Şimdi Ara

Kia Sportage 2019 Sonrası 1.6L Dizel (7 İleri DCT) Alanlar ve Alacaklar (Alındı) (35. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
731
Cevap
17
Favori
71.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • free men F kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun güle güle kullanın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mavikozalak M kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler...

  • free men F kullanıcısına yanıt

    Merhabalar


    Nasıl aracı beğendiniz mi ne gibi farklılıklar var, memmunmusunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • åziz Å kullanıcısına yanıt

    Merhabalar


    Genel olarak şu an için yeni sportage dan memnunuz. Göcek’teki yeni lansman sonrasında internette sürüş izlenim videoları da oldukça arttı. Genel olarak 4. Nesile göre ilerleme olduğu beyan ediliyor. Hatta premium hissettirdiğini söyleyenler var (gerçi o kadar parayı araca verdikten sonra ister istemez premium hissine kapılıyor insan :). Eski aracım elegance A paket ile yeni cool paket arasındaki farkları bir önceki mesajımda yazmıştım.


    Ben 2020 yılına kadar hep binek araçlara sahip oldum. Tesadüfen arkadaşın Tucson aracını kullandıktan sonra bende de SUV sevdası başlamış oldu. Her iki aracı da kullanınca Tucsonun süspansiyonu ve konforu bana daha yumuşak ve hoş gelmişti. Sportage biraz daha sert gelmişti. Ancak takas araç ve son fiyatta smart tucson ve elagans sportage arasında 40.000 tl fark olunca tercihimiz sportage olmuştu. Yeni tucson ve elantradaki o dış çizgiler bana hiç hitap etmiyor. Bu yüzden tucson fiyat olarak daha uygun olmasına rağmen bu sefer hiç bakmadım. Ama tucsonun içi bana göre çok güzel.


    Gelelim 5. Nesil sportage’a. Bu yeni araçta tucsondaki o konforu ben bu araçta hissetim. Bunun nedeni 215/65/17 michelin lastikler midir yoksa süspansiyon sistemindeki ilerleme midir? Bu konuda fikir beyan edecek kadar teknik bir bilgiye sahip değilim. Sadece hissiyatım daha konforlu olduğu yönde. Km77.com’da da slalom ve yol tutuşu 4. Nesile göre daha iyi gözüküyor.


    Ön konsol/göğüs kesinlikle 4. Nesile göre daha aşağıda konumlanmış. Pek çok yerde piyano black var. Özellikle vites konsolunun olduğu yerde parmak izi çok oluyor. Arka koltuklar artık bagajdan tek hamle ile yatırılıyor. Cool donanımda kablosuz carPlay/android mevcut. Bu forum sayfasında bu özelliği açtıran 4. Nesil kullanıcılardan da bahsedilmişti. Zaten cool donanımın multimedya sistemi 4. Nesil ile aynı.  Ancak yeni elegance konfor ve prestijde kablo ile bağlantı yapılıyormuş.

    Hibrit motor sizi daha tutumlu kullanmaya yönlendiriyor (Ana motoru kapatma özelliği/seyir modu sadece ECO modda geçerli). Mesela bugün kasap-mandıra-manav üçgeninde çok kısa mesafede aracı kullandım. Kontak 3 kez açılıp-kapanınca, elektrik motor devreye girecek zamanı bulamadı. Seyir moduna hiç geçemedi. Dolayısıyla bu sürüşün ortalaması 8.2 lt oldu. Ancak tek kontakta 20 km’lik yolun ortalamasını 4.3 lt olarak gördüğüm sürüşler de yaptım. Ancak şu da bir gerçek. Araç daha 300 km’de olduğu için hiç zorlanmadan kullanılıyor (cicim ayları).  


    Elegance konfor ve prestij donanımında elbette daha güzel özellikler mevcut. Ama sırasıyla 100.000 tl ve 110.000 tl fark eder mi? O kişiden kişiye değişir.


    Sonuç itibari ile biz ailecek şu an için araçtan memnunuz. İlerleyen dönemlerde dikkatimi çeken durumlar olursa buradan belirtirim. İyi günler dileklerimle…


    Kia Sportage 2019 Sonrası  1.6L Dizel (7 İleri DCT) Alanlar ve Alacaklar   (Alındı)




  • Kablosuz Android auto yu Cool pakete koyup üst paketlere koymamak ne saçmalıktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 15 Mayıs 2022; 19:7:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt

    Kablosuz android olayını öğrenince satış temsilcisine söylediğim cümle “Eşyanın tabiatına aykırı” olmuştu. Ama durum böyle. Sanki 4. Nesildeki kapalı konumda olan kablosuz android, 5. Nesilde açık hale getirilmiş.

    Bildiğiniz gibi yeni elegance konfor ve prestijde 12.3 inçlik bir multimedya sistemi var. Demek cool donanım ile farklılık sadece boyutta değil. Teknik özellikleri de farklı galiba. Belki ilerleyen dönemlerde gizli özelliklerin açılması ile onlar da kablosuz hale gelebilir.

    Buna ilaveten cool donanımda klima ayarlarında fiziksel tuşlar mevcut (ki ben bunu daha işlevsel buluyorum). Ama elegance konfor ve prestijde havalandırma menfezlerinin hemen altında tamamen dijital bir ekran var. Radyo ve klima ayarları için birinden diğerine geçiş yapmanız gerekiyor. Sürüş sırasında bu dikkat dağınıklığı yapabilir. Gerçi alıştıktan sonra çok sıkıntı olmaz. Kimisi tamamen dijital ister, kimisi de benim gibi fiziksel tuş arar.

    Kia ya geçmeden önce bende megane 4 vardı. Meganlarda da 8.7 ve 7 inçlik iki farklı multimedya sistemi vardı. Küçük ekranda tek bir tuş ile klima ayarı yapılırken, büyük ekranda klima menüsünü açmak için dik ekranın en altından yukarı doğru bir parmak kaydırma hareketi yapmanız gerekirdi. Bazen algılamaz. Üst üste bu hareketi yapmanız gerekirdi. Renault forumda da bundan şikayet edenler olurdu. Kullanıcı hangisini tercih ederse……

    Benim için cool donanımın bir diğer avantajı eski kışlık lastikleri bu araçta kullanabilmem. 215/65/17 ve 225/60/17 arasında fark %1 kadar sanırım. 19 inç olsa 5 basamaklı bir lastik masrafı çıkacaktı.  


    Not: Cool donanımda 15.000 tl fark ile 18 jant ve conti lastik mevcut. km77.com slalom testine de sportage bu versiyon ile girmiş





  • free men F kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun hocam. Ben de iç tasarımını beğendim ancak henüz test etmek nasip olmadı.


    Bende şu anda 2020 prestige design var, şu haliyle Elegance Konfor modeli JBL hariç tüm donanımlara sahip üzerine ek güvenlik elemanları mevcut. Bizim 2. el piyasası pek canlı değil gibiydi ama sanırım son zamanlarda düzelmiş biraz (göreli olarak). Satış temsilcisi ile konuştum ama Haziran ayı stokları belli değilmiş henüz, stoklar ve fiyat belli olduktan sonra kendi aracım için de bir fiyat isteyeceğim. İnternette düşük km araçlara 800bin civarında fiyatlar yazılmış ama tam piyasası nedir kestiremiyorum o yüzden takas seçeneğini değerlendiririm diye düşündüm. Kafama yatmazsa sıkıntı yok :)

  • halil_ibrhm kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim.


    Tüm firmalarda olduğu gibi kia’da da araç temininde sıkıntılar var. Bulunduğum ilde mayıs ayında sadece 1 sportage geldi (cool 18 jant opsiyonlu). Sanırım bugüne kadar bayi 15 tane sportage sattıysa bunların 10 tane araç daha gelmeden satıldı. Haziran ayı için buradaki bayi de gelecek araç cinsi ve sayısı belli değil diyor.

    İkince ele gelince. Geçen ay çok değişken fiyatlar vardı. Ben göreceli uygun yazmama rağmen satılmadı. Genelde takas yapmak için arandı. Nakit olarak hiç kimse fiyat vermedi. Bu ay ikinci el fiyatlar yükselmiş görünüyor. Ama satış var mı bilemiyorum. Sonuç itibari ile takasa verdik. Aracımızı alan bayi de yine takas yolu ile sattı. Sanki nakit 2. El satış yine az gibi. Ama nasip bu belli olmaz.   

  • Merhabalar

    Bu dönemde ne ev ne araba alınır, acil ihtiyac değilse. Ben aracı 28bin Euroya aldım. Şimdi Tl karşılığı 495 hadi 500bin tl. Hadi vergi indirimi ekleyelim 600 bin . Şimdi satsam 600 e alıcı çıkar heralde. şimdi aracın sıfırı 50bin euro ve üzeri anlamlı rakamlar değil, aracınıza iyi bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar merhaba arkadaşlar. 2 sene bindiğim aracı satmıştım. 3008 aldım ve 6 ay sonra sattım. Şimdi yine 2019 elegance aldım. Bu sunroof çok fazla ses yapıyor. Çözüm nedir ?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mehmetinho M kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun tekrar . 3008 i neden sattınız ?
    sunroof ses yapıyor evet servis birşeyler sürüyor ama çok fayda etmiyor .
    Şu araca 3008 in şanzımanı taksalarmış 10 numara olacakmış .
    2-4-6 da titreme yapıyor ve çabuk ısınıyor. serviste boktan bir kullanım kartı verdiler sen anlamazsın ototmatikten al böyle kullan der gibi,
    Satmayı düşünüyorum ciddi ciddi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt
    Sağolun. Bence 3008 in yalıtımı , tam otomatik şanzımanı olması, motor sesini çok alması ve arka süspansiyonların torsiyon olması eksi puan.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mehmetinho M kullanıcısına yanıt
    şanzıman hariç olabilir ama DCT tam bir çöp . hele istanbul da devamlı trafikteyseniz .

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt
    Ben de sizin gibi düşünüyorum. İstanbul’da DCT bela 😀 sunroof çatırdamaları olmasa arabada tık yok. 3008 ön konsol zangırdıyor 😀

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt
    4 sene hyundai tucson dizel otomatik dct şanzıman kullandım şimdi de kia sportage dct şanzımanlı araç kullanıyorum bu şanzımanla ilgili hiç bir sorun yaşamadık.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dr112 kullanıcısına yanıt
    Güle güle kullanın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servise gittiğinizde DCT yazılım güncellemelerini mutlaka yaptırın arkadaşlar

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • FthGTI F kullanıcısına yanıt
    30.000 bakımı 2 hafta önce yaptırdım ve şanzımana yazılım yüklediler . Yükledikleri yazılım şanzımanı b.k etti resmen. Acemi şoför gibi vites geçişleri vs. Kalkışlarda bağırıyordu. Isı göstergesi yüksekte kalıyordu.
    Tekrar gittim ne yaptılarsa düzelttiler.
    Yeni yazılım her zaman işe yaramıyor yani.

    Bu arada bakım ücreti. 3.100 TL

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt
    Adaptasyon yapmayı unutmuşlardır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tgezer kullanıcısına yanıt

    Ben de bu hafta gittim 30bin bakımı için ama herhangi bir güncelleme çıkmadı. İlginç ama olsun durduk yere risk almaktan iyidir, bir sıkıntı yok çok şükür. Benim de bakım 3100TL gibi tuttu.

  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.