Şimdi Ara

Klima Kompresör arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
27.013
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar;

    2006 model 1.6 laguna 2 sahibiyim. Geçen cuma günü aracı normal olarak kullanırken devir bir anda indi çıktı araba stop edecek gibi oldu ve klima devreden çıktı,bir daha da devreye girmedi.
    klimanın gazını yağını kontrol ettirdim sorun yok, klima devreye giriyor kompressör çalışıyor ama kabine soğuk hava vermiyor.

    Bostancı sanayide 3 yere gösterdim, ilk yer kompressör, radyatör , tüp hepsi değişecek dedi 2000TL'ye yakın fiyat çıkardı. (içimden yuuh .. dedim)
    2.yer revizyonlu kompressör takarız 500-600 TL ye hallolur dedi.

    3.yer kompressörün valfi arızalanmıştır 400 TL'ye hallederim dedi.

    Açıkçası kafam karıştı , başına böyle bir iş gelen var mı varsa da nasıl çözdüğünüzü anlatırsanız çok sevinirim.







  • Takip. Babamin aractada ayni problem var. Kompresör çalıştığı halde soğuk hava gelmiyor. Kaçak yok. Kimi kompresör bozulmuş diyor. Kimi kompresör pompasi bozulmuş diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kompresörün çalıştığını nasıl anladınız?
  • Kompresör bozuldu yada içi dağıldıysa, tüp ve radyatörü de değiştiren kendini tam anlamıyla garantiye alarak işi sıfır sorunla halletmeye çalışıyor. Ancak değişen parçaların sayısının artması da masrafı artırıyor.
    Neden klima tüpünü ve klima radyatörünü değiştiriyor diye sorulacak olursa da cevabı, dağılan kompresörden çıkan minik metal parçaların radyatöre ve klima tüpüne gitmiş olma ihtimalidir. Eğer herhangi bir metal parça ilgili donanımlara gittiyse yeni takılan kompresörü de bozabilme ihtimali vardır. Fakat benim fikrime göre bu uygulama yanlıştır, çünkü klima sisteminin tüm parçaları size dedikleri kompresör, klima radyatörü ve klima tüpünden ibaret değil. Daha klima boruları var, genleşme valfi var (expansion valf), evaporatör var (aracın içindeki soğuk gazın dolaştığı radyatör ki onu değiştirmek için aracın tüm kokpitinim sökülüp dağıtılması gerekir).
    Yani eğer kompresörünüz dağıldıysa yapılacak iş kompresörü değiştirmek ve diğer aksamlarıda söküp temizlemektir. Bazı yerlerse direk kompresörü değiştirir, sisteme gaz basar ve sistemi çalıştırıp 1 saat kullandıktan sonra, klima kurutucu filtreyi değiştirir. Eğer sistemde bir pislik varsa kurutucu filtrede (drier) kalır zaten.

    Sonuç olarak eğer size valf arızalı diyen yer dediğinden eminse valfinizi değiştirin ve sisteminiz sorunsuz çalışırsa kullanmaya devam edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 28 Haziran 2017; 13:8:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Kompresör bozuldu yada içi dağıldıysa, tüp ve radyatörü de değiştiren kendini tam anlamıyla garantiye alarak işi sıfır sorunla halletmeye çalışıyor. Ancak değişen parçaların sayısının artması da masrafı artırıyor.
    Neden klima tüpünü ve klima radyatörünü değiştiriyor diye sorulacak olursa da cevabı, dağılan kompresörden çıkan minik metal parçaların radyatöre ve klima tüpüne gitmiş olma ihtimalidir. Eğer herhangi bir metal parça ilgili donanımlara gittiyse yeni takılan kompresörü de bozabilme ihtimali vardır. Fakat benim fikrime göre bu uygulama yanlıştır, çünkü klima sisteminin tüm parçaları size dedikleri kompresör, klima radyatörü ve klima tüpünden ibaret değil. Daha klima boruları var, genleşme valfi var (expansion valf), evaporatör var (aracın içindeki soğuk gazın dolaştığı radyatör ki onu değiştirmek için aracın tüm kokpitinim sökülüp dağıtılması gerekir).
    Yani eğer kompresörünüz dağıldıysa yapılacak iş kompresörü değiştirmek ve diğer aksamlarıda söküp temizlemektir. Bazı yerlerse direk kompresörü değiştirir, sisteme gaz basar ve sistemi çalıştırıp 1 saat kullandıktan sonra, klima kurutucu filtreyi değiştirir. Eğer sistemde bir pislik varsa kurutucu filtrede (drier) kalır zaten.

    Sonuç olarak eğer size valf arızalı diyen yer dediğinden eminse valfinizi değiştirin ve sisteminiz sorunsuz çalışırsa kullanmaya devam edin.


    bugün valf değişti ama maalesef sorun çözülmedi
    usta klima sisteminin çok kötü olduğunu temizlenmesi gerektiğini belirtti. ayrıca radyatör ve klima tüpü alınacakmış. kompresörü bir ihtimal kurtarırız diye konuştu.

    sizin tavsiyeniz ne olur? ustaya kalsa arabayı baştan yaratalım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    kompresörün çalıştığını nasıl anladınız?

    kompresör sesi geliyor devreye giriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serviste arıza tespiti yaptırsaydınız hocam keşke. Olmadı çıkma parçalarla deneme-yanılma usulüyle denemek şart gibi duruyor en kötü duruma. Geçmiş olsun.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Vantilatör arızası
    8 yıl önce açıldı
    Kombi arızası
    4 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • klima radyatöründe bence problem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Serviste arıza tespiti yaptırsaydınız hocam keşke. Olmadı çıkma parçalarla deneme-yanılma usulüyle denemek şart gibi duruyor en kötü duruma. Geçmiş olsun.

    servis bu durumda sistemi komple değiştiryoruz 3000tl diyip kapatıcak konuyu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    klima radyatöründe bence problem

    yukarıdaki arkadaşın dediği gibi radyatör ve tüp tıkanmış. bunların tamir yok netten baktığım kadarıyla parça fiyayı 400-450 tl. usta 600 tl de işçilik isteyince 1000tl ediyor
    kompressörde sorun varsa +800-900 tl

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sadece bu klima işi yapana götürmek lazım oto elektrıkcıler felan anlamıyor zor problem
  • geçmiş olsun, bendede klima sorunu var ve bostanci sanayiye yakinim, varsa tavsiye dükkan memnun olurum. normal ustama goturdum, kompresör dedi ve biryer tavsiye etti, tavsiye ettigi kişi 2dk içinde kompresör degişecek teşhisi koydu! bendeki sorun ise şu; kalkişta yada 1000devir civarinda ugultu geliyor klima devrede iken, rolantide ise titreme oluyor..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada


    bugün valf değişti ama maalesef sorun çözülmedi
    usta klima sisteminin çok kötü olduğunu temizlenmesi gerektiğini belirtti. ayrıca radyatör ve klima tüpü alınacakmış. kompresörü bir ihtimal kurtarırız diye konuştu.

    sizin tavsiyeniz ne olur? ustaya kalsa arabayı baştan yaratalım


    Usta sorunun nerede olduğunu bilmiyor ve sıradan parçaları değiştiriyor.

    Öncelikle işi bilen birisi aracın klima sistemindeki gazı cihazla çekecek ve sonra kompresörü sökecek. Kompresörü dışarıda kasnağını çevirerek deniyecek bu sırada kompresörün basıp basmadığını yani görevini yapıp yapmadığını deneyecek. Kompresörü döndürürken cihaz bir taraftan emme yaparken diğer taraftan basar bunu kontrol edecek. Eğer basmıyorsa yada az basıyorsa açıp bakacak içindeki hasara duruma göre tamir edilir yada komple değişir.
    Sıradan başlayıp parça değiştirerek giderse işiniz var sizin, sağlam parçalarda gereksiz yere değişmiş olacak, hem paranız hem vaktiniz gereksiz yere harcanacak artı gereksiz yerler sökülüp takılacak.
    Eğer valf değiştiği halde sorun çözülmediyse sizden para almaması ve eski parçanızı geri takması gerekir.

    Klima sisteminde normal şartlarda belki bir miktar kompresör tarafından kaçak neticesinde oluşmuş yağ olur bu da sistem parçaları sökülerek tinerle yıkanır ve temizlenir. Sistem parçaları dediğim, klima radyatörü, klima boruları ve genleşme valfidir. Ayrıca aracın içinde torpidonun piyasa adıyla göğsün arkasında küçük bir radyatör daha var onun adı da evaporatördür, soğumuş klima gazı evaporatörün içinden geçer ve siz onun arkasından fan ile hava üflersiniz ve soğmuş evaporatörün arkasından önüne doğru geçen hava da soğur ve sizde aracın içini serinletirsiniz. Normal şartlarda eğer sisteme çok fazla yağ yayılmadıysa ve kompresörden metal parçalar çok kopmadıysa bunlar evaporatöre gelene kadar ya klimanın radyatörün kenarındaki kurutucu filtrede yada klima aracın önündeki klima radyatöründe takılır va kalır. Yok takılmadı evaporatöre ulaştıysa onunda sökülmesi ve temizlenmesi gerekir. Ancak evaporatörü sökmek için genelde aracın tün ön torpidosu yani göğsünün sökülmesi gerekir.

    Bu denli sıkıntı yaşamış bir araçta ve eski bir araçta klima kurutucu filtenin değiştirilmesi gerekir. Kurutucu filtre bazı araçlarda ayrı olarak satılıp değiştirilebilirken bazı araçlarda klima radyatörüyle tümleşiktir ve ayrı değiştirilemez, klima radyatörünün komple değişmesi gerekir. Sizin aracınızın marka ve modeli nedir?

    Sizin yapmanız gereken yukarıda yazdığım gibidir. Kompresörün tam olarak görevini yaptığından emin olmadan başka hiçbir adım atmayın bundan sonra.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 29 Haziran 2017; 11:36:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur


    quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada


    bugün valf değişti ama maalesef sorun çözülmedi
    usta klima sisteminin çok kötü olduğunu temizlenmesi gerektiğini belirtti. ayrıca radyatör ve klima tüpü alınacakmış. kompresörü bir ihtimal kurtarırız diye konuştu.

    sizin tavsiyeniz ne olur? ustaya kalsa arabayı baştan yaratalım


    Usta sorunun nerede olduğunu bilmiyor ve sıradan parçaları değiştiriyor.

    Öncelikle işi bilen birisi aracın klima sistemindeki gazı cihazla çekecek ve sonra kompresörü sökecek. Kompresörü dışarıda kasnağını çevirerek deniyecek bu sırada kompresörün basıp basmadığını yani görevini yapıp yapmadığını deneyecek. Kompresörü döndürürken cihaz bir taraftan emme yaparken diğer taraftan basar bunu kontrol edecek. Eğer basmıyorsa yada az basıyorsa açıp bakacak içindeki hasara duruma göre tamir edilir yada komple değişir.
    Sıradan başlayıp parça değiştirerek giderse işiniz var sizin, sağlam parçalarda gereksiz yere değişmiş olacak, hem paranız hem vaktiniz gereksiz yere harcanacak artı gereksiz yerler sökülüp takılacak.
    Eğer valf değiştiği halde sorun çözülmediyse sizden para almaması ve eski parçanızı geri takması gerekir.

    Klima sisteminde normal şartlarda belki bir miktar kompresör tarafından kaçak neticesinde oluşmuş yağ olur bu da sistem parçaları sökülerek tinerle yıkanır ve temizlenir. Sistem parçaları dediğim, klima radyatörü, klima boruları ve genleşme valfidir. Ayrıca aracın içinde torpidonun piyasa adıyla göğsün arkasında küçük bir radyatör daha var onun adı da evaporatördür, soğumuş klima gazı evaporatörün içinden geçer ve siz onun arkasından fan ile hava üflersiniz ve soğmuş evaporatörün arkasından önüne doğru geçen hava da soğur ve sizde aracın içini serinletirsiniz. Normal şartlarda eğer sisteme çok fazla yağ yayılmadıysa ve kompresörden metal parçalar çok kopmadıysa bunlar evaporatöre gelene kadar ya klimanın radyatörün kenarındaki kurutucu filtrede yada klima aracın önündeki klima radyatöründe takılır va kalır. Yok takılmadı evaporatöre ulaştıysa onunda sökülmesi ve temizlenmesi gerekir. Ancak evaporatörü sökmek için genelde aracın tün ön torpidosu yani göğsünün sökülmesi gerekir.

    Bu denli sıkıntı yaşamış bir araçta ve eski bir araçta klima kurutucu filtenin değiştirilmesi gerekir. Kurutucu filtre bazı araçlarda ayrı olarak satılıp değiştirilebilirken bazı araçlarda klima radyatörüyle tümleşiktir ve ayrı değiştirilemez, klima radyatörünün komple değişmesi gerekir. Sizin aracınızın marka ve modeli nedir?

    Sizin yapmanız gereken yukarıda yazdığım gibidir. Kompresörün tam olarak görevini yaptığından emin olmadan başka hiçbir adım atmayın bundan sonra.

    bilgiler için çok teşekkür ederim bu denli net ve açıklayıcı bilgi bulamamıştım.

    Bu sabah itibariyle farklı bir ustaya götürdüm ve kompressörün büyük ihtimalle kilitlendiğini, revizyonlu bir kompressör takacağını, sistemi temizleyeceğini ve bu şekilde deneyeceğini belirtti. Sorun devam ederse klima radyatörü ve filtre de değişecek.
    Bu işlemlere de 1 yıl garanti verdi.
    Bu işlem toplamda 1300 tl'ye patladı. Radyatör ve filtre de değişirse 1600 TL olacak.

    aracım 2006 model laguna 2 1.6 16v



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi airarmada -- 29 Haziran 2017; 12:43:23 >




  • airarmada A kullanıcısına yanıt
    600 TL işçilik çok bence. başka ustaya bakmanızı tavsiye edeirm.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    tam yaz dönemi olduğu için klimacılar kapalı gişe.pazarlığa bile yanaşmıyorlar
    bugün araba toparlanmadı yarın öğlen alacağım
    kompressör borular ve filtre değişti.radyatör temizlendi.1300-1500 tl civarı bir hesap çıkacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • airarmada A kullanıcısına yanıt
    Büyük ihtimal kilitlendi de ne demek? Anlaması çok kolay bir arıza tanımıdır, 1 dk da kompresörün kasnağından kayışı çıkarır klima açma tuşuna basarak komresörü devreye alır ve kasnağı kendin çevirirsin dönüyorsa zaten kitlememiştir.

    Boruları neden değiştirdiğide ilginç, eğer boruların kafasında çatlama varsa alüminyum kaynağıyla halledilirdi çok ucuza ve sorunsuz çalışırdı, yok kirden değiştiyse daha da ilginç çünkü borular temizlemesi en kolay olan ve kesin sonuç veren parçadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 30 Haziran 2017; 0:38:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Büyük ihtimal kilitlendi de ne demek? Anlaması çok kolay bir arıza tanımıdır, 1 dk da kompresörün kasnağından kayışı çıkarır klima açma tuşuna basarak komresörü devreye alır ve kasnağı kendin çevirirsin dönüyorsa zaten kitlememiştir.

    Boruları neden değiştirdiğide ilginç, eğer boruların kafasında çatlama varsa alüminyum kaynağıyla halledilirdi çok ucuza ve sorunsuz çalışırdı, yok kirden değiştiyse daha da ilginç çünkü borular temizlemesi en kolay olan ve kesin sonuç veren parçadır.

    klimacılar şu sıralar okadar dolu ki 3 gün sonrasına randevu veriyor tabi bunu da fırsata çeviriyorlar. Daha incelemeden hemen revizyonlu kompresör takalım kurtulalım derdindeler.
    dün radyatörde değişecekti , uygun radyatörü bulamayınca eski radyatörü temizleyip taktılar. Demekki radyatör temizlenebiliyormuş.
    Boru konusunda sizin de dediğiniz gibi temizlemek kolay,çatlasa kaynak kolay ama niye değiştirdi bilmiyorum, belki iletkenliği azalmış olabilir. Kendi yaptığı işe 1 yıl garanti verdiği içinde açıkçası çok karışmak istemedim. Zaten 1500 tl yi gözden çıkardım.
    Bir de çevreden duyduğum gözümle gördüğüm,ustanın çevrede referansı çok fazla dün sadece 10 civarı aracın kompresörü değişti.




  • Kartal oto sanayide bi yer var ama sezon sebebiyle ne kadar doludur bilemem. Isi yokusa surmeden uygun yollu fiyatli haletmisti.



    0 216 473 90 56 - 57



    info@starotoklima.com



    Esentepe Mah. İnönü Cad. Kartal Oto San. Sit. B-1 Blok No:14/15 Kartal / İstanbul

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _mp_

    Kartal oto sanayide bi yer var ama sezon sebebiyle ne kadar doludur bilemem. Isi yokusa surmeden uygun yollu fiyatli haletmisti.



    0 216 473 90 56 - 57



    info@starotoklima.com



    Esentepe Mah. İnönü Cad. Kartal Oto San. Sit. B-1 Blok No:14/15 Kartal / İstanbul

    ben artık konuyu çözmek üzereyim ama bir başkasının işine yarayabilir. Şunu anladım ki yazın klimacının kucağına düşerseniz kurtuluş yok :) 4-5 yer gezdim hep aynı muamele hem aynı konuşmalar. 1000- 2000 tl ler havada uçuşuyor. Ya kardeş belki kurtarırsın dediğimde abi yooğğ gurtulmaz bu klima cevabı aldım.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.