Şimdi Ara

BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
1
Favori
34.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da bakıyorum ne dersiniz?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    quote:

    Orjinalden alıntı: Dinendal Elensar

    Dünyanın en sağlam arabası Yuvarlanıyorum u tercih et (Volvo)
    volvo birinciliği çoktan devretti
    s80 den sonra laguna
    lagunadan sonrada espace galiba en güvenli araç dı.
    varmı espace den fazla puan alan?
    yada ncap da alınan yıldızları gösteren bir link verecek olan?


    hadi canım :)

    http://www.youtube.com/watch?v=FP7zMxu-Yzo




  • Wartox'a ben de katılıyorum. BMW daha gösterişlidir. İnce işçiliği daha iyidir ve full bir BMW full bir Volvo'dan daha lükstür. Ancak ben de herhangi bir kazada aynı sınıftan bir BMW'nin içinde olmaktansa Volvo'nun içinde olmayı tercih ederim. Volvo'nun donanımının kullanımı daha basit, kolay ve işlevsel olduğundan yol hakimiyetiniz daha fazladır. Ayrıca BMW'ye o kadar parayı verip arkadan biri çarptığında kamçı etkisinden boynumu kaybetmek istemem. Burada karşılaştırdığımız BMW 5 serisinin koltukları güvenlik testinde en düşük puanı aldı. Volvo'nun modellerinin tümünde kullanılan koltukları ise tam not aldı, en küçük model S40 dahil. MErak eden için test burada:http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf




  • Kendimce çok basit yorumlar yapacağım.

    BMW, volvodan çok üstün bir markadır.

    BMW her zaman yol tutuş, direksiyon hissi yani sürüş dinamikleri gibi konularda dünyanın en iyisidir, bu konuda BMW ile yarışacak bir firma varsa bu kesinlikle volvo değildir.

    Bir BMW nin daha lüks olabilmesi için full volvoya karşı kesinlikle full olmaya ihtiyacı yoktur.

    BMW, motor üretir, her yıl dünyanın en iyi motorlarını üreterek ödülleride de toplar.

    Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı ; aynı özellikte iki model arasında BMW , volvonun neredeyse 2 katı daha pahalıdır.

    Güvenlik açısından ise BMW de güvenli bir araçtır. O kadar iyi sürüş dinamikleri vardır ki ....


    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Wartox'a ben de katılıyorum. BMW daha gösterişlidir. İnce işçiliği daha iyidir ve full bir BMW full bir Volvo'dan daha lükstür. Ancak ben de herhangi bir kazada aynı sınıftan bir BMW'nin içinde olmaktansa Volvo'nun içinde olmayı tercih ederim. Volvo'nun donanımının kullanımı daha basit, kolay ve işlevsel olduğundan yol hakimiyetiniz daha fazladır. Ayrıca BMW'ye o kadar parayı verip arkadan biri çarptığında kamçı etkisinden boynumu kaybetmek istemem. Burada karşılaştırdığımız BMW 5 serisinin koltukları güvenlik testinde en düşük puanı aldı. Volvo'nun modellerinin tümünde kullanılan koltukları ise tam not aldı, en küçük model S40 dahil. MErak eden için test burada:http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf




  • Bu arada VOLVO S80 i küçümseyenler lütfen linke bir bakınız.. Ordaki seçeneklerden FRONTAL IMPACT i izlemenizi ve hiçbir arabada olmayan kaza performansını görmenizi, kaliteyi görmek için dünyanın en iyi müzik sistemlerinden olan DYNAUDİO 12 hoparlörlü sistemle döşenmiş olan sistemi görmenizi ve bunlar dışındaki tüm seçeneklere göz atmanızı dilerim.. Kaza önleme sistemi, adaptif cruise control, arka kamera, BLIS kör nokta önleme sistemi ve tabiki PCC yi görmenizi isterim..

    http://www.volvocars.com/campaigns/news80/geneva/default.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WaRToX -- 15 Kasım 2006; 20:44:40 >




  • YANLIŞ !!!!!!!!!

    Volvo s80 4.4: 1780 kg ( senin verdiğin 2340 kg en yüklü hali, 5 kişi ile )

    http://www.volvocars.com.tr/models/s80/techSpec.htm

    BMW 740 i senin dediğin gibi 4800 cc de değil 367 beygir ::: DOĞRUSU 4000 cc ve 306 ps ve 1970 kg
    İngiltere ve almanyaya ait link altta:::

    http://www.bmw.co.uk/bmwuk/pricesandspecifications_technical_specs/0,4639,1156_149348629__bs-Nw%253D%253D%2540bb-N0xJ%2540bm-SEw2Mg%253D%253D%2540sit-bmwuk,00.html

    http://www.bmw.com/generic/de/de/products/automobiles/download/pdf/7_LI_datasheet.pdf


    ŞİMDİ DOĞRUSU::::


    Volvo S80 4.4:::: 4400 cc motor ; 315 beygir ve 0-100 km hızlanma: 6.5 sn... kg: 1780

    BMW 740i :::: 4000 cc motor; 306 beygir ve 0-100 km hızlanma : 6.8 sn.. sadece 1970 kg



    HEVESİNİZİ KIRDIĞIM İÇİN ÖZÜR DİLİYORUM AMA GÖRDÜĞÜNÜZ GİBİ yine bmW...




    BMW TR den aldığın bilgiler yazım hatası::::

    quote:

    Orjinalden alıntı: WaRToX


    O DEGİL BUDUR KARDEŞ!!

    Kardeş kızma ama yine artistlik yapıyım, bmw 530 ile volvo nun en iyisi S80 aynı statüde demeye getirmişsin ama yine eline yüzüne bulaştırdın.. S80 daha ağır araba, aradaki fark normal, S80 le sizin 740 ı karşılaştıralım;

    Volvo S80 4.4:::: 4400 cc motor ; 315 beygir ve 0-100 km hızlanma: 6.5 sn... 2320 kg

    BMW 740i :::: 4799cc motor; 367 beygir ve 0-100 km hızlanma : 6.8 sn.. sadece 1895 kg


    Noldu güzel kardeşim bakıyorumda sizin motorlar toz yuttu? Hacim fazla, beygir fazla, ağırlıkları olarakta Volvo 500 kg ağır ama yinede VOLVO önde.. Güzel kardeşim buna yorumun ne olacak merakla bekliyorum :) Buda ders olsun mantıksız konuşma lütfen bundan sonra..

    Ayrıca en full aracınız olan 760 ın ağırlığı bile S80 kadar olamıyor, yine arada 200kg fark var.. Sizce NİYE? Volvo diğer araçlara kıyasal iki kat kalın sac kullanıyor ve çelik bar v.b. darbe emici aksamlar bmw mercedes dahil tüm araçlardan daha kaliteli.. Buda dillere destan VOLVO güvenliğini yaratıyor..




  • Al sana link:::

    S80 ile 5 serisi aynı sınıfta::

    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=4

    Hem de euro ncap sayfasından:::

    Hiç 5 serisi gördün mü?

    Bu da 3 serisi s60 ın aynı sınıfta olduğunu gösteren link::



    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/ratings.php?id1=3




  • Güvenliği Volvo değil EURO-NCAP değerlendirir.Aşağıdaki arabaların hepsini euroncap aynı sınıfa sokmuş ve testi yapmış::: Hepsi şu ana güncel satılan arabalar!!!

    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=103

    BMW, Large family car kategorisinde volvodan ÇOK DAHA GÜVENLİ!!!!!!!!
    iŞTE BMW 3 serisi:::: 5 yıldız ÖNDEN ÇARPMADA % 100 GÜVENLİK SADECE 3 SERİSİNDE::

    Test Scores: Front 16 (100%) Side 17 (94%) Belt Reminder 2 Overall 35 Pedestrian 4 (11%) Child Protection 39 (80%)

    İŞTE VOLVO S-60:: 4 yıldızTest Scores: Front 10 (63%) Side 18 (100%) Overall 28 (82%)


    iŞTE VOLVO S-40::: 5 yıldız

    Volvo S40

    Test Scores: Front 13 (81%) Side 18 (100%) Belt Reminder 3 Overall 34 Pedestrian 18 (50%) Child Protection 40 (82%)


    iŞTE PASSAT::: 5 yıldız


    Test Scores: Front 14 (88%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 34 Pedestrian 17 (47%) Child Protection 38 (78%)

    iŞTE ALFA159:::

    ADULT OCCUPANT PROTECTION SCORES: FRONT 15 (94%)
    SIDE 16 (89%)
    SEATBELT REMINDER 2
    OVERALL 34
    CHILD OCCUPANT PROTECTION SCORE: 40 (82%)
    PEDESTRIAN PROTECTION SCORE: 9 (25%)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 24 Kasım 2006; 0:41:53 >




  • Sayın gorele2000, ben bir Volvo sahibi olarak bu topiğe -bu dahil- sekiz mesaj atmışken sizin Volvo ve BMW marka araçlar hakkındaki bilginiz nereden gelmektedir ki 30 mesajla katılım göstermişsiniz? Bu kadar yetkin konuşmanız bana 30 yıldır değişmeli olarak Volvo ve BMW kullanan biri olduğunuzu düşündürüyor, bu tahminim doğru mudur? Doğru değilse, tek yaptığınız toplama ve bilinçli olarak çarpıtılmış ve eksik bırakılmış bilgilerle habire polemik yaratmak mıdır?

    Gelelim güvenlik işine; öncelikle şunu belirteyim EuroNCAP’in yaptığı testlerde şike filan olduğuna kesinlikle inanmıyorum. Hedefinin ne olduğu konumuz değil, ama zorla da olsa birçok markanın güvenli araç üretmesini sağlamıştır. Ancak bu zorladığı firma Volvo değildir. Volvo’da güvenlik kuruluş felsefesinde vardı: “Otomobiller insanlar tarafından kullanılıyor. Bu nedenle, Volvo'da yaptığımız her şeyde bize klavuzluk eden ilke güvenliktir ve hep öyle kalmalıdır.” Volvo kurucuları Assar Gabrielsson ve Gustaf Larson. Peki güvenliği ile tanınan markanın aracı NCAP’ten neden dört yıldız aldı? Öncelikle belirteyim S60’ın dört yıldız aldığı dönemde (2001) EuroNCAP’ten aynı kateoride sadece iki model beş yıldız alabilmişti. Bunlardan hiçbiri BMW ya da Opel değildi. Eski S80’nin dört yıldız aldığı dönemde (2001) ise aynı kategoride EuroNCAP’ten beş yıldız alan araç hiç yoktu. Buna rağmen Volvo’nun beş yıldız alamaması bence aracın EuroNCAP ölçütlerine uygun tasarlanmaması da olsa bir eksikliktir. Gerçi S60 ve S80’nin test sonrası üretilen araçlarında bu açıklar kapatılmıştır ama bu yeni araçlar teste girmediği için tam puan alabileceklerini iddia edemeyiz.

    VOLVO ve GÜVENLİK

    Volvo Car Trash Center videosu youtube’dan kaldırılmış. Şu topiğe fikir yazanlar sanırım izlemiştir:http://forum.donanimhaber.com/m_10118817/tm.htm

    [Ek: Video şu linkte var:http://www.metacafe.com/watch/394573/volvo_crash_test_center/ (19.02.07)]

    Ben bu videodaki Test Merkezi’ni tanıtayım:

    Volvo Güvenlik Merkezi Test Laboratuarı nedir?
    Volvo teknik ve teknolojik olarak dünyanın en gelişmiş çarpışma testi tesisi olan Volvo Güvenlik Test Merkezi’ne sahiptir. Yapımı sırasında 65,000 metreküp kayanın taşınması gerektiğinden ötürü devasa bir projedir. Tesis, 2000 yılında hizmete açıldığında, toplam yatırım 86 Milyon Dolardı.

    Nasıl çalışıyor?
    Ana hol, iki tünelin bağlı olduğu dev bir alandır. İlk tünel sabit; ikincisi ise 90 derecelik açıya kadar hareket ettirilebiliyor ve böylece farklı çarpışma açıları elde ediliyor. Otomobiller; darbe noktasını bir kaç santimetreye kadar kontrol edebilecek kadar hassas lazer göstergeler kullanılarak tünellerin en başından harekete geçiriliyor ve merkezde çarpışmaları sağlanıyor. Aynı zamanda, bir çok farklı tipte çarpışmanın tekrarlanması için özel bir çarpışma duvarı da kullanılabiliyor. Çarpışma duvarı 800 ton ağırlığında ve 80 km/s hızla gelen 12 tonluk bir kamyonun darbesine dayanabiliyor.

    Çarpışmada ne olur?
    Çarpışma noktasında, saniyede 3000 kare çekebilme özelliğine sahip özel Stalax yüksek hız kameraları ile çarpışma anı çekiliyor. 30'dan fazla kameranın kullanılmasıyla, her önemli açı yakalanmış oluyor. Elde edilen veriler, daha sonra araştırma mühendisleri tarafından ayrıntılı bir şekilde analiz ediliyor.

    Tünel nasıl hareket ediyor?
    108 metre uzunluğunda ve 600 ton ağırlığındaki tünel, hava amortisörü teknolojisi kullanılarak bir dizi ray üzerinde hareket ettiriliyor. Aynı teknoloji, 800 tonluk çarpışma duvarının hareket ettirilmesi sırasında da kullanılıyor.

    Volvo Cars Güvenlik Merkezinde, benzersiz bir güvenlik testi donanımı bulunuyor. Çarpışma simülatörü, normalde bir binanın depreme dayanıklılığını kontrol etmek için kullanılan mekanizma tipinde üretilmiş; ancak burada otomobil gövdesine zarar vermeden direksiyon simidi, hava yastıkları ve emniyet kemerlerini kontrol etmek için kullanılıyor. Parçalar, otomobilin gövde iskeletine tutturuluyor ve otomobil bir kızağın üzerine konularak, kazada meydana gelebilecek darbenin yaratılması için yeterli güçle geriye doğru itiliyor.

    Kızak, aynı zamanda çarpışma anında meydana gelen otomobilin ileriye doğru devrilme hareketini de gerçekleştirerek; belirli bölümlerin deformasyonunu ve bir otomobil kazasında tam olarak neler yaşandığını çok daha hassas bir şekilde gözler önüne seriyor.

    Otomobiller tünel boyunca nasıl hareket ediyor?
    Teknisyenler, normalde madencilik endüstrisinde maden ocağı arabalarının kaldırılmasında kullanılan bir sistemi kullanıyor; bir madendeki sevk sistemi dikey olarak kullanılırken, Güvenlik Merkezinde aynı teknoloji yatay olarak kullanılıyor.

    Test Mankenleri
    Çarpışma testi mankenleri, insan vücuduna eşdeğer şekilde tasarlanır; insanlarla aynı ağırlık, boyut ve oranlara sahiptirler. Boyun, dizler ve göğüs gibi anatomik parçaların yanı sıra başları da, gerçek insan başının gerilime verdiği tepkileri verecek şekilde tasarlanır. İç taraflarında yer alan elektronik sistemler, bir çarpışma anında gövdelerinin maruz kaldığı hızlanma, yavaşlama ve yer değiştirme gibi çeşitli kuvvetleri ölçmek için kullanılıyor. Bu ölçümler, otomobil aniden durduğunda insan vücudunun nasıl etkileneceğini saptamak için kullanılıyor. Mankenlerin gövdelerinin çeşitli kısımlarının burulma hareketleri ve baskıya maruz kalmış bölgeleri inceleniyor. Bu ölçümler, Volvo güvenlik araştırmacılarının mümkün olduğunca fazla bilgi toplamalarına imkan verir ve gerçek trafik kazalarının insan gövdesi üzerindeki etkileri konusunda çeşitli sonuçlara ulaşmayı sağlar. Volvo test merkezinde çocuklar için neredeyse her yaş grubunu temsil eden bir çarpışma testi mankeni bulunmaktadır. Yeni doğmuş bebeklerden, yetişkin minyon bir kadınla aynı fiziksel ölçülere sahip 12 yaşındaki bir çocuğa kadar her boyutta çarpışma testi mankeni bu grupta yer almaktadır.

    Volvo Hayvan Testi
    Bir çok geyik ve diğer hayvan türleri yol kazalarında ölüyor; otomobile çarpan bir geyik ya da inek gövdesi, ön camı ve tavanı ezebileceği için, bu durum otomobilleri kullananlar için de büyük tehlike oluşturuyor. Hayvan Testi, otomobilin ani direksiyon kırma becerisini kontrol etmek ve böylelikle çarpışmayı önlemek için geliştirildi. Test, özellikle geleneksel bir otomobilden çok daha fazla devrilme eğilimi gösteren arazi araçlarına yönelik.

    Volvo diğer sürücüleri de koruyor:
    Volvo, otomobillerinin diğer yol kullanıcıları üzerinde meydana getirecekleri etkileri konusuna da özen gösteriyor. Örneğin, Volvo ilk SUV'si olan XC90'ı geliştirirken, bir kaza anında diğer yol kullanıcıları üzerindeki riski azaltmak için büyük özen gösterdi. Tipik bir arazi aracının yerden yüksekliği fazladır ve bu nedenle tamponu karşıdan gelen otomobiller ve yolcuları için daha fazla hasar riski oluşturabilir. Bunun nedeni, alçakta kalan otomobilin koruyucu kirişlerinin ve darbe emici alanlarının, arazi aracının altında kalarak görevlerini yerine getirememesidir. Bu durumun önlenmesi için XC90'ın ön süspansiyon alt şasisi, geleneksel bir otomobilin tampon yüksekliğine denk gelen, ön spoylerin arkasına gizlenmiş daha alçak bir çapraz elemanla destekleniyor. Alçak çapraz yapı, karşıdan gelen otomobilin koruyucu yapısına normalden daha erken çarparak, güvenlik sistemlerini tasarlandığı şekilde devreye sokar.

    Yayaların, bisikletlilerin ve diğer korunmasız yol kullanıcılarının güvenliğine büyük önem veriliyor. Otomobilin önü, belirgin ve yumuşak çizgilere sahiptir ve yaralanmaya sebep olabilecek çıkıntılı bir yapı içermez; bu tasarım özelliği, artık bütün yeni Volvo otomobillerinde uygulanıyor. Buna ek olarak, Volvo XC90'daki motor, alçağa yerleştirildi. Bu sayede altındaki motor ile herhangi bir temasa girmeden önce, motor kapağı en az 80 mm'lik darbe emme mesafesine sahip. Böylelikle yumuşak ve darbe emici yapı, aracın motor kapağının üzerine savrulan yayanın ciddi yaralanması riskini azaltmaya yardımcı olur.

    Volvo'nun Test Merkezi’ndeki üstün nitelikli bilgisayarı o kadar hızlıdır ki, 24 saat içerisinde 45 adet tam çarpışma testi gerçekleştirebilme becerisine sahiptir. Ayrıca, gerçek bir çarpışma testine girmeden önce her Volvo, üstün nitelikli bilgisayarda birçok sanal çarpışma testine tabi tutululur.

    Tüm bunlara ek olarak Volvo, kendi Trafik Kazası Araştırma Birimini oluşturan dünyadaki ilk otomobil üreticilerinden biridir. 1970 yılında kurulmasından itibaren, İsveç Kaza Araştırma Ekibi 33,000'den fazla trafik kazasını incelemiştir. Çünkü, gerçek hayattan elde edilen kaza ve olay deneyimleri, kazalarda yaralanan insan sayısını azaltmanın yolları konusunda bilgi birikimi sağlamaktadır. Örneğin; Volvo'nun Trafik Kazası Araştırma Ekipleri tarafından gerçekleştirilen araştırmalar, arkadan çarpışmaların ve buna bağlı oluşan boyun omuru zedelenmelerinin en sık yaşanan durum olduğunu gösteriyor. Volvo, farklı sürüş ortamlarının farklı kazalara yol açabileceğinin farkında; bu nedenle İsveç Kaza Araştırma Merkezinin izinden gidilerek, ülkede her yıl 30.000 insanın trafik kazalarında hayatını kaybettiği Tayland'da Volvo'nun Trafik Kazaları Araştırma Merkezi kuruldu. Projenin amacı, trafik kazalarından veriler toplayan yetkililerin, meydana gelen kazalar hakkında nesnel bir tablo elde edebilmeleridir. Bu bilgiler, hem ülkenin yol güvenliğindeki problemlerini çözümlemek; hem de Volvo'nun daha güvenli araçlar yapmasına yardımcı olmak için kullanılacaktır.

    Volvolarda Kullanılan Güvenlik Sistemleri
    Volvo güvenlik mühendisi olan Nils Bohlin, 1958 yılında üç noktadan bağlantılı emniyet kemerini icat etti. Sonraki sene bu icat, Volvo’nun Amazon ve PV544 modelerinde standart olarak sunuldu. Çok önemli bir icat olarak görülen bu kemer, 1985 yılında Batı Alman patent ofisi tarafından son 100 yılın insanoğluna en faydalı sekiz icadından biri ilan edildi. Tüm Volvo'larda bulunan ve darbe anında sizi sabitleyen ön gergili, üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, önceden belirlenen bir kuvvete maruz kaldıklarında bir güç sınırlayıcı ile hafifçe serbest bırakılacaktır. Böylelikle kontrollü bir şekilde sabitlenme sağlanmış olur. Kaymayı önleyici koltuklar, emniyet kemerinin altından kaymanızı önleyerek, olası bir yaralanmayı önler.

    Tetikte, sakin ve bilgili bir sürücü, güvenli bir sürücüdür. Volvolarda kontrol panelinden koltuklara kadar sürüş ortamı, etrafta olup bitene mümkün olduğunca hakim olmaya ve odaklanabilmeye yardımcı olacak şekilde tasarlanmıştır. Volvo'nun yaptığı araştırmaya göre, sıcak havalarda sürücünün hata yapma riski daha yüksektir ve bu nedenle konforlu bir sıcaklık değerine ayarlanmış Elektronik Kontrollü Klima Sisteminin yanı sıra koltuk konforu, düzgün konumlandırılmış göstergeler ve iyi bir trafik bilgi sistemi de kaza riskini azaltmaya yardımcı olur. Volvolarda donanımın kullanımı karmaşık değil basit bir yapıya sahiptir. Yine güvenlik gereği koltuk ayarları sürücüye her türlü pozisyonda araç kullanma izni vermez.

    Hava yastığı, emniyet kemerini tamamlamak için tasarlanmış bir güvenlik buluşudur. Direksiyon simidi göbeğinden fırladığı an, 30 milisaniyeden kısa bir süre içerisinde tamamen şişebilir. Hava yastığı, alınan darbenin yükünü geniş bir yüzey alanına yayacak şekilde tasarlanmıştır; böylelikle yolcunun maruz kaldığı gerilim azalır. Volvo, hıza göre değişen bir güçle şişen hava yastıkları kullanmaktadır. Volvolarda kullanılan yan perde hava yastıkları da dünyanın en gelişmişleridir.

    WHIPS: Volvo mühendislerinin boyun zedelenmelerine karşı sundukları çözüm WHIPS (Boyun Zedelenmesi Koruma Sistemi) olmuştur. WHIPS sistemi bulunan Volvo otomobillerinin dahil olduğu kazaların araştırma sonuçları, sistem sayesinde boyun omuru zedelenmelerinin önceki Volvo'lara göre % 50 oranında azaldığını gösteriyor.

    IDIS: Volvo'nun Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS), konsantre olabilmeleri için sürücülerin genel stres seviyelerini azaltmaya yönelik bir sistem. IDIS (Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi), sürücünün karşılaştığı dikkat dağıtıcı unsurları tespit etmek için otomobilin çeşitli sistemlerinden ve trafik durumundan alınan bilgileri koordine eden bir sürüş desteği gibi çalışır. Ayrıca IDIS; direksiyon simidi ile gaz pedalı hareketi gibi fonksiyonların yanı sıra, frenleme derecesi ile sinyal kullanımını da izler. Bu bilgiler işlenir ve belirli bir düzeye ulaşınca, güvenlik için hayati öneme sahip olmayan bilgiler - örneğin telefondan gelen çağrı veya bir SMS - koşullar sakinleşene kadar ertelenir. Bu sistem de tüm modellerde sunulmaktadır.

    ACC (Adaptive Cruise Control-Adaptif Hız Sabitleyici), sürücünün öndeki otomobil ile arasındaki mesafeyi korumasına yardımcı olan bir sistemdir.İlk bakışta bu bir konfor unsuru gibi görünse de, düzensiz trafik akışı durumunda daha kontrollü bir sürüş sağlıyor. Bu teknoloji aynı zamanda, yeni güvenlik sistemlerinin birçoğunun da temelini oluşturuyor. Yeni S80’de sunuluyor.

    CW: Arkadan çarpmalar yaygın bir kaza türüdür. Bu kazaların çoğunda sebep, sürücünün dikkatinin dağınık olması ve zamanında tepki verememesidir. Bu gerçeğin ışığında Volvo Car Corporation, CW’yi (Collision Warning with Brake Support-Fren Destekli Çarpışma Uyarı Sistemi) geliştirdi. Bu, arkadan çarpmaları önlemeye veya böyle bir çarpmanın etkilerini en aza indirmeye yardımcı olacak destek fonksiyonlarına sahip gelişmiş bir sistem. Yeni Volvo S80’de tanıtılan ve uzun mesafeli radar donanımına sahip olan bu sistem, 15 derecelik bir görüş mesafesi ile hareket eden ya da duran araçları hafızasına kaydediyor.http://www.youtube.com/watch?v=y9c3V0q8cgk&mode=related&search=

    BLIS: Sürüş durumunun daha iyi kontrol edilmesine yardımcı olacak BLIS (Blind Spot Information System-Kör Nokta Bilgi Sistemi) yan aynalardaki kameralar yardımıyla kör noktada araç olup olmadığını belirliyor. Böyle bir durumda sürücüyü uyarmak ve doğru kararı vermesini sağlamak amacıyla aynanın yanındaki uyarı ışığı devreye giriyor. Tüm modellerde kullanılmaktadır.

    SIPS: Volvo’nun patentini aldığı yan darbe koruma sistemi (SIPS) çarpışmanın gücünü otomobilin geniş bir bölümüne yayarak darbenin yolcular üzerindeki etkisini azaltmaya yarıyor.

    Küçük otomobillerdeki önden çarpışmalarda esas konu, frene basıldığında yolcuların öne doğru hareketlerinin, kabul edilebilir sınırlar içerisinde son bulacak şekilde kontrol edilmesidir. Daha uzun çarpışma bölgelerine sahip geniş bir otomobil, bu durma mesafesini arttırır ve insan vücudu üzerindeki yükleri azaltır. Volvo, küçük otomobillerdeki kısa çarpışma yapısını dengelemek için, Güvenli Sürüş Konseptini ve küçük boyutlara sahip 3CC'deki teknoloji özelliklerini tasarladı. Bu sistem; koltukların, direksiyon simidinin ve gösterge panelinin 200 mm'ye kadar kontrollü bir şekilde öne doğru hareket etmesini sağlar, böylelikle insan vücudu üzerindeki yük azaltır. Bu da, 200 mm'lik burulma alanına sahip olmaya eşittir ve otomobilin güvenlikten ödün verilmeden daha kısa olabilmesine imkan tanır. Bu system de yeni C30’da kullanıldı.

    Dünyanın en gelişmiş uzaktan kumanda kontrolü olan Volvo Kişisel Araç İletişim Sistemi, ilk olarak Volvo'nun Güvenlik Konsept Otomobilinde sergilendi. Volvo Kişisel Araç İletişim Sistemi'ndeki parmak izi sensörü uzaktan kumandayı kişiselleştirerek, sürücünün sadece kapı kolunu tutarak otomobili açmasına izin veriyor; otomobil daha sonra anahtarsız olarak çalıştırılabiliyor. Kişisel Araç İletişim Sistemi aynı zamanda sürücünün kişisel ayar parametrelerini otomobile aktarma becerisine de sahip; böylelikle koltuk, direksiyon simidi ve pedallarda yapılması gereken kişisel ayarlar otomatik olarak yapılır. Ve dahası var. Çeşitli güzergahlar önceden programlandığında, sürücü kapı kilidini açar açmaz yön bulma ekranının ayarlanmasını sağlayabilir. Buna ek olarak bir kalp atışı algılayıcısı, birinin otomobile zorla girmeye çalışıp çalışmadığını ya da içeride çocuk veya evcil hayvan unutulup unutulmadığını tespit edebiliyor. Bu sistem yeni S80’de sunulmaktadır.

    Yüksek araçlardaki devrilme riskine karşı Volvo, araca daha düşük bir ağırlık merkezi vererek ve otomobilin devrilme hızı ile açısını kaydetmek için jiroskopik algılayıcılar kullanarak yana yatma dengesinin kontrolünü sağlayan bir sistem ile XC90'da bu eğilimi azalttı. Devrilme riski tespit edilirse, DSTC (Dinamik Denge ve Çekiş Kontrolü) gücü kesiyor ve otomobilde dengenin yeniden kazanılması için tekerleklerden birini veya birkaçını frenliyor.

    Çocuklar, vücut oranlarından ve anatomilerinden dolayı bir kaza durumunda yetişkinlere göre çok daha kolay yaralanabilir. Örneğin, dokuz aylık bir bebeğin kafası, vücut ağırlığının yaklaşık olarak yüzde 25'i kadarken, yetişkin bir erkeğin kafası, vücut ağırlığının sadece yüzde 6'sını oluşturur. Bebeklerin yüzleri, başlarının geri kalan kısımları ve beyinlerine göre çok daha küçük olduğundan, kafa oranlarının yetişkinlerden çok daha farklı olduğunu söyleyebiliriz. Bebeklerin kafatası daha ince olduğu için, bebeklerin başlarından yaralanmaları genellikle yetişkinlere göre çok daha tehlikelidir. Vücuttaki diğer kolay incinebilen kısımlar bir kaza anında, emniyet kemerinin kaymasını engelleyen ve dolayısıyla da iç organların hasar görmesini önleyen ama buluğ çağına kadar tam gelişmeyen omurga ve leğen kemiği ve çok hassas olan boyundur. Bu nedenle, küçük çocuklar için arkaya dönük bir çocuk koltuğu, daha büyük çocuklar için de kemerle sabitlenen yükseltici koltuklar önerilir. Arkaya bakan koltuk" fikri kimden çıkmıştır? Otomobillerde çocukları arkaya bakar şekilde taşıma fikri 1960'lara dayanmaktadır. Bu buluşun fikir babası olan Göteborg'daki Chalmers Üniversitesi'nden İsveçli Profesör Bertil Aldman, gemini uzay aracındaki astronotların kalkış sırasında arkaya bakar şekilde oturmalarından esinlenmiştir. Kalkış kuvvetlerinin astronotların tüm sırt ve başlarına dağıtılması için, koltuklar kalıp haline getirilmişti.

    VOLVO ON CALL NEDİR?

    Tüketici ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vermeyi hedefleyen Volvo, dokuz ülkedeki Volvo kullanıcıları arasında bir araştırma düzenledi. Araştırma, acil durumda polis ya da ambulansa haber verebilmek için kullanılabilecek cihazların her ülkede önemli olduğunu ortaya çıkardı. Bu noktadan hareket eden Volvo, dünyanın ilk fabrikada monte edilen ve otomobile tam olarak entegre SOS sistemi “Volvo On Call”u geliştirdi.

    Tüketici ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vermeyi hedefleyen Volvo, dokuz ülkedeki Volvo kullanıcıları arasında bir araştırma düzenledi. Araştırma, acil durumda polis ya da ambulansa haber verebilmek için kullanılabilecek cihazların her ülkede önemli olduğunu ortaya çıkardı. Bu noktadan hareket eden Volvo, dünyanın ilk fabrikada monte edilen ve otomobile tam olarak entegre SOS sistemi “Volvo On Call”u geliştirdi.

    Güven ve tasarımla özdeşleşen Volvo, ilkini 2001 yılında gerçekleştirdiği araştırmanın ikincisini bu yıl, Brezilya, İngiltere, İtalya, İsveç, A.B.D, Norveç, İspanya, Güney Afrika ve Tayvan olmak üzere dokuz ülkede tekrarladı.

    Ülkelere göre farklı ihtiyaçların dile getirildiği araştırma sonuçlarında ilk sıraları, patladığında inmeyen lastikler ve SOS (İmdat) sistemi tüm istek listelerinde aldı.

    Volvo On Call, güvenlik esasına dayanan iki paket ile sürücülerin hizmetinde

    Volvo On Call sisteminde güvenliğin esas alındığı, temel ve ek olmak üzere iki ayrı paket bulunuyor. Sistem, sağlık uzmanları tarafından ‘altın saat’ olarak tanımlanan kritik zaman aralığında, yaralının tedavi edilme şansını yükseltirken, kalıcı etkilerin oluşması riski çok düşük düzeye indirilebiliyor.

    Temel paketin kurulu olduğu araçlarda, hava yastığının açılması ya da emniyet kemerindeki ani gerilme durumunda kaza alarmı otomatik olarak devreye giriyor. Alarmı tek bir düğmeye basarak sürücü de kolayca çalıştırabiliyor. Temel paket aynı zamanda, otomobilin arızalanması durumunda yol yardımı isteklerini de kapsıyor.

    Temel pakette, Volvo'nun entegre GSM telefonu ve bir GPS alıcısı ile 5 yıllık hizmet aboneliği yer alıyor ve, aracın sahibinin değişmesi durumunda paket otomobilin yeni sahibi tarafından kullanılıyor.

    Ek pakette ise, otomobil alarmının devre dışı kaldığı otomotik olarak bildiriliyor. Çalınmış otomobilin takip edilmesi ve polisin harekete geçirilmesine imkan tanıyor. Ayrıca anahtar kaybolduğunda aracın kilidinin uzaktan açılmasına olanak sağlıyor. Ek paket, temel paketten farklı olarak aracın sahibine özel.

    Her iki pakette de araçtan otomatik alarm alındığında, hizmet merkezi tarafından gereken yardım hakkında daha ayrıntılı bilgi için araç aranıyor. Eğer araçta bulunan kişilerden cevap alınmazsa polis ve ambulans çağırılıyor. Hizmet merkezi görevlileri, hava yastıklarının açılıp açılmadığını, pencerelerin kapalı, kapıların kilitli olup olmadığını, yakıt deposunda ne kadar yakıt bulunduğunu ve araç içindeki hava sıcaklığı gibi, aracın konumunu ve durumunu tanımlama olanağına sahipler. Bu bilgiler, hizmet merkezinin, olay yerine uygun yardımın en çabuk şekilde ulaştırıldığına emin olmasını sağlıyor.

    “Ağır hastalar ve ciddi kaza geçirmiş kişiler için her dakika önemlidir”

    Volvo Cars Gelişmiş Özellikler Müdürü Joost Van Den Bosch, ağır derecede hasta ya da ciddi kaza geçirmiş kişiler için her dakikanın önemli olduğu belirtiyor. Acil yardımın hayat kurtardığını belirten Joost Van Den Bosch, bu noktadan yola çıkarak Volvo On Call hizmetini oluşturduklarını sözlerine ekliyor.

    Sisteme kayıt olunduğunda, yardımın hiçbir zaman uzakta olmadığını belirten Joost Van Den Bosch, “Adım adım ilerliyoruz. Birkaç yıl içinde Atlantik’i aşıp, A.B.D’de tam ölçekli bir sistem kurmayı ümit ediyoruz” diyerek sözlerine devam ediyor.

    Volvo On Call’un gelecekte daha da geliştirileceğini belirten Joos Van Den Bosch, uzaktan arıza teşhisi yapmak, uzaktan yazılım yüklemek ve yol bilgisi yardımı sağlamak üzerine çalışmalarına devam ettiklerini belirtiyor.

    Volvo On Call Avrupa’da 14 ülkede kullanılıyor

    Volvo, Avrupa Birliği’nde 2009-2010 yılından itibaren geçerli olacak kaza durumlarında kullanılan SOS sistemlerini bugün araçlarına yerleştiriyor.

    “Volvo On Call” hizmeti Avrupa’da Belçika, İngiltere, Fransa, İtalya, Lüksemburg, Hollanda ve İsveç olmak üzere yedi ülkede, bu ülkelerde yer alan hizmet merkezlerinden 24 saat sunuluyor. Bunun yanı sıra, Danimarka, Norveç, Portekiz, İsviçre, İspanya, Almanya ve Avusturya’da ise, uluslararası bir hizmet merkezinden Volvo kullanıcılarına ulaştırılıyor.

    Volvo’nun güvelik sistemleri kronolojisi. Günümüzde, her otomobilde Volvo'dan bir parça bulacaksınız denmesinin sebebi:

    1944 Güvenlik kafesi
    1944 Lamine ön cam
    1959 Önde üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1960 Dolgu malzemeli kontrol paneli
    1964 İlk arkaya bakan çocuk koltuğunun prototipi
    1966 Önde ve arkada darbe enerjisini emen katlanma bölgeleri
    1967 Arka emniyet kemerleri
    1968 Önde koltuk başlıkları
    1969 Önde üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1970 Volvo Kaza Araştırma Ekibi'nin Kuruluşu
    1972 Arkada üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri
    1972 Arkada çocuk kilitleri ve arkaya bakan çocuk koltuğu
    1973 Katlanabilen direksiyon kolonu
    1974 Enerji emen tamponlar
    1974 Arka dingilin önüne yerleştirilmiş yakıt deposu
    1978 Yükseltici çocuk koltuğu
    1982 Kemerlerin altından kaymayı önleyici ön ve arka koltuklar
    1982 Geniş açılı yan aynalar
    1984 ABS (Tekerleklerin Kilitlenmesini Önleyen Fren Sistemi)
    1986 Yükseğe yerleştirilen fren farı
    1986 Arka orta koltukta üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1987 Sürücü hava yastığı
    1990 Entegre yükseltici çocuk koltuğu
    1991 Yan Darbe Koruma Sistemi (SIPS)
    1991 Ön emniyet kemerlerinin otomatik yükseklik ayarı
    1993 Bütün koltuklarda üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1994 SIPS yastıkları (yan hava yastıkları)
    1997 Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS) (cabriolet modelleri)
    1998 Boyun Zedelenmesi Koruma Sistemi (WHIPS)
    1998 Hava Perdesi (IC)
    2000 Göteburg'daki Volvo Cars Güvenlik Merkezinin Açılışı
    2000 Bütün çocuk koltukları için ISOFIX bağlantı sistemi
    2000 İki aşamada şişen hava yastıkları
    2001 Volvo Güvenlik Konsept Otomobili (SCC)
    2002 Kapsamlı Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS)
    2002 Kaza testi için sanal hamile mankenin geliştirilmesi
    2002 Yana Yatma Denge Kontrolü (RSC)
    2003 Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS)
    2003 Arka emniyet kemeri uyarısı (S40 ve V50'de)
    2003 Darbe kuvvetlerini azaltan yeni, patentli, ön yapı
    2003 Bangkok'ta Volvo Trafik Kaza Araştırma Ekibi'nin göreve başlaması
    2004 Su Tutmayan Cam (WRG )
    2005 Bütün yeni Volvo C70'lerde Kapıya Yerleştirilmiş Hava Perdesi'nin (DMIC)sunulması

    Güvenlikte gelecek dönem
    Kazaları öngören ve oluşmasını engelleyen teknolojilere odaklandıklarını söyleyen Volvo Car Güvenlik Direktörü İngrid Skogsmo, “hedefimiz tüm aktif güvenlik sistemlerimizi biraya toplayarak, bu sistemleri araç sahiplerinin co-pilotu statüsüne getirmek. Aracın ön kısmındaki alanı izlemek üzere bir radar sensörü geliştirdik. Sistem, başka bir araca arkadan yaklaşırken sürücünün tepki vermemesi durumunda ön cama yansıyan kırmızı ışık ve uyarı sesi ile devreye giriyor” dedi. İngrid Skogsmo, “Araştırmalar gösteriyor ki, bir araç diğer araca arkadan çarptığında, araç sahibi frene basmıyor. Bunun sebebi büyük olasılıkla, sürücünün ne olacağını anlayacak zamanı olmaması ve bu nedenle kazayı önleme şansının bulunmamasıdır. Bizim aktif güvenlik sistemlerimiz, sürücüyü tehdit edecek bu durumdan kurtarmak için, aracın manevra yapmasına imkan verecek zamanı kazandırdı” diye konuştu.

    Volvo Car Corporation, otomobil ne kadar güvenli olsa da trafiğin durumu ne kadar kontrol altında tutulsa da güvenliğin her zaman insan faktörüne bağlı olduğu bilinciyle hareket etmektedir. Ayrıca sürücünün uyanık olması, zor koşullarda hızlı kararlar alabilmesı ve yorgunluğa asla izin vermemesi de çok önemlidir.
    Amaç insan gözünü güçlendirmek

    Kalabalık sokaklar ve yeni iletişim araçlarının tümü sürücünün dikkatini dağıtan unsurlardır. Volvo Car Corporation, sürücünün hangi bilginin önemli olduğuna karar vermesine yardımcı olmak için, otomobillerini, trafiği insan gözünden daha hızlı okuyan, gelişmiş teknolojide cihazlarla donatıyor. Volvo Car Corporation tarafından geliştirilen ve çalışma aşamasında bulunan aktif güvenlik sistemleri, herhangi bir tehlikeye karşı uyarıyor ve çarpışmanın önlenmesi için yeterli zamanın olmaması halinde harekete geçebiliyor.

    Birçok aktif güvenlik sistemi üzerinde çalışmalarına devam eden Volvo Car Corporation’ın, yakında üretime geçeceği bazı ürünler şunlardır:

    Gece görüşü: Kızıl ötesi ışınlar karanlıktayken sürücüye daha uzun ve daha geniş bir görüş alanı sağlar. Siyah ve beyaz bir görüntü, gösterge tablosunun üzerinde bulunan açılıp kapanabilir cam bir ekran üzerine yansıtılır.

    Sabit göz konumu: Otomobil, koltuğu, pedalları, direksiyon simidini ve kontrolleri ayarlayarak sürücünün gözlerinin daima optimum görüşü elde edecek noktada olmasını sağlar.

    Bu da Volvo'nun güvenlik konsept otomobili. Dünyada henüz güvenlik konsept otomobili yaratan başka bir firma olmadı.

     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da

     BMW 530İA ya Kıyas VOLVO T5 ve T6 da


    Acil Şerit Yardımı, kamera ve radar teknolojisini kullanarak, karşıdan gelen araçlar ile sürücülerin şerit disiplini için öndeki yolu izler. Otomobil karşıdan gelen trafiğe doğru sürüklenmeye başlarsa, sesli bir uyarı devreye girer. Sürücüden bu uyarıya hiçbir tepki gelmezse, otomatik olarak direksiyon kuvveti uygulanarak sürücünün kendi şeridine geri dönmesi sağlanır.

    Yeni nesil güvenlik sistemi, sadece araç sahibi için yüksek güvenlik sağlamakla kalmayıp diğer aracı ve içindeki yolcuları da koruyor. Sistem, arka taraftan çarpışmaları önleyerek, diğer araçtaki yolcuların öne fırlamaları ile oluşabilecek yaralanmaları ve maddi hasarı da engelliyor. Geliştirdiği güvenlik sistemlerini, yeni modellerine entegre edecek olan Volvo Car Corporation, tüm sürücüler için kazançlı bir durum yaratmayı amaçlıyor.

    Driver Alert System (Sürücü Alarm Sistemi)’nde ani ve hatalı şerit değiştirme durumunda alarm sesi devreye giriyor. Böylece sistem sürücüyü göz kapakları kapanmaya başlamadan önce uyarıyor. Driver Alert Sistemi, yorgunluktan ileri gelen kazaları önlemede önemli avantajlar sağlıyor.
    Emergency Lane Assist System (Trafik Şeridi Acil Durum Destek Sistemi)’nde kamera ve radar kullanılarak Volvo otomobilin üzerine doğru gelen araçları izliyor ve uyarı veriyor. Sürücünün uyarı sinyaline zamanında tepki vermemesi durumunda sistem, otomobili şeridine sokmak için ilave direksiyon döndürme kuvveti uyguluyor

    Şimdi güvenlikte tüm bunları yapmış markanın bir modeli EuroNCAP’de dört yıldız alıyor. Peki EuroNCAP’ten beş yıldız alan her otomobil Volvo kadar güvenli mi? Ya da sizi dört yıldızlı Volvo (eski) S80’nin veya görele2000’in sıraladığı beş yıldızlı diğer markalardan birinin içine koyup uçuruma yuvarlayalım. Hangi araçta olmak istersiniz?

    EuroNCAP’ten beş yıldız alan bir aracın bir Volvo ile kıyaslanamayacağı hakkında şu topicteki mesajlardan da faydalanabilirsiniz:http://forum.donanimhaber.com/m_5889004/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 19 Şubat 2007; 12:57:07 >




  • Volvo güvenliği ön plana getiren bir firmadır ama diğer firmalardan bir farkını gösterecek tek yer bağımsız EURO nCAP testleridir:::

    Euro NCAP a göre VOLVODAN daha güvenli araçlar vardır.

    D sınıfında Volvodan daha güvenli araçları aşağıda yazdım...

    Focus sedan biliyorsunuz volvoya şasisini s40 üretimi için volvoya vermiştim.

    Sonuç ortada, s40 da 5 yıldız, focusda 5 yıldız...

    Fakat focus önde % 100 puan alırken S40 % 81 puana almış...

    Güvenlikte volvoyu bir şehir efsanesine dönüştürmeye gerek yok.

    BMW 3 serisi hem s40 dan hem s60 dan daha güvenilirdir....

    Bilimsel konuşalım, eğri oturalım, doğru konuşalım... Sonuçlar ortada!!!
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Güvenliği Volvo değil EURO-NCAP değerlendirir.Aşağıdaki arabaların hepsini euroncap aynı sınıfa sokmuş ve testi yapmış::: Hepsi şu ana güncel satılan arabalar!!!

    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=103

    BMW, Large family car kategorisinde volvodan ÇOK DAHA GÜVENLİ!!!!!!!!
    iŞTE BMW 3 serisi:::: 5 yıldız ÖNDEN ÇARPMADA % 100 GÜVENLİK SADECE 3 SERİSİNDE::

    Test Scores: Front 16 (100%) Side 17 (94%) Belt Reminder 2 Overall 35 Pedestrian 4 (11%) Child Protection 39 (80%)

    İŞTE VOLVO S-60:: 4 yıldızTest Scores: Front 10 (63%) Side 18 (100%) Overall 28 (82%)


    iŞTE VOLVO S-40::: 5 yıldız

    Volvo S40

    Test Scores: Front 13 (81%) Side 18 (100%) Belt Reminder 3 Overall 34 Pedestrian 18 (50%) Child Protection 40 (82%)


    iŞTE PASSAT::: 5 yıldız


    Test Scores: Front 14 (88%) Side 18 (100%) Belt Reminder 2 Overall 34 Pedestrian 17 (47%) Child Protection 38 (78%)

    iŞTE ALFA159:::

    ADULT OCCUPANT PROTECTION SCORES: FRONT 15 (94%)
    SIDE 16 (89%)
    SEATBELT REMINDER 2
    OVERALL 34
    CHILD OCCUPANT PROTECTION SCORE: 40 (82%)
    PEDESTRIAN PROTECTION SCORE: 9 (25%)







  • Madem EuroNCAP ile bu kadar ilgilisiniz burada tartışılan BMW 5 serisi otomobillerin, üstelik de 2004 yılında, dört yıldız aldığı bilgisini neden yukarıdaki mesajınıza eklemediniz?

    Sanırım EuroNCAP’in sadece belirli hızda önden ve yandan çarpmaları test ettiğini biliyorsunuzdur. Sizin nitelemenize göre EuroNCAP’ten aynı yıldızı alan her araç gerçek hayattaki kazalarda bizi aynı derecede korur, öyle mi? Ben ise markaların gerçek kazalara karşı araçlarını nasıl hazırladıklarına bakıyorum. Bu konu forumda tartışıldı, bkz.http://forum.donanimhaber.com/m_5889004/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_10118817/tm.htm

    Ben sizin bir türlü tespit edemeyeceğinizi sandığım bazı EuroNCAP bilgilerini de vereyim:
    - Şu ana kadar EuroNCAP tarafından test edilen VOLVO otomobillerinin topladığı yıldız sayısı da, puan sayısı da BMW otomobillerinin topladığından fazladır (araç başına düşen yıldız ve puan sayısı). Arada dağlar yok fakat arzu ettiğiniz bir sonuç değildi sanırım.
    - EuroNCAP tarihinde 1,5 yıldız alan bir VOLVO otomobili olmadı. On yıl önce test edilenler dahil Volvolar en az dört yıldız almış. BMW’nin ise 3 serisi 1997 yılında 1,5 yıldız aldı. Bu EuroNCAP tarihinde alınan en düşük sonuç. Başkaca 1,5 yıldız alan araçlar da oldu ama bundan daha aşağısını (bir yıldız) alan olmadı. BMW’nin bu 1,5 yıldızlı aracından ölümcül kazaların bolca rastlandığı ülkemizde yığınla var.
    - Aynı platform üzerine inşa edildiği için aynı kategoride değerlendirdiğiniz ama Focusa göre puanlarını az bulduğunuz S40, EuroNCAP testine Large Family Cars (Geniş Aile Araçları), Focus ise Small Family Cars (Küçük Aile Araçları) sınıfından girmiştir. Focus’un testten beş yıldız almasının sebebi de patenti Volvo’ya ait olan güvenlik kafesidir.

    Bir de yukarıda linkini verdiğim bilimsel koltuk güvenliği raporuna yorumunuzu hala beklemekteyim:
    Bu testte araçlardaki koltukların çarpma anındaki kamçı etkisine karşı yolcuları ne kadar koruduğu ölçülmüştü. Araçlar POOR, MARGINAL, ACCEPTABLE, GOOD olarak sınıflandırıldı. İşte BMW ve Volvo listesi:

    BMW 1 series: MARGINAL
    BMW 3 series: POOR
    BMW 5 series: POOR (kumaş koltuk)
    BMW 5 series: ACCEPTABLE (deri koltuk)
    BMW 7 series: ACCEPTABLE
    BMW X3 : POOR
    BMW X5 : POOR

    Bu da Volvo koltukları:

    VOLVO S40 : GOOD
    VOLVO V50 : GOOD
    VOLVO S60 : GOOD
    VOLVO V70 : GOOD
    VOLVO S80 : GOOD
    VOLVO XC90: GOOD

    Araçların tümü 2006 modeldir.




  • Öncelikle bunu yazmamın sebebi o veya bu markayı savunmak değildir, bunu belirteyim. Ancak bu forumda Volvo'nun 20 yıldır ölümlü kaza yapmadığını ileri sürebilecek kadar uçan kişiler de gördüm (başka topiklerde). Bu yüzden bir katkım olsun istedim.

    Başka bir topikte daha önce Amerika Birleşik Devletleri'nin resmi bir istatistik kurumunun sayfasından bir alıntı yapmıştım. 2003 yılında yollardaki tüm otomobil markaları arasında (satış adedinden bağımsız) yapılan kaza başına en az ölüm ve yaralanma E serisindeyken, VW sıralamalarda çok iyiydi. Volvo'nun modelleri, S80 dahil olmak üzere biraz şaşırtıcı derecede gerideydi (geride derken, yine iyiler arasında ama diğer bazı markalara göre kıyasla). BMW de Volvo'dan iyi durumdaydı sanırım.

    O linki arıyorum, bulursam buraya yazarım.

    Edit:

    Buldum. Volvo pek iyi sonuç almamış.

    http://www.iihs.org/sr/pdfs/sr4003.pdf

    http://www.iihs.org/sr/2005.html sitesinden diğer kaynaklara da ulaşabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 28 Kasım 2006; 9:02:08 >




  • quote:

    Giriş dostum, her fikrine katılıyorum neredeyse fakat 5 serisi ve S60 hakkındaki yorumlarını biraz değiştirmekte sanırım fayda var.. S60, 5 serisine rakiptir ve aynı sınıftadırlar.. Belki lüks yönünden 5 serisi öndedir, çünkü 5 serisi en nihayetinde bir BMW ve BMW lerin çok düşük modelleri olmadığı sürece arabayı çok güzel donattığınıda kabul ediyorum.. Volvo sadece gereklilerle donatıyor, işlevsel bir sistem sunmayı tercih ediyor. BMW ise yine işlevsel düşünüyor, bunun yanısıra güzel bir lcd ekrandan kumanda ettirmeyide unutmuyor.. Bence Volvo'nun en büyük hatası bu, açıkcası bu yönünü çok sevmiyorum fakat güvenlik benim için 1. plandadır.. Araçların fiyatı yada lüksü aynı sınıfta olmamadığı anlamına gelmez.. Volvo daha az tanınan bir firmadır, bu nedenle fiyatları BMW'ye göre daha makul.. S60 ve 5 serisinin maliyetleri arasında çok fark olacağını tahmin etmiyorum, fakat BMW çok daha pahalıya satıyor çünkü BMW adınıda veriyor yanında.. Motor gücüne gelince, giriş motorları bile tutmuyor demişdin yanılmıyorsam fakat bildiğim kadarıyla tutuyor.. BMW 2000cc motor sunuyor, aynı şekilde Volvo da 2000cc motor sunuyor.. Sonraki motorlarda BMW 4000cc ye kadar çıkıyor, bu konuda önde olabilir fakat performans olarak 250bg motorlarıyla S60 da iyi bir seviyede..



    Şimdi motoru ben sadece bir gösterge olarak ele aldım, Volvo'nun giriş motoru 126hp'lik bir 2.4 dizeldir, BMW'nin ise 163hp'lik (170, daha sonrada 189Hp olcak) 2.0ltlik dizeldir. tepe seviyeden bahsetmeye bile pek gerek yok, 5.35d'ler 5.35i'ler yeni 5.40i, sonra eski 5.45 333'lük şimdi 5.50i, ve tabiki M5. bu motorların hepsi 300hp civarı ve üzerinde.

    kaldı ki aradaki devasa fiyat farklarından bashetmeye dahi gerek yok. açıckası Volvo bu arabayı 3 serisine rakip olarak konumlandırdığını açıklarken sen nasıl 5 serisine rakip diyebilirsin ki S60 3 serisinin birazcık üzerinde kalır ama 5 serisine de çok uzaktır. BMW 5 serisinin karşılığı Volvo S80dir.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_S60 internet ansiklopedisinden de rakiplerini inceleyebilirsin.


    bununda yanında, BMW'nin adı üzerine satmadığını yukarda yazdıklarımda açıkladım, BMW sadece sunduklarıyla paralel oranda bir fiyat bekliyor alıcısından, olay bu. eğer gerçekten adı üzerinde satsaydı, her araç başına kar ortalaması ek olarak 10bin euroyu geçerdi ki bu muazzam bir rakamdır, her çalışanın bir yılda altına 7 serisi çekmesi demektir. elbette bu sektörde işler böyle işlemez.



    quote:

    giriş dostum üzgünüm ama bu yazdıklarına katılamıyorum. Benim önceki aracım Golf IV idi (Bora'nın hbsi) şimdiki de eski S40. Sizin Bora'dan farklı bulmadığınız S40, Golf'ten ve Bora'dan sadece güvenlik ve tasarımda değil sizin S40'da beğenmediğiniz yön olan yol tutuşta ve aklınıza gelebilecek her şeyde daha üstün. Ben Golfümden çok memnundum ama S40 sonrası daha iyisinin ne olduğunu görmüş bulunuyorum. S40'ın yol tutuşu hem virajlarda hem de yüksek süratlerde Golf'den daha iyi, ki Golf'ün yol tutuşu Bora'dan daha iyidir. Ek olarak S40'da elini nereye atsan kaliteyi hissediyorsun, Bora'da bunu hissetmek için S40'ı incelememiş olmak gerekiyor.
    Belki yeni S40 değil ama eski S40, C serisinin ciddi bir rakibi idi. 2000cc 163 bglik motora ek olarak 2000cc 200bglik T4 modeli de vardı, hani motor konusunda da pek zayıf olduğu söylenemez. 1600 cclik motoru ise kabul ediyorum şehir içinde kalkışlarda sorun yaratıyor ama uzun yoldaki performansı yine VW motorlarından daha iyi: ibre 160'a gelince motor böğürmüyor, hatta ibre 200'ü gösterdiğinde aracın içinde bunu hissedemiyorsunuz bile. Hacim konusunda da maalesef yanılıyorsunuz.
    Eski S40'ı yenisi ile karşılaştırdığımda yenisini güvenlik ve yol tutuşta daha iyi buluyorum ama bunun dışında eski S40 yeniye göre daha fazla Volvo ruhu taşıyor üst segmentte olduğunu hissettiriyor.
    S40'ı almadan önce foruma "Bora mı, S40 mı" diye sormuştum ve yanılmıyorsam Bora diyen olmamıştı.
    İki aracı da kullanan kişi olarak görüşüm bu. Bora lehine benim hissedemediğim farklılıkar varsa lütfen yazınız.



    Bora bir alt sınıftadır ve ben onu sadece bir fikir olsun diye verdim. elbette S40'ın Boraya karşı belli üstünlükleri olacaktır ancak Bora'nın da üretim kalitesi ve fiyatlandırması çıktığı zaman S40'dan farklı değildi. kaldı ki Borada 2.8lt'lik bir VR6 193HP'lik motor sunuyordu, bunun dışında 170 ve 150HP'lik Turbo V5 motorları vardı. eğer motor konusunda S40'ın Boraya karşı ek bir iddiası olduğunu söylüyorsanız Boranın kendi motorlarıyla S40 cevap verebileceğinden emin olun.

    Ben bunu biraz iki arabayla da vakit geçirdiğim için yazdım, eski S40 çok yakın bir arkadaşımın arabasıydı 1.8di, onu satıp 110HP'lik dizel Bora almıştı ve hem o, hemde ben o arabadan daha memnun kaldık, stili daha yenilikçi, genel kalitesi daha yüksek, ses yalıtımı ve kullanım özellikleri, koltukları direksiyonu vs daha iyiydi. yani bu sınıftaki bir Volvonun bu seviyelerde olmaması lazım, 45 metrelik fren mesafeleri ve bu denli zayıf bir şasi pek hoş karşılanmamıştı zaten. Mercedes C serisine ciddi bir rakip olmasının imkanı yok çünkü C serisi S40'ın 2 katı fiyatla satılan ve çok daha özel bir üretim.

    yeni S40 ise eski S40'ın 2.5 katı daha dirençli bir şasi, daha spor bir kullanım tarzı, elit bir hava ve genç bir tasarım sunuyor. bunun yanında motorlarıda daha çeşitli ve fiyatı daha pahalı da olsa her açıdan çok daha başarılı, kişiselleştirilebilme seçenekleri daha yüksek ve caddede kendini göstermesini biliyor. şuan 2006 modelini kullanıyorum ve eski S40la gerçekten arasında büyük fark olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. ama bir 3 serisine veya C serisine hala tam rakip olduğunu söyleyemem.




  • Herhalde Volvo'nun güvenli ve sağlam araç üretme dışında neler yaptığını bilmediğimi düşünmüyorsunuz Volvo'nun Göteborg'daki tesislerini gezdim. Buraya gitmeden önce de Volvo hakkında bilgi sahibiydim ama gördükten sonra bir kez daha Volvo'nun öncelikli derdinin güvenli ve sağlam aile otomobili yapmak olduğu yönündeki fikrim kat be kat güçlendi. Buna ek olarak, Türkiye'deki Volvo sahipleriyle Avrupa-Amerika'daki Volvo sahiplerinin Volvo tercih etme sebeplerinin birebir örtüşmediğini de ekleyeyim.

    Bunun dışında; yahu elbette dizayna da bakacak ama güvenlik elverdiği ölçüde bakabiliyor işte. Volvo mühendisleri öncelikle aracı güvenlik yönünden tasarlıyor, daha sonra güvenliğe zarar vermediği ölçüde iç-dış dizaynla vs. ilgileniyorlar. Oysa diğer çoğu lüks firma önce dizayn, görünüm vs deyip sonra güvenliğe bakabiliyor. Örnek mi? Yukarıda fiyatı 223 bin Avro olarak verilen araç yine yukarıdaki sayfalarda linkini verdiğim koltuk güvenliği testinden C30 kadar bile başarılı olamamıştır. Oysa BMWci arkadaşlar çok kızıyorlar Volvo ile BMW karşılaştırmasına. Kusura bakmasınlar ama ortada bir gerçek var. 223 bin avroluk BMW'nin koltuğu 25bin Avroluk C30 koltuğu kadar yolcuyu koruyamıyor! Volvo'nun tüm modelleri bu testten tam not almışken; yine örneğin X5 aynı testten en kötü sonucu almıştır. Şimdi anlaşılabiliyor mu BMW'nin bugün bile Volvo kadar neden güvenli olamadığı. Volvo kadar güvenli olabilmek için güvenlik meselesini Volvo kadar dert edinmek gerekiyor. BMW ve Mercedes'de Volvo'nun Göteborg'daki Çarpışma Test Merkezi'ni aramaya gerek yok; çünkü, o kadar kapsamlısına sahip değiller. Volvo'nun merkezi tarihe geçti; her belgeselde orası gösteriliyor!

    http://www.metacafe.com/watch/394573/volvo_crash_test_center/




  • bu söylentiler yalanlanmıştı önceden.

    http://www.msnbc.msn.com/id/18916867/
  • Nedense böyle konular hep yalanlanır, sanırım borsayı düşünerekten ama sonunda satış gerçekleşir.

    Ateş olmayan yerden duman çıkmaz...

    http://www.reuters.com/article/businessNews/idUSL2836370120070528?feedType=RSS&rpc=23



    quote:

    Orjinalden alıntı: giriş?

    bu söylentiler yalanlanmıştı önceden.

    http://www.msnbc.msn.com/id/18916867/





  • resmi olarak ford tan açıklama geldi zaten..
    açıklama kesinlikle böyle bir satışın gerçekleşmeyeceği yönünde.

    Ford is not in discussion with BMW, or any other company, in regards to a possible interest in Volvo,” said John Gardiner, a Ford spokesman


    ayrıca yazıda fordun bunu geçmiş yıllardada yaşadığını ve asıl amacın ford mo.co ya bağlı birimlerin
    global değerini belirlemek olduğunu yazıyor..

    yani kısaca adamlar piyasayı yemleyip, gelen tepkileri ölçmüşler..

    kaynak:www.forbes.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alysentr -- 8 Haziran 2007; 1:19:27 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Kendimce çok basit yorumlar yapacağım.

    BMW, volvodan çok üstün bir markadır.

    BMW her zaman yol tutuş, direksiyon hissi yani sürüş dinamikleri gibi konularda dünyanın en iyisidir, bu konuda BMW ile yarışacak bir firma varsa bu kesinlikle volvo değildir.

    Bir BMW nin daha lüks olabilmesi için full volvoya karşı kesinlikle full olmaya ihtiyacı yoktur.

    BMW, motor üretir, her yıl dünyanın en iyi motorlarını üreterek ödülleride de toplar.

    Ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı ; aynı özellikte iki model arasında BMW , volvonun neredeyse 2 katı daha pahalıdır.

    Güvenlik açısından ise BMW de güvenli bir araçtır. O kadar iyi sürüş dinamikleri vardır ki ....


    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Wartox'a ben de katılıyorum. BMW daha gösterişlidir. İnce işçiliği daha iyidir ve full bir BMW full bir Volvo'dan daha lükstür. Ancak ben de herhangi bir kazada aynı sınıftan bir BMW'nin içinde olmaktansa Volvo'nun içinde olmayı tercih ederim. Volvo'nun donanımının kullanımı daha basit, kolay ve işlevsel olduğundan yol hakimiyetiniz daha fazladır. Ayrıca BMW'ye o kadar parayı verip arkadan biri çarptığında kamçı etkisinden boynumu kaybetmek istemem. Burada karşılaştırdığımız BMW 5 serisinin koltukları güvenlik testinde en düşük puanı aldı. Volvo'nun modellerinin tümünde kullanılan koltukları ise tam not aldı, en küçük model S40 dahil. MErak eden için test burada:http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf





    ama daha geçen gün sen diyordun , şu zamanda ncapdan 4 yıldız alan bir aracı kınarım diye , almam diyordun .. bmw 5 serisi 4 yıldız farkındaysan .. ?? nasıl oldu smdı bu ...


    nyse ben yorumumu yapcak olursam eger gercekten dusundurucu fakat , farklı bir tarz için s80 tercih ederim ..ama genede alma durumunda herseyını araştırdıktan sonra kararım değişebilir cnku 5 serisinede hayranım..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.