Şimdi Ara

LPG'den sonra 1. ve 3. buji kararmış çıkıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    Aracıma 1 yıl önce lpg takıldı. O zamana kadar aracımda bir sıkıntı yaşamadım. Zaten benzinde çoğu şeyin hissedilmediğini söylediler. Önce rölantide ar titremeye başladı. Oydu buydu bakarken 3-5 tamirci değiştirdikten sonra sorunumun ateşleme bobini olduğu anlaşıldı. Değişince düzeldi ama o sorun bulunana kadar enjektörler ve hortumlar elden geçti, temizlendi, yenilendi. 1. bujinin ıslak ve kararmış çıktığı görüldü.(bobinler değişmeden önce) Aracımın bujileri 45.000km ömürlü ve daha önce 45.000binde çıkan bujiler bile böyle çıkmıyordu. LPG takıldıktan ve bobinler değiştikten sonra ise 1. buji artık pek ıslak çıkmıyor ama kararmış çıkıyor. Bu kararma 3. bujide de başladı. Bujileri değiştiriyorum; bujiler ilk takıldığında gaz yemesi, hızlanması ve gaz pedalına tepkisi çok iyi. 500km'den sonra iş değişiyor. Bir süre sonra rölantide teklemeye başlıyor. Sonra bujileri çıkardığımda 1. ve 3. silindirdeki bujilerde aynı şeyler oluyor. Bujiler Platin, Double Platin, İridium ve Platin - İridium. Silindir kompresyonları aynı ve normal bu arada. Ustam lpg ile ilgili olabileceğini, sistemin 1. ve 3. silindirdeki yakıt-hava oranını ayarlayamıyor olabileceğini söylüyor.

    Sizin fikriniz nedir?







  • LPG enjeksiyon ayarının doğru olmaması sonucu fakir karışımdan dolayı 1 ve 3 silindirlerinizde supap erimesi söz konusu olabilir. Genelde 1 ve 3 te oluyor zaten. Aracınızı bir kompresyon testine sokmanızı tavsiye ediyorum. Muhtemelen bu silindirlerde kompresyon kaybı çıkacaktır. Sonuca göre daha iyi bir yorum yapılabilir.
  • Merhabalar,

    Ariza tespit cihazim var. Fakire düştüğünü veya zorlandigimi görmedim. Geçenlerde sadece bir kere 2. Silindirde vermiş fakir karisim hatasini ki FSI motorlar bu konuda hassastır. Hemen EPC lambasini yakar. Bobinleri değiştirmeden önce çok yasamistim.
    Sanirim biraz farklı bir sorunum var:

    1. silindire giden boruyu söktüğümde 1. enjektörün gaz vermediğini gördüm ancak programdan kontrol ettiğimde tüm silindirlerin gaz verdiğini ve değerlerini görebiliyorum. 2. gaz enjektörüne giden kabloyu çektiğimde 1. lpg enjektörü gaz vermeye başlıyor, ancak 2. enjektörün kablosunu taktığımda ise 1. enjektör gaz vermeyi kesiyor.

    Araba bu durumda normal çalışırken 2. lpg enjektörünün kablosunu çektiğimde motor sarsılmaya / teklemeye başlıyor. Ama 3. Silindir için denemedim.

    Yani arabam 1. silindirde sürekli benzin ile çalışıyor, diğer üçünde gazla çalışıyor ve tasarruf oranım %19.x'i geçemiyor. Bu durumda 1. silindirin yakıt oranı tam ayarlanamıyor, biraz zengin yakıyor gibime geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adeministrator -- 17 Ağustos 2014; 14:42:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar aradan çok vakit geçmiş ama, konu ile alakalı bir gelişme yaşandı mı acaba? Benim aracımda da benzer problem mevcut.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.