Şimdi Ara

'LÜTFEN' DC motor(sürücüler) konusunda yardıma ihtiyacım var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.

    Bizim bir araç var, 2 adet dc motor, güneş panelleri, motor sürücüleri, regülatör ve aküden oluşuyor. Tahmin edeceğiniz gibi enerjiyi güneşten alıyor. Yetmediği yerde aküye sulanıyor. Bir arkadaş sayesinde akü ters bağlandı ve bütün devreden çok güzel bir duman çıktı. Araç hareket etmiyordu. Duman nereden çıktı diye incelemeye çalıştık. Bir başka arkadaş "ben gördüm regülatörden çıktı" dedi. Aslında mantıklı, çünkü aküler regülatöre bağlı. Fakat 2 adet motor sürücüsünü de incelediğimizde onların da mafiş olduğunu anladık. İçini açtığımızda bir adet dışındaki kaplaması yırtılmış kondansatörle karşılaştık. altında da patlak vardı. Ancak güç mosfetlerinin de ölçüm sonucu bozulduğunu anladık. Sonuçta ne varsa gitmiş herhalde. baştan yapılacak.

    Sorularım var.

    Motor sürücüleri çin malı scooterden sökülmeydi. Şimdi fazla elektronik bilgimiz olmadığımızdan bir scooter daha almayı düşündük. 350 milyonmuş. Ama ben de itiraz ettim. 350 milyona bütün bir scooter alıyoruz. bu 350 milyonu sadece kaliteli bir motor sürücüsüne versek daha iyi değil mi diye? Motorları direk aküye bir switch ile bağladığımızda, anında sigorta yakıyor. sigorta 30A. Sigorta değiştirmekten helak olduk. Motor sürücüsü herhalde yavaş yavaş asılıyordu ampere de sigorta falan yanmıyordu.

    Şimdi. 30A yandığına göre 40A diyelim motorun ilk çalışma amperine. Hızlandıkça düşer herhalde bu amper meymeneti. Yüksek amperlik avometremiz yok, taktıklarımızı yaktı şerefsiz. Böyle bir ampere dayanabilecek, ve 2 adet motor kontrol edecek, mümkünse geriye de gidebilme yetenegine sahip bir motor sürücüsü istiyoruz.

    Sürücü devreleri hakkında bilgiye ihtiyacım var bu bir.
    Bunu hazır satan bir yer var mı bu 2.
    Yaptırabileceğim bir yer var mı bu 3.
    Internet üzerinde yapılmış devre şeması vs. falan var mı bu 4.
    Bana yapabilecek biri var mı bu da PM yolu ile.


    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.



    _____________________________




  • Motorlar büyük olasılık step motor. Eğer öyleyse daha fazla denememenizi öneririm. Neden varolan sürücüler onarılamıyor, bulamadığınız ya da değerini bilmediğiniz parça mı var?

    Baştan yapılacaksa motorlar üzerindeki bilgilere gerek var. Daha detay bilgi verir hatta fotolarını yayınlarsanız daha kolay sonuca ulaşırsınız.
    _____________________________
    Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
    Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
    Düştüğü bir tarihsel yanılgı
    Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!
  • evet sürücülerin plaketinde bir sorun yoksa neden tamir olmasınki kond. önemli bdeğil bi caresi bulunur mosfetler biraz problem olur oda halledilemeyecek birşey değil en iyisi kaliteli yüksek çözünürlüklü bir kaç tane foto. çek gönder bi bakalım çift emprime değilse yeni plaket bile yapılır
    _____________________________
    "Gül veren elde gül kokusu kalır. "
  • yanlış anlaşılmalara karşı da şunu açıklayayım, araç, bir bitirme ödevi falan değil. 160 kilo ve 3.5 metre uzunluğunda.

    Motorlar step değil. bildiğimiz dc motor. Resimler ancak 10 gün sonra gelebilir. Motor sürücüsünün resmi var ama uzaktan. göndermeye çalışacağım.

    Yardımcı olmaya çalıştığınız için çok teşekkür ederim. Gerçekten ihtiyacım var bilgilerinize. ama dediğim gibi istediğiniz her şey en geç 10 gün içerisinde elimde olacak. ben de fotoğraflarını çekip yüksek çözünürlükte göndereceğim bir şekilde. sony dsc f828'i ödünç alacağız anlaşılan



    yabancı sitelere de motor sürücüleri konusunda baktım. hep profesyonel. Hem de ne profesyonel:) 360 dolardan başlıyor. Hadi verdik diyelim, üzerinde asla kullanamayacağımız özellikler var :). Onun için, -tamir edebilir miyiz bilemiyorum- ya yeni ya da tamir etmek lazım herhalde.

    şu ana kadar motor üzerindeki bilgileri ve sürücü devresinin çözünürlüklü fotolarını istediniz. başka bir isteğiniz varsa yerine getirmeye çalışayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazar -- 24 Mayıs 2005, 16:45:02 >
    _____________________________




  • r/c arabalarda kullandıgımız, ESC denılen malzemeler var
    http://www.rcpano.net/
    adresınde bulabılırsın
    bunların yuksek amper kaldırabılenlerı var, arastırıp ıkıncı el olarak alabılırsın
  • Eğer kullandığın motorların gerçekten DC motor olduğuna eminsen bunların sürücüsü olmaz sürücü dediğin PWM (pulse width modulation) devresidir büyük ihtimalle.. Bunu netten araştırırsan küçük bir uğraş ile kendine yapabilirsin... 3 milyon filan tutuyor 100 Volt 20 ampere kadar olan bir devre.

    Ben cnc tezgah yapımıyla uğraşıyorum ve şu anda 55 volt 3 amperlik step motor kontrolcülerim var. Net üzerinde 95$ + kdv ye satılıyor.www.oncubenturk.com adresinden projeler kısmına bakabilirsin...
  • şimdi arkadaşım bu araba kaç kiloluk bu güneş panelleri ile bu kadar akım elde edemezsin. güneş enerjisi sürekli aküleri tampon şarjda tutar. senin aracın yine aküden hareket eder önce bunu söyleyelim sonra. motorlar dc motordur zaten, motorlar kaç volt onu anlamadım. bu arada dc motor sürücüsü olmaz diye bir şey yok dc motoruda Volt kontrolü ile sürersin. voltajı yavaş yavaş verirsen motorada yavaş yavaş hareket vermiş olursun ki buda akımada yavaş yavaş yüklenmeni sağlar.
    (yani güç kontrolü; W (güç)=V (volt)*l (amper)) buda böyle olur. şimdi yapman gereken bize motorların kaç voltla çalıştığını akülerin kaç volt olduğunu ve arabanın hızlanmasının kontrollümü olduğunu yazarsan sana daha iyi yardımcı olabiliriz.
    _____________________________
    Serdar Özkan
    Elektronik Teknikeri

    Antalya VTV 0242 3454544




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • DC motor sürücü ve devir kontrol devreleri var. Eğer motor brushless tipse, step motor gibi sürülmesi gerekir. Fırçalı tipse, yavaş devirlerde torktan kaybetmeden motoru besleyen bir devreye ihtiyaç var. Daha önce bir başka başlıkta örnek bir devre yayınlamıştım. 79 GU gibi bir entegreyle yapılabilir. Ancak yüksek akım çekmek için modifikasyona ihtiyacı olacak. Eklenecek parça bir transistör mü yoksa tristör mü olacağına dizayncı arkadaşlar karar verebilir.

    Plaketin durumuna bakmakta yarar var. Olmayacak gibiyse motorlar ve akülerle ilgili tüm bilgilere ihtiyaç var. Onlar ışığında bir devre önermek daha kolay olacaktır.
    _____________________________
    Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
    Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
    Düştüğü bir tarihsel yanılgı
    Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!
  • Arkadaşlar DC motor sürücüsü dediğiniz daha önce yazdığım gibi PWM devresidir.. Bununla devir kontrolü yapailirsiniz... Bilgisayar fanlarının hızlarının ayarlanması gibi...
  • Aydınlatıcı ve yardımcı bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum.

    motorlar 12V aküler de öyle olmalı, arabanın hızlanması kontrollü. Bir pedal vasıtası ile kontrollü idi. Ne kadar basarsak ona göre hızlanıyordu. Bu yanan devre o işe yarıyordu herhalde.

    ayrıca motorun fırçalı ya da fırçasız durumunu bilmiyorum. öğrenince buraya yazacağım.

    hadi şunu da yazayım. motorlar ve sürücü devresi, çin malı bir scooterin içinden söküldü.



    ayrıca araç tabii ki salt güneş enerjisi ile hareket etmiyor. sadece aküye yardımcı.


    obenturk
    kullandığımız ve yanan devreyle aynı özellikte olması gerekiyor yeni yapacağımızın & tamir edeceğimizin. ancak daha iyi ise başka türden olabilir. bilgilerin için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hazar -- 27 Mayıs 2005, 11:32:18 >
    _____________________________
  • bu bilgileri buldum

    MOTOR BAĞLANTI SİSTEMİ

    Güneş hücresi modüllerinden gelen enerjiyi, 2 adetana 12 V-12 Ah’lik aküye ileten bir adet 24 V’luk regülatör vardır.Ayrıca, sistemde 2 adet yedek 12 V-12 Ah’lik akülerde kullanılabilmektedir.

    Araöta, güç aktarım (transmisyon) sistemi yoktur fakat 2 arka tekerleğe bağlı olan 2 adet [her biri için 24 V’de,14 A,2750 rpm ,250 W(maksimum)] permanent magnet alternatör bulunmaktadır.Enerji ana akülerde bu alternatörle geçmekte ve bu motorla olan enerji akışı, frenlere basıldığında ve (istendindiğinde) yokuş aşağı giderken kesliebilmektedir.

    Araçta otomatik ve geri vitesler ayrı bir şekilde yerleştirilmiştir.
    _____________________________
  • İşin içine alternatör terimi de girince, fotoları beklemekten başka çare kalmadı sanırım.
    _____________________________
    Korkarım bu, sade Gölköylülerin değil, umumumuzun
    Sade küçüklerimizin değil, büyüklerimizin de
    Düştüğü bir tarihsel yanılgı
    Çünkü sünnet değil, farzdır cumhuriyet!
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.