Şimdi Ara

Lenovo TEKNİK Servis (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
4
Favori
58.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pinkcrow7


    quote:

    Orijinalden alıntı: yunusbeen

    Merhaba, Lenovaİdeapad700-15ısk modeli laptop almıştım.Genelde gündüzleri kullanıyordum.Aradan bir kaç ay zaman geçti bir gece laptopu açıp baktığımda ekranın sağ ve sol köşelerinde ışık sızmasını fark ettim.Genel kullanamımı engellemediği için pek önemsemedim.Daha sonra bir gün ethernet kablosunu çıkartırken,ethernet portunda bir telin kopmuş olduğunu fark ettim.Tel ethernet kablousyla beraber geldi.Ardından bir gün E5CN56WW versiyonlu ve 31.10.2016 tarihli bios güncellemesini yaptım.Sonra cihaz:'' Hard disk şifreli,hard disk şifresini girin diyip uyarı verdi.'' Bu sebeple cihazı satın aldığım teknosa vasıtasıyla cihazı servise gönderdim ve aradan 20 gün sonra cihaz geldi.Cihazı aldığımda cihazın sökülmüş olduğunu çünkü arkasında laptop kasasını tutan vidalardan üçünün eksik olmuş olduğunu fark ettim.Kutunun içinden müşteriye ulaşılmadığından dolayı cihazın yapılmadığına dair teknik servis tarafından düzenlenmiş ve imzasız bir kağıt çıktı.
    Cihazı bir kaç hafta sonra tekrar servise gönderdim ve durumu şikeyetvar adlı platformdan anlatan bir yazı gönderdim.Bana: '' Cihaz hard diskinde şifre olduğu için cihaz garanti kapsamında değerlendirilmemiştir.Söz konusu şifre bios güncellemesiyle değil ancak son kullanıcı tarafından konabilir...'' şeklinde bir mail geldi.

    Merak ettiğim hususlar şunlar;

    1.Cihaz teknik servis dışında hiç açılmadıysa,cihazın hiç bir parçası sökülmedi ya da değiştirlmediyse, sırf hard diskinde şifre olduğu için cihaz garanti kapsamı dışına çıkar mı?

    2.Şifreyi ben koymadım ve bios güncellemesi sonucunda meydana gelen bir sorun.Şifreyi ben koysam şifreyi bilirdim ve zaten teknik servise göndermezdimki.Peki diğelimki onların mantığıyla Windows kullanıcı adıma şifre koydum o zamanda mı cihazda şifre var açamadık, bu yüzden cihaz garanti kapsamı dışına çıkmıştır diyecekler?

    3.Ya da diyelimki avukatım ve cihazı adli işler için kullanıyorum.Cihazda avukatlık kanuna göre gizli tutlması gereken müvekkilime ait bilgiler var ve bu yüzden cihazın hard diskine şifre koydum.Bu durumda cihaz açık şekilde göndereceğim bilgiler,yetkisiz kişilere müvekkillerime ait ve kanunlarca saklanması gereken bilgilere erişme olanağı sunacağından suç işlemiz olacağımdan ve bu bilgilere ancak mahkeme kararıyla ulaşılabileceğinden hard diskte şifre olması,cihazı garanti kapsamından çıkarır mı?

    4.Ya da diyelimki bunların hiç biri söz konusu değil; laptopta aileme,eşime ve çocuklarıma ait fotoğraflar ve Anayasanın 20.maddesi gereğince saklanması gereken dökümanlar var.Bu nedenle cihaza şifre koydum ve cihazı şifreli şekilde gönderdim bu durumda bile cihazı garanti kapsamında ve hard diskteki bilgilere erişimleri olmdan tamir etmeleri gerekmez mi?

    5.Üretici tarafından son kullanıcıya sunulan bir özelliği,son kullanıcının kullanması cihazı garanti kapsamından çıkarır mı? Eğer çıkartırsa ürünü garanti kapsamından çıkartacak bir özeliği üreticinin ürüne eklemesi hukuka ve ticaret ahlakına aykırı değil midir?

    Bu konuda siz değerli üstadlarımın yorumları bekliyorum.


    Merhaba öncelikle geçmiş olsun.Cevaplarım tamami ile şahsi fikirlerimdir.
    1-Bence cihaz garanti kapsamına çıkmaz.Ancak Hdd çıkabilir.
    2-Şimdiye kadar bıos güncellemesi ile diskin şifrelendiğine şahit olmadım.İlk defa duyuyorum.Windows kullanıcı adına şifre koyarsanız muhtemelen recovery yaparak sisteminizi yeniden yüklerler ve garanti dışı bırakmazlar.
    3-Garanti dışı kalmaz. Ancak eğer cihazda onarım yapılıyorsa onarım sonrası kontrol edilemez.
    4-Bence gerekir ancak cihazın arızası yazılımsal kaynaklı ise ne yapılacak? Bu durumda ya sizden şifreyi talep ederler yada Hdd için ücretli değişim talep edebilirler.
    5-Bence çıkartmaz çıkartmamalı da.

    Eski bir Teknik servis çalışanı olarak servislerin işleyişleri hakkında bilgilendirme yapmak isterim;

    1. Cihaza güvenlik veya herhangi bir nedenden kaynaklı girilen şifreler vb. işlemler, Kullanıcıyla alakalı olduğu için bu şifrelerin unutulması durumunda Üretici firmanın yapabileceği bir işlem yok malesef. Sebebi ise Garanti Kapsamı; cihazdan doğan arızaların onarılmasıyla ilgili olduğu için cihaza girmiş olduğunuz şifre direkt kullanıcının insiyatifinde gerçekleşen bir durum olduğundan BIOS' a veya HDD' ye girilen şifreler cihazı Garanti kapsamı dışında bırakmaktadır.


    2. BIOS güncellemesinden kaynaklı HDD' de veya BIOS' da şifre olması %0.0001 gibi düşük bir ihtimaldir. Hatta ihtimal dahi yoktur desek yeridir. Sebebi; Üretici firma BIOS güncellemesini yayınlamadan önce birden fazla cihaz üzerinde bu güncelleştirmeleri deneyerek test eder. BIOS dosyası, güncelleme yapılacak cihaz üzerinde olumlu bir etki yaratmadan da o BIOS güncellemesini yayınlanmaz. BIOS' a kasıtlı olarak şifre koymadıysanız yada cihazı kullanan başka birisi sizin haberiniz olmadan da şifre koymadıysa diğer bir ihtimal zararlı yazılımlardan (virüs) kaynaklı olabilme ihtimalini düşünmenizi öneririm. İlla ki BIOS güncellemesinden kaynaklı olduğunu düşünüyorsanız aynı model başka bir cihazda BIOS güncellemesi yapın o cihazda da aynı sorunu yaşayıp yaşamadığınızı gözlemleyin eğer o cihazda da aynı işlem olursa yasal haklarınıza başvurup maddi, manevi tazminat davası açabilirsiniz. Hatrı sayılır bir tazminat kazanabilirsiniz.


    3. Avukat olmanız birşeyi değiştirmiyor malesef, cihazın içinde önemli veriler varsa onu saklamak, korumak avukatın yada o kişinin sorumluluğundadır. Cihazın içinde çok önemli veriler varsa taşınabilir harddiskte saklayabilirsiniz. Cihazı servise göndermeden önce verileri yedeklemeniz gerekir.Bilgisyarınız açılmıyorsa Harddiski söküp verilerinizi başka bir bilgisayara kopyalamanız gerekir. Bazı bilgisayarlarda servis kapağı denilen bölüm olduğu için bilgisayar garanti kapsamı dışında kalmadan verilerinizi yedekleyebilirsiniz. Aksi halde günümüz servislerinde veriler yedeklenmediği için silinme durumunda herhangi bir sorumluluk kabul edilmiyor.


    4. Bu durumun bir benzerini 3. madde de açıkladım. Ürünü servise gönderirken verilerinizi yedeklemek sizin mesuliyetinizde. Ürün servise girdiğinde cihazınızın Harddiski değiştirilmesi gerekebilir veya işletim sisteminin yeniden yüklnmesi gerekebilir. Servis cihazın içinde ki verileri yedekleme gibi bir yetkisi olmadığı için ya bu verileri siler yada sizin onayınızla onarım işlemleri iptal edilir. Ürün size geldiğinde verilerinizi yedeklersiniz, yedekledikten sonra tekrar onarım için servise gönderirsiniz. Veri yedekleme konusu Teknik servisler için sorun yaratan bir durumdur. Verileri müşteri memnuniyeti adına yedekleseniz bir sorunu olur yedeklemeseniz bir sorun olur. Kısacası verilerinizi servise göndermeden önce yedeklemeniz geerekir.

    5. Bilgisayara eklenen özellikten kastınız Windows BitLocker gibi bir program ile Harddiskinizi şifrelemekten kastettiğinizi düşünüyorum. Bilgisayarınızla beraberinde gelen tüm özelliklerini Windowsun vermiş olduğu tüm yetkileri kullanabilirsiniz, bunda bir sorun yok ancak servise gönderirken bu özellikleri kullanmanız servisin umurunda olmaz, sebebi ise siz oraya bilgisayarınızın sorununun çözülmesi için gönderiyorsunuz serviste bilgisayarınızın sorununu çözmek için işlem yapıyor.

    Not: Alt kasanın sökülmesinin amacı Anakart üzerinde BIOS pili varsa pilin sökülüp takılması BIOS' u sıfırlayacağı için haliyle HDD ve BIOS şifreside kalkacağı düşünülmüş olabilir. Kasanın bundan kaynaklı söküldüğünü tahmin ediyorum. Ancak BIOS pilinin sökülmesi sorununuzu çözmemiş anlaşılan ancak Alt kasa vidalarının takılmaması tam bir muamma :)

    Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi röpteşembır -- 24 Ağustos 2017; 10:9:26 >




  • black_flood kullanıcısına yanıt
    Cihazınızın modeli nedir?
  • lenovo Z50-70 cihazım vardı 2 sene sorunsuz kullandım. Tam garanti bitimine 1,5 ay kala önce her iki menteşesi kırıldı sonra ekranda monitörde ileri geri yaparken açar/kapatırken ekranın sol tarafı kararıyordu servise verdim.

    servis menteşeyi tam garantisi biterken değiştirip gönderdi. bu işlem 40 iş gününü buldu. İlginç tarafı servis raporunda menteşe ve monitör de değiştirildi yazıyor. Cihazı kontrol ettiğimde menteşe değişmiş ama kararmalar devam ettiğini gördüm ve kabul etmedim garanti kapsamı bitimine 4 gün kala geri gönderdim. Sizce bu sorun (monitörün sol tarfının kararması) çözülemeyecek kadar sıkıntılı mı ?
    garanti kapsamında gönderdiğim için garanti değişimi karşılar mı ? 1 eylül 2017 itibariyle garantisi bitti. bilgisi olan cevap yaza bilir mi teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luckyy_7 -- 1 Eylül 2017; 12:0:33 >
  • luckyy_7 kullanıcısına yanıt
    Dostum bilgisayarın şuan Teknik serviste ise değişim talebinde bulun daha önce bilgisayarının bir parçası değiştiyse ve şuan yine parça değiştirilecek olursa kanunen "2 Parça değişiminden " değişim hakkın oluyor. İstersen para iadesi istersen aynı ürünün sıfırını talep edebilirsin. Yalnız aynı ürünün sıfırı olmadığı için muadil ürün iste Lenovo' dan, muadil ürün vermeyecekler şimdiden söyleyeyim ancak vermeyecekleri için kanunen yasalara aykırı bir işlem yapmış olacaklar. Eğer THH hakem heyetine başvurup başvuru içerisinde de Lenovo' nun en üst özellikli ürünü (modeliyle birlikte ) istiyorum yaz karar senden yana çıkacaktır.

    Eğer Tüketici hakem heyetiyle uğraşmak zaman kaybetmek istemiyorum dersen para iadesi de alabilirsin.
  • röpteşembır kullanıcısına yanıt
    @röpteşembır ilgin için teşekkür ederim.
    ürünüm ilk defa servise verdim ama ilk yaptık dediklerinde hala istediğim şeyleri yapmadan göndermişlerdi ekranda kararmalar devam ediyordu. vatan bilgisayardaki servis bölümündeki çalışana tutanak tutturdum ve o da şahit oldu. ilk servisten geldiğinde kutusunu açmam ile tekrar kargoya gerisin geriye göndermemiz bir oldu. bu sefer 8-9 günde daha kısa sürede ikinciye geldiğinde alt kasa ve menteşeler ve LCD ekran değişimi yapılmıştı. şu an allaha şükür 2 ay uğraştım ama sorunsuz elime geçti cihazım ama bana sorarsan hala nasıl oldu inanmıyorum.

    Senin dediğin 10 gün serviste cihaz kalınca muadil bir ürün talebinde bulundum evet bu konuda kanun öyle diyor bu konuda ama vatan bilgisayarın attığı maillere ve tutanağa istanbul lenovo cevap vermedi. bunun üzerine Teknik servisle iletişime geçtim onlarda iade/değişim formu talep edin dediler. bende o formu talep ettim o form talep edildiğinde meğer laptop servisten çıkarılıp yedeğe ayrılıyormuş yani parça bekleyen makinelere benim cihazın parçalarını ondan ona aktarıp parçalayacaklarmış. üstelik beni eskişehir vatandaki çalışanlarda bu konuda bilgilendirmediler çünkü daha önce başlarına böyle bir olay gelmemiş ve bu formların ne işe yaradığını ve tüketici hakları konusunda tamamen bilgisiz davrandılar. hatta para iadesi çıkarıldı 2200 tl kadar ama o fiyata iki sene önce aldığım cihazımın özelliklerinde bir cihaz bulamadım ve işleme koydurmadan formu iptal ettirip cihazımın onarımını bekledim. sonra istanbul bu formu onaylamayabilir ayağı yaptı vatan bilgisayar satmak için ama neyseki oradan mail geldi bu sefer ve laptopu tekrar yapıp gönderdiler.

    Lenovo marka cihaz alırken iki kere düşünün. !!!! BDH bilişim firması lenovo ürünlerinin teknik servisini yapan firmadır. lenovo almadan önce lütfen şikayet.com üzerinden tüm şikayetleri okuyun. yurtdışından parça bekleniyor dendiğinde mahkemeye de verseniz sonuç alamayabilirsiniz. THH de sonuç sizin lehinizede çıksa onlar da karşı dava açabiliyorlar ve bu işin sonuçlanması falan hemen olmuyor arkadaşlar. gümrükte beklemeler olabiliyor diyorlar bu konuda onlara da kendilerini haklı çıkarabilirler. davayı kaybederseniz masraflar falan bu sefer laptop parası kadar avukatlık ücreti ödersiniz. iyi düşünün param olsaydı mahkemeye vereektim ama gerek kalmadı. ben tam 58 günde laptopumu tamir ettrebildim. üstelik pişkin pişkin daha uzun işlemlerde sürüyor ve herkes bekliyor dediler bana telefonda sinir olduğunuzla kalırsınız. benim değişen parçalarım bütün her şey garanti kapsamında karşılandı toplam 500 tl lik bir faturaydı bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wingsaber

    quote:

    Orijinalden alıntı: morgan90

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wingsaber

    beyler bu lenovonun servisi nerde tam olarak elden teslim etmek istiyorumda. İstanbul beşktaşa en yakın


    quote:

    İSTANBULDA TEK BDH BİLİŞİM BİLGİ HİZMETLERİ MECİDİYEKÖY DE 0212 - 336 03 66



    BDH Bilişim Destek Hizmetleri
    Gülbahar Mahallesi, Avni Dilligil Sk. Çelik İş Merkezi No:2
    Mecidiyeköy/Şişli-İstanbul

    0212 - 336 03 66 ve
    00800 448 825 165 (Ücretsiz hat, sadece sabit hatlardan aranabilir)

    bu profiliya giderken solda alt kat bir yer gormustum gecen sene orasi mi ki acaba

    Evet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drainBamaged


    quote:

    Orijinalden alıntı: Wingsaber

    quote:

    Orijinalden alıntı: morgan90

    quote:

    Orijinalden alıntı: Wingsaber

    beyler bu lenovonun servisi nerde tam olarak elden teslim etmek istiyorumda. İstanbul beşktaşa en yakın


    quote:

    İSTANBULDA TEK BDH BİLİŞİM BİLGİ HİZMETLERİ MECİDİYEKÖY DE 0212 - 336 03 66



    BDH Bilişim Destek Hizmetleri
    Gülbahar Mahallesi, Avni Dilligil Sk. Çelik İş Merkezi No:2
    Mecidiyeköy/Şişli-İstanbul

    0212 - 336 03 66 ve
    00800 448 825 165 (Ücretsiz hat, sadece sabit hatlardan aranabilir)

    bu profiliya giderken solda alt kat bir yer gormustum gecen sene orasi mi ki acaba

    Evet.

    2.5 sene geç kaldin hocam eyvallah




  • Ben de dün elden teslim ettim laptopu. Klavye aydınlatması çalışmıyordu, ne yaptıysam aktif edemedim. Bakalım kaç günde gelecek...
  • 14 Şubat öğle saatlerinde teslim ettiğim laptopu, 19 Şubat'ta teslim aldım. Yani 4. iş günü sabahında teslim ettiler

    Yapılan işlemler; üst panel, klavye, touchpad ve fan değişimi.

    Bence oldukça hızlı...
  • Kafamda ssd takma durumu lenovo 520 var bende arkası falan açılmıyor yalnız vidalardan sökmek lazım. Kendim taksam garanti dışı kalıyor diyor ama ben ssd takıp daha sonrasında ise garantiye göndereceğim zaman ssd çıkarıp göndersem anlarmı acaba?
  • Lenovo teknik servisi tam bir rezalet ve skandallarla dolu. Garantisi devam eden cihazımın mavi ekran sorunu vermesi üzerine servise yollamıştım RAM belleği bozuk diye çıkartıp kapağın arkasına bantla yapıştırıp göndermişlerdi. Tekrar ediyorum DİSTRİBÜTÖR GARANTİSİ DEVAM EDEN LENOVO CİHAZ.

    Lenovo’yu övenler de yalnızca fanlarıdır çevrenize ve şikayet var gibi sitelere bakarsanız en çok şikayet alan ve en az memnuniyet lenovo’dadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ICromwelleI

    Kafamda ssd takma durumu lenovo 520 var bende arkası falan açılmıyor yalnız vidalardan sökmek lazım. Kendim taksam garanti dışı kalıyor diyor ama ben ssd takıp daha sonrasında ise garantiye göndereceğim zaman ssd çıkarıp göndersem anlarmı acaba?

    Vidaları sökerken iz bırakmayın, sıkıntı olmaz bence. Bende öyle yapacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar benim de Lenovo Yoga 710 cihazımın hoparlörü ve touchpadi bozuldu. Sanırım bunlar garanti kapsamına giriyordur. Servise yollamak için ne yapmamız gerekiyor? Bazı arkadaşlar kendileri götürmüş bazılarının bilgisayarını gelip almışlar?
  • iDenis kullanıcısına yanıt
    Hallettiniz mi sorununuzu, zaman geçeli epey olmuş ama
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thelordof

    Hallettiniz mi sorununuzu, zaman geçeli epey olmuş ama
    Yok hocam buradaki yorumlardan sonra servise göndermedim Üstüne bir de ekran bozuldu böyle idare etmeye çalışıyorum ama daha da lenovo almam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iDenis kullanıcısına yanıt
    garantisi var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thelordof

    garantisi var mı?
    Maalesef yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iDenis kullanıcısına yanıt
    Tamam hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar elimde garantisinin bitmesine 1 yıl kalan bir Lenovo V155 var.Şarj ederken soket kısmında temassızlık oluyor ve elimle sürekli düzeltmem gerekiyor şarjın ucunu.Servise elden teslim etmeyi düşünüyorum.Şişli'de birden fazla adres gözüküyor.Hangi servis garanti kapsamında hizmet veriyor?İstanbul avrupa yakası için daha önce gidenler oldu mu ve hangi servislere verdiler ?
  • Servisi arayıp sorun bence. Benim 5 yıl önce aldığım lenovo g50-70 cihazının fanında arza vardı servisi aradım adamlar direk ups kargo gönderip cihazı aldılar ve fanını değiştirip bir hafta sonra elime ulaştı cihaz. Aynı hizmet olayı devam ediyor mu bilmiyorum.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.