Şimdi Ara

Kim Diyorsa multijetmotor az yakıyor yalan söylüyor!!! (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
1
Favori
5.543
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    valla zorlq aracımı satıp punto aldıracaksınız bana.
    zaten 2010 model benzinli 108 000 km de bir arac var takas edelim mi diyor ne dersiniz takas edeyim mi?

    Benzinli olursa, benzinli araca daha çok küfür edersin. Dizel Punto yakışır.
  • Lpg atsam fio dan daha az yakar bence. hiç bir Lpg nin 30 krş tan fazla yakacağını sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    Lpg atsam fio dan daha az yakar bence. hiç bir Lpg nin 30 krş tan fazla yakacağını sanmıyorum

    Multijetler o kadar mükemmel ve ekonomik motorlar ki, lpg ile kıyaslanamaz.

    Mutijet motorda triger kayışı yoktur. Zincir vardır ve ömürlüktür.
    LPG li motorda, ekstradan standart periyodik bakımda, buji, buji kabloları ve bobinler vardır.
    Ayrıca lpg bakımıda yapılır bununda masrafı vardır
  • 2 aracım var 1. aracım 2004 1,3 Punto mulijet 46.000 km de ıstanbul da şehir içinde yol bigisayarın gösterdiği 5,5 lt şehir dışında 4,5-5 lt .

    2.aracım 2005 Opel meriva 1,3 dizel punto ile birebir aynı motor 85.000 km de
    Şehir içinde 6-6,5 lt Şehir dışında 5,5 -6 lt yakıyor meriva puntodan daha ağır araç
    multijet motor yakıt bakımından cok iyi sakin kullanımda bu değerler daha aşagıya düşebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunz -- 16 Ocak 2012; 14:01:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    Lpg atsam fio dan daha az yakar bence. hiç bir Lpg nin 30 krş tan fazla yakacağını sanmıyorum

    Multijetler o kadar mükemmel ve ekonomik motorlar ki, lpg ile kıyaslanamaz.

    Mutijet motorda triger kayışı yoktur. Zincir vardır ve ömürlüktür.
    LPG li motorda, ekstradan standart periyodik bakımda, buji, buji kabloları ve bobinler vardır.
    Ayrıca lpg bakımıda yapılır bununda masrafı vardır

    Anasını satim ben niye görmüyorum o zaman bu multijet motorun faydasını yaw. 30 krş yakıyor aracım resmen ya , olacak işmi. bu sadece fio lara özgü mü yani?
    Lpg 20 krş yaksa aradaki 10 krş 10.000 km de 1 000 tl fark ediyor. 10.000 km de 1 000 tl lik eksta masraf açarmı ki Lpg li arac.
    Ayrıva zaten punto evo çok kötü bir motoramı sahip.




  • Benzer değerlerde bende var. Aracım 2004 model Punto Multijet. ilk mutlijetlerden 70 hp euro3
    Şehir içi çok trafiğe girdim desem 5,5 u geçmiyor. sakin kullanımda ortalamam 4,6-4,7.
    uzun yolda rekorum 3,5 litre, normalde 3,7-3,8.

    şehir: izmir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    Lpg atsam fio dan daha az yakar bence. hiç bir Lpg nin 30 krş tan fazla yakacağını sanmıyorum

    Multijetler o kadar mükemmel ve ekonomik motorlar ki, lpg ile kıyaslanamaz.

    Mutijet motorda triger kayışı yoktur. Zincir vardır ve ömürlüktür.
    LPG li motorda, ekstradan standart periyodik bakımda, buji, buji kabloları ve bobinler vardır.
    Ayrıca lpg bakımıda yapılır bununda masrafı vardır

    Hocam mümkünse aracınızın tam modelini alabilirmiyim? Ben de ekonomik bir araç bakıyorum, Punto ilk tercihlerimden.
    Sizin yukarıdaki mesajınızdaki değerleri okuyunca "tam da aradığım gibi bir araba" diye düşündüm.
    Fakat aracınız motoru kaç beygir, kaç vites, kaç model bunları da yazmanız mükünse çok memnun olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    Lpg atsam fio dan daha az yakar bence. hiç bir Lpg nin 30 krş tan fazla yakacağını sanmıyorum

    Multijetler o kadar mükemmel ve ekonomik motorlar ki, lpg ile kıyaslanamaz.

    Mutijet motorda triger kayışı yoktur. Zincir vardır ve ömürlüktür.
    LPG li motorda, ekstradan standart periyodik bakımda, buji, buji kabloları ve bobinler vardır.
    Ayrıca lpg bakımıda yapılır bununda masrafı vardır

    Hocam mümkünse aracınızın tam modelini alabilirmiyim? Ben de ekonomik bir araç bakıyorum, Punto ilk tercihlerimden.
    Sizin yukarıdaki mesajınızdaki değerleri okuyunca "tam da aradığım gibi bir araba" diye düşündüm.
    Fakat aracınız motoru kaç beygir, kaç vites, kaç model bunları da yazmanız mükünse çok memnun olurum.

    1.3 LT, 70HP, 180 Nm tork, 16Valf, Bosch common rail enjeksiyon sistemli dizel yakıtlı Multijet motor,
    5 ileri şanzuman, 2006 model, standart donanımlarda elektrikli çok yumuşak direksiyon, klima vs.




  • dun aracın hızını 80-85 km/h arasında gezdirerek 100 km yol gittim... 4.3 yaktı... 4.07 liradan shell'den yakıtı almıştım.. 4.07*4.3 = 17.5 lira yapar .. ara. 1700 km de.. fiorino 1.3 multijet..
  • reklamlarda söylenenler

    25 derece sıcaklıkta
    düz yolda,
    80 km sabit hızda,
    klimalar kapalı,
    pencereler kapalı,
    arabada yük yok iken
    tek kişi kullanıyorken
    kalorifer kapalı iken
    rüzgarsız havada

    yapılan testlerdir.

    siz bu dogukta daha arabayı ilk çalıştırdıgınızda yarım litreyi arabanın motorunu ısıtırken harcarsınız, kalorifer kesin açıktır,ve şehir içi dur kalk trafikli yolda.

    6-7 litre normaldir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    quote:

    Orijinalden alıntı: jedi_master

    quote:

    Orijinalden alıntı: command_4

    quote:

    Orijinalden alıntı: acy78

    Lpg atsam fio dan daha az yakar bence. hiç bir Lpg nin 30 krş tan fazla yakacağını sanmıyorum

    Multijetler o kadar mükemmel ve ekonomik motorlar ki, lpg ile kıyaslanamaz.

    Mutijet motorda triger kayışı yoktur. Zincir vardır ve ömürlüktür.
    LPG li motorda, ekstradan standart periyodik bakımda, buji, buji kabloları ve bobinler vardır.
    Ayrıca lpg bakımıda yapılır bununda masrafı vardır

    Hocam mümkünse aracınızın tam modelini alabilirmiyim? Ben de ekonomik bir araç bakıyorum, Punto ilk tercihlerimden.
    Sizin yukarıdaki mesajınızdaki değerleri okuyunca "tam da aradığım gibi bir araba" diye düşündüm.
    Fakat aracınız motoru kaç beygir, kaç vites, kaç model bunları da yazmanız mükünse çok memnun olurum.

    1.3 LT, 70HP, 180 Nm tork, 16Valf, Bosch common rail enjeksiyon sistemli dizel yakıtlı Multijet motor,
    5 ileri şanzuman, 2006 model, standart donanımlarda elektrikli çok yumuşak direksiyon, klima vs.

    Ben 2008 ya da üzeri almayı düşünüyorum. Sanırım benim aradığım model aralığında 75HP ve 90HP model seçeneği mevcut. 75Hp olan motorla sizin aracınızın motoru arasındaki fark konusunda bilginiz var mı?




  • 90km/hız sabit 1.6 mjet konformatik/otomatik 5ileri yeni Doblo 4.2-4.6 yakıyor, fakat 100-1-0 km/hızdan sonranı rakam nerdeyse katlanıyor.

    İstanbul şehir içinde 6.2-7.4lt arası değişiyor.

    Araçta yazılım uygulaması var yanlız 118 beygir civarı, standart yazılım 90 beygir.

    Yüksek hızda gercekten çok yakıyor.
  • 2010 model Peugeot 206 + Plus 1.4 HDİ aracımla uzun yolda rahatlıkla 3.8 - 3.5 Lt. aralığını görüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TURGUTREİS06

    2010 model Peugeot 206 + Plus 1.4 HDİ aracımla uzun yolda rahatlıkla 3.8 - 3.5 Lt. aralığını görüyorum.


    Geçiniz uzun yolu. Ben de 90 km hızda ile 3.1 ortalama ile gidiyorum.
    Ama aracımızı %80 şehiriçi kullanıyoruz. O da çok yakınca gözümüze batıyor işte.

    Yoksa uzun yolda az yakıyor demek kendi kendini teselli etmek.
  • Dün depoyu fulledim. Litresi 3.84 den (BP den) 135 lira motorin aldı. Önceki doldurduğumdan itibaren tamamı şehir içi çok kısa mesafe de hatta araç 3. vitesi hiç görmedi desem yalan olmaz 402 km yapmış. 33 kuruş yakmış. 100 km de ortalama 8.75 litre yakmış. Bu kullanımda benzinli bir araç olsaydı en az 55-60 kuruş yakardı. Lpg li araçta en az bu kadar yakardı çünkü bu kısa mesafede asla tüpe geçmez. Fakat lpgli araç uzun yolda dizelden daha hesaplı. Lpg litresi 2,19 lira motorinin en ucuzu 3,84 lira.


    Bİr de katkılı motorin çıkarmışlar litresi 3.95 diyor ondan dolduracak ben normal alıyor. Arkadaşlar hani normal motorin kalktı hepsi aynı kalite diyorlardı. Bu petrolcülerin yaptıkları ne oluyor. Yoksa bize aynı mazotu katkılı diye 10 kuruş pahalı mı itelemeye çalışıyorlar.
  • takipteyim.
  • Punto Evo Ankara trafiğinde bu sabah ort. tüketim
    5.6 lt
  • bende de 1.3 doblo premio var,istanbul şehir içinde 5.2 lt yakıyor, çok sık trafikte 6.1 lt. uzun yolda 4.8 lt. ama önemli olan şehir içi tabiki. şu aralar hava soğuk olduğundan 6 lt civarı yakıyor şehiriçi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi .brian. -- 25 Ocak 2012; 15:23:59 >
  • valla ben multijet fiorino emotionumu satıp 2010 punto evo 1.4 multiair dynamic modelini aldım. ve aldığımın ertesi günü 600 km lik uzun yola çıktım şimdilik dizel fio ile aynı yaktı diyebilirim. bir depo ile 780 km filan yol yaptım 195 tl yaktı. fio ile kışın bir depo ile (160 tl) en fazla 600 km yapıyordum. ve 80-90 km yi gecmeden. punto ile en azından insan gibi 120-150 bastığım oldu. ama çoğuda 100-110 km arası gittim. iyiki fio mu satmışım diyorum şimdi. bu araca bi de tüp atsam kesinlikle çok ekonomik olacağına eminim. o yuzden dizelin devri bitti bence
  • ben de fiorinonun yakıtından şikayetçi olanlardanım.
    2011 1,3 mjet 75 ps araç 40bin km.yi geçti.Bu 40bin km.ortalama sarfiyatım 5,5 lt.
    Ortalama hız 45 km ve çoğunluk şehirler arası.
    Bana göre yüksek bir tüketim.Otobanda 100-120 kullanımında 5-5,2 lt tüketiyor.
    Şehiriçinde 6 lt'nin altına inmiyor.Hele şu aralar kar kış hava çok soğuk,tüketim iyice arttı,6,6 hatta 6,8 lt şehir içi tüketiyor.
    Tamamı şehir içi bir depoyla 570 km yol gitti ve 39 lt mazot aldım,depo fullendi.
    Bir dizel araç için çok yüksek.
    Daha önce 5 yıl Megane kullandım. 1,5 dCi 80 PS motorludan.
    O araç şehir içinde 5,2-5,3 geçmezdi.Bir kez o da klima açık ve dur-kalk trafiğinde 6,1 görmüştüm ve rekordu.
    Şehirler arası çook yollar gittim 3,8-3,9 ortalamalarla.
    Megane katalog değerlerinin bile altında yakıyordu.Ondan sonra Fiorino hayal kırıklığı oldu.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.