Şimdi Ara

KVK parça değişimi sonrası garanti sorunu!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam. Benim bir sorum olucaktı.
    Bir sene önce kvk garantili IDEOS X5 telefon aldım sonra neyse ekranı yere düşme sonucu kırıldı. Bende garantiye gönderdim ve parasını ödedim ve yeni ekran takıldı.
    Ama yeni takılan ekran gerçekten kötüydü, içi toz doldu vs. Aradan bir yıl geçti dokunma-tik ekran yine bozuldu ve bende garantiye yolladım. Bana 170 tl ödeme çıkarıldı. Bende nedenini sorduğum da bana, parça değiştiğinden dolayı cihazımın garanti dışında kaldığı takılan yeni dokunmatik ekranında garanti süresinin 6 ay olduğu söylendi. Bu kural doğrumu arkadaşlar. Yani çok saçma değilmi taktıkları parçanın 6 ay garantisi olması ve cihazımın garanti dışına çıkarılması. Bunun üzerine ben cihazımın geri iade edilmesini istedim. Ama normal de daha cihazın bir yıl kvk garantisi mevcut. Ama ekran değiştiği için onun garantisi 6 ay önce bitmiş.

    Anlamadığım nokta bunların taktıkları parçanın da ne bileyim en az 1 yada 2 yıl garanti süresi olması gerekmiyor mu. Yada telefonla birlikte garantisinin devam etmesi gerekmez mi. Umarım derdimi anlatabilmişimdir :(.







  • Şikayet Var

    Bu sitede yazan bilgi : Garanti Süresi Ne Kadardır ?
    Garanti süresi en az 2 yıldır. İki yıldan az garanti süresi verilmesi yasaktır.


    Bu kural göz önüne alarak ben dokunmatik ekranımın üzretsiz değiştirilmesini talep edebilirmiyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smtdede10 -- 9 Kasım 2012; 15:55:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smtdede10

    Herkese selam. Benim bir sorum olucaktı.
    Bir sene önce kvk garantili IDEOS X5 telefon aldım sonra neyse ekranı yere düşme sonucu kırıldı. Bende garantiye gönderdim ve parasını ödedim ve yeni ekran takıldı.
    Ama yeni takılan ekran gerçekten kötüydü, içi toz doldu vs. Aradan bir yıl geçti dokunma-tik ekran yine bozuldu ve bende garantiye yolladım. Bana 170 tl ödeme çıkarıldı. Bende nedenini sorduğum da bana, parça değiştiğinden dolayı cihazımın garanti dışında kaldığı takılan yeni dokunmatik ekranında garanti süresinin 6 ay olduğu söylendi. Bu kural doğrumu arkadaşlar. Yani çok saçma değilmi taktıkları parçanın 6 ay garantisi olması ve cihazımın garanti dışına çıkarılması. Bunun üzerine ben cihazımın geri iade edilmesini istedim. Ama normal de daha cihazın bir yıl kvk garantisi mevcut. Ama ekran değiştiği için onun garantisi 6 ay önce bitmiş.

    Anlamadığım nokta bunların taktıkları parçanın da ne bileyim en az 1 yada 2 yıl garanti süresi olması gerekmiyor mu. Yada telefonla birlikte garantisinin devam etmesi gerekmez mi. Umarım derdimi anlatabilmişimdir :(.

    Hiç böyle kan emici ş....... uğraşmayın kardeşim. gidin en yakın Tüketici hakları mahkemesine başvurun onlar gerekli şekilde ilgilensinler böyle y.......... gerektikleri muameleyi görsünler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bitti_rüya

    quote:

    Orijinalden alıntı: smtdede10

    Herkese selam. Benim bir sorum olucaktı.
    Bir sene önce kvk garantili IDEOS X5 telefon aldım sonra neyse ekranı yere düşme sonucu kırıldı. Bende garantiye gönderdim ve parasını ödedim ve yeni ekran takıldı.
    Ama yeni takılan ekran gerçekten kötüydü, içi toz doldu vs. Aradan bir yıl geçti dokunma-tik ekran yine bozuldu ve bende garantiye yolladım. Bana 170 tl ödeme çıkarıldı. Bende nedenini sorduğum da bana, parça değiştiğinden dolayı cihazımın garanti dışında kaldığı takılan yeni dokunmatik ekranında garanti süresinin 6 ay olduğu söylendi. Bu kural doğrumu arkadaşlar. Yani çok saçma değilmi taktıkları parçanın 6 ay garantisi olması ve cihazımın garanti dışına çıkarılması. Bunun üzerine ben cihazımın geri iade edilmesini istedim. Ama normal de daha cihazın bir yıl kvk garantisi mevcut. Ama ekran değiştiği için onun garantisi 6 ay önce bitmiş.

    Anlamadığım nokta bunların taktıkları parçanın da ne bileyim en az 1 yada 2 yıl garanti süresi olması gerekmiyor mu. Yada telefonla birlikte garantisinin devam etmesi gerekmez mi. Umarım derdimi anlatabilmişimdir :(.

    Hiç böyle kan emici ş....... uğraşmayın kardeşim. gidin en yakın Tüketici hakları mahkemesine başvurun onlar gerekli şekilde ilgilensinler böyle y.......... gerektikleri muameleyi görsünler.

    Katılıyorum mutlaka hakkını yasal yollardan aramalısın. Bu haysiyetsiz şirketler insanları nasıl sömüreceklerini şaşırdılar artık. Ve ne yazık ki insanlarımız hakkını aramadıkça da sömürmeye devam edecekler, bu arkadaşın konumuna düşen herkes hakkını yasal yoldan arasa zaten adamlar yapmayacaklar bunu. Bir gün bilinçli tüketicilerden oluşan bir topluluğa dönüşür ve kazık yemeden hizmet/ürün alırız umarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lepanto

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bitti_rüya




    Hiç böyle kan emici ş....... uğraşmayın kardeşim. gidin en yakın Tüketici hakları mahkemesine başvurun onlar gerekli şekilde ilgilensinler böyle y.......... gerektikleri muameleyi görsünler.

    Katılıyorum mutlaka hakkını yasal yollardan aramalısın. Bu haysiyetsiz şirketler insanları nasıl sömüreceklerini şaşırdılar artık. Ve ne yazık ki insanlarımız hakkını aramadıkça da sömürmeye devam edecekler, bu arkadaşın konumuna düşen herkes hakkını yasal yoldan arasa zaten adamlar yapmayacaklar bunu. Bir gün bilinçli tüketicilerden oluşan bir topluluğa dönüşür ve kazık yemeden hizmet/ürün alırız umarım.

    Teşekkürler arkadaşlar. Pazartesi tekrar arayıp bunun yasal olmadığını ürünümün ücretsiz şekilde tamir edilmesini istediğimi belirticem. Eğer yine aynı tutumda içerisinde olurlarsa dediğiniz gibi tüketici hakları mahkemesine gidip şikayet edicem. Sonuçta orda yasal olarak yazılmış bir malın garanti süresi en 2 yıl olmalıdır diye.




  • inşallah olayı kitabına uydurup sizi mağdur etmezler.. genelde yaptıkları budur zaten.
  • Bakalım ne dicekler merak ediyorum. Sonucunu burdan paylaşırım...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bbende merak ettim inş mağdur olmassın.
  • sonuç nedir dostm?
  • Sınavlardan dolayı tüketici haklarına gidemedim ne yazık ki. Ama telefonla yaptığım görüşmede, bana benim haklı olduğumu ve tüketici hakları heyetine başvurmam gerektiğini söylediler. Kvk şirketide biz her telefon içn bu şekilde bir politika izliyoruz bunun sizinle bir alakası yok dediler. Ve yasal haklarınızı kullanabilirsiniz dediler. Bakalım hafta içi gidicem tüketici hakları derneğine.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smtdede10 -- 16 Kasım 2012; 16:38:39 >
  • İyi günler sevgili smtdede10;

    4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un "Garanti Belgesi" madde başlıklı 13. Maddesinin 1. Fıkrasına göre Türkiye'de satılan her malın (Bakanlar Kurulu tarafından istisnalandırılmış olanlar hariç) garanti süresi asgari 2 yıldır. Size satılmış olan ilk ekran'a 6 ay gibi dayanağı olmayan bir garanti süresi biçemezler. Sizinle bu konuda irtibata geçen kişi ile tekrar görüşüp bu hususları (yukarıdaki ilgili kanun maddesini) belirtmeniz takdirinde büyük ihtimalle olumlu sonuç alırsınız. Eğer olumsuz bir cevap alırsanız karşınızdaki kişiye daha yetkili biri ile görüşmek istediğinizi belirtip o kişiye de aynılarını söyleyiniz.

    Kolay gelsin...
  • Ne yazıkki KVK değişim yapmadı. Tüketici haklarına gidip o kuralların bulundugu kitabı okudum ve parça değişimlerinde en az 6 ay garanti süreci olmak zorunda yazıyor. Yani yasal yoldan da hakkımı arama imkanım yok. Bundan sonra KVK nın eline düşmüyeyim yeter bana.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.