Şimdi Ara

Kia Optima hakkında ne düşünüyorsunuz? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
22.808
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok yakışıklı ve donanımlı araba, Batman bayisinde incelemiştim, insan içine oturunca Koreliler'in ne kadar ilerlediğini anlıyor resmen, E serisinde 5 serisinde opsiyonel olan özellikleri standart sunuyorlar(4 koltuk ısıtma, koltuk hafıza, geri görüş kamerası,18" jant ,keyless go vs.) ama bence motoru yakıt tüketimi anlamında verimsiz Passat'ın 1.6 TDI ve 2.0 TDI ile karşılaştırıldığında geride kalıyor, bu yakıt tüketimi ile en az 2.0 olmalıydı gibime geliyor, öte yandan 1.7 tercihleri global bir tercih TR için 1.6 kullanacaklarını sanmam ama madem 100.000 bandının üzerinde 2.0 olsa da ÖTV oranından dolayı yakın bir fiyata gelecek o xsmsn satışlar daha iyi olabilir, hiç sanmam ama 1.6 dizel otomatiği gelse tadından yenmez ama her halükarda Kia'nın şu yakıt olayını düzeltmesi lazım Ceed otomatik ş.içi 7.2, Optima 7.9 bunlar artık küçük motorlar için cidden büyük rakamlar Passat 1.6 dizel 5.2 görünüyor, 2.0 140 bglik 6.3 görünüyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    Çok yakışıklı ve donanımlı araba, Batman bayisinde incelemiştim, insan içine oturunca Koreliler'in ne kadar ilerlediğini anlıyor resmen, E serisinde 5 serisinde opsiyonel olan özellikleri standart sunuyorlar(4 koltuk ısıtma, koltuk hafıza, geri görüş kamerası,18" jant ,keyless go vs.) ama bence motoru yakıt tüketimi anlamında verimsiz Passat'ın 1.6 TDI ve 2.0 TDI ile karşılaştırıldığında geride kalıyor, bu yakıt tüketimi ile en az 2.0 olmalıydı gibime geliyor, öte yandan 1.7 tercihleri global bir tercih TR için 1.6 kullanacaklarını sanmam ama madem 100.000 bandının üzerinde 2.0 olsa da ÖTV oranından dolayı yakın bir fiyata gelecek o xsmsn satışlar daha iyi olabilir, hiç sanmam ama 1.6 dizel otomatiği gelse tadından yenmez ama her halükarda Kia'nın şu yakıt olayını düzeltmesi lazım Ceed otomatik ş.içi 7.2, Optima 7.9 bunlar artık küçük motorlar için cidden büyük rakamlar Passat 1.6 dizel 5.2 görünüyor, 2.0 140 bglik 6.3 görünüyor

    Aracın koltuklarındaki deri kalitesi nasıldı? İnce muşamba gibi sentitk deri miydi yoksa biraz daha kalın kaliteli deri gibi deri diyeceğimiz tipte deri mi? Misal honda accordun derileri muşamba gibi öyle hiç beğenmedim. Kadife koysalarmış çok daha iyiymiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: mso2172

    Çok yakışıklı ve donanımlı araba, Batman bayisinde incelemiştim, insan içine oturunca Koreliler'in ne kadar ilerlediğini anlıyor resmen, E serisinde 5 serisinde opsiyonel olan özellikleri standart sunuyorlar(4 koltuk ısıtma, koltuk hafıza, geri görüş kamerası,18" jant ,keyless go vs.) ama bence motoru yakıt tüketimi anlamında verimsiz Passat'ın 1.6 TDI ve 2.0 TDI ile karşılaştırıldığında geride kalıyor, bu yakıt tüketimi ile en az 2.0 olmalıydı gibime geliyor, öte yandan 1.7 tercihleri global bir tercih TR için 1.6 kullanacaklarını sanmam ama madem 100.000 bandının üzerinde 2.0 olsa da ÖTV oranından dolayı yakın bir fiyata gelecek o xsmsn satışlar daha iyi olabilir, hiç sanmam ama 1.6 dizel otomatiği gelse tadından yenmez ama her halükarda Kia'nın şu yakıt olayını düzeltmesi lazım Ceed otomatik ş.içi 7.2, Optima 7.9 bunlar artık küçük motorlar için cidden büyük rakamlar Passat 1.6 dizel 5.2 görünüyor, 2.0 140 bglik 6.3 görünüyor

    Aracın koltuklarındaki deri kalitesi nasıldı? İnce muşamba gibi sentitk deri miydi yoksa biraz daha kalın kaliteli deri gibi deri diyeceğimiz tipte deri mi? Misal honda accordun derileri muşamba gibi öyle hiç beğenmedim. Kadife koysalarmış çok daha iyiymiş.

    2012 yazında incelemiştim arabayı, o kadar net hatırlamıorum ama çok rahattı vücudu saran bi yapısı vardı, muhtemelen suni deridir, çünkü artık Mercedes Bmw bile Sentatec ya da Artico adı altında suni deri kullanıyor. Hakiki deri biraz daha maliyetli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    1.7 Dizel olarak 55-60000 arasına fiyat belirlenmeli. Zaten kar ediyorlar.

    1.6 T-GDI motor var adamlarda. Onu da 55-60000 aralığına koymaları mantıklı olur.

    Zaten piyasası olmayan bir araç. Passat, İnsignia gibi bu sınıfın en çok satan araçlarına karşı şansı olabilirdi.

    ABD'deki 2.0 274PS motorlu olan versiyonu da Benzinli olduğu için 70.000'e falan getirseler belki 3-5 tane alan olur.

    Türkiyede satış rakamları bakımında passatın yanından geçemeyeceği konusunda haklısınız ancak verdiğiniz fiyat aralığı sence ne kadar mantıklı. Wv grubu 2.0 motor getirdiğinde kimse vergi dilimi demiyor koreliler getirdiğinde at çamuru izi kalsın.

    Araçta koltuk ısıtmayı bırakın koltuk soğutma var. Para versen bile kıyasladığın araçlara o özelliği belki koyduramazken ne diye 60 milyar fiyat biçiyorsunuz. Türk toplumu araba konusunda sizin gibi mantıksız saçma sapan konuşanlarla dolu, anlamak mümkün değil. Kusura bakmayında otomobil cahilliğinden başka bişey değil bu tür görüşler.




  • Konu hortlamış ama optima hakkında şunu söylemek istiyorum.
    Araba bildiğiniz tasarım harikası.5 ay önce görmüştüm yolda gözümü alamadım siyah gıcır gıcırdı jilet gibiydi direk yolumu değiştirip Kia bayisine gittim ama aracın hiçbir şekilde 1.6 motorlu olan versiyonu yokmuş.
    Dizel veya benzinli fark etmez 1.6 litrelik motor gelse ilk satın alanlardan birisi olurum D segmentindeki araçlar ve optima diye ayırırım o sınıfı yani o derecede beğenmiştim arabayı yolda.Ama işte Çelik Motor yüzünden bu modelde güme gitmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Forumdaş10

    Konu hortlamış ama optima hakkında şunu söylemek istiyorum.
    Araba bildiğiniz tasarım harikası.5 ay önce görmüştüm yolda gözümü alamadım siyah gıcır gıcırdı jilet gibiydi direk yolumu değiştirip Kia bayisine gittim ama aracın hiçbir şekilde 1.6 motorlu olan versiyonu yokmuş.
    Dizel veya benzinli fark etmez 1.6 litrelik motor gelse ilk satın alanlardan birisi olurum D segmentindeki araçlar ve optima diye ayırırım o sınıfı yani o derecede beğenmiştim arabayı yolda.Ama işte Çelik Motor yüzünden bu modelde güme gitmiş.

    i40 ta 1.7 dizel olarak gelmişti. Distribütörle pek ilgisi yok gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    i40 çok sevdiğim bir model değil zaten optimanın rakibi sonata diye biliyorum.
    Çelik motor ayrıca Kiayı çok baltalıyor adamlar ceratonun önünü bile kestiler yazık oluyor Kiaya
    Optima dizel ile gelmese bile 1.6 benzinli motoruyla gelebilirdi ve iyi bir satış rakamı yakalayabilirlerdi benzinlisi bile getirmiyor.
    Hatta şu anda optima makyajlandı 1.7 dizel ile özel sipariş olarak bile getirmiyorlar aracı komple kaldırmışlar yazık oluyor arabaya yani.
  • Forumdaş10 F kullanıcısına yanıt
    Aracın tüm dünyada satilmadığı ulke kalmadı, neredeyse yüzü eskiyecek hala Kia Türkiye'den ses yok. Bir kaç ülkede bangır bangır reklamlarına rastgeldim, bizde çıt yok. Cerato ile birlikte neden Optima da gelmedi ? Vergi dilimine takılıyor denebilir başka gerekçeler de ortaya konabilir ancak her ne olursa olsun Kia bu aracını Turkiyeye getirmese hiç bir zaman buradaki devler ligine çıkamaz.


    Yakın cografyamizda diğer bazı ülkelerde satılan Kia modellerine bir göz attım, ortaya çıkan sonuç aşağıdaki gibi;

    Ingiltere

    m.kia.co.uk
    Discover Our New Car Range Today | Kia Motors UK
    http://m.kia.co.uk/range.aspx


    Almanya

    http://www.kia.com/de/modelle/optima/

    Romanya

    www.kia.ro
    Kia Motors Romania | Masini noi Kia, Promotii si Oferte speciale, Dealeri si Service Kia
    http://www.kia.ro/showroom/kia-optima


    Rusya

    www.kia.ru
    Страница не найдена. Ошибка 404
    https://www.kia.ru/buy/...ent=search_kia_e_obshie


    Italya




    Bulgaristan

    http://www.kia.bg/en/models/optima/



    Daha fazla ülke listelemeye gerek yok sanırım, açıkça görülüyor ki bu ülkelerde satılan Kia modelleri ile bizde sarılanlar arasında dağlar kadar fark var, Bulgaristan'da optimanin hibrit modeli bile satisa çıkmis.

    Kia Türkiyenin mutlaka ticari bir açıklaması vardır ! Buyursunlar anlatsinlar !




  • Bu Optima ve İ40 Neden satıştan kaldırıldı?Şuan 110-120-130 bin Seviyelerine bile rahatlıkla satar.Malum Artık 1.6 dizeller bu rakamlara gidiyor.
  • Daha önceki optima modelinin satıştan kaldırılmasının gerekçesi 1.7 dizel motorun vergi dilimine takılmasıydı...yeni modelin getirilmemesinin de gerekçesi buysa, demektir ki Türkiye'de markanın gelişmesi ve üst segmentte rekabet gibi bir düşünceleri yok...
  • Optimaya yeni kasa bile geldi ama burada satulmıyor getirmezler.

     Kia Optima hakkında ne düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç motor secenekleri nedeniyle gelmiyor bence Almanya sitesinde bakıldığında 2.0 benzin ve 1.7 dizel seçenekleri var.Aynı sorun Sportage içinde geçerli 1.7 dizel ve 2.0 dizel var 1.6 yanında ne zaman dizelin hacmi düşer o zaman gelir optima talep olursa tüketiciden belki Kıa belki getirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi skyfox07 -- 28 Ağustos 2016; 22:22:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcson

    Daha önceki optima modelinin satıştan kaldırılmasının gerekçesi 1.7 dizel motorun vergi dilimine takılmasıydı...yeni modelin getirilmemesinin de gerekçesi buysa, demektir ki Türkiye'de markanın gelişmesi ve üst segmentte rekabet gibi bir düşünceleri yok...

    1.7 motorla 100 bin TL bandında nasıl rekabet etsin. Bu araç zaten bizde satışa sunuldu. Alan aldı. Almayanda motor/fiyat ikilisinden dolayı tercih etmedi. Şu anda distribütör çok akıllıca bir iş yaparak cerato yu getirdi. Avrupa da sadece bizde satılıyor cerato. Üstelik dizel otomatik olarak. Piyasa ihtiyacı neyse onu sunmalisin. Rekabete yeni yeni başladı kia.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • Sedan modelinde deger kaybi söz konusu yoksa kalite konfor olarak sahane arac

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Görüşlerinize saygı duymakla birlikte pek katıldığımı söyleyemem.

    Sportage 2.0 CRDI ile nasıl bir rekabet düşünceleri var ise aynı sistematiği benimsemeleri markanın gelilmesi adına daha faydalı olacaktır.
    Piyasa ihtiyacını insanların tercihleri ile birlikte markaların stratejileri yönlendiriyor. Kia'nın Turkiye stratejisi gösteriyor ki marka olarak binek otoda yer almak istediği kulvar ABC ve Mid Size SUV segmentleri, dolayısıyla motor hacmi/ fiyat gerekçeleriyle high-mid size D segmentine girmekten imtina ediyorsa, hiç bir zaman Türkiye'de "sözde" mid size luxury D segmentinde satılan malum markaların modelleri ile rekabet edemeyecektir. Bir otomobil markasının stratejileri tamamen arz/talep dengeleri üzerine kurulmamalıdır. Markalar prestij için, ülkede var olmak için, farklı opsiyonlar yaratmak için de modeller üretir ve bunları piyasaya sunarlar. Kia'nın Türkiye hariç tüm dünyada yaptığı budur. Rekabete yeni başladığına da pek katılmıyorum, keza 2016 ilk çeyreğinde tüm PSA grubu Avrupa'da 400 bin civarı araç satarken, Kia Hyundai 250 bin satmış...bu FIAT grubunun satış rakamına eşdeğer, Toyota'nın üzerinde bir rakam! Dolayısıyla aslen Avrupalı olan markalarla bile çok ciddi rekabet içerisinde, ve bunu da geniş ürün yelpazesi ile sağlayabiliyor.

    Diğer taraftan J.D. Power isimli kuruluş tarafından her sene yapılan ve tüketici ve üreticilerin çok ciddi önem arzettikleri bir Araç Kalite araştırması var. Bu seneki sonuçları yeni açıklandı ve KIA marka olarak, Porsche, Lexus gibi markaları da geride bırakarak en tepede yer alıyor! Bu bir kaç senedir böyle!

    2016 Sonuçlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz;

    www.jdpower.com
    2016 U.S. Initial Quality Study (IQS) | J.D. POWER
    http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-initial-quality-study-iqs




    Çok ciddi veriler baz alınarak hazırlanan bu araştırma son derece değerli. Listeye göz atmanızı tavsiye ederim.

    Maalesef ki bizim vatandaşlarımız bu araştırmalara itibar etmeden belli markalar üzerindeki ısrarlarını sürdürüyorlar. Bunun bir sorumlusu da işte insanlara yıllardır diğer ülkelerdeki opsiyonları sunmayan Kia gibi markalardır!

    Dolayısıyla rüştünü ve kalitesini fazlasıyla ispat etmiş bir markanın ki, ben uzun süre kullanıcısı olarak kalitesinin farkındayım, Türkiye'de D segmentinde var olmaması anlaşılır gibi değil. Diğer segmentleri saymıyorum bile, yukarıda verdiğim ülke listelerinde ne modellerin satıldığına bakabilirsiniz.

    İşaret etmek istediğim nokta bundan ibarettir.

    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcson -- 30 Ağustos 2016; 9:13:29 >




  • şuan astra 1.6 kullanmaktayim yolda gördüm hayran akldim arastirdim birde baktim seneledir sayilmayan zamaninda fahis satilan vergi dilimine takilan piyasasi olmayan bir araç. yinede hayran kaldigimdan dusundugum bir araç. satin alinirmi alinmazmi halen karar veremedigim bir arac. pisman olurum satamam diye korkuyorum. temiz 2012 model 50 binde boyasiz hasarsiz bir tane buldum 84 bin tl diyor dahada dusecektir eminim. ama ben cok kararsizim böyle yakışıklı bir araba keşke 1.6 olsaydi ulkemizde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizzat kullanan ya da bir tanıdığı olan var mı acaba? Gördüğüm kadarıyla bayide inceleyen ya da yolda gorup tipine vurulan arkadaşların yorumları var.

    Piyasası kötü de olsa, kullanmak için konforlu bir arac olarak bir zamandir değerlendiriyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam sen bi de guncel kasasini gor
  • Radarıma eklediğim araçlardan birisi ama model yılı düşük kalıyor, yeni kasası falan zaten gelmesinin imkanı yok gibi.
  • On numara araba 1.7 motor o araba Kıa ıse zaten 2000 c.c. gıbı gıdıyordur Kıalar ciğerli oluyor.. Ama pıyasada az oldugundan Kıa yı d segmentı bır arac oldugu ıcın uzun süre bınılmesı gerekır..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.