Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
30
Favori
376.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: müco77

    O.B.K. Hocam,
    LPG'li araçlar için üretilen bujilerin subap aşınmasını engelleme ya da azaltma özelliği teorik olarak var görünüyor; sizin tecrübeleriniz ne yönde?


    Merhaba.

    LPG'de subap aşınması-erimesi genelde fakir karışım sebepli oluşuyor. Tek başına buji ile fakir karışımın silindir kapağında oluşturacağı aşırı ısıyı ortadan kaldırmak mümkün olmaz. Ama aracınızın kalibrasyonu zaten düzgünse, düzgün bir yanma da buji ile desteklenmiş olur.

    Zaten düzgün kalibrasyonlu lpg'li bir araçta PCV de düzgün çalıştığı müddetçe kolay kolay subap erimesi oluşmaz.

    Kolay gelsin.



    Sayın O.B.K. Hocam

    Lpg de fakir karışım sürüş esnasında nasıl anlaşılır. veya başka türü nasıl anlayabiliriz. eğer şu olursa fakir karışım vardır diye birşey varmı yoksa yoksa bilgisayaramı bağlamak gerekir. ben aracımı rolantide kendim kalibre ediyorum ve hiç bir değişiklik yapmadan kullanıyorum. birde kısa süreli fakir karışımda kullanmak çok zararlı olurmu? cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manager71 -- 15 Ağustos 2010; 3:17:37 >




  • yaklaşık 3000 kmdir kullanıyorum. sonu 574 ile biten bosch bujiler. alt devirlerdeki performans gerçekten arttı. 3000 km ortalamam da 8,2 l lpg.

    3000 km önce bakımda lpg bujisi+orjinal buji kablosu değişimi yapmıştım. bakımda bir önceki bakımda takılan ve 15000 km'dir kullandığım bujiler vardı. bujilerin resimde işaretli yerin köşeleri yuvarlanmaya başlamıştı. (tırnak arası ile oynamamıştık). bu nedenle değiştirme ihtiyacı hissetmiştim. şimdilik gayet güzel. hem tüketim hem de performans

     LPG ve BUJİ seçimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    @O.B.K

    Ankaradaki düğünümüzü onurlandırdığınız için size birkezde buradan teşekkür etmek istedim :)

    Saygılar hocam


    Hocam tekrar merhaba...cuma günü benim crv ye montaj yapmıştık...bizim bujilerde değişiklik oldu mu hocam ?
  • Çok açıklayıcı oldu. Teşekkürler.

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: müco77

    O.B.K. Hocam,
    LPG'li araçlar için üretilen bujilerin subap aşınmasını engelleme ya da azaltma özelliği teorik olarak var görünüyor; sizin tecrübeleriniz ne yönde?


    Merhaba.

    LPG'de subap aşınması-erimesi genelde fakir karışım sebepli oluşuyor. Tek başına buji ile fakir karışımın silindir kapağında oluşturacağı aşırı ısıyı ortadan kaldırmak mümkün olmaz. Ama aracınızın kalibrasyonu zaten düzgünse, düzgün bir yanma da buji ile desteklenmiş olur.

    Zaten düzgün kalibrasyonlu lpg'li bir araçta PCV de düzgün çalıştığı müddetçe kolay kolay subap erimesi oluşmaz.

    Kolay gelsin.




  • Değerli üstadlar;

    Aracım AE101 kasa 1995 corolla 1.6 Gli Motor kodu 4A-FE
    Lpg bujisine geçiş yapmak istiyorum.Bakım zamanım geldi çattı

    Aracıma uygun Bosch buji kodunu bulmayı beceremedim.

    Yardımcı olabilirseniz sevinirim

    NGK da olur ama pahalı diye yazılmış forumda
    Bujileri bi an evvel temin ederek özel servisin yolunu tutayım

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan_derv -- 18 Ağustos 2010; 15:47:49 >
  • Merhabe ustam terimlerden ve rakamlardan anlamadım sanki 2 tane var gibi geldi bir el atıverseniz. Aracım;

    2004 palio 1.2 16v 80 beygir umarım yeterli bilgidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71
    Sayın O.B.K. Hocam

    Lpg de fakir karışım sürüş esnasında nasıl anlaşılır. veya başka türü nasıl anlayabiliriz. eğer şu olursa fakir karışım vardır diye birşey varmı yoksa yoksa bilgisayaramı bağlamak gerekir. ben aracımı rolantide kendim kalibre ediyorum ve hiç bir değişiklik yapmadan kullanıyorum. birde kısa süreli fakir karışımda kullanmak çok zararlı olurmu? cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Merhaba.

    Fakir karışım hararet sebebidir. Ancak aracın soğutma sistemi güçlü ise fakir karışımdan kaynaklı hararet hissedilmeyebilir. Veya hararet sadece silindir kapağında kaldığından göstergede görülmez.

    En düzgün kalibrasyon lambda sensörüne göre yapılır. Aracın yakıta verdiği tepkiyi gözlemlemek gerekir.

    Kısa süreli fakire veya zengine düşüşler sorun oluşturmaz. Yeter ki her devirde, veya birçok şartta araç fakir çalışmasın. Genelde araç fakir değilse, rölantide(aşırı olmadıkça) veya tip-out denen, gazdan ayağın çekildiği durumlarda fakirse bu pek sorun oluşturmaz.

    Kalibrasyonu her türlü şarta göre lpg'de çok az bir miktar zengin bırakmak tercih edilir.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan_derv

    Değerli üstadlar;

    Aracım AE101 kasa 1995 corolla 1.6 Gli Motor kodu 4A-FE
    Lpg bujisine geçiş yapmak istiyorum.Bakım zamanım geldi çattı

    Aracıma uygun Bosch buji kodunu bulmayı beceremedim.

    Yardımcı olabilirseniz sevinirim

    NGK da olur ama pahalı diye yazılmış forumda
    Bujileri bi an evvel temin ederek özel servisin yolunu tutayım

    saygılar


    Bosch buji numarası;

    0 242 240 653


    Araç
    TOYOTA
    COROLLA (_E10_)
    1.6 Si (AE101_)

    Motor kodlari 4A-FE

    Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g_boz

    Merhabe ustam terimlerden ve rakamlardan anlamadım sanki 2 tane var gibi geldi bir el atıverseniz. Aracım;

    2004 palio 1.2 16v 80 beygir umarım yeterli bilgidir.


    Bosch buji numarası;

    0 242 240 653

    Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: manager71
    Sayın O.B.K. Hocam

    Lpg de fakir karışım sürüş esnasında nasıl anlaşılır. veya başka türü nasıl anlayabiliriz. eğer şu olursa fakir karışım vardır diye birşey varmı yoksa yoksa bilgisayaramı bağlamak gerekir. ben aracımı rolantide kendim kalibre ediyorum ve hiç bir değişiklik yapmadan kullanıyorum. birde kısa süreli fakir karışımda kullanmak çok zararlı olurmu? cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.


    Merhaba.

    Fakir karışım hararet sebebidir. Ancak aracın soğutma sistemi güçlü ise fakir karışımdan kaynaklı hararet hissedilmeyebilir. Veya hararet sadece silindir kapağında kaldığından göstergede görülmez.

    En düzgün kalibrasyon lambda sensörüne göre yapılır. Aracın yakıta verdiği tepkiyi gözlemlemek gerekir.

    Kısa süreli fakire veya zengine düşüşler sorun oluşturmaz. Yeter ki her devirde, veya birçok şartta araç fakir çalışmasın. Genelde araç fakir değilse, rölantide(aşırı olmadıkça) veya tip-out denen, gazdan ayağın çekildiği durumlarda fakirse bu pek sorun oluşturmaz.

    Kalibrasyonu her türlü şarta göre lpg'de çok az bir miktar zengin bırakmak tercih edilir.

    Kolay gelsin.


    Sayın O.B.K.

    cevap için teşekkür ederim. peki biraz fazla zengin olursa yakıt tüketimi haricinde zararı varmıdır. lambda sensörüne göre ayar yapacak usta yoktur yada bana denk gelmiyor. ayar için gidiyorsun rolantide kalibre ediyorlar ve dene gel diyorlar. baktım bunu bende yaparım diyerek kablo aldım ve kalibrasyon yapıp kullanıyorum. ama zengin fakir anlamıyorum. en son farlar sis farları ve teyp açıkken yaptım ve haritadaki değerler yaklaşık %20 arttı ve bu şekilde kullanıyorum. fakir olmasın yeter. önceki değerlerde klima açıkken gazdan ayağımı çekince devir 500 ün altına gelip toparlıyordu. şimdi bu yok. bujileri söküp kontrol ettim iyi durumdalar. egsozdan koku çok az. inşallah iyi olmuştur. sizin kadar bilgili olmayı çok isterdim.

    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: g_boz



    Bosch buji numarası;

    0 242 240 653

    Kolay gelsin.


    Soğol hocam
  • O.B.K. Hocam Merhaba,

    Yeri burasımı bilmiyorum ama aşağıdaki emisyon değerlerini yorumlarsanız sevinirim. Ayarlar nasık sizce. oynamaya gerek varmı.
    Bu değerler LPG Bujisi ile. araç Nissan Primera 2000 model 1,6 motor. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Saygılarımla,


    LPG Rolanti

    Co : 0,45 %vol
    CO2 : 11,80 % vol
    HC : 166 ppmVol
    O2 : 0,61%vol
    Lambda :1.011


    LPG 3000 Devir

    Co : 0,99 %vol
    CO2 : 11,18 % vol
    HC : 96 ppmVol
    O2 : 0,97%vol
    Lambda :1.015

    Benzin Rolanti

    Co : 0,10 %vol
    CO2 : 12,39 % vol
    HC : 104 ppmVol
    O2 : 1,88%vol
    Lambda :1.097

    Benzin 3000 Devir

    Co : 0,58 %vol
    CO2 : 13,13 % vol
    HC : 56 ppmVol
    O2 : 0,46%vol
    Lambda :1.003




  • Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bosch buji numarası;

    0 242 240 653


    Araç
    TOYOTA
    COROLLA (_E10_)
    1.6 Si (AE101_)

    Motor kodlari 4A-FE

    Kolay gelsin.



    üstad teşekkür



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan_derv -- 20 Ağustos 2010; 9:41:41 >
  • lpg buji



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ariza -- 21 Ağustos 2010; 10:22:35 >
  • Hocam öncelikle herkesle tek tek ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.Gerçekten takdir edilecek bir davranış.Benim problemime gelince aracım 2006 model Mitsubishi Lancer 98 Hp otomatik vites.Bu aracıma uygun herhangi bir bosch platin lpg buji si mevcut mudur?bakım zamanımda geldi.Eğerki varsa böyle bir ürün kesinlikle kullanmak istiyorum.Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
  • Sayın; @MitsubishiLancer

    Bosch LPG bujisi; 0 242 240 653

    Saygılarımla.

    Oto-Parca.Net



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi king muro -- 21 Ağustos 2010; 19:13:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: g_boz

    Merhabe ustam terimlerden ve rakamlardan anlamadım sanki 2 tane var gibi geldi bir el atıverseniz. Aracım;

    2004 palio 1.2 16v 80 beygir umarım yeterli bilgidir.


    Bosch buji numarası;

    0 242 240 653

    Kolay gelsin.


    Hocam bana verdiğiniz numara bir üst konudaki toyotonun numarası aynı acaba hocam yanlışmı copy-paste yaptı. Kafam karışınca firmaya aradım bana 0 242 140 514 verdiler. Şimdi hangisini tercih etmeliyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    O.B.K. Hocam Merhaba,

    Yeri burasımı bilmiyorum ama aşağıdaki emisyon değerlerini yorumlarsanız sevinirim. Ayarlar nasık sizce. oynamaya gerek varmı.
    Bu değerler LPG Bujisi ile. araç Nissan Primera 2000 model 1,6 motor. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Saygılarımla,


    LPG Rolanti

    Co : 0,45 %vol
    CO2 : 11,80 % vol
    HC : 166 ppmVol
    O2 : 0,61%vol
    Lambda :1.011


    LPG 3000 Devir

    Co : 0,99 %vol
    CO2 : 11,18 % vol
    HC : 96 ppmVol
    O2 : 0,97%vol
    Lambda :1.015

    Benzin Rolanti

    Co : 0,10 %vol
    CO2 : 12,39 % vol
    HC : 104 ppmVol
    O2 : 1,88%vol
    Lambda :1.097

    Benzin 3000 Devir

    Co : 0,58 %vol
    CO2 : 13,13 % vol
    HC : 56 ppmVol
    O2 : 0,46%vol
    Lambda :1.003



    O.B.K Hocam cevap yokmu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: manager71

    O.B.K. Hocam Merhaba,

    Yeri burasımı bilmiyorum ama aşağıdaki emisyon değerlerini yorumlarsanız sevinirim. Ayarlar nasık sizce. oynamaya gerek varmı.
    Bu değerler LPG Bujisi ile. araç Nissan Primera 2000 model 1,6 motor. Cevaplarınız için teşekkür ederim.

    Saygılarımla,


    LPG Rolanti

    Co : 0,45 %vol
    CO2 : 11,80 % vol
    HC : 166 ppmVol
    O2 : 0,61%vol
    Lambda :1.011

    XXX

    O.B.K Hocam cevap yokmu


    Hocam maalesef ben ancak araç üzerindeki sensör verilerini yorumlayabilirim. Egsoz emisyon ölçüm aletlerinin hesaplamalarını, birimlerini, sınır değerlerini bilmiyorum. Aracın kendi ECU'sunun yakıt verileri olsa yorum yapabilirim.

    LPG'ci arkadaşlar egsoz emisyon ölçüm sonucuna bakarak daha iyi yardımcı olurlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: g_boz


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: g_boz

    Merhabe ustam terimlerden ve rakamlardan anlamadım sanki 2 tane var gibi geldi bir el atıverseniz. Aracım;

    2004 palio 1.2 16v 80 beygir umarım yeterli bilgidir.


    Bosch buji numarası;

    0 242 240 653

    Kolay gelsin.


    Hocam bana verdiğiniz numara bir üst konudaki toyotonun numarası aynı acaba hocam yanlışmı copy-paste yaptı. Kafam karışınca firmaya aradım bana 0 242 140 514 verdiler. Şimdi hangisini tercih etmeliyim



    Araç
    FIAT
    PALIO (178BX)
    1.2

    Motor kodlari 176 A8.000
    178 E2.000

    Bu araç için şu buji çıkıyor;

    0 242 240 653

    Eğer motor kodunuz
    188 A5.000

    ise

    0 242 140 514

    doğru bujidir.



    Yani motor kodu önemli.



    188 A5.000 >> 0 242 140 514

    176 A8.000>>0 242 240 653
    178 E2.000>>0 242 240 653



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 24 Ağustos 2010; 12:15:48 >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.