Şimdi Ara

Lastik Taban Genişliği Yol Tutuşu Etkiler mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
192
Cevap
7
Favori
53.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyin jimnastiği yapacak bir konu olsun değil mi.

    Etkiler mi, Etkilemez mi? Neden?

    Ya da kaymak asfalttasınız, lastiğinize gereğinden fazla hava vurarak tabanı daralttınız. Yol tutuşunuz azalır mı? Neden?

    Biraz konu gelişsin, ben de konuya dahil olacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 13 Haziran 2012; 1:00:56 >



  • Bu tip konular ağır gelir başkan. Passat'mı s60'mı diye konu açsan daha popüler olabilirdin.
  • Lise de fizik dersi görmediniz sanırım ?
  • Benim bildiğim ne kadar geniş taban o kadar iyi yol tutuşu ancak lastik basıncı nasıl etkiliyor bilmiyorum hatta merak ediyorum.

    Mesela bizim arabada kapı içlerinde önler 26 psi, arkalar 28 psi yazar. Ancak biz önlere 30, arkalara 32 basıyoruz. Yol tutuşu nasıl etkilenir?

    Sanırım fazla hava basmak yakıt olarak avantaj sağlar.
  • bende 175 taban olan lastiklerimi genişletmeyi düşünüyordum. Takipteyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Lise de fizik dersi görmediniz sanırım ?

    biraz anlatın madem...
  • Daha fazla taban daha fazla sürtünme ve dolayısıyla daha iyi yol tutuşu getireceğini düşünmekteyim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Lise de fizik dersi görmediniz sanırım ?

    Lisedeki fizik derslerinde lastiğin ebadı genişlediğinde araçların yol tutuşu ne şekilde değişir diye bir konu işlediğimizi hatırlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Lise de fizik dersi görmediniz sanırım ?

    Lisedeki fizik derslerinde lastiğin ebadı genişlediğinde araçların yol tutuşu ne şekilde değişir diye bir konu işlediğimizi hatırlamıyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Lise de fizik dersi görmediniz sanırım ?

    biraz anlatın madem...


     Lastik Taban Genişliği Yol Tutuşu Etkiler mi?

    />

    />




  •  Lastik Taban Genişliği Yol Tutuşu Etkiler mi?


    Sizce ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Lise de fizik dersi görmediniz sanırım ?

    Lisedeki fizik derslerinde lastiğin ebadı genişlediğinde araçların yol tutuşu ne şekilde değişir diye bir konu işlediğimizi hatırlamıyorum.

    http://lmgtfy.com/?q=s%C3%BCrt%C3%BCnme+kuvveti
    />

    />




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    Daha fazla taban daha fazla sürtünme ve dolayısıyla daha iyi yol tutuşu getireceğini düşünmekteyim.

    Sürtünme kuvveti yüzey genişliğinden bağımsız ama.

    Sürtünme kuvveti = Sürtünme Katsayısı * Sürtünen Yüzeye Binen Ağırlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    Lise de fizik dersi görmediniz sanırım ?

    Lisedeki fizik derslerinde lastiğin ebadı genişlediğinde araçların yol tutuşu ne şekilde değişir diye bir konu işlediğimizi hatırlamıyorum.

    http://lmgtfy.com/?q=s%C3%BCrt%C3%BCnme+kuvveti
    />

    />


    Evet işlemişiz haklıymışsınız.


    Bu arada yukarda lastik havalarıyla ilgili verdiğiniz ehliyet sınavlarına hazırlık için olan bilgide çok ilgili teşekkürler paylaşım için.




  • İşler kaygan zemin ve saf,kuru asfaltta tam tersine dönebiliyor.

    Kısaca karlı veya kaygan zeminlerde dar taban daha iyi tutunma sağlayacaktır.

    Kuru zemin ve asfaltta ise geniş taban sürtünmeyi arttırarak ve frenleme esnasındaki kilitlenmeyi daha aza indirerek daha iyi tutunma sağlayacaktır.

    DÜnya Ralli Şampiyonasına bakarsak en güzel örneklemeleri görürüz

    Karda tamamen farklı ve dar lasitler kullanılırken asfalt etaplarında geniş taban ve dar yanak kullanılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    İşler kaygan zemin ve saf,kuru asfaltta tam tersine dönebiliyor.

    Kısaca karlı veya kaygan zeminlerde dar taban daha iyi tutunma sağlayacaktır.

    Kuru zemin ve asfaltta ise geniş taban sürtünmeyi arttırarak ve frenleme esnasındaki kilitlenmeyi daha aza indirerek daha iyi tutunma sağlayacaktır.

    DÜnya Ralli Şampiyonasına bakarsak en güzel örneklemeleri görürüz

    Karda tamamen farklı ve dar lasitler kullanılırken asfalt etaplarında geniş taban ve dar yanak kullanılır.

    +1
     Lastik Taban Genişliği Yol Tutuşu Etkiler mi?

     Lastik Taban Genişliği Yol Tutuşu Etkiler mi?


    @beelzebub_be
    Rica ederim.

    Edit: Ekleme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi viper17 -- 13 Haziran 2012; 1:29:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    Daha fazla taban daha fazla sürtünme ve dolayısıyla daha iyi yol tutuşu getireceğini düşünmekteyim.

    Sürtünme kuvveti yüzey genişliğinden bağımsız ama.

    Sürtünme kuvveti = Sürtünme Katsayısı * Sürtünen Yüzeye Binen Ağırlık

    Utku Hocam valla Liseden aklımda kalan bilgiye göre Fs=k*N formül doğru.

    Ama N'i acaba Sürtünen yüzeye binen ağırlık diyemi ifade ediyorduk onu hatırlamıyorum.

    N'de yanlış hatırlamıyorsam m.g olmalı yani burada haklısınız bu değişkenlerin hiçbirine bağlı olmuyor.

    Ama şöylede bir durum bizim hesapladığımız direk sürtünme kuvveti. Acaba k yada N lastiğin ebadının genişlemesi ile herhangi bir değişime uğrarmı fizikçi bir arkadaşa sormak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland
    Sizce ?

    Lastik tabanını genişleterek birim alana düşen ağırlık azaltılır. Yani dayanıklılık arttırılır.

    Ancak sürtünme kuvvetinde değişiklik olmaz.

    Neden ön lastikler daha ince peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    İşler kaygan zemin ve saf,kuru asfaltta tam tersine dönebiliyor.

    Kısaca karlı veya kaygan zeminlerde dar taban daha iyi tutunma sağlayacaktır.

    Kuru zemin ve asfaltta ise geniş taban sürtünmeyi arttırarak ve frenleme esnasındaki kilitlenmeyi daha aza indirerek daha iyi tutunma sağlayacaktır.

    DÜnya Ralli Şampiyonasına bakarsak en güzel örneklemeleri görürüz

    Karda tamamen farklı ve dar lasitler kullanılırken asfalt etaplarında geniş taban ve dar yanak kullanılır.

    Hocam zaten aslında ilk başta kuru zemin için düşünüyoruz bu olayı yani ıslak ve karlı zemin için işler tam tersine döner orada haklısınız.


    Yani sanırım Utkunun tam sormak istediği kuru ve sıcak bir pistte lastik yüzeyini arttırmak yol tutuşunu arttırmada faydalı olurmu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland
    Sizce ?

    Lastik tabanını genişleterek birim alana düşen ağırlık azaltılır. Yani dayanıklılık arttırılır.

    Ancak sürtünme kuvvetinde değişiklik olmaz.

    Neden ön lastikler daha ince peki?

    Gücü yere daha iyi aktarabilmek için.
     Lastik Taban Genişliği Yol Tutuşu Etkiler mi?




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.