Şimdi Ara

LPG nin tahtı sallanıyor.Yaşasın CNG! (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
2
Favori
26.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuda kendinizi zorlamanızın gereği yok çünkü hazır satılan güvenli kombi tarzı ev kompresörleri var sadece kesenin ağzını açmanızı bekliyor. Yerli olarak daha uygun fiyatı bu ürünler yapılabilir ama yaygınlaşma olursa arkadaşların dediği gibi çorbayı bize ucuza içirmezler. Ama kaç senedir yazıyorum geçiş yapan o zamanlar olsa arabayı komple amorti etmişlerdi ama neyse zararın neresinden dönülse kardır.

    ürün neye benziyor büyüklüğü

    http://www.afdc.energy.gov/afdc/pdfs/37333.pdf

    daha yüksek kapasite olanlar bir masa büyüklüğünde birkaç araca aynı anda basılabiliyor. Burada önemli olan kaç saatte dolum yapılacağının belirlenmesidir. Süre varsa en güvenli olan küçük dolumcihazlarıdır kombinin yanına bir tane de bundan alacaksınzı rabiiki T çekilecek ve gğüvenli bir vana koyulacak

    http://www.afdc.energy.gov/afdc/pdfs/37333.pdf


    teknik olarak olayla ilgilenenler için detaylı analiz
    http://www.afdc.energy.gov/afdc/pdfs/36780.pdf



    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇakırEfe

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evde satılan gazı araçtaki CNg fiyatına çıkarmaları düşünülemez.Bunun kullnılmasına karşı ancak ceza işlemi yapılabilir.bizde gelenek böyle , sonra başa çıkamazlarsa birim fiyatı biraz yukarı çıkararak deneme yaparlar ama hepsi boştur.Asıl olan kaynak daha bu yüzyılda kolay kolay tükenmeyecek olan CNG dir.Komplo teorileri yapmak ilerisi için fayda getirmeyeceği için bugun için evden dolum yapmak en ekonımik olnadır.Ancak bu açık nokta için ciddi kuruluşların ürünleri kullnılmalı ve her türlü test yaopılmalıdır.Bir kombiden çok daha yüksek basınç sağlayan ev dolum cihazları hata affetmez.

    yavaş dolduran ve güvenlikl tertibatı olan cihazlar tervcijh edilmelidir.Bu konuda piyasa daha bilgisiz olacağı için uyanıklardan kaçınmak lazım.



    Sn. Vezir (Bu konuyu uzun bir süre sonra yeniden gündeme getirme ihtiyacı hissettim.)

    Bildiğim kadarıyla şu anda evdeki doğalgazı aracımıza doldurmamıza engel bir kanun yok. Ben bu sıkıştırma konusuyla ilgili size bir soru sormak istiyorum:

    Evlere verilen doğalgazın şebeke basıncı 4 bar civarında. Araçlara takılan tanklar ise 200 bar. 4 bardaki gazı 200 bara sıkıştırmak için çok sağlam bir kompresöre ve doğalgaz istasyonlarında araçlara yakıt aktarırken kullanılan gaz tabancasına ihtiyacımız var sanırım. Bu sistemin yaklaşık maliyeti nedir bir bilginiz var mı?

    Bu sistemin maliyeti (sanmıyorum ama) eğer en fazla 1000 TL civarındaysa bu sistemi eve kurmaya değer diye düşünüyorum. Mutfaktaki gaz borusuna bir "T" attırıp yeni bir çıkış alıp bu çıkışı kompresöre verirsek, ve kompresörün ağzına da gaz tabancasını takıp bunu araca bağlarsak şu an için 64 kuruş olan doğalgazı aracımıza doldurabiliriz. Dolum istasyonlarına göre ciddi ucuza gelir. Zaten CNG 'li araçların km başına yakıt maliyeti LPG'ye göre neredeyse yarı yarıya... Bir de doğalgaz dolum istasyonunda yaklaşık 1 TL'ye satılan gazı evde 64 kuruşa doldurursak ulaşım maliyetlerimiz LPG sistemlere göre (tahmini) 1/3 oranında bile azaltılabilir.



    NOT: Bugün itibariyle Ankara ve İstanbul'da doğalgaz fiyatları:

    KONUTLAR 0,721728 TL/m3 (daha 6-7 gün önce 64 kuruştan almıştım, 1 Ekimde 72 kuruş olmuş )
    Resmi Aboneler 0,721728 TL/m3
    Serbest Tüketiciler 0,596851 TL/m3
    Organize Sanayi 0,596851 TL/m3
    CNG Satış İstasyonları (OTO DOĞALGAZ) 1,391463 TL/m3

  • konu yine hidrojen ve CNG olunca dayanamadım. Bu konuda yeni bazı kavramlar var. Saf hidrojen mi karışım mı yoksa fuel cell ile mi yapalım gibi .hepsinin avantajı ve dezavantajı var ancak bazı sonuçları meraklı ve arştırmacı forum okuyucularına sunmak istiyorum. Biaz teknik oluyor ama başka bir zeminde anlaşmamız mümkün değil. Zaten bu forumları takipedenlerin teknik bilgi ve düzey konusunda yeterli olduğunu var sayıyorum.

    1-FORD F-150 up to 30% H/CNG

    Performance Testing with attachments, up to 30% H/CNG -

    http://avt.inel.gov/pdf/hydrogen/30percentf150.pdf

    2-FORD F-150 up to 50% H/CNG (50 -50 karışım)

    http://avt.inel.gov/pdf/hydrogen/f150hipercentreport.pdf

    3-Dodge RAM Wagon Van - 15% H/CNG

    http://avt.inel.gov/pdf/hydrogen/dodgereport.pdf

    4-Chevrolet Silverado 1500HD - 100% Hydrogen

    http://avt.inel.gov/pdf/hydrogen/roush_hev_fact.pdf

    2005 Chevolet Silverado 1500HD Hydrogen ICE Conversion - North Amercian Fleet Testing Results to Date June 2009
    http://avt.inel.gov/pdf/hydrogen/FactSheetChevy1500HDHydrogenICE.pdf
  • Belki konu dışına çıkmış olacak ama bence en ucuz ve ülkemizde bolca bulunan enerji kaynağı kömürdür. Eğer bir kömür gazlaştırma reaktörü kurulursa; kömürden hidrojen ve ya isteğe göre diğer yakıt karışımları ile elektrik enerjisi elde edilebilir. Ülkemizin bu konuda know-how geliştirip uygulayabilen firmalara ihtiyacı vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adigeakar


    Belki konu dışına çıkmış olacak ama bence en ucuz ve ülkemizde bolca bulunan enerji kaynağı kömürdür. Eğer bir kömür gazlaştırma reaktörü kurulursa; kömürden hidrojen ve ya isteğe göre diğer yakıt karışımları ile elektrik enerjisi elde edilebilir. Ülkemizin bu konuda know-how geliştirip uygulayabilen firmalara ihtiyacı vardır.



    yıllarca havagazı diye kullandığımız şey zaten bu değil miydi. Ankara 'da ve izmirrin belli bölgelerinde 1980 lerin ortalarına kadar bunun yemeğimizi yaptık. Verimsiz olabilir orası ayrı bir konu ama yıllarca kendi kömürümüzden kendi gazımızı imal edip şehiğrlerde kullandık. Bizim eski evimizde yıkanma suyu da bu gaz ile ısınırdı. ArADA BİR PATLARDI AMA ESKİ SİSTEM İŞTE, TEDBİR ALINCA problem olmaz
  • 3-4 yıldır bir CNG muhabbeti sürüp gidiyor ama ortada fol yok yumurta yok.. Yakın zamanda olacak gibi de görünmüyor maalesef...
  • Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

    Ben de ufak bir araştırma yaptım. Doğalgazlı araçlar konusunda makale niteliğinde Türkçe bir yayına da ulaştım. Söz konusu ev dolum sistemlerine kısaca burada değinilmiş.
    http://iats09.karabuk.edu.tr/press/bildiriler_pdf/IATS09_07-03_1199.pdf

    Doğalgazın araçlarda yakıt olarak kullanımı üzerine bazı araştırmalar yapan bir hocamıza da rastladım. Zamanım olursa gidip kendisiyle tanışıp bilgi almaya gideceğim.
    http://muh.karabuk.edu.tr/index.php?id=11&page=academic&no=29


    Enerji sektöründe oynanan büyük oyunları ve en azından şahsi olarak neler yapabileceğimizi bu kişiler daha iyi bilirler diye düşünüyorum.

    Orijinalden alıntı: vezir

    Bu konuda kendinizi zorlamanızın gereği yok çünkü hazır satılan güvenli kombi tarzı ev kompresörleri var sadece kesenin ağzını açmanızı bekliyor. Yerli olarak daha uygun fiyatı bu ürünler yapılabilir ama yaygınlaşma olursa arkadaşların dediği gibi çorbayı bize ucuza içirmezler. Ama kaç senedir yazıyorum geçiş yapan o zamanlar olsa arabayı komple amorti etmişlerdi ama neyse zararın neresinden dönülse kardır.

    ürün neye benziyor büyüklüğü

    http://www.afdc.energy.gov/afdc/pdfs/37333.pdf

    daha yüksek kapasite olanlar bir masa büyüklüğünde birkaç araca aynı anda basılabiliyor. Burada önemli olan kaç saatte dolum yapılacağının belirlenmesidir. Süre varsa en güvenli olan küçük dolumcihazlarıdır kombinin yanına bir tane de bundan alacaksınzı rabiiki T çekilecek ve gğüvenli bir vana koyulacak

    http://www.afdc.energy.gov/afdc/pdfs/37333.pdf


    teknik olarak olayla ilgilenenler için detaylı analiz
    http://www.afdc.energy.gov/afdc/pdfs/36780.pdf



    Orijinalden alıntı: ÇakırEfe

    Orijinalden alıntı: vezir

    evde satılan gazı araçtaki CNg fiyatına çıkarmaları düşünülemez.Bunun kullnılmasına karşı ancak ceza işlemi yapılabilir.bizde gelenek böyle , sonra başa çıkamazlarsa birim fiyatı biraz yukarı çıkararak deneme yaparlar ama hepsi boştur.Asıl olan kaynak daha bu yüzyılda kolay kolay tükenmeyecek olan CNG dir.Komplo teorileri yapmak ilerisi için fayda getirmeyeceği için bugun için evden dolum yapmak en ekonımik olnadır.Ancak bu açık nokta için ciddi kuruluşların ürünleri kullnılmalı ve her türlü test yaopılmalıdır.Bir kombiden çok daha yüksek basınç sağlayan ev dolum cihazları hata affetmez.

    yavaş dolduran ve güvenlikl tertibatı olan cihazlar tervcijh edilmelidir.Bu konuda piyasa daha bilgisiz olacağı için uyanıklardan kaçınmak lazım.
  • Güzel bir çalışma olmuş. Burada anlatılanlara göre en önemli problem depolama tankları. Şu sıralar ülkemizde pilot çalışmaları tamamlanmakta olan karbon elyafının üretimine başlanması ile depolama hacmi daha büyük, daha yüksek basınca dayanıklı, daha hafif tanklar üretilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU

    yapmayın
    evimizi zar zor ısıtıyoruz
    devlet baba 2 lira yapmasın onuda..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK


    quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU

    yapmayın
    evimizi zar zor ısıtıyoruz
    devlet baba 2 lira yapmasın onuda..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    evt 5.20 var...
    brc taktırdık ..

    ilerdeli şartlara göre de cng falan artık bişiler düşünücez malesef...



    5.20 Kaç model ? brc den memnun kaldınız mı, kaça mal oldu brc? Bende 2006 3.16i (benzin canavarı) var tavsiye edermisiniz?
  • aslında evlerimizde doğalgazı soğutup cng ye dönüştüren araçlarda satılsa herkes kendi gazını kendi bassa. yok ona komisyon buna komisyon şuna vergi buna vergi. evdeki gaza zaten vergi veriyoruz duyanda beleş sanır...
  • son durum nedir. Ankarada kullanan var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deitel

    son durum nedir. Ankarada kullanan var mı?

    HOORRRTTT

    bugün birisne sordum dobloda 13 kr yakıyomuş :))

    ankara için araştırmalarım devam ediyor.
  • vay be nasıl tutmamış bu olay hayret ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    FİYATLAR

    BENZİN : 3,22
    MOTORİN : 2,78
    LPG: 1.82
    CNG: 1.13







    Allahım Şu fiyatlara bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr Empire

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    FİYATLAR

    BENZİN : 3,22
    MOTORİN : 2,78
    LPG: 1.82
    CNG: 1.13







    Allahım Şu fiyatlara bak

    lpg den %35 daha karlıymış :) beleş yakıt resmen. aracıma lpg taktıracakdım kafayı yedim bu rakamları görünce resmen :) kmde 10 krş.
  • landirenzo CNG kitleri 6-7 aya kadar gelecekmiş.

    Omegas modeli ileride cng ye dönüştürülebiliyormuş.

    0 kit fiatı ortalama 3000 tl civarında olacakmış ve omegasdan dönüşüm yapılırsa 1000 tl fark çıkarmış.
  • 1km de 10 kuruş.
    10 km de 100 kuruş.
    100 km de 1000 kuruş.
    1000 km de 10000 kuruş.

    kafayı yemek an meselesi.balık oltalarımızı hazırlamam gerekiyor.gidilecek çook yolumuz var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek ki neymiş CNG öyle ha deyince LPG'nin tahtını sallayamıyormuş. 2008-2013
  • cng yi bu ülkede yedirmezler, 5 senedir söylüyorum 50 sene daha söylerim.

    devlet halihazır düzende aldığı 10 vergiden vazgeçip neden 3 vergiye razı gelsin birisi çıksın bana söylesin hele hele bizim başımızdakilerin mantığı ile? :)))
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.