Şimdi Ara

TENEKE gibi arabalar!!(güvenlikle ilgili)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
80
Cevap
0
Favori
7.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar bu konuda bilgisi olan var mı mesela güvenlik konusunda avrupa da çarpısma testlerinde 5 yıldız almış 206 ve bunun gibi birkaç arabanın en ufak kazalarda bile teneke gibi yamulduğunu şahit oldum..bu güvenlik olarak çok kötü bi sonuç...

    bildiğiniz sağlam kasa araba marka modelleri neler yakın çevremdeki arkdaslar ford ve opel in bu konuda iyi oldugunu söylüyolar bilmiyom ne kadar dogru

    ben kendimde hep mercedes in sağlam kasa sı şasi sı olan arabalar yaptıgını düşünmüşümdür

    ewet bu konuda ki yorumlarınızı bekliyorum



  • Arkadaşım bu çarpışma testleri belirli kriterlerde yapılıyor ve genelde gerçek hayatla birebir tutmuyor bi kere bunu herkes kabul etsin. Gelelim sağlamlığa. Mercedes gerçekten şasi bakımından çok sağlam ve taviz vermiyor fakat kaportası yeni çıkanların bakalit tarzı özellikle kaputlarına bakın. Bir diğer örnek megane 2 ve clio ların ön çamurlukları plastik...... Genelde kanı sağlam arabanın kaportası sağlam olur ve BÜKÜLMEZ.. Ama çağımızın standartlarında yanlış.Neden yanlış sen kaza yaptın ve arabanın burnu yamulmadı diyelim.Arba bi anda duracak ve emniyet kemeri olsa dahi sen hareket edeceğinden kaburgaların kırılacak ve muhtemelen öleceksin. İşte herkesin yeni araçlarda hata diye gördüğü doğru.Araba sizin üstünüze gelen enerjiyi azaltmak için BELİRLİ YERLERİ bükülür. ve daha bi ton güvenlik önlemi vardır. Artık sağlamlık kasa sacının kalınlığı değildir Euro n cap ve diğer testler referanstır ancak ben sağlamlık sıralaması yapsam ülkemizdeki araçlar arasında:
    -JAGUAR
    -VOLVO
    -SAAB
    -MERCEDES
    -BMW
    Sağlamlıkta bunların üstüne tanımam.....................Tabi kendi sınıfında.................




  • 206 yı kim 5 yıldızlı yaptı?

    zorlama 4 yıldız

    http://www.crash-test.org/marques/resultat.php?mod=peu206_2000
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım bu çarpışma testleri belirli kriterlerde yapılıyor ve genelde gerçek hayatla birebir tutmuyor bi kere bunu herkes kabul etsin. Gelelim sağlamlığa. Mercedes gerçekten şasi bakımından çok sağlam ve taviz vermiyor fakat kaportası yeni çıkanların bakalit tarzı özellikle kaputlarına bakın. Bir diğer örnek megane 2 ve clio ların ön çamurlukları plastik...... Genelde kanı sağlam arabanın kaportası sağlam olur ve BÜKÜLMEZ.. Ama çağımızın standartlarında yanlış.Neden yanlış sen kaza yaptın ve arabanın burnu yamulmadı diyelim.Arba bi anda duracak ve emniyet kemeri olsa dahi sen hareket edeceğinden kaburgaların kırılacak ve muhtemelen öleceksin. İşte herkesin yeni araçlarda hata diye gördüğü doğru.Araba sizin üstünüze gelen enerjiyi azaltmak için BELİRLİ YERLERİ bükülür. ve daha bi ton güvenlik önlemi vardır. Artık sağlamlık kasa sacının kalınlığı değildir Euro n cap ve diğer testler referanstır ancak ben sağlamlık sıralaması yapsam ülkemizdeki araçlar arasında:
    -JAGUAR
    -VOLVO
    -SAAB
    -MERCEDES
    -BMW
    Sağlamlıkta bunların üstüne tanımam.....................Tabi kendi sınıfında.................


    arkadadım haklısın söylediklerin de
    demişsin kaza anında arabanın kasasının bükülmesi iyi bi sey bütün gücün kendi üstümüze binmesını engelliyo bi nevi bizi koruyo ewet dogrudur ama
    bazı araçlarda senin dedigin gibi bükülme olmuyo teneke gibi yamuluyo yamulma o kadar çok oluyo ki karsıdan sana carpan arabanın tamponu ağzına gircek kadar oluyo...yani demek istedigim buydu

    örnegin ben geçen ay getz e çarptım benim palio yla (tabi benım ön tampon plastik olması da etkili) arabanın ön konsol dagıldı bi de hic hızlı degildim 90 la fln carpmıs olsaydım direk ölüm olabilirdi yani olay

    yukarda modellerin yazdıgının yanın da ben orta sınıf arabaları merak ediyom ford opel reno olsun bunlarda durumlar nasıl acaba




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    206 yı kim 5 yıldızlı yaptı?

    zorlama 4 yıldız

    http://www.crash-test.org/marques/resultat.php?mod=peu206_2000



    bi ara 5 yıldız dı o,

    istedigi kadar yıldız alsın ne yazar ben onla kaza yapmıs araba gordum karsıdan gelen carpan arabanın motoru 206 kullanan adamın agzına kadar girmisti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: donnıedarco


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    Arkadaşım bu çarpışma testleri belirli kriterlerde yapılıyor ve genelde gerçek hayatla birebir tutmuyor bi kere bunu herkes kabul etsin. Gelelim sağlamlığa. Mercedes gerçekten şasi bakımından çok sağlam ve taviz vermiyor fakat kaportası yeni çıkanların bakalit tarzı özellikle kaputlarına bakın. Bir diğer örnek megane 2 ve clio ların ön çamurlukları plastik...... Genelde kanı sağlam arabanın kaportası sağlam olur ve BÜKÜLMEZ.. Ama çağımızın standartlarında yanlış.Neden yanlış sen kaza yaptın ve arabanın burnu yamulmadı diyelim.Arba bi anda duracak ve emniyet kemeri olsa dahi sen hareket edeceğinden kaburgaların kırılacak ve muhtemelen öleceksin. İşte herkesin yeni araçlarda hata diye gördüğü doğru.Araba sizin üstünüze gelen enerjiyi azaltmak için BELİRLİ YERLERİ bükülür. ve daha bi ton güvenlik önlemi vardır. Artık sağlamlık kasa sacının kalınlığı değildir Euro n cap ve diğer testler referanstır ancak ben sağlamlık sıralaması yapsam ülkemizdeki araçlar arasında:
    -JAGUAR
    -VOLVO
    -SAAB
    -MERCEDES
    -BMW
    Sağlamlıkta bunların üstüne tanımam.....................Tabi kendi sınıfında.................


    arkadadım haklısın söylediklerin de
    demişsin kaza anında arabanın kasasının bükülmesi iyi bi sey bütün gücün kendi üstümüze binmesını engelliyo bi nevi bizi koruyo ewet dogrudur ama
    bazı araçlarda senin dedigin gibi bükülme olmuyo teneke gibi yamuluyo yamulma o kadar çok oluyo ki karsıdan sana carpan arabanın tamponu ağzına gircek kadar oluyo...yani demek istedigim buydu

    örnegin ben geçen ay getz e çarptım benim palio yla (tabi benım ön tampon plastik olması da etkili) arabanın ön konsol dagıldı bi de hic hızlı degildim 90 la fln carpmıs olsaydım direk ölüm olabilirdi yani olay

    yukarda modellerin yazdıgının yanın da ben orta sınıf arabaları merak ediyom ford opel reno olsun bunlarda durumlar nasıl acaba

    Bak sen 100 le git karşıdaki 80 le gelsin ve kafa kafaya gir çarpışma şiddeti ne biliyomusun? 180 le bi yanı kayadan düzlük olan dağa girme gibi bırak orta üst sınıfı hiç bir sınıf araçtan sağ çıkamazsın. O eğilme ve kasma olayları farklı her araçta güvenlik kafesi denilen bi bölüm vardır ve asıl sağlamlığı tarışılması gereken bölüm burasıdır. Yoksa kaput kasılır içeri girer veya göğüsü kasar bunlar önemli değil. önemli olan sana sağladığı bükülmez alan. Söylediğin sınıftada bence ford




  • üst sınıf VOLVO ve SAAB.
    orta sınıf VOLVO S 40
  • İsveççiyiz he???????????bendende +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci

    İsveççiyiz he???????????bendende +1


    Tabi hocam.
    Teknoloji, konfor, performans tartışılır, çok daha iyileri belki bulunur ama,
    Güvenlik dedin mi İsveççiyiz elbette...
  • belli limitlerden sonra isveç çeliği de kurtarmaz

    hiçbir otomobil güvenli değildir.

    bu örneği vermek istemezdim.bu da volvo

    http://welovekelleyanne.blogspot.com/2004/11/article-about-accident-wphoto.html

    bu da belli limitlerdeki crash test volvo suv golf e çarpmış.

    golf ün hali hakkında yorum yapmıyorum









  • valla skoda octavia ile yaptığımız muhteşem kazadan bile sıyrıksız çıktığımıza göre baya sağlam arabaymış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    belli limitlerden sonra isveç çeliği de kurtarmaz

    hiçbir otomobil güvenli değildir.

    bu örneği vermek istemezdim.bu da volvo

    http://welovekelleyanne.blogspot.com/2004/11/article-about-accident-wphoto.html

    bu da belli limitlerdeki crash test volvo suv golf e çarpmış.

    golf ün hali hakkında yorum yapmıyorum








    Belirli bir hızın üzerine çıkıp ivme kazanmış bir kütlenin içinden canlı çıkmak zordur.
    Doğrudur
    Ancak Volvo'da canınızı kurtarma şansınız daha fazladır.
    Aşağıdaki araçlarda canını kaybeden olmamıştır.
    Özellikle trenin altında kalan Volvo'daki kişi, başında ufak bir şişlik oluştuğu gerekçesiyle sadece 1 gece hastanede müşahade altında tutulmuş.
    Ama siz siz olun Volvo'nuz da olsa işin suyunu çıkarmayın.
    Yoksa Akıncl'ın gösterdiği resimdeki akibetle karşılaşmanız kaçınılmaz.











    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi robespierre -- 14 Şubat 2006 23:46:49 >




  • hayır arkadaşım volvo da olsa hummer da olsa

    canlı çıkma olasılığı daha yüksek şeklinde bilimsel bir veri ortaya koyamazsın.

    alınan darbenin açısı şiddeti çarpan ya da çarpılan kütlenin hızı ve ağırlığı.

    çok parametre var

    ortaya bir formul geliştirip volvo dan sağlam çıkma olasılığım golf den daha çok diyemezsin

    ikisinden de ya da şöyle söyliyim :

    her otomobilde ölebilirsin de sağ çıkabilirsin de

    bunun bir hesabı yok

    ancak şöyle diyebilirsin belli limitler ve belli açıda esnek bariyere olan çarpışmada.yanda belli limitlerdeki yandan ve arkadan çarpmada.(yandan ve arkadan otomobil değil kütle çarpıyor)

    5 yıldız alan araç 4 yıldız alana oranla içindeki insanı daha iyi korur ve ölme şansını azaltır

    belli limitlerden sonra bütün otomobiller tabuttur

    kesinlikle altımda volvo var bana birşey olmaz şeklinde yüksek süratlere bilmediğiniz yollarda çıkmayın

    çok usta sürücü de olsanız bir çukur Allah korusun, ardımızda üzülen insanlar bırakmamıza sebep olur.




  • daha oncede yazmistim buraya da yazayim

    Sehir icinde yaptiginiz kazalar nedeniyle arabanizin kaportasinin dagilmasi

    O aracin Saglam Koruma barlari olmadigini

    Ya da Sasisinin saglam olmadigini

    Kanitlamaz Cunku gunumuzde hafiflik(ekonomi) ve Saglamlik bir arada yapilmali bu kurali ihlal eden araclara zaten biz taniyoruz Mercedes Volvo saab audi vs vs Ancak hangimiz daha fazla yaktigini/Servisinin ucretini/Kaskosunu vs vs bilerek gidip bu marka sinifindan araclara sahip olacak kosullara sahibiz ki ?

    Biz insan degilmiyiz ? Bu soruyu Bilen Orta - Orta ust markalar (gunluk gordugumuz markalar) Arabanin ufak kazalarda dagilmasini saglayarak Daha ekonomik bir maliyetle ve Guvenlik barlari daha fazla gelistirerek bizim can guvenligimizi sagliyor.

    Kafadan carpmalarda her nekadar bu olay gecersiz olsada(kac kaza da kafa kafaya carpisma var) Arkadan carpmalar icin gecerli olan bir fizik kanuna dayaniyor bu arabalarin kaportalarinin parcalanmasi.
    Carpmadan sonraki tepkimede ne kadar az yuk olursa o kadar az arac elemanlarina yuk biner yani bir baska degisle nekadar fazla parca firlarsa aracinizdan O kadar az yaralanirsiniz.

    Tabi bu aractan yuku hafifletmek icin yapilan birseydir sizi asil koruyan Guvenlik kafesi ve darbenizi emende airbaglerinizdir.




  • Ben anlatamıyorum heralde saydığın markalarda güvenli değil.

    hiçbir otomobil güvenli değil

    istersen trilyoner ol maybach al fark etmez.

    bu da bmw 7.45

    ya da daha ucuz vw beetle fak etmiyor.

    yanlış anlaşılmasın bunları sadece süratin neler yapabileceğini anlatabilmek için gösteriyorum















  • hocam dünyanın en sağlam arabası renault dur
    itirazı olan varmı
  • Akıncl Arkadaşım,
    İnsanlar kendilerince güvenli olduğunu düşündükleri otomobilleri sayıyorlar.
    Kimsenin şu araç içinde ölmezsin gibi bilimselliğe dayanmayan bir iddiası yok.
    Neden bunları bilimsel bir tezmiş gibi algılayıp ısrarla "Hayır-Yanlış vs." gibi ifadelerle çürütmeye çalışıyorsun anlayamadım.
    Dolamışsın diline "Hiç bir araç güvenli değil" diyip duruyorsun.
    Zaten böyle bir iddia yok.
    Belirli bir hızla ilerleyen ve aniden durna-çarpan savrulan bir metal yığının %100 güvenli olmayacağını çocuklar bile bilir zaten.
    Firmaların bazı konulara verdikleri önem, kaza istatistikleri ve yaşanmış olayları göz önüne alarak konuşuyorum.
    Bir başka yazımda Volvo S 80 ile kaza geçiren bir arkadaşın hayatının nasıl kurtulduğunu anlatmıştım.
    Tesadüf Ankara grup Volvo'da çalışan ve foruma üye olan bir arkadaş aracı gördüğünü ve inanamadığını söylemişti.
    Yaşanan bu olay dışında illa ki istatistik de istersen, Saab'la ilgili bir araştırma var okumanı tavsiye ederim.

    Saab 9-5 ve Saab 9-3 hatchback, sigorta şirketi Folksam tarafından yapılan araştırmaya göre ülkenin en güvenli otomobilleri olarak belirlendi. Saab 9-5 ve Saab 9-3 hatchback, İsveç'in en önemli sigorta şirketi Folksam tarafından gerçekleştirilen en son trafik kazaları araştırmasından hemen sonra ülkenin en güvenli otomobilleri olarak belirlendi.
    'Otomobiliniz Ne Kadar Güvenlidir ?" başlıklı Folksam raporu her iki yılda bir yayımlanıyor ve elde edilen bulgular, 138 çeşit farklı otomobil modellerinin katılımı ile İsveç yollarındaki kazalarda meydana gelen kişisel yaralanmaların bir değerlendirmesine dayanıyor.

    Folksam'ın en güvenli otomobil ödülünü kazanan Saab 9-5 ve 9-3 hatchback otomobillerin en düşük yaralanma riskini taşıdıkları da belirlendi. Elde edilen bulgular, 1994'ten beri İsveç'te meydana gelen, otomobilin - otomobil ile çarpıştığı ve 35,400 kişinin yaralandığı 94,100 otomobil kazasının analiz edilmesine dayanıyor. Yeterli veriler sağlanan her bir otomobil modeli için bir yaralanma riski ölçümü üretiliyor. Folksam'ın genel ödülünün yanısıra Saab 9-5 ve 9-3 hatchbak'in her ikisi de kendi segmentlerinde, diğer bir deyişle büyük ve orta-boy segmentde en iyi dereceyi aldı. Saab 9-5, iki yıl önce de yine en güvenli otomobil ödülünü kazanmıştı. Her iki model, Saab'ın gerçek-yaşam güvenliği felsefesine göre geliştirildi. Saab'ın gerçek-yaşam güvenliği felsefesi, gerçek yollarda gerçek çarpışmalarda neler olduğunu aynı şekilde kopyalamak üzere tasarlanan çarpışma testleri ve bilgisayar simülasyonlarına dayanıyor. Bütün bunlar, bir Saab veri-tabanından çıkartılmış olup İsveç yollarında Saab otomobillerini kapsayan şu anda 6,100'den fazla gerçek-yaşam kazalarını kapsıyor. Saab Automobile'de Çarpışma Güvenliğinin Geliştirilmesi Bölüm Başkanı Per Lenhoff, bu konuda şu açıklamayı yaptı: "Bu en sonuncu Folksam raporu, otomobil güvenliği alanında gerçekleştirdiğimiz uzun-dönemli çalışmalarımızın ne kadar etkili olduğunu daha ileri düzeyde bağımsız bir şekilde onaylamaktadır. Günümüzün Saab 9-3 Sport Sedan modeli bu sonuçlara dahil edilmemiştir, çünkü elimizdeki veriler henüz yeterli değildir, Saab 9-3 Sport Sedan'ın da yakın gelecekteki çalışmalarda en mükemmel performansı göstermesini bekliyoruz."

    Sen ister kabul et ister etme ben Saab ve Volvo'da araştırma ve yaşanmış olaylardan yola çıkarak canlı çıkma şansınız (dikkat edersen şansınız diyorum %100 güvenlidir gaza basın hiçbirşey olmaz demiyorum) kurtulma ihtimaliniz daha fazla diyorum.
    Koskoca iki firma, imajlarını tamamen güvenlik üzerine kuracaklar, sanal ve gerçek ortamda yüzlerce crash test yapacaklar, araştırma sonuçları ortaya konacak, ondan sonra biz "canlı çıkma olasılığı daha yüksek" diyemeyeceğiz öyle mi?
    Evet hiçbir araba size içinden canlı çıkma garantisi vermez, ama Saab ve Volvo'da eğer şanslıysanız ve abartmamışsanız kurtulma şansınız diğerlerinden daha yüksektir.




  • ok arkadaşım

    sen volvo-saab dan sağ çıkma ihtimali daha yüksek diyorsan öyle olsun.

    ben böyle bir ihtimalin formulize edilemiyeceğini söylüyorum hepsi bu.

    aynı şeyi söylüyoruz:

    hiçbir araba size içinden canlı çıkma garantisi vermez
  • -Saab
    -Volvo
    -Merso, Bmw, Audi

    Euro-Ncap için özel bir düşmanığım yok. Hatta testin küçük te olsa faydaları var. Ön konsolun yumuşak malzemeden yapılması, emniyet kemer sistemlerinin geliştirilmesi, iki aşamalı havayastıkları vs. gibi. Ancak kaza yanıltıcı ve yıldız işi pazarlama stratejisi. Profesyonelce yönlendirme amacı güdüyorlar. Volvo yıllarca güvenlik üzerine oynadı ama Euro-Ncap'teki muhteremler gibi bel altı vurmaya tenezzül etmedi. Euro Ncap ilk çıktığında çok güvenilen markalar 2-3 yıldız almıştı. Çarpma testi gerçek bir kaza olmadığı için en sağlam araçlar bile testte rezil olmamak için düzenleme yapmalıydı.
    Birden beklenmeyen bir kahraman fonda Story of the Year'dan And the hero will drown çalarken sahneye koşarak çıktı.

    Bu bizim Reno'ydu* Neredesin gözüm dedim?
    Bizim emektar havalanmış bana "fck you Turco" dedi. Ardından Fransızca sıraladı.
    Ben de düz gittim tabi. Ulan gazyağı tenekesi dedim, bizim memleketin sırtından zengin oldun bize mi posta koyuyosun?
    Altta kalmadı lafı yapıştırdı: Hadi yaşadınız "Renault 12 TC" modellerini satışa sunuyoruz sizin orda. Milli hassasiyetlerinizi düşünerek T.C. yaptık dedi pişkin pişkin.
    Lan Megane'ı biz üretiyoruz çapsız sen ne zırvalıyorsun dedim. Tamam o zaman dedi arkadaşlara söyleyeyim kartlı çalıştırma sistemini sizin için elden geçirip tesbihe uyarlasınlar diyince benim v kayışı koptu.
    Neyse konu tatsız, detayları geçiyorum. Bu sahneye çıkıp kendisini 5 yıldıza layık gören kuruma teşekkür etti. Yavşaklığın bini bir para sormayın gitsin.
    Bizim Türkiye'nin Yıldızlarının jürileri bile burdakilerden kalitelidir diyim siz anlayın durumu. Sonra sırıtarak E-Ncap temsilcisi "yıldızın parlasın" dedi ve ayağa kalkıp alkışlamaya başladı. Tabi ardından bütün salon çobana uydu. Bizim imam-cemaat ilşkisi olarak not düştüm.
    Bizde küslük olmaz, arkamızdan barbar demesinler diye kuliste yanına gidip gönlünü alayım dedim. Benden önce odaya Euro-Ncap'ciler daldı. İçerden kahkahalar kıkırdamalar gelince ben tırstım. Bunların özgürlüklerinin sınırı olmadığından sakata gelmeyek diyerek yolumu tuttum.
    Ben Türkiye'ye varmadan bunların reklamları ulaşmış bile. Birkaç aya kalmadı diğer modelleri de gökte yıldız bırakmadılar. Tabi benzer markalar da benzer sonuçlar aldılar. Fakat tahrikmili bizim emektardı.
    Bunlarda iş yok deyip döndüm yönümü Tofaş'a doğru. İtalyanlar Frenklerden daha delikanlıdır diye düşünerek çaktım selamı.
    Aleyküm selam, gel spagetti yiyoruz buyur dediler. Yok sağolun ben tokum dedim cevaben. İtalyan müdür geldi bana bilgi verdi. İşte doblo şöyle böyle babında. Yılın ticari aracı seçildi felan.
    Portakal orda kal dedim. Sınıfında ondan iyi araçlar yok mu deyince ben bu bozuldu ama belli etmedi.
    Hepimiz Bizans'ın çocuklarıyız hehehe deyince;
    Kürşat Tüzmen'in ünlü vecizesiyle cevap verdim: Höst ulan ben Osmanlı çocuğuyum, Avrupalı ne çocuğu olduğunu iyi bilir.
    Bizim Sicilyalılar senin kadar tantana yapmaz dedi.
    Kuş serisiyle bizi nasıl soydunuz yıllarca dedim, utanır sanarak
    Arsız gayet rahat bi şekilde cevapladı: Biz düzenimizi yukardan tutmuştuk. Bugün de değişen bişey yok. Doblo taksi olarak tek seçenek olacak dedi.
    Ulan dedim misyoner çocuklarıyla işbirliği yapmışsınız ama birşeyi unutmuşsunuz krediler cazip hale gelince biz de Ford'a dönücez.
    Yukardan dikkatimi çekti adamın biri bana el kol haraketi yapıyordu.
    Ne var soytarı babında elimi kaldırdım
    Bir baktım Bartholomeos, Rahmi Koç, Aydın Doğan ve Abdülkadir Aksu orda.

    Dedim bu memlekette yaşanmaz...




  • Arkadaşlar Şaka maka bu XC-90 da tam hayvan
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.