Şimdi Ara

LPG bujisini benzinde kullanmak sorun yaratır mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
16.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Esnaf amca, müşteriyi buji sağlam diye ikna etmek için cihaz yapmış buda olmuş iridyum buji daha iyi çakar.

    Ben sana denso daki grafik sıkma dedim. Konu ile alakası yok. pazarlama departmanından biri sıkmış, çünkü buji bobin ilişkisi böyle değil dedim. Bana amcanın icadını gösteriyorsun, sonra da maça gidiyorsun.

    Bobinlerin bujilere gönderebildiği miktar, değişir,

    Rölanti de değişir,
    Gaza bastın değişir,
    Avans ayarı ile değişir,
    Sübap ayarı ile değişir,
    Yakıt ayarı ile değişir,
    Bobin sıcaktır değişir,
    bobin soğuktur değişir,
    Motor içi sıcaklı farklıdır değişir,
    Buji kabloları birbirine sarınmıştır değişir.

    Çünkü Piston içindeki basınç ve sıcaklık, direnç oluşturur bobin ne kadar güçlü tesisat ne kadar sağlamsa o kadar çok akım gönderir.

    Yani denso diyor ki benim bujim daha az güç çeker, daha kolay çalışır, YALAN. 80 100 kv verebilen bobinler var. tak bakalım o bobin 80 kilovolt elektriği vurdumu bobin abi bu bize fazla istemezük diyecekmi, Ki öyle bir şey olsa, bobin teper yanar patlar, o kadar alakasız. Bobin ne gönderirse göndersin, Allah bereket versin der buji.

    Bakır, iridyum dan da plantinden de daha iyi iletkendir, lakin bunlardan daha zayıfdır, daha çabuk okside olur erir biter yani.

    Bu bujilerin temel müsterisi sen ben değil, oem yani 0 arabalar. adam diyor ki bizim bujiler 50 bin mil gider Yani 80 bin. Yani diyor ki arabayı elden çıkarana kadar belki 1 sefer buji değiştireceksin. Tıpkı yeni tip antifirizler, tam sentetik motor yağları gibi, bunların derdi bakım aralığını genişletmek.

    Çünkü bu araçların asıl üretildiği pazarda adamlar, araç maliyetini ölçerken yakıt ve bakımı da katıyor.

    Tango çalıyorlar, kasap havası diye kalkmayın...

    LPG bujisini benzinde kullanmak sorun yaratır mı ?


    Şimdi bu buji okuma haritasıdır. Gördüğün gibi üstünde bir sürü birikmişi var ki bunlar eski bujiler, taş patlasın 8 bin km si var. sen bunun 5 katı fazlasını yapacaksın. Oldu buji sıktı, usta vurarark açacak, düşermi ? düşer.

    Geçmiş olsun...


    Bosch vs NGK ya gelince. Benim araba da da bosch var. Normalde orjinal rus bujisi kullanıyordum gidemedim parçacı uzak. Yakındakinden aldım.

    Lakin, bir de ekmeğini gece hafta sonu gazlamaktan çıkaran ekipler var, bu adamlar her hafta buji, sensör değiştirir. Ekmek çünkü, tık dedimi gitti paracıklar. Bir Allahın kulu Bosch takmaz. Ekmeğinden olur, Bosch tan çıkan kötü buji hikayeleri her tarafta... Bak mesela, ingilterede burtonpower var. Bizim fordcuların tuningcisi NGK dan başka satmaz.

    Benim dediklerim, ölçülmüş biçilmiş, sağa sora sorulmuş, testi yapılmış, görülmüş batılmış çıkılmış şeyler, kimseyle .idik yarıştırma gibi bir derdim yok.

    Uyarsınız uymazsınız paşa keyfiniz bilir, araç sizin para sizin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    bu arada LPG bujileri benzin bujilerine göre 1 tık daha soğuktur.

    Cevabı kendiniz vermişsiniz.

    Bujiler neden sıcak çalıştırılır. Etrafındaki karbon temizlensin diye, porselen yalıtkanda karbon birikimi olduğunda voltajın bir kısmmını bloğa topraklar, kıvılcım zayıflar. Sıcak çalışan bujide karbon birikimi daha incedir, topraklama daha zayıftır.

    Peki neden soğuk bujiler var. Aşırı sıcak buji detonasyona neden olabilir. Bu halde elektrot kıvılcımdan önce karışımı ateşler. Bu da motorun kompresyonuna, karışıma direktman bağlı.

    Bazı markalarda 6, bazılarında 10 farklı sıcaklık derecesi var. Bazılarında açıkça yazıyor, diğerleri şifre gibi kodların içinde saklı. Ama motor için belirli bir numara buji tavsiye edildiğinde belirli bir sıcaklık değerindeki bujiye denk geliyor.

    Bu sıcaklık skalasını kullanmak tecrübe, bilgi istediğinden olsa gerek LPG bujisi diye optimum bir model öneriyorlar, anladığıma göre de iridyumun daha soğuk çalışmasından faydalanıyorlar. Numaralı bujilerle fiyatlarını mukayese edip karar vermek lazım.

    Sürekli soğuk buji kullanılırsa, uzun dönemde ateşleme zayıflığı görülebilir. Kendisini ya soğuk motorda ilk kalkışlarda, veya yüksek devirlerde belli eder. Sürekli rolanti görmeyen, soğuk çalıştırılmayan bir motorsa farkı hissedilmeyebilir de.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Abi denso sıkıyor esnaf sıkıyor, yok mu koskoca dünyada bir denetim mekanizması milletin ne vaat ettiğini kontrol etsin

    işin bilgi alışverişi kısmına dönersek, adamdaki makina tek makina yani normal buji için ayrı iridyum buji açın ayrı tezgah olsa tamam alttan ceryanı ayarlamıştır falan tartışabiliriz, adam hepsini tek bir yere koyuyor. Nasıl katakulli olur ki ?
    Denso dediğimiz firma koskoca Japon firması, siz benden daha iyi bilirsiniz Densoyu.
    Hatta aklıma geldi, bizim bu 3. köprüyü yaparken bir tane Japon vatandaş işler yanlış gitti diye harakiri yapmıştı.

    Bizim derdimiz bakım aralığı 100bin kmlere çekmek değil, dolayısı kir çapaksa tek nedeni en fazla 20bin kullanıp değiştirelim Ama gaz veya benzin ateşlemeyi en iyi hale getirelim. Bu da bize biraz da olsa ekonomi ve performans olarak dönsün
    Fabrikanın en az maliyeti oluşturmak için önerdiği sıradan buji yerine daha iyi iş çıkardıklarını düşünüyorum.
    Bu arada bazı subarular OE olarak iridyum, hondalar ise çift tırnak buji kullanmaktadır.

    Ayrıca sanayide LPG için tırnak aralığını küçültüyorlar, niye ?
    çekilen akımı azaltmak için.

    https://forum.donanimhaber.com/lpg-ve-buji-secimi--38998913

    Linke belki bakmışsınızdır, O.B.K hocanın açtığı konu.
    O da sıkıyor diyelim.

    Yabancı forumlar gezerken, vatandaşın biri aracına copper(bakır) platinum ve iridyum buji ile dyno testi yapıp testlerini paylaşmıştı.
    bakır ile platinum arasında hiç fark olmayıp, iridyum ile 2küsür lbs tork 1küsür beygir de güç artışı oluyordu.
    Eminim ordaki dyno makinaları bizim buradakiler gibi bitik motorlara %89 ömür veren makinalar gibi değildir.

    2600km yol yaptığım NGK V-line bujilerimi sırf evde canım sıkılıyor diye değiştirdim.
    Bujiler yeni gibiydi, anlıyorum ki motorum optimum verimlilikle çalışıyor. Hatta bir arkadaşa vereceğim bujileri kullansın.

    Bosch buji hayatta arabama takmam çünkü eski aracımda takılalı 1 ay olan bosch buji kompresyon testi yapmak amacıyla sökülürken kırılmıştı porseleni.

    En azından ben alıp kullanacağım, n11'de hazır kuponum varken ucuza alayım, 2-3 yıl sonra değiştiririm zaten o zamana kadar en fazla 15bin yol yaparım.

    LPG sigortasını söktüm araba uzun zamandır benzinde kullanılıyor, muayene zamanı gelsin söktüreceğim LPG'yi.
    Bagajda inanılmaz yer kaplıyor, simit depo yapamıyorum çünkü şase numarası stepnenin olduğu yerde.




  • Expert olarak değil de kullanıcı olarak deneyim ve yorumlarımı ileteyim.

    Öncelikle aracım 2011 BMW 1.16i ve üzerinde Prins LPG var.Aracı 84bin de aldım. 125 bine kadar buji değiştirmek aklıma gelmedi.Araç ta maşallah benzin LPG de saat gibi çalışıyor.Buji değiştireyim diye araştırırken kafayı bu konuya sardım.Bosch LPG bujisi taktım.Aracın orjinal bujisi 4 tırnaklı LPG bujisi tek tırnak.Aracın benzin veya LPG de çalışması yumuşadı otomatik vitesin üst viteste devam etme isteği arttı düşük devirlerde toparlanma baya farketti.Ancak üst devirlerde tam emin olamasam da kayıp var.Ben aracı şu an LPG bujisi ile kullanıyorum.Ancak vadesi dolunca aracın orjinal bujisine geçeceğim.Sebebi de LPG bujisi aracın yakıt haritalarında değişikliğe sebep olmuş olabilir araç soğuk ilk çalıştırmada benzinde düzensizleşmeye başladı ki bunu aracın orjinal bujisi ile hiç yapmamıştı.Ancak LPG de yaşattığı avantajlar hala hissedilir şekilde devam ediyor düşük devirde ateşlemesi iyi.Tabi bunun LPG bujisinden mi yoksa dar tırnak aralığından mı kaynaklandığını bilemem.Üst devirdeki cansızlık ta pek önemli değil.Daha önce Audi A3 1.6 itler motorun subaplarını halletmişliğim var(bilen bilir 5.vites 4bin devirde 130 yapar kendisi)

    Sonuç:LPG bujisi takmayın gerek yok.Orjinal bujilerden devam.




  • MIKROP DOGAN kullanıcısına yanıt
    Cihazı var alıyorsun pahalı bir şey de değil, Türkiye de bilinmez o ayrı.

    Araç çalışırken buji kablosuna tutuyorsun, sana o anda kaç kv çektiğini söylüyor. Bir kaç yüz araçtan sonra buji işlerinin boş beleş laflar olduğunu kendi gözünle görüyorsun.

    Ve halen daha maç peşindesin.

    Denso nun grafiği, Shell'in bizim benzin şarz dinamosuna daha az yüklendiği için çok km yaptırır gibi bir idda, alakası yok diyorum.

    Hala esnaf amcanın çakmağını gösteriyorsun bana.

    En yarışlarda bakır veya gümüş buji kullanılıyor. Ha bin beygirlik arabada iridyum kullanan var mı var. Sonuç değişir mi hayır.

    Yeni model araçların ateşlemesi daha güçlü, çünkü piston başına bir ateşleme bobini var. Eskilerde bir bobin 4 pistona gidiyor, iridyum olduğu zamanda sıkıtı çıkıyor, çünkü iridyumun iletkenliği düşük.

    Dahası dana öncede söyledik, 100 bin km den sonra sökülen bujinin buji üstündeki partikülün motora düşme riski var.

    Tabi bi bujiye performans fikri cazip, tıpkı hidrojenciler gibi. De yok bizzat NGK dahi eski ile yeni buji arasında ki fark %2 yi geçemez. Yeni araçlarda hiç geçmez diye beyanatı var.




  • O kadar kafam karıştı ki
    50 bin km'dir buji değişmedi. Araç 80 binde olduğuna göre 80 bin km'dir tahminen aynı buji takılı. En son 60 bindeyken görmüştüm bujiyi usta tırnakları daraltmıştı. ( O zaman görüntüsü sağlamdı )

    Kafam karıştığına göre üstündekileri en az 50 bin km test etmiş de olduğuma göre üstündeki iyi de ne marka onu bilmiyorum.
    Ama üstündeki ne ise aynısından alacağım ve kesinlikle tırnakları daralttırmayacağım. Avans ayarı değişiyormuş.
  • ZoomStar kullanıcısına yanıt

    Normal bujileri nasıl 15binde değiştiriyorsun? Boşa masraf yaparsın öyle olursa. 8 sene 2008 model 1.4 fire Palio kullandım. 112binde aldım aracı 203binde sattım. Sadece bir kere buji değiştirdim. LPG bujiside değil. Normal Bosch buji takmıştım. Satarkende, alan adam muhtemelen uzun bir süre bujileri kullanmaya devam etmiş olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne gereği var lpg bujisi neymiş ? Standart fabrikasyon tek tırnak buji takılı 30bin km'de bir değişir. Problem yok macera yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden hortlamış bu konu. LPG için ayrı bir bujiye gerek yok benzine nasıl davranıyorsanız öyle davranın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen hafta lpg taktırdım tam lpg bujisi siparişi verecekken bu konuyu gördüm vazgeçtim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.