Şimdi Ara

Lastik ömrü kaç km'dir? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
213.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • http://www.bridgestone.com.tr/oneri-ve-yardim/lastik-kullanim-ve-raf-omru-onerileri/


    "Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise, gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir."

    Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.

    sanırım hepimiz yanlış biliyoruz...




  • evet lastik ömrü enaz 8 enfazla 10 yıldır burda bazı kişiler tutturmuş 4 yıl diye eğer fazla km yapılmamışsa kolay kolay lastiğe birşey olmaz tabi bu sürenin aza indirilmesinde TR deki paragöz lastik satıcıları geliyor bizim eski araçta 6 senelik bristone lastik vardı 47 bin yapmıştık sattığımızda hala üzerindeydi ve artık değişim istiyordu ama çizgi ve yarıkları hala taş gibiydi.4 sene iyi bir lastik için çok azdır.4 senelik lastik bence değiştirilmez.
  • Lastiklerin raf ömrü saklama koşullarına bağlı olarak 5 ila 7 yıl arası değişir. Kullanım ömrü ise kullanıcıya göre değişiklik gösterir. Kullanım ömrü ile ilgili tavsiyeler için makalemizi ziyaret edebilirsiniz.
  • brıdtone 10 yıl dır diş derinliği 3 mm düşmediği sürece kullanıla bilir
  • Lastik raf ömrü uygun saklama koşulları sağlandığı takdirde üretim tarihinden itibaren 10 yıldır.

    Kullanım km ömrü kullanıma göre değişiklik göstermektedir. Bunu ölçmenin tek yolu lastiğin diş derinliğinin kontrolü ile sağlanmaktadır. Lastik diş derinliğine yasal olarak verilen izin 1.6 mm dir. Ancak 3 mm civarlarında lastiklerin değiştirilmesi önerilmektedir.(kış lastiklerinde 4 mm )
  • 2009 Eylül'de 57bin'de satmıştım. Sattığım şahıs benden sonra ön tekerlekleri değiştirmişti.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar ben bir şey sormak istiyorum. Lastiklerin raf ömrünün 10 yıl olduğu paylaşılmış. Benim Aracım 2009 opel astra. Lastikler continental premiumcontact araç 37.000 yürüdü, orjinal lastikleri üzerinde, aşınmamış. Stepne sıfır, hiç kullanılmadı. Geçen gün lastikçi sana aynı lastikten bir tane daha alalım, stepne ile birlikte öne takalım dedi. Bir sorun olur mu? lastiklerin üretim tarihleri arasında 5 yıl olması sorun çıkarır mı? Sürüşte, yol tutuşta bir sıkıntı yaşar mıyım? Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim.
  • ben citroen c3 kullanıyorum ve 30.000'deyim 4 senedir lastikler aracın üzerinde, bu sene muayenede lastiklerde hafif çatlamalar sebebiyle hafif kusurlu geçti. yakın zamanda 1500-2000 km uzun mesafe yapacağım. lastiklerimi değiştirmem gerekir mi?
  • aracım 2009 model fiat palio 1.4 ben aracı aldığımda 80 binde idi üzerinde ise goodyear lastikler vardı üzerine bende bi 25 bin km yaptım 105 bin km de lastik değiştirdik üzerindeki lastiklarde üretim yılı 2008 yazıyor ve lastikçi bu lastikler fabrika çıkış lastikleri dedi ancak bir araç bir lastikle 105 bin km yapması neredeyse imkansız dedi sizce bunun ihtimali nedir gerçekten goodyear lastikle 105bin km mi yapılmış yoksa adam 2008 model lastiği nerden bulup takmış üzerine bilemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenanzz

    aracım 2009 model fiat palio 1.4 ben aracı aldığımda 80 binde idi üzerinde ise goodyear lastikler vardı üzerine bende bi 25 bin km yaptım 105 bin km de lastik değiştirdik üzerindeki lastiklarde üretim yılı 2008 yazıyor ve lastikçi bu lastikler fabrika çıkış lastikleri dedi ancak bir araç bir lastikle 105 bin km yapması neredeyse imkansız dedi sizce bunun ihtimali nedir gerçekten goodyear lastikle 105bin km mi yapılmış yoksa adam 2008 model lastiği nerden bulup takmış üzerine bilemedim.

    az kullanılmış 2. el almış olabilir. bende geçen sene kışın kış lastiği aldım 7ml'delerdi, yani hiç kullanılmamış kışın kullandım ve memnun kalmadım. söktürüp yazlığı taktıracaktım lastikci bunlar 2004'de üretilmiş hiç bir özelliği kalmamıştır dedi. :D normaldir yani

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracımı çoğu kez 200 km ccivarı hızlarda kullanıyorum ve Conti premium contact 5 lastikler 70 bin km boyunca gitti ve 80 bin km ye kadar rahat gidecek gibi gözüküyor. Aü durumda bu lastik normal bir kullanıcı için 100 bin km kullanılabilir. Tabi bu durumda belki dis derinliği normalin altına düşecek ve yoğun yağışlı havalarda sıkıntı yaratması muhtemel olacaktir ancak yazın hizmet vermeye çok rahat devam edecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenanzz

    aracım 2009 model fiat palio 1.4 ben aracı aldığımda 80 binde idi üzerinde ise goodyear lastikler vardı üzerine bende bi 25 bin km yaptım 105 bin km de lastik değiştirdik üzerindeki lastiklarde üretim yılı 2008 yazıyor ve lastikçi bu lastikler fabrika çıkış lastikleri dedi ancak bir araç bir lastikle 105 bin km yapması neredeyse imkansız dedi sizce bunun ihtimali nedir gerçekten goodyear lastikle 105bin km mi yapılmış yoksa adam 2008 model lastiği nerden bulup takmış üzerine bilemedim.

    Ben yumuşak lastikle o kmlwr gidilebildigini gordum. B sınıfı olan daha sert lastikler 115-120 bin kmlwri zorlar gibi gözüküyor. Tabi patinaj çektirmeden veya absyi devreye sokmadan lastiklerle kaldırıma in cik yapmadan bu değerlere ulaşılabilir gozukuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 senelik lastik, ile 25 bin km kullandım en son uzun yolda 4 kisi + bagaj ile 150 160 km leri gordum lastigin icten yariklar olusmus sonra fark etmiştim dıştan catlaklar vardir ama icerden yarık haline gelmiş.
    şuanda citroen c5 marka araç 1800kg agirlikta en az. tek kişi ile ıslak agırlık 9 sene oldu 40 bin km lastikler muaneden geçti 4mm kalınlıkta

    ford ticari aracımda 8 sene kullandım 40 bin km sattim hala dişli 4 mm idi.. 3 milime kadar sıkınto olmaz.
    gelelim 4 senede olur lastik 3 milimde tutunmaz vs 40 bin kmde değişir. bunla rlastikcilerin laflari.. lastige 10 sene bişey olmuyor. duzgun kullanım patinaj vs yok ise. cok agir gitmıyosanız 60 bin km gider iyi lastik. 80 bin kullananlar var.
    kimse boş yapmasın
  • Kullanıma, yol ve hava şartlarına göre değişir. benim için bir lastiğin ömrü en fazla 4 yıldır, lastik az kullanılmış bile olsa 4 yıldan sonra artık yok tutuşunda ciddi zaafiyetler meydana geliyor. yıllık ortalama 25bin km yapıyorum ve herzaman adac testlerinden iyi puan almış lastik alırım, şimdiye kadar 4. yılında artık düzgün yol tutan lastiğe denk gelmedim, maksimum 3 yıl kullanır değiştiririm. fakat dişlerde bir azalma olmuyor, büyük ihtimalle benim attığım lastikleri çıkmadan satıyorlardır. lastik içeriğinde birçok materyal kullanılıyor fakat bu materyaller arasında var olan kauçuk ki kendisi tüm hamurdaki tek organik materyaldir, muhtemelen 4. yıla artık ölüyor.
  • Lastik ömrünün ne kadar olduğuyla ilgili yukarıda yapılan yorumların yüzde doksanı yalan yanlış efsane türünden bilgiler...Hiç bir şekilde araştırmamış kulaktan dolma sağdan soldan duyma bilgilerle yorum yapan kişiler..Bu yorum yapanlar internetten biraz araştırsalar söyledikleri şeylerin yanlış şeyler olduğunu anlarlardı..Benim detaylı yaptığım araştırma sonucunda lastik ömrüyle ilgili oluşturduğum bilgi şu şekilde:
    Lastik ömrünü belirleyen ana unsur eğer lastikte yarılma yırtılma şekil bozulması gibi olağan dışı bir durum yoksa diş derinliği...evet diş derinliği oluşturuyor.ana unsur bu..yorumlarda sık yapılan yanlış bu.. aracın yaptığı km bakılması gereken bir durum değil..çünkü kullanım, yol şartları, lastiğin kalitesi bunu değiştirebilir..Bu nedenle diş derinliği belirleyici unsur..Burada da yapılan en önemli hata diş derinliği miktarı.Bir lastiğin diş derinliği 1.6 mm olana kadar güvenli olarak kullanılabilir.Hatta kullanılması hem boşuna masrafı engeller hem de çevreyi korur yani gereksiz yere atık oluşumunu engeller..
    Üstelik kullanılmış bir lastiğin sıfır lastikten daha iyi yol tuttuğu fren mesafesinin daha iyi olduğu yapılan testlerle kanıtlanmış.Oysa yorum yapanlar yeni lastiği övüyorlar bu durumun farkında bile değiller
    Lastik ömrü olarak 10 yıllık bir depo ömründen bahsediliyor. Ancak sekizinci yılda satılan bir lastiğin iki yıl sonra kullanım dışı kalacağı diye bir durumu hiç bir yerde görmedim okumadım..
    Sonuç olarak lastiğinizi yılına km sine göre bakıp boşu boşuna değiştirmeyin...sıradışı bir yıpranması yoksa 1.6 mm diş kalınlığına kadar güvenle kullanın. Bu rakam aynı zamanda Tüvtürk muayene rakamıdır..
    Unutulmaması gereken en önemli konu trafik kazaları olamamasının , güvenli araç kullanmanın en önemli unsuru Trafik kurallarına uymaktır.Lastiğin km si yılı değil...




  • Lastik uzmanı değilim. Bir lastik 3 yıl veya 60.000 KM'den sonra değiştirilirse güvenlik daha garanti olur. Değiştirilmezse ıslak veya kuru zeminde fren mesafesi sorun çıkarabilir. 5-7 yıldan fazla kullanımda ise yolda giderken yanaklardan patlama ihtimali oluşur. Ha onun haricinde biz formula veya nascar pilotu değiliz. Şehiriçi, az virajlı yollarda sakin kullanıyoruz. Bu da 'bence' kullanım süresini uzatıyor.

    Yabancı kaynaklara göre kullanım süresi 6-10 yıl ve ortalama 100.000 KM'dir. Bu KM'yi de lastiklerin ortalama kullanım süresinden aşınma oranına göre belirlemişler.
    https://www.caranddriver.com/news/a15339994/how-long-should-a-new-set-of-tires-last/#:~:text=It%20may%20be%20tentative%2C%20but,much%20tread%20they%20have%20left.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buzutku -- 28 Haziran 2020; 22:6:47 >




  • Genelde 5 yıl yada 50 -60 bin km de değiştiririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.