Şimdi Ara

Lenovo Garanti Rezaleti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
559
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Lenovo z500 bilgisayar sahibiydim ve bilgisayarı hard disk arızası ve Ethernet yuva arızası nedeniyle garantiye gönderdim. Cihaz 11.11.2014 tarihinde ellerine ulaştı. 1 ay içinde hiç arayıp bilgi vermediler, ben aradığımda ise kaydıma ulaşamadığını söylediler, sonra kendileri arayarak cihazın yanlışlıkla başka birine gönderildiğini belirttiler. Bende yasal süreden doğan değişim hakkımı kullanmak istediğimi cihazın değişimini talep ettiğimi belirttim. 1 ayda öyle geçti ve 2 ay sonra bilgisayarı bana geri gönderdiler, bende değişim için aldığım firmaya gittim. Onlar da cihazı indeks bilgisayara (distribitör) onay için gönderdiler. 1 hafta sonra mağaza beni arayarak, indeksin onay vermediğini çünkü bilgisayarın cd-romunun altında bir kırık olduğunu bununda servis raporunda yazmadığı için onay veremeyeceklerini belirttiler. Cihaz bendeyken en ufak bir çatlak çizik yoktu sadece hard diski arızalıydı Lenovo bu laptobu başkasına dahi göndermişken yapabileceğimiz bir şey yok hakkınızı mahkemede arayın cevabından başka bir şey yapamadılar. Tüketici hakem heyetine gittim fakat sanki oradaki insanlar fazla iş çıkmasın diye tüketici yerine firmayı koruyor bana resmen yapabileceğiniz bir şey yok diyorlar ben tüketici olarak hakkımı nerede arayacağım deyince laf geveliyorlar yani tüketici hakem heyetinin de bir işe yaramadığını boş bir kuruluş olduğunu düşünüyorum kaldı ki 6 ay içinde karar çıkarmış. Şimdi elimde kırmadığım kırık ve hard diski, etherneti yapılmamış bir laptop var. Kısacası bu markadan uzak durun ben yandım siz yanmayın. Firma tam bir fiyasko. Ayrıca bu konuda izleyecebileceğim başka bir yol var mıdır? Hukuk davası açabilir miyim ? Yardımcı olabilir misiniz arkadaşlar, ben hakkımı bunlara helal etmiyorum.







  • Hocam merhaba

    Siz biraz çabuk vazgeçmişsiniz. Eğer sizin bir sıkıntınız var ise bunu distribütöre diretmeniz gerekirdi. Sizin ürününüz hele ki başkasının eline gitti ise kesinlikle ürünü değiştirmeleri gerekir. Ayrıca hakem heyetinin sallamamasına bakmayın. Direk ben dava açmak isitiyorum diye şikayetinizi belirtiğiniz anda orada çalışan kişilerin başvurunuzu almak zorundalar. Siz elinizdeki bakım raporlarını, gönderdiğiniz tarihe ait kargo kağıdı ya da elde verirken aldığınız kağıt, garanti belgesi ve eğer alabilirseniz cihazınızın kayıt dökümanları ile hakem heyetine başvurunuz. Bu sizin en doğal hakkınız. Eğer kem küm ederler ise genelde belediye kaymakamlık içinde olur böyle yerler bir üst merciye şikayet ediniz.

    Sizin hatalarınıza gelir isek

    1. Ürününüzü yollamadan önce kesinlikle fotoğrafını çekiniz.
    2. Size zaten bilgisayarın başkasına gönderildiği iletilmiş. Başkasına gönderilen bilgisayarı neden siz teslim aldınız.
    3. Siz zaten yasal süreçten dolayı ürünün değişim hakkını talep etmişsiniz. Bu süreçten sonra elinize değişim belgesi gelmeden hareket etmeniz hata olmuş.
    4. Ürünü aldığınız firmaya değil direk distrübitöre baskı yapmanız gerekirdi. Değişim kararını firma iletir distrübitör onaylar.
    5. Tüketici hakem heyeti size dedikleri gibi oyalamış sizde bu işe kanmışsınız. Mahkemeniz 6 ay sürmez. Ben izmir gibi bir şehirde araya adli tatil girmesine rağmen 5 ayda ürünün para iadesi hakkını kazandım. Ki isterse 8 ay sürsün ucunda haklı olduğunuz için ve hakkınızı alacağınız için bence süre önemsiz.

    900 tlye aldığım telefonu yaklaşık 1 sene servisle boğuştuktan sonra başvurduğum hakem heyetine o zamanlar piyasası sıfırı 600tl olan telefonun fatura bedelini iade aldım. Başvurunuzu yapın hala geç kalmış sayılmazsınız. Ayrıca hakem heyeti ile açılan davalarda kazansanızda kaybetsenizde bir bedel ödemiyorsunuz.

    Son olarak;

    http://www.tuketici.gov.tr/index.snet?wapp=nasilbasvurulur_tr
    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onderksk35 -- 1 Şubat 2015; 0:19:14 >




  • Hocam öncelikle ilginiz için teşekkür ederim. Haklı olduğunuz noktalar var fakat lenovo değişim işlemini bu şekilde gerçekleştiriyor. Yani laptopla degisim belgesi geliyor bu ikisini aldigimiz magazaya goturuyoruz ve onlarda distribitore gonderiyor. Buraya kadar herseyi yapmam gerekiyor zaten olay distribitorun magazayi arayip cihazda kirik var demesiyle gelisiyor. Inanin cabuk pes etmedim 3 gunde 30 dan fazla.telefon gorusmesi yaptim ama en sabirli insani bile cileden cikarabiliyorlar. Cunku hakli olmaniza ragmen hic birsey yapmiyorlar. Distribitore baski yaptim fakat onlarda Lenovo servisinin bize yazi.gondermesi gerekiyor dedi fakat lenovo bu sekilde bi yazi gondermeyeceklerini isterseniz mahkemeye basvurabilceginizi soyledi. Simdi su yolu izleyecegim siz ne dersiniz bunu lenovo sundu bana cihaz tekrar servise gonderecegim ve kirip parca fiyati benden alinarak onarilacak daha sonra degisim raporu tekrar cikartabilceklerini soyledi ben cunku artik lenovo markasi gormek istemiyorum laptobu degisimi alacagim ve ondan sonra mahkeme heyetine basvurup bu sekilde alinan ucret iadesini talep edecegim. 3 aydir bilgisayarsizim ve artik biktim su laptoptan kurtulmak istiyorum. Sizce bu sekilde yapmalimiyim. Saygilar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam cihazı siz kırmadığınıza göre neden siz ödeyip yaptıracaksınız onu anlamadım. Yani bu cihazı servise götürüp yaptırdıktan sonra cihazın diğer kusurlarını da halledip size gönderebilirler. E durum böyle olunca biz cihazınızı yapıp size gönderdik deyip bu işten de sıyrılabilirler. Bu durumdan sonra hakem heyetine basvurup bir şey iddia edebilir misiniz orası biraz şüpheli çünkü servis size hizmeti vermiş ve işiniz hallolmuş olur. İtiraz edebileceğiniz bir durum artık kalmaz. Ki bu yöntemi size söyleyen lenovo çalışanı. Yani adam size neden çalıştığı şirkete zarar verebilecek bir yöntem önersin? Son olarak zaten bu cihaz değişebilecek bir durumu varsa bozuk cihazı neden yaptırıyorsunuz ki ? E zaten değişecek. Lenovonun dediği tek mantıklı şey evet distribütör lenovoya bu durumu iletir. Lenovo onay verdikten sonra değişim ya da iade çıkar.

    Durum böyle ama yok uğraşamam diyorsanız lenovonun tercih ettiği yolu izleyin ama siz ilk yazdığınız mesaja göre ki haklısınız (kendinizde bir kusur görmüyorsanız) hakem heyetinde bu işi sürdürün derim. Tercih sizin.




  • Hocam tekrar merhabalar, durum şu lenovo zaten distiribtore onay vermiyor eğer kırık var ise değişim yapılamaz diyor olay burda sıkışıyor. Hakem heyetide bilgisayar alınalı 1 yılı geçtiği için 6 adet servis kaydı gerekiyormuş böyle bilgi verdi veya garantiye giden cihazdan ücret talep edildiyse bu yüzdende başvurulabilirmiş fakat her konu için başvurulamıyormuş biliyorum banada saçma geldi. Neyse Lenovo Distribitöre onay vermiyor benimde bilgisayara ihtiyacım var önümde 2 seçenek var ya kırık parça onarıldıktan sonra cihazı değiştiricem ve bu parça için fiyat talep ettikleri için THH ne başvurcam ya da cihazın hdd ve etherneti yaptırılıp cihazı aldıktan sonra bu kırık parça dolayısıyla para istendiğini ve cihazın ben teslim ettiğinde hiç bir kırık parçası olmamsına rağmen mağdur edildiğim için başvurucam. Yani bu firma laftan anlmıyor yarın merkezlerine gidicem ama gene bir şey çıkmayacaktır. Adamlar iade almamak için elinden geleni yapıyor belki de kendileri kırdı sırf iade almamak için. Ama sonuç olarak kırık şekilde iade almayacaklarını o yapıldıktan sonra değişim onayı tekrar çıkabileceğini belirttiler yada 5 ay daha laptopsuz kalacağım THH gibi evraklar altından tıkanmış bir kurumdan haber bekleyerek. Durum çok karışık kafanız karışmış olabilir ama lenovo ve distribitör kırık parça yüzünden hiç bir şekilde iadeye yanaşmıyor.




  • Selamlar...

    Benimde ayni model (z500) bilgisayarim vardi ve benzer bir iade seruveni de ben yasamistim... tahminimce bu z500 serisinin harddiscinde kronik bir problem var...

    Ben toplamda 3 kez gonderdim makinayi teknik servise... ilkinde hdd yi degistirdiler... ikincisinde ekrani degistirdiler... ucuncusunde yine hdd degisti ve bana iade hakki dogdu... iade talep ettim kabul ettiler fakat iade formunu bilgisayar ile gondermeyi unutmuslar... formu ayrica istedim bu seferde yanlis kisiye gondermisler... ucuncu sefer geldi sonunda...

    Bana gore lenovo teknik servisinin artisi da vardi... mesela ben bircok firmanin tekjik servisinde gormedigim ilgiyi bu serviste gordum... isi zora sokmak gibi bir tavirlari yoktu...

    Fakat bunun yaninda iade sisteminin hantalligindan kaynaklanan bir suru problem de yasadim...

    Sonuc olarak para iadesinin ardindan tekrar ayni markayi tercih etmedim...



    Tabii bunlar benim yasadiklarim... sizin yasadiklarinizda siz kesinlikle magdur tarafsiniz... hakkinizi aramaya devam etmelisiniz... hatta bence tuketici haklarina basvurmaya gerek kalmadan lenovo teknik servisine biraz baskida bulunarak iade edebilirsiniz gibi geliyor bana... cunku benim tecrubelerime gore lenovo teknik servisi musteri memnuniyetini on planda tutmaya calisan bir servis...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • z500den problem yaşayan bayagı insan varmış :) Bende mayıs ayında servise yolladım. Kargoda bilgisayar hasar aldıgı için teslim alınmadı. 3 kere içinde kargo tutanagı ile tekrar yolladım defalarca telefon açtım ama bilgisayar servis tarafından alınmadı. Kargodada kayboldu en sonunda. Temmuz ayından beri davalıyız lenovo para iadesini hala alamadık :D Lenovo alacaklara tavsiyem alırsanız bilgisayara gül gibi bakın servise yolunuz düşerse bunları yaşama ihtimaliniz var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.