Şimdi Ara

lastiğin sibobu elimde kaldı niye böyle oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
20.633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lastiğe hava basayım dedim,benzin istasyonunda hava basarken,sibop olduğu gibi çıktı elimde kaldı
    lastik bir anda poofff etti,sibobu taktım ve 18 bar bastım,normal sibop tanesi 5 tl den 4 lastiğe 20 tl ve işçilikle 50 tl istediler
    balans ayarı sök tak falan
    çelik sibop ise tanesi 10 tl den 4 tanesi 20 tl ve sök tak işçilikle 70 tl istediler
    ben normal sibop takcam çelik taktırmıcam ama pek anlamam iyimidir,neden böyle arıza oldu,bilenler yazarsa okurum



  • siboplar zamanla soğuk sıcaktan kuruyor ve kırılgan hale geliyor, her sene sibop değişimi önerilir normalde.
  • "Sibop elimde kaldı, niye böyle oldu" :)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.LiXX

    siboplar zamanla soğuk sıcaktan kuruyor ve kırılgan hale geliyor, her sene sibop değişimi önerilir normalde.
    Pazar günü de benim başıma benzer olay geldi.Lastik inik diye hava basmıştım,1 saat sonra yine inmiş.Tam da iftara yakın vakit zar zor lastikçiye zor attım kendimi,benimkide siboptan kaçırıyormuş hemen hallettik.

    Sizin durum daha ilginçmiş tabi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznk40

    Pazar günü de benim başıma benzer olay geldi.Lastik inik diye hava basmıştım,1 saat sonra yine inmiş.Tam da iftara yakın vakit zar zor lastikçiye zor attım kendimi,benimkide siboptan kaçırıyormuş hemen hallettik.

    Sizin durum daha ilginçmiş tabi.

    Alıntıları Göster
    Vallahi sıcaktan soğuktan olduğunu pek sanmıyorum çünkü ben hiçbir aracımın siboblarını değişmedim.

    Sıcaklık ve soğukluk farkının çok yüksek olduğu yerler olsa hadi neyse de Türkiye'de o kadar fark olmuyor zaten.

    Ama başka mantıklı sebep de sunamıyorum, ilginç bir olay.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Vallahi sıcaktan soğuktan olduğunu pek sanmıyorum çünkü ben hiçbir aracımın siboblarını değişmedim.

    Sıcaklık ve soğukluk farkının çok yüksek olduğu yerler olsa hadi neyse de Türkiye'de o kadar fark olmuyor zaten.

    Ama başka mantıklı sebep de sunamıyorum, ilginç bir olay.

    Alıntıları Göster
    sibop değişimini 15 yıldır bilmem yapmadım anlamamda
    çünkü lastikleri değiştirdiğim zaman onlarıda değiştiriyor olmaları lazım bu yüzden başıma gelmedi
    belkide son lastik değiştirdiğim yer pek ilgilenmemiş olabilir,yada havalardan olabilir
    olay tam olarak şöyle
    benzin istasyonunda 32 bar basayım dedim,sibop kapağını çıkardım sonra o kısma bastırdım gayet normal 32 bar bastı,zaten aynı yere her zaman gider basarım
    sonra siyah kapağını takıp çevirdim,soldan sağa saat yönünde çevriliyor
    kapak tam oturdu ve sıkılaştığı anda birde posss diye bir ses,siyah kapak elimde kaldı ve baktım kapağın hemen uzantısı olarak çubuk gibi ince bir şeyde kapağa takılı elimde duruyor
    sonra lastiğe baktım,sibop olan yer sitah büyükce delik,birden lastik sıfıra kadar indi
    sonra sibopu yerine taktım ve saat yönünde çevirdim yerine oturdu
    sonra siyah kapağı yeniden açayımda basayım dedim,bu sefer 18 bar bastık fazla zorlamadım




  • insanın başına gelmeden anlamıyor
    lastikleri değiştirdiğim yerin değişmesi lazımdı ama adam yalancının tekiydi,o zamanlar şikayet etmedim ama böylede oldu
    lastik değiştirirken siboplarıda hatırlatın arkadaşlar,saatte 120 ile giderken bu olursa bir anda lastik iniyor durum kötü olabilir

    bir diğer seçenekte havalardan derdim ama havalar burda ılık sayılır genelde bulutludur,bundan olduğunu sanmam olsaydı geçen yıllardada olurdu,yada adi sibop takmışlardır
    bu konu herkese ders niteliğinde olsun,aman dikkat

    2- Her lastik değişikliğinde supabı da değiştiriniz.
    Supap sızdırmazlığı garanti eder ve lastiklerinizin uzun ömürlü olmasına katkıda bulunur, ancak merkezkaç kuvvetin etkisiyle zaman içinde bozulur.100km hızda merkez kaç kuvvetinden lastik subapına 3.5kg yük biner basınç uygular...eski sibop bu basınça dayanamaz.....muhakkak her lastik değişiminde sıbop değişimi şarttır.ayrıca jan


    http://www.lastik06.com/page3.asp?id=15




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • tanıdık bir yeri aradım lastikçidir
    çelik sibop tanesi 10 tl
    normal sibop tanesi 5 tl dedi,yani lastikleri sıfır aldığım yer 20 tl kar yapmak için değişmemiş eskileri takmış
    acaba arabaya hasar olsa,ona ceza verirlermiydi,ama patlayan sibop olay yerindeki hasardan çıktı sanabilirler,o yüzdeen anlaşılmazdı dimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    tanıdık bir yeri aradım lastikçidir
    çelik sibop tanesi 10 tl
    normal sibop tanesi 5 tl dedi,yani lastikleri sıfır aldığım yer 20 tl kar yapmak için değişmemiş eskileri takmış
    acaba arabaya hasar olsa,ona ceza verirlermiydi,ama patlayan sibop olay yerindeki hasardan çıktı sanabilirler,o yüzdeen anlaşılmazdı dimi
    Ben de aynı şekilde hava basarken elimde kaldı, Allah'tan lastikçi vardı, hemen değiştirdi orda. Benim lastikler eskiydi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    "Sibop elimde kaldı, niye böyle oldu" :)

  • aynı olay bugün benim başıma geldi. şimdide aynı şeyi yaşayan var mı diye merak eettim ve bu başlığı buldum. benim aracın en son lastikleri 2011 de değişmiş ama sibobları değiştirmemiş olabilirler çünkü arabayı 1 yıldır kullanıyorum. bende elimde kalan sibobu yerine taktım çok fazla inmeden lastik hemen lastikçiye gittim. sibob çürümüş dediler. hatta usta iyiki hızlı seyir halindeyken olmamış birden lastik iner farkına varana kadar kaza yapabilirsin dedi. Haklı da direkten dönmüşüz. Benimde ilk kez başıma geldiği için yeni uyandım. Herkese tasiye küçük ama önemli bir detay. Siboblarınızı çekerek kontrol edin ama lastikçiye yakın yerde çekin elinizde kalırsa hemen değiştirin. Bende tanesi 10 liraya ön 2 tanesini değiştirdim. arkalara baktılar sorun yok dediler. bu da iyi ders oldu
  • Arkadaslar sicak soguk farki hava sicakligi ile alakasi yok. Frenden dolayi jantlar zaten fazlaca isinmaktadir. zamanla siboplarin kaucuk kismi bozulup curumekte. Lastik degisiminde siboblarida degistiriniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Arkadaslar sicak soguk farki hava sicakligi ile alakasi yok. Frenden dolayi jantlar zaten fazlaca isinmaktadir. zamanla siboplarin kaucuk kismi bozulup curumekte. Lastik degisiminde siboblarida degistiriniz.
    konunun üzerinden çok uzun zamanlar geçmiş ama bir web sitesinden gördüğüm bir yazıyı paylaşmak istedim.

    " Aracınız ile saatte 100 km hız ile seyir halinde iken, merkezkaç kuvvetini etkisi sayesinde sibop, tam dolu bir şişedeki 3,5 kilogramlık orana eşdeğer zorlayıcı bir kuvvete maruz kalmaktadır. Jantın ısınması ve soğuması da etkilenerek, sibop üzerindeki kauçuğun ömrü çok daha kısa olur ve çok daha erken yıpranmaya başlar. "
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanizmir2001

    konunun üzerinden çok uzun zamanlar geçmiş ama bir web sitesinden gördüğüm bir yazıyı paylaşmak istedim.

    " Aracınız ile saatte 100 km hız ile seyir halinde iken, merkezkaç kuvvetini etkisi sayesinde sibop, tam dolu bir şişedeki 3,5 kilogramlık orana eşdeğer zorlayıcı bir kuvvete maruz kalmaktadır. Jantın ısınması ve soğuması da etkilenerek, sibop üzerindeki kauçuğun ömrü çok daha kısa olur ve çok daha erken yıpranmaya başlar. "

    Alıntıları Göster
    Ben tam anlamadım.

    Alttaki resimde 1 diye gösterdiğim gibi sibop komple janttan mı çıktı (ki buna sibop kesti de derler) yoksa 2 numaradaki gibi içindeki iğne mi kapakla beraber dışarı çıktı?

     lastiğin sibobu elimde kaldı niye böyle oldu




  • baris195 kullanıcısına yanıt
    Yukarıdakilerden hangisi oldu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Yukarıdakilerden hangisi oldu?
    Olan olmuş bence boşverin
  • 2 sene olmus adam arabayı satmıstır eski konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ama olsundu, belki bir şey öğrenir de tecrübe sahibi olur sayemizde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABABA2307

    Ama olsundu, belki bir şey öğrenir de tecrübe sahibi olur sayemizde
    siboplar eskisi gibi kaliteli değil

    lastik değiştimi siboplarında değişmesi lazım 4 üde

    ayrıca 2 senedebir sibop değiştirmek iyidir çünkü sibop dibi çürüme yapıyor vede bir anda hava kaçıyor yada elde kalıyor,çelik sibop taktırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydınayhan

    siboplar eskisi gibi kaliteli değil

    lastik değiştimi siboplarında değişmesi lazım 4 üde

    ayrıca 2 senedebir sibop değiştirmek iyidir çünkü sibop dibi çürüme yapıyor vede bir anda hava kaçıyor yada elde kalıyor,çelik sibop taktırın

    Alıntıları Göster
    Geçen ay TOYO lastik taktırdım. 4 tane de çelik süpap hediye ettiler...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.