Şimdi Ara

#Lagunacılar Buraya# 100+Üye (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
27.135
Cevap
136
Favori
1.880.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Bahsedilen Laguna 2.0 mı? Şayet 1.6 ise 1.6 Laguna lar 5.viteste yaklaşık 2800 devirde 100km/s hız yapar,yani 240km/s yapabilmesi için teorik olarak 6720devir çevirmen gerekir ki buda biraz zor
    Ben kendi 2004 1.6 Laguna mda uygun ve eğimsiz bir yolda 200km/s ye çıkabiliyorum ama çok zorlarsam 200ü biraz geçebilir gibi geliyor..
    İyi günler.
  • benim arabam 1.8
  • 1.8 laguna 240 fln yapmaz yapsa yapsa 210 yapar en fazla bnde 2.0 140hp war makyajlı modelden duz yolda 235 ı gecemıyor kesınlıkle senın 1.8 240 yapamaz yanı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rockford Fosgate -- 26 Ocak 2007; 22:48:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Tk152 Merhaba,

    Bende 3 yıldır 2004 Privilege 1.6 kullanıyorum oldukca memnunum ancak bahsettiğin gibi ikinci elde değer kaybı çok,60bin km de aracıma Renault 23-24,serbet piyasa 25-26 milyar veriyor ancak bu değer kaybının Laguna ya has olmadığını belirtmek istiyorum,orta sınıf araçların tümü bu değer kaybını yaşıyor,bende ayrıyeten 2005 156 1.6 da var benzer kayıplar ondada arkadaşımın kullandığı Vectra da da yaşanıyor.Passat ların ikinci el piyasaları biraz daha yüksek gibi görünsede onların sıfırlarıda zaten biraz daha pahalı.Bu yüzden Laguna da suç arama
    Kullanım keyfine gelince,gerçekten uzun yola her çıkışımda ne kadar konforlu ve tabiri caizse kilometreleri hissettirmeden yutan bir araç olduğunu tekrar tekrar farkediyorum,yakıt tüketiminden son derece memnunum bir depo ile 80-100 km/h ortalamalarda bugüne kadar 7l/100km nin üzerinde tüketmedi.Tek sorunum sıkışık trafikte ve ışıklarda dur kalk yaparken ilk hareketlerinde biraz ağır kalmasıydı,bunuda aracın herhangi işletim sistemiyle oynamadan motorun optimum değerlerini bozmadan Motorsilk yağ ve şanzıman katkıları + Bosch un 4lü performans bujileriyle bir nebze düzeltmek mümkün..
    İyi günler..



    Selam Esmerce,
    Aractan gercekten memnunum, su an 36000 km'de. 15000 bakim km'sini dolduramiyorum ancak her yil ayni zamanda rutin bakima birakiyorum. ilk yil 130, 2. yil 120, 3. yil ise 170 YTL bakim parasi verdim. Sadece bir kez de motor lambasi yandi ve atesleme bobini arizalandi, 100 YTL de ona verdim. 1 bobin calismamasina ragmen servise 110-120 km. hizla gittim, cok abarti performans problemi yasamadim. Kesinlikle basimi agritmayan kaliteli bir arac. Ancak bazen rolantide sacmaliyor ve araba stop ediyor. Bugune kadar 8-10 defa basima geldi. Rolantide 800 devirin altina dusup, genelde toparlayip yukseliyor, toparlayamadiginda stop ediyor ve gostergede start ikonu gorunuyor. Sende de benzer sorun oluyor mu? Yuksek devirde kullanirsam, orta seri gibi. Ama dusuk devirlerde inanilmaz hantal kaliyor. Yogun trafikteki kalkistaki zorlanma da arabanin 1345 kg olmasindan kaynaklaniyor olmali. Bir de en buyuk olay, aracin rampasi hic yok. Vitesi bayagi dusurmek gerekiyor.

    Gerci benim beklentim performans arabasi degildi. Olsaydi 2000 motor almak kacinilmazdi. Istedigimde yuksek devir kullaniyorum ve hantalligi azaltiyorum, biraz benzin olayini artiriyor ama normal kasmadan kullandigimda bence bu konforda bir araba icin cok ekonomik yakiyor. BIr ara yol bilgisayarina takmistim kafayi, eski kasalarin bilgisayari daha detayli. ZAman kavrami var ve anlik ile ortalama yakit tuketimi ayni ekranda gorunuyor. Fransaya mail attim, yazilim guncellemesi vs.. Adamlar cevap vermeye tenezzul etmediler. Yakinda Fransaya gidersem, hem bu olayi hem de orijinal navigasyon ekipmanini arastiracagim. Dun aksam arkadasin yeni peugeot 406'si ile eve dondum Orta konsoldaki ekran renkli LCD ve grafik bisiyler vardi. Acikcasi ilgimi cekti. Biz de orayi sokturup, yerine fransadaki modellerinde olan renkli LCD vb. takabilsek iyi olur di mi ? (Ilk defa Bourne Identity I filmindeki Laguna polis arabasinda dikkatimi cekmisti.)

    Ne dersin?




  • ya lagunalar lastik hava basıncı ölçmüyormu arakadaslar? aracımın lastikleri bakıldıgında sanki biraz inmiş gibi duruyor fakat aracı calıstırdıgım zaman fonksiyon kontrolunde normal diyor.araç yanıltabilirmi beni, yoksa araca mı uyalım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    ya lagunalar lastik hava basıncı ölçmüyormu arakadaslar? aracımın lastikleri bakıldıgında sanki biraz inmiş gibi duruyor fakat aracı calıstırdıgım zaman fonksiyon kontrolunde normal diyor.araç yanıltabilirmi beni, yoksa araca mı uyalım


    Merhaba,
    Bildiğim kadarıyla yurtdışında bu özellik olmasına rağmen Türkiye ye ithal edilen Laguna larda bulunmuyor,aynı zamanda yine yurtdışındaki Laguna larda kartı yuvasına yerleştirmeden aracı çalıştırabiliyorsunuz.
    Ön tekerler ağırlıktan dolayı biraz inik gibi durabiliyor ilk başlarda bende inik sanıp çok şişiriyordum,şimdiyse 1.6Laguna da önlerde 32 arkalarda 30 kullanıyorum fabrika verilerinden düşük kullanıyorum çünkü yollar çok bozuk,yol bilgisayarının araç ilk çalıştığında kontrolleri tamamlayıp "OK" demesi lastikleri ölçtüğünü göstermiyor!

    İyi günler.




  • Yaklaşık bir haftadır formunuzu takip ediyorum. Sizlerin laguna ile ilgili yansıttığınız düşünce ve fikirleriniz doğrultusunda ve öncesindede laguna modeline duyduğum sempati beni 2005 expressıon plus sahibi yaptı.
    13 bin km de süper temiz fiyatıda bana göre oldukça uygun 23,300,000 YTl Fırtına mavi laguna sahibi oldum. aracı almadan önce kontrol için yetkili reno servisinde periyodik bakımıda orada yapılmış onların onayını aldım . ayrıca bosch servisine de götürüp kontrol ettirdim emin olduktan sonra pazarlık sonucu sahibininde yurt dışına gidecek olması nedeni ile 2 gün içersinde noter ve trafik işlemlerini bitirip aranıza katılıyorum . model ve fiyat konusunda sizlerden görüş ve önerilerinizi bekliyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orjinalden alıntı: leonheart07

    ya lagunalar lastik hava basıncı ölçmüyormu arakadaslar? aracımın lastikleri bakıldıgında sanki biraz inmiş gibi duruyor fakat aracı calıstırdıgım zaman fonksiyon kontrolunde normal diyor.araç yanıltabilirmi beni, yoksa araca mı uyalım


    Merhaba,
    Bildiğim kadarıyla yurtdışında bu özellik olmasına rağmen Türkiye ye ithal edilen Laguna larda bulunmuyor,aynı zamanda yine yurtdışındaki Laguna larda kartı yuvasına yerleştirmeden aracı çalıştırabiliyorsunuz.
    Ön tekerler ağırlıktan dolayı biraz inik gibi durabiliyor ilk başlarda bende inik sanıp çok şişiriyordum,şimdiyse 1.6Laguna da önlerde 32 arkalarda 30 kullanıyorum fabrika verilerinden düşük kullanıyorum çünkü yollar çok bozuk,yol bilgisayarının araç ilk çalıştığında kontrolleri tamamlayıp "OK" demesi lastikleri ölçtüğünü göstermiyor!

    İyi günler.


    anladım.benim aracımın kullanma klavuzunda arac calıstıktan sonra fonksiyon kontrollerinde hava basıncıının da ölculdugu yazıor ayrıyetten kartı yerlestirmeden aracı calıstırıp ve aractan indikten sonra yine kartı kullanamdan aracı kitleme imkanım var(eller serbest).bu makyajlı lagunlar da biraz degişiklik yapılmıs anlıyacagın.türkiyeye ithal edilen lagunlarda bu özellilker sadece makyajlı lagunalarda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leonheart07 -- 29 Ocak 2007; 12:45:58 >




  • sanırım aracın 1.6. aracın temiz oldugunu soyluorsun o zaman bu fiyat bana cok uygun gibi geldi. aracın konforunu sende hissetmissindir bana laguna dedilermi her seyden once aklıma konfor ve güvenlik geliyor yani güvenlik konusuda da için rahat olsun.aracını modelide yuksek 2005 model. kısacası laguna ailesine hos geldin kazasız belasız gunlerde kullanman dileklerimle.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kartal10

    Yaklaşık bir haftadır formunuzu takip ediyorum. Sizlerin laguna ile ilgili yansıttığınız düşünce ve fikirleriniz doğrultusunda ve öncesindede laguna modeline duyduğum sempati beni 2005 expressıon plus sahibi yaptı.
    13 bin km de süper temiz fiyatıda bana göre oldukça uygun 23,300,000 YTl Fırtına mavi laguna sahibi oldum. aracı almadan önce kontrol için yetkili reno servisinde periyodik bakımıda orada yapılmış onların onayını aldım . ayrıca bosch servisine de götürüp kontrol ettirdim emin olduktan sonra pazarlık sonucu sahibininde yurt dışına gidecek olması nedeni ile 2 gün içersinde noter ve trafik işlemlerini bitirip aranıza katılıyorum . model ve fiyat konusunda sizlerden görüş ve önerilerinizi bekliyorum


    Selam,
    Aracın hayırlı uğurlu olsun güle güle kazasız belasız günlerde kullan.
    23.300YTL ye bence gayet iyi almışsın.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tk152


    quote:

    Orjinalden alıntı: esmerce

    Tk152 Merhaba,

    Bende 3 yıldır 2004 Privilege 1.6 kullanıyorum oldukca memnunum ancak bahsettiğin gibi ikinci elde değer kaybı çok,60bin km de aracıma Renault 23-24,serbet piyasa 25-26 milyar veriyor ancak bu değer kaybının Laguna ya has olmadığını belirtmek istiyorum,orta sınıf araçların tümü bu değer kaybını yaşıyor,bende ayrıyeten 2005 156 1.6 da var benzer kayıplar ondada arkadaşımın kullandığı Vectra da da yaşanıyor.Passat ların ikinci el piyasaları biraz daha yüksek gibi görünsede onların sıfırlarıda zaten biraz daha pahalı.Bu yüzden Laguna da suç arama
    Kullanım keyfine gelince,gerçekten uzun yola her çıkışımda ne kadar konforlu ve tabiri caizse kilometreleri hissettirmeden yutan bir araç olduğunu tekrar tekrar farkediyorum,yakıt tüketiminden son derece memnunum bir depo ile 80-100 km/h ortalamalarda bugüne kadar 7l/100km nin üzerinde tüketmedi.Tek sorunum sıkışık trafikte ve ışıklarda dur kalk yaparken ilk hareketlerinde biraz ağır kalmasıydı,bunuda aracın herhangi işletim sistemiyle oynamadan motorun optimum değerlerini bozmadan Motorsilk yağ ve şanzıman katkıları + Bosch un 4lü performans bujileriyle bir nebze düzeltmek mümkün..
    İyi günler..



    Selam Esmerce,
    Aractan gercekten memnunum, su an 36000 km'de. 15000 bakim km'sini dolduramiyorum ancak her yil ayni zamanda rutin bakima birakiyorum. ilk yil 130, 2. yil 120, 3. yil ise 170 YTL bakim parasi verdim. Sadece bir kez de motor lambasi yandi ve atesleme bobini arizalandi, 100 YTL de ona verdim. 1 bobin calismamasina ragmen servise 110-120 km. hizla gittim, cok abarti performans problemi yasamadim. Kesinlikle basimi agritmayan kaliteli bir arac. Ancak bazen rolantide sacmaliyor ve araba stop ediyor. Bugune kadar 8-10 defa basima geldi. Rolantide 800 devirin altina dusup, genelde toparlayip yukseliyor, toparlayamadiginda stop ediyor ve gostergede start ikonu gorunuyor. Sende de benzer sorun oluyor mu? Yuksek devirde kullanirsam, orta seri gibi. Ama dusuk devirlerde inanilmaz hantal kaliyor. Yogun trafikteki kalkistaki zorlanma da arabanin 1345 kg olmasindan kaynaklaniyor olmali. Bir de en buyuk olay, aracin rampasi hic yok. Vitesi bayagi dusurmek gerekiyor.

    Gerci benim beklentim performans arabasi degildi. Olsaydi 2000 motor almak kacinilmazdi. Istedigimde yuksek devir kullaniyorum ve hantalligi azaltiyorum, biraz benzin olayini artiriyor ama normal kasmadan kullandigimda bence bu konforda bir araba icin cok ekonomik yakiyor. BIr ara yol bilgisayarina takmistim kafayi, eski kasalarin bilgisayari daha detayli. ZAman kavrami var ve anlik ile ortalama yakit tuketimi ayni ekranda gorunuyor. Fransaya mail attim, yazilim guncellemesi vs.. Adamlar cevap vermeye tenezzul etmediler. Yakinda Fransaya gidersem, hem bu olayi hem de orijinal navigasyon ekipmanini arastiracagim. Dun aksam arkadasin yeni peugeot 406'si ile eve dondum Orta konsoldaki ekran renkli LCD ve grafik bisiyler vardi. Acikcasi ilgimi cekti. Biz de orayi sokturup, yerine fransadaki modellerinde olan renkli LCD vb. takabilsek iyi olur di mi ? (Ilk defa Bourne Identity I filmindeki Laguna polis arabasinda dikkatimi cekmisti.)

    Ne dersin?


    Merhaba,
    Rölantideki düzensizliğin benzeri bendede mevcut,seninki gibi bir dalgalanmadan ziyade arada bir silkeleme problemim var,Bosch servisinde "yinede ateşleme bobininde arıza olabilir" dendi.
    Stop etme problemin rölantide beklerken mi yoksa kalkış esnasında mı oluyor?
    Çoğu Laguna 1.6 kullanıcısı alışana kadar ilk harekette stop ettiriyorlar,buda yarım debriyaj yapmaya alışınca ortadan kalkıyor,bunun nedeni motorun küçük olması,alt devirlerininde 16 sübaplı çoğu araçtaki gibi 2000-2500devire kadar torkun az olmasıyla bahsettiğin gibi 1345kg lik yüksek boş ağırlık.Ben senin dediğin gibi hantallık yaşamadım,yokuşlarda hız kaybı olmuyor tabi araç yüklüyken 5.viteste yokuş yukarı hızlanmaya çalışmadıkca!Birde belirtmem gereken bu araçlar ideal performanslarına 35-40bin km de ulaşıyorlar,şahsen ben yeni aldığım zamanlar araba 5.viteste düz yolda bile neredeyse hiç ivmelenmiyordu kickdown denilen pedalı aniden dibe yapıştırma durumunda bile araba hiçbir fırlama belirtisi göstermiyordu!!Şimdiyse alt sınıf 1.6 lara yakın bir hızlanmaya ulaşmış durumdayım,hatta bu iletiyi yazmadan önce 1.6 Scenic le ufak bir (!) kapışmamız oldu 180 km ye kadar ne o beni geçebildi nede ben ona fark atabildim bildiğin üzere Scenic ve Megane larda ki 1.6 motor 115hp ve torklarıda daha yüksek ancak Scenic Laguna yla hemen hemen aynı ağırlıkta.




  • bnm lagunayla kapıssaydın bı daha bınmezdın 1.6 ya 01 2.0 140hp 1310kg Safkan Laguna
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate

    bnm lagunayla kapıssaydın bı daha bınmezdın 1.6 ya 01 2.0 140hp 1310kg Safkan Laguna


    Eh yani kardeşim seninkide laf mı şimdi
    2.0 herhangi bir markanın beni geçmesi psikolojik bir rahatsızlık ya da arabadan soğuma oluşturmaz,ona bakarsan bende birde Safkan Alfa 156 var ama laguna lar la pek kapışmıyorum geride kaldıkları gibi keskin virajda bana ayak uydurmaya çalışıp savrulanlar oluyor




  • 3 arkadasımdada 156 war 2.0 155hp arabanın bozulmadık yerı kalmadı Kullandım bnde cokj serı araba ama dayanıksız allahan 159 lada duzelltıler kalıte sorununu

    156 02 model 2.0 selespeed full derı koltuk ama kalıte ıyı degıl
  • O senin arkadaşlarının şansızlığı olsa gerek
    Bendeki alfa son makyajlı versiyon ve bu versiyonlar hakkında sert olması-içinin dar olması vs dışında şikayet duymadım,benimde birçok arkadaşımda vardı ve şikayeti olanların şikayetlerinin altında genelde aracı biliçsizce zorlamaları yüksek performanslarına kapılıp sürekli yüksek sürat denemeleri vs geliyordu.

    Sana o iletiyi 2.0 araçla 1.6 yı mukayese ettiğin için yazdım yoksa benim gönlüm Laguna da,iki araçta benim,yol tutuş performans direksiyon kalitesi frenaj Laguna ile kıyaslanamayacak kadar ileri seviyede ancak konfor ve pasif güvenliktede Laguna bir o kadar ileride ve yolların bozukluğundan ötürü Laguna yı tercih ediyorum..
    Ancak şuda enteresandır ki Alfa 38bin Laguna 60bin km de Laguna yla ufak tefekte olsa 9 kez servis yolunu tuttum Alfa da bırak arızayı o kadar sert bir araç olmasına rağmen bozuk yolda kışın en soğuk günlerde bile Laguna kadar tıkırtı yapmıyor..Sonuçta bende Laguna cıyım ama fazla şişirmeyelim lütfen..

    İyi günler.




  • Walla laguna ya bakmazsan basını cok agrıtır ama gereklı degısımler yapar bakımları ıhmal etmezsen cok sevdırır kendını

    156 kulllanması cok zevklı bır arac motor sesıne ve ıvmelenmesıne hastayım

    Ayrıca cok hafıf oldugu ıcınde delı kacıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Rockford Fosgate

    Walla laguna ya bakmazsan basını cok agrıtır ama gereklı degısımler yapar bakımları ıhmal etmezsen cok sevdırır kendını

    156 kulllanması cok zevklı bır arac motor sesıne ve ıvmelenmesıne hastayım

    Ayrıca cok hafıf oldugu ıcınde delı kacıyor


    Tekrar merhaba Rockford!

    2005 Alfa çok hafif bir araç sayılmaz 1300 kusur kilo,aynı nesil rakipleri arasında ağır sayılabilecek bir rakam,özellikle rakiplerinin çoğundan küçük olduğu göz önüne alınırsa.Artık sertliğinden midir gücünden midir 950-1000kg lik bir his veriyor.Şu an ki 159 modeli ise büyüyen boyutlarıyla rakipleriyle benzer boya ulaştı ama bu seferde 1.9 motorlarda 1535kg gibi abartı bir rakam çıktı.
    Laguna ya oldukca iyi bakıyorum,titiz kullanıyorum sigarasız,düzenli Ziebart iç dış bakıma sokuyorum vs vs garanti kapsamı süresince serviste oldukca yardımcı oluyordu ama garantisi bitti ve servis bazı konularda fahiş fiyatlar çekiyor,garanti kapsamındayken ne parça ücreti ne işçilik alınıyordu,bir seferinde çalışan çocuklara emeklerinden ötürü biraz para vermek istemiştim bana dedikleri "merak etme hocam şimdi almadığımızı ilerde fazla fazla alacağız zaten" demişlerdi şimdi motordan rölantide kütürtülerle sarsıntılar geliyor servise götürmeye korkuyorum 60bin ana bakımı milyarı buluyor diyorlar Bosch servisine götüreceğim.

    İyi akşamlar.




  • Selam Esmerce,

    Benim rolanti olayi biraz tuhaf. Genelde seyir halinde iken, bosa aldigimda ve vitesi biraz zaman birakarak gecirmeden hemen once stop ediyor. Motorun stop ettigini anlamiyorum bile, direk vitese alip, debriyaji biraktigimda (vurdurma olayi) kendiliginden calisiyor. Cogu zaman gostergeden yeniden calistigini anliyorum. bilerek asla vurdurmam. Ilk kalkista sorun yasamiyorum, bazen gaza cok az bastigim icin ve debriyaj da en ustte kavradigi icin senin dedigin tarzda stop etme oluyor. Ama sorun asil seyir halinde iken. Genellikle bosa alip, bir sapaga donecegim zamam oluyor. Ama surekli degil tabi, 2-3 ayda 1 yapiyor bu olayi.

    Serviste bilgisayara bagladilar ve aracin calisma degerlerinin mukemmel oldugu soylediler. Ama yine de yapiyor.

    Bu arada ben 35000'deyim. 40000'e dogru hantallik azalacak mi dersin ? Daha cok musait oldugu surece esimin aracini kullaniyorum (dizel oldugundan). Lagunayi uzun yolda kullaniyorum, ancak yilda 10-12 bin km.yi gecmiyor.

    Bu arada 98 oktan mi kullaniyorsun? Ben genelde 97 aliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tk152 -- 29 Ocak 2007; 23:32:47 >




  • arkadaşlar buradaki yorumlara baktıkdan sonra megan almakdan vazgeçtim peugeot 306 mı satıp 2004 model 2.0 laguna privalege aldım peugeot kullandığım 3 yılıma acıyorum traktöre binmiş gibi hissediyom kendimi 3 yıl. laguna cok güzel (benim 306 dan daha az yakıyo) arabayı alırken enjeksiyonlu lpg takıcam diye aldım ama simdi kıyamıyorum takmaya bu arabaya en az 5 yıl binmeyi düşünüyorum ne dersiniz fikrinizi belirtirseniz çok memnun olurum
  • HAYIRLI OLSUN ARKADAŞIM. LAGUNA DİYARINA HOŞGELDİN ...
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.