Şimdi Ara

LAGUNA 3 TEST SÜRÜŞÜ (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
411
Cevap
0
Favori
116.484
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ctrl_alt_del

    TEST EDEN BAŞKA KİMSE OLMAMIŞ...
    BU GÜN Privilege 1.5 dCi 110 bg Business Paket+Premium Paketi+Elektrikli Açılır Tavan = 55000 YTL FİYAT ALDIM...
    DAHADA DÜŞECEK GİBİLER, AZ DAHA BEKLEYEYİM....




    Selam Arkadaşlar ;

    Hangi bayiden bu fiyatı aldınız bilmiyorum ama çok güzel bir fiyat yakalamışsınız, belirttiğiniz full araca zamdan önce 58200 YTL liste fiyatı veriyorlardı, üstelik liste fiyatının altında ve 55000 YTL, bende almayı cidden düşünüyorum, sanırım bayi bayi gezmem gerek yada telefon ile irtibat kurmalıyım, sağolun arkadaşım fiyat konusunda bayilerin esnek davranabileceğini düşünmeye başladım.




  • 01_04_2008 Tarihi İtibariyle Satış Fiyatları : ( Ortalama 1700 YTL zam geldi )

    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Baz 50.000
    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Business Paket 53.490
    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Premium Paketi 52.600
    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Business Paket+Premium Paketi 56.090
    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Elektrikli Açılır Tavan 52.100
    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Business Paket+Elektrikli Açılır Tavan 55.600
    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Premium Paketi+Elektrikli Açılır Tavan 54.700
    Dynamique 1.5 dCi 110 bg Business Paket+Premium Paketi+Elektrikli Açılır Tavan 58.200 YTL




    Privilege 1.5 dCi 110 bg Baz 50.000
    Privilege 1.5 dCi 110 bg Business Paket 53.490
    Privilege 1.5 dCi 110 bg Premium Paketi 52.600
    Privilege 1.5 dCi 110 bg Business Paket+Premium Paketi 56.090
    Privilege 1.5 dCi 110 bg Elektrikli Açılır Tavan 52.100
    Privilege 1.5 dCi 110 bg Business Paket+Elektrikli Açılır Tavan 55.600
    Privilege 1.5 dCi 110 bg Premium Paketi+Elektrikli Açılır Tavan 54.700
    Privilege 1.5 dCi 110 bg Business Paket+Premium Paketi+Elektrikli Açılır Tavan 58.200 YTL

    Yukarıdaki fiyatlara + 1700 YTL daha ilave edersek Haziran zamlı fiyatları oluyor sevgili Laguna 3'ün. Araç herhalde tutulduki Reno zam yaptı, galiba parayı zor denkleştireceğiz böyle giderse, tam denkleştiririz, inşallah yeni bir zam daha yapmazlar, önümüzdeki aylarda.




  • LİSTE FİYATINDAN DAHA AŞAĞI VERİYORLAR MERAK ETMEYİN...
    TİCARETTEN ANLAYAN Bİ ARKADAŞINIZI GÖRÜTÜN, AZCIKTA ÇİNGENE OLSUN...
    VALLA BEN UTANDIM PAZARLIK EDERKEN ARKADAŞ;
    AMA 58,200 LİK ARABAYI 55.000'E VERDİLER, İSTERSENİZ "KASIMDA ÖDEYİN ABİ" DEDİLER...
    ARKADAŞ "TAKAS TAKAS" DİYE TUTTURDU ŞİMDİ DE...
    CEVAP BEKLİYORUZ...
  • Tr modellerinde navigasyon/dvd olmamasi kotu. Lag 2'ye halen harici 2 din audio/video sistemi bulmaya calisiyorum. Lag 2'den de bastan beri cok keyif aliyorum. Lag 3'un elbette cok iyi oldugunu dusunuyorum. Alanlara Allah kazasiz belasiz gezmeyi nasip etsin.

    Ya siz bu aleti nerede daha cok goruyorsunuz? Iyi kotu yeni modeolari trafikte gordum. Ama Lag 3 sadece gecen hafta uzaktan 1 tane gorebilme firsatim oldu. Istanbul'da nerelerde bu kadar cok goruyorsunuz anlayamadim. Silivri/B.cekmece/K.cekmece/Florya/Ataturk havalimani/atakoy/bakirkoy cevrelerinde turlar dururum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tk152 -- 13 Haziran 2008; 12:11:26 >
  • ben istanbulda 10 dan fazla gördüm
  • quote:

    ÇOK RAHATLIKLA İLK 3 VİTESTE 140 YAPTIK, HIZI BELLİ ETMİYOR; KULLANAN ARKADAŞA HIZI SÖYLEDĞİMDE 4. VİTESE ATMAKTAN VAZ GEÇTİ :))))


    Yazarken biraz insaflı olmanızı rica edeceğim. 6 ileri 1.5 dci vitesli Laguna.da 3.viteste 140 km yapabilmek için gerekli devir = 6500 d/d. Bir turbo dizelin bu devire çıkıp çıkamayacağını bir daha deneyin isterseniz. 4.viteste 140 km yapabilmesi için 4500 d/d gereklidir yani 4.viteste bile kolaylıkla 140 km yapamaz. Tabi bu sizin kolaylık anlayışınızla alakalı direk. Laguna 1.5 dci.nin maksimum gücünü verdiği devir 4000. Bu devirden sonra artık aracı hızlandırmak için ekstra güçlere ihtiyacınız vardır demek yani uzun ve virajsız bir aşağı eğimli düzlük.

    Tabi siz aslında farkında olmadan 5.viteste de olabilirsiniz. 140 km.ye ancak 5.viteste rahatça ulaşabilir Laguna.

    Bu konuda her türlü tartışmaya ve iddaaları da teorik olarak cevaplamaya hazırım.




  • TEST EDİN BAKIN....

    3. VİTES VE MAX HIZA....

    TEORİYİ BIRAKIN TEST EDİN...
  • Renault (Koçmak Trabzon) benim tam karşımda. Ben size teoriyi bilginiz olsun diye yazdım. Test ettiğim arabayı o viteste o hızlara çıkaracak kadar insafsız biri değilim ki zaten çıkmayacağı belli.

    Siz bana o arabayla 3.viteste 140 km yaptığınız bir video ya da fotoğraf gönderin. Teori dediğiniz şeyi bırakmam mümkün değil çünkü teori ile pratik birebir aynıdır. Benim bahsettiğim 4000 devir falan değil arkadaşım 6500 devir.

    Sen benzinli bir Laguna sürmüşsen şimdiden özür dilerim çünkü 1.6 16V 5 ileri şanzumanıyla 7000 devirlere çıkabilir ve 3.viteste 140 yapabilir.
  • birde laguna 3 1.5 dci 110 hp 240 nm lik aracın düzde 205 kmh yaptığını iddia edenler var.

    benim genel tecrübem, hiçbir otomobil düzde fabrika max değerini aşamaması. ki bu aracın katalog son hızı 192 kmh.

    yokuş aşağı ise bu araç son dişlisinin uzun veya kısa olmasına göre 205-210 kmh yapar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    ÇOK RAHATLIKLA İLK 3 VİTESTE 140 YAPTIK, HIZI BELLİ ETMİYOR; KULLANAN ARKADAŞA HIZI SÖYLEDĞİMDE 4. VİTESE ATMAKTAN VAZ GEÇTİ :))))


    Yazarken biraz insaflı olmanızı rica edeceğim. 6 ileri 1.5 dci vitesli Laguna.da 3.viteste 140 km yapabilmek için gerekli devir = 6500 d/d. Bir turbo dizelin bu devire çıkıp çıkamayacağını bir daha deneyin isterseniz. 4.viteste 140 km yapabilmesi için 4500 d/d gereklidir yani 4.viteste bile kolaylıkla 140 km yapamaz. Tabi bu sizin kolaylık anlayışınızla alakalı direk. Laguna 1.5 dci.nin maksimum gücünü verdiği devir 4000. Bu devirden sonra artık aracı hızlandırmak için ekstra güçlere ihtiyacınız vardır demek yani uzun ve virajsız bir aşağı eğimli düzlük.

    Tabi siz aslında farkında olmadan 5.viteste de olabilirsiniz. 140 km.ye ancak 5.viteste rahatça ulaşabilir Laguna.

    Bu konuda her türlü tartışmaya ve iddaaları da teorik olarak cevaplamaya hazırım.


    +1 benim 5 ileri focus tdci bile (109 hp 240 nm overboost ile 260 nm ) 3. viteste anca 125 km/h saat görebiliyor..6 ileri laguna ile 140 görmek imkansız ötesi..




  • Hocam konuyu yeni gördüm.Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.benim merak ettiğim konu aracın kataloğunda ve internet sitesinde 1.5 dci motorun 8V olduğu yazıyor bu doğrumu?Birde motorun 8V ya da 16V olması ne gibi farklılıklar yaratır?bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    birde laguna 3 1.5 dci 110 hp 240 nm lik aracın düzde 205 kmh yaptığını iddia edenler var.

    benim genel tecrübem, hiçbir otomobil düzde fabrika max değerini aşamaması. ki bu aracın katalog son hızı 192 kmh.

    yokuş aşağı ise bu araç son dişlisinin uzun veya kısa olmasına göre 205-210 kmh yapar.



    Yeni Laguna'da katran en son 280 i gösteriyor..205 ide rahat geçerdim ben o arabayı yokuş aşağı 240 a vurdururum..

    seninm corolla da 175 değil mi son hız...175 i geçemiyor yani düzlükte
  • quote:

    Yeni Laguna'da katran en son 280 i gösteriyor..205 ide rahat geçerdim ben o arabayı yokuş aşağı 240 a vurdururum..


    Senin ayak tabanının altında NOS falan mı var.


  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Yeni Laguna'da katran en son 280 i gösteriyor..205 ide rahat geçerdim ben o arabayı yokuş aşağı 240 a vurdururum..


    Senin ayak tabanının altında NOS falan mı var.

  • ..............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ctrl_alt_del -- 20 Haziran 2008; 22:53:16 >
  • quote:

    TÜM YAZININ İÇERİNDEN "3. VİTESTE 140 km ULAŞILDI" KISMINI CIMBIZ İLE ÇEKMİŞSİNİZ YA...
    GENE ARACIN MAX SÜRATİNE DOĞRU KONU İLERLEMİŞ...PES DOĞRUSU...
    HIZ TUTKUSU HERKESTE VAR; AMA ANLATMAK İSTEDİĞİM HIZ DEĞİL; BİR ŞAŞKINLIK İFADESİ....
    ARAÇ 1,5 DCI 110 hp, 6 VİTES,
    BEN ARKA KOLTUKTAN GÖRDÜĞÜME İNANMAKTAYIM... TEST EDİN DERİM....
    BENZER BİR OLAY 140 hp DİZEL PASSATTA DA BAŞIMIZA GELMİŞTİ; O ARAÇTA 6 VİTESTİ,
    SÜRAT DİKKATİN DAĞILMASINA VE TEPKİ SÜRELERİNİN AZALMASINA NEDEN OLUR; FELAKETTİR...


    Hız ile ilgili görüşlerinize katılıyorum. Yalnız internette biraz araştırma yapmanızı rica ediyorum. Bir aracın orijinal lastikleriyle oynanmamışsa ve debriyaj baskı balatasında herhangi bir kaçak yoksa o aracın hangi viteste, hangi devirde hangi sürati yapacağı bellidir. Bu hızı sizde hesaplayabilirsiniz. Bunun için bilmeniz gereken lastik ebadı, son dişli oranı (diferansiyel oranı da denir) ve ilgili vites (söz konusu örneğimizde 3.vites) oranı formülde yerine konur hatta formülle uğraşmaya da gerek yokhttp://www.car-videos.net/tools/speedrpm.asp adresine ilgili verileri yazarsanız detaylı tabloyu sizde görürsünüz.

    Bu Laguna 1.5 dci.nin vites oranlarını da internette aradığınızda bulabilirsiniz. Epeyce zor oldu ama buldum. Bu sonuçlara göre de Laguna.nın 3.viteste 140 km yapması olanak dahilinde değildir. Bakın şimdi de arka koltuktan gördüklerinizi yazdığınızı ifade ediyorsunuz. Benim amacım sizi yalancı çıkarmak değil sadece yazarken abartılmaması gerektiğini ifade ediyorum. Gelelim Passat.a. Passat 3.viteste 140 km.ye çıkabilir çünkü 2.0 litre ve 140 bg motora uygun olarak daha uzun 3.vites dişlisi ve hızlanmaya uygun son dişli oranı seçilmiştir ve yine 2.0 litre ve 140 bg motor 1.5 dci motorun aksine 5.000 devir çevirebilir. Bu yazdıklarım size az bir fark gelebilir ancak öyle değil gerçekten çok önemli farklar bunlar. Siz isterseniz o arabanın şoför koltuğuna oturun ve 3.viteste 5.000 devire çıkıp çıkamayacağını kontrol edin. Ben buraya yazdıklarımı bir bilgi kaynağına dayandırıyorum farkındaysanız. Bazı kavramlardan bahsediyorum. Siz de yazarken lütfen kanıtlayıcı bir bilgi sunun.

    Sonra kalkmış bir arkadaş 280 kadranlı olduğundan dem vurarak 240 yapabileceğini yazmış ya kendisine üstte espri yaptım. Laguna 1.5 dci ancak ve ancak sürtünmesiz bir ortamda o hıza çıkar yani uçması gerekir anlayacağınız. Daha önce de bazı arkadaşlar 1.3 cdti.ın 6.vites sayesinde 240 km.lere çıkabileceğinden bahsetmiş.

    Şimdi bu arkadaşlara sormak lazım 6.vites mi 240 km.ye çıkmasını sağlayacak bu araçların. Madem öyle 18 vitesli 600 küsür beygirli çekiciler (dorsesiz) niye çıkamıyorlar bu hızlara. Aralarında uçurum sayılacak ağırlık farkları mı var acaba. Demek ki bunu engelleyen faktörler var. İşte bu faktörlerin başında da yukarıda bahsettiğim dişli oranları rol alıyor. Aslında bu konularla ilgili bilgi almak isteyenler için forumuzda üstatlar tarafından destanlar yazılmış ancak kısa yoldan açtıp tutmak daha kolay geliyor arkadaşlarımıza.




  • .............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ctrl_alt_del -- 20 Haziran 2008; 22:53:32 >
  • .............



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ctrl_alt_del -- 20 Haziran 2008; 22:53:44 >
  • Bu konu üzerinde bu kadar ısrarla durmamım sebebi aslında sizin yanlışınızda ısrar etmenizdir. Ancak şu size yazacağım son cevaptır. Hala Laguna 1.5 dci.nin 5600 devir çevirebileceğini düşünüyorsanız size diyecek bir sözüm yok.
  • 1.5 litre hacmindeki bir dizel motor 5600 devir çevirecek demek bunu herhangi bir üniversitenin makina mühendisliği sınıfında söylerseniz olacakları tahmin bile edemiyorum..gerçi yavuz hocam siz bakmayın böyle şeylere,fanatiklik adama 7000 devir bile çevirttirir..
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.