Şimdi Ara

LASTİK ÖMRÜ VE UZMAN GÖRÜŞLERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
1
Favori
30.936
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ama hiçbiri 10 yıl kullanın demiyor o ayrıyı kaçırmamak gerekli diyorlarki 10 yıl dolunca mutlaka değiştirin 10 yıl kullanın değil. 5 yıl sonra kontrol ettirilmelidir diyor servislerde. uygun olan sürenin 5 yıl max kullanım süresinin 10 yıl olduğunu belirtiyor. bunlar tavsiye niteliğinde. bu açıklamadan kim ne anlamak isterse onu anlar zatende. 2 yıldansonra tutuş özellğinin gittiği apaçık farkediliyor ben buna bakarım yollla aramdaki tek lastik var iyisini alırım sık sık değiştiririm hiçbirşey kaybetmem bu konuda aksine kazanırım. nelere para harcamıyoruz. araba yıkamacılarına daha fazlasını veriyoruz bu süre içinde.
  • 7-8 sene ne ya, o lastik ,özellikle ıslakta yol tutmaz.

    Benim arabanın kitapçığında ,hiç kullanılmamış bile olsa 6 yaşından büyük lastik kullanmayın diye ibare var.

    Benim lastikler 4 yaşında, dişleri çok iyi durumda olmasına rağmen,yol tutuşu kötüleşti, geçen seneye göre fark edilir derecede bozulmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 Yıl 58 bin km de 4.8 mm ile muayeneden geçmiştim, lastikler görünür de çok iyiyiydi ama içim rahat etmedi değiştirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakım ve saklama koşulları da önemli.
    Yazlık veya kışlık araçtan çıkartınca boya fırçası ile kanola (veya ayçiçek) yağını bir kaç kat sürüp, streç film ile de sarıp güneş görmeyen bir yere kaldırıyorum. Özellikle yanaklardan yağı emiyor. Böylece çatlama, kuruma veya tellere su geçmesinin önünü aldığımı düşünüyorum.
    Bu yağlar lastik imalatında kullanılıyor, bir zararı olacağını zannetmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 26 Nisan 2016; 9:53:28 >
  • 5 sene gider benim gibi senede 5000 km yapan kullanıcılar için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 seneden sonra sertleşmeye başlıyor zaten, en fazla 5 sene 40 45bin km biniliyor. Ya vakumları gidiyor, ya yanakta veya tabanda çatlamalar başlıyor zaten. Ani frende yada ıslakta filan kaydırma yapabilir. Diş derinliği de olsa sertleşince atlamalar oluyor yol tutuş azalıyor. 10 sene filan uzun zaman ve biraz bana hikaye geliyor. O yüzden yeni tarihli lastik alıp bineceksin , sonra riske girmeyip değişeceksin
  • C1 aracıma 3 sene evvel, birer takım yazlık ve kışlık petlas lastik aldım. Kışlıkların kondisyonu hala çok iyi olmasına rağmen yazlıklar bu değişimde taş olmuş.
    Lastiğin şeklinde yanaklarında bozulma yok ama maalesef ıslak zeminde ve pürüzsüz asfaltta tutmuyor. Yarın yine 4 adet NOKİAN alacağım nasipse.

    Kısaca, kaç km gideceğini kullanan anlıyor, bi standardı yok.
  • 1,5 yaşında 45.000deki aracımın energy saver'ları belirgin bir biçimde eskimişti. Yanaklarda çatlaklar vardı ve yol tutuşu zayıflamıştı. Kullanıma göre 40-50.000 km sınır diye düşünüyorum. Yıl hesabı yapmak pek anlamlı değil.



    Konuyu hortlattığımın farkındayım bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bozak07 kullanıcısına yanıt
    Kim bitiyor dedi energy saver lar 62binde ben kullandım yanlardan çatladı hala diş derinliği vardı özelliğini yitirmişti kızaklıyordu zaten normalde de kızaklıyor lastik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 60000 km 4 yıl. Lastik ömrü bir inda bitmez patinaj frenleme yokuş çıkış durumlarında kendini belli ediyorsa değiştirin çığlığıdır. Şakaya gelmez araç işi.



    Ayrıca eski aracımız kapalı garajdaydı. Yaz kış sabit sıcaklıkta sonuç olarak, İnanın lastik problemi hiç yaşamadık ama yeni evde sıkıntı yaşadığımı fark ettim. Lastik üzerinde yaz kış deli gibi sıcaklık nem soğuk farkı oluşuyor. 60000km götürmeyecek gibi bunu sadece aracı devamlı süren algılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiklerin özellikle yaz lastiklerinin en büyük düşmanı soğuk, özellikle de eksi dereceler, resmen lastiğin bütün kimyası bozuluyor. Konuda kastedilen diş derinliğiyse 50-60 bin rahat gider (eksi dereceler yoksa), aksi halde çatlama 10-15 bin kmlerden sonra başlıyor.
  • "ne şeytanı gör ne salavat getir" . o yüzden aşağıdaki video sebebiyle bu konuda ince hesap yapılmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeybek1982 -- 8 Ocak 2018; 17:52:2 >




  • kışlık lastik 5. senesinde karlı zeminde otoparkın %5'lik eğimini zorla çıktı.

    benim için kriter 4 sene km ise genellikle dayanıyor fakat 40 bin oldumu değiştirmeye çalışıyorum. hangisi önce dolarsa.
  • michelin detay yazısı linki

    Kaç yıllık lastik çok yaşlıdır? Beş Yıl Testi
    Beş veya daha fazla yıl kullandıktan sonra lastiklerinizin yılda en azından bir kere kontrol edilmesi gerekmektedir. İhtiyaç halinde, araç imalatçısının orijinal ekipman astiklerin değiştirilmesini ilgilendiren tavsiyelerine uyunuz. Bir tedbir olarak, lastikler üretim tarihinden itibaren 20 yıl değiştirilmemişse (Lastik üzerinden nasıl okunduğuna bakınız) kullanılabilir durumda görünseler ve lastik desen göstergesine kadar aşınmamış olsalar dahi Michelin bu lastiklerin yeni lastiklerle değiştirilmesini tavsiye etmektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mitli -- 5 Kasım 2018; 9:23:17 >




  • Michelin de olsa artık Türkiye sitelerine güvenmiyorum.
  • 7-8 sene az kullanılmış ise kullanılır ama, ıslak zeminde yol tutuş, fren berbat halde olur.
  • Yabancı kaynaklar 6 yıl derken bizde neden 10 yıl? Bu bende şüphe uyandırıyor açıkçası. Kamu kurumları ve satıcılar eliyle tüketici kandırılmaya, kazıklanmaya mı çalışıyor sorusu geliyor aklıma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aldığım ikinci el araçta lastik 2015 üretimiydi. Dişler daha yepyeni olmasına rağmen yanakta çatlak olmasa da diş aralarında çatlaklar vardı.

    Geçen hafta değiştirdim. Arkadaşlar ne yaptın sen daha 2-3 sene giderdi dediler. Çıkan lastiği birisi abime lazım düğün yapacağız dedi. İyi dedim 100 liraya verdim ilan açmış 2 aylık lastik diye 550 TL'den.

    Bana göre lastik taş gibi olmuştu. Bu 6 yıl olayı doğru mudur şimdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Skayn

    Aldığım ikinci el araçta lastik 2015 üretimiydi. Dişler daha yepyeni olmasına rağmen yanakta çatlak olmasa da diş aralarında çatlaklar vardı.

    Geçen hafta değiştirdim. Arkadaşlar ne yaptın sen daha 2-3 sene giderdi dediler. Çıkan lastiği birisi abime lazım düğün yapacağız dedi. İyi dedim 100 liraya verdim ilan açmış 2 aylık lastik diye 550 TL'den.

    Bana göre lastik taş gibi olmuştu. Bu 6 yıl olayı doğru mudur şimdi.
    Çatlak gözlemlemişseniz, doğru olanı yapmışsınız..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Babamın eski aracı kapalı garaj da duruyordu. 1998 model araç. Neyse ilk lastiklerini 2010 da değiştirdi. Bi sorun yoktu o zamana kadar. 40000 km falandı sanırım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.