Şimdi Ara

LoL'mü HoN'mu DotA'mı Avo Heroes'mu (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
784
Cevap
6
Favori
46.559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ..................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-902357F9E -- 2 Haziran 2020; 3:0:6 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    işte bahsettiğim olay tam da bu üstte yazdığın, ergen rage'i. ben onu sana yazmadım ki. Enzifer'in bahsettiği değişklik için link verdim.

    Benim hatam, yanlış anlamışım seni. (LoL'e gelen değişiklik de aynısı o yüzden bana diyorsun sandım.)
    Hala neden DotA daha gelişmiş bir zeka istiyor söylemedin bu arada. (Yani o söylediklerin, zeka ile alakası olmayan saçma şeylerdi ya.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 19 Aralık 2012; 15:30:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    işte bahsettiğim olay tam da bu üstte yazdığın, ergen rage'i. ben onu sana yazmadım ki. Enzifer'in bahsettiği değişklik için link verdim.

    Benim hatam, yanlış anlamışım seni. (LoL'e gelen değişiklik de aynısı o yüzden bana diyorsun sandım.)
    Hala neden DotA daha gelişmiş bir zeka istiyor söylemedin bu arada. (Yani o söylediklerin, zeka ile alakası olmayan saçma şeylerdi ya.)

    ben bahsettiğim şeylerin hepsinin aynı anda yapılmasını gerektiren bir oyunun zeka istediğini savunuyorum. aptal olduğumu düşünme hakkına sahipsin tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer

    Dota'nın daha zor olması bana göre bi avantaj, yani ben genel olarak zor oyunları sevdiğim için bana daha keyifli geliyor. Başkaları aynı şekilde düşünmeyebilir.

    RNG konusunda dediklerine katılıyorum, e-sports seviyesine gelmiş bir oyunda şansa bağlı faktör bence hiç olmamalı. Mesela starcraft 2 bunun güzel bir örneğidir, oyunda şansa bağlı hiçbir şey yok, tamamen taktik ve oyunculuk ön planda. Ama LoL ve Dota 2 de bu durum sözkonusu, Dota 2 de biraz daha fazla. Mesela Dota 2 deki Chaos Knight herosunun Q skill i, 4. seviyede şansınıza bağlı olarak 2, 3 veya 4 saniye stunlıyor. Stun ki bu tür oyunlardaki en güçlü cc çeşitlerinden, 2 saniye ile 4 saniye arasında dağlar kadar fark var. Aynı şekilde LoL ve Dotada bulunan Crit Chance de RNG ye örnek oluşturuyor, önemli bir pozisyonda vurduğunuz bir kritik atak bazen fight ın gidişatını değiştirebiliyor. Bu tarz şansa bağlı faktörlerin bence komple kaldırılması lazım, ama sanmıyorum. Yalnız Dota 2 de bu RNG faktörlerini biraz olsun kırmaya yönelik bir gelişme oldu şu son birkaç hafta içinde. Diyelim pasif olarak %10 şans ile stunlama özelliği olan bir itemınız var. Çok şanslıysanız bu item 5 kere üst üste de proclayabilir, çok şanssızsanız 10 kere vursanız da proclamaz. Bu faktörü ortadan kaldırmak için adamlar o %10 luk proclama şansını proclamadığı her vuruş için arttırıyor. Tam detayını hatırlamıyorum ama bu tarz bi değişim oldu. Yani artık o kadar da "random" değil.

    Dota 2 nin öğrenme curve ü LoL e göre daha yüksek, ben oynadığı ilk moba oyun LoL olan birisi olarak Dota 2 ye ilk geçtiğimde oyunu öğrenmek ciddi zaman aldı. Burada cezalandırma sistemini ortaya çıkaran oynanan oyunun düşük seviye mi yüksek seviye mi olduğundan ziyade oyunun yapısıyla ilgili. Yani eşit "prolukta" bir LoL ve Dota 2 oyununda tabi ki küçük hatalar büyük sonuçlar doğurur, pro seviyede oynanan oyunların özelliği budur bütün oyunlarda. Benim demek istediğim genel yapı itibariyle Dota 2 çok daha cezalandırıcı, hata yapmana daha az müsama gösteriyor.

    LoL'de ki tek RNG Crit ve Phage. Başka aklıma gelen ciddi anlamda yok şu an. (Crit ilk zamanlar aşırı brokendı, yavaş yavaş düzelttiler. 30% diyosa, 30% vuruyor.)
    Dodge/Miss mekaniğini kaldırdılar oyundan. (Ben rasgele Rune veriyor demene yazmıştım RNG diye)
    DotA da çok daha fazla RNG var.

    Öğrenme Curve'ü daha yüksek değil, daha "dik".

    Eşit proluktan bahsetmiyorum ben, belirli bir seviye dediğim turnuva seviyesinden çok daha aşağıda bir seviye. Ama yine de insanlar birbirlerinin hatalarını belirli ölçüde cezalandırabiliyor. 1500 Elo bir adam bile en azından lane pushlayıp bir kaç CS kaybettirir. -Lane pushlamak her zaman avantaj vermez, hep adam öldü hadi pushlayayım yapmasın LoL oynayanlar.-

    Bir sistemi "iyi" ya da "kötü" diye değerlendireceksen o sistemin kime ne verdiğine bakarsın. Oyundan istediğin şey, hardcore oynayıp, üst düzey oyunlar atmak mı? her iki oyunda verir. Oyundan istediğin şey öylesine 2-3 oyun atıp çıkmak mı? LoL en baştan, DotA2 ise belli bir yerden sonra verir. Bu kadar basit.

    Not: Ben SC tabanlı RTS oyuncusuyum, öyle süper RTS oynarım, akarım diyemem -Öncelikli olarak FPS severim zaten.-. W3 ve az da olsa DotA oynadıktan sonra LoL başladım. İlk oyunu öğrendim dediğim zaman 3-4 aylık oyuncuydum. Aradan 1.5 yıl geçince anladım ki, oyunu yeni yeni öğrenmişim. O yüzden, eğrinin neresinde olduğunu anlaman pek kolay değil LoL için. Bana göre, orta seviyenin biraz üzerinde isen DotA2 den daha fazla ceza alıyorsun öldüğün zaman. -Sadece ölmek de değil tabi, lane de kontrolü anlık kaybetmek falan da çok büyük cezalara yol açıyor seviye arttıkça.-
    Ve her ne kadar kişisel tercih denebilcek olsa da, ben oyunun yerine karşımdaki adamın beni cezalandırmasını tercih ederim. Sonuçta ondan daha iyi bir oyuncu isem, karşısında bir şeyler yapmak için şansım olur.

    Not2: Dediklerine katılmıyorum anlamı çıkmasın, dediklerin zaten doğru. Ama dediğim gibi, belirli bir seviyenin üstünde LoL oynamadan önce bir kez ölmenin ne kadar büyük sorun çıkarcağını anlayamazsın.

    Edit:
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    bahsettiğin RNG değişikliği bu:http://www.dota2wiki.com/wiki/Pseudo-random_distribution

    O RLY? PRNG'ye geçtiklerini biliyorum zaten. Sadece açıklamak uzun sürer diye "sistemi düzelttiler" yazıyordum. Yine de aydınlattın bizi Matsumoto. (PRNG açıklaması için neden dota2wiki diye bi site verdin onu anlamadım ama olsun.)

    Alıntıları Göster
    @ PhTx3

    Sistem her iki oyunda da kötü oyuncunun iyi oyuncuyu feedlemesi şeklinde kötü oyuncuyu cezalandırırken iyi oyuncuyu ödüllendiriyor zaten. Yani çok genel konuştum ama, genel olarak iyi oyuncu karşısındaki kötü oyuncudan feedlenir, bu sayede iyi oyuncu zaten kötüyü cezalandırmış oluyor. Özellikle solo lanelerde bu durum daha belirginleşiyor, duo lane de sen kötü olsan bile supportun iyiyse seni kurtarabilir çünkü. Sistemde ise, kasmış bir graves en fazla level 18 olabiliyorken kasmış bir faceless void level 25 olabiliyor, ki level farkı da stat gain den dolayı ciddi HP/Damage/Armor farkına yol açıyor. İşte bu noktada da yine dediğim casual/hardcore oyun yapısı ve tercih meselesi devreye giriyor.

    Bahsettiğim değişimin ismini arkadaş yukarıda kopyalamış, PRNG ile şans faktörü az da olsa engellenebiliyor. Sanırım LoL de de var bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enzifer -- 19 Aralık 2012; 16:02:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer

    @ PhTx3

    Sistem her iki oyunda da kötü oyuncunun iyi oyuncuyu feedlemesi şeklinde kötü oyuncuyu cezalandırırken iyi oyuncuyu ödüllendiriyor zaten. Yani çok genel konuştum ama, genel olarak iyi oyuncu karşısındaki kötü oyuncudan feedlenir, bu sayede iyi oyuncu zaten kötüyü cezalandırmış oluyor. Özellikle solo lanelerde bu durum daha belirginleşiyor, duo lane de sen kötü olsan bile supportun iyiyse seni kurtarabilir çünkü. Sistemde ise, kasmış bir graves en fazla level 18 olabiliyorken kasmış bir faceless void level 25 olabiliyor, ki level farkı da stat gain den dolayı ciddi HP/Damage/Armor farkına yol açıyor. İşte bu noktada da yine dediğim casual/hardcore oyun yapısı ve tercih meselesi devreye giriyor.

    Bahsettiğim değişimin ismini arkadaş yukarıda kopyalamış, PRNG ile şans faktörü az da olsa engellenebiliyor. Sanırım LoL de de var bu.

    Dediğimi anlamıyorsun sanırım. Ben adam kontrol edebilir derken, iyi oynayan bir oyucuya karşı diyelim ki 4 levelda öldün, o adam sana çok rahat hayatını zehir edebilir. Tüm oyun hiç bir şey yapamazsın. Takımına oyunu kaybettirme ihtimalin çok fazla olur. -Bu derece ağır snowball atılan bir oyun lol.-

    Öyle 2K gold geriye düşersin demiyorum yani, direk oyun kaybedersiniz. -DotA da 4v5 bile olsan rahat kazabiliyorsun, bir adamın kötü oynamasını bırak.- Önemli olan şey bu adamların ne kadar baskı kurabileceği. -Snowball lafı da ordan gelir zaten.-

    Turnuvalarda neden olmuyor peki? Turnuva maçlarında her takım karşısındakine özel çalışıp hazırlanıyor. Çalışılmamış bir takıma karşı oynanan maçta, o takım öne geçerse zaten bunun bolca olduğunu görebilirsiniz. O biraz daha aşırı bir boyutu yani eğrinin.


    PRNG şans faktörünü engellemez. Sadece etkisini azaltmaya yarar bu arada. 10% crit ile 3 hitin 2sinde crit atabilirsin gayet. Bunun ihtimalini düşürse de tamamen ortadan kaldırmaz PRNG. (DotA'da sadece bu yok bu arada.)


    @Lorrid,
    "Satrançtan çok daha basit olan bir çok board game olduğu gibi satrançtan çok daha karışık derinliği çok daha fazla olan board gameler de var. Satrancın bunların arasında en ünlü olmasının ya da Karpov, Kasparov Fischer gibi ustaların adlarını satranç ile ilgilenmeyen insanların bile bilmesinin nedeni oyunun derinlik seviyesinin çok ama çok iyi ayarlanmış olmasıdır.

    Oyuna "ACTIVE: Stuns target champion for 2 sn. 120 sn Cooldown" ya da "ACTIVE: Teloport to the target location on global map. 180 sn CD" gibi itemler koymanın oyunu bütün mekaniğinin içine falan etmeyeceğini düşünüyorsan sana Dota kariyerinde başarılar dilerim.

    Başarılı oyun firmalarının Game Design birimlerinin koltuğunda seni gibi düşünen insanlar oturmadığı için ben kendimi şanslı sayıyorum evet."

    Diğer konuda neuro isimli arkadaş açıklamış, bundan önce de yazmış sana. Anlamamakta ısrar etmişsin. Tekrar söylüyeyim, bir oyunun zor öğrenilmesi o oyunu hardcore falan yapmaz. O oyunun tasarımını kötü yapar. Güzel tasarım sahibi oyun kolay başlanılır, zor ustalaşılır. (Satranç örneğini burda tekrar kullanabilirsin.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 19 Aralık 2012; 16:25:48 >




  • satranç örneğini hungry hippos ile kıyaslamak amacıyla yazmıştım. hala da aynı karşılaştırmanın geçerliliğini (ilk başta yazdığım gibi 6 yaşında çocuklar için) savunuyorum. onun haricinde herhangi bir satranç yada başka bir board game benzetmesi benim iddaam değil.

    oyuna eklenecek itemlarla ilgili yazdıklarını anlamadım? hangi oyuna ekliyoruz o itemları?

    ayrıca katılmıyorum, bir oyun ne kadar zor öğrenilirse, o kadar keyifli olur diye düşünüyorum. sen farklı düşünüyor yada kolay kolay öğrenemiyor olabilirsin. dota'nın hardcore olduğunu da iddaa ediyorum ama sebebi zor öğrenilmesi değil bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-902357F9E -- 19 Aralık 2012; 16:35:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    satranç örneğini hungry hippos ile kıyaslamak amacıyla yazmıştım. hala da aynı karşılaştırmanın geçerliliğini (ilk başta yazdığım gibi 6 yaşında çocuklar için) savunuyorum. onun haricinde herhangi bir satranç yada başka bir board game benzetmesi benim iddaam değil.

    oyuna eklenecek itemlarla ilgili yazdıklarını anlamadım? hangi oyuna ekliyoruz o itemları?

    ayrıca katılmıyorum, bir oyun ne kadar zor öğrenilirse, o kadar keyifli olur diye düşünüyorum. sen farklı düşünüyor yada kolay kolay öğrenemiyor olabilirsin. dota'nın hardcore olduğunu da iddaa ediyorum ama sebebi zor öğrenilmesi değil bence.

    ben de diyorum ki adam akıllı bir şekilde lol öğrenebilen birinin dota2 öğrenmeye zekasının yetmeyeceği bir şey söyle? böyle bir şey söylemedin ama yine de Lol 6 yaşındakiler için diyip duruyorsun. (Söylediğin şeyler mekanik farklılık hep) Eline klavyeyi mouse u versen, DotA2 de oynar 6 yaşında çocuk. İş yapar mı? Hayır. Ama LoL'de klavyeye rasgele basması ona daha çok oyun kaybettirir. -Bu da mantıklı bir tasarımdır, istediğin kadar dandik bir ortam olsun, karşındakilerin tamamen senden çok kötü olmadığı bir durumda 1v5 değil 4v5 bile kazanmaman gerekli oyunu. Kazanıyorsan o oyunda bir dengesizlik vardır.-

    dota 2 vs lol konusunda neuro dan alıntı yaptım onu, baya uzun bir mesajın kesitiydi. Basit olarak saçma sapan şeyleri savunmuşsun, o da bunları lol e mi ekleyelim bunlar tasarım hatası olur demiş.

    tekrar söylüyorum, senin zevk alman bunun tasarım hatası olduğu gerçeğini değiştirmez. Ben de GunZ oynamaktan deli gibi zevk alıyordum, tasarım açısından iğrenç ötesi bir durumdaydı oyun ya da insanlar kendini jiletlemekten de zevk alıyor. -Aynı şeyi çoklu unit kontrolü için de söyledik. hala daha anlayamadın. :(-

    DotA hardcore değil diye bir şey dediğimi hatırlamıyorum. Hardcore olan bir sürü oyun var. "AMA O BUNDAN DAHA HARDCOREE!" diye bir ayrım da pek mantıklı değil zaten. -Bu ayrımı yapan insanların DotA'yı savunan be Hardcore kelimesinin anlamını bilmeyen insanlar olması, senin ise LoL oynayanları bir şey bilmeyen çocuklar olarak göstermen de ilginç tabi.-




  • Ben de LoL'cuyum ama tarafsız olarak bakarken DotA 2 >LoL>DotA>HoN diyorum. Bu arada diğer oyunu bilmediğim için üstünde yorum yapamayacağım. Arkadaşlar yukarıda (Temmuz civarı) HoN'da strateji LoL'daki kadar var deyip bütün MOBA oyunlarında öğrenilen en temel hareketleri yazmış. Ben o mesajı da görünce geri kalanları okumadım . Ama şunu söyleyebilirim ki DotA oynamış kişiler HoN'daki bir çok özelliğin bire bir kopya olduğunu fark edip HoN'dan soğuyacaktır. (En azından bana öyle oldu) LoL'dakiler de çalıntı derseniz LoL'da alınan özellikler var fakat bir o kadar da orijinal kısımlar var. Ha neden DotA<LoL dedim? Çünkü çıktığı gibi kaldı ve üzerine yeni eklemeler yapılmadığı için geride kaldı. Ama tabii DotA 2 bu yeniliklerle birlikte geliyor. LoL'un en iyi taraflarından biri de böyle değişiklerle oyunun güncel tutulması.

    Not: DotA 2 daha beta aşamasında o yüzden oynamak için birinden key bulman lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer


    Dediğimi anlamıyorsun sanırım. Ben adam kontrol edebilir derken, iyi oynayan bir oyucuya karşı diyelim ki 4 levelda öldün, o adam sana çok rahat hayatını zehir edebilir. Tüm oyun hiç bir şey yapamazsın. Takımına oyunu kaybettirme ihtimalin çok fazla olur. -Bu derece ağır snowball atılan bir oyun lol.-

    Öyle 2K gold geriye düşersin demiyorum yani, direk oyun kaybedersiniz. -DotA da 4v5 bile olsan rahat kazabiliyorsun, bir adamın kötü oynamasını bırak.- Önemli olan şey bu adamların ne kadar baskı kurabileceği. -Snowball lafı da ordan gelir zaten.-

    Turnuvalarda neden olmuyor peki? Turnuva maçlarında her takım karşısındakine özel çalışıp hazırlanıyor. Çalışılmamış bir takıma karşı oynanan maçta, o takım öne geçerse zaten bunun bolca olduğunu görebilirsiniz. O biraz daha aşırı bir boyutu yani eğrinin.


    PRNG şans faktörünü engellemez. Sadece etkisini azaltmaya yarar bu arada. 10% crit ile 3 hitin 2sinde crit atabilirsin gayet. Bunun ihtimalini düşürse de tamamen ortadan kaldırmaz PRNG. (DotA'da sadece bu yok bu arada.)


    @Lorrid,
    "Satrançtan çok daha basit olan bir çok board game olduğu gibi satrançtan çok daha karışık derinliği çok daha fazla olan board gameler de var. Satrancın bunların arasında en ünlü olmasının ya da Karpov, Kasparov Fischer gibi ustaların adlarını satranç ile ilgilenmeyen insanların bile bilmesinin nedeni oyunun derinlik seviyesinin çok ama çok iyi ayarlanmış olmasıdır.

    Oyuna "ACTIVE: Stuns target champion for 2 sn. 120 sn Cooldown" ya da "ACTIVE: Teloport to the target location on global map. 180 sn CD" gibi itemler koymanın oyunu bütün mekaniğinin içine falan etmeyeceğini düşünüyorsan sana Dota kariyerinde başarılar dilerim.

    Başarılı oyun firmalarının Game Design birimlerinin koltuğunda seni gibi düşünen insanlar oturmadığı için ben kendimi şanslı sayıyorum evet."

    Diğer konuda neuro isimli arkadaş açıklamış, bundan önce de yazmış sana. Anlamamakta ısrar etmişsin. Tekrar söylüyeyim, bir oyunun zor öğrenilmesi o oyunu hardcore falan yapmaz. O oyunun tasarımını kötü yapar. Güzel tasarım sahibi oyun kolay başlanılır, zor ustalaşılır. (Satranç örneğini burda tekrar kullanabilirsin.)

    DotA da 4v5 bile olsan rahat kazanabiliyorsun lafı çok yoruma açık yalnız. LoLde de kazanırsın 4 e 5, hatta 3 e 5. Karşı taraf takım oyunu oynamaktan bihaberse, hangi moba olursa olsun 4v5 de kazanırsın 3v5 de. Sanırım ben anlatamadım demek istediğimi, sen "Beni oyunun yerine karşımdaki oyuncunun cezalandırmasını tercih ederim" demişsin, ben de bunun LoL e veya Dota ya özgü bir durum olmadığını, iki oyunda da iyi oyuncunun zaten kötü olanı ezdiğini söyledim. Snowball olayına girmedim dikkat ettiysen. Her iki oyunda da ciddi derecede snowball yapıp ilk 25 dakikada oyunu bitirme potansiyeline sahip herolar var çünkü, bu açıdan bir farklılık yok.

    PRNG nin ne olduğunu biliyordum ama yine de açıklamışsın, zaten ben şans faktörünü ortadan kaldırır demedim. Şans faktörü biraz olsun azaldı dedim.

    Ayrıca hiç bahsetmemişsin, Dota 2 oynadın mı? İzledin mi veya içeriğini biliyor musun değil, oynadın mı?

    EDIT : İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enzifer -- 19 Aralık 2012; 18:41:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer


    DotA2 çok fazla oynamadım, (DotA2, 1-1.5 aydan fazla bakmamışımdır.)
    Fakat RTS oyunları severim SC:Brood War, W2, W3 falan bolca oynadım, DotA'yı da çok seven bir insan değilim. (6-7 Ay oynamışlığım var DotA'yı da.) DotA2'yi direk sevmedim. -Standalone bir oyun için hala daha yama havası var.-

    Ve eğer ki DotA daki oyunu tek başına taşımak ile LoL'daki oyunu taşımak aynı şey diyosan direk konuşmayı uzatmayayım ben. Kimlere karşı LoL oynadın bilmiyorum, ancak tamamen senin seviyenden "aşırı derece" aşağıda olmayan insanlara karşı LoL'de 4v5 oyun kazanamazsın. 4v5'i bırak, 5v5 takımla aynı kafada olmayan bir adamla bile oyun kazanamayabilirsin. Direk imkanı yok yani. Karşındakilerin bariz oyunu bilmemesi gerekli. DotA da durum öyle değil gayette. HAYIR ÖYLE! diyorsan, bir şey diyemem son dönem de deli değişmitir belki oyun. -Turnuva maçından bahsetmiyorum, herkesin oynadığı oyunlardan bahsediyorum bu arada. Turnuva da tabi ki en üst seviye oyun olması dolayısıyla ufak hatalar büyük sonuçlara yol açar.-

    Ben oyuncunun "kötü olanı ezmesi"nden bahsetmek istemedim pek. Aslında açıklamaya çalıştığım şey LoL'deki deny yapma sisteminin çok farklı ve kişinin yeteneğine göre etkili olup olmadığıydı. DotA'daki mekanik ise biraz daha farklı. (Hani açıklayamıyorum da o farktan bahsediyorum, kişinin ölüp lane'e gelene kadar öteki adamın yapabilecekleri gibi düşün.) LoL'deki sistem aslında daha "basit" görünüyor, ama detayı çok çok daha farklı ve çok daha zor. İyi uygulandığında ise üst düzey bir oyunda, dota da karsına malın teki gelmiş kadar snowball yapabiliyorsun. (Bu da LoL gibi bir oyun için aşırı fazla cezalandırıcı bir şey. Çünkü LoL'de bu tarz olayların counterplay'i baya az ve oldukça takıma bağlı. DotA da ise, picklere bağlı olarak bir adam senin için taşıyabiliyor gayet.)
    Umarım anlatabilmişimdir bu sefer. :/

    Not: DotA2 oynadığım kısa dönem de, herkeste key olmamasına(oyunla alakası olmayan adamların oyuna başlayamaması da denebilir) ve ilk oyunlarımda rezil oynamama rağmen, arkadaşlarımla girdiğim oyunların hemen hepsini taşıyabildiler. -Öyle süper oynayan insan değiller açıkçası. 8-9 yıllık dota tecrübeleri falan var, ama hardcore gamer bile sayılmazlar.- Aynısı LoL'de olduğu zamanlar, 5v5 oyun kaybettiğimiz çok oldu takımdaki arkadaş yüzünden. -O ZAMAN SİZ BİLMİYOSUNUZ falan diyebilirsin, Belki gerçekten de öyledir. Ama dediğim gibi, bu adamlar öyle süper DotA oynayan adamlar değil yani.-

    Sonuç şu: DotA 2 sana daha eğlenceli gelebilir, doğrudur. Ancak oyun tasarım açısından lol'e kıyasla kesinlikle bir çok eksiğe sahip. -DotA da W3 motoru! diye hoş görebiliyordun bunların çoğunu. Birazı düzelse de hala daha orda olan bir çok şey var. Bu beni rahatsız etse bile, Valve bunları değiştirirse, oyunları DotA2 den çok League of Legends2 olma yönüne kayar. Bu da kazanabilecekleri oyuncu sayısını azaltır. LoL oynayan adamların elinde emek verdikleri account var, DotA oynayanlar ise korsan oyuna patch atıp oynuyor.

    Ha bir de aynı zaman da DotA2'yi eğlenceli yapan bir çok mekanik de var. LoL'de ise bu tarz şeyleri "biz spor olucaz" diye kaldırmayı tercih ediyorlar ve oyuna hiç etkisi olmayan ufak şeyler ekliyorlar.
    Grafik motoruydu, Sunumdu, Valve'ın tecrübesiydi falan hiç karıştırmaya bile değmez. Valve her ne kadar saçma sapan şeyleri steam'e ekleyip sinirimi bozsa da bu işlerden iyi anlar. Riot ile Valve arasında 11 yıllık tecrübe farkı var, dolayısı ile Valve'ın görüp, Riot'ın göremediği bir çok şey olucaktır. Benim açımdan önemli olan Riot'ın hatasını kabullenip düzeltmesi. -Ki şu ana kadar bu konuda iyi iş yaptılar.-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 19 Aralık 2012; 19:39:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer


    DotA2 çok fazla oynamadım, (DotA2, 1-1.5 aydan fazla bakmamışımdır.)
    Fakat RTS oyunları severim SC:Brood War, W2, W3 falan bolca oynadım, DotA'yı da çok seven bir insan değilim. (6-7 Ay oynamışlığım var DotA'yı da.) DotA2'yi direk sevmedim. -Standalone bir oyun için hala daha yama havası var.-

    Ve eğer ki DotA daki oyunu tek başına taşımak ile LoL'daki oyunu taşımak aynı şey diyosan direk konuşmayı uzatmayayım ben. Kimlere karşı LoL oynadın bilmiyorum, ancak tamamen senin seviyenden "aşırı derece" aşağıda olmayan insanlara karşı LoL'de 4v5 oyun kazanamazsın. 4v5'i bırak, 5v5 takımla aynı kafada olmayan bir adamla bile oyun kazanamayabilirsin. Direk imkanı yok yani. Karşındakilerin bariz oyunu bilmemesi gerekli. DotA da durum öyle değil gayette. HAYIR ÖYLE! diyorsan, bir şey diyemem son dönem de deli değişmitir belki oyun. -Turnuva maçından bahsetmiyorum, herkesin oynadığı oyunlardan bahsediyorum bu arada. Turnuva da tabi ki en üst seviye oyun olması dolayısıyla ufak hatalar büyük sonuçlara yol açar.-

    Ben oyuncunun "kötü olanı ezmesi"nden bahsetmek istemedim pek. Aslında açıklamaya çalıştığım şey LoL'deki deny yapma sisteminin çok farklı ve kişinin yeteneğine göre etkili olup olmadığıydı. DotA'daki mekanik ise biraz daha farklı. (Hani açıklayamıyorum da o farktan bahsediyorum, kişinin ölüp lane'e gelene kadar öteki adamın yapabilecekleri gibi düşün.) LoL'deki sistem aslında daha "basit" görünüyor, ama detayı çok çok daha farklı ve çok daha zor. İyi uygulandığında ise üst düzey bir oyunda, dota da karsına malın teki gelmiş kadar snowball yapabiliyorsun. (Bu da LoL gibi bir oyun için aşırı fazla cezalandırıcı bir şey. Çünkü LoL'de bu tarz olayların counterplay'i baya az ve oldukça takıma bağlı. DotA da ise, picklere bağlı olarak bir adam senin için taşıyabiliyor gayet.)
    Umarım anlatabilmişimdir bu sefer. :/

    Not: DotA2 oynadığım kısa dönem de, herkeste key olmamasına(oyunla alakası olmayan adamların oyuna başlayamaması da denebilir) ve ilk oyunlarımda rezil oynamama rağmen, arkadaşlarımla girdiğim oyunların hemen hepsini taşıyabildiler. -Öyle süper oynayan insan değiller açıkçası. 8-9 yıllık dota tecrübeleri falan var, ama hardcore gamer bile sayılmazlar.- Aynısı LoL'de olduğu zamanlar, 5v5 oyun kaybettiğimiz çok oldu takımdaki arkadaş yüzünden. -O ZAMAN SİZ BİLMİYOSUNUZ falan diyebilirsin, Belki gerçekten de öyledir. Ama dediğim gibi, bu adamlar öyle süper DotA oynayan adamlar değil yani.-

    Sonuç şu: DotA 2 sana daha eğlenceli gelebilir, doğrudur. Ancak oyun tasarım açısından lol'e kıyasla kesinlikle bir çok eksiğe sahip. -DotA da W3 motoru! diye hoş görebiliyordun bunların çoğunu. Birazı düzelse de hala daha orda olan bir çok şey var. Bu beni rahatsız etse bile, Valve bunları değiştirirse, oyunları DotA2 den çok League of Legends2 olma yönüne kayar. Bu da kazanabilecekleri oyuncu sayısını azaltır. LoL oynayan adamların elinde emek verdikleri account var, DotA oynayanlar ise korsan oyuna patch atıp oynuyor.

    Ha bir de aynı zaman da DotA2'yi eğlenceli yapan bir çok mekanik de var. LoL'de ise bu tarz şeyleri "biz spor olucaz" diye kaldırmayı tercih ediyorlar ve oyuna hiç etkisi olmayan ufak şeyler ekliyorlar.
    Grafik motoruydu, Sunumdu, Valve'ın tecrübesiydi falan hiç karıştırmaya bile değmez. Valve her ne kadar saçma sapan şeyleri steam'e ekleyip sinirimi bozsa da bu işlerden iyi anlar. Riot ile Valve arasında 11 yıllık tecrübe farkı var, dolayısı ile Valve'ın görüp, Riot'ın göremediği bir çok şey olucaktır. Benim açımdan önemli olan Riot'ın hatasını kabullenip düzeltmesi. -Ki şu ana kadar bu konuda iyi iş yaptılar.-

    Kusura bakma ama çok uzun yazmışsın bir şey anlayamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qualtum -- 19 Aralık 2012; 19:55:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer




    Şuana kadar yazdıklarımdan "oyunu tek başına taşımak" hakkındaki düşüncelerimi anlamış olman lazımdı, yineleyim. Dotada herolar ve ability ler LoL e kıyasla daha güçlü, yani LoL de yanlış hatırlamıyorsam en uzun AOE stun 2 saniyeyken dotada bu 4-5 hatta 6 saniyeye kadar çıkabiliyor. Dolayısıyla dotada çok kasmış bir hard carry nin oyunu tek başına taşıma potansiyeli çok daha fazla.

    Aynı şeyleri söylüyoruz ama niye uzatıyosun anlamış değilim, LoL de senden aşırı düşük seviye insanlara karşı olmadıkça 4v5 oyun kazanamazsın demişsin ki doğrudur. Aynı olay Dotada da geçerli. Eşit seviyelerde iki takım mevcutsa 4v5 oyun falan kazanamazsın. Zaten bunlar oyunun gidişatına çok bağlı mevzular burada bunları tartışmak o kadar saçma ki. Benim burada kıstas aldığım düşük ELO veya düşük MMR oyunları değil, profesyonel seviyedeki oyunlardan bahsediyorum. Ha ısrarla diyosan ki hayır efendim dotada 4v5 profesyonel seviyede bile oyun kazanılır (ki yok öyle bi dünya) göster birkaç tane replay de izleyelim. Zaten kendin de söylemişsin Dota 2 yi çok az oynadım pek sarmadı diye, dolayısıyla en son turnuvaları falan da izlememişsindir. O yüzden dota 2 nin pro seviyesinde şuan durum nedir pek bilgin olduğunu sanmıyorum.

    Oyun tasarımı açısından LoLe göre birçok eksiği var derken baya aşmışsın kendini. Çok merak ettim Dota 2 nin bir moba oyunu olarak ne eksikleri varmış? Hatta madem bu kadar bilgilisin Valve'a feedback göndermeni tavsiye ederim, nitekim oyun beta aşamasında ve oyuncuların fikirleri/görüşleri onlar için çok önemli. Yıllardır multiplayer oyun oynarım ve bunların birkaçı competitive seviyede olmuştur, benim gözümde Dota 2 nin LoL karşısında aklına gelebilecek her açıdan eksiği yok fazlası var bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ha sen olsun ben LoL ü daha çok seviyorum dersen o sana kalmış. Oyunun sevmediğim yönleri var diyebilirsin ama çok eksiği var dersen orda dur derler. Ki eksikler olsa bile oyun halen beta aşamasında, hiçbir eksik olmayacaksa "beta" nin da bir anlamı kalmıyor zaten.

    LoLde o kaldırdıkları birçok öğe "biz spor olucaz" diye değil casual kesimin gönlü olsun diye kaldırılmıştır. Yani öyle birşey söylüyorsun ki sanki Dota sadece public oyunlar için tasarlanmış, unbalanced ve birsürü OP öğenin bulunduğu vasat bir oyun. "Biz spor olucaz" mantığını gerçekten benimsemiş olsaydı Riot Games, her 2 haftada bir OP herolar çıkarıp sonra bunları nerflemekle uğraşmazdı diye düşünüyorum. Riot games in forumlarını okumanı tavsiye ederim, kendi oyuncuları bile yeni çıkan herolardan OP diye bahsediyorsa bir sorun olduğu kesin. En basit örnek de Darius dur sanırım bu duruma, competitive seviyede bile permaban olmuştu ilk geldiği zamanlar.

    Riot ile Valve arasında aslında MOBA oyun yapmak açısından pek fark yok çünkü emek hırsızı Pendragon'un ve Guinsoo'nun Dota nın ilk yapımcılarından olduğunu biliyorsundur sanırım. Pendragon denilen adam, 1 gün içinde yılların emeğinin ve arşivinin bulunduğu eski "dotaallstars" isimli websitesini hiçbir sebep göstermeksizin kapatıp League of Legends reklamı alan bir adam. O sitenin içindeki arşivlerde bulunan yeni hero düşünceleri, itemlar ve modların ekmeğini de bunların çoğunu LoL e aktararak yedi. Riot Games oldukça tecrübeli bir firma, zaten öyle olmasa oyunu bu kadar çok kişi oynuyor olmazdı. Sürpriz bir başarı değil bu.

    Edit : İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enzifer -- 19 Aralık 2012; 21:26:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer


    Hard carry veya başka bir şey olması fark etmez. Bir karakter tek başına oyun taşıyabiliyor ise, o oyun tam bir takım oyunu değildir.

    Dediklerinle çelişiyorsun bu arada, Hard carry kasarsa taşır diyosun. Sonra 4v5 kazanamazsın diyosun. LoL'de takımların eşit olmasına gerek yok. Çok aşırı noob olmadığı sürece 5v4 oynayan takım oyunu kazanır. (İstersen lane'inde 20-1 falan oyna.)

    Profesyonel seviyede oynanıp da eksik olarak oyun kazanan bir oyun gördün mü sen, hadi diyelim oldu, oyunu kazandıran adam o oyun insanüstü bir performans göstermiştir? -Hani FPS'lerde olabiliyor bu, 1 hit kill muhabbetleri yüzünden.- (4 kişi basket oynamak gibi bir şey bu dediğin. 11 kişiden biri atılınca bile futbol oynayan takımların işi "şans" a kalıyor.)


    LoL'e göre olan eksiklerini söylüyeyim. Elektronik spor olmanın koşulu şans faktörünün az olmasıdır. DotA'da daha fazla olduğunu hepimiz biliyoruz.
    Bundan sonra oyunun herkese hitap etmesi bir +'dır - değil. Burda da LoL önde.
    Bağlı olarak oyunun kontrolleri -multi unit control- MOBA olmak için tasarlı, RTS kontrolleriyle oynamıyorsunuz. Bu da bir +'dır. Ayrıca beta'da kontroller açısından bir değişiklik yapılmadı oyunda, büyük ihtimalle de yapılmayacak. RNG de azaltacaklarını sanmıyorum.


    LoL'de zaten limitli RNG vardı. Yani, LoL'ün en random hali bile, dota'dan daha az şans istiyordu. Kendin dedin zaten, Rune sistemi direk şansa bakıyor diye :) Profesyonel spor olarak oynanan, insanların hayatının büyük bir bölümünü harcadığı bir oyun için bu tarz bir şey kabul edilemez. -Bir kaç skill ve dodge dışındakiler hala duruyor zaten.-


    Kendi oyuncuları derken, Oyunu bilmeyen insanlar, karşısındaki'nin skillsetini bilmeden, "ben öldürürüm" diye dalarsa her karakter op zaten. Demiyorum ki tüm karakterler tamamen dengeli çıkıyor, ancak o forumda ağlayan insanların oynadığı oyun seviyesinde fark etmeyecek nerf'ler geliyor o karakterlere. (20 dmg nerf!! omg UP! diye ağlayan insanlar da var o forumlarda.) O karakterleri turnuvalara göre dengeliyor riot. Rengar'ın en son nerfünden sonra solo queue da rengar hiç bir iş yapamazken, IPL5'de rengar alan oyun kazandı. Kimse de OP! demiyordu oysa ki. Hatta öldürdünüz karakteri diye ağlıyorlardı. -Tavsiyem, o forumda gezerken, S1 Gold+ ya da S2 Plat+ olmayan adamların yorumlarını ciddiye alma. Oyunun matematiğini yapamayan insanlar oyun dengelemeye çalışıyor.-
    Ayrıca, Darius competitive maçlarda sürekli ban falan yemedi. :/


    Emek hırsızlığı varsa dava açılır, orda tartışılır. O kadar büyük bir hırsızlık olsaydı büyük ihtimal bunlar olurdu. Bildiğim kadarıyla bir dava yok. Ve kanıtlanana kadar kimseyi suçlayamazsın. Ayrıca Riot games tecrübeli bir firma falan da değil. Çalışanlarının çoğu Beta oyuncuları nerdeyse. Tencent'e satılana kadar gayet ucuz insanlarla çalışıyorlardı. Tencent aldıktan sonra zaten yetenekli insanlara verebilecek kadar paraları oldu. :)
    Popüler olmasına gelirsem, popüler olma sebebi Riot'ın süper bir oyun yapması değil, stream yapan adamlar. Oyun o şekilde yayıldıktan sonra, şirket satılıp para da gelince iyice yayılmaya başladı sadece. Yoksa Riot'ın süper tecrübesi falan değil. Tertemiz şans.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer




    Görmek ve bakmak farklı şeylermiş bunu anladım mesajın sayesinde. "Hardy carry" nin kasması ne demek? İlk 20 dakika boyunca free farm yapıp, birçok kill alması demek. Peki bu hard carry ye ilk 20 dakikada free farm yapma imkanı veren ve onu feedleyen takım oyunu kazanmayı hakediyor mu? Kesinlikle hayır. Dolayısıyla yenilmeye mahkumlar ve yenilirler. İsterse 3v5 olsun, eğer 5 kişi oynayan takım salaksa ve karşı takımdaki bir hard carry yi feedlerse/kasmasına izin verirse yenilmeye mahkumdur, yenilir. Eşit koşullar altında iki takımda, takımlardan birini maçı kazanmaya götürecek olan faktörler oyuncuların bireysel yetenekleri ve takımın taktiğidir. Lane de 20 ye 1 oynayan bir Vayne in veya bir Cassiopeia nın oyunu domine etmeyeceğini düşünüyorsan, bundan sonra tek kelime cevap dahi yazmam.

    Profesyonel oynanan seviyede zaten takımlar eksik olarak maça çıkmazlar, oyunculardan biri bağlantı sorunu yaşarsa da bu çözülene kadar beklenir veya maç iptal olur. Senin "dotada 4v5 rahatlıkla kazanılıyor" sözüne örnek olarak profesyonel maçları gösterdim ben. 4v5 oyun kazanılıyor lafını pub gamelere dayandırıyorsan doğru, neler olmuyor ki o pub gamelerde. Profesyonel seviyede böyle bi durum zaten olamaz bunu belirtmek için yazdım.

    Elektronik spor olmanın "koşulu" değildir RNG faktörünün az olması. Zaten bu, o kadar önemli bir konu olsa şuan hiçbir moba oyununda "crit chance" denen olay olmazdı. Ayrıca dotada RNG ye bağlı skillerin olması (ki sayıları çok az) bunun adaletsiz bir ortam yarattığı anlamına gelmiyor, PRNG bu olaya güzel bir denge getiriyor zaten. Eğer senin dediğin gibi RNG olayı e-spor olmanın koşulu olsaydı Dota 1 yıllardır WCG gibi dünyanın en büyük e-sports organizasyonlarından birinde oynanıyor olmazdı. Hadi mobayı geçtim, RNG nin alası World of Warcraftta var ama yıllardır aklına gelebilecek bütün e-sports organizasyonlarında WoW da yer alır arenası ile, ee nerde kaldı o koşul? Sırf LoL de birtakım değişiklikler ile RNG faktörlerinin çok azaltılmış olması, bunun "koşul" olduğu anlamına gelmiyor. Ha ama benim fikrim, bütün multiplayer oyunlardaki BÜTÜN RNG faktörlerinin kaldırılmasıdır, ama yapılmaz.

    Rune sistemi şansa bağlı evet, ama o rune sadece sana özel değil oyundaki bütün 10 oyuncunun eşit şansı var o rune e erişmekte. Zaten Dota nın önemli konularından biridir Rune control, Rune control ü iyi yapan bir takım early game de ciddi avantaj sağlayabilir. Burada da sana düşen oyunculuğunu konuşturup o işine yarayacak olan rune ü rakibe vermeyip kendin almandır.

    Karşısındakinin skill setini bilmeden dalan, ve sonra da ölüp OP diye ağlayanlar değil benim bahsettiklerim. Hepimiz çok iyi biliyoruz ki işin özünde Riot Games in para kazanma hırsı var ve çıkardıkları heroların %90 ı OP olarak çıkıyor, daha sonra 2-3 hafta içinde de nerfleniyor. Bunun ranked gamelere olan etkisini tartışmam bile.

    Riot Games tecrübeli bir firma derken sıradan çalışanlarından değil Guinsoo, Pendragon gibi üst seviye çalışanlardan bahsediyorum ben. Bu adamların moba oyunlarıyla olan ilişkisi çok aşikar ve bunların yapımında büyük katkısının olduğu bir oyuna sen "tecrübesiz firmadan çıkan oyun" diyemezsin. Ayrıca LoL ün bu kadar popüler olmasının arkasında yatan sebep senin bildiğin kadar tozpembe değil. Adamlar kendi oyunlarının reklamının yapılması ve rakip olmaması için ellerinden gelen her türlü çirkefliği yapıyorlar. En son 2-3 ay önce Riot Games in Dignitas ve Fnatic gibi önemli e-gaming takımlarına tek moba oyunu olarak LoL takımı bulundurmalarını, ve başka moba oyunları için takımları varsa bile disband etmeleri yönünde çağrı yaptığı ortaya çıktı. Dignitas ve Fnatic bizzat bu olayı twitter hesaplarından doğruladılar. Bu olaya yönelik LoL official forumlarında açılan konular 2 dakika içinde silindi. Ayrıca riot games in IEM isimli turnuva ile LoLden başka moba oyunu konulmaması yönünde anlaşma yaptığı ve bunun için ciddi bir para ödediği de uzun süre tartışıldı. Tabi ki IEM nin yetkili ağızları bu iddiayı yalanladı ama, ne derler ateş olmayan yerden duman çıkmaz.

    Hiçbir büyük başarıyı şansa bağlayamazsın bunu unutma, LoL ün şuan dünyada bu kadar çok insan tarafından oynanıyor olmasının birçok sebebi var, en önemlileri de casual friendly olması ve grinding sisteminin olmasıdır.

    EDIT : İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enzifer -- 19 Aralık 2012; 22:58:45 >




  • çok fazla 20-1 oynamış adam yendim ben. (adamın takımının eksik olduğu durumdan bahsediyoruz burda.) Takım oyununa bakıyor LoL'da o işler. (20 dk da 20 kill demedim ben, 20 dk diye bir limit koyarsan tabi ki çok zor hatta mucizevi bir şekilde turtle yapmak ve ona göre bir takım gerekir. Ancak fed bir carry'e karşı bile olsa 5v4 oyunda turtle yapmak çok da zor değil. Cass için ise daha kolay o durum.

    PRNG güzel bir denge falan getirmiyor dostum. 30% ise 30% şansın olmasını sağlıyor. Daha önce de söyledim. eSpor olmak şans faktörünün az olması demektir. Kaç tane spor dalında işin şansa kaldığını gördün sen. Şans ile kazanılan bir oyun iki oyun olur, ancak her sporda öncelik oyuncudadır, şansta değil. -Ve o 30% dediğin olay, League of Legends da bile şansa oyun çevirebilen bir rakam iken, DotA da onca random şey arasında oyunun şansa değişme ihtimali çok daha fazla.-
    (Tabi bunun Miss için olan versiyonları, Rune alırken ki versiyonları falan mevcut. Rasgele stun süresi olan karakterler falan.)
    Ve bu bir koşuldur. SC2 bakabilirsin, şansa ne yapılıyor o oyunda söyle bir bana istersen. RTS eSporların üst noktası gibi bir şeydir SC zaten.
    (Benim bahsettiğim şey rune kontrolü değildi, hangi rune'un gelceğiydi bu arada. Kontrolde şans falan yok zaten.)


    Guinsoo üst düzey çalışan mı? Morello'nun altında 15 tane kişiyle beraber çalışıyor Guinsoo, yapabileceği tek şey Morelloya "bu fena değil" demek.. Pendragon ise toplum ilişkisinden sorumlu. Yani oyunun dengesi, champler ile direk ilgisi yok onun. Yani direkt olarak oyun üzerinde çok büyük etkileri falan yok. Ayrıca MOBA oyunlarıyla ilişkisi olmak ile, oyun piyasasıyla tamamen içli dışlı olup şirket kurmak falan çok farklı şeyler.

    IEM ile anlaşma ise onların bileceği iş -buna dair de pek bilgim yok, tek bildiğim şey carmac'ın böyle bir şey yok dediğiydi. MLG ile var anlaşması diye biliyorum.-, IEM DotA2 de gelecek görseydi böyle bir şey istemezdi zaten. Riot ile anlaştılar, şu an meyvesini de yiyorlar gayet. -Parayı veren düdüğü çalar misali.-


    Ve hayır, özellikle oyun sektörü gibi yoğun bir sektöre 0'dan girmek büyük ölçüde şans işidir ve riskli bir iştir. Kickstarter boş yere deli gibi tutulmuyor şu an için. -Ne oyunlar var, o kadar orjinal fikirlere sahip, gün yüzü göremeyen. Şans değil, hepsi planlı dersen ciddi anlamda objektif bakmıyorsun derim.-


    Not: Ciddi anlamda dediğin şeylere kaynak verirsen sevinirim. Mümkün ise resmi bir açıklama olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 19 Aralık 2012; 23:17:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    çok fazla 20-1 oynamış adam yendim ben. (adamın takımının eksik olduğu durumdan bahsediyoruz burda.) Takım oyununa bakıyor LoL'da o işler. (20 dk da 20 kill demedim ben, 20 dk diye bir limit koyarsan tabi ki çok zor hatta mucizevi bir şekilde turtle yapmak ve ona göre bir takım gerekir. Ancak fed bir carry'e karşı bile olsa 5v4 oyunda turtle yapmak çok da zor değil. Cass için ise daha kolay o durum.

    PRNG güzel bir denge falan getirmiyor dostum. 30% ise 30% şansın olmasını sağlıyor. Daha önce de söyledim. eSpor olmak şans faktörünün az olması demektir. Kaç tane spor dalında işin şansa kaldığını gördün sen. Şans ile kazanılan bir oyun iki oyun olur, ancak her sporda öncelik oyuncudadır, şansta değil. -Ve o 30% dediğin olay, League of Legends da bile şansa oyun çevirebilen bir rakam iken, DotA da onca random şey arasında oyunun şansa değişme ihtimali çok daha fazla.-
    (Tabi bunun Miss için olan versiyonları, Rune alırken ki versiyonları falan mevcut. Rasgele stun süresi olan karakterler falan.)
    Ve bu bir koşuldur. SC2 bakabilirsin, şansa ne yapılıyor o oyunda söyle bir bana istersen. RTS eSporların üst noktası gibi bir şeydir SC zaten.
    (Benim bahsettiğim şey rune kontrolü değildi, hangi rune'un gelceğiydi bu arada. Kontrolde şans falan yok zaten.)


    Guinsoo üst düzey çalışan mı? Morello'nun altında 15 tane kişiyle beraber çalışıyor Guinsoo, yapabileceği tek şey Morelloya "bu fena değil" demek.. Pendragon ise toplum ilişkisinden sorumlu. Yani oyunun dengesi, champler ile direk ilgisi yok onun. Yani direkt olarak oyun üzerinde çok büyük etkileri falan yok. Ayrıca MOBA oyunlarıyla ilişkisi olmak ile, oyun piyasasıyla tamamen içli dışlı olup şirket kurmak falan çok farklı şeyler.

    IEM ile anlaşma ise onların bileceği iş -buna dair de pek bilgim yok, tek bildiğim şey carmac'ın böyle bir şey yok dediğiydi. MLG ile var anlaşması diye biliyorum.-, IEM DotA2 de gelecek görseydi böyle bir şey istemezdi zaten. Riot ile anlaştılar, şu an meyvesini de yiyorlar gayet. -Parayı veren düdüğü çalar misali.-


    Ve hayır, özellikle oyun sektörü gibi yoğun bir sektöre 0'dan girmek büyük ölçüde şans işidir ve riskli bir iştir. Kickstarter boş yere deli gibi tutulmuyor şu an için. -Ne oyunlar var, o kadar orjinal fikirlere sahip, gün yüzü göremeyen. Şans değil, hepsi planlı dersen ciddi anlamda objektif bakmıyorsun derim.-


    Not: Ciddi anlamda dediğin şeylere kaynak verirsen sevinirim. Mümkün ise resmi bir açıklama olsun.

    Ciddi anlamda Dota 2 yi biraz uzun süreli ve detayına girerek oynamanı ve turnuva maçlarını izlemeni öneririm. Çünkü şuan senin yaptığın resmen bilgi sahibi bile olmadığın bir konuda atıp tutmak, Dota 2 çok az oynadım diyosun, Turnuva maçları bile izlemediğin çok aşikar ama gelip Dota 2 şöyle esports olamaz böyle RNG sistemi sakat diyorsun. Dotadaki RNG olayını abartıyorsun, şuana kadar Dota 2 de son 4 ay içinde yapılmış olan bütün önemli turnuvaları ve önemli maçları izledim ve hiçbirinde "ulan adamlara bak sırf şansına oyun aldılar, teamfight çevirdiler" diyebileceğim bir durum olmadı. Çünkü o kadar abartılacak derecelere varmıyor bu "random" olması durumu. Kaldı ki bu oyunun arkasında koskoca Valve, ve Icefrog gibi iki önemli faktör var. Bu adamlar bu kadar emek, para, zaman harcayıp yatırım yaptıkları ve çok büyük kitlelerin oynayacağı e-sports olan bir oyunda böyle bir rezaletin olmasına izin verirler mi? Geçen seneden beri "The International" isimli sadece Dota 2 ye özel turnuva düzenliyorlar ve bu turnuvada sadece 1. takıma verdikleri ödül 1 milyon dolar. Toplam prize pool 2-3 milyon dolar civarındaydı. Bu kadar büyük bir yatırım sözkonusu iken, oyunu berbat edebilecek/esport olmasını engelleyecek herhangi bir faktör anında tespit edilir ve gerekli önlemler zaten alınır. Sözkonusu olan isimler cidden çok büyük ve önemli çünkü, Valve ve Icefrog.

    RTS dalında en balanced ve esports un zirvesi olarak görülen oyun SC ve SC 2 dir. Ancak bu oyun başta tür olarak Dota ve LoL den farklı. Yani SC2 ye örneğin, RNG faktörü olarak eklemek istesen ne ekleyeceksin ki? Stalkerlar %10 şans ile dodge yapacak, zerglingler %50 şansla kritik vuracak dersen bu zaten saçma olur. Ama oyunun türü MOBA olduğu zaman bu tarz faktörler ister istemez işin içine giriyor. Zaten LoL de RNG den tamamen arındırılmış değil. Phage, Trinity Force gibi itemlar bildiğin RNG faktörü içeriyor, bu itemlar oyunun gidişatını o kadar etkilemiyor demezsin heralde?

    En profesyonel oyuncular da dahil olmak üzere kimsenin, "ya bu chaos knight 4 sn stun atıyor" veya "bu faceless voidin pasifi permastun yapıyor" diye ağladığını görmedim. Zaten örneğin faceless void alıp o %25 şansa sahip olan stun ile permastun yapabilmek için çok ciddi itemlar kasmış olmak gerekiyor ki o durumda bile o kadar OP bir durum sözkonusu değil. Yani kısacası oyunun profesyonel seviyede oynanmasına etki eden veya oyunu ciddi anlamda baltalayan bir RNG sistemi yok Dotada.

    Carmac tabi ki böyle birşey yok dedi, neden durduk yere dota fanlarını küstürsün ki. "Evet bize şuan LoL den kazandığımız para daha tatlı geldiği için böyle bir uygulama yaptık kusura bakmayın" diyemezdi heralde. Bunun IEM in Dota 2 de gelecek görmemesiyle ilgisi yok, Valve ın oyunu kurallarına göre oynamasına rağmen Riot Games in çirkeflik yapması ile ilgisi var. Korktukları birşey var ki başka MOBA oyun istemiyorlar kendilerinin olduğu turnuvada, hiçbir etiğe sığmaz bu yaptıkları. Gerçi Dota 2 daha beta aşamasındayken bile bu tarz önlemler alma ihtiyacı duyuyorsa Riot Games, oyun resmi olarak çıktığı zaman ne tür hamleler yapacak merak içerisindeyim. Tüm oyunseverler görsün hangi oyun nasılmış, maçları izlesin, hatta girsin oynasın iki oyuna da. Neden engellemek istiyor bunu Riot Games?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enzifer -- 20 Aralık 2012; 1:13:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer


    Hard carry veya başka bir şey olması fark etmez. Bir karakter tek başına oyun taşıyabiliyor ise, o oyun tam bir takım oyunu değildir.

    Dediklerinle çelişiyorsun bu arada, Hard carry kasarsa taşır diyosun. Sonra 4v5 kazanamazsın diyosun. LoL'de takımların eşit olmasına gerek yok. Çok aşırı noob olmadığı sürece 5v4 oynayan takım oyunu kazanır. (İstersen lane'inde 20-1 falan oyna.)

    Profesyonel seviyede oynanıp da eksik olarak oyun kazanan bir oyun gördün mü sen, hadi diyelim oldu, oyunu kazandıran adam o oyun insanüstü bir performans göstermiştir? -Hani FPS'lerde olabiliyor bu, 1 hit kill muhabbetleri yüzünden.- (4 kişi basket oynamak gibi bir şey bu dediğin. 11 kişiden biri atılınca bile futbol oynayan takımların işi "şans" a kalıyor.)


    LoL'e göre olan eksiklerini söylüyeyim. Elektronik spor olmanın koşulu şans faktörünün az olmasıdır. DotA'da daha fazla olduğunu hepimiz biliyoruz.
    Bundan sonra oyunun herkese hitap etmesi bir +'dır - değil. Burda da LoL önde.
    Bağlı olarak oyunun kontrolleri -multi unit control- MOBA olmak için tasarlı, RTS kontrolleriyle oynamıyorsunuz. Bu da bir +'dır. Ayrıca beta'da kontroller açısından bir değişiklik yapılmadı oyunda, büyük ihtimalle de yapılmayacak. RNG de azaltacaklarını sanmıyorum.


    LoL'de zaten limitli RNG vardı. Yani, LoL'ün en random hali bile, dota'dan daha az şans istiyordu. Kendin dedin zaten, Rune sistemi direk şansa bakıyor diye :) Profesyonel spor olarak oynanan, insanların hayatının büyük bir bölümünü harcadığı bir oyun için bu tarz bir şey kabul edilemez. -Bir kaç skill ve dodge dışındakiler hala duruyor zaten.-


    Kendi oyuncuları derken, Oyunu bilmeyen insanlar, karşısındaki'nin skillsetini bilmeden, "ben öldürürüm" diye dalarsa her karakter op zaten. Demiyorum ki tüm karakterler tamamen dengeli çıkıyor, ancak o forumda ağlayan insanların oynadığı oyun seviyesinde fark etmeyecek nerf'ler geliyor o karakterlere. (20 dmg nerf!! omg UP! diye ağlayan insanlar da var o forumlarda.) O karakterleri turnuvalara göre dengeliyor riot. Rengar'ın en son nerfünden sonra solo queue da rengar hiç bir iş yapamazken, IPL5'de rengar alan oyun kazandı. Kimse de OP! demiyordu oysa ki. Hatta öldürdünüz karakteri diye ağlıyorlardı. -Tavsiyem, o forumda gezerken, S1 Gold+ ya da S2 Plat+ olmayan adamların yorumlarını ciddiye alma. Oyunun matematiğini yapamayan insanlar oyun dengelemeye çalışıyor.-
    Ayrıca, Darius competitive maçlarda sürekli ban falan yemedi. :/


    Emek hırsızlığı varsa dava açılır, orda tartışılır. O kadar büyük bir hırsızlık olsaydı büyük ihtimal bunlar olurdu. Bildiğim kadarıyla bir dava yok. Ve kanıtlanana kadar kimseyi suçlayamazsın. Ayrıca Riot games tecrübeli bir firma falan da değil. Çalışanlarının çoğu Beta oyuncuları nerdeyse. Tencent'e satılana kadar gayet ucuz insanlarla çalışıyorlardı. Tencent aldıktan sonra zaten yetenekli insanlara verebilecek kadar paraları oldu. :)
    Popüler olmasına gelirsem, popüler olma sebebi Riot'ın süper bir oyun yapması değil, stream yapan adamlar. Oyun o şekilde yayıldıktan sonra, şirket satılıp para da gelince iyice yayılmaya başladı sadece. Yoksa Riot'ın süper tecrübesi falan değil. Tertemiz şans.

    Arkadaşım hard carry oyunu taşıyabilirse bu neden takım oyunu olamaz ki?Bu adamın kasması için bütün takım yardım ediyor, kule savunuyor, defans yapıyor, farm yapabilmesi için yardım ediyor.Late gamede de hard carry sahneye çıkıp gene support larının yardımıyla ortalığı dağıtıyor.Tek başına bir karakterin yardım almadan öyle herkesi dağıtma gibi bir ihtimali yok.




  • LoL 2.5 senedir, Dota2 9-10 aydır oynuyorum yani ikisi hakkında karşılaştırmalı yorum yapacak bilgiye sahip oldum. Bence karşılaştırma yapılmadan önce o oyunu sadece bir kaç ay değil baya bir süre oynanmalıdır (tabi günde ne kadar sıklıkla oynadıgına da bağlı).

    Yorgun olmasam uzun uzun içerikle ilgilide yazacam ama genel olarak yapımcı-firma düzeyine ve rüne-masteries sistemine değineyim. Riot daha çok kar amacı güden bir firma, şampiyonların tamamının açık olmaması, sürekli skin çıkarmaları (pahalı olanlarda var), rune ve rune sayfaları satmaları, bir server dan diğer server a para ile geçebilme gibi bir çok para ile edinilebilecek şeyler mevcut. Valve her zaman daha oyuncu dostu ve fazla kar amacı gütmeyen bir firma olarak görmüşümdür. Takip edenler bilir Portal2 çıktıktan 2 ay sonra 39 dolardan 19 dolara kalıcı olarak düştü ki oyun satmadığından değil çok fazla da satmıştı. Dota2 de de parayla alınacak sadece kozmotik eşyalar mevcut ki bunlar zaten oyunda şans eseri düşebiliyor.

    Server hizmeti olarak Dota2 daha iyi bir giriş yaptı böylece istediğniz server da oynayabiliyorsunuz. LoL de hatırlıyorumda 20 saat beklettiği bile oldu, 1 yıl boyunca rezil etmişti oyuncularını. Ayrıca bize sorulmadan hesapların Türkiye serverına atılması olayına hala kızgınım, tamam belki geri dönüş hakkı verdi ama bunu bile 3-4 gün sonra başarabildik, sanane benim hesabımdan dimi?

    Rune ve Masteries sistemi tamamen competitive olayını öldüren bir sistemdir. LvL 30 kadar tier3 rüne ler dizemezsiniz, 30 puan masteries veremezsiniz, bazı lvl lerde alacagınız summoner spellere sahip olamazsınız ve 30 lvl olsanız dahi baya bir süre rune ler almak için IP biriktirmeniz gerekli yada 'real money' . Şampiyonların hepsi açık olmadıgı için yine sizden daha çok oynamış veya parası olan biri sizden daha fazla şampiyon bilgisi oldugundan yine üstünlük (haksız) sağlar, ama bu şampiyon bilgisi sanılmasın ki her zaman karşıyı veya takınızdakileri analiz ederek ögrenilsin, çoğu kendinde olan şampiyonu daha iyi bilir, hala 1000 küsür maç atıp karşı şampiyonun kendisinde olmadıgı için ne yapacağınıkestiremeyen oyuncular vardır, bu onun suçumudur bence hayır sistem yanlış. Bunların neresi competitive? Bunlar çok fazla zaman çalan ve insanı gereksiz bir 'x itemi düşürmek için aralıksız 1 ay yapılan farma' benzer.

    Diğer düşüncelerimi toplayıp yazmak istiyorum açıkcası, şimdilik aklıme ilk bunlar geldi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skanud

    LoL 2.5 senedir, Dota2 9-10 aydır oynuyorum yani ikisi hakkında karşılaştırmalı yorum yapacak bilgiye sahip oldum. Bence karşılaştırma yapılmadan önce o oyunu sadece bir kaç ay değil baya bir süre oynanmalıdır (tabi günde ne kadar sıklıkla oynadıgına da bağlı).

    Yorgun olmasam uzun uzun içerikle ilgilide yazacam ama genel olarak yapımcı-firma düzeyine ve rüne-masteries sistemine değineyim. Riot daha çok kar amacı güden bir firma, şampiyonların tamamının açık olmaması, sürekli skin çıkarmaları (pahalı olanlarda var), rune ve rune sayfaları satmaları, bir server dan diğer server a para ile geçebilme gibi bir çok para ile edinilebilecek şeyler mevcut. Valve her zaman daha oyuncu dostu ve fazla kar amacı gütmeyen bir firma olarak görmüşümdür. Takip edenler bilir Portal2 çıktıktan 2 ay sonra 39 dolardan 19 dolara kalıcı olarak düştü ki oyun satmadığından değil çok fazla da satmıştı. Dota2 de de parayla alınacak sadece kozmotik eşyalar mevcut ki bunlar zaten oyunda şans eseri düşebiliyor.

    Server hizmeti olarak Dota2 daha iyi bir giriş yaptı böylece istediğniz server da oynayabiliyorsunuz. LoL de hatırlıyorumda 20 saat beklettiği bile oldu, 1 yıl boyunca rezil etmişti oyuncularını. Ayrıca bize sorulmadan hesapların Türkiye serverına atılması olayına hala kızgınım, tamam belki geri dönüş hakkı verdi ama bunu bile 3-4 gün sonra başarabildik, sanane benim hesabımdan dimi?

    Rune ve Masteries sistemi tamamen competitive olayını öldüren bir sistemdir. LvL 30 kadar tier3 rüne ler dizemezsiniz, 30 puan masteries veremezsiniz, bazı lvl lerde alacagınız summoner spellere sahip olamazsınız ve 30 lvl olsanız dahi baya bir süre rune ler almak için IP biriktirmeniz gerekli yada 'real money' . Şampiyonların hepsi açık olmadıgı için yine sizden daha çok oynamış veya parası olan biri sizden daha fazla şampiyon bilgisi oldugundan yine üstünlük (haksız) sağlar, ama bu şampiyon bilgisi sanılmasın ki her zaman karşıyı veya takınızdakileri analiz ederek ögrenilsin, çoğu kendinde olan şampiyonu daha iyi bilir, hala 1000 küsür maç atıp karşı şampiyonun kendisinde olmadıgı için ne yapacağınıkestiremeyen oyuncular vardır, bu onun suçumudur bence hayır sistem yanlış. Bunların neresi competitive? Bunlar çok fazla zaman çalan ve insanı gereksiz bir 'x itemi düşürmek için aralıksız 1 ay yapılan farma' benzer.

    Diğer düşüncelerimi toplayıp yazmak istiyorum açıkcası, şimdilik aklıme ilk bunlar geldi.

    Competitive oyunculara riot veriyor account zaten. Her champ açık falan. Haksızlık! diyebilirsin de, competitive ruhunu öldürüyor falan demen saçma. (Ki, zaten belli bir yerden sonra ihtiyacın olan her şey açılıyor. Onu da geçtim, stream yapıp, 2 haftada kazandığın para ile tüm champleri de açabilirsin competitive oynamak istiyorsan.)
    Offl turnuvalarda ise, zaten tüm champler ve runelar açık oluyor. Hoş, günde 10-15 saat değil de 3-5 oyun atarsan bir lane deki tüm champleri açman ve onlara uygun tüm runeları dizmen gayet mümkün.


    DotA2 sistemi daha kötü demiyorum, tabi ki daha iyi. Ancak Riot'ın tek F2P oyunu varken bunu DotA2 gibi yapmasını beklemeden önce Valve'ın diğer gelir kaynaklarına bir bak derim. Valve bu işte para için değil diyorsan ciddi anlamda çarpılırsın yani. Valve para istemiyor olsa, Steam'e attığı oyunlara biraz olsun dikkat eder. -Eski bir Tf2 oyuncusu olarak, Tf2 F2p gidince ne kadar fazla daha valve'ın para kazandığını bir düşün derim. Oyunun "iyi" olmasını, çocukların sağa sola küfür etmesini falan engellemek istemedi Valve. Sadece daha çok para yapmak istedi. Onların bedava vermesi fark etmiyor yani, insanlar her türlü skinleri, şapkaları, itemları bedava verilse bile alıcak. Sonra bunları da birbirine satıcak.-
    (Şu an yeni diye sadece WarZ düşünme, milyon tane çöpten oyun varken, milyon tane de güzel oyunu koymadığını herkes biliyor. Hatta milleti susturmak için greenlight sistemini de o yüzden getirdiler. Hatta, daha yakın zamana kadar videolarda ses sliderı bile yoktu. Yani Valve herseyi kusursuz yapmıyor. Daha "iyi" yaptığını zaten söyledim ben de.)

    @Phantom7, turnuva maçı gibi maçta kasan, karşıdakilerinden aşırı güçlü hale gelen carrylerden bahsetmiyorum ben. DotA'da bunun counter play'i olmamasından bahsediyorum. fed carry = Insta win. (TURNUVA MAÇI DEĞİL diye tekrar sölüyeyim.) LoL de ise ortalamanın üstünde bir oyunda fed carry tek başına oyun kazandıramaz. Mümkün değil yani.

    @Enzifer, ciddi anlamda haklı olabilirsin, belki de çok yakın takip etmediğim için böyle düşünüyorumdur. Ancak aynı şeyi senin LoL bakış açın için de söyleyebilirim. benim dediğim şey RNG sisteminin kötü bir sistem olduğu, PRNG kullanmanın ise bunu tamamen düzeltmediği. Orjinal DotA'da da problem olarak gördüğüm bir şey bu. İlla turnuva maçı olmak zorunda değil, turnuva maçları oyunda oynanan maçların çok ufak bir kısmı. Ancak bir oyun da RNG sayesinde maç kazanılıyorsa, LoL de de var, DotA da da var bu. O oyun tam anlamıyla o işi başaramamıştır. Dediğim tek şey, LoL'de bunun daha az olduğu idi. Tekrar söylüyorum, bunun turnuva seviyesi maçlar ile alakası yok o kadar.

    Zaten daha önce de dedim sana, Phage ve Crit Chance, LoL'deki tek RNG içeren sistem. DotA da ise çok daha fazlası var.

    DotA da 4 saniye stun'ın güçlü görünmeme sebebi her karakterde olması, bu yine de oyun mekaniği olarak yanlış bir sistem. Fightları izle istersen, counter play imkanı yok gibi bir şey. Profesyonel oyunda etki eder mi etmez mi sistemi ise biraz daha göreceli bence. Belki en üst düzey oyunlarda etmez. En tepe oyunlarda falan. Ancak "kötü" profesyonel takımların oyunlarına her türlü etkide bulunur RNG sistemi. Senin bunu DotA2 de görmeme sebebin ise pro çoğunluğun DotA dan gelmesi ve zaten onu da profesyonel oynaması. Yoksa hayır, RNG kötüdür, RNG competitive oyunda olmaması gereken bir şeydir ve RNG olan bir oyun, LoL de olsa DotA da olsa tam anlamıyla sporum diyemez. İsterse dünya üzerinde oynamayan 1 kişi olmasın.

    IEM ve Takım olaylarıyla ilgili kaynak var mı diye sormuştum. :/ Ayrıca, benim bildiğim tek bir kuralı var o işlerin, parayı verirsen, sponsoru olduğun adam dediğini yapar. Valve'ın riot dan daha fazla para verebileceğini de biliyoruz yani. AMA RIOT'IN SUÇU İZİN VERMEDİLER Kİ!! diye ağlamak ise saçmalık. IEM kim daha çok para verirse onun yanına gider, söyle bana bu piyasa da hangisi daha büyük yatırım riskini göze alabilir. -Özellikle Riot'ın tüm profesyonel oyunculara maaş bağlayacak olmasını falan da göz önüne alırsan. Valve'ın yıllarca hiç bir şey yapmasa bile Steam üzerinden deli gibi para kaldıracağını, bunu yapmak için üstünde hype olan oyunları kötü bile olsa steam'e eklemesini örnek gösterebilirsin.
    Ya da, zamanında League of Legends'ı steam den kaldırıp, şimdilerde bakın dost canlısıyız diye eklemesini de örnek verebilirsin.-

    Gelip de Riot çirkeflik yapıyor demek haksızlık yani. Valve bunca yıldır competitive olan CS'i bile casual yapmış üstünden para sağmaya calısan bir sirket su anda. -Ben de geçmişte çok severdim, gözüm kapalı alırdım hatta her indirime gireni. Ama olmaz yani, kusursuzdan çok uzaklar, ve gayet para kazanmayı çok seviyorlar. Her iki şirket için de söyleyebilirsin bu son dediğimi.-


    Ki, yine de elimizde kaynak olmadan, çalışanlardan birinin açıklamasını yalan olarak görerek konuşuyoruz burdan. Öyle olsaydı, tüm magazin haberleri doğru olurdu. Oysa ki çok azı doğru oluyor değil mi :(
    Dediğim gibi, kaynak verirsen o takım olaylarına bakarım. Mümkünse Odee'den bir açıklama olsun, Dignitas'ın sahibi zaten Odee. Ve ben sana söylüyeyim, Odee dünyayı versen competitive oyunda takım kurmaktan vazgeçmeyi kabul edecek bir adam değil. Ve böyle bir şey olursa da söylemekten çekineceğini sanmıyorum.




  • Öncelikle her kurum para kazanmak ister, benim demek istediğim dota2 de ki sömürünün LoL den daha az olduğu...

    'Competitive oyunculara riot veriyor account zaten. Her champ açık falan. Haksızlık! diyebilirsin de, competitive ruhunu öldürüyor falan demen saçma. (Ki, zaten belli bir yerden sonra ihtiyacın olan her şey açılıyor. Onu da geçtim, stream yapıp, 2 haftada kazandığın para ile tüm champleri de açabilirsin competitive oynamak istiyorsan.)
    Offl turnuvalarda ise, zaten tüm champler ve runelar açık oluyor. Hoş, günde 10-15 saat değil de 3-5 oyun atarsan bir lane deki tüm champleri açman ve onlara uygun tüm runeları dizmen gayet mümkün. '

    Milyonlarca kullanıcı var, riot herkese 'özel account' mu veriyor? ya da versin diyelim yine 'özel account' sahibi ile 'özel account' sahibi olmayan arasında ki fark? Ki zaten bir süre sonra ihtiyacın olan herşey açılıyor cümlesi en az 6-7 ay emek vermek demektir. Çalışan arkadaşımın biri zamanı olmadığından 1 yıldır oynadığı oyunda yeni yeni her şeyi açabildi, herkes bilgisayar başında günde 4-5 saat LoL oynayarak geçiremiyor. Stream yapmak zorundayım? Tamam alternatif olarak sunmuşsun saolasın ama bu bir yol değil competitive için, kolay bir yolda değil stream yapmak içinde en azından oyunu iyi derecede bilmek gerekir.

    Oyunu 2 yıldır oynayan biri hesabı bi şekilde yok oldu diyelim, aynı oyuncu yeniden LoL başlarken 30lvl gelene kadar ve çoğu şeyi elde edene kadar oyunun competitive olmadığını Casual olduğunu daha iyi anlayacaktır. Ben 2.5 yıldır LOL, 10 aydır dota oynuyorum, LoL ancak son 1-1.5 yıldır adam akıllı competitive maçlar (1624 eloda) edebildim. Dota2 2-3 aylık şampiyon ve oyun sistemini tanıma süreci ( dota1 ve LoL verdiği praiklikte var) geçirdikten sonra bunu gerçekleştirdim. Rune yok, masteries yok, şampiyon açma derdi yok. Aşırı zaman yemiyor kısacası.


    ' Valve para istemiyor olsa, Steam'e attığı oyunlara biraz olsun dikkat eder. -Eski bir Tf2 oyuncusu olarak, Tf2 F2p gidince ne kadar fazla daha valve'ın para kazandığını bir düşün derim. Oyunun "iyi" olmasını, çocukların sağa sola küfür etmesini falan engellemek istemedi Valve. Sadece daha çok para yapmak istedi. Onların bedava vermesi fark etmiyor yani, insanlar her türlü skinleri, şapkaları, itemları bedava verilse bile alıcak. Sonra bunları da birbirine satıcak.-
    (Şu an yeni diye sadece WarZ düşünme, milyon tane çöpten oyun varken, milyon tane de güzel oyunu koymadığını herkes biliyor. Hatta milleti susturmak için greenlight sistemini de o yüzden getirdiler. Hatta, daha yakın zamana kadar videolarda ses sliderı bile yoktu. Yani Valve herseyi kusursuz yapmıyor. Daha "iyi" yaptığını zaten söyledim ben de.)'

    Steam'e attığı oyunlara dikkat eder derken anlamadım?? Her firma para kazanmak ister, istemiyorum diyene güleriz. Ama bazı firmalar vardır ki para kazanırken sen de kazanırsın, bakınız steam indirimleri, bakınız witcher serisinin yapımcısı Cd Project firmasının oyuncular için yaptıkları. Valve ne kadar kazandıysa 3 yıldır beni korsan oyunlardan kurtarıp orjinal oyun almaya itecek akımlar yarattıysa bende kazandım. Tf2 konusunda sana katılıyorum çok suyu çıkmıştı. Greenlight konusunda yanlış anlamazsan art niyetli ve negatif düşünce de olduğunu düşünüyorum, greenlight dan önce de bir sürü İndie oyunlar ve valve bağımsızlara sürekli destek veriyordu (tabi karda ediyordu) bu konuda özellikle 'Magicka' oyunu araştırılmalı.

    LoL iyi yanları yok mu tabi ki var, daha kullanışlı Launcher sistemine sahip, bir yandan LoL açıkken bir yandan bilgisayarda istediğiniz işlemi yapabiliyorsunuz.
    LoL deki server sistemi geçen yazımda eleştirdim ama bir yanda da sizi Ruslar dan kurtaması bakımın dan daha iyi çünkü dota2 de ruslar hep Euwest seçiyorlar.
    LoL de minimap kullanımı daha iyi ve kolay, dota2de minimap karmaşa ve alışması zor. Bir oyunda arayüz kullanımının zor olması oyunun Hardcore olması anlamına gelmiyor.
    Ben LoL ile Dota2 şuna benzetiyorum, MW2 multiplayer ile Battlefield2 multiplayer (bende bunlar olduğu için yenileri yok ). Hızlıca ve kafamı çok taktiksel olaylara yormadan oyun atmak istediğim zaman MW2 açıyorum, eğer öbür türlüsü olsun istiyorsam ve özellikle arkadaşlarla oynayacaksam BF2 oynuyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.