Şimdi Ara

Killzone2 - Crysis Karşılaştırması (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
430
Cevap
0
Favori
17.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KZ2'nin dinamik ışıklandırmasına hayranım ne yalan söyleyeyim.
  • Cs:Source'da harita yapan bilir.Açık mekanlarda ışık kaynağını koyarsınız objeleri yerleştirirsiniz,Hdr'yide bastınız mı eğer objeleri kaplayacağınız dokuların çözünürlüğü ve objelerin poligonları çok fazla ise başka birşey yapmanıza gerek kalmaz.Doğal güneş kaynağında tüm objelerin dokuları kabak gibi ortaya çıkar.Tabiat harikası mejanlar tasarlayabilirsiniz.

    Ama kapalı mekanları tasarlamak zordur.Çatışmanın olduğu mekanın yeteri kadar ışık kaynağı ile aydınlanması,objelerin dokularının iyi anlaşılması ve çatışmanın yetersiz ışık altında eziyete dönüşmemesi için ışık kaynağı koyacağınız yerleri iyi hesaplamak ve ışık şiddetini ve rengini düşünmeniz gerekir.Açık mekanlarda doğal güneş ışığı herşeyi halleder.Kapalı mekanlarda zordur.Kullandığınız ışığın renk paleti ile dokuların renginini oyuncuya o objenin gerçekmiş gibi doğal bir şekilde yansıtamazsanız oyun vasatı geçemez.

    Tasarımcı kapalı mekan tasarlamayı sevmez.Çok uzun saatler tasarımla uğraşması gerekir.Işıklandırma, gölgeler adına her türlü varyasonu deneyip hesaplaması gerekir.Tasarladığı mekanın minimum 24 kare verebilmesi için cpu+gpu hesaplama gücününüde düşünerek dokuların ve ışığın şiddetini de düşünesi gerekir.Çok mükemmeler modeller tasarlarsınız crysis deki gibi ama optimizasyon yapamazsanız oyun zevkten çok çileye döner.Herkesin oynayabileceği mekanlar tasarlamak birincil amacı olmalıdır.

    Amatör anlamda mekan tasarımlarıyla uğraşan birisi olarak bu bağlamda Ps3'ün 3 nesil öncesi grafik kartı olması rağmen benzersiz cell gücünü kullanarak ortaya çıkan bu şahaseri yapanları kutlamak gerek. Killzone giflerini her izleyişmde tüylerim diken diken oluyor.Bu oyun fps'de büyük bir mihenk taşıdır.




  • Crysis grafikleri iyidir tartışılmaz ; ancak oyunda yeşil renk paleti var genellikle. Ayrıca yukarıdan ölen adamdan çıkan kanlar sulu boya gibi olmuş.(bknz. yukarıda) Crysis'ta beni etkileyen tek yer ormanlı bölümdü. Gerisi yalan. (bknz. radarlı resim) Ayrıca PS3'ü üstünde çalışsalar Crysis'tan çok daha iyi bir oyun çıkarabilirler. (bknz. Killzone 2 ) Öyle bellekmiş falan yalan onlar. Ekran kartı, Cell dandik diyorsunuz; ama PS3'ün Killzone 2 deki görüntüleri resmen tokattır. Killzone 2 her türlü daha üstün bana göre; sesler, atmosfer, konusu, görsel... Crysis'ın konusu aklıma geldikçe gülüyorum. Crysis'ı PC ne yazık ki kaldıramamasına rağmen orijinal aldım. Arkadaşa gidince oynadım. Türklerin üstünde durmuş olması, Türkçe oluşu ve ormanlı bölüm dışında sıradan bir oyun. Yorumlarımda kesinlikle fanboyluk yapmıyorum; ancak Killzone 2 her türlü Crysis'tan üstün...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpello

    ya hata bulmayı hiç sevmiyorum ben o yüzden oyunu eleştirmicem....

    tek soru sorucam kz2 hep karanlıkmı geçiyo hiç sabah olmuyomu???(merak ediyorum)


    Googledan "Suljeva Village Badlands" diye araştırıp videosunu izleyebilirsin,bu bölüm gündüz vakti geçiyor

    Gündüz dediysem öyle crysis gibi çiçekli böcüklü değil elbet Helghan gezegeninin atmosferi böyle sürekli fırtınalar ve yağmurlar var..




  • Killzone nin daha önce yayından kaldırılan videosu yeniden yayımlandı...Mekanın genişliğine kilometrelerce ötesinin kesintsiz görünmesine iyi bakın ve gündüz hiç sahne yokmu diyenlerde videoyu izlesin

    Not : Bu videonun Hd sini bi yerden mutlaka edinip izleyin ondan sonra buralara gelip yorum yazanlara cevap vermek içinizden bile geçmeyecek

    http://www.eurogamer.pt/videos/killzone-2-gameplay-6




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ereneren

    Killzone nin daha önce yayından kaldırılan videosu yeniden yayımlandı...Mekanın genişliğine kilometrelerce ötesinin kesintsiz görünmesine iyi bakın ve gündüz hiç sahne yokmu diyenlerde videoyu izlesin

    Not : Bu videonun Hd sini bi yerden mutlaka edinip izleyin ondan sonra buralara gelip yorum yazanlara cevap vermek içinizden bile geçmeyecek

    http://www.eurogamer.pt/videos/killzone-2-gameplay-6

    1dak10 sn dne sonrasına bi bakın adamın kolunu ateş ediyo adamın kolu kopuyorbide hd olsaydı video süper olucaktı




  • Resmen hollywood prodüksiyonlarını sollamış.O arka fondaki müzik,konuşmalar,öksürmeler,kum fırtınası,atmosfer,inanılmaz bişey.

    Düşman askeri nasıl kaçıyor öyle konteynerın arkasına gerçek gibi.Ne yalan söyleyeyim ben şahsen bu kadar iyi bir yapım beklemiyordum.O yüzden bu kadar hayretler içindeyim.Sanki bu oyun kalitesi biraz erken olduğundan ve benzeri olmadığından bu kadar şaşırdık.
  • Pc kullanacılarının sadece %1'i o detayda oynayabildiğine göre açık ara killzone 2.Hem karşılaştırma yaptığımız oyun crysisi custom bir oyundur.İstersen belki mümkün değil ama 10 ekran kartını bağlayıp çok daha iyisini elde edebilirsin.Yani bunun sonu yok.Karşılaştırma yaparken hemen hemen herkesde olan cüzzi fiyatda iyi bir sistemde çalışan bir crysisi ile kz2 ile karşılaştırmak...Bunda da galip açık ara killzone 2 olur...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhanuygur

    Oyunda görebilecğein ve havayıkontrol eden bazı makineler var, kalın bulut tabakaları oluşturuyor. bu nedenle güneş ışığından uzakta bir oyun görüyoruz.
    .....

    SS ler bende açılmadı bağlantım yüzünden, ama emin olun burada imzamdaki sistemde oynayın diynlerden daha iyi sistemlerde de Crysis oynadım. Grafik detayı olarak gayet güzel... KZ2 yi bizzat kendi PS3 ümde incelyene kadar karşılaştırma bu konuda yapamam.

    Ama bilinen bişey vardır ki günüz sahneleri yapmak gece sahneleri yapmaktan çok daha zordur... (nejat_80'in notu: serhan saniyorum burada bir hata yapmıs, minik bi hata, gece sahneleri yapmak daha zor demek istemis. ozelden mesaj attım, sanıyorum editler mesajini) ışık kaynağı sınırlıdır gündüz sahnelerinde. Güzel bir gün ışığını verdiğinde gerisi işlemci gücüne kalır. Gece sahnelerinde böyle değildir. Etrafımızı aydınlatan birsürü faktör vardır. Lambalar, ateşler, ay ışığı ne bilim çeşitli etkileşimlerden doğan ışıklar, bunların hepsini bir arada muhteşem bir şekilde harmanlayıp gerçekçi görüntüyü önümüze koymak kolay iş değildir. dikkat ederseniz Hellghastların gözlerinden çıkan ışıktan, en küçük sokak lambasına kadar bütün ışık kaynakları kendi etkilerini oluşturur KZ2 de. Differed Rendering teknolojisi ile Killzone 2 Rakiplerine grafik anlamında büyük bir fark atmış durumda. Bu konuda kimseni şüphesi olmasın.

    Ve bir bilinen gerçek daha vardır ki, bu konuda bilgisz insanları kandırmanın da en kolay yolu gün ışığıdır. Gün ışığını, düşen gölgeleri ve ışık hüzmelerini gören insan direk şak diye düşer. way beee diye.eminim bazılarınız kendine bu soruyu soracaktır acaba kandığım şey bumu :) Birçok oyuncu bu konua birçok oyunda kandırıldı, HD bile olmayan oyunların grafikleri, kullanılan onca kalitesiz kaplamaya rağmen güzel olarak lanse edildi, oyuncuların gözlerine sokulan yüksek specular değerli HDR ışıkları sayesinde kör edildi. Oyun ismi vermeyeceğim tartışma çıkmaısn diye.

    Ama gelin görün ki esas olay KZ2 nin yaptığı gibi atmosferi böyle ışık kalitesi ve güzel kaplamalar ile oluşturabilmektir. Crytek in Türk malı olması büyük bir gurur kaynağımızdır ama sonuçta FB GS BJK da bizim gurur duyarız ama Real Madrid den Barçadan ii değiller bunu kabul ederiz.


    arkadaşlar, serhan üstadimiz noktayı koymuş. onu yazdıklarına ehemmmiyet etmeyen varsa, hemen altında high fidelity'nin yazdıklarına baksın sonra su video yu izlesin:

    http://www.eurogamer.pt/videos/killzone-2-gameplay-6

    dürüst olalım arkadaşlar. crysis, cevat yerli türk kardeşler tamam, destek olduk ama oyun olmadı. olayın ozu bu, sistemlerde oturmadı, tek duzeydi, vs. olmadı. crysis sanki bir deneme gibi kaldı.

    sonra serhan yazmış, gündüzü yapmak değil olay, geceyi, ışıklandırmayı, atmosferi yaratmak önemli. killzone 2 oyun teknolojisini 5 yıl öteye götürmüş durumda. videolar, atmosfer bunun kanıtı. grafik olayını geçtim, grafik zaten en iyisi, inanılmaz bir ışıklandırma var, kapalı mekanlarda, gifleri defalarca izliyorum, kendimden geciyorum.

    boyle bir oyun olamaz, nasıl yaptınız diyorum.işte sony'nin devrimciligi, cell'in gücü burada cıkıyor. cell herseyi cozuyor, oyle ram'miş, draw distance mış. kilzone 2 çıkınca göreceğiz draw distance ın ramle bir ilgisi olmadıgını, ps3 icin. cell core u üzerinden tüm bu sorunlar aşılıyor, gorecegiz.

    ne olacak killzone 2 nin balon olma ihtimali yok, lakin 100 luk bir oyun olmasa bile, oyunun motoru ve teknolojisi, bize fpslerin nasıl olacagını gosteriyor. tum bu motor ustunden fpsleri yeniden yazabilirler.

    ki buna imkan yok, killzone 2 bizlere post apolüptik bir dünya sunacak. görün bakın, bu başlıkta hala crysis diyen arkadaşlar bile 40 gun sonra nasıl ps3 alırız, killzone 2 yi nasıl oynarız telaşına düşecek.




  • Crysis çok ezik bir oyubdu benim gözümde sadece Core bölümleri iyidi oda 25 Fps falandı
    Killzone'u en son Psp'de oynadım hakkını vermişler Psp'ye...
  • İki oyun aynı kategoride olabilirler fakat çevresel şartlar tamamıya farklı. Tıpkı bir zamanların Doom 3 mü daha iyi yoksa Half Life 2 mi tartışmasında olduğu gibi. Bir kere şunu en başta kabul edelim, KZ2 ve Crysis'in arasında 2 sene gibi dev bir uçurum var. İşin sevindirici yanı bir Türk markasının gelmiş geçmiş en güzel grafikli oyunu bilgisayar dünyasını sunmasıdır. 2 sene sonra 8 çekirdekli bir makina için yapılan bir oyunun bu oyunu en azından grafik anlamında geçip geçemeyeceği tartışılıyorsa gerçekten Cevat Yerli ve ekibi büyük iş yapmış demektir. Yukarıda bir yerlerde bir arkadaşımın da dediği gibi dış mekana çıkıldımı ışıklandırma olayı zorlaşır. Doom3 ile HL2 arasındaki farkları hatırlayalım. Biri ateş ve iç mekanlarda çok iyiyken diğeri optik efektlerde, suda ve dış mekanlarda çok iyiydi. Crytek zaten Crysis'teki başarısını FarCry'a borçludur. Bu oyundan sonra dış ortamlarda HDR kullanımına başlanılmıştır. KZ2 için daha süre var ve beklenti hayli fazla. Umarım insanları hayal kırıklığına uğratmazlar zira grafiğin herşey olmadığını bir oyunda atmosfer gerekli olduğunu da Crysis'te gördük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jinxy -- 18 Ocak 2009; 17:18:35 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: @kii

    30fps mi?


    Az mi sence o grafikle?

    Not:karsilastirma mantiksiz.




  • Arkadaşlar Crytek'i Türk Malıymış gibi görmekten vazgeçin bence.

    1-2 tane Türk var geri kalan yüzler binler yabancı.
  • crysis artmış
  • TARTISMA YARATACAK GIRMESIN DERKEN TARTSMAYA DAVET EDIYOSUN IKI TANA BIRBIRIYLE ALAKASIZ OYUN NESINI KARSILASTIRIYORLAR

    ELMAYLA ARMUT KARSILASTIRILIRMI?????
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drake_1988

    TARTISMA YARATACAK GIRMESIN DERKEN TARTSMAYA DAVET EDIYOSUN IKI TANA BIRBIRIYLE ALAKASIZ OYUN NESINI KARSILASTIRIYORLAR

    ELMAYLA ARMUT KARSILASTIRILIRMI?????

    Niye elmayla armut olsun ki ikiside FPS.

    Sadece geçtikleri mekanlar farklı denilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miex -- 18 Ocak 2009; 18:31:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Miex

    Arkadaşlar Crytek'i Türk Malıymış gibi görmekten vazgeçin bence.

    1-2 tane Türk var geri kalan yüzler binler yabancı.



    3 kardeşler 3üde türk ve 3 ü de yönetim kurulunda üst yöneticiler.Zaten Cevat Yerli patronları
  • yukardaki vidyoyu izledimde oyun güzele benziyo grafik olarak... senaryoda iyi diyosunuz ama oynanışı gözüm tutmadı beklediğiniz gibi çıkmayıp patlayabilir bu oyun

    inş patlamaz ama (seneye bende ps3 alıcağım içn oynucam)
  • arkadaslar su online kismini da karsilastiralim, 32 kisi ve cok eglenceli olacakmis

    suna bir bakin ya!

  • quote:

    Orjinalden alıntı: GoldPunch

    Crysis'ide küçümsemeyelim







    Şu grafikleri görme ihtimalin %kac merak ettim? alan herkes bu detaydamı oynuyor? ve crysis ilk verilen trailer'ın yanına bile yaklasmadı bence grafiklerde.. diger tarafta ise artık killzone 2 ve diger FPS'ler diye ayrım yaptıracak bir oyun geliyor..




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.