Şimdi Ara

klimaplus ve mitsubishi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
3.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İzmir-Tire'deki Mitsubishi bayisine (aynı zamanda servisi) gittik, BTU soralım, fiyat alalım, uyarsa Mitsubishi alırız diye...
    Şu kadar btu, şu kadar fiyat diye söyledik vatandaş, 3 tane klima almamız gerektiğini, 2 tane klimanın farklı bir ilde kullanılacağını söyleyince arkadaş bozuldu, neymiş, eğer Mitsubishi'yi kendisinden alırsak öyle monte edermiş, farklı ilden veya farklı bayiden alınan Mitsubishi'yi monte etmezmiş... Bak bak bak ...

    İzmir-Tire'de tek Mİtsubishi servisi ya arkadaş, kendini aynı zamanda bu şehirdeki tek klimacı sanıyor...

    Aradım klimaplus'ı, dedim ki sizin Tire'deki servisiniz başka bayiden alınan Mitsubishi klimayı takmam diyor, var mı böyle bir şey? Klimaplus evet var demez mi...

    Demek öyle deyip kendilerine ve Mitsubishi'ye ülkemizdeki ticari hayatlarında başarılar diledim doğal olarak...

    Bunlar kendini ne sanıyor anlamıyorum ki, sen Mitsubishi'ysen, öteki de Toshiba, Daikın, Fujitsu, adamların ne teknik olarak senden geri kalır tarafı ne de senden daha yüksek fiyatı var, sen bulunmaz Hint kumaşı mısın?







  • Arkadaşım siz malı başka yerden alarak fiyatı vurduracaksınız.Sonra Tire deki adam size hizmet verecek,yok böyle ticaret,arkadaşa helal olsun en doğru olanı yapmış.O adam orada bu işe emek harcarken taşmı kemirecek tabiki de para kazanmak istemek doğal hakkıdır.Ha size tavsiye edilen fiyattan daha yüksek fiyat çeker o zaman olay farklı.O başka yerden alacağınız bayi gelsin kursun bakalım klimayı,ya yarın sorun olursa gelecek mi pekiyi.

    Tire deki bayi arkadaşı sonuna kadar destekliyorum bu konuda
  • Bu servis ile satıcıların aynı olmasından kaynaklanıyor. Çok para kazanacaklar ya.
    Bende küçük bir ilçedeyim. Burada klima sordum. 3-4 bin tl lik alışveriş yaptığım bir yer hiç indirim yapmıyor. İnternette ise aynı ürünü %10 daha ucuza ve taksitle eve teslim şekilde alabiliyorsam neden ben %10 fazla vereyim. Fark 3-5 kuruş olsa tabiki burdan alırım. Ama %10 100 tl den fazla para ediyor.
    Servisler ürün nerden alınırsa alınsın kurulum yaptıklarında paralarını almıyorlar mı? Alıyorlarsa benden almassanız ben kurmam diyemez. Birde bunu firma destekliyorsa vay o firmanın haline.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Arkadaşım siz malı başka yerden alarak fiyatı vurduracaksınız.Sonra Tire deki adam size hizmet verecek,yok böyle ticaret,arkadaşa helal olsun en doğru olanı yapmış.O adam orada bu işe emek harcarken taşmı kemirecek tabiki de para kazanmak istemek doğal hakkıdır.Ha size tavsiye edilen fiyattan daha yüksek fiyat çeker o zaman olay farklı.O başka yerden alacağınız bayi gelsin kursun bakalım klimayı,ya yarın sorun olursa gelecek mi pekiyi.

    Tire deki bayi arkadaşı sonuna kadar destekliyorum bu konuda


    Sayın mbirol, "taşı mı kemirecek" demek de ne demek. Adam para kazanmasın, bedavaya hizmet versin mi diyorum ben?
    Siz Arçelik Beko Vestel şu bu her neyse nereden alırsanız alırsınız, servis gelir kurar, kurulum ücretini de gider üreticiden veya distribütörden alır.
    Yok benden almazsan kurmam diyen servise de ilk kez rastlıyorum.

    Kaldı ki servis hizmeti vermek başka bir şey, bayi hizmeti vermek başka bir şey. İkisini de aynı firmaya verirsen böyle olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan_80

    Bu servis ile satıcıların aynı olmasından kaynaklanıyor. Çok para kazanacaklar ya.
    Bende küçük bir ilçedeyim. Burada klima sordum. 3-4 bin tl lik alışveriş yaptığım bir yer hiç indirim yapmıyor. İnternette ise aynı ürünü %10 daha ucuza ve taksitle eve teslim şekilde alabiliyorsam neden ben %10 fazla vereyim. Fark 3-5 kuruş olsa tabiki burdan alırım. Ama %10 100 tl den fazla para ediyor.
    Servisler ürün nerden alınırsa alınsın kurulum yaptıklarında paralarını almıyorlar mı? Alıyorlarsa benden almassanız ben kurmam diyemez. Birde bunu firma destekliyorsa vay o firmanın haline.



    Ya evet küçük ilçelerde hep olan sorun. Satıcı veya servis o ürün için ilçede tek olmak ister, istediği gibi fiyat çeker, tüketici de birden fazla satıcı/servis...
    Büyük iller müşteri açısından daha avantajlı.




  • Arkadaşım öncelikle şunu bilmenizde fayda var.Mit.Elec.Hitachi,daikin, vs gibi işi sadece klima olan firmalarda bayiye veya servise ontaj parası ödenmesi diye bir uygulama yoktur.Montaj bedeli hariç satılır toptan da mallar.yani klimayı 1000 TL ye alırsın 1400 TL ye satarsın 150 si montaj maliyeti dersin geriside ticari karındır.
    İşte bu noktada sizin il dışındaki bayi 250 TL yerine 100 tl kazanayaım nasılsa suya sabuna dokunmayacagız deyip fiyatı kırar,oradaki bayi servis arkadaş o malın hem hammalığını hem montajını hemde sorumluluğunu 150 tl için yapmak istememesi kadar doğal birşey yoktur.taşmı kemirecek dedim çünkü sizin örnek verdiğiniz Arç,ves gibi beyaz eşyacı servistekilerin işi her malı yani buzdolabı,çamaşı,bulaşık vs. ne varsa tamir servisini yapar.Ama klima işi böyle değil.O bölgede yılda belki 100-150 klima satılacak ve adam bu markayı sırtlıyorsa ekmeğini buradan kazanacak.Olay bu ister yapar ister yapmaz.Çokmu baskı geldi,derki yapmıyorum arkadaş ne yapacaksan yap.

    İşte hep yazılıyor klima işinden anlayan adam gibi biri yok diye.Siz adama taşı kemirtmeye çalıştığınız sürece kaliteli ustayı yakında mumla arasınız.

    Bakın bakalım o meşhur her montajı yapan büyük markalarda adam gibi bir klimacı usta varmı.Hepsi sıradan montajcı.Ve malesef bunun oluşmasındaki en büyük etken müşteri ve fiyatı dibe vuranlar.

    Size tek bir konuda hak verebilirdim.O bayi tavsiye edilen fiyat listesinin üzerinde fiyat talep etseydi asla savunmazdım,zaten o durumda klimaplus ta savunmazdı bayisini hatta yaptırım bile uygulardı.

    Biz çok yaşadık sağdan soldan gelip montaj yapıp,sonra ilğilenmeyen bayi işlerini.
    Alın siz istediğiniz yerden gelip kendileri taksın niye zorla o adama taktırmaya çalışıyorsunuz ki.Kladıki İzmir deki bayi Tireye montaj yapamaz diye bir kuralda yokkkk...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Arkadaşım öncelikle şunu bilmenizde fayda var.Mit.Elec.Hitachi,daikin, vs gibi işi sadece klima olan firmalarda bayiye veya servise ontaj parası ödenmesi diye bir uygulama yoktur.Montaj bedeli hariç satılır toptan da mallar.yani klimayı 1000 TL ye alırsın 1400 TL ye satarsın 150 si montaj maliyeti dersin geriside ticari karındır.
    İşte bu noktada sizin il dışındaki bayi 250 TL yerine 100 tl kazanayaım nasılsa suya sabuna dokunmayacagız deyip fiyatı kırar,oradaki bayi servis arkadaş o malın hem hammalığını hem montajını hemde sorumluluğunu 150 tl için yapmak istememesi kadar doğal birşey yoktur.taşmı kemirecek dedim çünkü sizin örnek verdiğiniz Arç,ves gibi beyaz eşyacı servistekilerin işi her malı yani buzdolabı,çamaşı,bulaşık vs. ne varsa tamir servisini yapar.Ama klima işi böyle değil.O bölgede yılda belki 100-150 klima satılacak ve adam bu markayı sırtlıyorsa ekmeğini buradan kazanacak.Olay bu ister yapar ister yapmaz.Çokmu baskı geldi,derki yapmıyorum arkadaş ne yapacaksan yap.

    İşte hep yazılıyor klima işinden anlayan adam gibi biri yok diye.Siz adama taşı kemirtmeye çalıştığınız sürece kaliteli ustayı yakında mumla arasınız.

    Bakın bakalım o meşhur her montajı yapan büyük markalarda adam gibi bir klimacı usta varmı.Hepsi sıradan montajcı.Ve malesef bunun oluşmasındaki en büyük etken müşteri ve fiyatı dibe vuranlar.

    Size tek bir konuda hak verebilirdim.O bayi tavsiye edilen fiyat listesinin üzerinde fiyat talep etseydi asla savunmazdım,zaten o durumda klimaplus ta savunmazdı bayisini hatta yaptırım bile uygulardı.

    Biz çok yaşadık sağdan soldan gelip montaj yapıp,sonra ilğilenmeyen bayi işlerini.
    Alın siz istediğiniz yerden gelip kendileri taksın niye zorla o adama taktırmaya çalışıyorsunuz ki.Kladıki İzmir deki bayi Tireye montaj yapamaz diye bir kuralda yokkkk...




    sizi anlıyorum ama bu toptancılık politikası o zaman klima plus diyecekki ben sattığım ürünün arkasında değilim takan serviste değil satan bayi zaten değil eee bende klima getireyim satayım o zaman ne ala bu iş peki sizin anlattığınız bu iş tüketicinin sorunumu hayır bir de diyorsunuzki şu firma şöyle bu firma böyle diye önce iğneyi kendinize batırın sonra çuvaldızı başkasına


    dikkat burada bir markadan bahsetmiyorum böyle davrananlara sözüm artık devir hizmet devri mal onlarınsa parada benim hangisinin malı kaliteli hizmeti iyiyse giderim ben ondan alırım malı kaliteli olmuş hizmeti beş para etmeyen malı kimse almaz alan da zaten eninde sonunda pişman olur




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mitsubishi Lancer Klima Sorunu
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xnor2001

    İzmir-Tire'deki Mitsubishi bayisine (aynı zamanda servisi) gittik, BTU soralım, fiyat alalım, uyarsa Mitsubishi alırız diye...
    Şu kadar btu, şu kadar fiyat diye söyledik vatandaş, 3 tane klima almamız gerektiğini, 2 tane klimanın farklı bir ilde kullanılacağını söyleyince arkadaş bozuldu, neymiş, eğer Mitsubishi'yi kendisinden alırsak öyle monte edermiş, farklı ilden veya farklı bayiden alınan Mitsubishi'yi monte etmezmiş... Bak bak bak ...

    İzmir-Tire'de tek Mİtsubishi servisi ya arkadaş, kendini aynı zamanda bu şehirdeki tek klimacı sanıyor...

    Aradım klimaplus'ı, dedim ki sizin Tire'deki servisiniz başka bayiden alınan Mitsubishi klimayı takmam diyor, var mı böyle bir şey? Klimaplus evet var demez mi...

    Demek öyle deyip kendilerine ve Mitsubishi'ye ülkemizdeki ticari hayatlarında başarılar diledim doğal olarak...

    Bunlar kendini ne sanıyor anlamıyorum ki, sen Mitsubishi'ysen, öteki de Toshiba, Daikın, Fujitsu, adamların ne teknik olarak senden geri kalır tarafı ne de senden daha yüksek fiyatı var, sen bulunmaz Hint kumaşı mısın?



    xnor2001 birde mitsubishi heavy sorun fiyatları daha uygun ve yeni serilerde orada onlar ne diyecek bakalım


    ayrıca ben izmir merkezde oturuyorum evime general aldım ve gayet memnunum sizede tavsiye edebilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mss80 -- 15 Ocak 2011; 19:20:29 >




  • Ben ürünü nereden alırsam alayım eğer türkiye genelinde servis ağı varsa üzretsiz kurulum yapması gerekir aksi durumda rekabet koşullarında bu hizmeti vern bir firmayı tercih edebilirim buda benim tüketici olarak en doğal hakkım , garanti süresince bir arıza durumunda bana en yakın servisi çağırıcam tabiki oda gelmeyecekse ben o ürüne ve markaya şühpe ile yaklaşırım beni onların taşı kemirecek olması bağlamaz kamu hizmeti değil bu para verip aldım ürünü 1 sene sonra taşındım başka şehre napıcam ilk aldığım firmayımı çağırıcam taşındığım yere ? bence müşteri herzaman haklı olmalıdır 10 sene önce olsa herşey vardı piyasada müşteriyi sallayan pek yoktu ama şimdi kurumsallaşma mecburiyetinde tüm firmalar.
  • Arkadşlar isteyen istediği ürünü almakta ne kadar özgürse,satıcı veya servisinde istediği müşteri ile çalışıp çalışmamak kadar özgürlüğü vardır.Tüketicinin hakkı var tamam da servis kölemi yahu.Bu ne biçim özgürlük anlayışı ,özgürlükse herkes özgür.Ayrıca Tire deki arkadaş çok açık ve net açıklamış ki sonra magdur olmayın..

    Taşınma vs. gibi sök tak olayına gelince bu konuda hiç bir servis yapmıyorum demez.leb ile leblebiyi karıştırmayalım lütfen.

    Bu olayın en büyük aktörleri haksız rekabet ortamı yaratan her türlü satarım anlayışındaki bayiler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Arkadşlar isteyen istediği ürünü almakta ne kadar özgürse,satıcı veya servisinde istediği müşteri ile çalışıp çalışmamak kadar özgürlüğü vardır.Tüketicinin hakkı var tamam da servis kölemi yahu.Bu ne biçim özgürlük anlayışı ,özgürlükse herkes özgür.Ayrıca Tire deki arkadaş çok açık ve net açıklamış ki sonra magdur olmayın..

    Taşınma vs. gibi sök tak olayına gelince bu konuda hiç bir servis yapmıyorum demez.leb ile leblebiyi karıştırmayalım lütfen.

    Bu olayın en büyük aktörleri haksız rekabet ortamı yaratan her türlü satarım anlayışındaki bayiler..


    mbirol şimdiye kadar burada çok yararlı bilgilendirmelerde bulundunuz. Her konuda yardımcı oldunuz.
    Fakat bu konuda ki düşünceleriniz yanlış bence. Servis ne demek. Bir firmanın ürünlerinin kurulumunun yapılmasını yağlayan herhangi bir arıza sırasında garanti süresi içersinde gerekli onarımı yapan birim demektir. Bunu birçok firma hizmet alımı şeklinde yapar.
    Ürünün nereden alındığı servis için hiç önemli olmamalıdır. Servis yaptığı işe göre hakedişini firmadan alır. Eğer firma kurulum için yeteri kadar para vermiyorsa servis bedelini müşteriden çıkarırım zihniyeti doğru değildir.
    Eğer firma servis işlemleri için yeteri kadar ücret ödemiyorsa servisliği almamak gerekir.

    Bende internetten ankastre set almıştım. Yakın iki ilçeyide aradım bölge dışı gelemeyiz dediler. Bölge müdürünü aradım. Oda demezmi yakın ilçeden alsaydınız. O bayimiz size yardımcı olur du dedi. Bende bölge müdürüne ben kaçak ürün mü aldım yoksa bilmeden dedim. Biraz da fırça attım. Sonra fabrikayı aradım. Fabrika adres ve telefonu aldı hemen size döneriz dedi. Telefonu kapattım. Yakın ilçedeki servis aradı. Yarın müsaitseniz kurulum için gelelim dedi. Tamam dedim.
    Ardından fabrikadan tekrar aradılar. Çözüldü mü diye tamam dedim teşekkür ettim. Bu telefon trafiğinin hepsi 15-20 dk sürdü.

    Bu tamamen firmadan kaynaklanıyor. Firma ne kadar güçlü ise o derece müşteriyi memnun eder. Müşteriyi memnun etmeyen firmalarda hiçbir zaman büyüyemezler.




  • Ben bir ürün alacagımda istedigim servis gelmeyecek ha zor be, tıpış tıpış gelecek, istedigim ürünü alırım istedigim serviside çagırırım, bugüne kadar böyle oldu bundan sonrada böyle olacak, mal satmak vede hizmet vermek için açılan yer ben sana hizmet vermiyorum diyemez.
  • işte saçmalık burda mbirol arkadaşımız demiş firma ismilerinide varmiş bunlar hakikaten ürünü veriyorlar servise servis satarken hem karını hemde servis ücretini koyup öyle satıyor varmı böyle angutluk,saçmalık bende ilk duyduğumda şaşırdım ama böyle bu sefer ne oluyor heryerden farklı fiyat alıyorsun adamda sana takmam diyor eee sende haklısın ya arıyorsun merkezi söylüyorsun adamlar sana evet servis haklı diyor hay ben böyle zihniyetin içine edeyim,malı istediğim yerden alırım türkiye sınırları içinde sende gelip takarsın ha takmıyorum dersen bende yasal süreç başlatırım tıpış tıpış gelir takarsın sonra ama takarken canına ot tıkarım beni uğraştırdığın için
    şimdi gelelim mbirol arkadaşımızın dediği cümleye satıcının malı satıp satmama gibi bir durumu olabilir ama servisin böyle bir hakkı yok yapma kardeşim taş ye beton ye ne isterse ye neymiş özgürmüş pehhhh yerim onun özgürlüğünü ben malı alacağım türkiye sınırları içinde garantili malı sende yok kardeşim malı benden almadın ben takmam diyeceksin, ya mbirol arkadaşım yazdıkların o kdar tutarsız olmaya başladı ki ne diyorsun allah aşkına anlamıyorum
    geçende yazmışsın siemens,bosch MİDEA üretimi fason kalitesiz mallardır diye eee tamam iyi hoşta diamond electric denen bu ne üdüğü belirsiz şeyi niye kaliteli ürün diye övüyordun onlar midea üretimi fason malsa buda midea üretimi fason mal,onlar kalitesiz oluyorda bu nasıl kaliteli oluyor,yazdığın mesajlara bak istersen bir tüm eski konuları çıkart bak ne demişsin hele şu üste yazdığın tam komedi,şimdi insanlar demezmi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu eee sen hemen savunmaya geçersin şimdi diamond elektriğin midea'daki karşığı olan klimanın EUROVENT sitesinde d sınıfı olduğunu bulduğumda o değerler ona ait değil demiştin ki tüm delilleride ortaya koymuşken ama sen koyamadın böyle birşeyler deyip oldurdun,şimdide bu kadar şey yazdım doğruyu söyledim,bin tane laf edersin hakkımda neden doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar herşeyin ispatı var tüm eski konuları çıkartırım sererim buraya ne demişsin diye,şimdi bunları söyledikten sonra ne inandırıcılığın kalır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    işte saçmalık burda mbirol arkadaşımız demiş firma ismilerinide varmiş bunlar hakikaten ürünü veriyorlar servise servis satarken hem karını hemde servis ücretini koyup öyle satıyor varmı böyle angutluk,saçmalık bende ilk duyduğumda şaşırdım ama böyle bu sefer ne oluyor heryerden farklı fiyat alıyorsun adamda sana takmam diyor eee sende haklısın ya arıyorsun merkezi söylüyorsun adamlar sana evet servis haklı diyor hay ben böyle zihniyetin içine edeyim,malı istediğim yerden alırım türkiye sınırları içinde sende gelip takarsın ha takmıyorum dersen bende yasal süreç başlatırım tıpış tıpış gelir takarsın sonra ama takarken canına ot tıkarım beni uğraştırdığın için
    şimdi gelelim mbirol arkadaşımızın dediği cümleye satıcının malı satıp satmama gibi bir durumu olabilir ama servisin böyle bir hakkı yok yapma kardeşim taş ye beton ye ne isterse ye neymiş özgürmüş pehhhh yerim onun özgürlüğünü ben malı alacağım türkiye sınırları içinde garantili malı sende yok kardeşim malı benden almadın ben takmam diyeceksin, ya mbirol arkadaşım yazdıkların o kdar tutarsız olmaya başladı ki ne diyorsun allah aşkına anlamıyorum
    geçende yazmışsın siemens,bosch MİDEA üretimi fason kalitesiz mallardır diye eee tamam iyi hoşta diamond electric denen bu ne üdüğü belirsiz şeyi niye kaliteli ürün diye övüyordun onlar midea üretimi fason malsa buda midea üretimi fason mal,onlar kalitesiz oluyorda bu nasıl kaliteli oluyor,yazdığın mesajlara bak istersen bir tüm eski konuları çıkart bak ne demişsin hele şu üste yazdığın tam komedi,şimdi insanlar demezmi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu eee sen hemen savunmaya geçersin şimdi diamond elektriğin midea'daki karşığı olan klimanın EUROVENT sitesinde d sınıfı olduğunu bulduğumda o değerler ona ait değil demiştin ki tüm delilleride ortaya koymuşken ama sen koyamadın böyle birşeyler deyip oldurdun,şimdide bu kadar şey yazdım doğruyu söyledim,bin tane laf edersin hakkımda neden doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar herşeyin ispatı var tüm eski konuları çıkartırım sererim buraya ne demişsin diye,şimdi bunları söyledikten sonra ne inandırıcılığın kalır






    Zibronunda midea üretimleri harika ama mideanın kendi klimaları yada siemens midea üretimleri dandik,

    işte güzel bir konuya parmak bastınız arkadaşım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbirol

    Arkadşlar isteyen istediği ürünü almakta ne kadar özgürse,satıcı veya servisinde istediği müşteri ile çalışıp çalışmamak kadar özgürlüğü vardır.Tüketicinin hakkı var tamam da servis kölemi yahu.Bu ne biçim özgürlük anlayışı ,özgürlükse herkes özgür.Ayrıca Tire deki arkadaş çok açık ve net açıklamış ki sonra magdur olmayın..

    Taşınma vs. gibi sök tak olayına gelince bu konuda hiç bir servis yapmıyorum demez.leb ile leblebiyi karıştırmayalım lütfen.

    Bu olayın en büyük aktörleri haksız rekabet ortamı yaratan her türlü satarım anlayışındaki bayiler..



    peki tüketici haklarıda aynı şeyden mi bahsediyor servisler istediği kişi ile çalışabilirmi diyor


    usta burada paylaştığın bilgiler güzel ve bir nebze de olsa yaptığın işinde reklamını yaparak gelir elde ediyorsun buna da eyvallah ama yukarıda dediklerine deliler bile güler be hocam şimdi sen çamaşır makinesi alacaksın spottan aldığın makineyi kim kuracak kasap mı gelecek kurmaya tabikide servis gelecek hem de seve seve gelecek çünkü o çamaşır makinesini üretip oraya etiketini basıp garanti beldesini koyuyorsa ve o makineyi sen faturalı bir şekide satın alıyorsan o makine onun sorumluluğundadır senin alış şeklin üreticinin veya distribütörün sorumluluğunu değiştiremez bu ticaret kanununda böyledir mahkemeye verse tazminat bile alır bu olaydan tüketici burada klima plus ticaret kanununa aykırı bir sorumluluk içinde ve siz bunu savunuyorsunuz size yakışmadı doğrusu

    ben giderim istediğim yerden alırım klimamı ve serviste bana ben senin klimanı montajlamam diyemez böyle bir lüksü yoktur adı üstünde yetkili servis

    peki bana bir arkadaşım hediye olarak klima aldı evime bunuda mı takmayacak haaa haaaa haaaa buna anca gülerim eğer böyle devem ederse yakında klima plus gümler benden söylemesi




  • Öncelikle @sendomi arkadaş çok biliyorsunuzda neden 12 lik klasiği iade edip sonrada gidip 2 tane birden Diamond aldınız.Siz Midea nın kaç model cihaz ürettiğ hakkında bilginiz varmı acaba,herşeyi çok biliyorsunuz ya..

    Midea dünyanın en büyük klima üreticisi ,Türkiye deki markaların yarısına mal üretiyor.Ne kadar para o kadar mal üretir.O Eurovent te gördüğünüz verilerin sizin kullandığınız ürün olduğunu nerden biliyorsunuz.

    Şimdi canıma ot tıkayacak bir arkadaş varsa gelsin herhangi bir yerden aldığı klimayı benim servisim olduğum markayı ben istemiyorsam bana zorla taktırsında görelim bakalım.Yok asarım yok keserim,ne güzel iş ya sen otur bekle elin oğlu satsın sen hizmet et.Kardeşim oradaki adam hem bayi ,hemde servis sana faiş fiyatmı vermiş,kampanyayı uygulamamış mı,kaldıki bayinin kampanyaya katılıp katılmama hakkıda saklıdır.Yok öyle sadece bana özgürlük.Alma arkadaş o zaman o malı,zorlamı satıyorlar.

    Bu arada bu konuda her marka için şunu söyleyebilirim ki,hiçbir bayi servis taşınma ,yer değiştirme vs. gibi işlerde ben yapmam demez,bende demem,o iş bu mesleğin adabına uymaz.Burada bahsettiğimiz konu Müşterinin tamamen kendi çıkarları doğrultusunda hareketine ve fiyatları kıran sorumsuz bayinin hareketine karşı yapılmış bir direnmedir.

    Yine söylüyorum ben kafa patlatacağım,malı tanıtıp showrom açıp deli kira ödeyeceğim,elin oğlu gelip benim dibime fiyat kırıp malı satacak ,bende kuzu kuzu gidip hizmet vereceğim.Yok ya....

    O adamı ithalatçı firma desteklemekte de sonuna kadar haklı,siz kendinize göre o adam bir kere size lazım olacak ,ama ithalatçı o adamı orada kazancına taş koydurursa onu kaybederse kiminle çalışacak,Tire de klimacılar sırayamı girmiş ben bayi olayım,ben servis olayım diye.Kaldıki isteyende var olabilir ama kalitesi ne acaba....

    Ha bu arada bu işlerin birde adabı vardır ya.Ben Türkiye nin her yerinde montaj yaptırabiliyorum Allaha şükür,ama dayatmayla,yok asarım yok keserimle değil.Adamın mekanına temsil ettiği bölgeye saygı göster rica et,akan sular durur.

    Atalar ne demiş '' Tatlı söz yılanı deliğinden çıkarır'' Bende bir şey ilave edeyim '' Asarım keserim adamı zıvanadan çıkarır'' Zıvanadan çıkarırsan da bir zor girer geriye


    Birde hiç bir tüketici yasasında Montajı ithalatçı öder diye bir ibare yoktur.Malı satın alırsın satıcı ve ithalatçı çalışma şekline göre ister montaj dahil,ister montaj hariç satar.Montaj bedelinin fiyatını ise sadece tavsiye eder.Zaten bu klima işinde kalite Arç.Ves vs. Firmaların Ücretsiz montaj ilanıyla dibe çakıldı.ogün bu gün kalitre gittikçe düşüyor.Adamlar montaj dahil satıyorlar,firma 50-60 TL montaj parasını laik görüyor.Sonrada yok onu yapmadı,yok bu koymadı olacak olan bu.

    Avrupayı hep örnek verip dururuz olumsuzluklarda,peki Avrupa da klima montajı kaç para bilen varmı,kim montaj yapabilir kim yapamaz.İş ehliyeti olmayanın montaj yapma şansı kesin yok.(Biz R22 gaz kullanımı için10 gün gece yarılarına kadar kurs gördük Maşallah belgeliden başkası R22 yi kullanmıyor artık,ha kursa gittik birde üstüne 300-500 Tl para verdik)Avrupa da klima 400 € montaj 300 €.Varsa 300 € değil 300 TL verecek olan fizanada gidip kurarım klimayı.Yahu zaten o zaman kim neyleye satışı Showrom u ,300 TL montaj takla atarım be....

    Bu arada klima montajı 1990-1997 yılları arasında işçilik sadece 100-150 $ +bakır boru seti mt 25-30 $ dı.
    Zaten bizde klima satışına hiç niyetlenmezdik,satan ayrı takan ayrıydı.Ha yapılan işçilik 10 numaraydı,abi parayı almışsın takla bile atarsın ne olacak ki....

    Bu konuda daha fazla yazmayacağım, herkes istediği malı almakta ne kadar özgürse,hizmeti verecekte o kadar özgürdür.Kimse kimseye zorla mal da satamaz,kimse kimseye zorla işte yaptıramaz.

    Ha siz derseniz ki tüketici yasası var,ithalatçı oraya mal satan ile arasındaki ilişkisi kendini bağlar.Diyorsaki oraya malı satma ,bayi satarsa ceremesini de çeker.Olaki gitti taktı kendi ,ileride sorun olursa tabiki de ithalatçı bir şekilde hizmet verir size,ama satana da bileti keser.Bu tabiki sizi baglamaz.Ama unutmayın ki arada sizde zor zamanlar yaşayabilirsiniz.1 günde halledilecek bir sorun yasal süre olan 1 ayı bulabilir.Karar size kalmış.......




  • mbirol kardeşim yada abimi diyeyim,ben o klimayı niye aldım(ilk klimayı)tavsiye üzerine,peki klimadan niye vazgeçtim aşırı sesli çalışıyor diye,peki bu durumu anlatınca ne oldu malı ısrarım üzerine geri aldı peki niye 2 tane inverter aldım yine aynı yerden ha onuda söyleyeyim çünkü o adam esnaf yada insan olarak ne olduğu yada kim olduğu önemli değil orda bir emek harcadı zaman harcadı boşu boşuna uğraşmasın diye tekrar ondan aldım adam sonuçta kar etsin emeği boşuna gitmesin diye ama ne oldu iyi niyetim başıma iş açtı,eğer birşeye emek harcanıyorsa karşılığının her zaman alınması ve zamanında alınması görüşündeyim,ben gider airfel inverter'da alırdım fiyatda aldım ama gidip almadım bu klima daha iyi değilmi diamond electric'den işin aslı bu memleketde iyi niyetli olmak beş para etmiyor

    diğer konuda son yazdıklarını baştan yazsan daha iyi olurdu,durumu açıklamışsın yapılan davranış etik olmuyor haliyle ama servisinde ben kurmam demeye hakkı yok distirütör ile arasında halletsin o zaman




  • Mss80,
    Tavsiyen için teşekkürler.
    Mitsh heavy'nin Tire'deki servisi kimdir bilmiyorum :) Malum malı almadan önce önce servisi var mı yok mu hizmet verir mi vermez mi kontrol etmek gerekiyor...
    3 tane Fujitsu aldım İstanbul'dan, 1 tanesi Tire'ye gitti, mevzuyu kapadım sorunsuzca çok şükür...

    Fiyatları da kontrol ettim, Fujitsu fiyatına göre en yüksek EER/COP değerlerine sahip. Forum'da da insanlar hep metiheler düzmüşler Fujitsu için. Bakalım artık, inşAllah memnun kalırız.


    quote:

    Orijinalden alıntı: mss80

    quote:

    Orijinalden alıntı: xnor2001

    İzmir-Tire'deki Mitsubishi bayisine (aynı zamanda servisi) gittik, BTU soralım, fiyat alalım, uyarsa Mitsubishi alırız diye...
    Şu kadar btu, şu kadar fiyat diye söyledik vatandaş, 3 tane klima almamız gerektiğini, 2 tane klimanın farklı bir ilde kullanılacağını söyleyince arkadaş bozuldu, neymiş, eğer Mitsubishi'yi kendisinden alırsak öyle monte edermiş, farklı ilden veya farklı bayiden alınan Mitsubishi'yi monte etmezmiş... Bak bak bak ...

    İzmir-Tire'de tek Mİtsubishi servisi ya arkadaş, kendini aynı zamanda bu şehirdeki tek klimacı sanıyor...

    Aradım klimaplus'ı, dedim ki sizin Tire'deki servisiniz başka bayiden alınan Mitsubishi klimayı takmam diyor, var mı böyle bir şey? Klimaplus evet var demez mi...

    Demek öyle deyip kendilerine ve Mitsubishi'ye ülkemizdeki ticari hayatlarında başarılar diledim doğal olarak...

    Bunlar kendini ne sanıyor anlamıyorum ki, sen Mitsubishi'ysen, öteki de Toshiba, Daikın, Fujitsu, adamların ne teknik olarak senden geri kalır tarafı ne de senden daha yüksek fiyatı var, sen bulunmaz Hint kumaşı mısın?



    xnor2001 birde mitsubishi heavy sorun fiyatları daha uygun ve yeni serilerde orada onlar ne diyecek bakalım


    ayrıca ben izmir merkezde oturuyorum evime general aldım ve gayet memnunum sizede tavsiye edebilirim




  • Burası iyice hararetlenmiş.

    Yetkili servis adı altında servis hizmeti veren dükkan, çağrı talebinize rağmen servis vermeyecekse, o distribütörün o servisi biraz kaşıması lazım. Ha servisi kaşımıyorda destekliyorsa o distribütörün ciddiyetinden şüphe duyarım.

    Ben de bilgisayar sektöründeyim. x marka için yetkili servisimizde var satışımızda. Hele ki, müşteri seçerek servis vermeyelim, bir tarafımızdan kan alırlar.
  • Aslen burada aslolan kelime saygı bence ister satıcı ister servis ister kullanıcı olsun mutlaka her birini madur eden bir karşı taraf söz konusudur, ben garantili mal adım istedigim yere kurdururum tavrının yanlış olması gibi işime gelirse kurrarım işime gelmez ise kurmam mantıgıda yanlıştır iki tavırda etik degildir Haklara saygı duymayı ögrenmedigimiz sürece bu boyle olacaktır unutmayın her tuketıcı bir şekilde bir iş yapıyor her satıcı servıs bayı de bir cok konuda da tüketici konumundadır.
    güzel bir ata sözümüz vardır : Kendine yapılmasını istemediğini başkasına yapma .
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.