Şimdi Ara

LPG nin tahtı sallanıyor.Yaşasın CNG! (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
248
Cevap
2
Favori
26.233
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyide atıyorum İzmir'de ki dolum merkezi Karabağlarda , adam da Karşıyaka'da oturuyor , gidip doldurup doldurup geri geleceği masrafla zaten lpg farkını kapatır , zahmeti yanına kar kalır . Bence de iyice yaygınlaşmadan çok mantıksız .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KemalKSK

    İyide atıyorum İzmir'de ki dolum merkezi Karabağlarda , adam da Karşıyaka'da oturuyor , gidip doldurup doldurup geri geleceği masrafla zaten lpg farkını kapatır , zahmeti yanına kar kalır . Bence de iyice yaygınlaşmadan çok mantıksız .


    Merdiven altı istasyon yaparız, evdeki doğalgazı basmaya kimse mani olamaz.

    Biraz kafası çalışan, normal kompresörü yalıtım ile 200 bar CNG kompresörü yapar.

    LPG ilk geldiğinde, millet iki mutfak tüpü ile az gezmedi.
  • Gavur odunla çalışan otomobil bile yaptı, bizim zeki milletimiz halen CNG basmayı beceremedi.


     LPG nin tahtı sallanıyor.Yaşasın CNG!


     LPG nin tahtı sallanıyor.Yaşasın CNG!




  • Taksicinin birine sorduğumda, TOFAŞ Doğan marka bir araç kullanan arkadaşının CNG sistemi taktırdığını ve şehir içinde en fazla 180 km yapabildiğini söylemişti.

    Eğer söyledikleri doğru ise: Doğan gibi bir yakıt canavarı 180km yapıyorsa düşük yakıt tüketimli bir araç bir depo CNG ile çok rahat 250-300km yapacaktır. Ağırlıklı olarak şehir içi araç kullananlar için ideal bir rakam. En az 4-5 gün idare eder. Ayda yılda bir şehir dışına çıkınca da 300km doğalgazla gidilip sonra da benzin yakılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    evde satılan gazı araçtaki CNg fiyatına çıkarmaları düşünülemez.Bunun kullnılmasına karşı ancak ceza işlemi yapılabilir.bizde gelenek böyle , sonra başa çıkamazlarsa birim fiyatı biraz yukarı çıkararak deneme yaparlar ama hepsi boştur.Asıl olan kaynak daha bu yüzyılda kolay kolay tükenmeyecek olan CNG dir.Komplo teorileri yapmak ilerisi için fayda getirmeyeceği için bugun için evden dolum yapmak en ekonımik olnadır.Ancak bu açık nokta için ciddi kuruluşların ürünleri kullnılmalı ve her türlü test yaopılmalıdır.Bir kombiden çok daha yüksek basınç sağlayan ev dolum cihazları hata affetmez.

    yavaş dolduran ve güvenlikl tertibatı olan cihazlar tervcijh edilmelidir.Bu konuda piyasa daha bilgisiz olacağı için uyanıklardan kaçınmak lazım.



    Sn. Vezir (Bu konuyu uzun bir süre sonra yeniden gündeme getirme ihtiyacı hissettim.)

    Bildiğim kadarıyla şu anda evdeki doğalgazı aracımıza doldurmamıza engel bir kanun yok. Ben bu sıkıştırma konusuyla ilgili size bir soru sormak istiyorum:

    Evlere verilen doğalgazın şebeke basıncı 4 bar civarında. Araçlara takılan tanklar ise 200 bar. 4 bardaki gazı 200 bara sıkıştırmak için çok sağlam bir kompresöre ve doğalgaz istasyonlarında araçlara yakıt aktarırken kullanılan gaz tabancasına ihtiyacımız var sanırım. Bu sistemin yaklaşık maliyeti nedir bir bilginiz var mı?

    Bu sistemin maliyeti (sanmıyorum ama) eğer en fazla 1000 TL civarındaysa bu sistemi eve kurmaya değer diye düşünüyorum. Mutfaktaki gaz borusuna bir "T" attırıp yeni bir çıkış alıp bu çıkışı kompresöre verirsek, ve kompresörün ağzına da gaz tabancasını takıp bunu araca bağlarsak şu an için 64 kuruş olan doğalgazı aracımıza doldurabiliriz. Dolum istasyonlarına göre ciddi ucuza gelir. Zaten CNG 'li araçların km başına yakıt maliyeti LPG'ye göre neredeyse yarı yarıya... Bir de doğalgaz dolum istasyonunda yaklaşık 1 TL'ye satılan gazı evde 64 kuruşa doldurursak ulaşım maliyetlerimiz LPG sistemlere göre (tahmini) 1/3 oranında bile azaltılabilir.



    NOT: Bugün itibariyle Ankara ve İstanbul'da doğalgaz fiyatları:

    KONUTLAR 0,721728 TL/m3 (daha 6-7 gün önce 64 kuruştan almıştım, 1 Ekimde 72 kuruş olmuş )
    Resmi Aboneler 0,721728 TL/m3
    Serbest Tüketiciler 0,596851 TL/m3
    Organize Sanayi 0,596851 TL/m3
    CNG Satış İstasyonları (OTO DOĞALGAZ) 1,391463 TL/m3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇakırEfe -- 5 Ekim 2009; 0:31:04 >




  • benzin ,mazot maliyeti cok fazla oldugu için mi çok pahalı zannediyorsunuz...devlet gelir kapısı olarak gordugu için pahalı..dünyanın her yerinde mazot(dizel yakıt) benzinden daha pahalı iken ülkemizde tam tersi benzin daha pahalı..

    CNG yarın istasyonlarda dolmaya baslasın mutlaka fiyatı artacaktır..

    ayrıca arkadaslar deginmişler 1m3 ile yaılan km cok az..50 lt lpg tankıyla ortalama 300 km giderken cng ile yarısı kadar yol alınabiliyor(tahmini)

    Göreceksiniz yakında Hidrojen ile çalışan arabalar yapılacak.Norveç te bir çok istasyonda hidrojen dolumu yapılıyor ve bir çok ülke kullanımını destekliyor..

    Ben hidrojen in yaygınlaşmamasında ki tek engelin ingiliz+fransız ve Amerikalıların olduguna inanıyorum..petrolü cıkaranlar ve satanlar bu ülkeler..çok buyuk bir rant var.kimse bu ranttan vazgecmek istemiyor.

    yakında göreceksiniz..bu yazdıklarımı not edin bir yere (inanmayanlar googleda hidrojen yakıtı ile ilgili arastırma yapsın.ülkemizde adı bile gecmeyen bu yakıt uzun yıllar kullanılıyor)




  • Eh arkadaşlar sizler daha devletimizi tanıyamamışsınız.
    Böyle bir durumda vergi geliri iyice düşecek olan Maliyemiz hemen devreye girer ve istasyona satılan gazların fiyatını vergiyle şişiriz.

    Sonrada evlerden dolumu engellemek adına belli bir metrekip sonrası için tarifeyi kökler. Kış ayları farklı yaz ayları farklı bir kota uygular.
    Yani yaygınlaşmaması bazen iyi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gafo

    benzin ,mazot maliyeti cok fazla oldugu için mi çok pahalı zannediyorsunuz...devlet gelir kapısı olarak gordugu için pahalı..dünyanın her yerinde mazot(dizel yakıt) benzinden daha pahalı iken ülkemizde tam tersi benzin daha pahalı..

    CNG yarın istasyonlarda dolmaya baslasın mutlaka fiyatı artacaktır..

    ayrıca arkadaslar deginmişler 1m3 ile yaılan km cok az..50 lt lpg tankıyla ortalama 300 km giderken cng ile yarısı kadar yol alınabiliyor(tahmini)

    Göreceksiniz yakında Hidrojen ile çalışan arabalar yapılacak.Norveç te bir çok istasyonda hidrojen dolumu yapılıyor ve bir çok ülke kullanımını destekliyor..

    Ben hidrojen in yaygınlaşmamasında ki tek engelin ingiliz+fransız ve Amerikalıların olduguna inanıyorum..petrolü cıkaranlar ve satanlar bu ülkeler..çok buyuk bir rant var.kimse bu ranttan vazgecmek istemiyor.

    yakında göreceksiniz..bu yazdıklarımı not edin bir yere (inanmayanlar googleda hidrojen yakıtı ile ilgili arastırma yapsın.ülkemizde adı bile gecmeyen bu yakıt uzun yıllar kullanılıyor)


    hidrojen geleceğin yakıtı olamaz..

    birim m3 enerji değeri çok düşüktür.

    geleceğin yakıtı olarak sunulmak isteniyor olsada burda yine büyük tuzak var.. petrol devleri , halkın yine kendilerine bağlı kalmasıı için hidrojeni ön plana çıkartmaya çalıştılar ama inşallah başarılı olamayacaklar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatih.089

    Eh arkadaşlar sizler daha devletimizi tanıyamamışsınız.
    Böyle bir durumda vergi geliri iyice düşecek olan Maliyemiz hemen devreye girer ve istasyona satılan gazların fiyatını vergiyle şişiriz.

    Sonrada evlerden dolumu engellemek adına belli bir metrekip sonrası için tarifeyi kökler. Kış ayları farklı yaz ayları farklı bir kota uygular.
    Yani yaygınlaşmaması bazen iyi oluyor.

    Bunu engellemeleri çok zor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 5 Ekim 2009; 0:30:57 >
  • 3-4 arkadaş birleşip ortaklaşa bir kompresör mü alsak ne.
    Ortaklaşa evden gaz dolumu yaparız, hem de metreküpü 72 kuruşa.
  • bu kompresörün fiyatını bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    quote:

    Orijinalden alıntı: fatih.089

    Eh arkadaşlar sizler daha devletimizi tanıyamamışsınız.
    Böyle bir durumda vergi geliri iyice düşecek olan Maliyemiz hemen devreye girer ve istasyona satılan gazların fiyatını vergiyle şişiriz.

    Sonrada evlerden dolumu engellemek adına belli bir metrekip sonrası için tarifeyi kökler. Kış ayları farklı yaz ayları farklı bir kota uygular.
    Yani yaygınlaşmaması bazen iyi oluyor.

    Bunu engellemeleri çok zor...


    Çok zor değil.
    Belli metreküp üzerinde fiyatı arttırırlar. Her şeyi yaparlar. Yeter ki muslukları kesilmesin.




  • quote:


    Çok zor değil.
    Belli metreküp üzerinde fiyatı arttırırlar. Her şeyi yaparlar. Yeter ki muslukları kesilmesin.



    Kaçak elektriği engelleyemiyorlar. Bununda bir çaresi bulunur. Aslında maaşlı çalışanlar iyide eder, haksız yere FAZLA vergi ödüyorlar çünkü.
  • Devlet elbette bulur bir kılıfını çatır çatır alır. Acı ama gerçek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    quote:


    Çok zor değil.
    Belli metreküp üzerinde fiyatı arttırırlar. Her şeyi yaparlar. Yeter ki muslukları kesilmesin.



    Kaçak elektriği engelleyemiyorlar. Bununda bir çaresi bulunur. Aslında maaşlı çalışanlar iyide eder, haksız yere FAZLA vergi ödüyorlar çünkü.


    Aman @newmonarch kaçak elektrik zor bir olay değil yaratıcı olan binbir çeşit çözüm olurda gazda o kadar kolay değil.

    Boru tesisat ... vs

    Aklına koyan yapar mı yapar o ayrı ama bireysel olarak çok zor.
    Evde doldurma olayı da çok kolay olmasa gerek.

    Esasında ilk mesajım anlatmak istediğim devletin ne yaparızda ucuza yakıt veririz gibi bir derdi kesinlikle yok.
    İnanın bugün maliyeti 1 TL'lik olan işte arabanızı 100 yıl kullanmanızı sağlayacak bir yakıt cinsi keşfedilse anında yasaklarlar!

    Çünkü enerjiyi kontrol eden dünyayı kontrol eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Devlet elbette bulur bir kılıfını çatır çatır alır. Acı ama gerçek.


    Buna direk bir çözüm bulamazlar.

    Yapacakları şey diğer şeylere zammı orantılı olarak bindirmek.

    Kdv'yi arttırmak gibi, elektriğe zam yapmak vs. gibi.

    Nitekim , vergiler toplanamadığı için benzin vs.'ye yükleniyorlar.

    İşte bu "Çatır çatır" alma işine kadar, ( Daha doğrusu gasp denir buna ) , Cng takan CİDDİ karda olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.

    Devlet elbette bulur bir kılıfını çatır çatır alır. Acı ama gerçek.


    Buna direk bir çözüm bulamazlar.

    Yapacakları şey diğer şeylere zammı orantılı olarak bindirmek.

    Kdv'yi arttırmak gibi, elektriğe zam yapmak vs. gibi.

    Nitekim , vergiler toplanamadığı için benzin vs.'ye yükleniyorlar.

    İşte bu "Çatır çatır" alma işine kadar, ( Daha doğrusu gasp denir buna ) , Cng takan CİDDİ karda olacak.

    Tamam sizde haklısınız fakat bi yere kadar gider bu egemenlik.
    Belli bir zamandan sonra devlet napar ne eder bulur yolunu. Ha takarsak kar etmez miyiz tabi ki ederiz fakat aman aman uzun olucagını sanmıyorum bu kar sürecinin.




  • devlet almak istedikten sonra vergiyi ruhsata cng yi işlettinmi?senin otomobilin vergisi benzinlisine oranla 500 lira fazla.sen cng kullanıyorsun.kontrolü imkansız yakıt.yapar mı?bir düşünün neler yapmadılar.
  • Doğalgazı kompressörle tüplere basıp 200 bar gibi bir basınca getirmek çok tehlikeli bir iştir. Bir kere kompressörün ex-proof olması gerekir ve maliyeti de çok yüksektir. Ayrıca bu işi evde yapmak da çok risklidir.

    Hidrojen gazı da bence geleceğin yakıtı değildir. astery99 'ın dediği gibi birim m3 enerji değeri çok düşüktür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astery99


    quote:

    Orijinalden alıntı: gafo

    benzin ,mazot maliyeti cok fazla oldugu için mi çok pahalı zannediyorsunuz...devlet gelir kapısı olarak gordugu için pahalı..dünyanın her yerinde mazot(dizel yakıt) benzinden daha pahalı iken ülkemizde tam tersi benzin daha pahalı..

    CNG yarın istasyonlarda dolmaya baslasın mutlaka fiyatı artacaktır..

    ayrıca arkadaslar deginmişler 1m3 ile yaılan km cok az..50 lt lpg tankıyla ortalama 300 km giderken cng ile yarısı kadar yol alınabiliyor(tahmini)

    Göreceksiniz yakında Hidrojen ile çalışan arabalar yapılacak.Norveç te bir çok istasyonda hidrojen dolumu yapılıyor ve bir çok ülke kullanımını destekliyor..

    Ben hidrojen in yaygınlaşmamasında ki tek engelin ingiliz+fransız ve Amerikalıların olduguna inanıyorum..petrolü cıkaranlar ve satanlar bu ülkeler..çok buyuk bir rant var.kimse bu ranttan vazgecmek istemiyor.

    yakında göreceksiniz..bu yazdıklarımı not edin bir yere (inanmayanlar googleda hidrojen yakıtı ile ilgili arastırma yapsın.ülkemizde adı bile gecmeyen bu yakıt uzun yıllar kullanılıyor)


    hidrojen geleceğin yakıtı olamaz..

    birim m3 enerji değeri çok düşüktür.

    geleceğin yakıtı olarak sunulmak isteniyor olsada burda yine büyük tuzak var.. petrol devleri , halkın yine kendilerine bağlı kalmasıı için hidrojeni ön plana çıkartmaya çalıştılar ama inşallah başarılı olamayacaklar


    gazlar basınçlı olarak depolandığı için ağırlık baz alınır ve evrendeki en yüksek enerji veren element dolayısı ile gaz hali hidrojendir.
    Lpg ile hidrojen kıyaslanamaz çünkü LPG düşük basınçlarda sıvılaştığı için fazlaca sıkıştırılamaz bu nedenle depolama hacmi bizi sınırlıyor .Ancak aynı hacim tanka uygun et kalındığı yapıldığında ciddi m3 gaz basılabilir. Sonu olarak menzil açısından LPG üsütünlüğü vardır kabul ediyorum ancak hidrojen sıvı durumu için başka yöntemler var ki konu çok derindir. Gelecek hidrojendir bunu kimse engeleleyemez diğer kaynaklar sınırlı olduğu için.

    1 kg hidrojen= 1 galon benzine enerji bakımından aşagı yukarı eşittir.
    yani bizim anlayacağımz birimler ile

    enerji bakımından
    1 kg hidrojen= 3,78 litre benzin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Ekim 2009; 10:57:39 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.