Şimdi Ara

lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
54.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dis derinligi var ama sertlesmismi belli degil
    degisik gerektigi nasıl anlasılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastiklerinizin Bitip Bitmediğini Anlamanın Yolları

    Lastikler, aracınızın güvenli ve verimli çalışması için hayati önem taşır. Bitik lastikleri kullanmak tehlikeli olabilir ve ciddi kazalara yol açabilir. Lastiklerinizin ne zaman değiştirilmesi gerektiğini bilmek, güvenliği sağlamak ve araç performansını optimize etmek için çok önemlidir.

    Lastiklerinizin bitip bitmediğini anlamanın birkaç yolu vardır:

    • Lastik Aşınma Göstergeleri: Çoğu lastik, lastik sırtında aşınma göstergeleri olarak bilinen küçük çıkıntılara sahiptir. Bu çıkıntılar, lastik sırtının yasal minimum derinliğe (Türkiye'de 1,6 mm) ulaştığında yüzeyle aynı hizada olacaktır. Lastik sırtı aşınma göstergelerine ulaştığında, lastiklerinizin değiştirilmesi gerekir.
    • Lastik Yanaklarında Çatlaklar veya Kesikler: Lastik yanaklarında çatlaklar veya kesikler varsa, lastikleriniz zayıflamış olabilir ve patlama riski altındadır. Lastik yanaklarındaki herhangi bir hasarı fark ederseniz, lastiklerinizi hemen değiştirin.
    • Sertleşmiş Lastikler: Lastikler zamanla sertleşebilir. Sertleşmiş lastikler, ıslak veya buzlu koşullarda çekişi azaltır ve durma mesafesini uzatır. Lastiklerinizin sertleşip sertleşmediğini anlamak için lastiklerin bir kısmına parmağınızla bastırın. Lastikler sert hissediyorsa, değiştirilmelidir.
    • Lastik Basınç Kaybı: Lastiklerinizdeki basınç zamanla düşebilir. Düşük lastik basıncı, lastiklerin aşınmasına ve patlamasına neden olabilir. Lastik basıncınızı düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse hava ekleyin. Lastiklerinizin basıncında sürekli bir düşüş fark ederseniz, lastiklerinizde bir sızıntı olabilir ve değiştirilmelidir.

    Lastiklerinizin ömrü, sürüş alışkanlıklarınız, iklim koşulları ve lastik türü gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Genelde lastiklerin 5-10 yıl veya 80.000-120.000 km kullanım ömrü olduğu kabul edilir. Lastiklerinizin ömrünü uzatmak için düzenli olarak bakımını yapın, lastiğinizin basıncını kontrol edin ve aşınma göstergelerini izleyin.

    Bitik lastikleri kullanmak tehlikelidir ve ciddi sonuçlara yol açabilir. Lastiklerinizin durumunu düzenli olarak kontrol edin ve gerektiğinde değiştirin. Lastiklerinizin güvenli olduğundan emin olmak, hem sizin hem de diğer sürücülerin güvenliği için çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • cetvel tut
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    cetvel tut
    fren mesafesi uzun ise, kıçı başı ayrı oynuyor ve gereksiz patinaja düşüyorsa değiştirilir.
  • En küçük tırtıklar bitikse lastik mefta. Ayrıca; yanılmıyorsam kanal derinlikleri 4 mm.nin altında ise de durum aynı. Ayrıca üretim tarihi ve kullanım süresi de önemli tabii.

    Bilmeyenler için;

    Örnek: 26/15 : 2015 yılının 26. haftasında, yani 2015 Temmuz'da üretilmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eger lastikler 4 yılını doldurduysa beklemek hata olur rafta duranlar bile özelliğini kaybeder

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 yıl/50.000 km
    Sertleşme çok olursa uğultu gelir. Lastik üzerindeki üretim tarihine bakın, örnek 1613 yazıyorsa 2013 yılı 16 hafta üretimidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik disleri arasinda cikintilar var eger lastik disleri o cikinti hizasina gelmis ise bitmis demektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmeta60

    Lastik disleri arasinda cikintilar var eger lastik disleri o cikinti hizasina gelmis ise bitmis demektir
    fısıltı on
    (tüvtürkün aklına gelmiyormu acaba lastik tarihlerine bakmak?)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uranus

    fısıltı on
    (tüvtürkün aklına gelmiyormu acaba lastik tarihlerine bakmak?)

    Alıntıları Göster
    lastikçiyi dinlerim genelde ama benim de limitim 4 yıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    lastikçiyi dinlerim genelde ama benim de limitim 4 yıl

    Alıntıları Göster
    Lastiğin ömrünü yıl ya da kilometre ile ölçmeyin. Benim şu anda 2007 üretimli Bridgestone Blizzak LM25 model lastiklerim 2014 ve 2015 kışlarını gayet güzel çıkardı. Üstelik yerde kar ya da nem olmayan yerlerde de ölümcül derecede kötü performansı yoktu. Lastikler az kilometre yaptığı için dişleri gayet iyi durumdaydı. Bu lastiklerle uzun yol da yaptım, şehir içinde ani manevralar da yaptım, ıslak zeminde önüme yaya da atladı (ABS'nin de yardımı ile manevra yaptım) karda da kullandım. Ses yapması ve konforsuz olması dışında pek bir olumsuz yanı yoktu. Aynı şekilde 2011 üretimli Kumho Solus KH21 (KT21 de olabilir)'ler ile orta diş derinliğinde en ufak frende ABS en ufak normal kalkışta patinaj çekiyordu. Hele yağmurlu havada yak dörtlüyü çek sağa. Sahilden eve zor dönmüştüm. Normal kalkışlarda dahi araba patinaja sarıp yürüyemiyordu (Gerçek anlamda yürüyememekten bahsediyorum, araba patinaj çekiyor ama olduğu yerden de kalkmıyor, üstelik kuru zeminden daha yumuşak kalkış denemelerinde bile). Ondan sonra 2014 yılında lastikler daha 3 yıllıkken 20 km/sa ile duramadım minibüse tıkladım (Ön tampon falan indi), bir kaç ay sonra sokak arasında önüme çocuk atladı 10-15 km/sa ile duramadım ve vurmamak için arabayı kaldırıma yaslayıp lastik yardım. Ondan sonra değiştirdim. Akılsızlık bende ki bu kadar rezalet lastiği çıkarıp atmadım. O yüzden lastik performansına göre sürücünün kendisi karar vermesi gerekir diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 12 Haziran 2016; 2:36:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Lastiğin ömrünü yıl ya da kilometre ile ölçmeyin. Benim şu anda 2007 üretimli Bridgestone Blizzak LM25 model lastiklerim 2014 ve 2015 kışlarını gayet güzel çıkardı. Üstelik yerde kar ya da nem olmayan yerlerde de ölümcül derecede kötü performansı yoktu. Lastikler az kilometre yaptığı için dişleri gayet iyi durumdaydı. Bu lastiklerle uzun yol da yaptım, şehir içinde ani manevralar da yaptım, ıslak zeminde önüme yaya da atladı (ABS'nin de yardımı ile manevra yaptım) karda da kullandım. Ses yapması ve konforsuz olması dışında pek bir olumsuz yanı yoktu. Aynı şekilde 2011 üretimli Kumho Solus KH21 (KT21 de olabilir)'ler ile orta diş derinliğinde en ufak frende ABS en ufak normal kalkışta patinaj çekiyordu. Hele yağmurlu havada yak dörtlüyü çek sağa. Sahilden eve zor dönmüştüm. Normal kalkışlarda dahi araba patinaja sarıp yürüyemiyordu (Gerçek anlamda yürüyememekten bahsediyorum, araba patinaj çekiyor ama olduğu yerden de kalkmıyor, üstelik kuru zeminden daha yumuşak kalkış denemelerinde bile). Ondan sonra 2014 yılında lastikler daha 3 yıllıkken 20 km/sa ile duramadım minibüse tıkladım (Ön tampon falan indi), bir kaç ay sonra sokak arasında önüme çocuk atladı 10-15 km/sa ile duramadım ve vurmamak için arabayı kaldırıma yaslayıp lastik yardım. Ondan sonra değiştirdim. Akılsızlık bende ki bu kadar rezalet lastiği çıkarıp atmadım. O yüzden lastik performansına göre sürücünün kendisi karar vermesi gerekir diyorum.

    Alıntıları Göster
    lastikte çatlaklar varsa veya diş derinliği azalmışsa değiştirmek gerekir.
     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır
     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır
     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır
     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır




  • Konuyu görünce bende lastikleri bi kontrol edeyim dedim.
    Lastiklerim bridstone b250.
    Üretim tarihi 2013ün ilk haftası.
    Dişlerin arasındaki işarete kadar erimemiş yani hala diş derinliği iyi yalnız hafiften kılcal çatlaklar başlamış.asıl şikayetim uzun yolda çok ses yapması.100km üzeri hızlarda kafa şişiriyor.sizce değişim zamanı gelmiş midir?
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M.ERTEN -- 12 Haziran 2016; 13:24:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.ERTEN

    Konuyu görünce bende lastikleri bi kontrol edeyim dedim.
    Lastiklerim bridstone b250.
    Üretim tarihi 2013ün ilk haftası.
    Dişlerin arasındaki işarete kadar erimemiş yani hala diş derinliği iyi yalnız hafiften kılcal çatlaklar başlamış.asıl şikayetim uzun yolda çok ses yapması.100km üzeri hızlarda kafa şişiriyor.sizce değişim zamanı gelmiş midir?
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır
    1. Lastik tarihi en temel ölçüt, 4 yıldan sonra değiştirmekte fayda var.
    2. Diş derinliği ikinci temel ölçüt diş derinliği azalmışsa tarhine bakılmadan değiştirilmelidir.
    3. Yüzey deformasyonları ve çatlaklar üçüncü ölçüt. Her ne kadar yumuşak hamurlu lastikler çabuk çatlasada hem çatlak var hem tarihi eskimeye başlamışsa, diş derinliği iyi bile olsa o lastik değiştirilmelidir çünkü hamuru sertleşmiştir. Hamuru sertleşen lastik tutmaz.
    4. Sürüş esansında farkedilen durumlar da nihai ölçütlerdir. Fren mesafesinin uzaması, orta karar frende bile abs'nin daha erken ve sık devreye girmesi, sert dönüşlerde aracın kendini eskiye göre daha bırakması, aracın lastik sesinin artmış olması, aracın yol konforunun azalmış olması, kalkışlarda daha çabuk patinaja gelme gibi durumlar lastiğin eskimiş ve sertleşmiş olduğunu gösterir.




  • Benim lastiğin durumu nedir.[image][/image]
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • labidu kullanıcısına yanıt
    Ben olsam direk değiştirirdim. Diş derinliği 4mm falan kalmış sanırım. Oldukça da eski görünüyor. Desenden bazı parçalar kopmuş. Yanlar erimiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    Benim lastiğin durumu nedir.[image][/image]
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır

    Değiştirme zamanınız çoktan geçmiş bile, en kısa zamanda taze lastik takmanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    Benim lastiğin durumu nedir.[image][/image]
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır

    Değiştirme zamanınız çoktan geçmiş bile, en kısa zamanda taze lastik takmanızı öneririm.

    Araç model 2013 henüz 29 bin km de fabrika çıkışlı sanırım.yolda pati v.s kayma hiç hissetmedim yol tutuştada gayet tatminkar yoldan ayrılmıyor.tüvtürk muayenesü var 2 ay sonra tüv de söylerler sanırım?

    @synthesizer hocam sizede teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi labidu -- 12 Haziran 2016; 17:29:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam birde böyle bakarmısınız
    [image][/image]

    @synthesizer
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    Benim lastiğin durumu nedir.[image][/image]
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır

    Değiştirme zamanınız çoktan geçmiş bile, en kısa zamanda taze lastik takmanızı öneririm.

    Araç model 2013 henüz 29 bin km de fabrika çıkışlı sanırım.yolda pati v.s kayma hiç hissetmedim yol tutuştada gayet tatminkar yoldan ayrılmıyor.tüvtürk muayenesü var 2 ay sonra tüv de söylerler sanırım?

    @synthesizer hocam sizede teşekkür ederim.

    kmsi çok öneml değil, kullanım ve gidilen yol tipi önemli. Fotodan benim gördüğüm aşınmış ve baya erimiş bir lastik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    Benim lastiğin durumu nedir.[image][/image]
    Bu mesaja eklenen görseller:

     lastiklerin bitik oldugu nasıl anlasılır

    Değiştirme zamanınız çoktan geçmiş bile, en kısa zamanda taze lastik takmanızı öneririm.

    Araç model 2013 henüz 29 bin km de fabrika çıkışlı sanırım.yolda pati v.s kayma hiç hissetmedim yol tutuştada gayet tatminkar yoldan ayrılmıyor.tüvtürk muayenesü var 2 ay sonra tüv de söylerler sanırım?

    @synthesizer hocam sizede teşekkür ederim.

    kmsi çok öneml değil, kullanım ve gidilen yol tipi önemli. Fotodan benim gördüğüm aşınmış ve baya erimiş bir lastik.

    Alıntıları Göster
    Bazen lastiğin diş derinliği yeterli olsa bile yanaklarında çatlaklar oluşuyor. Bunlar çok tehlikeli, lastiğin yolda patlamasına neden olabiliyor. Çatlak varsa hemen değiştirin.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.