Şimdi Ara

Lenovo Legion 5 AMD 2020 - Ryzen 5 4600H, Ryzen 7 4800H (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.251
Cevap
30
Favori
93.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fatihmtlm F kullanıcısına yanıt

    Benimki bunun yanında hiçbirşeymiş. 5 te biri anca vardır :) Geri mi alsam cihazı işlem yaptırmadan. IPS ekran hp var bende onda sıfır ama ips glow hiç yok denecek kadar.Micro fiber bezle masaj yapar gibi 20-30 dakika ovalayın glow ya da süzmenin tam çıktığı ışık noktası kısmı ve çevresini. Bende işe yaradı sol taraftaki glow baya gitti bitmeye yakın. Sağ üstte bende hiç yoktu. Sol üst alt sağ alt. Ama bu kadar değil karanlıkta bile çok az bendekiler yaygın değildi. Birkaç cm böyle ekran ortasına kadar değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ak-r -- 4 Aralık 2020; 10:7:20 >
  • Hocam ekrana bakış açısına göre değişiyor ama takmadım ben. Backlight bleed olsaydı belki takarım. Yabancı lenovo forumlarında sesten şikayet edenleri duydum. Garantiye uğraşmak istemiyorum, normal bir ses diyip geri yolllarlar. Şimdi iade etmeyi denicem. Umarım kabul ederler.
  • Lenovo sitesinde yasal olarak 20 gün ama idea kullanıcılarının servis süresi ortalama 5 gün think serisi için 3-5 gün diyor. Arıyorum telefonda kıvırıyorlar :) İşte 20 günde normalde sürebilir 7-10 gün arası ya da azami 20 gün bu kadar zamanda alabilir bilmem ne diye.Bir anda tak etti gönderdim, aklımda kalacağına dedim bakalım bir sonuç alabilir miyiz diye. İçinden çıkamayacağım bir hal alırsa zaten yollayın cihazı geri kullanacağım diyeceğim artık. Bu cpu whine sesi, kulaklık takınca sol kulaktan gelen hissing sesine karşı da yeni bios çıkarmışlar bazı sürümlere 26 kasımda. Bence bir kontrol edin. Düzelme olduğunu belirtmişler bios ile redditte bazı kullanıcılar. Bunları lenovo bence aşar bir şekilde olmadı kullanıcılar çözümünü bulur. Başkada bir sorun yok gibi. Olmadı ips glow/bleed e de razı olacağız biraz. Ama kimle görüştüysem exa dan aldım ben bilgisayarı 18 yıllık firmayız tecrübemize güvenin büyük ihtimalle size 2 günlük cihaz olduğu için doa raporu vericekler dedi. Onla da istediğiniz şekilde iade veya değişim yapabiliriz dediler. Bakalım göreceğiz. Bdh Bilişim' e servisine pek güvenemiyorum. Bir de söylenen eğer bdh ile sorun yaşarsanız direk lenovo globale bir mail atıp ilgisiz olduklarını işlem yapmadıklarını belirtin kulaklarını çekerler gibi bir mesaj okudum :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ak-r -- 4 Aralık 2020; 10:46:39 >




  • Evet servisten bugün 4.günde aradılar. Birkaç gündür test ediyoruz neler geliyor abi buraya dediler. Bunda çok çok ufak göremiyorum bile, değiştirirsin daha beteri çıkar ips glowun dedi. Ekran ortası ve geniş alanda hiçbir şekilde ışıkta gözükmüyor bile dedi. Birde bu cızırtı ve kulaklıktaki arka sesi sordum. Bunlar hakkında aşırı şikayet geldi bu ara dedi, lenovoya hepsini bildirdik bizde yurtdışına dedi. Cızırtı bu birkaç sorun ve de ips glow ile ilgili kesinlikle çok abartılı olmadığı sürece doa raporu değişim vs. vermiyorlar bunu da belirtti. Lenovonın bize bildirimi anlaşması bu şekilde diyor ufak ips glow ekran ışık sızmasına,cızırtı vs. ye değişim donanım arızası kabul etmeyerek hiçbir şekilde onay vermiyormuş. Arayan kişi bana biraz samimi ve ilgili geldi. Hani ciddi birşey görsem hakkaten rapor tutturup değişim yaptırıcam dedi ama böyle bildirip etsek inceleseler valla maaşımızdan keserler dedi :) Onlarda biraz kendini düşünüyor ama. En az telefonda bile yarım saat ilgilenip beni dinlemesi sorun görmek için irdelemesi bile kafi aslında. Şu durumda var bizim evde kulak kabarttığımız ses ışık süzmesini onlar servis ortamında çok fazla duyup göremiyorlar zaten üzerinde de durmadan bunda birşey yok diyip atıp geçiyorlar. Ekran değişimi yapalım peki dedim ips glow sorunsuz en azından ışık sızması olmayan bir ekranla gelsin. Siparişi veririm dedi gelir değiştiririz cihaza yazık biz fabrikasyon gibi hayatta kapatamayız bunu diyor, ellenmiş açılmış çıtası yamuk yumuk oturmamış bi cihaz olur bence hiç ellemeyelim değiştirmeyin de dedi daha beteri çıkar sızmanın üzülürsünüz bunda hiçbirşey yok dedi ki hakkaten çok azdı benim cihazda. Bu arada birçok serviste çalıştığını yeni nesil intellerde özellikle bu gelen cızırtı sesinin farklı markalarda da olduğunu belirtti. Onun haricinde sistem uzmanı olduğumu söyledim ilgilendi kapsam ve çözümlerini biliyorsunuz zaten dedi. Lenovo bunları düzeltirmi dedim bi bios update bişeylerle ileride. Bildirdik çıkarıp çözüm bulabilirler dedi. Birebir benimde forumda sapda solda da herkesin belirttiği sorunlarla aynı durumlardan çok gidiyormuş. Anlattığınızla ilgili çok cihaz geldi hep aynı şeyleri duyuyoruz bunları da bildirdik dedi. Cihazı geri istedim telefonu kapattık. Zaten çok tırt bir durum. Servis bu durumlarda değişim vs. çözüm üretmiyor lenovo kabullenmiyor ki biz birşey yapalım diyor. Bildiriyoruz bu bir donanım sorunu değil işlem yapmayın diyor dedi. Eee hadi kabul ettiler doa raporu verdiler değişim vs. bana değiştirdim yine aynı sorun çıkacak. Onları geçtim cayma hakkımı kullanıyım doa raporu ver diyorum ee diyorki onla ilgisi yok git firmana cayma hakkını kullan. Ee firmada dedim size ppo...h atıyor. Olur mu öyle şey diyor. O da muallakta bir durum aldığım firma cayma hakkıyla alıp iade yapmıyor bunlarda doa raporu çıkarmıyor. Sorunda kabul etmiyorlar bunları hiçbir işlemde yapmıyorlar. Zaten servis bir müdahele tamir yapmıyor bunlarda anladığım kadarıyla ancak hakkaten ekran aşırı sorun orta kısımda bombe bişi çıkacak görüntüde bir bozukluk öyle değiştirecek, ya da hiç uğraşmayıp doa raporu verecek durum bu. He bir de geçen bir makina geldi abi dedi, makina cızırtıdan kullanamazsın o derece. Lenovo değişim yapma bu soruna diyor ama biz belirttik yolladık dedik anca ona doa raporu mu ne verdiler dedi. Bariz belliymiş yani oturup kullanamazsın öyle ses yapıyor diyor. Neyse durum bu arkadaşlar istedik cihazı. Kulaklıktan sol kulaktan gelen sese sorunu anladım çözdüm ben wifi sinyal derecesi bir ayarla alakalı o düzeltiliyor. İşlemcideki cızırtıda düzeltiliyor onu da buldum. Ama açık tutmayı uygulamayı düşünmüyorum biraz test edicem açılsın ötsünki hem birkaça hafta 1 aya ses komple bitenler olmuş onu deniycem olmadı çözümü uygularım o da kalmaz. Başka da cihazın hiçbir derdi yok çiçek gibi. Ips glowda hepsinde var alışırız.


    İyi forumlar.





  • Arkadaşlar merhaba, ben de bugün ryzen 7 ve rtx 2060 lı versiyonunu gürültü yüzünden iade ettim. Amd diye İntellerde yapılan c statelerden bazılarını kapatarak sesi durduramıyordum. Oda da ilk açılışta aile üyelerimden bazıları sesi duymakta biraz zorlandı ama ben duyuyordum. Önce bir unutur muyum diye müzikle takıldım dün akşam ama biraz multi tasking sonrası ses arttı. Odaya giren birisi de sesi fark etti. Güç altında ses çıkmasını pek sorun etmeyebilirim ama hafif yükte böyle ses çıkarıyor ve belli bir süre hafif iş yapınca anca azalıyor ama yine dinmiyor ve beni rahatsız ediyor odamda çalışırken. Onun dışında bu aralar kulağım çınlıyor, bunu yazarken de çınlıyor. Belki bilgisayar sebep olmuştur veya ben bir kez duymaya başlayınca psikolojik olarak etkilenmişimdir veya rastgele denk gelmiştir bilmiyorum, karar sizin. Bir tık da mükemmeliyetçiyim ona göre okuyup değerlendirmeleriniz yapın.


    Daha önce de servisi aradığımda da bu sesler normal dediklerinde bu sese alışamazsam cihaz elimde kalır diye düşündüm. Lenovonun İngilizce forumunda da birkaç kişide ses duyduğunu belirtti, buradakileri de hesaba katarsak değişimin büyük ihtimalle sorunu çözmeyeceğini düşündüm ve bahsettiğim ses anında odama giren kişinin bana katılmasından sonra kesin iade etmem lazım dedim. ENGİNAKAR' ın da yazdıkları üzerine iyi ki iade etmişim diyorum.


    Reditt de birkaç insan gürültü yaşamadım ben dedi. Belki onların üretim tarihi, ekran kartı modelleri farklıdır veya şans eseri onlara denk gelmemiştir. İade ederken konuştuğum eleman bunun soğutması farklı, güçlü bir cihaz dedi ama bence bu ses olmaması gerekir. Zaten pek de bilgili gibi değildi adam, elektrikten bahsederken en azından elektrikle ilgili bilgileri sınırlı gibi geldi, cihaz işte toplam 115 watt ise hepsini alır ama kullanmaz diye tuhaf cümleler kurdu.


    Alıp denemek istiyorum diyorsanız illa en azından internetten almanız daha iyi olur sanırım, bildiğim kadarıyla e ticarette sizin haklarınız daha fazla, iade işlemi daha rahat olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihmtlm -- 5 Aralık 2020; 0:0:36 >




  • fatihmtlm F kullanıcısına yanıt

    Medimarkt iadeyi kabul etti mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ohmygrodd O kullanıcısına yanıt

    Zorladılar baya... İlk girdiğimde tamam beyefendi geçin arkadaşlar incelesin falan dediler, sonra pc bölümüne gidince bir eleman karıştırdı ortalığı. Mağazadan alınan it ürünleri kurulumdan sonra iade alınmıyor dediler. Belki direkt servis bölümüne kontrol ettirseydim daha farklı gelişebilirdi belki ama yine sorun çıkartırlardı sonradan bence. İnternetten aldıysanız, veya internetten parasını ödeyip gidip aldıysanız daha kolay iade alıyorlar sanırım ama beni uğraştırdılar. Fakat bilmiyorum siz nasıl bir tecrübe yaşarsınız. Kabul etmeselerdi tüketici hakları mahkemesi falan bir şekilde uğraşıp, sorup soruşturup iade etmeye çalışacaktım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihmtlm -- 5 Aralık 2020; 1:2:33 >
  • fatihmtlm F kullanıcısına yanıt
    Bir avuç para veriyoruz sonuca bakın ,lenovo ve diğerleri biraz daha kaliteli bobin ve bileşen kullansa inanın bu olaylar yani sesli çalışma vs olmaz olmaz ,adamlar dandik çin taiwan bobinleri basıp anakarta geçiyor.
  • Bir yerde her bobinden ses gelir ama frekansı farklıdır diye duymuştum. Bu yüzden insan kulağı duymazmış. Sizin dediğiniz de olabilir. Veya ne biliyim bir şekilde frekansı ayarlayamamışlardır. Ama yakın zamanda yurt dışında Lenovo sitesinden konfigürasyon ile ryzen 7 ve rtx2060 lı modeli alanlar en azından gördüğüm kadarıyla bu ses sorununu fazla yaşamamışlar. Belki ben denk gelmemişimdir belki de adamlar yeni üretimlerde sorunu düzeltmişlerdir.

  • fatihmtlm F kullanıcısına yanıt
    Hocam bence ayıplı laptopları tekrar paketleyip 3.dünya ülkelerine yolluyorlar nasıl olsa onlar kabullenir havasındalar .
  • Bunu düşünmedim değil bende. Daha doğrusu acaba eski sorunlu parileri mi satıyorlar diye bi düşünmedim değil. Yurt dışında millet lenovo sitesinden siparişle felan alıyor sadece belli ülkelerde, bizde ise direkt mağazada. Üstelik reddit te yakın zamanda ürünü alıp bakın birkaç rtx2060 lı lenovodan biri gibi konu açmış 2 kişiye sorduğumda ses yok dediler, youtube da büyük kanallar incelemelerde de belirtilmemiş bir şey. Üretim tarihlerine bakıp karşılaştırmak lazım, o zaman anlaşılır.

    Dediğin gibiyse bare 1660 dolara satılmasaymış. Amazon US de 1660ti lı olan model 1050$, amazon.de de ise 2060 lı olan 1454 dolar. Hadi emin değilim ama trt payıyla %20 vergi düşürelim 1380 tl ama ona bakarsak almanya ve amerikada da vergi alınıyor. Kar marjı desek onlarda katıyor. Hadi diyelim burası Türkiye alışığız böyle şeylere ama insan 1660 dolar bayıldığı şeyden böyle saçma sapan sesler çıkınca takılıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihmtlm -- 5 Aralık 2020; 21:29:44 >




  • fatihmtlm F kullanıcısına yanıt
    Ben mağazadan şipariş verdim yaklaşık 1060 dolar ,amd 4800h rtx 2060 , 16 gb ram 512 sdd ,15.6 ekran 120 hz, kopenhag da yaşıyorum,kampanyadan yakaladım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kreuger -- 5 Aralık 2020; 22:45:9 >
  • Sizin cihazınızda var mı herhangi bir problem?

  • Valla Fatih hocam ben internet üzerinden aldım ama exa gibi büyük bir firma bile sıkıntı çıkarıyor iadesi için. Yeni bios sürümü vs. de getirmişler. Daha önce de dediğim gibi o ses bende az ve de ben o cızırtı sesi ile sol kulaklıktan gelen sesi çözümledim. Benim tek derdim ips glow/bleed. Onu da öyle kabullenip kullanacağız artık .Serviste olan sonucu da yukarıda yazdım. Adamlara 14 gün cayma hakkım var diyorum git servisten doa raporu al almazsan iade almayız muhattabın lenovo yapıyor. Serviste ne alakası var kardeşim aldığın yerde cayma hakkın 14 gün içerisinde para iadesi vermek zorundalar diyorlar doğru olanı da bu ama exa yani gamegaraj a güvendik aldık, bir daha da zırnık almam herhalde.

  • E ticarette yasal olarak daha avantajlısın sanırım. Fakat sen servise göndermiştin bu yüzden işler karışabiliir ve belki bu konuda exa yı yasal olarak zorlayamayabilirsin, araştırmak lazım.

    Kulaklık için 32 ohm veya daha üstü dirence sahip bil kulaklık kullanırsan bu ses gidiyormuş diye bir şey duymuştum sanki bir incelemede. Cızırtıyı kapatma konusunda ise mediamarktaki servis bölümüyle konuşurken bunun da muhabbeti geçmişti, işte cihaz yüksek saat hızlarında çalışıyormuş, ömrü kısalırmış falan. Tabi sallamış olma ihtimali yüksek bence ama bi bakmak lazım. İps glowa ben takılmamıştım o kadar çünkü bakış açısına göre falan değişiyor sanki bir yansıma gibi o yüzden gözüme batmadı en azından internette falan takılırken. Zaten zifiri karanlıkta cihazı full parlaklık kullanmazsın, düşürürsün genel olarak, e düşürünce de ips glow azalıyor baya. Ama backlight bleed e bakmıştım, o da yok denecek kadar azdı bende bana göre.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihmtlm -- 6 Aralık 2020; 0:30:36 >




  • fatihmtlm F kullanıcısına yanıt
    Hocam 10-15 gün sonra makina elimde inş
  • fatihmtlm F kullanıcısına yanıt

    Exa zaten servise göndermem için diretti bana. Ben direk onları iade etmek istiyorum 14 gün cayma hakkımı kullanarak diye aradım. İşte yeni yönetmeliğe göre bazı marka cihazlarda olmadığını bu durumun servise gönderip doa raporu almam gerektiğini vs. söylediler o yüzden bende gönderdim. Exa işi kıvırdı yani anlayacağınız iade almamak için. Servisteki kişi de bizim doa raporu ile alakası yok almaları gerekir 14 gün içerisindeyseniz direk firmanın dedi. Sonuçta sizin alışverişiniz onlarla sizi aranızda bağlayan bir durum. Yasal cayma hakkı ben bunu istemiyorum dediğinizde biter ve almak zorundalar geri bir sebep göstermenize gerek yok dedi ama exa nın tutumu ortada burada. Biraz iyi niyetli yaklaşıp diretmediğimizden tabi bu durum.


    Şu mesela senin sol kulak çınlama durumu bende de başladı hocam :) Ya da hakkaten iyice paranoyak olduk. Şuanda hp laptopımı kullanıyorum kulaklığı taktım onda da sol kulaklıktan dip ses geliyor. Bu makinada da 7700hq var mesela bunda da aç bütün işlemci güç ayarlarını %100 turbo kullansın bu da bazen mesela cızırtı yapıyor ama çok çok az bundaki ve de çok nadir ama bu cihaz 3 yıllık cihaz. Belki zamanla diğerinde de biter o ses bu seviyeye gelir. Şahsen senin takıldığın iki soruna ben takılmadım ama sende ses fazla idi herhalde cızırtı durumu. Valla cihazı özledim ama her güzelin bir kusura var :) Piyasadaki diğer laptoplara bakıyorum hepsinde bir başka olay. Cihaz yinede iyi bence kötü cihaz değil. 1 tb nvme ssd de aldım ikinci disk olarak. Gelsinde yükseltip kullanalım bari artık servisten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ak-r -- 6 Aralık 2020; 2:0:31 >




  • Çok istiyorsan yazışma kaydı felan varsa gidip halledersin sanırım. 


    Harbi paranoyak olduk :) Her şey iki kişinin ses var iade ettim demesiyle başladı. Bi benchmark açtım dinledim baya cihazı. Ya çok dinledim ya da 102C yi görünce işlemci birşeyler değişti bilmiyorum. Ama seninkini tonu, şiddeti felan farklıdır, benim kulaklar çok hassastır veya belkide yapın farklı olduğu için takmamışsındır. Takılmıyorsanız bunlara , güzel alet harbiden


    Kaç ohm kulaklık? birde sağlam olduğundan eminsin dimi?

  • İnce ses konusunu tekrar değinecek olursak ben bazen mükemmeliyetçi ve takıntılı olabiliyorum. Kimseyi yanıltmak istemem. Veya belki de 2 kiş ses var diyip iade edince ben de benimkinde de ses var benim neyim eksik diyip iade etmişimdir, hiç bilemiyorum. Pandemi devam ettiğine göre benim de acil bir laptopa ihtiyacım yok bu yüzden kendi kişiliğimi analiz ederek, işte ilerde alışamazsam, garantiyle uğraşmak, kaygılar, stress vb kişiliğime göre çok yaşayabileceğimi düşündüm, böyle birşey beni kötü etkilerdi ve acil bir ihtiyaç olmadığı için tarttım kafamda, gittim iade ettim. Sizin kişiliğiniz farklıdır, genelde takmıyorsunuzdur böyle şeylere ozaman sorun yok


    Onun dışında ses makineden makineye değişiyor. Yabancılardan ses gelmiyor diyeler belki fark etmemiştir. Ses birkaç hafta sonra azalıyor/unutuluyor diyenler haklıdır belki gerçekten. Şuan masaüstü kullanıyorum, çok yeni bir cihaz değil ve fan gürültüsü var baya ama alışığım ve genelde ulan bu pc de çok ses yapıyor demiyorum. Öte yandan milletin gıcık olduğu işte bir şeye sürtme gibi tiz seslere zafım da yok, fakat demek ki benim makineden çıkan sesin tonuna takılmışım bir şekilde. Belki sizinkini şiddeti, tonu daha farklıdır, yük altında fan sesine karışıyordur, idle da da duyulmuyordur veya tonu sizi rahatsız etmiyordur ozaman amenna, güzel makine hayırlı olsun.


    Bu arada bir dahaki parti de kullanıcı yorumlarını merak ediyorum bakalım ne olacak.. gerçi pandemiden herşey birbirine karıştı sanırım, gelen parti yeni mi eski anlayabilecek miyiz, yenisi ne zaman gelcek, geldiğinde gerçekten sorunu çözecekler mi veya yeni gelecek başka marka laptoplarda da bunlar var mıdır, bunlar da hep bilinmezler. Ben dolar/tl oranını ve yeni makine bekleme riskini almak istedim, siz ise laptoptan memnun kalmayı deneyebilirsiniz.





  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.