Şimdi Ara

Litre başına düşen beygir gücü hp/lt ( Güç / Motor Hacmi ) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
2
Favori
6.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • toyota celica 1.8 192 hp atmosferik bu aracın kompersörlü versiyonu 225 hp , aynı motor lotus da 250 hp civarı toyota dan alıyor ,
  • mini john cooper works
    1.6 211 ps lt basına güc 131 ps
  • quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    toyota celica 1.8 192 hp atmosferik bu aracın kompersörlü versiyonu 225 hp , aynı motor lotus da 250 hp civarı toyota dan alıyor ,

    bu motoru ilk defa duydum cc olarak kaç?

    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    mini john cooper works
    1.6 211 ps lt basına güc 131 ps


    Zaten mevcut
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    toyota celica 1.8 192 hp atmosferik bu aracın kompersörlü versiyonu 225 hp , aynı motor lotus da 250 hp civarı toyota dan alıyor ,

    bu motoru ilk defa duydum cc olarak kaç?

    quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako

    mini john cooper works
    1.6 211 ps lt basına güc 131 ps


    Zaten mevcut


    bu motorun aynısı corolla t sport da kullanılmıştı ülkemizdede mevcut bu arac 1.8 litre 192 hp gücünde atmosferik motor , bu motor avrupada kompresörle 225 hp olarakta satıldı . aynı motoru lotus dada kullanıyolar lar yanlız o 250 hp civarında .
    ama baz motor 1.8 192 hp atmosferik , netde biraz ararsan celica gt diye yada corolla t sport da gerekli bütün bilgileri bulabilirsin




  • mitsubishi colt 1.3 95hp 93 değil. sanırım litre başına 71.3hp düşüyor
  • Yeni Ibiza Cupra 1.4 TSI 180hp, litre başına 129hp
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rabies

    mitsubishi colt 1.3 95hp 93 değil. sanırım litre başına 71.3hp düşüyor


    93 HP (69.4 kW).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: rabies

    mitsubishi colt 1.3 95hp 93 değil. sanırım litre başına 71.3hp düşüyor


    93 HP (69.4 kW).


    http://www.temsa.com.tr/otomotiv/urunler.aspx?LNG=TR&uid=138&udt=Teknik

    95ps görünüyor.

    eğer 1 ps = 0.9863201 hp olarak aldıysanız bile 93,7hp eder ki genelde 1 ps = 1 hp olarak alınıyor.

    dediğiniz 93 olan sanırım ilk çıkan modellerde öyleydi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabies -- 24 Ekim 2008; 17:23:24 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rabies



    http://www.temsa.com.tr/otomotiv/urunler.aspx?LNG=TR&uid=138&udt=Teknik

    95ps görünüyor.

    eğer 1 ps = 0.9863201 hp olarak aldıysanız bile 93,7hp eder ki genelde 1 ps = 1 hp olarak alınıyor.


    Listede yüzde birlik hassasiyette sıralaması değişecek araçlar var. Bunun için mümkün olduğu kadar gerçek rakamlar yer alırsa daha doğru bir sıralama olur.




  • F1 Motorlari

     Litre başına düşen beygir gücü hp/lt ( Güç / Motor Hacmi )


    Genel Bakis:

    -Mühendislik yani:

    F1 motorlari makine ve metalurji mühendislerinin çalisma alanina giren oldukça kompleks yapili makinelerdir. Bu makinelerde genelde degisik metal çözümleri kullanilir. Bunlardan bazilari: Alüminyum, Lityum, Berilyum (yasaklandi ama kullaniliyordu), Iridyum, Titanyum, Magnezyum ve diger metal alasimlari.. Makine mühendisligi kismini ise teknik özelliklerde zaten açikliyorum.

    -Çalisma prensibi:

    Bu motorlar atmosferik prensiple çalismaktadir. Yani herhangi bir özel besleyici (turbo charger gibi) kullanilmaz. Bir zamanlar (1980’lerin ortalarinda) turbo sarjli motorlar kullaniliyordu ve bu makineler sahip olduklari müthis besleme (ekstra basinç) sayesinde siralama turlari modunda 1000hp’i asan güçler üretebiliyordu. Bugün ise turbo aksami atmosferik motorlara uygulanamiyor ancak teknolojinin bu motorlara son derece iyi adaptasyonu sonucunda ortaya 900hp’i asan güçler ortaya çikiyor.. Ve bu güç tamamen atmosferik bir motordan elde ediliyor, en sansli günde bile motor kapagindan giren hava basinci 1.2 bar kadar oluyor ki bu rakam çok ama çok az.

    -Güç siniri:

    2005 kurallari gelmeden önce F1 motorlari 920 hp civari güç üretebiliyorlardi. Ancak kurallardan sonra su an için bu limit 825-875 araligina çekilmis durumda. Ancak bu motorlar kisa sürede 2004 yilindaki güç barajina ulasacaklar ancak yine bir zayiflama olacak bunun nedeni FIA’nin 2006’da V8 motorlari kullanmak istemesi.

    -Teknik özellikler ve ilginç veriler:

    * Silindir sayisi-sekli:10 silindir,V biçiminde,V açisi 90-110 derece arasinda.
    * Hacim:3000cc:3 litre,10 silindirden silindir basina 0.3 lt.
    * Güç:750-875 hp arasi(tahmini)
    * Max.motor devri:18500 d/dak.
    * Debriyaj paketi büyüklügü: Çapi 10 cm’den daha küçük yani bir hamburger kadar.
    * Transmisyon agirligi: 30kg civari


    -88 Mclaren motoru ve 04 Ferrari motoru karsilastirmasi:

    * Hacim:1600cc-3000cc
    * Silindir sayisi-sekli:V6-V10
    * Güç: 680hp’e-920hp.
    * Turbo basinci: 2.5bar’a 0 bar.
    * Motor devri: 12500d/dak’a 19200d/dak.
    * Agirlik: 054 fazladan dört silindire ve iki kat hacme sahip olmasina ragmen 88’in 1.5’luk V6’sindan ciddi oranda daha küçük ve daha hafif.

    -Atmosferik motor, 900hp?

    Atmosferik bir motordan 900hp çikarabilmek gerçekten yetenek ve farkli düsünceler isteyen bir istir. Bu motorlarin nasil bu kadar kuvvetli olduklarini açiklayalim: Ilk olarak bu motorlar gerçekten diger yaris motorlarindan hatta ve hatta gündelik motorlardan bile çok daha farkli yöntemlerle üretilirler.

    Bu yöntemleri basitçe siralamak gerekirse;
    -Piston kollari özel alasimlardan yapildigi için çok daha hafiftir ancak daha narindir.
    -Pistonlarda ayni sekilde özel alasimlardan yapilir, kimyasal islemlerden geçirilerek mukavemeti arttirilir, sicaga ve fiziksel darbelere karsi olan direnci artar.
    -Pistonlar boyca çok kisadir
    -V açilari degisiktir
    -Subap sistemleri oldukça farklidir
    -Volan ve krank mili de çok hafiftir.
    -Yani bu motorlarda hafiflik daha fazla güç saglar.

    Belki de dünyada en çok zorlanan makinelerdendir F1 motorlari.18000d/dak’da degistirilen vitesler, ani devir oynamalari,.ok uzun süre tam gaz gitme gibi. Hangi birimiz arabamizla tam gaz gidiyoruz ki? Mutlaka birseyler oluyor ve ayagini gazdan çekmek zorunda kaliyorsun.(gerçi arada istisnalar olabilir)

    -F1 motorlarinda devir baraji nedir? Bu alanda rekorlar kimlere aittir?

    Önceleri 16000-17000d/dak çevirebilen motorlar bana çok güçlü, çok kuvvetli, erisilmez gelirdi ancak günler geçtikçe bu rakamlar yukari dogru çikiyor. Hele hele 2004 sezonunu gördüyseniz bunu daha iyi anlayabilirsiniz. Su siralar Ferrari en dayanikli motorlari Mercedes ise en dayaniksizlari üretmek alaninda gayet basarili olmus durumdalar.Ama ikisi aralarinda kapisa dursun BMW hakikaten çok iyi motorlar ortaya çikariyor. Tamam belki Ferrari’nin ki kadar dayanikli degil ama optimuma yakin motorlar üretiyorlar. 2000 yilinda BMW pistlere döndügünden beri sürekli marjini gelistiriyor. Her zaman Williams sürücülerine düzlükte en hizli olma sansi verdiler, tabi onlar bu avantaji degerlendirebildiler mi? Orasi tartisilir.. (Juan Pablo’nun bir siralama seansi sonrasinda otomobildeki pakete oldugu gibi “kahrolasi” deyip uzaklastigini biliyorum) Her neyse BMW P83, P84, P85 çok iyi motorlar ancak BMW motorlarindan en çok anilmaya deger olani P82 ve P82’nin siralama versiyonu yani 2002’de kullanilan motorlar. Juan Pablo bu motor ve FW24 sasisiyle 2002 yilinda, Italya’nin Monza pistinde siralama turlarinda Variante Ascari’den sonra Parabolica’ya dogru uzanan düzlükte 19026 d/dak çevirmeyi basarmisti. Ki bu bir rekordu ve ayni zamanda atilan tur tarihin en hizli turuydu.

    Diger bir rekor ise 2004 Çin Grand Prix’inde J.Villeneuve’den geldi. Villeneuve siralama turlarinda bir viraj çikisinda gaza oturdu ve ekrandaki 20000d/dak’a dayaniverdi. Belki daha fazla çevirmis olabilir ancak o devir zannediyorum su ana kadar çevrilmis en yüksek F1 motor devri. Renault motoru güçsüz diye bilinir padokta, ancak çevirdigi devir gerçekten dogruysa o zaman çok etkileyici bir hal alir olay. Ancak ben bunun dogru olabilecegine inanmiyorum,niçin? Çünkü viraj çikisinda gaza oturup devri arttiriyor ve büyük ihtimalle vites çubugunu çekmeyi unutuyor ve motoru 20000 d/dak’yi asmayi beceriyor. Ama gerçekse, bir düsünsenize, elinizin altinda bir mil var ve o mil saniyede 333 kere dönüyor.

    -Motorlari dayaniklilastirma problemi

    Yeni çikan kurallarla takimlar motorlari dayaniklilastirmakta güçlük çekiyorlar. Kimisi yönetmelikteki gri renkli bosluklardan fayda etmek istiyor, kimi ise isini dogru-dürüst yaparak etige uygun davraniyor. Peki daha dayanikli motor üretmek için hangi yöntemler kullaniliyor?

    * Mikrofüzyon teknolojisi.
    * Yanma odasinda uzatmalar.
    * Piston-Segman kalinliginin arttirilmasi.
    * Silindir kafalarinin kuvvetlendirilmesi.
    * Genis sidepod ve dik radyatör kullanilmasi.
    * Egzos çikislarinda özel materyaller kullanilmasi.
    * Aero’dan fedakarlik yaparak motor kapagina yariklar açmak ya da sicak hava çikisi için sidepodlarin üstüne bacalarin konulmasi.
    * Daha kuvvetli materyallerin kullanilmasi.

    -Motorlarin yanma sebepleri:

    Aslinda bir motorun iflas etmesinin bir çok sebebi vardir. Sirlarsak;

    1- Vites degisimlerinde motor devrini asiri arttirmak.
    2- Su sogutmasinda problemler.
    3- Yanlis sikilan valfler.
    4- Rölantide ve kalkis aninda fazladan oynayacaktim.
    5- Zamansiz vites degisimi.
    6- Yanlis ayar.
    7- Egzosta kirilma ya da çatlamalar vb..

    Motorlar patlama asamasina yakinken silkeleme, tekleme mi yapar diyorsunuz? Yaniliyorsunuz, çünkü F1 motorlari anlattigim gibi oldukça kompleks ve farkli aletler. Lafi uzatmadan bir motor patlamadan önce nasil tepki verir onu söyleyeyim: Bir motor patlamaya yakinken anormal denecek kadar fazla devir çevirir. Düzlükteyseniz her zaman çiktiginizdan daha fazla hiza çikarabilirsiniz,ardindan bir tikirti gelir ve bum. Araba gaz pedali komutlarini algilamamaya baslar, trrrt stop! Kafanizi çevirip aynadan baktiginizda göreceginiz ise arka kisimdaki beyaz dumanlar..





  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: selim82

    toyota celica 1.8 192 hp atmosferik bu aracın kompersörlü versiyonu 225 hp , aynı motor lotus da 250 hp civarı toyota dan alıyor ,

    bu motoru ilk defa duydum cc olarak kaç?




    bu motor 2002 2004 yılları arası corolla t sportlarda kullanıldı 7200 dd 192 ps güc üretiyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SeLiM_50


    quote:

    Orjinalden alıntı: rabies



    http://www.temsa.com.tr/otomotiv/urunler.aspx?LNG=TR&uid=138&udt=Teknik

    95ps görünüyor.

    eğer 1 ps = 0.9863201 hp olarak aldıysanız bile 93,7hp eder ki genelde 1 ps = 1 hp olarak alınıyor.


    Listede yüzde birlik hassasiyette sıralaması değişecek araçlar var. Bunun için mümkün olduğu kadar gerçek rakamlar yer alırsa daha doğru bir sıralama olur.



    colt czt de 150ps olmasına rağmen 150hp olarak girmiş listeye o yüzden dedim genelde pek ayrım yapılmadan ps = hp olarak alınıyor diye. diğer araçların da ps/hp ayrımı yapmadığını varsayarak colt 1.3 ü de 95hp olarak almak daha mantıklı. hassas hesap yapılacaksa da 93,7hp olarak alınırsa daha iyi olur. tabi siz bilirsiniz




  • quote:

    Orjinalden alıntı: rabies


    colt czt de 150ps olmasına rağmen 150hp olarak girmiş listeye o yüzden dedim genelde pek ayrım yapılmadan ps = hp olarak alınıyor diye. diğer araçların da ps/hp ayrımı yapmadığını varsayarak colt 1.3 ü de 95hp olarak almak daha mantıklı. hassas hesap yapılacaksa da 93,7hp olarak alınırsa daha iyi olur. tabi siz bilirsiniz



    CZ 110 kilowatt = 147.512 430 17 horsepower [international]
    colt 93,7 olarak değiştiriyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeLiM_50 -- 24 Ekim 2008; 18:06:49 >
  • carrera gt 5733 cc 605 hp 8000 d/d =105,53 hp /lt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Mazda RX-8 1300cc 231 HP=177 HP/lt

    Bu arada TRde yapılmasada 1400cc TSİlar serviste 210HP yapılabiliyor diye biliyorum.Yanlışsam düzeltin.

    Evet 1.4 TSI'lar 210 Bg yapılıyor, bende servisler bile yapıyor diye biliyorum.

    Gene yanlış bilmiyorsam 122 olanlarda 160 oluyor.
  • Mitsubishi Lancer 1600 GSR Rally Spec

    1.597 CC / 169hp

    Litre başına 105,82 HP.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Seyfülislam -- 15 Mayıs 2012; 0:40:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    Liste Güncel

    bazı araçların yeni modelleri var ilk gözüme çarpanlar
    megane RS--megane RS trophy 2.0 265 bg
    nissan juke 1.6 192 bg
    megane-scenic 1.6 dci 130 bg(dizel)
    captur(henüz seri üretim değil) 1.6 dci 160 bg
    eskilerden 1970 Renault 12 gordini 1565 cc 125 ps



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 15 Mayıs 2012; 9:32:23 >
  • fiat twinair motor turbo 85 hp 889cc
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.