< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Lastik hız endeksini meğerse yanlış anlamışız (3. sayfa)





-
-
Motul'un kendi servisleri mi var? Bendeki aracın da hidrolik değiştirme zamanı geldi.
-
Biz o dpf işlemine karar verirken aracın çıkması gerekiyordu hocam. Çünkü araç servisi çok meşgul etmişti içerde beklerken. Beni korkuttukları şey dpf değişiminde motorun indi bindi olacağını söylemeleri. Dpf değişimi halbuki ya ön taraf alınırmış yada travers inermiş o kadarda komplike değilmiş. (Benim dpf egzoz borusunda değil alttan gözükmüyor çünkü. Kazan büyük ve motorla amortisör kulesinin arasında)
Dpf delinecek dediler ertesi gün usta aldı götürdü deldirtti. Olan oldu ama kötü oldu. Bundan sonraki süreçte artık gerekli önlemleri alıp değişimleri yapıp arabaya hakkıyla binmek.
Allahtan binici bi aile profilimiz var. Önceki aracı 7 sene kullandık bunuda herhalde 7 seneden aşağıya satmayız. Önümüzdeki süreç ve bize eşlik edicek km fazla olacağı için acele etmeden yavaş yavaş yaptırıcaz herşeyini inş
Biz 202.000 de aldık. Senede 11-12.000 km anca yapıyoruz. 10 sene binsek yani 2030 a kadar binsek 10 yılda 100 bin km eder 300 bin. Yani bu araba bi aksilik olmazsa 300 bin kmye kadar bizimle.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Nisan 2021; 22:45:17 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ankarada motul satışı yapan bi yere gittim biz periyodik bakımda yapıyoruz yukardaki depo katımızda mann mahle filtrelerimizde var dediler. Küçük bi servis gibiler. Lift falanda var.quote:
Orijinalden alıntı: cormenMotul'un kendi servisleri mi var? Bendeki aracın da hidrolik değiştirme zamanı geldi.
Oraya önümüzdeki kış antifriz ve fren hidroliği değişimi için gidicem. Çok ilgililer ve çok samimilerdi. Kartvizitlerinide aldım.
Direksiyonum tamamen elektrikli. Hidroliği yok pompası yok doğal olarak onun bakımı yok
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 13 Nisan 2021; 22:44:5 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Lastik başı 775kg çok gibi görünse bile çok değil. Tam hesaplaması nasıl yapılır bilmiyorum ancak otobandaki dalgalanmalarda 1650kg olan aracınız anlık 2000kgnin üzerinde yere basabilir veya sert bir frende bütün yük ön tekerleklere transfer olacağı için ön tekerleklerdeki yük aracın toplam ağırlığının yarısından fazla olacaktır. Başınıza birşey gelir demiyorum ama 200 üstü hızlara çıkıyorsanız V hız endeksli bir lastik almanızı öneririm sonraki lastik değişiminizde.
-
Adi nedir hocam belki bizlere de vesile olur -
Google a "motul aksu madeni yağ" yazın çıkan yerquote:
Orijinalden alıntı: eapantherea
Adi nedir hocam belki bizlere de vesile olur
Sitelerinde iletişim kısmı yok.
https://www.aksumadeniyag.com/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 14 Nisan 2021; 1:40:58 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende tam tersini düşündüm hocam aksine alttan rüzgar aldığı için 1650 kiloluk ağırlık hafifliyodur diye düşündüm. Arabanın yere basma kuvveti mühendisliğini bilemem fakat spoiler yok yay yok extra bi alt takım süspansiyon unsuru yok vs.quote:
Orijinalden alıntı: ozgur_298Lastik başı 775kg çok gibi görünse bile çok değil. Tam hesaplaması nasıl yapılır bilmiyorum ancak otobandaki dalgalanmalarda 1650kg olan aracınız anlık 2000kgnin üzerinde yere basabilir veya sert bir frende bütün yük ön tekerleklere transfer olacağı için ön tekerleklerdeki yük aracın toplam ağırlığının yarısından fazla olacaktır. Başınıza birşey gelir demiyorum ama 200 üstü hızlara çıkıyorsanız V hız endeksli bir lastik almanızı öneririm sonraki lastik değişiminizde.
Arkadan itişli olsaydı yere basma kuvveti dahada artacaktı fakat önden çekişli. Tabi dediğiniz doğru illaki yere basma sürtünmeside vardır aerodinamisinde
Havanın 15 derece olmasından mıdır bilmem uzun soluklu hep 3900-4100 devir arasında gezdiği için motor devri, yağ sıcaklığım 105-106 yı geçmedi. Belki yağında hüneri vardır veya yağ soğutucunun
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Bende tam tersini düşündüm hocam aksine alttan rüzgar aldığı için 1650 kiloluk ağırlık hafifliyodur diye düşündüm. Arabanın yere basma kuvveti mühendisliğini bilemem fakat spoiler yok yay yok extra bi alt takım süspansiyon unsuru yok vs.
Arkadan itişli olsaydı yere basma kuvveti dahada artacaktı fakat önden çekişli. Tabi dediğiniz doğru illaki yere basma sürtünmeside vardır aerodinamisinde
Havanın 15 derece olmasından mıdır bilmem uzun soluklu hep 3900-4100 devir arasında gezdiği için motor devri, yağ sıcaklığım 105-106 yı geçmedi. Belki yağında hüneri vardır veya yağ soğutucunun
Alıntıları GösterAksine aracınız spoiler olmasa dahi kayda değer miktarda downforce yani yere basma kuvveti uygular zira ön cam muhteşem bir şekilde karşıdan gelen havayı yukarı iter. Etki tepki prensibi gereği de ön cam ve aracın tüm gövdesi aşağı doğru basılır.
Gerçi aracın altıdan geçen hava, üstünden geçenden daha hızlı olduğu için hatırı sayılır miktarda kaldırma kuvveti uygulanır ancak bu yere basma kuvvetinden fazla değildir. Öyle olsa zaten araç yükselme eğilimine girerdi, yüksek hızlarda hiç bir şekilde güven vermezdi.
Yağ sıcaklığı ise tamamen yağ soğutucusunun marifeti. Yoksa dış sıcaklık kaç olursa olsun 4000 devirde motorun iç sıcaklığı hayli yükselir.
-
Hocam ilk kısımda doğrusunuz ancak ikinci kısmı düzeltmek gerekir. Aracın burnu arkasından daha yüksek ise aracın altından geçen hava hızlanır ve düşük basınç alanı oluşturur bu durumda downforce artar. Yarış araçlarına bakarsanız hepsinin altı havanın akıp gidebilmesi için kapatılmıştır. Bu videoyu izlemenizi öneririm
-
Duyar kasan keko
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: ozgur_298Hocam ilk kısımda doğrusunuz ancak ikinci kısmı düzeltmek gerekir. Aracın burnu arkasından daha yüksek ise aracın altından geçen hava hızlanır ve düşük basınç alanı oluşturur bu durumda downforce artar. Yarış araçlarına bakarsanız hepsinin altı havanın akıp gidebilmesi için kapatılmıştır. Bu videoyu izlemenizi öneririm
Hocam binek arabaları konuşuyorduk o yüzden öyle konuştum. Pist araçları ve pist koşulları çok başka bir konu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Enteresanmış.Bir görünmek lazim demek ki orada da
Alıntıları GösterYol güzel, ama nadiren de olsa radar çıkabiliyor, özellikle Bursa yakınlarında. Bir kere 190'la girmiştim
Bir de Karacabey civarlarında bazı köprü geçişlerinde çökmeler var, oraları yavaş geçmek gerekiyor. Yoksa süspansiyonun tüm çalışma aralığını test ettiriyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 14 Nisan 2021; 12:22:58 >
-
Araştıracağım hocam,teşekkür ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sabit radar var bildiğim kadarıyla yolda. Ceza yediniz mi bilginiz var mı?
-
Ceza yemeyi göze almıştım fakat şansıma ceza gelmedi e devletten baktım orda da gözükmüyor. Yasaklardan dolayı radar kontrolü olmamışta olabilir zaten tek tük araba vardı otobanda ,iki gişe arasındaki sürem de olması gerekenden baya kısaydı sadece benzin almak ve çay içip lavaboya girmek için durmuştum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X