Şimdi Ara

Lenovo legion y530/730 (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
446
Cevap
8
Favori
34.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ekran aralıksız titremeye başladı ciddi bir sorun var gibi. Parlaklığı belirli bir seviyeye kadar kıstığımda titreme duruyor. Parlaklığı açtığımda titreme devam ediyor. Değişim yolu gözüktü bana
  • Farkındayım ben de biraz takıntı gibi oldu ama kullanılmayacak kadar kötü gelmiyor en azından. Birkaç renk profili ve ayarı denedikten sonra idare eder seviyeye geldi. Karşılaştırma yapınca siz de fark edersiniz belki. Yukarıda bir mesajımda yazmıştım ekran kararıyor geri geliyor diye, yabancı forumlarda ve hepsiburada yorumlarında da gördüm. "Ürünün dahili ekranının arka ışığı bir anda bozuluyor ve ekran görülemeyecek kadar karanlık hale geliyor." Bende de ara sıra kararıp geri geliyor ama çok sık olmuyor şimdilik.

    "As of yesterday, my laptop got to a point where it was almost unusable with the flickering/black screen (even in the bios so couldn't be a windows/driver) thing so I took a shot in the dark and popped open the back cover, found the display cable and popped it out and reset it in place. Turned on the laptop and absolutely no issues what so ever since then. My guess is as good as anyones, but it's probably not installed perfectly when it comes off the factory line. Probably by robots. Or it might have accumulated moisture. Either ways, it seems to have done the trick."

    Arka kapağı açıp monitör kablosunu kontrol edebilirsiniz, birkaç saniyede halledilebilecek bir şey de olabilir ama yollamak, beklemek sıkıntı değilse yollayın onlar uğraşsın.




  • Display Driver Uninstaller adlı bir program buldum hocam, eski driverları kalıntılarıyla birlikte kaldırıyor. İnternette de hakkında çok konu ve video var. Bunu yaptıktan sonra nvidia'nın sitesinden indirdiğim 417.71 sürümlü driverı normal bir şekilde kurabildim. Nvidia denetim masası kayıptı o da geldi. Şimdilik bir sıkıntı yok, haber vereyim dedim.
  • Max Richter kullanıcısına yanıt
    Bende de ilk başta ara sıra kararıyordu bir süre sonra aralıksız yaşanmaya başladı. Bunun yanında fandan tuhaf tıkırtı sesleri geliyor kulak tırmalıyor resmen çok rahatsız edici. Cihazın epey kronik sorunu var gibi hayal kırıklığına uğradım. O kadar para veriyoruz uğraştığımız şeylere bak hevesim kursağımda kaldı ya çok moralim bozuldu. Pazartesi yollayıp değişim isteyeceğim belki de direkt iade ederim bakalım.
  • Son mesajı görünce fanları unuttum doğru. Onunla da ilgili bir şeyler görmüştüm, bios güncellemesini yaptınız mı Lenovo sitesinde bulunan? Bazıları onunla ilgili olduğunu söylüyordu ama sizdeki daha çok fiziksel bir sorun gibi. Para meselesinde ben de öyle düşünüyorum ancak bu kadar para vermemizin nedeni Lenovo değil, bu ve benzeri ürünler 900$ civarı ve giriş seviyesi olarak niteleniyor. Bir sorun varsa da yabancılar genellikle bu fiyata bu kadar olur tabii normal falan diyorlar. Bizde bu fiyat ve özelliklerde başka ürün bulmak da zor. G315 ara ara indirime giriyor, ya da Monster'a bakılabilir ancak ikisi hakkında da çok fazla şikâyet var ve kasaları pek kaliteli gibi görünmüyor. Amazon ya da Newegg gibi sitelerden uluslararası garantili almayı düşünmüyorsanız değişim isteyin bence, yine sıkıntılı ürün gelirse o zaman iade edersiniz.
  • Max Richter kullanıcısına yanıt
    Driverlerı windows update ile kurmuştum onun dışında siteye girip özellikle bir şey indirmedim. Aygıt yöneticisine baktığımda her şey sorunsuz gözüküyor. Yeterli değil mi yoksa? Bu kadar sorun yetmezmiş gibi wifi kopup duruyor şimdi de. Bu modelin tüm kronik sorunları benim aldığım cihazda birleşmiş herhalde şaka gibi.
  • https://pcsupport.lenovo.com/tr/tr/products/laptops-and-netbooks/legion-series/legion-y530-15ich/downloads

    Bu linkteki driverları kurmanızı tavsiye ederim, sizde sorun donanımsal gibi duruyor ama yine de belli olmaz, gönderene kadar denemiş olursunuz. Tanılama bölümündeki Lenovo Diagnostics Tool da bilgisayardaki sorunları bulmaya yardımcı olan bir program. Ayrıca Lenovo Nerve Center adlı uygulama yüklü bende, turbo fan seçeneği var. İsterseniz de onu da yükleyip fanı deneyebilirsiniz.
  • Max Richter kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim yardımlarınız için. Bu arada benim bios güncel değilmiş sanırım siteden elle yükledim az önce, artık açılışta legion yazısı çıkıyor. Fakat fandaki kulak tırmalayıcı tıkırtılar devam ediyor maalesef. Ekran kararmaları da kendiliğinden düzeldi şimdilik ama devam eder diye düşünüyorum.
  • Rica ederim. Benim ekran da bir gün kararıp düzelmeyecek gibi hissediyorum ama umarım garanti bitmeden olur. Bir gelişme olursa haberdar edin.
  • Max Richter kullanıcısına yanıt
    Hocam ekranda kararma sorununu çözmüş olabilirim. Sabah intelin ekran kartı driverını kaldırıp tekrardan kurdum ondan beri yaşamadım bu sorunu. Umarım bu kadar basittir çözümü ve bir daha yaşamam. Tekrardan bu sorunu yaşayacağım diye ödüm kopuyor diken üstündeyim resmen. Bu arada fandan geldiğini sandığım ses de fandan değil hard diskten geliyormuş maalesef. Hemen bad sector taraması falan yaptım gayet iyi durumda hdd. Biraz araştırınca 7200 rpm diskler için bu seslerin normal olduğunu öğrendim. Hatta lenovo forumunda y530'da bu sorunla karşılaşan çok kişi varmış.

    https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Legion-Y530-15ICH-886-Clicking-Sound-Rattling-Noise-HDD/td-p/4311607

    Bendeki sesler bu videoya göre epey düşük ve daha nadir duyuluyor ama rahatsız edici olabiliyor sessiz ortamda. Siz de ara sıra duyuyor musunuz böyle bir ses?

    Şimdi başka bir sorunla daha boğuşuyorum pildeyken internette takılırken ağ bağlantısı kopuyor ve kolay kolay bağlanamıyorum bir daha. Driverler da güncel gözüküyor anlamadım sorun yazılımsal mı donanımsal mı.




  • Çözmenize sevindim, bende nadir de olsa kararıyor hâlâ. Kurduğunuz driver hangi sürüm acaba aygıt yöneticisinden bakıp yazabilir misiniz?

    Ben de duydum benzer sesler ama sık olmuyor. Hdd için Intel Rapid Storage Technology adlı programı da kurabilirsiniz, sorunu çözer mi emin değilim ama genelde önerilen yararlı bir program.

    Ben mecbur kalmadıkça pilde kullanmıyorum o yüzden bilmiyorum bende de var mı aynı sorun ancak

    Lenovo legion y530/730

    burada "Pilde: En Yüksek Performans" yazdığından emin olun, onunla ilgili de olabilir.




  • Max Richter kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde;

    Lenovo legion y530/730

    Mevcut olan sürücüyü kaldırıp lenovonun sitesinden yükledim direkt. Siz de bir deneyin isterseniz.

    Güç ayarlarından maksimum performansa almak ilk aklıma gelen şeydi düzeleceğini ummuştum ama ne yaptıysam devam ediyor sorun hala. Cihazı alır almaz bu kadar fazla sorunla karşılaştığım için arkası gelir diye düşünüyorum o yüzden değişim istemek en mantıklı karar olacak sanırım. Ama hepsiburada elimizde ürün yok deyip değişim yerine para iadesi yapar diye korkuyorum. Bilgisayarı fabrika ayarlarına döndüreceğim wifi sorunu yine düzelmezse son çare değişim artık.

    Merak ettiğim bir şey daha var. Lenovo'nun sitesinden garantiyi sorguladım ürünün garantisi Ekim 2018 gibi başlamış gözüküyor. Ürünün ülkemize giriş tarihi baz alınmıştır diye düşünüyorum ama işkillendim yine de. Sizde de bu şekilde mi durum?




  • Teşekkür ederim, bende de aynı sürücü yüklü. Tekrar kararırsa silip baştan kurarım belki düzelir. Lenovo Diagnostics Tool'da wireless testi var. Onu da yapın isterseniz, muhtemelen orada normal çıkar o an bağlanacağı için ama belli olmaz yine de.

    Evet 18 ekimde başlamış görünüyor. Ondan bir sorun çıkacağını sanmıyorum, fatura tarihine bakıyorlar genelde.
  • 7200 rpm diskler için normal dediniz ancak bendeki model 81FV001LTX ve 5400 rpm. Sizde farklı bir model mi var?
  • Max Richter kullanıcısına yanıt
    Lenovo'nun forumunda ayni sorunla karsilasan birini gormustum 7200 rpm kullanildigi icin oyle oldugunu soylemislerdi. 5400 rpm de olabiilir hocam emin degilim. Her neyse onemi kalmadi cunku iade ettim bugun. Sabah uyandigimda ekranin isigi gidip geliyordu yine hatta uzun sure gelmedi. İade edesim gelmedi hic cunku yazin basindan beri piyasayi arastiriyordum anca alabilmistim. Uzule uzule gittim verdim kargoya maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: schadenfreude666

    Lenovo'nun forumunda ayni sorunla karsilasan birini gormustum 7200 rpm kullanildigi icin oyle oldugunu soylemislerdi. 5400 rpm de olabiilir hocam emin degilim. Her neyse onemi kalmadi cunku iade ettim bugun. Sabah uyandigimda ekranin isigi gidip geliyordu yine hatta uzun sure gelmedi. İade edesim gelmedi hic cunku yazin basindan beri piyasayi arastiriyordum anca alabilmistim. Uzule uzule gittim verdim kargoya maalesef.
    Vallahi ben de çok uzun araştırmalar sonucu aldım ama maalesef günümüzde mükemmel ürün bulmak çok zor. Önce gittim yıllardır güvenerek aldığım ASUS'un ROG serisi laptopunu aldım. Laptop'ta kronik üretimden kaynaklı bir hata çıktı. Sinirlerim alt üst oldu. Bir de ofis bilgisayarı olarak almıştım işlerim çok aksadı. Ürünü iade ettim, Lenovo'nun bu ürününü aldım; bir çok sorun bunda da mevcut ama; aradığımız kalitede bir ürün piyasada şu an yok. Üretim kaliteleri ile fiyatlar ters orantılı ilerliyor yıllar geçtikçe.

    Yani güvenilir diye aldığımız firmaların ürünlerinde de böyle sorunlar yaşanıyorsa ben Casper, Monster vs gibi yerli markaları hiç düşünemiyorum. Ha belki ben önyargılı davranıyor da olabilirim ama ASUS ve LENOVO'da bu tarz sıkıntılar görünce insanın hiçbir markaya ve ürüne güveni kalmıyor.

    Gelelim iade mevzusuna ben de bu ürünü iade edip etmemek arasında çok gidip geldim ama ofis işlerim yine 21 gün aksamayı kaldıramayacak bir de bu ürünün yerine alacağım yeni ürün daha da kötü olursa çekincesiyle iade etmiyorum.

    Bundan sonra hangi ürünü alcaksın benim şahsi önerim ASUS ROG serisinden uzak durman zira yabancı ve yerli forumlarda yaptığım çok kapsamlı araştırmalara göre ROG serisinde çok çeşitli kronik hatalar mevcut.




  • schadenfreude666 kullanıcısına yanıt
    Garanti konusunda lenovoya maille faturayı yollayın hocam garanti konusunda düzeltiyorlar 1 gün sürmedi ben attıgımda
  • gelmisine G kullanıcısına yanıt
    Şaşırdım hocam gerçekten Asus'u ben en sağlam markalardan biri olarak bilirdim, Asus bile dediğiniz gibiyse sıkıntı büyük. Zaten fiyatları dolayısıyla Asus almak zor, Dell ve Lenovo'ya nazaran daha pahalı gaming laptoplarının fiyatları. Artık Dell ve Msi markaları var aklımda. Eski laptopum da Dell olduğu için ve 6 yıldır hiçbir arıza çıkarmadan sapasağlam kaldığı için Dell diğerlerinden bir adım önde benim nazarımda. Bu yaşadıklarımdan sonra bir daha Lenovo almam çok zor.
  • Msevinc kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim ama ne kadar pişman olsam da maalesef iadeye verdim dün.
  • schadenfreude666 kullanıcısına yanıt
    Sorunlar denk geldimi marka model fark etmeden insanı bezdiriyor hocam, nazar değmesin ben black friday indiriminde 5500 küsüre aldım pc yi şu ana kadar bir sıkıntı çıkarmadı çokta memnun kaldım elektronik birazda şans işi ne yapalım. İnaşallah yeni alacağınız pc de sorun yaşamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Msevinc -- 23 Ocak 2019; 11:51:0 >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.