Şimdi Ara

LASTİK SATINALMA REHBERİ. Eski lastik sertleşir UYDURMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
18
Favori
9.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

LASTİK SATINALMA REHBERİ. Eski lastik sertleşir UYDURMASI


(En Son Oy Tarihi: 27.8.2023)
Giriş
Mesaj
  • ANKET SORUSU: HANGİ MARKA LASTİĞİ TERCİH EDİYORSUNUZ?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Çok faydalı bir konu olmuş. Sağolun.

    En çok kafa karıştıran sertlik konusunda size katılıyorum.
    Sizinde dediğiniz gibi lastik sertliği çok önemli bir kriter olsaydı tıpkı kritik aşınma seviyesini gösteren çentikler gibi lastiklerin yanağında üretim anındaki sertlik derecesi de yazardı. (formula yarış araçları için özel olarak üretilen lastiklerde yazdığı gibi)kaldıki lastik ömrünü etkileyen çok daha önemli faktörler var. Sertlik durumu en son sırada.

    Şimdi sıfır lastiğin ilk yıl kauçuk sertliği kaç shore? 5 yıl sonra ne kadar sertleşiyor? 10. yılda lastik hiç kullanılmasa bile ne kadar sertleşiyor? Millet yarım yamalak bilgiyle 5 yıllık lastiğe dişi yeni olmasına rağmen eskimiş bu sertleşmiştir diyor fakat bilimsel olarak shore değerini durometre ile ölçmeden sertleşmiş demek çok saçma..

    Bu konuda üniversitelerin yapmış olduğu bilimsel araştırmalarda kendi ispatlamış dünya markası continental, michelin, goodyear v.s. gibi kış lastiklerinin shore değeri ilk yıl 55-57 iken 2 yılda içinde ortalama 62-65 sertliğine ulaşıyor ve sonraki yıllarda da o civarda kalıyor. Hatta 8 yıldan sonra tekrar sertlik düşmeye başlıyor.

    Yaz lastiklerinde ise ilk üretimde sertlik 75 iken sonraki 4 yıl içinde 85 civarına kadar yükseliyor. Yıllar geçtikçe yaz lastiklerinin sertliği çok minimal düzeyde artıyor.

    Ankara Ticaret Odası lastiğin raf ömrünü 10 yıl olarak belirlemiştir. Yani lastik 2 yıl önce üretilmişse doğru koşullarda saklamak koşuluyla 8 yıl daha ömrü vardır. Bunun dışındaki bütün diğer varsayımlar tamamen bilgi kirliliğidir. Bu kirliliği kimlerin ne için yaydığı zaten malumdur. Milletin kafasını karıştırıp daha çok lastik satmak için.

    Kısaca kış lastikleri için 7,8 yıllık lastik dişleri yeni olsa bile kullanılmaz demek tam bir lastikçi/satıcı/üretici(bazıları için) kandırmaca veya yanıltmaca. Bu sertleşme yukarıda verdiğim deneysel ölçümlere göre lastik performansında dikkate değer bir sıkıntı yaratmıyor. Eğer yaratacağına hüküm veriyorsak 2018 yılında aldığınız lastiği eskise de eskimese de 2020 de sertleşti artık diyerek kullanmamamız gerekir.

    Petlasın web sayfasında bizim lastiklerimizin ömrü 5 yıldır. Ancak başka markalarda bu süre daha fazla olabilir diyor.
    Michelin ise bizim lastiklerimizi 5 yılda bir kontrol edin 20 yıldan sonra değiştirmenizi tavsiye ederiz diyor :) inanmayan aşağıdan bakabilir.
    https://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/satin-alma-kilavuzu/lastiklerimi-ne-zaman-degistirmem-gerekir
    Continental kendi web sitelerinde 10 yıl rahatlıkla kullanabilirsiniz diyor.
    Goodyear web sitesinde ise çok ilginçtir lastiğin ömrü yoktur çünkü lastiğin ömrünü yıl ile kısıtlamak yanlış olur, lastiğin ömrünü belirleyen bir çok etken bulunur diyor.
    https://www.goodyearrvtires.com/tire-replacement-guidelines.aspx

    Buradan çıkan sonuç: lastik sertleşmesi önemli değildir. Zaten biz bunu dikkate alarak üretim yapıyoruz. Önemli olan diş derinliği ve diş yapısıdır. diyorlar
  • Çıkma lastik almak çıkma ayakkabı almaya benzer
  • Valla ben SAVA Eskimo S3+ aldım. Hem yumuşacık, hem sessiz, hem de yukarda bahsedilen tüm özelliklere sahip. Memnunum.
  • Elinize sağlık hocam, çok güzel rehber.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Çıkma lastik almak çıkma ayakkabı almaya benzer
    Çok emek vermiştim keşke sonuna kadar okusaydınız. İkinci el araba aldığımızda da onunla birlikte doğal olarak çıkma lastik almış oluyoruz :) Olaya birde bu gözle bakın.
  • Muhteşem bir konu benim bir sorum üzerine beyefendi bu detaylı inceleme konusunu yazdı kendisine çok teşekkür ederim
  • Elinize emeginize saglik
  • Çok faydalı bir konu olmuş. Sağolun.

    En çok kafa karıştıran sertlik konusunda size katılıyorum.
    Sizinde dediğiniz gibi lastik sertliği çok önemli bir kriter olsaydı tıpkı kritik aşınma seviyesini gösteren çentikler gibi lastiklerin yanağında üretim anındaki sertlik derecesi de yazardı. (formula yarış araçları için özel olarak üretilen lastiklerde yazdığı gibi)kaldıki lastik ömrünü etkileyen çok daha önemli faktörler var. Sertlik durumu en son sırada.

    Şimdi sıfır lastiğin ilk yıl kauçuk sertliği kaç shore? 5 yıl sonra ne kadar sertleşiyor? 10. yılda lastik hiç kullanılmasa bile ne kadar sertleşiyor? Millet yarım yamalak bilgiyle 5 yıllık lastiğe dişi yeni olmasına rağmen eskimiş bu sertleşmiştir diyor fakat bilimsel olarak shore değerini durometre ile ölçmeden sertleşmiş demek çok saçma..

    Bu konuda üniversitelerin yapmış olduğu bilimsel araştırmalarda kendi ispatlamış dünya markası continental, michelin, goodyear v.s. gibi kış lastiklerinin shore değeri ilk yıl 55-57 iken 2 yılda içinde ortalama 62-65 sertliğine ulaşıyor ve sonraki yıllarda da o civarda kalıyor. Hatta 8 yıldan sonra tekrar sertlik düşmeye başlıyor.

    Yaz lastiklerinde ise ilk üretimde sertlik 75 iken sonraki 4 yıl içinde 85 civarına kadar yükseliyor. Yıllar geçtikçe yaz lastiklerinin sertliği çok minimal düzeyde artıyor.

    Ankara Ticaret Odası lastiğin raf ömrünü 10 yıl olarak belirlemiştir. Yani lastik 2 yıl önce üretilmişse doğru koşullarda saklamak koşuluyla 8 yıl daha ömrü vardır. Bunun dışındaki bütün diğer varsayımlar tamamen bilgi kirliliğidir. Bu kirliliği kimlerin ne için yaydığı zaten malumdur. Milletin kafasını karıştırıp daha çok lastik satmak için.

    Kısaca kış lastikleri için 7,8 yıllık lastik dişleri yeni olsa bile kullanılmaz demek tam bir lastikçi/satıcı/üretici(bazıları için) kandırmaca veya yanıltmaca. Bu sertleşme yukarıda verdiğim deneysel ölçümlere göre lastik performansında dikkate değer bir sıkıntı yaratmıyor. Eğer yaratacağına hüküm veriyorsak 2018 yılında aldığınız lastiği eskise de eskimese de 2020 de sertleşti artık diyerek kullanmamamız gerekir.

    Petlasın web sayfasında bizim lastiklerimizin ömrü 5 yıldır. Ancak başka markalarda bu süre daha fazla olabilir diyor.
    Michelin ise bizim lastiklerimizi 5 yılda bir kontrol edin 20 yıldan sonra değiştirmenizi tavsiye ederiz diyor :) inanmayan aşağıdan bakabilir.
    https://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/satin-alma-kilavuzu/lastiklerimi-ne-zaman-degistirmem-gerekir
    Continental kendi web sitelerinde 10 yıl rahatlıkla kullanabilirsiniz diyor.
    Goodyear web sitesinde ise çok ilginçtir lastiğin ömrü yoktur çünkü lastiğin ömrünü yıl ile kısıtlamak yanlış olur, lastiğin ömrünü belirleyen bir çok etken bulunur diyor.
    https://www.goodyearrvtires.com/tire-replacement-guidelines.aspx

    Buradan çıkan sonuç: lastik sertleşmesi önemli değildir. Zaten biz bunu dikkate alarak üretim yapıyoruz. Önemli olan diş derinliği ve diş yapısıdır. diyorlar




  • Lastik basıncı ölçmek için cihaz ihtiyacı olanlar bu linkten faydalanabilir.
    https://www.youtube.com/watch?v=3ij96xJEMu0
  • Emeğinize sağlık detaylıca herşeyi anlatmışsınız.
    Merakımın geçmediği bir konu var sadece.

    Islak zemin yol tutuş etiketi nasıl belirleniyor?
    Örneğin bf goodrich at ko2 arazi lastiği ıslak zemin aslaftta çok kaydığı halde B etiketi alırken çok daha iyi ıslak yol tutuşlu lastikler E F etiketli olabiliyor.
  • Takip 👍
  • Hocam eline sağlık, güzel ve faydalı Bi yazı olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuvamon

    Emeğinize sağlık detaylıca herşeyi anlatmışsınız.
    Merakımın geçmediği bir konu var sadece.

    Islak zemin yol tutuş etiketi nasıl belirleniyor?
    Örneğin bf goodrich at ko2 arazi lastiği ıslak zemin aslaftta çok kaydığı halde B etiketi alırken çok daha iyi ıslak yol tutuşlu lastikler E F etiketli olabiliyor.
    Merhaba,
    Sorduğunuz soruya istinaden epey araştırma yaptım.
    İyiki de yapmışım çok enteresan bilgilerle karşılaştım.
    Konu başlığında "GÜNCELLEME-4" ile cevapları ilk mesaja ekledim.
  • Destan yazmışsın da anket ne alaka
  • Bari bu kadar cok satilan falken i zahmet edip ekleyin.Konu acti iseniz takip edin.
  • Lastiğin yaşlandıkça sertleşmei ve yol tutuşunun azalması birden çok sebebe bağlı ve duruma göre değişebilir. Net bir şey söylmek zor. Lastik deseni, lastik ağırlığı, jant ağırlığı, araç ağırlığı, araç süspansiyon ayarları, şöförün fren alışkanlıları...

    Ülkemiz ikliminde lastikler yıllar geçtikçe ısınma ve soğumalara maruz kalıyor. Birkaç sene sonra diş derinliği olsa bile sertleşmiş bir hafif kaygan zeminlerde kızaklayabilir veya kayabilir. Benim 4 mevsim lastiklerim yazın 45C kışın -5C ye 2 yaz 2 kış maruz kaldılar. Kuru zeminde nereyse ilk zamanki gibiydiler. Fakat yaklaşık 4,5mm diş derinliği olmasına rağmen yağmurda kızaklamaya başladılar. 1 Sonra lastiği değiştirdim. 700kg daha ağır bir araç olsa durum farklı olabilirdi.

    Bunnun yanında bazı agresif desenli lastikler sertleşmiş olsa bile yol tutuşundan fazla birşey kaybetmeyebilir. AT grubu arazi lastikleri buna iyi bir örnek mesela. Zaten ilk zaman alındığında bile biraz kaba saba, kütük gibi olurlar. Zaten kaybedecek fazla birşeyi yok

    Bu arada anket listesine BFGoodrich'i de ekleyebilir misiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi showstopper41 -- 19 Ocak 2020; 19:5:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Destan yazmışsın da anket ne alaka
    Okuma sevmeyenlere diyecek bir şey yok ama bilgiye aç olanlar için müthiş bir kaynak olarak derledim.
    Yurdum insanı ne tercih ediyor diye merak ettim.
  • lastik distribütörleri toplaşmış
    duran lastik sertleşir kardeşim alın size link; hemde bizzat üreticiden
    https://www.bridgestone.com.tr/lastik-kullanim-ve-raf-omru-onerileri

    ''Özet olarak 2 inci yıldan sonra hangi marka olursa olsun genel olarak lastiğin sertliği aynı kalır.''
    amaç da zaten bu 2 yılda lastiği kullanmak, niye rafta beklemiş ürünü alalım ki?
    konu başlığını düzeltmenizi öneriyorum, kendi içinizde çelişiyorsunuz.

    emeğe saygımdan çok fazla eleştirmiyorum ancak kesin kanıya varmadan diğer araştırmaları da okumalısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: showstopper41

    Lastiğin yaşlandıkça sertleşmei ve yol tutuşunun azalması birden çok sebebe bağlı ve duruma göre değişebilir. Net bir şey söylmek zor. Lastik deseni, lastik ağırlığı, jant ağırlığı, araç ağırlığı, araç süspansiyon ayarları, şöförün fren alışkanlıları...

    Ülkemiz ikliminde lastikler yıllar geçtikçe ısınma ve soğumalara maruz kalıyor. Birkaç sene sonra diş derinliği olsa bile sertleşmiş bir hafif kaygan zeminlerde kızaklayabilir veya kayabilir. Benim 4 mevsim lastiklerim yazın 45C kışın -5C ye 2 yaz 2 kış maruz kaldılar. Kuru zeminde nereyse ilk zamanki gibiydiler. Fakat yaklaşık 4,5mm diş derinliği olmasına rağmen yağmurda kızaklamaya başladılar. 1 Sonra lastiği değiştirdim. 700kg daha ağır bir araç olsa durum farklı olabilirdi.

    Bunnun yanında bazı agresif desenli lastikler sertleşmiş olsa bile yol tutuşundan fazla birşey kaybetmeyebilir. AT grubu arazi lastikleri buna iyi bir örnek mesela. Zaten ilk zaman alındığında bile biraz kaba saba, kütük gibi olurlar. Zaten kaybedecek fazla birşeyi yok

    Bu arada anket listesine BFGoodrich'i de ekleyebilir misiniz?
    lastik sertleşmesi ile ilgili "net bir şey söylemek zor" demişsiniz ama üniversite bu konuda noktayı koymuş. 2 yıldan sonra neredeyse diğer bütün yıllarda sertlik değişmiyor. Elbette bilinen markalar için. Her marka için değil.
    BFGoodrich'i ekleyeyim. Aslında bilerek eklemedim Çünkü özel lastik. Bu markayı bilen bilir zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: a3l4i

    lastik distribütörleri toplaşmış
    duran lastik sertleşir kardeşim alın size link; hemde bizzat üreticiden
    https://www.bridgestone.com.tr/lastik-kullanim-ve-raf-omru-onerileri

    ''Özet olarak 2 inci yıldan sonra hangi marka olursa olsun genel olarak lastiğin sertliği aynı kalır.''
    amaç da zaten bu 2 yılda lastiği kullanmak, niye rafta beklemiş ürünü alalım ki?
    konu başlığını düzeltmenizi öneriyorum, kendi içinizde çelişiyorsunuz.

    emeğe saygımdan çok fazla eleştirmiyorum ancak kesin kanıya varmadan diğer araştırmaları da okumalısınız.
    Yanlış yorumladınız yada yanlış anlamışsınız.
    Amaç 2 yıl önce üretilen lastiği bulunduğu yılın fiyatına almak değil ki?
    Bir lastiği 2 yıl kullanıp satan bir kişinin lastiğini fiziksel durumu uygun olması koşuluyla alabilirsiniz. Yani 2,3,5 yıl önce üretilmiş diye kötü değil, yani bu kadar süre geçti diye lastik sertleşmiş olmuyor. Bunu anlatmaya çalışıyorum.
    Zaten firmalar mesela Continental 2019 üretiminli 215x65/R17 için 1000 tl ye satarken 2017 eğer elinde kaldıysa 750 e veriyor. Kısaca bir kişi 2017 tarihliyi ucuza alırsa hata yapmış olmaz. Bana kalırsa teknik olarak ucuza satılmaması lazım. Ucuza satılmasının sebebi de yine lastik üreticileri. Milleti bilerek lastik sertleşmesi konusunda yanlış bilgilendirdiler ve bu sebepten ellerinde satılmayan lastik kalırsa ucuza vermek zorunda kaldılar çünkü talep görmedi. Aslında oda bir şeye ifade etmiyor. Zaten satılmayan lastik az kalıyor, kardan azıcık zarar etse ne etmese ne?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.