yetisiyor ki cevreyi kirletmesin.

    Uretimi havayi, pili topragi kirletecek.

    Bana hic samimi gelmiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizde sonu gelmez. onun elektiriğinede ötv kdv koyarlar dizelden pahalıya gelir,devletin gelirinin çoğunu petrolden gelen vergiler karşılıyor unutmayın

    bunlar bu zekayla ev elektiriğini bile boyar arabaya kullandırmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emre Özpeynirci'nin yazısı. Yine sallamış tabii. Elektrikli arabalar yaygınlaşırsa fosil yakıtlı araçların sonu gelir sadece dizelin değil. Dikkat çekecek başlık atacam diye saçmalamış.
  • mazotçuyuz dizele devam o tatlı dizel sesine yandığım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    mazotçuyuz dizele devam o tatlı dizel sesine yandığım

    O ki sabah sogukta çalıştırınca mahalleyi ayağa kaldirabilen kudretli motorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıkıntı batarya kısmında mesela cep telefonları gelişse de batarya kısmında bir gelişme yok. Aynı durum araçlar içinde geçerli. Batarya üretimindeki bazı ham maddeler kısıtlı bu nedenle ilerde kesin fiyatları artar. Eğer zaten bu enerjiyi depolama sorunu ortadan kalkarsa fosil yakıtlı araçlarda ortadan kalkar.
  • 1. Dünya Ülkeleri için sonu gelmeye başladı. En son patlayan emisyon skandalları sonrası elektriğe verilen ağırlık epeyce arttı. Bizim gibi 3. Dünya Ülkeleri için aynı şeyi söyleyemem, daha çok fazla süre var önümüzde. Bir ara yerli araç falan yapıyorduk, sahi ya noldu ona ?
  • bilmem kaç yıldır aynı hikaye... ne benzin biter, ne dizel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    mazotçuyuz dizele devam o tatlı dizel sesine yandığım

    O ki sabah sogukta çalıştırınca mahalleyi ayağa kaldirabilen kudretli motorlar

    Focus 3 üm var.hiç benzinlidebn fazla sesi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    mazotçuyuz dizele devam o tatlı dizel sesine yandığım

    O ki sabah sogukta çalıştırınca mahalleyi ayağa kaldirabilen kudretli motorlar

    Focus 3 üm var.hiç benzinlidebn fazla sesi yok.

    Hocam öylesine söylemiştim ama eski nesil dizel ler cidden kafa ütülüyor mahallede 1.9 tdi passat vardı bayağı eski kışın uyandırıyordu beni hatırlıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu


    quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    mazotçuyuz dizele devam o tatlı dizel sesine yandığım

    O ki sabah sogukta çalıştırınca mahalleyi ayağa kaldirabilen kudretli motorlar

    Focus 3 üm var.hiç benzinlidebn fazla sesi yok.

    Hocam öylesine söylemiştim ama eski nesil dizel ler cidden kafa ütülüyor mahallede 1.9 tdi passat vardı bayağı eski kışın uyandırıyordu beni hatırlıyorum

    Tidiay tenekesine bakma hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence daha elektrikli motorların halka düşüp yaygınlaşması için çok zaman var, şarj teknolojisi olsun, istasyonların yaygınlaşması olsun, menzillerin artması olsun. Ama ondan önce büyük ihtimalle turbo benzinli motorlar dizelleri yavaş yavaş bitirecek. Şu an en son teknoloji benzinli turbo motorlar çekiş anlamında dizelleri aratmaz oldular, çok küçük hacimle çok verim sunabiliyorlar ve yakıt tüketimleri de giderek düşmekte. Misal vag grubunda şu an skodalara konmaya başlanan 1.0 tsi motorlara bakalım. 999cc 3 silindir 115hp ve 2000 devirde 200nm. Octavia gibi iri bir arabayı 10 saniyeden kısa sürede 100kmye ulaştırıp 202 km hız yaptırabiliyor. 5.4 şi, 3.9 şehirler arası tüketim değerleri var. Hadi şehir içinde yaksın 7 litre. Zaten aynı sınıf araçlarda çoğu dizel 6litrenin altına kolay inmiyor şehir içinde. Burada tek sorun benzin ve mazotun litre başına fiyat farkları oluyor. O da hükümetin politikası. Şu an benzine ödediğimiz litre fiyatının %60ı, mazotun da %50si devletin aldığı vergi. Verginin de vergisi alınıyor. Hukuk diye birşey kalmamış verginin vergisini almak ne demek?.. Şu alınan vergi oranları mantıklı düzeylerde olsa zaten dizel kullanımı giderek azalacak yeni tip benzinli motorların da yaygınlaşmasıyla.

    Ha sanki ülkemize elektirikli motorlar yaygınlaşsa ne olacak? Siz hükümetin avucunu sıvazlayıp üstüne atlamayacağını mı saniyorsunuz. Anında otomobil şarj istasyonlarında kullanılan elektrik tipine özel vergi getirecekler. Yıllık bazda iki kere ödenecek elektrikli araç vergisi çıkaracaklar. Akü kirasına ek olarak mtv öder gibi bunu ödeyeceksiniz. Üstelik evinizde 3 kuruşa kullandığınız elektiriği arabaya kullanırken 15 kuruşa kullanacaksınız Demedi demeyin, ben 32 yaşıma geldim bu ülkede siyasetcilerden halkın hayrına bir uygulama görmedim. Tek dertleri cukkalarını doldurmak hepsinin. Zamanında birisi demiş ya devletin malı deniz, yemeyen keriz diye diye.. O yüzden isterse suyla çalışan motorlar gelsin bize bu ülkede keyifle kullanmayı haram ederler bunlar gene.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD


    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    mazotçuyuz dizele devam o tatlı dizel sesine yandığım

    O ki sabah sogukta çalıştırınca mahalleyi ayağa kaldirabilen kudretli motorlar

    Pump duse tidiay.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Adamlar cok akilli.
    Petrol ellerindeyken benzinli/dizel motorlari dunyaya sattilar.

    Simdi de "clean future" diyerek elektrikli motorlari satiyorlar.

    Elektrik toprakta mi yetisiyor ki cevreyi kirletmesin.

    Uretimi havayi, pili topragi kirletecek.

    Bana hic samimi gelmiyorlar.

    En azindan petrolü bahane edip ortadoguyu kan gölüne ceviremezler. 2020 den once kurt devketini kurduk kurduk yoksa büyük israil yalan olacak. Olay aslinda bu!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerika, Avrupa Birliği ve Japonya-Çin gibi ülkeler bu elektrik işini bir şekilde halleder diyelim peki biz bu kadar aracı şarj etmek için gerekli elektriği nasıl üreteceğiz??
  • Sistemli buraya gelmiş.Konuya gelirsek bu ülkede elektrikli araba satılsa bu sefer elektrik fiyatı artacak.Arkadaş yandaş olduğu için bunları düşünmüyor.Hoş şimdi bile istediğimiz gibi arabaya binemiyoruz.Onlar gelince mi bineceğiz ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • vw kullanıcıları tsi motorlarla şehir içi 6 litre yakıyor acaba bununla şehir içi 800 km yapabilirler mi ? bana sorarsanız vaad ettiği menzilin 3 te 1 ini gidemez. boşuna kimse uzun menzilli demesin vw ne zaman fabrika verisini tutturmuş. adamların tek hedefi dolandırıcılıkta lider olma.
  • Daha tofaşın sonu gelmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aman Allahım dizel aracımı hemen satışa cıkarmalıyım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.