Cevap vermiyorlar 3 ay oldu ben ne yapacağım ya? AKBANK allah belanı versin.
slm, finansbank geçen ay kestiği 35 tl kart ücretini sitesinden mail le yaptığım itiraz sonucu iade etti. Yine Yapı Kredi Bankası na ait kartımı, kart ücreti alınmadan iptal ettirdim, 20 gün sonra bana dönerek 2012 yılına kadar sizden kart ücreti talep etmeyeceğiz, taahhütünde bulundular. Bende tamam dedim :) Bunlar olumlu sonuçlananlardı. Gelelim olumsuzlara Garanti Bankası dilekçeyle yaptığım itirazı kabul etmedi, ne hesap işletim ücretini, nede kart ücretini iade etmediler. Aynı şekilde Vakıfbank ta dilekçeli itirazımı kabul etmedi, bunlarla mahkemede görüşeceğiz inşallah.
quote:
Orijinalden alıntı: [C_a_N_e_R]
quote:
Orijinalden alıntı: Prof.Matematik
yapacağın önce bankaya iadeli taahhütlü dilekçe ile başvurmak. ardından buna gelen cevap ile tüketici hakem heyetine gitmek.
Hocam daha önce başvurdum aynı şekilde ama bana yazılı olarak geri dönmediler. Ne yapabilirim ki ben nasıl dönmelerini istemeliyim? Elimde bir önceki dilekçenin onlar tarafından teslim alındığına dair ptt kartı var imzalı şekilde. Bu yetmiyor mu? Sizlere nasıul geri döndüler ya. Kafayı yiycem. O kadar bekle bekle gelen cevaba bak!
mail yoluyla...
bir de bu hesap işletim ücretinin iadesi yönelik verilen hakem heyeti kararını bir banka mahkemeye taşımıştı.. orada bir gelişme var mı????
Garanti Bankası haklı müşteri hattına gönderdiğim yazıma gelen otomatik cevap aşağıdaki gibidir. Son 5 senede alınan toplam 150 TL yi iade etmelerini istemiştim.Ne yapmalıyım?ekstreler elimde, sözleşme yok , sözleşme imzaladığımı bile hatırlamıyorum, 2002 de internetten başvuru yapmıştım kart adresime gelmişti.Aynı şekilde Akbank'a da başvuracağım, bakalım ne cevap gelecek onun da tüm ekstreleri var elimde..
Kredi karti, kart hamilinin bankadan bircok hizmet aldigi uzun sureli bir kredi iliskisidir. Kredi karti uyelik aidatlari da, kartin talebi ile baslayip kartin bulunduruldugu sure boyunca devam eden ve banka tarafindan yurutulen operasyonel faaliyetler ve cesitli hizmetlerin bedeli olarak kart hamilinden her yil bir kere ve kanuna uygun olmak uzere talep edilmektedir.
Harcamalarinizi fonlayan kredi kartlari, sadece plastikten ibaret olan bir odeme araci olmayip, bircok maliyet ve yatirim kalemi ile desteklenen bir yuksek teknoloji urunudur. Sadece Turkiye’de degil tum dunyada standart bir uygulama olan kredi karti uyelik aidati, hem yasalarimiz hem de siz kart hamillerimizle imzalamis oldugumuz sozlesmeler uyarinca yasal dayanaga sahiptir.
Bankamizin Bonus Card, Shop and Miles, Flexi, American Express olmak uzere musterilerimizin farkli ihtiyaclarina yanit veren farkli kredi karti programlari bulunmakta ve sunulan hizmetlere gore yillik kart uyelik aidatlari, farkli duzeylerde belirlenmektedir. Turkiye’nin ilk cipli ve cok markali kredi karti Bonus Card ayni zamanda Turkiye’nin en cok kazandiran kredi kartidir. Alisveris kartinin ozelliklerini kredi kartiyla birlestirerek puan yerine "bonus" kazanma, program ortagi magazalarda bedava ve taksitli alisveris yapabilme faydalarini sunan Bonus Card kullanicilarina bugune kadar 800 milyon TL degerinde bedava alisveris firsati sunmustur. Ucakla sik seyahat eden musterilerimiz icin gelistirdigimiz ShopandMiles ise alisverislerde ucus mili kazandiran ozelligi ile bugune kadar yaklasik 30 milyar mil kazandirmis ve yuzbinlerce musterimize bedava ucus imkani saglamistir.
Musterilerimizin ihtiyaclarini en iyi kendilerinin bilecegi dusuncesiyle gelistirdigimiz Flexi Card ise, yillik kart aidati, kazanilan bonus orani gibi tum finansal ozelliklerin kart sahibince belirlenmesine imkan tanimaktadir. Tamamen kisisel tercihleri yansitan Flexi Card ile dileyen musterilerimiz yillik uyelik ucretlerini “0” TL’ye indirebilmekte veya kart ucretlerini kazandiklari bonus ile odeyebilmektedirler. Urunlerimizin bir kacini bir arada kullanmayi tercih eden musterilerimizin de ikinci kartlari icin indirimli uyelik ucreti yansitilmaktadir. Tum bunlarin yaninda Garanti Bankasi kredi karti sahipleri, Garanti Asistan, Garanti Ucus Hatti, Sehir Yasam, Arac Kiralama, Port Vale, Alisveris Sigortasi, Yurt Disi Acil Durum gibi ayricalikli hizmetlerinizden faydalanabilmektedirler.
Garanti Bankasi olarak her zaman en kaliteli hizmeti ve en kazancli alisveris firsatini sunmaya calismaktayiz. Kredi karti uyelik aidatlarini siz degerli musterilerimizin ihtiyaclarini en iyi sekilde karsilayabilmek icin sundugumuz bu ayricalikli hizmetlerin bedeli olarak gormenizi rica eder, bankamizi tercih ettiginiz icin tekrar tesekkur ederiz.
Kartinizi kullanmaya devam etmenizi arzu ederiz. Kartinizin iptali icin 4440333 numarali Alo Garanti Hattimizi arayabilir ya da en yakin subemize basvurabilirsiniz.
Saygilarimizla,
Turkiye Bankalar Birligi’nin 26 Haziran 2009 tarihli Duyurusu
Turkiye Buyuk Millet Meclisi Genel Kurulu’nda 24 Haziran 2009 tarihinde kabul edilip Sayin Cumhurbaskani’nin onayina sunulan Banka Kartlari ve Kredi Kartlari Kanununda Degisiklik Yapilmasi Hakkinda Kanun ile ilgili olarak kamuoyunda yapilan degerlendirmeler nedeniyle asagidaki hususlarin aciklanmasi gerekli gorulmustur:
Kanun Tasarisi’nda yer alan “uygulanacak yillik kart kullanim bedelinin tutarinin belirlenmesi”ne iliskin duzenlemenin Tasaridan cikarilmasi nedeniyle bundan sonra yillik kart kullanim bedeli alinamayacagi hususunda kamuoyunda bazi degerlendirmeler yapildigi gozlenmektedir. Oysa, Tasaridan cikarilan soz konusu duzenleme ile, yillik kart kullanim bedelinin alinip alinmamasi degil, sadece alinacak tutarin belirlenmesi amaclandigindan, yapilan bu degerlendirmeler gercegi yansitmamaktadir. Yillik kart kullanim bedeli, halen yururlukteki Borclar Kanunu, Turk Ticaret Kanunu, Bankacilik Kanunu, 16 Ekim 2006 tarih ve 2006/11188 Sayili Bakanlar Kurulu Karari, 2006/1 Sayili Turkiye Cumhuriyet Merkez Bankasi Tebligi, Banka Kartlari ve Kredi Kartlari Kanunu ve ilgili yonetmelikte yer alan duzenlemelerin yani sira, kart hamilleri ile kart cikaran kuruluslar arasindaki sozlesmeler cercevesinde alinmaktadir. Bu uygulama, ayrintilari Turkiye Bankalar Birligi tarafindan yayimlanan 5 Subat 2007 ve 22 Temmuz 2008 tarihli Kamuoyu Duyurularinda da belirtildigi uzere, hukuka uygun sekilde devam ettirilmektedir.
Akbank cevabı:
Sayın ...,
Axess Kartınıza yansıyan yıllık üyelik ücreti ile ilgili iletiniz Bankamızca incelenmiştir.
Kredi kartlarından alınan üyelik ücreti, Bankamızın kredi kartları üzerinde sunduğu hizmete yönelik olarak asıl kart ve ek kart hamilleri için düzenlenmiştir. Yasal ve Bankamız düzenlemeleri gereğince, kart üyelik ücretine ilişkin duyurular, Bankamızın tüm şubelerinde,müşterilere gönderilen hesap özetlerinde, tarafınızca imzalanan sözleşme hükümlerinde ve Bankamızınwww.axess.com.tr adresli internet sitesinde ilan edilmektedir. Yasal düzenlemelere göre, müşterilerden verilen hizmetler karşılığında alınan ücret ve komisyonlar bankalarca belirlenebilmekte, bu bağlamda tüketicilerin haklarını ihlal eden bir durum söz konusu olmamaktadır. Ayrıca ,Türkiye Bankalar Birliği'nin (http://www.tbb.org.tr) web sayfasında da kredi kartlarından alınan üyelik aidatının yasal olduğuna dair duyuru yayınlandığı gibi, gerek İzmir 1. Tüketici Mahkemesi'nin 2004/239 E. ve 2005/1531 K. sayılı ilamı ile gerekse T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'nün yayımlamış olduğu 12.02.2007 tarihli B140TRK016 00 00-3698 sayılı 2007/02 no'lu Genelgesi ile bankaların kredi kartı üyelik ücreti talep etmelerinin yasaya uygun olduğuna karar verilmiştir.
Uygulamalarımız ve yukarıda bahsedilen yargı kararı dahilinde kartınıza 30.04.2010 tarihinde yansıyan üyelik ücreti kartınıza iade edilmiş olup geçmiş dönemlere ait yansıyan üyelik ücreti iade talebinize olumlu yanıt verilememektedir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Saygılarımızla,
Bu cevaplar maille geldi, hakem heyetine başvuruda çıktılarını eklemem bir işe yarar mı, yoksa iadeli taahhütlü mü başvurmalıydım?
Bir şey sormak istiyorum.
Benim ikametgahım Ankara'da. Ben ise İstanbul'da oturuyorum.
Benim başvuru yapmam için oturduğum yerin yakınlarındaki bir tüketici halem heyetine gitmem yeterli olur mu acaba? Yoksa mutalaka İkametgahımın olduğu tük. hakem heyetine mi gitmem gerekiyor?
Başvurabilirsiniz,Çünkü ben iademi farklı tük.hak.hey başvurarak almıştım.
Bir soru daha sorayım. Hem genel bir bilgi olur herkese de.
Hangi banka hangi ücreti (Yıllık kart ücreti, hesap işletim ücreti) hangi periyodda ve hangi aylarda alıyor acaba?
Mesela " Garanti Bankası - Yıllık Kart Ücreti - Senelik olarak - Mart ya da Nisan ekstresinde " şeklinde..
Bu şekilde bir listelesek güzel olur bence sonrakilere de.
quote:
Orijinalden alıntı: gunesser
Selam herkese,,Kredi kartı yıllık aidat ücretleri ve Normal bankamatik kartlarının hesap işletim ücretlerinin geri alınması (geriye dönük olarak) Yapmamız gerekenler 1- Bankanızın müsteri hizmetlerini arayarak,,(kredi kartı yada bankamatik kartı) geçmişe dönük hesap ekstrenizi istiyorsunuz,,(email,fax) 2- Gelen ekstrelerde kesilen yıllık aidat ücretlerini yada hesap işletim ücretlerinin çıktısını alıyorsunuz 3- İkamet ettiğiniz ilçeye bağlı,, tük.hak.heyetine gidip,,Matbu Evrak dilekçesini dolduruyor,, arka tarafına çıktılarınızı ekliyorsunuz,, 4- Pul parasını ödeyip (yazışmalar için alınıyor),, işlemin nezaman biteceği sorulup,,tük.hak.hey.telefon numararasını alıyor,, tşk edip ayrılıyoruz 5- Nasıl haberimiz olacak sorusunada,,Posta ile bize haber gönderiyorlarmış,,(gerçi bana posta hiç gelmedi,,ama arkadaşıma gelmişti) telefonla arada bir arayıp soruyoruz,, yada bulundukları binada sonuçları panoya asıyorlar,,gelsin paracıklar 6- Bu emek veren arkadaşınızada,, bir Allah Razı olsun demeniz yeterli,,
Çabalarınız Meyvelerini vermeye başladı,,Aşağıdaki ekstre BuMé®@NG Arkadaşımızın Ekstredir,,Tebrikler BuMé®@NG İade Edilen miktar Garanti: 60 TL Akbank: 52 TL TOPLAM: 112
hocam, konuyu başlatan kişi olarak sizden;
tüketici hakem heyeti kararlarını mahkemeye taşıyan bankalar, bu durumda olan kişiler ve bu kişilerin bu durumda ne yapacaklarına dair konu hakkında bilgi vermenizi rica edecektim..
tüketici hakem heyeti kararı mahkemeyi bağlamıyor.. yanlış anlaşılmayayım.. ben de bir mağdurum ama başvuran kişilerin bu durumu da göz önüne alması gerekir diye düşünüyorum...
Üyelik ücretlerini iade eden bankalar var tabi etmeyenler de. Sanırım en zor iptal eden garanti hatta etmiyorlar. 2 sene önce kendi yolladıkları bonus kartı kullamaya başladım bu sene 40 TL üyelik aidatı kesmişler itiraz ettim uygulamanın haksızlık olduğunu yasal olarak aldığınız bu ücrete bende yasal olarak itiraz hakkımı kullanıyorum dedim. Kartı siz verdiniz zaten harcayarak size para kazandırıyorum dedim anlattım, dil döktüm en son kartı kapatacam dedim tabi 40 TL bonus teklifini sundu kabul etmedim. Bende beni başka bankaya geçmeye mecbur bıraktınız tebirikler dedim ve kartı kapatmak istediğimi söyledim. Borcunuz bitince müşteri hizmetlerini arayın dedi bende tamam dedim. Bu zihniyete en iyi ceza kartı kullanıma kapatmak olacak bakalım borç bittikten sonra kapatmak için arayınca ne katakulli yapacaklar.
quote:
Orijinalden alıntı: connectpeople
Bu cevaplar maille geldi, hakem heyetine başvuruda çıktılarını eklemem bir işe yarar mı, yoksa iadeli taahhütlü mü başvurmalıydım?
Bir cevap lütfen..
ben çankaya kaymakamlığına mail cevapları sundum.
benden bonus card için yıllık 25TL kart ücreti alıyorlar. geçen aradım 10 dk dil döktüm. müşteri temsilcisi hiç geri adım atmadı. biz iade etmiyoruz vs. diye. dün baktım karta 15tl bonus yüklemişler :)
finanstan kartı kapatmicam diye taahhüt sayesinde birşey ödemiyorum zaten.
teb'de ise hem hesabım, hem de bonus kartım var. teb birer tane otomatik ödeme verirseniz hesap işletim ücreti ve kart ücreti almıyor zaten. şu ana kadar tek problem yaşamadığım banka teb oldu.
geriye dönük ücretleri almak için de arkadaşın anlattığı sistemi hayata geçirmek lazım. allah razı olsun anlatım için
quote:
Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu
ben çankaya kaymakamlığına mail cevapları sundum.
ben de mail olarak cevapları sundum. 1 ay kadar oldu. beklemedeyim.
arkadaşlar süresi dolup da kapanan kartından da geri ödeme alan oldumu acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: turizmpsikoloğu
hocam, konuyu başlatan kişi olarak sizden;
tüketici hakem heyeti kararlarını mahkemeye taşıyan bankalar, bu durumda olan kişiler ve bu kişilerin bu durumda ne yapacaklarına dair konu hakkında bilgi vermenizi rica edecektim..
tüketici hakem heyeti kararı mahkemeyi bağlamıyor.. yanlış anlaşılmayayım.. ben de bir mağdurum ama başvuran kişilerin bu durumu da göz önüne alması gerekir diye düşünüyorum...
Bu konu hakkında gerçekten bilgim yok, Önceden bir arkadaşın daha başına geldiydi, Sanırım akbank ile ilgiliydi Haziran da mahkemesi vardı,Oda Geri dönüş yapmamamış @turizmpsikoloğu Karşı dava açan hangi banka idi ?
akbank..
BENİM DE 3 AY OLMAK ÜZERE.HAKEM HEYETİNİ ARIYORUM.akbanktan vevap bekliyoruz diyorlar.bu nasıl iştir? ne yapmamız lazım bilen var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: [C_a_N_e_R]
Cevap vermiyorlar 3 ay oldu ben ne yapacağım ya? AKBANK allah belanı versin.
abi yapı kredi bitti benim gözümde garantide acayip geçiriyor bildiğiniz gibi değil gemisini kurtaran kaptan olsun