Şimdi Ara

LPG'Lİ ARAÇ ALEV ALEV YANDI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
3.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borabd

    lpg madem güvenli ve çevreci yakıt neden kapalı otoparklara ve idonun birçok seferine almıyorlar.

    nasıl almıyorlarmış ,ankarada panora dahil yıllardır girmedigim kapalı otapark kalmadı sıkıysa almasınlar ,bunlar şehir efsaneleri inanmayın
  • yaptirmayin, kullanmayin ve tavsiye etmeyin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Bir tanıdığın başına geldi. Kendisin de Megane 1 tüplü araç vardı. Kaza yaptı. Arkasından Dobloya çarptı. Bagajda bulunan tüp tankı bağlantılarından kopup arka koltuğu parçalayıp bunların ön koltuğuna ve sırtlarına vurdu. Aracın arkasında hiç darbe olamdığı halde arkadaşlar yaralandı. Allahtan arkada uyuyan kızları 5 dk. önce uyanıp annesinin kucağına gelmiş. Arkadaş o günden sonra hep dizele bindi. Şimdi 0 km fiorino aldı.


    Anne kucağınki bir çocuğun bile çarpma anında bir fil ağırlığına ulaştığını düşünürseniz yetişkin ağırlığındaki tüpün ne olacağını siz düşünün. 4 tane kıçı kırık 10 luk vida ve pulları mı onu tutacak?









    Bu mantıktan hareketle bagaja hiçbirşey konulmaz. Hele hele megane nin bagajına...

    megane kullananlar kızmasın arkadaşın yazdıklarına dayanarak;

    Tankı durduğu yerden fırlatıp arka koltuğu parçalatan ivme ön koltukta nasıl durmuş.

    Kaç km. ile gidiyorlarmışki tank fırlayıp koltuğu parçalamış ama önde oturanlar camdan fırlamamış birşey olmamış.

    Nasıl bir güvenlik anlayışıdırki küçücük çocuğu ön koltukta ve kucakta taşınmasını güvenli görünüyorda lpg güvensiz oluyor.

    ama şu var o tip tankları bende sevmiyorum, hem yer olarak çıkıntılık yapıyorlar hem de boru bağlantıları dışarda duruyor her ne kadar muhafazalıda olsa göz önünde olmasını sevmiyorum bu sebepten her zaman simit daha cazip geliyor hem yer bakımından avantajlı hem de ayak altında durmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Bir tanıdığın başına geldi. Kendisin de Megane 1 tüplü araç vardı. Kaza yaptı. Arkasından Dobloya çarptı. Bagajda bulunan tüp tankı bağlantılarından kopup arka koltuğu parçalayıp bunların ön koltuğuna ve sırtlarına vurdu. Aracın arkasında hiç darbe olamdığı halde arkadaşlar yaralandı. Allahtan arkada uyuyan kızları 5 dk. önce uyanıp annesinin kucağına gelmiş. Arkadaş o günden sonra hep dizele bindi. Şimdi 0 km fiorino aldı.


    Anne kucağınki bir çocuğun bile çarpma anında bir fil ağırlığına ulaştığını düşünürseniz yetişkin ağırlığındaki tüpün ne olacağını siz düşünün. 4 tane kıçı kırık 10 luk vida ve pulları mı onu tutacak?









    Bu mantıktan hareketle bagaja hiçbirşey konulmaz. Hele hele megane nin bagajına...

    megane kullananlar kızmasın arkadaşın yazdıklarına dayanarak;

    Tankı durduğu yerden fırlatıp arka koltuğu parçalatan ivme ön koltukta nasıl durmuş.

    Kaç km. ile gidiyorlarmışki tank fırlayıp koltuğu parçalamış ama önde oturanlar camdan fırlamamış birşey olmamış.

    Nasıl bir güvenlik anlayışıdırki küçücük çocuğu ön koltukta ve kucakta taşınmasını güvenli görünüyorda lpg güvensiz oluyor.

    ama şu var o tip tankları bende sevmiyorum, hem yer olarak çıkıntılık yapıyorlar hem de boru bağlantıları dışarda duruyor her ne kadar muhafazalıda olsa göz önünde olmasını sevmiyorum bu sebepten her zaman simit daha cazip geliyor hem yer bakımından avantajlı hem de ayak altında durmuyor.

    adam lpg yi karalamak icin hayal gucunu fazla zorlamis. otomobillerin yuruyen aksamindaki cogu parca ufak capta civatalarla bagli, bu mantikla gidersek hayatimizi ureticilerde tehlikeye atiyor butun parcalari kaynakla montaj yapmayarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL


    quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Bir tanıdığın başına geldi. Kendisin de Megane 1 tüplü araç vardı. Kaza yaptı. Arkasından Dobloya çarptı. Bagajda bulunan tüp tankı bağlantılarından kopup arka koltuğu parçalayıp bunların ön koltuğuna ve sırtlarına vurdu. Aracın arkasında hiç darbe olamdığı halde arkadaşlar yaralandı. Allahtan arkada uyuyan kızları 5 dk. önce uyanıp annesinin kucağına gelmiş. Arkadaş o günden sonra hep dizele bindi. Şimdi 0 km fiorino aldı.


    Anne kucağınki bir çocuğun bile çarpma anında bir fil ağırlığına ulaştığını düşünürseniz yetişkin ağırlığındaki tüpün ne olacağını siz düşünün. 4 tane kıçı kırık 10 luk vida ve pulları mı onu tutacak?









    Bu mantıktan hareketle bagaja hiçbirşey konulmaz. Hele hele megane nin bagajına...

    megane kullananlar kızmasın arkadaşın yazdıklarına dayanarak;

    Tankı durduğu yerden fırlatıp arka koltuğu parçalatan ivme ön koltukta nasıl durmuş.

    Kaç km. ile gidiyorlarmışki tank fırlayıp koltuğu parçalamış ama önde oturanlar camdan fırlamamış birşey olmamış.

    Nasıl bir güvenlik anlayışıdırki küçücük çocuğu ön koltukta ve kucakta taşınmasını güvenli görünüyorda lpg güvensiz oluyor.

    ama şu var o tip tankları bende sevmiyorum, hem yer olarak çıkıntılık yapıyorlar hem de boru bağlantıları dışarda duruyor her ne kadar muhafazalıda olsa göz önünde olmasını sevmiyorum bu sebepten her zaman simit daha cazip geliyor hem yer bakımından avantajlı hem de ayak altında durmuyor.

    adam lpg yi karalamak icin hayal gucunu fazla zorlamis. otomobillerin yuruyen aksamindaki cogu parca ufak capta civatalarla bagli, bu mantikla gidersek hayatimizi ureticilerde tehlikeye atiyor butun parcalari kaynakla montaj yapmayarak

    Gerçekten bir arkadaşımın başına gelen bir olayı anlatmıştım. Ama bu iki üyenin zoruna gitmiş anlaşılan. Ben sizi tanımam ve de kimseye bir yalan borcum da yok. Araba fabrikam da yok ki bu işten çıkarım olsun. Ama bu iki arkadaş sanki LPG montajcısı gibi işi savunmuşlar. Ayıp ayıp. Birşeyi gözünüzle görmediniz diye direkt yalan ilan etmek de ne demek oluyor. İnanmanız için illaki gözünüzün önünde mi olmalıydı kaza. Sorularınızı cevabı:

    1-Bagaja birşey konulmaz demişsiniz. LPG tüpü boyutlarında, ağırlığında ve şeklinde herhangi bir cisim önden yapılan sert çarpışmalarda öne doğru hızla gelir. Koltuğu parçalar ya da daha kötüsü araka koltuğu tutan iki adet klipsi parçalayıp rampa şeklinde yatan arka koltuklardan havalanarak kafanıza gelir. Bizimkiler şanslıymış, koltuğun süngeri klipslerden zayıfmış ve koltuğu parçalarken tankın hızı azalmış.
    2-İkinci sorunuzun cevabını da vermiş oldum. Yani koltuk tankın hızını kesmiş. Ona rağmen yaralanmaya sebep olmuş.
    3-90 km kadar hızla arkadan kırmızı ışıkta duran araca çarpmışlar. Yani dalgınlıkla aracın dibine gelene kadar hiç frene bile dokunmamış. Fren izi yok.
    4-Emniyet kemeri diye birşey icat edilmiş anladığım kadarı ile bu konuda bir bilginiz yok. Camdan fırlamama nedenleri o. Arkadaşın eşi arabanın hızla öndeki araca gittiğini fark edince kızına sıkı sıkıya yapışmış. Eşini de ikaz etmeye çalışmış.
    5-Karı koca çocuk arkada rahat uyusun diye öndeymiş. Normalde bayan ve çocuk hep arkada oturuyor. Ama Allahın hikmeti çocuk uyanmış ve 5 dakika önce annesinin yanına gitmiş. Yani çocuğun önde olması tesadüfi birşey.
    5-LPG yi karalayınca bundan ne gibi bir çıkarım olacak. Böyle bir arkadan çarpmada arabanın fabrika tarafından yapılan parçaları bir arada mı kalıyor? Hayır. Ama hiçbirisi bagajdan uçup bize arkadan dalmıyor.
    Sadede gelecek olursak LPG nin savunulacak bir tarafı olmadığı aşikar. Simit tank da o kadar sağlam bir şey değil. Her ne kadar ADAC testi gibi testlerde simit tüp güvenli gibi gösterilse de simitin dayanıklılığı aracınızın arkasına çarpıldığında aracın sağlamlığı ile orantılıdır. Sonuçta simit tüp de ortadan kaynakla birleştirilmiş iki ayrı preslenmiş saç levhadan oluşmaktadır. Yekpare değildir.
    İnsan için en zor şey yanlışı kabul etmektir. Mesela son zamanlarda alçı kartonpiyerlerin deprem anında giyotine dönüştüğü anlaşıldı. Piyasada köpükten imal edilmiş kartonpiyerler var. 10 sene önce birisine bu durum söylenseydi aynı sizin tepkinizi verirdi. Ama bunu öğrenmek için bir çok deprem yaşamak zorunda kaldık. İnşallah tüpün tehlikeleri anlamanız için bunu birebir test etme fırsatınız olmaz. Yandım anam diye bağırmazsınız. Belki de 5 sene sonra tüp komple yasaklanacak.
    Güvenli montaj, usta eller filan hikaye. Sanayideki hiçbir usta bir araba fabrikasının bilgi ve teknik altyapısına, yatırımlarına sahip değildir. 15 yaşında çırağın ellerine ailemin hayatını teslim edemem. Kimse kusura bakmasın. Basit bir iki kurs ile tüp montajı yetki belgesine sahip olunabilmektedir.
    İsteyen istediğini arabasına taktırabilir. Bana ne. Ben sadece olmuş olan bir olayı anlattım.




  • Tanık olduğunuz, duyduğunuz bildiğiniz veya başınızdan olayı paylaşmanızda bir şey yok.

    Lakin bunu dünyanın sonu gibi anlatırsanız o zaman insanlar da size tavır koyar. Şu forumda birşeyler paylaşırken ön yargınızı bir yana bırakın.

    Veya size söyle anlatayım. 15 yaşındaki çırak sizin arabanızın lpg tüpünü değilde, kırmızı ışıkta siz dururken arakadan hızla gelen 45 tonluk kamyonun frenlerini tamir etmiş de olabilir. Eminim dizel aracınızın deposu dayanacaktır.

    Verdiğiniz örnek uygulama hatasıdır. Genellenemez.

    Siz istediğiniz kadar kafanızdan uydurun. LPG geleceğin yakıtıdır. Dahası eğer AB çevre konusunda bu kadar bastırırsa, 5 yıl için dizellerin yasaklanma ihtimali (eğer emisyonlar düşürecek bir yol bulamazlar ise) çok daha gerçek bir öngörü olacaktır.

    Kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Tanık olduğunuz, duyduğunuz bildiğiniz veya başınızdan olayı paylaşmanızda bir şey yok.

    Lakin bunu dünyanın sonu gibi anlatırsanız o zaman insanlar da size tavır koyar. Şu forumda birşeyler paylaşırken ön yargınızı bir yana bırakın.

    Veya size söyle anlatayım. 15 yaşındaki çırak sizin arabanızın lpg tüpünü değilde, kırmızı ışıkta siz dururken arakadan hızla gelen 45 tonluk kamyonun frenlerini tamir etmiş de olabilir. Eminim dizel aracınızın deposu dayanacaktır.

    Verdiğiniz örnek uygulama hatasıdır. Genellenemez.

    Siz istediğiniz kadar kafanızdan uydurun. LPG geleceğin yakıtıdır. Dahası eğer AB çevre konusunda bu kadar bastırırsa, 5 yıl için dizellerin yasaklanma ihtimali (eğer emisyonlar düşürecek bir yol bulamazlar ise) çok daha gerçek bir öngörü olacaktır.

    Kolay gelsin...

    Ön yargı mı? Olmuş olan olayı anlatmak önyargı, ona inamayarak LPG yi savunmak önyargı değil öyle mi? 45 tonluk kamyonun kime tamir ettirildiği benim iradem dışıdır. Ama arabaya güvenli olamadığı aşikar olan bir yakıt sistemini bağlatmak bana bağlı birşey. Ona bakarsanız yolda yürüken başınıza saksı da düşebilir. İkisini karıştırmamak lazım. LPG nin yasaklanabileceği varsayımı tamamen güvenlikle ilgili bir öngörü çevre ile alakalı değil. Avrupada LPG değil elektrikli ve hybrid araçlar özendirilmekte. LPG çevreci bir yakıt değildir. Hidrojen ve elektrikli araçlar çevrecidir. LPG göreceli olarak daha az kirleticidir ama özendirilecek kadar da çevreci değildir. LPG emisyon ölçümünü 1 saat çalıştırılmış sıcak motorla yaparsanız aldatıcı olur. Oysa araçlar genelde kısa mesafelerde kullanılır ve önce benzinle ardından tam ısınana kadar gaz haline tam geçememiş ve çiğ yanan LPG ile çalışırlar. Ayrıca tüm bunları dünyanın sonu gibi anlatmıyorum.
    Sadece LPG'nin bilinen onca tehlike ve arızasına vakıf olduğum bir yeni tehdidi ekliyorum.



    Mesela şöyle bir örnekler de buldum. Yani bizimkilerin kazası ilk değilmiş...

    http://www.haber7.com/trafik-kazalari/haber/820576-lpg-tanki-firladi

    http://www.akaryakit.net/haber/LPG-tanki-yola-firladi

    http://www.71habermerkezi.com/?Syf=18&Hbr=380301&/LPG-TANKI-YOLA-FIRLADI

    http://www.haber27.com/carpisan-otomobilin-lpg-tanki-yola-firladi-98005h.htm

    http://www.kenthaber.com/ic-anadolu/ankara/Haber/Genel/Normal/lpg-tanki-yola-firladi/1a8c2841-3a1c-4386-8571-f36c4b0b7c08

    http://www.haberaktuel.com/otomobilin-lpg-tanki-25-metre-firladi-haberi-221120.html

    http://www.patronlardunyasi.com/haber/Arabanin-LPG-deposu-patladi-200-metreye-firladi/99599


    v.s. v.s.


    GERÇEKLER ACIDIR - LPG DE TAMAMEN GERÇEKTİR !



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 18 Ocak 2013; 22:47:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadbul

    Böyle haberler yayılsın ki insanlar LPG'den uzak dursunlar, böylece LPG fiyatları da düşer. Aman LPG taktırmayın aman LPG takılmış araç almayın. Dizel alın dizel.

    hahahhahahahh +1

    evet, lpg çok kötü. zaten benzin gibi lüx ve dizel gibi statülü arabalar varken ne işiniz var züğürt lpg'si ile. dizel alın benzinli alın :)
  • Türkie Otogaz tüketiminde dünya 3.sü, Dönüşüm de oransal olarak dünya birincisi. Trafikte 2.7 milyon tane LPG araç var.

    7 tanesinin tankı, kaza nedeni ile yerinden çıkmış, kopmuş vs (haberlerin doğruluğunu veya doğru yansıtıldığını da geçtim).

    Hemen koşa koşa gidip, arabalardaki LPG yi söktürelim bari.

    LPG soğukta diğer yakıt türlerine daha kolay çalışır (aracınız düzgün ayarlı ise). Ve soğuk araçların yan etkileri benzinli ve dizel araçlar içinde geçerlidir.

    Dizellerin sağlığa etkisine gelince

    quote:

    Mortality from diesel soot exposure in 2001 was at least 14,400 out of the German population of 82 million, according to the official report 2352 of the Umweltbundesamt Berlin (Federal Environmental Agency of Germany).
    The study of nanoparticles and nanotoxicology is still in its infancy, but the full health effects from nanoparticles produced by all types of diesel is still being uncovered. It is already clear enough, however, that the health detriments of fine particle emissions are severe and pervasive. Although one study found no significant evidence that short term exposure to diesel exhaust results in adverse extra-pulmonary effects, effects that are often correlated with an increase in cardiovascular disease,[9] a 2011 study in The Lancet concluded that traffic exposure is the single most serious preventable trigger of heart attack in the general public, the cause of 7.4% of all attacks.[7] It is impossible to tell how much of this effect is due to the stress of being in traffic and how much is due to exposure to exhaust.[citation needed]
    Since the study of the detrimental health effects of nanoparticles (nanotoxicology) is still in its infancy, and the nature and extent of negative health impacts from diesel exhaust continues to be discovered.


    Kısaca, 2001 yılı itibari ile Almanyada 14.400 kişi dizel eksozuna bağlı sebeplerden hakkın rahmetine kavuşmuş. 2011 Amerikanya araştırmasına göre kalp krizlerinin %7 bilmem ne kadarını dizel eksozu tetiklemiş. Trafikte soluduğunuz dizel eksozu önlenebilir kalp krizlerinin en büyük tetikçisiymiş...

    Elektrikli araçların çevreciliği görecelidir. Şehir havası için daha temiz oldukları doğru ancak, çevreye verdikleri zarar hemen hemen aynı. Yaklaşık olarak elektrikli bir araçla 100km 4 litre yakan bir benzinlinin çevreye verdiği toplam zarar kafaya geliyor.

    Ha bir te tabii batarya meselesi var. Elektrikli araba aküsü bu günkü teknoloji ile yaklaşık 250.000 km gider. Ondan sonra değiştirmek gereklidir. Malesef eski bataryalardan bardak yapmıyorlar...

    Hidrojenle çalışan araba meselesine hiç girmeyeceğim. O zaten olmayacak dua ya amin. Özetle öyle bir Hidrojen üretme imkanı yok. Arabaları hidrojenle yürütmeye kalksak üretim masrafından zaten batarız, üretimde harcanacak enerji nin çevreye etkisi ayrı mevzuu...

    Neyse arkadaşlar doğru demiş. Siz dizel alın LPG li almayın fiyat düşsün rahat edelim biz züğürtler...




  • Bir otomobil eğer fabrikadan çıktıktan sonra, yakıt sistemi gibi en önemli sistemlerden birinde değişime uğramış ise artık standart dışı bir araçtır demektir. (yakıt sistemi açısından)

    Bu nedenle ; LPG sisteminin ne kadar güvenilir olduğu hem montaj kitinin kalitesine ve taşıdığı güvenlik tedbirlerine hem de montaj yapan ustanın maharetine ve özenine kalmıştır. Fabrikada binlerce güvenlik protokolü ile üretilen araçta gösterilen hassasiyetin, LPG montajında da gösterilmesi gerekmektedir. Kaliteli LPG kitlerinin hemen hemen hepsi, kendi içinde standart haline gelmiş protokolleri içermektedir. Bu nedenle kaliteli bir LPG kitini kullanmak büyük önem arz eder. Yanabilirlik ve tutuşabilme açısından da LPG benzin ve dizele göre avantajlıdır.

    Sonuç olarak ;

    1. Güvenilir bir yerde, kaliteli LPG kitini güvenilir bir ustaya montaj yaptırın.
    2. LPG tankının bir ömrü olduğunu unutmayın.
    3. LPG yakıt sisteminin bakımlarını aksatmayın.
    4. Düzenli bir şekilde sızdırmazlık testine sokun.
    5. Asla deponun tamamını doldurmayın. Doluluk oranı %85'i geçmesin.
    6. Yakıt alırken şaseyi egzozdan bağlattırın.
    7. Medyada LPG ile ilgili çıkan haberlerin hiçbirine inanmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evo9

    benzine 5 lira verin kafanız rahat olsun

  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    quote:

    Orijinalden alıntı: GOSTIL


    quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Bir tanıdığın başına geldi. Kendisin de Megane 1 tüplü araç vardı. Kaza yaptı. Arkasından Dobloya çarptı. Bagajda bulunan tüp tankı bağlantılarından kopup arka koltuğu parçalayıp bunların ön koltuğuna ve sırtlarına vurdu. Aracın arkasında hiç darbe olamdığı halde arkadaşlar yaralandı. Allahtan arkada uyuyan kızları 5 dk. önce uyanıp annesinin kucağına gelmiş. Arkadaş o günden sonra hep dizele bindi. Şimdi 0 km fiorino aldı.


    Anne kucağınki bir çocuğun bile çarpma anında bir fil ağırlığına ulaştığını düşünürseniz yetişkin ağırlığındaki tüpün ne olacağını siz düşünün. 4 tane kıçı kırık 10 luk vida ve pulları mı onu tutacak?









    Bu mantıktan hareketle bagaja hiçbirşey konulmaz. Hele hele megane nin bagajına...

    megane kullananlar kızmasın arkadaşın yazdıklarına dayanarak;

    Tankı durduğu yerden fırlatıp arka koltuğu parçalatan ivme ön koltukta nasıl durmuş.

    Kaç km. ile gidiyorlarmışki tank fırlayıp koltuğu parçalamış ama önde oturanlar camdan fırlamamış birşey olmamış.

    Nasıl bir güvenlik anlayışıdırki küçücük çocuğu ön koltukta ve kucakta taşınmasını güvenli görünüyorda lpg güvensiz oluyor.

    ama şu var o tip tankları bende sevmiyorum, hem yer olarak çıkıntılık yapıyorlar hem de boru bağlantıları dışarda duruyor her ne kadar muhafazalıda olsa göz önünde olmasını sevmiyorum bu sebepten her zaman simit daha cazip geliyor hem yer bakımından avantajlı hem de ayak altında durmuyor.

    adam lpg yi karalamak icin hayal gucunu fazla zorlamis. otomobillerin yuruyen aksamindaki cogu parca ufak capta civatalarla bagli, bu mantikla gidersek hayatimizi ureticilerde tehlikeye atiyor butun parcalari kaynakla montaj yapmayarak

    Gerçekten bir arkadaşımın başına gelen bir olayı anlatmıştım. Ama bu iki üyenin zoruna gitmiş anlaşılan. Ben sizi tanımam ve de kimseye bir yalan borcum da yok. Araba fabrikam da yok ki bu işten çıkarım olsun. Ama bu iki arkadaş sanki LPG montajcısı gibi işi savunmuşlar. Ayıp ayıp. Birşeyi gözünüzle görmediniz diye direkt yalan ilan etmek de ne demek oluyor. İnanmanız için illaki gözünüzün önünde mi olmalıydı kaza. Sorularınızı cevabı:

    1-Bagaja birşey konulmaz demişsiniz. LPG tüpü boyutlarında, ağırlığında ve şeklinde herhangi bir cisim önden yapılan sert çarpışmalarda öne doğru hızla gelir. Koltuğu parçalar ya da daha kötüsü araka koltuğu tutan iki adet klipsi parçalayıp rampa şeklinde yatan arka koltuklardan havalanarak kafanıza gelir. Bizimkiler şanslıymış, koltuğun süngeri klipslerden zayıfmış ve koltuğu parçalarken tankın hızı azalmış.
    2-İkinci sorunuzun cevabını da vermiş oldum. Yani koltuk tankın hızını kesmiş. Ona rağmen yaralanmaya sebep olmuş.
    3-90 km kadar hızla arkadan kırmızı ışıkta duran araca çarpmışlar. Yani dalgınlıkla aracın dibine gelene kadar hiç frene bile dokunmamış. Fren izi yok.
    4-Emniyet kemeri diye birşey icat edilmiş anladığım kadarı ile bu konuda bir bilginiz yok. Camdan fırlamama nedenleri o. Arkadaşın eşi arabanın hızla öndeki araca gittiğini fark edince kızına sıkı sıkıya yapışmış. Eşini de ikaz etmeye çalışmış.
    5-Karı koca çocuk arkada rahat uyusun diye öndeymiş. Normalde bayan ve çocuk hep arkada oturuyor. Ama Allahın hikmeti çocuk uyanmış ve 5 dakika önce annesinin yanına gitmiş. Yani çocuğun önde olması tesadüfi birşey.
    5-LPG yi karalayınca bundan ne gibi bir çıkarım olacak. Böyle bir arkadan çarpmada arabanın fabrika tarafından yapılan parçaları bir arada mı kalıyor? Hayır. Ama hiçbirisi bagajdan uçup bize arkadan dalmıyor.
    Sadede gelecek olursak LPG nin savunulacak bir tarafı olmadığı aşikar. Simit tank da o kadar sağlam bir şey değil. Her ne kadar ADAC testi gibi testlerde simit tüp güvenli gibi gösterilse de simitin dayanıklılığı aracınızın arkasına çarpıldığında aracın sağlamlığı ile orantılıdır. Sonuçta simit tüp de ortadan kaynakla birleştirilmiş iki ayrı preslenmiş saç levhadan oluşmaktadır. Yekpare değildir.
    İnsan için en zor şey yanlışı kabul etmektir. Mesela son zamanlarda alçı kartonpiyerlerin deprem anında giyotine dönüştüğü anlaşıldı. Piyasada köpükten imal edilmiş kartonpiyerler var. 10 sene önce birisine bu durum söylenseydi aynı sizin tepkinizi verirdi. Ama bunu öğrenmek için bir çok deprem yaşamak zorunda kaldık. İnşallah tüpün tehlikeleri anlamanız için bunu birebir test etme fırsatınız olmaz. Yandım anam diye bağırmazsınız. Belki de 5 sene sonra tüp komple yasaklanacak.
    Güvenli montaj, usta eller filan hikaye. Sanayideki hiçbir usta bir araba fabrikasının bilgi ve teknik altyapısına, yatırımlarına sahip değildir. 15 yaşında çırağın ellerine ailemin hayatını teslim edemem. Kimse kusura bakmasın. Basit bir iki kurs ile tüp montajı yetki belgesine sahip olunabilmektedir.
    İsteyen istediğini arabasına taktırabilir. Bana ne. Ben sadece olmuş olan bir olayı anlattım.

    Lpg avukatlığı bize düşmez sonuçta bu işten ekmek yiyen biri değilim, sadece yazdıklarınızdan çıkan sonuç budur.

    90 km üzerinde hiçbir aracın hiçbir vidası güvenli değildir alınan tüm tedbirler ile sadece riski azaltabilirsiniz.

    Lpg tankı tabiki %100 güvenli değildir tıpkı benzin tıpkı mazot tanklarının güvenli olmadığı gibi sonuçta aracınızda uçucu/patlayıcı/yanıcı madde taşıyorsunuz.

    Mesajınızda birçok link vermişsiniz ki ben da size birçok link ve foto gösterebilirim tutuşan benzin depoları ve yanan insanlarla ilgili ama buda size bir şeyleri ispatlamaz tıpkı sizin linklerinizin ispatlamadığı gibi.

    Diğer yandan her işlemin işin ehli kişiler tarafından yapılması kuralı sadece lpg montaj/bakımını kapsamaz servis yada sanayide farınızı tamir ettirirsiniz bir kaçak bir ark bir şase olur yolda tutuşursunuz gibi örneklemelerde yapılabilir.

    Son olarak arkadaşınız gibi kimse 90-100 km ile ışığa dalmasın o kadar dalgın kullanan biri ise bir daha mümkünse (şahsi fikrim) direksiyon başına geçmesin bu dalgınlık tıbbi bir sebeptense mutlaka tedavisini olsun.

    +Emniyet kemeri denen bir şey var doğrudur ama o emniyet kemeri sizi bağlar kucağınızdaki çocuğu değil, iş ki lpg ye gelinceye kadar araçtaki yolcu hava yastığı (var ise) patlasa idi o çocuk patlayan hava yastığı ile anne arasında kalabilirdi gerisi malum, tabi kendi emniyet kemerini takan ama çocuğu kucağında taşıyan bir ebeveynin kolları o çocuğu ne kadar sağlam koruyabilir o da ayrı konu.

    Özetle siz taktırmayabilirsiniz kullanmayabilirsiniz tavsiyede etmeyebilirsiniz ama tüm lpg kullanan araçları canlı bomba kategorisine sokmanız yanlış, herkese kazasız belasız günler diliyorum.




  • lpg li araçlarında yangın sorununa çözüm üreten firmalar var deneyen var mı? bu işi yapan kişiler tavsiye ediyor taktır canını kurtarırsın diyorlar


    http://argebeyin.blogspot.com/2013/02/lpgli-araclarda-yangina-aninda-mudahale.html
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.