Şimdi Ara

LoL'mü HoN'mu DotA'mı Avo Heroes'mu (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
784
Cevap
6
Favori
46.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Her türlü yorumu yapın ama LoL Dota'dan daha iyi gibi bir şey söylemeyin lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    ortalama bir dota oyuncusu olmak için belli bir zeka seviyesine ihtiyacınız vardır, ortalama bir lol oyuncusu olmak için bir mouse ve bir klavye yeterlidir.

    evet, uzun uzun yazıp ta anlatamayacağım çoğu şeyi anlatıyor bu cümle.

    DotA'nın istediği "zeka" gerektiren olaylara örnek verir misin? :)
    Edit: LoL'de olmayan cinsinden olsun. Elo Hell QQ yapıp DotA 2 geçen biri olarak bilirsin yani.

    ben ne elo hell'e düştüm, ne de qq yaptım(qq yapmak?), lol oynarken de, şimdi de söylediğim şey şu ki, lol aşırı dengesiz bir oyun ve aşırı dengesiz insanlarla dolu.

    "zeka" gerektiren olaylara örnek vereyim;
    - aynı build seni 500 oyun götürmez. oyuna göre item almak zorundasın. ama lol'de morganaya 100 oyunun 85'inde aynı item'lar alınır.
    - aktif item sayısı çok fazla, oyunu asla 4 skill ile oynamıyorsun, zamanında doğru itemi kullanmak önemli.
    - şimdilik aklıma gelen; daha büyük harita, smoke gank, rune kontrol, jungle stack, juke, mana kontrol, body block, deny gibi durumları idare edebilmek çok önemli. (lol'de mana olayı ayıp olmasın diye konmuş resmen, hiç girmiyorum o olaya şimdi)
    - çoklu ünite kullanımı gibi bir olay var ve gerçekten yetenek ve zeka gerektiriyor iyi yapabilmek.http://www.youtube.com/watch?v=jCKhwltOCr0
    - ward ve gem sınırlı, eğer gem alıp keybedersen 7dk boyunca gem alamazsın. aynı şey wardlar için de geçerli.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. iki oyunu da fikrim olacak kadar oynadım, herhangi birini kötülemek gibi bi derdim de yok. sadece arada dağlar kadar fark var ve bunu söylüyorum.
    edit: "zeka" gerektiren derken kimseye einstein olması gerektiğini söylemedim. söylediğim şey şu; ezbere oynayamazsınız dota'yı lol gibi.

    edit 2: lol'de bugüne kadar gördüğüm, kafa kullanılarak yapılmış ilk ve tek hamle de bu:http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ka4sZCtH05k#t=113s

    bayadır takip etmiyorsun herhalde LoL turnuvalarını . Verdiğin linkte Sk- Fnatic maçında hangi hamleymiş o ilk ve tek kafa kullanılarak yapılmış olan ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid
    ben ne elo hell'e düştüm, ne de qq yaptım(qq yapmak?), lol oynarken de, şimdi de söylediğim şey şu ki, lol aşırı dengesiz bir oyun ve aşırı dengesiz insanlarla dolu.

    "zeka" gerektiren olaylara örnek vereyim;
    - aynı build seni 500 oyun götürmez. oyuna göre item almak zorundasın. ama lol'de morganaya 100 oyunun 85'inde aynı item'lar alınır.
    - aktif item sayısı çok fazla, oyunu asla 4 skill ile oynamıyorsun, zamanında doğru itemi kullanmak önemli.
    - şimdilik aklıma gelen; daha büyük harita, smoke gank, rune kontrol, jungle stack, juke, mana kontrol, body block, deny gibi durumları idare edebilmek çok önemli. (lol'de mana olayı ayıp olmasın diye konmuş resmen, hiç girmiyorum o olaya şimdi)
    - çoklu ünite kullanımı gibi bir olay var ve gerçekten yetenek ve zeka gerektiriyor iyi yapabilmek.http://www.youtube.com/watch?v=jCKhwltOCr0
    - ward ve gem sınırlı, eğer gem alıp keybedersen 7dk boyunca gem alamazsın. aynı şey wardlar için de geçerli.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. iki oyunu da fikrim olacak kadar oynadım, herhangi birini kötülemek gibi bi derdim de yok. sadece arada dağlar kadar fark var ve bunu söylüyorum.
    edit: "zeka" gerektiren derken kimseye einstein olması gerektiğini söylemedim. söylediğim şey şu; ezbere oynayamazsınız dota'yı lol gibi.

    Bir şey mi kaçırıyorum diye sormuştum da, kaçırmıyormuşum. :)
    Diceğim bir kaç şey var, Morgana ya 100 oyunun 85'inde aynı item alıyorduysan, iyi ki bırakmışsın LoL oynamayı. -Hani başka bir karakter söyle, ne bileyim, Ashe falan de. Ama Morgana? Ayıp gerçekten.-
    W3 den kalma, 5den fazla karakter kontrol etmediğin zaman dandik multi-unit kontrolü ile LoL'ün çift unit kontrolü arasındaki tek fark, birinin daha rahat kontrol edilebilir olması. Zeka olarak ise bir farkı yok.
    Diğerlerinde zeka isteyen şeyleri zaten LoL'de de yapabiliyorsun. :/


    Not: Dengesiz insanlarla dolu demen bile qq yapmak bu arada. Söylüyeyim dedim. (qq yapmak ağlamak değildir bu arada, beceriksiz olup rage yapmaktır.)

    Edit: Bot lane çalı olayı çocuk oyunlarında yapılan bir şey. 1 yıl önceden bugüne baya değişmiş bir oyun LoL.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Platen

    Her türlü yorumu yapın ama LoL Dota'dan daha iyi gibi bir şey söylemeyin lütfen

    Hangi oyunun "daha iyi" olduğu kişisel bir tercihtir. Sana göre DotA'nın daha iyi olması, başka birine göre LoL'ün daha iyi olmamasını şart koşmaz. Bir kişiye göre LoL daha iyi ise de, o kişi bunu söyleyebilir. At gözlüklü yorumlar atmayın lütfen. ;((

    Ben elimden geldikçe objektif olarak bakmaya çalışıp, ikisi de aynı oyun, sadece ufak tefek detay farkı var diyorum. Anlamayanlar olur tabi de neyse artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 19 Aralık 2012; 11:41:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid
    ben ne elo hell'e düştüm, ne de qq yaptım(qq yapmak?), lol oynarken de, şimdi de söylediğim şey şu ki, lol aşırı dengesiz bir oyun ve aşırı dengesiz insanlarla dolu.

    "zeka" gerektiren olaylara örnek vereyim;
    - aynı build seni 500 oyun götürmez. oyuna göre item almak zorundasın. ama lol'de morganaya 100 oyunun 85'inde aynı item'lar alınır.
    - aktif item sayısı çok fazla, oyunu asla 4 skill ile oynamıyorsun, zamanında doğru itemi kullanmak önemli.
    - şimdilik aklıma gelen; daha büyük harita, smoke gank, rune kontrol, jungle stack, juke, mana kontrol, body block, deny gibi durumları idare edebilmek çok önemli. (lol'de mana olayı ayıp olmasın diye konmuş resmen, hiç girmiyorum o olaya şimdi)
    - çoklu ünite kullanımı gibi bir olay var ve gerçekten yetenek ve zeka gerektiriyor iyi yapabilmek.http://www.youtube.com/watch?v=jCKhwltOCr0
    - ward ve gem sınırlı, eğer gem alıp keybedersen 7dk boyunca gem alamazsın. aynı şey wardlar için de geçerli.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. iki oyunu da fikrim olacak kadar oynadım, herhangi birini kötülemek gibi bi derdim de yok. sadece arada dağlar kadar fark var ve bunu söylüyorum.
    edit: "zeka" gerektiren derken kimseye einstein olması gerektiğini söylemedim. söylediğim şey şu; ezbere oynayamazsınız dota'yı lol gibi.

    Bir şey mi kaçırıyorum diye sormuştum da, kaçırmıyormuşum. :)
    Diceğim bir kaç şey var, Morgana ya 100 oyunun 85'inde aynı item alıyorduysan, iyi ki bırakmışsın LoL oynamayı. -Hani başka bir karakter söyle, ne bileyim, Ashe falan de. Ama Morgana? Ayıp gerçekten.-
    W3 den kalma, 5den fazla karakter kontrol etmediğin zaman dandik multi-unit kontrolü ile LoL'ün çift unit kontrolü arasındaki tek fark, birinin daha rahat kontrol edilebilir olması. Zeka olarak ise bir farkı yok.
    Diğerlerinde zeka isteyen şeyleri zaten LoL'de de yapabiliyorsun. :/


    Not: Dengesiz insanlarla dolu demen bile qq yapmak bu arada. Söylüyeyim dedim. (qq yapmak ağlamak değildir bu arada, beceriksiz olup rage yapmaktır.)

    Edit: Bot lane çalı olayı çocuk oyunlarında yapılan bir şey. 1 yıl önceden bugüne baya değişmiş bir oyun LoL.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Platen

    Her türlü yorumu yapın ama LoL Dota'dan daha iyi gibi bir şey söylemeyin lütfen

    Hangi oyunun "daha iyi" olduğu kişisel bir tercihtir. Sana göre DotA'nın daha iyi olması, başka birine göre LoL'ün daha iyi olmamasını şart koşmaz. Bir kişiye göre LoL daha iyi ise de, o kişi bunu söyleyebilir. At gözlüklü yorumlar atmayın lütfen. ;((

    Ben elimden geldikçe objektif olarak bakmaya çalışıp, ikisi de aynı oyun, sadece ufak tefek detay farkı var diyorum. Anlamayanlar olur tabi de neyse artık.

    hayır, dengesiz derken 12-16 yaş aralığını, küfürbazları, trolleri ve senin gibi laf anlamayanları kastetmiştim. ne dersek boş senin için, kabul etmeyeceksin.




  • Ikisini de baya bi oynamisligim var ve dota kesinlikle daha karmasik daha taktiksel bir oyun ama bence bütür oyunlarda sadelik daha iyi gibi ayrica grafikler de lol unkiler cok daha hoş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Placeb0 -- 19 Aralık 2012; 11:47:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkest earth

    Dota bunların babası niteliğinde o yüzden ona saygı göstermek gerek ama dotadan daha iyi grafikler ve oynanış sunan bi oyun varsa o da Hon'dur. Şimdi kesin hon ve lol çarpışması çıkacak konuda o yüzden lolde bulunmayıp honda bulunan şeyleri yaziyim.

    Bi kere hon'un grafikleri lol'den daha gelişmiş ve gerçekçi.
    Honda deny diye bir olay var. Lol'de bu olay yok.
    Lol'de ward da yok.
    Ayrıca lol f2p olduğu için rated olmayan maçlar deli gibi noob çıkabiliyor. Hon'da noob yok mu derseniz tabii ki var. Ama parayla oynadıkları için çoğununki yemiyor.

    ve bunun gibi daha aklıma gelmeyen bir çok şey var.

    Avalon heroes pek tutmadı ondan bahsetmicem. Zaten 5 dakika civarı oynamıştım onu da.

    Bence en iyisi hondur.



    Arkadaş sıkmayı seviyo heralde lol de ward mi yok körsün heralde ??
    Lolden daha az mi noob var honda ? Dalga geciosn heralde honda daha fazla noob var
    Grafikler dahami iyi bence degil lol daha cok cartoon seklinde daha tatli ve guzel bence honun lolden iyi olan tek guzel yani denied o yuzden lol>hon>avalon



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LorenBlake -- 19 Aralık 2012; 12:03:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    ortalama bir dota oyuncusu olmak için belli bir zeka seviyesine ihtiyacınız vardır, ortalama bir lol oyuncusu olmak için bir mouse ve bir klavye yeterlidir.

    evet, uzun uzun yazıp ta anlatamayacağım çoğu şeyi anlatıyor bu cümle.

    DotA'nın istediği "zeka" gerektiren olaylara örnek verir misin? :)
    Edit: LoL'de olmayan cinsinden olsun. Elo Hell QQ yapıp DotA 2 geçen biri olarak bilirsin yani.

    ben ne elo hell'e düştüm, ne de qq yaptım(qq yapmak?), lol oynarken de, şimdi de söylediğim şey şu ki, lol aşırı dengesiz bir oyun ve aşırı dengesiz insanlarla dolu.

    "zeka" gerektiren olaylara örnek vereyim;
    - aynı build seni 500 oyun götürmez. oyuna göre item almak zorundasın. ama lol'de morganaya 100 oyunun 85'inde aynı item'lar alınır.
    - aktif item sayısı çok fazla, oyunu asla 4 skill ile oynamıyorsun, zamanında doğru itemi kullanmak önemli.
    - şimdilik aklıma gelen; daha büyük harita, smoke gank, rune kontrol, jungle stack, juke, mana kontrol, body block, deny gibi durumları idare edebilmek çok önemli. (lol'de mana olayı ayıp olmasın diye konmuş resmen, hiç girmiyorum o olaya şimdi)
    - çoklu ünite kullanımı gibi bir olay var ve gerçekten yetenek ve zeka gerektiriyor iyi yapabilmek.http://www.youtube.com/watch?v=jCKhwltOCr0
    - ward ve gem sınırlı, eğer gem alıp keybedersen 7dk boyunca gem alamazsın. aynı şey wardlar için de geçerli.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. iki oyunu da fikrim olacak kadar oynadım, herhangi birini kötülemek gibi bi derdim de yok. sadece arada dağlar kadar fark var ve bunu söylüyorum.
    edit: "zeka" gerektiren derken kimseye einstein olması gerektiğini söylemedim. söylediğim şey şu; ezbere oynayamazsınız dota'yı lol gibi.

    edit 2: lol'de bugüne kadar gördüğüm, kafa kullanılarak yapılmış ilk ve tek hamle de bu:http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ka4sZCtH05k#t=113s

    Yazdığın çoğu maddeyi görmezlikten geleceğim çünkü gözü kapalı bir şekilde anlatmışsın olayı da, çoklu ünite kullanımının nesi bir MOBA oyun için + olarak sayılabilir? RTS mi oynuyorsun MOBA mı oynuyorsun? Warcraft 3'ün sisteminden zorunlu olarak aktarılan bir şey, eminim imkanları olsaydı ilk dönemde bu 'özelliği' oyuna eklemek istemezlerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid
    hayır, dengesiz derken 12-16 yaş aralığını, küfürbazları, trolleri ve senin gibi laf anlamayanları kastetmiştim. ne dersek boş senin için, kabul etmeyeceksin.



    Olayın yaşla alakasını çözemedim ancak, DotA'nın, orjinal DotA'nın ne seviyede insanlar tarafından oynandığını, DotA2 nin her ne kadar kolay ulaşılabilir biletleri olsa bile tamamen herkese açılmamış bir oyun olduğunu hatırla derim. (LoL ise hiç alakası olmayan adamların bile merak etmesini sağlayacak derece popüler şu an.)

    Troll/Noob her ikisinde de var, rating yükselt sorun olmasın mantığı her ikisi için de geçerli. -Küfür zaten troll'ler ile beraber geliyor.- Keşke LoL'ün MM de DotA2 gibi insanları kümelendirme konusunda başarılı olsa, ama normal oyunlar için bu çok başarılı değil ne yazık ki..-

    Ve son olarak, doğru dürüst bir sebep vermezsen kimse senin lafını kanunmuş gibi kabullenmek zorunda değil. Gelip de LoL Hungry Hippos, DotA2 satranç dersen ve LoL ile söylediğin şeyler "yanlış" olursa, Hungry Hippos anlamaya kapasiten yetmemiş diye düşünür, kolay kolay ikna olmam. Hatta tam tersine, kendi mantığıma daha da çok güvenmeye başlarım,
    Her ikisi de farklı kafa yapısı isteyen, aynı zorluk seviyesinde olan oyunlar. Ancak LoL'ün öğrenme eğrisi bir standalone oyun için yapılmış iken, DotA'nın kisi bir yama olduğu için düzenlenememiş diye düşünürüm. -İlla ortalamanın üzerinde LoL bilmene gerek yok, oyun zaten basit başlayıp üst düzey oynamanın zor olması üzerine tasarlanmış bir oyun. Ama gelip de 10 level seviyesindeki oyun bilginle konuşur, sonra da beyin istemiyor dediğin zaman, yazdıklarına kolay kolay güvenemediğim için kusura bakma.-

    http://www.youtube.com/watch?v=OkHEvUYyL5c Al izle takım oyunu/strateji gerektiren şey bu, attığın video değil. -bi tane daha vardı lv 1 stratejisi içeren video da bulamadım linkini. Duvardan geçip gank gidiyorlardı falan.-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 19 Aralık 2012; 12:13:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid
    hayır, dengesiz derken 12-16 yaş aralığını, küfürbazları, trolleri ve senin gibi laf anlamayanları kastetmiştim. ne dersek boş senin için, kabul etmeyeceksin.



    Olayın yaşla alakasını çözemedim ancak, DotA'nın, orjinal DotA'nın ne seviyede insanlar tarafından oynandığını, DotA2 nin her ne kadar kolay ulaşılabilir biletleri olsa bile tamamen herkese açılmamış bir oyun olduğunu hatırla derim. (LoL ise hiç alakası olmayan adamların bile merak etmesini sağlayacak derece popüler şu an.)

    Troll/Noob her ikisinde de var, rating yükselt sorun olmasın mantığı her ikisi için de geçerli. -Küfür zaten troll'ler ile beraber geliyor.- Keşke LoL'ün MM de DotA2 gibi insanları kümelendirme konusunda başarılı olsa, ama normal oyunlar için bu çok başarılı değil ne yazık ki..-

    Ve son olarak, doğru dürüst bir sebep vermezsen kimse senin lafını kanunmuş gibi kabullenmek zorunda değil. Gelip de LoL Hungry Hippos, DotA2 satranç dersen ve LoL ile söylediğin şeyler "yanlış" olursa, Hungry Hippos anlamaya kapasiten yetmemiş diye düşünür, kolay kolay ikna olmam. Hatta tam tersine, kendi mantığıma daha da çok güvenmeye başlarım,
    Her ikisi de farklı kafa yapısı isteyen, aynı zorluk seviyesinde olan oyunlar. Ancak LoL'ün öğrenme eğrisi bir standalone oyun için yapılmış iken, DotA'nın kisi bir yama olduğu için düzenlenememiş diye düşünürüm. -İlla ortalamanın üzerinde LoL bilmene gerek yok, oyun zaten basit başlayıp üst düzey oynamanın zor olması üzerine tasarlanmış bir oyun. Ama gelip de 10 level seviyesindeki oyun bilginle konuşur, sonra da beyin istemiyor dediğin zaman, yazdıklarına kolay kolay güvenemediğim için kusura bakma.-

    http://www.youtube.com/watch?v=OkHEvUYyL5c Al izle takım oyunu/strateji gerektiren şey bu, attığın video değil. -bi tane daha vardı lv 1 stratejisi içeren video da bulamadım linkini. Duvardan geçip gank gidiyorlardı falan.-


    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aseref

    Beyler Peki Bu Sistemler Arasına LOCO'yu koymak doğrumu? Neden



    Genellikle oynanabilirlik ve kamera açısı nedeniyle LOCO (eskiden baya iyiydi) ve SMITE (çok çok iyi) bu tartışmalara katılmıyor. Ne kadar türleri Moba olsa da onlar üvey evlat ;)

    Zaten konu da HoN - LoL - Dota 2 dövüşüne dönmüş

    Bence Dota 2 ne denirse densin eski dota'nın d'si olmamış. Ya da ben alıştığım için bilmiyorum... Panda olmayan bir storm spirite elim varmıyor.

    LoL bence çok kullanıcı dostu ama arkadaşın accountuyla da biraz HoN oynadığımdan temel anlayışta HoN döver gibi geldi bana.




  • Tamam beyler Dota 2 daha iyi.(Çaktırmayın beyler ruslar oynuyor sadece)
  • Her iki oyunu oynamış biri olarak (6 ay LoL, 4 aydan beri de Dota 2) şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki Dota oyun mekanikleri açısından LoL den çok daha zor bir oyun. En basitinden bir örnek vermem gerekirse bu Last Hitting olayıdır, Dota 2 de last hitting olayı LoL e göre çok daha zordur ve bu subjektif bir yargı değil. Oyunu hardcore yapan özelliklerden biri bu.

    İkinci olarak Dota 2 de jungling sistemi, jungledaki creeplerin hepsinin belirli abilitylerinin olması ve jungle yapan heroların bunları ele geçirerek bu abilitylerden faydalanabilmesi (chen, enchantress), creep pulling, creep stacking, creep blocking ve deny sistemi oyunu LoL e kıyasla hardcore yapan özelliklerden birkaçı. Creep pulling ve deny sisteminin neresi oyunu hardcore yapıyor diye sorabilirsiniz, lane inizi ne zaman pushlayıp ne zaman geri çekmeniz gerektiğini ve rakipten ne zaman exp çalmanız gerektiğini bu iki sistem sayesinde belirlersiniz ve bunları yapması belirli bir oyun bilgisi ve tecrübesi gerektirir. LoL de ise lane inizi pushlamak istemiyorsanız yapmanız gereken tek şey creeplere sadece last hit yaparak farmlamaktır.

    Dotayı daha hardcore yapan diğer bir faktör ise mana pool sistemi. LoL de level 1 de bile çoğu mana kullanan hero ile skilleri spamlayabilirsiniz. Örneğin dün Lux ile 2 oyun oynadım ve level 1 den 5 e kadar sadece birkaç tane regen item ı ile skill leri resmen spamlayabiliyordum. Yani "manam biter, manamı kritik pozisyonlar için saklamalıyım ve düzgün kullanmalıyım" diye bir derdiniz yok, Dota 2 de ise bu durum sözkonusu.

    Karşılaştırma yapabileceğim diğer bir faktör ise Metagame olabilir. LoL deki metagame her zaman aynıdır ve kullanılan herolar bile 3 aşağı 5 yukarı değişmez. Bot lane ad carry + support, mid ap carry, top bruiser ve bir tane de gank kapasitesi yüksek jungler. Ama Dota 2 de hedeflediğiniz stratejiye göre ve karşı takımın picklerine göre çok farklı lane kompozisyonları,metalar oluşturabilirsiniz. Tri-lane, double mid, 2-1-2 bunlardan sadece birkaçı. Tabi metagame sadece lane kompozisyonları demek değil, early/mid/late game e göre mi takım oluşturulacağı, hard carry mi yoksa mid game carry si mi alınacağı gibi faktörlerin hepsi metagame e dahildir ve bu açıdan da LoL her zaman aynı özelliği gösterirken Dotada metagame sürekli değişir. Bu kimileri için önemli bir özellik olabilir kimileri içinse olmayabilir. Benim için bu oyuna farklılık katan çok güzel bir özellik, çünkü her zaman aynı metagame in oynandığını görmek yerine, farklı stratejiler ve metagameler görmek bana göre oyunun bir artısıdır.

    İki oyunu birbirinden ayıran diğer bir faktör itemlar. Dota da aktif kullanımı olan itemlar çok daha fazla ve bu bana göre oyuna daha çok keyif katıyor. Ayrıca LoL e son patch ile eklenen birçok item da Dotadan kopya resmen, LoLcü arkadaşlar kusura bakmasın. (Aslında dotadan kopyalanan çok daha fazla şey var ama şimdi girmeyeceğim). Mesela LoL e eklenen en son itemlardan "avcı palası, kristal matara, vahşi hydra" gibi itemlar birebir dotadan alınmış, etik değil.

    LoL deki mastery ve rune sistemi dotaya göre hem avantaj hem de dezavantaj olarak görülebilir. Benim eski LoL hesabımda 20 tane rune page vardı ve hepsini doldurmak için çok ciddi zaman ve emek harcamıştım. Bu rune ve mastery sisteminin oyuna kattığı avantaj, her oyuncunun kendine göre farklı buildler oluşturup farklılaşmaya olanak sağlamasıdır. Dezavantaj olan kısmı ise çok ciddi manada zaman ve emek harcamanız gerekiyor olması. Heroların da IP veya RP ile açıldığını düşünecek olursak ve eğer oyuna verecek paranız yoksa, hem ihtiyacınız olan runeleri almak hem de istediğiniz heroları açmak için çok ciddi derecede zaman ve emek harcamanız gerekiyor. Bence bu sistem özellikle asyalı oyuncu kitlesinin "grinding" tabanlı oyunları çok sevmesi göz önünde bulundurularak oyuna konulmuş bir sistem. Bu grinding sistemi sayesinde oyunda "yapmanız gereken" şeyler hiç bitmiyor ve bu sayede firma sizi oyunda tutmuş oluyor. Çünkü eğer riot point almazsanız bütün şampiyonları açmak ve ihtiyacınız olan tüm runeleri almak için gerçekten ciddi manada zaman harcamanız lazım. Ayrıca eğer iyi seviyede ranked oynamak istiyorsanız hemen hemen bütün heroların hesabınızda olması ve runelerinizin eksiksiz olması gerekiyor, bu açıdan eğer iyi bir ranked oyuncusu olmak istiyorsanız bu dediğim şeyler seçenek olmaktan çıkıp zorunluluk haline geliyor. Dota 2de ise tüm herolar açık, oyunun oynanışına etki eden rune mastery tarzında hiçbirşey yok, sadece oyunculuk önplanda.

    LoL deki jungledan alınan mavi ve kırmızı buff a karşılık dotada rune sistemi var. Her iki dakikada bir haritanın aşağı veya yukarısında bir rune çıkıyor. Bunun LoL e göre avantajı, iyi rune kontrolü yapan bir mid veya jungle oyuncusunun uygun rune ü alması halinde etkili gankler atabilmesi. LoL de gank atmanıza yarayan sadece kırmızı buff var, dotada ise haste, invisibility ve double damage gibi 3 tane garantili gank atmanıza yarayabilen rune var. Tabi burada hangi rune ün çıkacağı sizin şansınıza kalmış, yani işin içinde şans faktörü var. LoL de ise kırmızı buff ın garantisi var.

    Başka bir faktör de teleporting sistemi. LoL de eğer summoner spell olarak teleport almadıysanız (ki top oyuncuları dışında pek tercih edilmiyor), bir lane den başka bir lane e gitmenin tek yolu tabanvay, base e gitmek içinse B ye basmanız yeterli. Bu sistemin Dotadaki karşılığı "teleport scroll ve boots of travel"dır. Teleport scroll sayesinde bir laneden başka bir lane e anında gidebilir, ganklenen arkadaşınızı kurtarabilir, backdoor yapmaya çalışan birini durdurabilir, olası bir gankten kurtulabilir ve beklenmeyen bir anda takım olarak pushlayıp kule alabilirsiniz. Bence bu oyunu dinamik ve eğlenceli kılan güzel bir özellik ve benim açımdan Dotayı bir adım daha öne taşıyor. Başka biri için tercih sebebi olmayabilir.

    LoL de ölünce gold gitmemesi ve maksimum level ın 18 olması oyunun "casual friendly" olduğunu açıkça gösteriyor. Yani yapılan ciddi hataları, çok sert bir şekilde cezalandırmıyor oyun. Dotada ise öldüğünüz zaman belli bir miktar gold kaybediyorsunuz ve oyundaki maksimum level 25. Yani karşı takımdaki hard carry e defalarca öldüyseniz, oyun sizi LoL e oranla daha çok cezalandırıyor. Bu demek değil ki LoL de kötü giden bir oyunu çevirebilirken dotada çeviremezsiniz. İki oyunda da çok kötü giden bir oyunu iyi bir takım oyunu ile çevirme fırsatınız var ama dotada şansınız daha az. Buna sebep olan diğer bir sistem de "mega creep" sistemi. LoL de inhibitörü kestiğiniz zaman belirli bir süreliğine o lane den mega creep geliyor ve lane i tutabilirseniz inhibitörünüz tekrar doğuyor. Dotada inhibitör yerine 2 adet baraka var, melee barracks ve ranged barracks. Tahmin edebileceğiniz üzere melee barracks kesilince melee creepler mega oluyor, ranged barracks kesilince de ranged creepler ve barakalarınız bir kere kesildiği zaman geri gelme şansı yok. Bu açıdan da dota daha cezalandırıcı.

    Heroların oynanış zorluğu iki oyunda da aynı diyebilirim. İki oyundada zor ve kolay herolar var. Mesela LoL de orianna, draven, leesin gibi heroları herkes oynayamaz. Aynı şekilde dotada enchantress, chen, invoker, meepo gibi herolar ciddi ustalık gerektirir.

    Daha birçok yönü karşılaştırabilirim ama bu kadar yeter sanırım anlatmaya çalıştığım şey için. Dikkat ettiyseniz şu oyun daha kötü, bu daha iyi gibi birşey hiç söylemedim. Kendi fikirlerimi belirttim ve objektif bir biçimde karşılaştırmaya çalıştım. Dota bence LoL e göre oynaması daha zor olan ve daha hardcore oyunlar seven oyuncular için tasarlanmış bir oyun, LoL ise daha casual kesime hitap ediyor. Ben şuan ikisini de oynuyorum, LoL ü çoğu arkadaşım oynadığı için geri döndüm. İki oyun arasında sen hangisini tercih edersin diyecek olursanız ben Dota 2 derim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid
    ben ne elo hell'e düştüm, ne de qq yaptım(qq yapmak?), lol oynarken de, şimdi de söylediğim şey şu ki, lol aşırı dengesiz bir oyun ve aşırı dengesiz insanlarla dolu.

    "zeka" gerektiren olaylara örnek vereyim;
    - aynı build seni 500 oyun götürmez. oyuna göre item almak zorundasın. ama lol'de morganaya 100 oyunun 85'inde aynı item'lar alınır.
    - aktif item sayısı çok fazla, oyunu asla 4 skill ile oynamıyorsun, zamanında doğru itemi kullanmak önemli.
    - şimdilik aklıma gelen; daha büyük harita, smoke gank, rune kontrol, jungle stack, juke, mana kontrol, body block, deny gibi durumları idare edebilmek çok önemli. (lol'de mana olayı ayıp olmasın diye konmuş resmen, hiç girmiyorum o olaya şimdi)
    - çoklu ünite kullanımı gibi bir olay var ve gerçekten yetenek ve zeka gerektiriyor iyi yapabilmek.http://www.youtube.com/watch?v=jCKhwltOCr0
    - ward ve gem sınırlı, eğer gem alıp keybedersen 7dk boyunca gem alamazsın. aynı şey wardlar için de geçerli.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. iki oyunu da fikrim olacak kadar oynadım, herhangi birini kötülemek gibi bi derdim de yok. sadece arada dağlar kadar fark var ve bunu söylüyorum.
    edit: "zeka" gerektiren derken kimseye einstein olması gerektiğini söylemedim. söylediğim şey şu; ezbere oynayamazsınız dota'yı lol gibi.

    Bir şey mi kaçırıyorum diye sormuştum da, kaçırmıyormuşum. :)
    Diceğim bir kaç şey var, Morgana ya 100 oyunun 85'inde aynı item alıyorduysan, iyi ki bırakmışsın LoL oynamayı. -Hani başka bir karakter söyle, ne bileyim, Ashe falan de. Ama Morgana? Ayıp gerçekten.-
    W3 den kalma, 5den fazla karakter kontrol etmediğin zaman dandik multi-unit kontrolü ile LoL'ün çift unit kontrolü arasındaki tek fark, birinin daha rahat kontrol edilebilir olması. Zeka olarak ise bir farkı yok.
    Diğerlerinde zeka isteyen şeyleri zaten LoL'de de yapabiliyorsun. :/


    Not: Dengesiz insanlarla dolu demen bile qq yapmak bu arada. Söylüyeyim dedim. (qq yapmak ağlamak değildir bu arada, beceriksiz olup rage yapmaktır.)

    Edit: Bot lane çalı olayı çocuk oyunlarında yapılan bir şey. 1 yıl önceden bugüne baya değişmiş bir oyun LoL.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Platen

    Her türlü yorumu yapın ama LoL Dota'dan daha iyi gibi bir şey söylemeyin lütfen

    Hangi oyunun "daha iyi" olduğu kişisel bir tercihtir. Sana göre DotA'nın daha iyi olması, başka birine göre LoL'ün daha iyi olmamasını şart koşmaz. Bir kişiye göre LoL daha iyi ise de, o kişi bunu söyleyebilir. At gözlüklü yorumlar atmayın lütfen. ;((

    Ben elimden geldikçe objektif olarak bakmaya çalışıp, ikisi de aynı oyun, sadece ufak tefek detay farkı var diyorum. Anlamayanlar olur tabi de neyse artık.

    hayır, dengesiz derken 12-16 yaş aralığını, küfürbazları, trolleri ve senin gibi laf anlamayanları kastetmiştim. ne dersek boş senin için, kabul etmeyeceksin.



    Arkadaş öyle bi konuşmuşsunki duyanda Dota 2 oynayan insanların hepsini 20+ üniversite mezunu insanlar filan sanar. O dediğin tipler Dota 2de de var.(ki 2 oyunda f2p 2 oyundada böyle tipler olmaya devam edecek.) Ayrıca Dotadaki rus popülasyonu bu kadar yükseksen (eu westte oyuna giriyorum takımda 4 tane rus var ) LoLün oyuncularına laf atmak pek objektif gelmedi bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mncnmzkr -- 19 Aralık 2012; 13:07:30 >




  • LoL şuan daha ünlü ve popüler, dota 2 de tam bir fiyasko bana göre. Oyun tarzlarına zevk dersin geçersin fakat oyuncuya sunduğu şeylere bakarsan lol daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer


    Uzun uzun cevap yazardım da söylediğin şeyler az çok doğru zaten. Bir çoğu ise tercih meselesi.

    Ancak, rune sisteminin Ciddi anlamda emek harcamak gerekmesi bir dezavantaj, DotA'nın "daha hardcore" olması bir avantaj? Hmm. (Hardcore dediğin zaman ister bu arada.)

    Bir de spor olmayı amaçlayan bir oyun için ne kadar az RNG, o kadar iyi. Senin dediğin "şans" faktörü, bir oyunu komple değiştirebilecek bir şey LoL için. İyi bir özellik değil yani.

    Deny falan konusuna hiç girmicem, açıkladım daha önce yazdığım paragraflarda. Adam akıllı öğrenme curve'ü olan bir oyun, düşük seviye oyunlarda oyuncu hatalarını çok fazla cezalandırmaz. Yüksek seviyelerde ise oyun kaybettiren hatalar, çok daha ufak hatalar olur. -Yani, 4 ay da asyalı seviyesinde oynamadıysan, düşük seviye oyunlarda olman ve cezalandırılmaman çok büyük bir ihtimal. Rating olarak yükseldikçe çok daha fazla ceza gördüğünü görürsün.-




  • Ben kendi yorumumu söyleyeyim.

    Ölünce para kaybetme/kaybetmeme, creep/tower deny gibi faktörleri göz önünde bulundurursak HoN'da early gamein daha önemlidir, Lol'de late game team fight kompozisyonun. Lol'de ne kadar ezilmiş, olursan ol doğru stratejilerle HoN'a göre oyunu kazanma şansın daha yüksektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PhTx3

    quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer


    Uzun uzun cevap yazardım da söylediğin şeyler az çok doğru zaten. Bir çoğu ise tercih meselesi.

    Ancak, rune sisteminin Ciddi anlamda emek harcamak gerekmesi bir dezavantaj, DotA'nın "daha hardcore" olması bir avantaj? Hmm. (Hardcore dediğin zaman ister bu arada.)

    Bir de spor olmayı amaçlayan bir oyun için ne kadar az RNG, o kadar iyi. Senin dediğin "şans" faktörü, bir oyunu komple değiştirebilecek bir şey LoL için. İyi bir özellik değil yani.

    Deny falan konusuna hiç girmicem, açıkladım daha önce yazdığım paragraflarda. Adam akıllı öğrenme curve'ü olan bir oyun, düşük seviye oyunlarda oyuncu hatalarını çok fazla cezalandırmaz. Yüksek seviyelerde ise oyun kaybettiren hatalar, çok daha ufak hatalar olur. -Yani, 4 ay da asyalı seviyesinde oynamadıysan, düşük seviye oyunlarda olman ve cezalandırılmaman çok büyük bir ihtimal. Rating olarak yükseldikçe çok daha fazla ceza gördüğünü görürsün.-

    Dota'nın daha zor olması bana göre bi avantaj, yani ben genel olarak zor oyunları sevdiğim için bana daha keyifli geliyor. Başkaları aynı şekilde düşünmeyebilir.

    RNG konusunda dediklerine katılıyorum, e-sports seviyesine gelmiş bir oyunda şansa bağlı faktör bence hiç olmamalı. Mesela starcraft 2 bunun güzel bir örneğidir, oyunda şansa bağlı hiçbir şey yok, tamamen taktik ve oyunculuk ön planda. Ama LoL ve Dota 2 de bu durum sözkonusu, Dota 2 de biraz daha fazla. Mesela Dota 2 deki Chaos Knight herosunun Q skill i, 4. seviyede şansınıza bağlı olarak 2, 3 veya 4 saniye stunlıyor. Stun ki bu tür oyunlardaki en güçlü cc çeşitlerinden, 2 saniye ile 4 saniye arasında dağlar kadar fark var. Aynı şekilde LoL ve Dotada bulunan Crit Chance de RNG ye örnek oluşturuyor, önemli bir pozisyonda vurduğunuz bir kritik atak bazen fight ın gidişatını değiştirebiliyor. Bu tarz şansa bağlı faktörlerin bence komple kaldırılması lazım, ama sanmıyorum. Yalnız Dota 2 de bu RNG faktörlerini biraz olsun kırmaya yönelik bir gelişme oldu şu son birkaç hafta içinde. Diyelim pasif olarak %10 şans ile stunlama özelliği olan bir itemınız var. Çok şanslıysanız bu item 5 kere üst üste de proclayabilir, çok şanssızsanız 10 kere vursanız da proclamaz. Bu faktörü ortadan kaldırmak için adamlar o %10 luk proclama şansını proclamadığı her vuruş için arttırıyor. Tam detayını hatırlamıyorum ama bu tarz bi değişim oldu. Yani artık o kadar da "random" değil.

    Dota 2 nin öğrenme curve ü LoL e göre daha yüksek, ben oynadığı ilk moba oyun LoL olan birisi olarak Dota 2 ye ilk geçtiğimde oyunu öğrenmek ciddi zaman aldı. Burada cezalandırma sistemini ortaya çıkaran oynanan oyunun düşük seviye mi yüksek seviye mi olduğundan ziyade oyunun yapısıyla ilgili. Yani eşit "prolukta" bir LoL ve Dota 2 oyununda tabi ki küçük hatalar büyük sonuçlar doğurur, pro seviyede oynanan oyunların özelliği budur bütün oyunlarda. Benim demek istediğim genel yapı itibariyle Dota 2 çok daha cezalandırıcı, hata yapmana daha az müsama gösteriyor.




  • avalon'daki pazar olayı bence çok güzel+ creepler ile yapılan pvp de güzel. özet qnqlar: lol en iyisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enzifer

    Dota'nın daha zor olması bana göre bi avantaj, yani ben genel olarak zor oyunları sevdiğim için bana daha keyifli geliyor. Başkaları aynı şekilde düşünmeyebilir.

    RNG konusunda dediklerine katılıyorum, e-sports seviyesine gelmiş bir oyunda şansa bağlı faktör bence hiç olmamalı. Mesela starcraft 2 bunun güzel bir örneğidir, oyunda şansa bağlı hiçbir şey yok, tamamen taktik ve oyunculuk ön planda. Ama LoL ve Dota 2 de bu durum sözkonusu, Dota 2 de biraz daha fazla. Mesela Dota 2 deki Chaos Knight herosunun Q skill i, 4. seviyede şansınıza bağlı olarak 2, 3 veya 4 saniye stunlıyor. Stun ki bu tür oyunlardaki en güçlü cc çeşitlerinden, 2 saniye ile 4 saniye arasında dağlar kadar fark var. Aynı şekilde LoL ve Dotada bulunan Crit Chance de RNG ye örnek oluşturuyor, önemli bir pozisyonda vurduğunuz bir kritik atak bazen fight ın gidişatını değiştirebiliyor. Bu tarz şansa bağlı faktörlerin bence komple kaldırılması lazım, ama sanmıyorum. Yalnız Dota 2 de bu RNG faktörlerini biraz olsun kırmaya yönelik bir gelişme oldu şu son birkaç hafta içinde. Diyelim pasif olarak %10 şans ile stunlama özelliği olan bir itemınız var. Çok şanslıysanız bu item 5 kere üst üste de proclayabilir, çok şanssızsanız 10 kere vursanız da proclamaz. Bu faktörü ortadan kaldırmak için adamlar o %10 luk proclama şansını proclamadığı her vuruş için arttırıyor. Tam detayını hatırlamıyorum ama bu tarz bi değişim oldu. Yani artık o kadar da "random" değil.

    Dota 2 nin öğrenme curve ü LoL e göre daha yüksek, ben oynadığı ilk moba oyun LoL olan birisi olarak Dota 2 ye ilk geçtiğimde oyunu öğrenmek ciddi zaman aldı. Burada cezalandırma sistemini ortaya çıkaran oynanan oyunun düşük seviye mi yüksek seviye mi olduğundan ziyade oyunun yapısıyla ilgili. Yani eşit "prolukta" bir LoL ve Dota 2 oyununda tabi ki küçük hatalar büyük sonuçlar doğurur, pro seviyede oynanan oyunların özelliği budur bütün oyunlarda. Benim demek istediğim genel yapı itibariyle Dota 2 çok daha cezalandırıcı, hata yapmana daha az müsama gösteriyor.

    LoL'de ki tek RNG Crit ve Phage. Başka aklıma gelen ciddi anlamda yok şu an. (Crit ilk zamanlar aşırı brokendı, yavaş yavaş düzelttiler. 30% diyosa, 30% vuruyor.)
    Dodge/Miss mekaniğini kaldırdılar oyundan. (Ben rasgele Rune veriyor demene yazmıştım RNG diye)
    DotA da çok daha fazla RNG var.

    Öğrenme Curve'ü daha yüksek değil, daha "dik".

    Eşit proluktan bahsetmiyorum ben, belirli bir seviye dediğim turnuva seviyesinden çok daha aşağıda bir seviye. Ama yine de insanlar birbirlerinin hatalarını belirli ölçüde cezalandırabiliyor. 1500 Elo bir adam bile en azından lane pushlayıp bir kaç CS kaybettirir. -Lane pushlamak her zaman avantaj vermez, hep adam öldü hadi pushlayayım yapmasın LoL oynayanlar.-

    Bir sistemi "iyi" ya da "kötü" diye değerlendireceksen o sistemin kime ne verdiğine bakarsın. Oyundan istediğin şey, hardcore oynayıp, üst düzey oyunlar atmak mı? her iki oyunda verir. Oyundan istediğin şey öylesine 2-3 oyun atıp çıkmak mı? LoL en baştan, DotA2 ise belli bir yerden sonra verir. Bu kadar basit.

    Not: Ben SC tabanlı RTS oyuncusuyum, öyle süper RTS oynarım, akarım diyemem -Öncelikli olarak FPS severim zaten.-. W3 ve az da olsa DotA oynadıktan sonra LoL başladım. İlk oyunu öğrendim dediğim zaman 3-4 aylık oyuncuydum. Aradan 1.5 yıl geçince anladım ki, oyunu yeni yeni öğrenmişim. O yüzden, eğrinin neresinde olduğunu anlaman pek kolay değil LoL için. Bana göre, orta seviyenin biraz üzerinde isen DotA2 den daha fazla ceza alıyorsun öldüğün zaman. -Sadece ölmek de değil tabi, lane de kontrolü anlık kaybetmek falan da çok büyük cezalara yol açıyor seviye arttıkça.-
    Ve her ne kadar kişisel tercih denebilcek olsa da, ben oyunun yerine karşımdaki adamın beni cezalandırmasını tercih ederim. Sonuçta ondan daha iyi bir oyuncu isem, karşısında bir şeyler yapmak için şansım olur.

    Not2: Dediklerine katılmıyorum anlamı çıkmasın, dediklerin zaten doğru. Ama dediğim gibi, belirli bir seviyenin üstünde LoL oynamadan önce bir kez ölmenin ne kadar büyük sorun çıkarcağını anlayamazsın.

    Edit:
    quote:

    Orijinalden alıntı: Lorrid

    bahsettiğin RNG değişikliği bu:http://www.dota2wiki.com/wiki/Pseudo-random_distribution

    O RLY? PRNG'ye geçtiklerini biliyorum zaten. Sadece açıklamak uzun sürer diye "sistemi düzelttiler" yazıyordum. Yine de aydınlattın bizi Matsumoto. (PRNG açıklaması için neden dota2wiki diye bi site verdin onu anlamadım ama olsun.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PhTx3 -- 19 Aralık 2012; 15:14:45 >




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.