< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Lydsto R1 Temizlik Robotu (68. sayfa)



-
-
Merhaba,
"Robogil'in de yarın öbür gün bir mağduriyet yaşatmayacağı belli olmaz." yorumunu yapmışsınız.
Malumunuz, dünyanın en büyük finans kuruluşu Lehmann Brothers 2008 yılında bir gün içerisinde battı ve tüm müşterilerini mağdur etti!
Bu nedenle aynı risk Arçelik, Beko, Karaca, Irobot, Miele, Sherman, Tefal, Evafone, Fakir, Samsung gibi markalar için de geçerli değil mi?
Bunların da bir gün müşterilerine bir mağduriyet yaşatmayacağını söyleyebilir miyiz?
Şikayet sitelerini bir inceleyin derim!
Ticarette risk her zaman vardır ve ne yazık ki firmalar gibi müşteriler de bu risk altındadır.
Tabi riski faktörünün iki önemli çarpanı vardır; biri "Olasılık" çarpanı, diğeri "Etki" çarpanı..
Örneğin yeni yürümeye başlayan bir bebeğin düşme riskini hesaplarsak; olasılık çarpanı yüksek, ancak etki çarpanı düşüktür. Yani bebek sık sık düşse de zarar görmez. Buna "Kabul Edilebilir Risk Seviyesi" denir.
Bir de yaşlı bir bireyin düşmesini örnek olarak ele alalım. Bu durumda olasılık çarpanı düşük olmasına rağmen etki çarpanı yüksektir. Çünkü sakatlanma ve hatta ölüm riski barındırabilir. Bu nedenle buna (olasılık çarpanı düşük de olsa!) "Kabul Edilebilir Risk Seviyesi" diyemeyiz.
Eğer Risk faktörü "Kabul Edilebilir" seviyenin üzerine çıkıyorsa, hem "Olasılık" hem de "Etki" çarpanlarını düşürecek yönde tedbirler almanız gerekir!
Düşük fiyatlı (veya düşük kalitede diyelim!) bir robot satın almak, olasılık faktörünü düşürmez, tersine arttırır!
Bu nedenle iyi bir robot süpürgeye iyi bir fiyat vermeniz gerektiğini kabullenmelisiniz..
Robotunuz arızalandığında satış sonrası gerekli teknik desteği alamayıp robotunuzun tamamen çöp haline gelmesi (veya paranızı geri alamamanız da) aldığınız riskin "Etki" faktörüdür.
Satış Sonrası Destek Hizmeti olmayan bir ürün alayım demek de üstlendiğiniz riskin "Etki" faktörünü azaltmaz, tam tersine maksimize eder!
Bu nedenle robot süpürge satın alırken arıza oranı düşük ve kendini kanıtlamış/denenmiş bir ürün ve yeterli seviyede "Satış Sonrası Destek Hizmeti" verildiğinden emin olduğunuz firmaları seçmenizi öneririz!
O firmaları nasıl seçeceğiniz sorusuna gelirsek, kısaca bir kaç başlıkta özetlemeye çalışayım:
1. Yalnızca "Robot Süpürge" sektöründe mi faaliyet gösteriyor yoksa esas işi başka da bir de robot süpürge mi satayım demiş? Veya binbir çeşitçi mi?
Robot Süpürgeler, hem hızla gelişen yüksek teknolojisi, hem de toz ve nem içinde çalışan elektronik bir ürün olması nedeniyle özel önem ve odaklanma istiyor. Yarı zamanlı yapılacak bir iş değil veya biz de getirelim bir tane bulunsun ürün gamımızda anlayışı ile olmuyor! (Bakınız Homend ve Karaca)
2. Teknik servis yatırımı yapmış mı? Yani cep telefonu servislerinle taşeron olarak mı anlaşmış yoksa kendi teknik servisini mi kurmuş, kendi teknik personeli var mı?
Kendi teknik servisi yoksa, yarın başka ürün popüler olunca onu getirir satar.. Siz de teknik servislerle uğraşıp durursunuz!
3. Yedek parça stoğu mevcut mu? Yedek parça yatırımı önemlidir. Tabi yedek parça derken hepa filtre, pil, fırça gibi sarf malzemelerini kastetmiyorum. Anakart, motor, tekerlek gibi piyasadan temin edemeyeceğiniz ve teknik serviste değişen parçaları kastediyorum.
4. Aradığınızda karşınızda muhatap bulabiliyor ve muhatabınız sorununuzun çözümünde size yardımcı olmaya çalışıyor mu?
5. İlgili firma yalnızca internette mi satış yapıyor yoksa mağazalarda da fiziksel olarak ürün teşhiri ve satışı var mı? Kurumsal satıcılarla çalışıyor mu?
Emin olun kurumsal satıcılar ve mağazalar firma ve ürünler hakkında sizlerden çok daha iyi ve uzun bir şekilde araştırma yapar ve satış ortaklığı için karar verirler!
Sonuç olarak, bu kıstasları sağlamak ve Risk Faktörünü sıfırlamak için Robogil gerekli önlemleri kuruluşundan itibaren almış ve almakta olan bir firmadır.
Tabi ki yaşanan pandemi, ABD-Çin ekonomik savaşı, üretici fiyatlarının artması, üreticiler ile yaşanan muhtelif sorunlar ve ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik koşullar ne sizin ne de bizim etki edemeyeceğimiz risk faktörleri içermektedir.
Bu nedenle bu devirde ticaret yapmak için elini taşın altına koyan firmaları da eleştirirken biraz daha insaflı olmanızı dilerim.
Allah utandırmasın...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BravoUno -- 3 Mayıs 2021; 16:28:37 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Şahsen benim için değiyor Hocam bunlarla uğraşıp peşinde koşacak zamanım yok ne yazıkki. Başka biri diyebilir tabi benim zamanım var bu işlerle uğraşırım servisi takip ederim o başkaquote:
Orijinalden alıntı: SkiP_
Hocam ben fahiş fiyat farkı değmez diyorum. Yoksa tabiki 500-700 lira arası makul farklar. Ben bunları yazdığımdan bu yana firma ürünlerinde 1000-1500 lira civarı fiyat kırdı ve aynı hizmet kalitesi sözüyle.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tam tersine, cevabım politik değil hakkaniyet çerçevesindedir.
Satın alan 100 küsur kişiden 2 tanesinde memnuniyetsizlik var bildiğim kadarı ile. Ekay dışında ithal eden firmalarda da sorun oranı çok çok az. Sizlerinki arıza, şanssızlık veya beklentileri karşılayamaması - çok doğaldır, olabilir.
Mesajımda çok açıkça yazdım, ne memnuniyetsizliğinizden dolayı size bir laf edebilirim, ne de iki sorunlu robot çıktı diye firmayı yerin dibine batırabilirim.
Ama şunu tabii ki yapacağım: Firma söz verdiği düzeltmeleri yapmaz, kronik denilebilecek arızaları gidermez veya gerekli önlemleri almaz ise, bunu da tüm forumlarda dile getireceğim ve çözülmesine çalışacağım. Bu, sektörün en eskisi olarak bir anlamda benim görevim.
Saygılarımla
-
Güzel özetlemişsiniz.
Altına yazacak çok şeyim var ama konuyu uzatıp 'tüketici daima haklıdır' argümanının sulanmasını istemiyorum.
Katılımınız için teşekkür ederim.
-
Ali hocam o 100 kişide 2 olan da zaten muhtemelen bu şahıs yani aynı kişi..
Başta millete burada atarlanıyordu hadsizce, yere göre sığdıramıyordu ürünü niye çünkü kendince yanlış bir karar almış olamazdı kendini ikna edemiyordu..
Sonra ne olduysa fikri değişti, (cayma hakkını kullanamadı muhtemelen) ortada belirgin sorunu ile ilgili en ufak bir emare yok ama şöyle böyle diyerek sonradan yanına da yoldaş arar oldu çıktı..
İnsan biraz dürüst olur ...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Saygılar diliyorum...
Öncelikle mağduriyet yaşanma durumunu kasıtlı yapacağınızdan değil, ülkenin çalkantılı ekonomik durumundan dolayı yazdım. Burayı bir açmış olalım.
Bunun haricinde;
Ben sizin hizmet kalitenizi hiç bir zaman eleştirmedim, zaten henüz deneyimleme şansına sahip olmadım. Ürünlerinizi de hic eleştirmedim, hatta geçmiş mesajlarımda önerdiğimi bile görebilirsiniz.
Yine daha önce yerli firmalarımızı bazı konularda eleştirdiğim mesajlarımla sabittir. Yani size özel bir durum değil.
Sadece benim gözümde yanlış bir fiyat politikası izliyordunuz, son 1 aydır bu yanlışınızdan dönmeye başladığınızı farkediyorum ve bu sevindirici.
Umarım yerli markalarımız daha çok gelişir, kalkınır ve her sektörde ülke piyasamizin mutlak hakimi olurlar. Hakkıyla yapanlar için bu temennim tabi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O konuda yanılıyorsunuz, iki kişiyi de ben tanıyorum.
Sizden de forum yöneticisi olarak ricam, polemiğe yol açan konulara girmemenizdir. Forum öğretici ve sorun çözücü amacından uzaklaşıyor karşılıklı atışmalar olunca.
Taraflar tartışmayı çok istiyorsa özelden devam edebilirler ancak buradaki düzenli takipçileri küfürleşmeye varan yazışmalar ile meşgul etmeye kimsenin hakkı yok.
Saygılarımla
-
Ali abi bende cihazda
İstenilen alanı süpürmeme
Su haznesi dolu olmasına rağmen su yetersiz uyarısı
Ses problemi
Sorunları yaşıyorum güncellemeler ile düzeltilecektir diye düşünüyorum ve firmanın alacağı aksiyonları bekliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki Ali abi güzel diyorsun ama yüzlerce ürün sattığını söyleyen firma 2 kişinin maduriyetini gideremedi mi yani. Diğer ithalatçı firmalardan ne farkı kaldı.?
Firma 1 kere bile aramaz mı sormaz mı? Mesajları görüp cevap vermemezlik yapar mı? Bu forumda birdaha övülmeyi hakediyorlar mı sizce? Ne farkı kaldı diğer ithalatçı firmalarından.
Ve şundan eminim ki bu cihazdan 2 değil çok kişi rahatsız çünkü o sesle bu cihazı kullanmak imkansız peygamber sabrı lazım.
İnsanlar THH ile uğraşmamak için veya çözümü bekledikleri için başvurmadıklarını düşünüyorum.
Ve benim sorunum sadece ses değil bir çok sorun var bahsettim birazından zaten.
Yani 2 kişi mağdur olunca normal karşılayacağız 30 kişi mağdur olunca mı tepkimizi vereceğiz.
O 2 kişi insan değil mi
-
Bakın,
Tartışmanıza baz olan konu ayrı bir şey, üslubunuz ve seçtiğiniz kelimeler ayrı.
Her türlü tartışma pekala küfürleşmeden yapılabilir.
Ricamı tekrarlıyorum.
Saygılarıımla -
Hocam sizin bu konuya katkınız tam olarak nedir? Kullanıcısı mısınız bu ürünün? İnsanlar olumlu olumsuz düşüncelerini dile getiriyor. Siz ise doğrudan insanları hedef alıyorsunuz. Cihaz veya satın alma süreciniz ile ilgili paylaşım yapmayı düşünüyor musunuz? Zira burası Lydsto R1 konusu. X ya da Y firmasını koruma yaşatma derneği değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
X ya da Y firması ile hangi paylaşımımı gördünüz? Aynı mantıkla burası X ya da Y firmasını kötüleme ve batırma derneği midir?
Burada olmak için cihaz sahibi mi olmak gerekir, ya da olmamak mı?
Başından beri ben de düşüncelerimi paylaşıyorum zaten, bunun neresi sizi rahatsız etti?
Hukuki olarak aynı fikirde olmamamız mı?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam lütfen cevap vermeyin. Belliki konuyu baltalamaya çalışıyor. Elinde cihaz bile yok belli ki. Amacı farklı.
-
ben hakkaniyet göremiyorum. reklam görüyorum. kişisel ilişkiler görüyorum. iyi niyet göremiyorum. sitenin mazisi filan yok benim anladığım 2020 yılının yarısında faaliyete geçiyor. ve bir anda sürpriz yumurta gibi forumda adı tavsiye edilmeye başlıyor. öyle bir lanse ediliyor ki insanlar artık amazon dan bile iyi olduğunu düşünüyorlar. 100 lerce kez ismi tavsiye ediliyor. sonra bir ürün getirecez diyorlar daha ortada ürün yokken öncesinden sipariş alıyorlar ve ürünlerini kendi siteleri üzerinden pazar yeri maliyeti filan olmadan ayrıca diğer ithalatçılardan yüksek fiyattan forumdaşlara ay önceden bir güzel satıyorlar. sonrasında ürünleri söz verdikleri tarihte bile getiremiyorlar ama nihayetinde uzun bir bekleyiş sonucunda ürünler geliyor. forumda aktif olan iki üye yaşadıkları sorunları yazıyorlar. sorun yaşayan sadece 2 kişi olmasına rağmen en doğal hakları olan cayma hakları kullandırılmıyor bu süper ötesi müşteri memnuniyetine sahip kişiler tarafından. sonuçta thh garantili ürünler müşterilerin kucağına bırakılıyor. süreç böyle sonuçlandığında ise forumda diğer firmaları thh garantili diye kötüleyenler ve sürekli bu firmanın ismini yerlere göklere yazanlar forum üyelerinin yaşadığı bu durum karşısında sessiz kalıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prospect11 -- 3 Mayıs 2021; 18:3:44 >
-
Burada olmak için cihaz sahibi olmak ya da en azından olmayı düşünüyor olmak gerekir bence. Yani hiç ilginiz olmayan bir ürünü takip ediyorsanız başka.
Burada herkes ya cihazıyla ya da satın alma süreciyle ilgili paylaşım yapıyor gördüğüm kadarıyla. Siz hariç.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim hocam desteğiniz için
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X