Şimdi Ara

Lastik hız endeksini meğerse yanlış anlamışız (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
2.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Tabiki hayır
    Fabrikasyon / üreticinin belirlediği dışında işlemlere karşıyım
    Yetkili servis temizlik diyorsa temizlik yoksa değişim
    Temizliği yetkili servislerden daha iyi yapan yerlerde var. İyi egzozcular bu işi daha ucuza hallederler.

    Çünkü yetkili serviste yapılan işlemi siz görmüyorsunuz. Ben görmediğim bişeye güvenemem malesef. Yetkili servis bide temizliği yıkayarak mı yapıyor yoksa bilgisayaramı bağlayıp temizletiyor oda muamma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Motul'un kendi servisleri mi var? Bendeki aracın da hidrolik değiştirme zamanı geldi.

  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Biz o dpf işlemine karar verirken aracın çıkması gerekiyordu hocam. Çünkü araç servisi çok meşgul etmişti içerde beklerken. Beni korkuttukları şey dpf değişiminde motorun indi bindi olacağını söylemeleri. Dpf değişimi halbuki ya ön taraf alınırmış yada travers inermiş o kadarda komplike değilmiş. (Benim dpf egzoz borusunda değil alttan gözükmüyor çünkü. Kazan büyük ve motorla amortisör kulesinin arasında)

    Dpf delinecek dediler ertesi gün usta aldı götürdü deldirtti. Olan oldu ama kötü oldu. Bundan sonraki süreçte artık gerekli önlemleri alıp değişimleri yapıp arabaya hakkıyla binmek.

    Allahtan binici bi aile profilimiz var. Önceki aracı 7 sene kullandık bunuda herhalde 7 seneden aşağıya satmayız. Önümüzdeki süreç ve bize eşlik edicek km fazla olacağı için acele etmeden yavaş yavaş yaptırıcaz herşeyini inş

    Biz 202.000 de aldık. Senede 11-12.000 km anca yapıyoruz. 10 sene binsek yani 2030 a kadar binsek 10 yılda 100 bin km eder 300 bin. Yani bu araba bi aksilik olmazsa 300 bin kmye kadar bizimle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Nisan 2021; 22:45:17 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Motul'un kendi servisleri mi var? Bendeki aracın da hidrolik değiştirme zamanı geldi.

    Ankarada motul satışı yapan bi yere gittim biz periyodik bakımda yapıyoruz yukardaki depo katımızda mann mahle filtrelerimizde var dediler. Küçük bi servis gibiler. Lift falanda var.

    Oraya önümüzdeki kış antifriz ve fren hidroliği değişimi için gidicem. Çok ilgililer ve çok samimilerdi. Kartvizitlerinide aldım.

    Direksiyonum tamamen elektrikli. Hidroliği yok pompası yok doğal olarak onun bakımı yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Nisan 2021; 22:44:5 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik başı 775kg çok gibi görünse bile çok değil. Tam hesaplaması nasıl yapılır bilmiyorum ancak otobandaki dalgalanmalarda 1650kg olan aracınız anlık 2000kgnin üzerinde yere basabilir veya sert bir frende bütün yük ön tekerleklere transfer olacağı için ön tekerleklerdeki yük aracın toplam ağırlığının yarısından fazla olacaktır. Başınıza birşey gelir demiyorum ama 200 üstü hızlara çıkıyorsanız V hız endeksli bir lastik almanızı öneririm sonraki lastik değişiminizde.

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Adi nedir hocam belki bizlere de vesile olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eapantherea

    Adi nedir hocam belki bizlere de vesile olur
    Google a "motul aksu madeni yağ" yazın çıkan yer

    Sitelerinde iletişim kısmı yok.

    https://www.aksumadeniyag.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Nisan 2021; 1:40:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_298

    Lastik başı 775kg çok gibi görünse bile çok değil. Tam hesaplaması nasıl yapılır bilmiyorum ancak otobandaki dalgalanmalarda 1650kg olan aracınız anlık 2000kgnin üzerinde yere basabilir veya sert bir frende bütün yük ön tekerleklere transfer olacağı için ön tekerleklerdeki yük aracın toplam ağırlığının yarısından fazla olacaktır. Başınıza birşey gelir demiyorum ama 200 üstü hızlara çıkıyorsanız V hız endeksli bir lastik almanızı öneririm sonraki lastik değişiminizde.

    Bende tam tersini düşündüm hocam aksine alttan rüzgar aldığı için 1650 kiloluk ağırlık hafifliyodur diye düşündüm. Arabanın yere basma kuvveti mühendisliğini bilemem fakat spoiler yok yay yok extra bi alt takım süspansiyon unsuru yok vs.

    Arkadan itişli olsaydı yere basma kuvveti dahada artacaktı fakat önden çekişli. Tabi dediğiniz doğru illaki yere basma sürtünmeside vardır aerodinamisinde

    Havanın 15 derece olmasından mıdır bilmem uzun soluklu hep 3900-4100 devir arasında gezdiği için motor devri, yağ sıcaklığım 105-106 yı geçmedi. Belki yağında hüneri vardır veya yağ soğutucunun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende tam tersini düşündüm hocam aksine alttan rüzgar aldığı için 1650 kiloluk ağırlık hafifliyodur diye düşündüm. Arabanın yere basma kuvveti mühendisliğini bilemem fakat spoiler yok yay yok extra bi alt takım süspansiyon unsuru yok vs.

    Arkadan itişli olsaydı yere basma kuvveti dahada artacaktı fakat önden çekişli. Tabi dediğiniz doğru illaki yere basma sürtünmeside vardır aerodinamisinde

    Havanın 15 derece olmasından mıdır bilmem uzun soluklu hep 3900-4100 devir arasında gezdiği için motor devri, yağ sıcaklığım 105-106 yı geçmedi. Belki yağında hüneri vardır veya yağ soğutucunun

    Alıntıları Göster

    Aksine aracınız spoiler olmasa dahi kayda değer miktarda downforce yani yere basma kuvveti uygular zira ön cam muhteşem bir şekilde karşıdan gelen havayı yukarı iter. Etki tepki prensibi gereği de ön cam ve aracın tüm gövdesi aşağı doğru basılır.

    Gerçi aracın altıdan geçen hava, üstünden geçenden daha hızlı olduğu için hatırı sayılır miktarda kaldırma kuvveti uygulanır ancak bu yere basma kuvvetinden fazla değildir. Öyle olsa zaten araç yükselme eğilimine girerdi, yüksek hızlarda hiç bir şekilde güven vermezdi.


    Yağ sıcaklığı ise tamamen yağ soğutucusunun marifeti. Yoksa dış sıcaklık kaç olursa olsun 4000 devirde motorun iç sıcaklığı hayli yükselir.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Hocam ilk kısımda doğrusunuz ancak ikinci kısmı düzeltmek gerekir. Aracın burnu arkasından daha yüksek ise aracın altından geçen hava hızlanır ve düşük basınç alanı oluşturur bu durumda downforce artar. Yarış araçlarına bakarsanız hepsinin altı havanın akıp gidebilmesi için kapatılmıştır. Bu videoyu izlemenizi öneririm





  • Duyar kasan keko


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_298

    Hocam ilk kısımda doğrusunuz ancak ikinci kısmı düzeltmek gerekir. Aracın burnu arkasından daha yüksek ise aracın altından geçen hava hızlanır ve düşük basınç alanı oluşturur bu durumda downforce artar. Yarış araçlarına bakarsanız hepsinin altı havanın akıp gidebilmesi için kapatılmıştır. Bu videoyu izlemenizi öneririm

    Hocam binek arabaları konuşuyorduk o yüzden öyle konuştum. Pist araçları ve pist koşulları çok başka bir konu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Enteresanmış. Bir görünmek lazim demek ki orada da

    Alıntıları Göster

    Yol güzel, ama nadiren de olsa radar çıkabiliyor, özellikle Bursa yakınlarında. Bir kere 190'la girmiştim  

    Bir de Karacabey civarlarında bazı köprü geçişlerinde çökmeler var, oraları yavaş geçmek gerekiyor. Yoksa süspansiyonun tüm çalışma aralığını test ettiriyor  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Nisan 2021; 12:22:58 >




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Araştıracağım hocam,teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ouzhan_sen O kullanıcısına yanıt

    Sabit radar var bildiğim kadarıyla yolda. Ceza yediniz mi bilginiz var mı?

  • antizero kullanıcısına yanıt
    Ceza yemeyi göze almıştım fakat şansıma ceza gelmedi e devletten baktım orda da gözükmüyor. Yasaklardan dolayı radar kontrolü olmamışta olabilir zaten tek tük araba vardı otobanda ,iki gişe arasındaki sürem de olması gerekenden baya kısaydı sadece benzin almak ve çay içip lavaboya girmek için durmuştum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.