Şimdi Ara

LASTİKLERİN YERİNİ DEĞİŞTİRİRKEN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
13.766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR LASTİKLERİN YERİNİ DEĞİŞTİRİRKEN ,

    AYNI TARAFTAKİLERMİ YER DEĞİŞTİRMELİ -SAĞ ARKA VE ÖN YER DEĞİŞİR, SOL ÖN VE ARKA YER DEĞİŞTİRİR.

    YOKSA ÇAPRAZMI DEĞİŞTİRMEK UYGUN OLUR.- SAĞ ÖN VE SOL ARKA YER DEĞİŞTİRİR, SOL ÖN VE SAĞ ARKA YER DEĞİŞTİRİR.

    FARK VARMIDIR ARASINDA



  • Hatırladığım kadarıyla
    arka sağ --> ön sol
    arka sol --> ön sağ

    ön sağ --> arka sağ
    ön sol --> arka sol
    Arkadakiler öne çapraz olarak öndekiler arkaya düz istikamette değişiyordu sanırım
  • lastikler on arka yapilir ama lastikler yonlu ise uzerinde yon isareti varsa zaten sagdakiler sola takilmaz yon isareti yoksa capraz yapilabilir...
  • Çapraz değişir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maniavolkan

    Hatırladığım kadarıyla
    arka sağ --> ön sol
    arka sol --> ön sağ

    ön sağ --> arka sağ
    ön sol --> arka sol
    Arkadakiler öne çapraz olarak öndekiler arkaya düz istikamette değişiyordu sanırım



    arkadaş emek edip yazmışsın tşk ederim. ama pek bir şey anlayamadım. biraz bulmaca gibi olmuş.

    lastik yön işareti varmı bakmam gerek . hiç dikkatimi çekmedi.
  • her zaman sol arka sol ön ile,sağ arka sağ ön ile değiştirilir.çünkü lastik onca zaman tek yöne dönmüş. diğer tarafa dönerse ses yapar,iyi olmaz.
  • lastik yerlerini neden değiştiriyoruz araba için bi faydası oluyor mu
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • önden çekişli araçlarda ön lastikler arkalara göre daha çabuk aşınıyor.bu nedenle, lastik alındıktan ortalama 20 bin km sonra böyle bir değişim lastiklerin eşit şekilde eskimesine neden olacaktır...

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi armi -- 24 Ağustos 2007; 12:27:36 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: play_boy

    lastik yerlerini neden değiştiriyoruz araba için bi faydası oluyor mu



    1-) ön lastik lerin daha çabuk aşınır. önden çekişli araçlarda.- benim düşüncem ve tecrübem-

    2-) 110-120 den sonra direksiyon titriyor. rot- balans yaptırdım fakat yine aynı. lastikçi lastiklerin halka yapısında bozukluk olabileceğini söyledi. lastikler çin malı. tam çember olmayabiliyormuş bazısı gibi bir şeyler söyledi. bende bir denemek istedim.
  • lastiklerin sağ sol olarak farklı desende değil ise çarpraz değiştirmelisin, çünkü iç-dış yıpranma farklarıda mevcut olabilir, aksi halde önler arkaya, arkalar öne...
  • çapraz değiştrilmez arkdaşlar...Ön sol arka sola takılır , ön sağ arka sağa takılır. Kullanma kılavuzunda yazıyor.
  • ön ve arka lastikler arasında dengeli bir aşınma sağlamak için dönüş yönünün ters dönmemesi için aracın aynı tarafında tutularak her 10-15 bin kilometrede bir yerlerinin değiştirilmesi önerilir. Kılavuzdan
  • Lastik rotasyonu
    Lastiklerinizin yerini düzenli olarak değiştirmek lastik bakımının önemli bir parçasıdır. Düzenli lastik rotasyonunun esas amacı, aracınızın tüm lastiklerinde daha düzgün aşınma elde etmektir. Arabanın evraklarında hiçbir rotasyon periyodu ya da örneği verilmemişse, lastiklerinizi en az her 10.000 km ila 15.000 km arasında kendi aralarında yer değiştirin. Bununla beraber, eğer düzensiz ve eşit olmayan aşınma oluşursa lastiklerinizi daha erken yer değiştirin ve aşınma sorununun nedenini anlamak için uzman bir lastik bayisine ya da öndüzen servisine danışın. Unutmayın ki çukura girmek gibi ağır bir darbe, daha sonra düzensiz lastik aşınmasına yol açan rot ayarı bozulmasına neden olabilir.

    Önden çekişli araçlarda, aracınızın lastiklerinin düzenli olarak yer değiştirmesi özellikle önemlidir, çünkü ön lastikler arka lastiklerden daha çabuk yıpranır. Düzensiz diş derinliği, önden arkaya, özellikle yağmurda düzensiz frenleme ve zayıf yol tutuşuna sebep olacaktır. Eğer lastiklerinizin yerini değiştirmezseniz, her seferde iki lastiğinizi değiştirmek zorunda kalacaksınız. Bu da, her zaman düzensiz diş derinliği sorunu yaşayacaksınız anlamına gelir. Lastiğinizin dörtlü setini hep birlikte değiştirmek, aracınızın yol tutuşunu, frenleme kavramasını ve aracın balansını koruyacaktır.

    önemli not: Eğer yönlü lastikleriniz varsa dikkat edin. Yönlü lastikler aracın diğer tarafındaki lastiklerle yer değiştirilmemelidir, sadece ön ve arka lastiklerin yeri değiştirilmelidir. Lastiklerinizin yönlü olduğundan emin olmak için lütfen lastiğinizin yanağındaki, üzerinde rotasyon yazan oku bulun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gt-40 -- 24 Ağustos 2007; 16:38:01 >




  • çapraz yönde değiştirilmelidir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    ARKADAŞLAR LASTİKLERİN YERİNİ DEĞİŞTİRİRKEN ,

    AYNI TARAFTAKİLERMİ YER DEĞİŞTİRMELİ -SAĞ ARKA VE ÖN YER DEĞİŞİR, SOL ÖN VE ARKA YER DEĞİŞTİRİR.

    YOKSA ÇAPRAZMI DEĞİŞTİRMEK UYGUN OLUR.- SAĞ ÖN VE SOL ARKA YER DEĞİŞTİRİR, SOL ÖN VE SAĞ ARKA YER DEĞİŞTİRİR.

    FARK VARMIDIR ARASINDA
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    Lastik rotasyonu
    Lastiklerinizin yerini düzenli olarak değiştirmek lastik bakımının önemli bir parçasıdır. Düzenli lastik rotasyonunun esas amacı, aracınızın tüm lastiklerinde daha düzgün aşınma elde etmektir. Arabanın evraklarında hiçbir rotasyon periyodu ya da örneği verilmemişse, lastiklerinizi en az her 10.000 km ila 15.000 km arasında kendi aralarında yer değiştirin. Bununla beraber, eğer düzensiz ve eşit olmayan aşınma oluşursa lastiklerinizi daha erken yer değiştirin ve aşınma sorununun nedenini anlamak için uzman bir lastik bayisine ya da öndüzen servisine danışın. Unutmayın ki çukura girmek gibi ağır bir darbe, daha sonra düzensiz lastik aşınmasına yol açan rot ayarı bozulmasına neden olabilir.

    Önden çekişli araçlarda, aracınızın lastiklerinin düzenli olarak yer değiştirmesi özellikle önemlidir, çünkü ön lastikler arka lastiklerden daha çabuk yıpranır. Düzensiz diş derinliği, önden arkaya, özellikle yağmurda düzensiz frenleme ve zayıf yol tutuşuna sebep olacaktır. Eğer lastiklerinizin yerini değiştirmezseniz, her seferde iki lastiğinizi değiştirmek zorunda kalacaksınız. Bu da, her zaman düzensiz diş derinliği sorunu yaşayacaksınız anlamına gelir. Lastiğinizin dörtlü setini hep birlikte değiştirmek, aracınızın yol tutuşunu, frenleme kavramasını ve aracın balansını koruyacaktır.

    önemli not: Eğer yönlü lastikleriniz varsa dikkat edin. Yönlü lastikler aracın diğer tarafındaki lastiklerle yer değiştirilmemelidir, sadece ön ve arka lastiklerin yeri değiştirilmelidir. Lastiklerinizin yönlü olduğundan emin olmak için lütfen lastiğinizin yanağındaki, üzerinde rotasyon yazan oku bulun


    ÇOĞUNLUK GÖRÜŞ ÇAPRAZ DEĞİŞTİRMEYE KARŞI.. AYNI TARAFTAKİ LASTİKLER ARALARINDA YER DEĞİŞTİRMELİ.

    VERDİĞİNİZ BİLGİLER İÇİN TŞK ARKADAŞLAR




  • aslını bilen bilmeyen konuşursa öyle bir yanıt ortaya çıkar ama bu yanıt herkesi şaşırtır.
    ÇAPRAZ olarak değiştirilmelidir
  • hiç boş yere tartışmayın dün ustaya sordum çapraz olarak değiştirilmez dedi
  • bi yerde okumuştum lastiklerin yerleri değişecekse önsol sağ arkaya, sağ ön sol arkaya ,sol arka sağöne, stepne sol öne ,sağ arka stepneye yazıyordu
  • yönlü lastiklerde;

    arka sağ ---> ön sağ
    arka sol ---> ön sol

    ön sağ ---> arka sağ
    ön sol ---> arka sol

    düz lastiklerde;

    arka sağ ---> ön sol
    arka sol ---> ön sağ

    ön sağ ---> arka sağ
    ön sol ---> arka sol

    klavuza tekrar baktım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso2000 -- 5 Ocak 2008; 15:47:03 >
  • usta çapraz değiştirilmesi lazım diyor
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.