Şimdi Ara

Kumho nasıl bir lastik? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
138
Cevap
1
Favori
87.295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kh27 yazlık lastik kullanıyorum. Abs çabuk devreye giriyor. Ancak lastikten değil sanırım arabada var bi puştluk ! 2 aydır kullanıyorum sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Bir kh27de bende var. Ancak bir sorun gormedim su ana kadar. Abs devreye sert fren disinda girmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bir kh27de bende var. Ancak bir sorun gormedim su ana kadar. Abs devreye sert fren disinda girmiyor.

    neden abs erken giriyor anlamış değilim. Abs tak tak tak vurmaya başlıyor ama araba yavaşlamıyor. Kaç kere kaza atlattım bu sebepten. Daha önce yuksek model arabadan 2005 lancer e geçtım belkı onun farklılıgı var. Kaç kere tamırcıye goturdum ama fren normal sen anormalsın dedıler. Balataları TRV aldım, lastikleri diskleri abs sensörünü hepsini yeniledim can taşıyoruz diye ama çare yok. Auris'inzınk diye duran frenlerini özlüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    Normalde benim de erken devreye giriyor. Arabanin yapisiyla alakali bence bu. Emin olmamakla birlikte araba hafif onun icin kizakliyor diye dusunuyorum. Artik ne kadar mantikli olur bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bir kh27de bende var. Ancak bir sorun gormedim su ana kadar. Abs devreye sert fren disinda girmiyor.

    neden abs erken giriyor anlamış değilim. Abs tak tak tak vurmaya başlıyor ama araba yavaşlamıyor. Kaç kere kaza atlattım bu sebepten. Daha önce yuksek model arabadan 2005 lancer e geçtım belkı onun farklılıgı var. Kaç kere tamırcıye goturdum ama fren normal sen anormalsın dedıler. Balataları TRV aldım, lastikleri diskleri abs sensörünü hepsini yeniledim can taşıyoruz diye ama çare yok. Auris'inzınk diye duran frenlerini özlüyorum

    Eline ayağına güveniyorsan Abs'yi devre dışı bıraktır abi.Lastiğide almışken geniş taban alsaydın sen bak gör o zaman frenlemeyiFren'a abanmadan kızaklamadan araban çakılırdı




  • ABS'nin devreye girmesi fren gücünü azaltıyor ya da normalden öte güçlendiriyor demek değildir ki. Frenin kızaklanmasını önler ve sürücüye manevra imkanı tanır.



    Lastiklerin havasını kontrol edin. Etkisi büyük oluyor. Birde yol gerçekten kaygansa her araçta girer zaten ABS devreye.




  • Fren yapinca abs nin devreye erken girmesi icin bir cok faktor var: lastik kotudur abs erken devreye girer, araba yukludur ans erken devreye girer, balata bitiktir abs surekli mudehale eder vs..

    Kislik lastiklerde kumho i'zen kw23 kullaniyorum muhtemelen bir daha tercih etmem. Karda falan fena degil de performansli otoban kullanimini kaldiracak bir urun degil benimki.

    Yaz gelse de csc5'i taksam diye bekliyorum. Yasal sureyi beklemeden Mart'in 20 si gibi havalara gore yazliklari takacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Fren yapinca abs nin devreye erken girmesi icin bir cok faktor var: lastik kotudur abs erken devreye girer, araba yukludur ans erken devreye girer, balata bitiktir abs surekli mudehale eder vs..

    Kislik lastiklerde kumho i'zen kw23 kullaniyorum muhtemelen bir daha tercih etmem. Karda falan fena degil de performansli otoban kullanimini kaldiracak bir urun degil benimki.

    Yaz gelse de csc5'i taksam diye bekliyorum. Yasal sureyi beklemeden Mart'in 20 si gibi havalara gore yazliklari takacagim.

    Kışlıkların bir çoğu öyle abi Asfaltta yüzme yapar.Otobanda +160 Km/s hızlarda hiç güven vermiyor.Yumuşak hamurdan dolayı virajlarda yatma yapıyor.Hafif geniş taban yazlık gibis yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhanCLK -- 9 Aralık 2015; 1:28:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    ABS'nin devreye girmesi fren gücünü azaltıyor ya da normalden öte güçlendiriyor demek değildir ki. Frenin kızaklanmasını önler ve sürücüye manevra imkanı tanır.



    Lastiklerin havasını kontrol edin. Etkisi büyük oluyor. Birde yol gerçekten kaygansa her araçta girer zaten ABS devreye.


    ABS'nin fren mesafesini uzattığını söyleyebilirim. En azından eski nesil ABS sistemlerinde bu durumu bariz yaşıyorum. Frenlerken fren dozajını biraz daha artırıp ABS'yi devreye soktuğumda aracın yavaşlamasının bariz azaldığını hissedebiliyorum. Ancak manevra şansı elbette güzel. Kurtarabiliyorsanız kurtarırsınız, kaçacak yeriniz yoksa durabileceğiniz bir kazada duramamanıza sebep olabilir. Ancak suçu sadece ABS'ye atmamak lazım ki lastik daha önemli bir faktör.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    ABS'nin devreye girmesi fren gücünü azaltıyor ya da normalden öte güçlendiriyor demek değildir ki. Frenin kızaklanmasını önler ve sürücüye manevra imkanı tanır.



    Lastiklerin havasını kontrol edin. Etkisi büyük oluyor. Birde yol gerçekten kaygansa her araçta girer zaten ABS devreye.


    ABS'nin fren mesafesini uzattığını söyleyebilirim. En azından eski nesil ABS sistemlerinde bu durumu bariz yaşıyorum. Frenlerken fren dozajını biraz daha artırıp ABS'yi devreye soktuğumda aracın yavaşlamasının bariz azaldığını hissedebiliyorum. Ancak manevra şansı elbette güzel. Kurtarabiliyorsanız kurtarırsınız, kaçacak yeriniz yoksa durabileceğiniz bir kazada duramamanıza sebep olabilir. Ancak suçu sadece ABS'ye atmamak lazım ki lastik daha önemli bir faktör.

    bence lastik + yol en büyük etken. bizim iş yerinin önünde hafif bir yokuş aşağı var yokuş aşağı dediğim düz yolda 15 metre yokuş aşağı akabininde hemen bir kasis var. avm önü olduğu için. sabahları güneş görmediği için kışın her daim ıslak, kirli ve buzlu. oraya hangi aracı hangi lastiği sokarsan sok frene biraz daha sert bassın anında kayar. ha benim aracım 23km hızda kayar audi quattro 33km hızda kayar o ayrı. ama genelde abs devreye giriyorsa lastikler kabak değilse fren diskleri ve balataları sağlamsa ya frene normalden fazla basılıyor (sert frenaj) yada yol kaygan :)


    bu arada kw27 içinde aynı şeyi söyleyebilirim. kuru hava performansı çok başarılı. yağmur performansı zayıf ve bu tarz kirli yollarda hafif ıslak ve tozlu yollarda da o kadar iyi değil. ancak yerde kar varsa kesinlikle yolda bırakmıyor ve kaymıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DXM06 -- 9 Aralık 2015; 9:46:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    ABS'nin devreye girmesi fren gücünü azaltıyor ya da normalden öte güçlendiriyor demek değildir ki. Frenin kızaklanmasını önler ve sürücüye manevra imkanı tanır.



    Lastiklerin havasını kontrol edin. Etkisi büyük oluyor. Birde yol gerçekten kaygansa her araçta girer zaten ABS devreye.


    ABS'nin fren mesafesini uzattığını söyleyebilirim. En azından eski nesil ABS sistemlerinde bu durumu bariz yaşıyorum. Frenlerken fren dozajını biraz daha artırıp ABS'yi devreye soktuğumda aracın yavaşlamasının bariz azaldığını hissedebiliyorum. Ancak manevra şansı elbette güzel. Kurtarabiliyorsanız kurtarırsınız, kaçacak yeriniz yoksa durabileceğiniz bir kazada duramamanıza sebep olabilir. Ancak suçu sadece ABS'ye atmamak lazım ki lastik daha önemli bir faktör.

    bence lastik + yol en büyük etken. bizim iş yerinin önünde hafif bir yokuş aşağı var yokuş aşağı dediğim düz yolda 15 metre yokuş aşağı akabininde hemen bir kasis var. avm önü olduğu için. sabahları güneş görmediği için kışın her daim ıslak, kirli ve buzlu. oraya hangi aracı hangi lastiği sokarsan sok frene biraz daha sert bassın anında kayar. ha benim aracım 23km hızda kayar audi quattro 33km hızda kayar o ayrı. ama genelde abs devreye giriyorsa lastikler kabak değilse fren diskleri ve balataları sağlamsa ya frene normalden fazla basılıyor (sert frenaj) yada yol kaygan :)


    bu arada kw27 içinde aynı şeyi söyleyebilirim. kuru hava performansı çok başarılı. yağmur performansı zayıf ve bu tarz kirli yollarda hafif ıslak ve tozlu yollarda da o kadar iyi değil. ancak yerde kar varsa kesinlikle yolda bırakmıyor ve kaymıyor.

    Aynı kullanım şartlarında sadece ön sol stepneyken bile ABS'de ciddi bir azalma oldu. Şu anki lastiklerimde de kesinlikle o kadar fazla ABS devreye girmiyor.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Ne değişti peki hocam öncesine göre?
  • Hocam fiyat performans olarak sava eskimo çok yönetilmeye başlandı. Çok olumlu yorum var piyasada. Bir bakın derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Ne değişti peki hocam öncesine göre?

    Öznel bir durum olmakla beraber Abs daha az devreye giriyor patinaj ise çok zorlamazsam yok mesela. Yanal tutunmaya bir şey diyemiyorum zira Kumho da da sorun yaşamadım.
    Ama şu anda arabanın altında 2007 üretimi Blizzak lm25 kış lastikleri varken araba kuruda dahil daha oturaklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 9 Aralık 2015; 10:37:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bir kh27de bende var. Ancak bir sorun gormedim su ana kadar. Abs devreye sert fren disinda girmiyor.

    neden abs erken giriyor anlamış değilim. Abs tak tak tak vurmaya başlıyor ama araba yavaşlamıyor. Kaç kere kaza atlattım bu sebepten. Daha önce yuksek model arabadan 2005 lancer e geçtım belkı onun farklılıgı var. Kaç kere tamırcıye goturdum ama fren normal sen anormalsın dedıler. Balataları TRV aldım, lastikleri diskleri abs sensörünü hepsini yeniledim can taşıyoruz diye ama çare yok. Auris'inzınk diye duran frenlerini özlüyorum

    Hocam bence tamamen lastikten kaynaklı. Benim eski aurisin orjinal turanza (odun hamurlu) lastikleri 25 binden sonra iyice sertleşti ve en ufak frene abs devreye giriyordu. Hatta birkaç kaza atlattım bu sebeple ve hemen goddyear efficentgrip aldım. Aradaki fark anlatılmaz.
    Bu arada ben aurisin frenlerinide çok beğenmiyordum. Benimki 2011 eski kasa idi. Şimdiki aracımdaki frenler michelinlerle çok ama çok üst düzeyde. Auristeki fren değilmiş diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    ABS'nin devreye girmesi fren gücünü azaltıyor ya da normalden öte güçlendiriyor demek değildir ki. Frenin kızaklanmasını önler ve sürücüye manevra imkanı tanır.



    Lastiklerin havasını kontrol edin. Etkisi büyük oluyor. Birde yol gerçekten kaygansa her araçta girer zaten ABS devreye.


    ABS'nin fren mesafesini uzattığını söyleyebilirim. En azından eski nesil ABS sistemlerinde bu durumu bariz yaşıyorum. Frenlerken fren dozajını biraz daha artırıp ABS'yi devreye soktuğumda aracın yavaşlamasının bariz azaldığını hissedebiliyorum. Ancak manevra şansı elbette güzel. Kurtarabiliyorsanız kurtarırsınız, kaçacak yeriniz yoksa durabileceğiniz bir kazada duramamanıza sebep olabilir. Ancak suçu sadece ABS'ye atmamak lazım ki lastik daha önemli bir faktör.

    Aynen ya normal fren mesafesinde durabilecegim takip mesafesinde abs devreye girdigi icin duramiyorum. Gecen basima geldi , onumde daha poseti cikarilmamis focus cevre yolundayiz, sarida gecmek icin hizlandi , ben de arkasindan hizlandim, onun onundeki sola donunce bu da zınk diye durdu ben dip fren bastim. Burdan sonrasi 1 sn de olup bitiyor,beyin ( refleks) 1 sn de nasil hesap ediyir anlam veremiyorum. o 1 sn de carpacagimi hesaplayip ayagim frendeyken direksiyonu kirdim refuje dogru , cok as surttu , benim durma mesafem ondeki aracin sofor kabiniyle ayni duzlemdeydi. Kirmasam focusun arka taraf feci dagilirdi. Ve %100 hataliyim.

    Sonuc olarak kesinlikle abs nin erken devreye girmesi fren mesafesini arttiriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bir kh27de bende var. Ancak bir sorun gormedim su ana kadar. Abs devreye sert fren disinda girmiyor.

    neden abs erken giriyor anlamış değilim. Abs tak tak tak vurmaya başlıyor ama araba yavaşlamıyor. Kaç kere kaza atlattım bu sebepten. Daha önce yuksek model arabadan 2005 lancer e geçtım belkı onun farklılıgı var. Kaç kere tamırcıye goturdum ama fren normal sen anormalsın dedıler. Balataları TRV aldım, lastikleri diskleri abs sensörünü hepsini yeniledim can taşıyoruz diye ama çare yok. Auris'inzınk diye duran frenlerini özlüyorum

    Hocam bence tamamen lastikten kaynaklı. Benim eski aurisin orjinal turanza (odun hamurlu) lastikleri 25 binden sonra iyice sertleşti ve en ufak frene abs devreye giriyordu. Hatta birkaç kaza atlattım bu sebeple ve hemen goddyear efficentgrip aldım. Aradaki fark anlatılmaz.
    Bu arada ben aurisin frenlerinide çok beğenmiyordum. Benimki 2011 eski kasa idi. Şimdiki aracımdaki frenler michelinlerle çok ama çok üst düzeyde. Auristeki fren değilmiş diyorum.

    O kasayi bilmiyorum ama yeni aurisin fren sistemi cok iyi. Avensisle ayni platformda uretilmis olabilir. Jant disk lastikler ayni.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yazlık lastiklerim kumho tanesini 85'e almıştım. tam bir fiyat/performans ürünü, ben çok ama çok memnunum. bundan sonra hep kumho almayı düşünüyorum açıkçası, fiyatına göre sundukları oldukça iyi
  • Istanbuldaysaniz ve karda kiyamette dolasmam diyosaniz crossclimate e bakin derim fikir olur cift lastik takimindan tak cikar islerinden kurtulursunuz ama bir alpin 5 degil :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhanCLK

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Fren yapinca abs nin devreye erken girmesi icin bir cok faktor var: lastik kotudur abs erken devreye girer, araba yukludur ans erken devreye girer, balata bitiktir abs surekli mudehale eder vs..

    Kislik lastiklerde kumho i'zen kw23 kullaniyorum muhtemelen bir daha tercih etmem. Karda falan fena degil de performansli otoban kullanimini kaldiracak bir urun degil benimki.

    Yaz gelse de csc5'i taksam diye bekliyorum. Yasal sureyi beklemeden Mart'in 20 si gibi havalara gore yazliklari takacagim.

    Kışlıkların bir çoğu öyle abi Asfaltta yüzme yapar.Otobanda +160 Km/s hızlarda hiç güven vermiyor.Yumuşak hamurdan dolayı virajlarda yatma yapıyor.Hafif geniş taban yazlık gibis yok

    Zaten depodan cikartip lastikciye gotururken icimden dedim " keske 215/50r17 yerine 225/45r17 alsaymisim belki daha mutlu olurdum " diye.

    Yapacak birsey yok zaten yagmurda acuaplaning yuzunden dikkatli olmak gerekiyor, tedirginlik hissedene kadar uzayacagiz artik. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.