Şimdi Ara

KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
803
Cevap
71
Favori
98.892
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5 yıldır uzaktan bağlantılı araç kullanıyorum. Bu aracı alırken kriter bile değildi benim için. Önemli olan kullanım keyfi, menzil vb teknik hususlar. Uzaktan bağlantı çok önemli olsa şehir içi sürüş konforu at arabasından hallice olan Model Y alırdım büyük ihtimalle.

    0,26 cd gibi bir sürtünme katsayısına sahip araç için vasat verimlilik söylemine katılmıyorum. Benzer araçlarla olan kıyaslama aşağıda.

    Katılmadığım bir sürü nokta daha var tek tek yazmak istemedim. Konunun karşılıklı atışmaya girmesine gerek yok. Herkesin kendi tercihi. Ben her sürüşümde iyiki almışım diyorum.

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yaklaşık 1,5 ay önce Brüksel’deki Kia bayisinde incelediğim araç;

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    TL ile 2150 gibi bir rakam. Bizdeki 1920 ile arasında 230 bin fark var. Extraları head-up display ile Harman Kardon. Geri kalan tüm donanım aynı. Akustik ön cam falan da yok. Kia TR’nin fiyatı uygun mu değil mi artık siz karar verin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Car Lover C kullanıcısına yanıt

    5 sene öncesi ile günümüz dünyası çok farklı. Artık zaman değişti. 50 sene önce at arabası bile lükstü çoğu yerde.


    Internet bağlantısı da sadece internet değil. Yarın ChatGPT de olmayacak, yazılım için servise gideceksiniz. Ondan ücret istemezler inşallah.. şarj seviyesini uzaktan görmek de elzem bir özellik EV için diye düşünüyorum.


    Ayrıca sormayı unutmuşum bayide ama... şu anki aracınızda telefon ile araba açma var mı acaba? Kia EV3 de var olan bir özellik. Digital Key 2.0 olarak geçiyor sanırım. Bilmediğimden soruyorum. Belki vardır. Yerme alay etme gibi bir niyetim yok diyeyim de peşin peşin. Bazen yağmurlu havada yağmurluğu giyip çıkıyorum, arabanın yanına geliyorum, bir bakıyorum araba anahtarını diğer ceketin cebinde unutmuşum. Geri gitmem gerekiyor. Cep telefonunuz ile arabayı açıp sürebilecek misiniz bu durumda? Yoksa tekrar eve dönüp anahtarı mı almanız gerekecek? İnternet bağlantılı araçlarda bu yapılabiliyor. Esasında özelliğin internetle de bir alakası yok ama. O modül içerisindeki cihazlar kullanıldığından yada sistem infotaiment sisteminin içinde olduğundan belki gereksinim duyuyor olabilir... Belki aracınızda o özellik yoktu 5 sene önce yada ne gerek var ben hiç anahtar unutmam da diyebilirsiniz. Ben unutuyorum. 2M tl ye yakın para veriyoruz, Ben arabamda bu özelliğin de olmasını isterim şahsen, rakiplerinde olduğu gibi. Bana kolaylık.


    Avrupada aynı yaklaşık aynı fiyata satılan arabada; hayalet ekran, akustik cam, harmon kordon ses sistemi (bence de gereksiz ama elin gavuru onla kullanıyor), internet modülü vs... geliyorsa, burada niye gelmiyor? Biz avrupadan daha zengin değiliz ki. O yok bu yok şu yok ve (vergilerden arındırılmış) fiyat aynı ise o zaman da arabanın fiyatı (byd gibi) bu ülkede kazık demektir. Yani distirbütörü müteahit gibi "malzemeden çalıyor", halkı kazıklıyor anlamına gelmez mi? Ben bu noktalara dikkat çekiyorum. Edit fiyatla ilgili mesajını sonradan gördüm: Ben avrupada bu arabaya 55k€ vereceğini pek zannetmiyorum. Ki üzerine bir de vergi falan oho...Pek çok videoda 45k€ civarında olduğunu söylüyordu aracın. Bunda o devletlerin devletin elektrikli indirimlerinin mi rolü var acaba? TR videolarda da detaylı inceleyen benzer fiyatlandırma olduğunu söylemişti.


    Söylediklerime de katılmayabilirsiniz. Ben kendi fikirlerimi, bulgularımı söylüyorum. Siz de kendi fikirlerinizi söyleyeceksiniz tabiki.

    Okuyan insanlar da kendilerine göre eğriye doğruya kendileri karar verecekler. Bu atışmak değil. Niye atışalım ayrıca? Siz KIA satıyorsunuz da ben Tesla mı?

    Siz arabanızı sevdiğinizden duygusal yaklaşıyor ve objektiviteyi kaçırıyor olabilirsiniz bence. Benim duygusal bir bağım yok. Daha objektif baktığımı düşünüyorum.


    Paylaştığınız bu tablolar da verimliliği göstermiyor bana göre. Yani test koşullarında ufak değişiklikler, yada yarışanları değiştirdiğinide sıralamayı değiştirirsiniz. Elimizde üreticinin açıkladığı veriler var.

    Onlara göre şehiriçinde, düşük hızlarda tabiki verimli gözükebilir. Ama hız yükseldiğinde bu fiyat skalasındaki bir EV için "çok iyi" bir verimi var diyebilir misiniz? Ben diyemem.

    Benim değerlendirmeme göre iyi diyebilmek için bi 0.23 görmesi gerekiyor mesela "long range" olan bir EV nin. çünkü şehir içinde Long Range olmanın bir manası yok. Önemli olan yüksek hızlardaki verim.

    Tasarım kaynaklı heralde, 0.263 de kalıyor. Benzer fiyatı verdiğimizde 0.22, hatta (ioniq 6) 0.21 sürtünmesi olan araçları bulabiliyoruz.

    Onların yanında biraz kötü duruyor verimlilik açısından bana göre. Bunu belirttim. Katılmama hakkına da sahipsiniz tabii. Bu demek değil ki çok kötü bir araba aldınız ve şimdi cehennemde yanacaksınız. Yoo. çok güzel araba. Güzel yanlarını herkes de söylüyor zaten. Bırakın da biri de eksilerini söylesin.

    Selam olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _EUA_ -- 7 Mart 2025; 5:3:18 >




  • Biraz duygusalım ve şu makaleyi okudukça mutlu oluyorum :)
    Teknik olarak nasıl başarıldığı gayet güzel anlatılmış. Toplamda gidebildiği yol video ile kayıt altında alınmış. Verimliliğin ne demek olduğu da paragraf paragraf belirtilmiş (İçinde efficiency yazan kısımlar verimlilik demek oluyor. Yukarıdaki karşılaştırmalı ekranı görüntülerinde de aynı ifade mevcut)
    Google translate ile Türkçeye çevirmek bazı yerlerde anlam karışıklığı oluşturabiliyor. Mümkünse şayet böyle okunmalı.

    https://www.hyundaimotorgroup.com/story/CONT0000000000159094

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Beklediğim kılıf geldi. Kalitesi hoşuma gitti. Beyazı gelirse stoklara ondan da alabilirim.

    Anahtar benim için önemli. Her zaman çantamda olur. Sağda solda unutmam genellikle.

    Diğer aracımda dijital anahtar var fakat birkaç deneme hariç pek kullanmadım. Kapıya okutmak, aracın çalışması için şarj kısmına koymak falan benim için gereksiz hareketler. Araca yaklaşır yaklaşmaz hemen kapıyı açabilmeli, düğmesine basıp gidebilmeliyim. Anahtar veya telefon yerine direkt olarak parmak izi ile bu sürecin işletilebildiği bir seçenek olsa tabiki tercih sebebim olur.

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Yoğurtçu yoğurdum kötü demez tabiiki. Üretici Niro ile kıyaslamış ona göre verim vs arttı vs demiş dokümanda. Ama benim verimden kast ettiğim sürtünme katsayısı bakımından verimliik, hemen yanında belirtmiştim zaten.Ona da kötü demiyorum, paylaştığınız dokümanda 0.27 olunca e vasat yani diyorum. Daha iyi yapabilmelerini beklerdim. Yoksa ısı pompası var aracın. NMC pili var. O bakımdan verimli tabi.


    Parmakizi pek güvenli bir sistem değil açıkçası. Arabanın her yerinde, kapı kollarında bulunduğundan kolayca kopyalanabilir, alt edilebilir bir sistem. EV9 da varmış galiba parmak izi. KIA/Hyundai grubunun ön camda gözüken VIN den türetilen anahtar ile kapıları açabilme yöntemi en çıkmıştı, 2023 de sanırım. TikTokcular challange falan yapmıştı. Ucuz olsun diye immobilizer eklememişler, o yüzden de arabayı alıp gidiyorlardı. O sorun EV3 lerde yoktur artık diye ümit ediyorum. Anahtar tabiki iyi ama yanında o an yoksa, yakında olsa bile gidip almak külfet oluyor bana. Hele ki araba uzakta ise, yağmur var ise. Bence güzel bir özellik. Ben evin,apartmanın anahtarını bile taşımıyorum. Elektronik kapı kilidi aldım, rahat ettim. Teslanın anahtarı zaten kart. Telefon ile de açılabiliyor. Bunda bu özellik var ama, kullanılamıyor.


    "İnterneti bağlatırlarsa" yada alacağım araca geleceği kusunda taahüt verirlerse bu aracı tekrar ciddi düşünürüm. Alabilirimde. şu an en yakın olduğum araç bu ama büyük bir engel var işte benim açımdan. İnternet gelince pazarın durumuna göre, rakiplerine göre o an tekrar bakar değerlendiririm olmadı. O süreçte ÖTV yi %20 yapmasalar bari.





  • _EUA_ kullanıcısına yanıt

    avrupada 45bin ise bize çok geçirmiyorlar o zaman. 2x kazıklanmaya alıştığım için biraz donanımı kırpılmış o kadar diyorum . bence asıl bomba bizde evde şarj edenlere bi güzellik yaptıklarında patlar. öyle 50 kuruşa gezdirmezler adamı. nasıl dizeli önce ucuz tuttular sonra tersten sapladılar aynısı olur.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Bu UTTS işinin arka tarafını ben söyleyeyim mi? Bence, bana göre arkasında "karbon vergisi" getirmek var sanıyorum. Sadece 5 centlik çipi 2000₺ ye satma dolandırıcılığı için yapılmış bir şey değil. Her araba sisteme eklenince bu sefer atıyorum aylık 300 litre benzin hakkı verecekler, sonrasında ise 2x zamlı tarifeden "karbon vergisi" ile daha da soyacaklar.

    Elektrikde başladı bile. Aylık 432 kW (1050₺) üzerinde harcarsan fatura 2x oluyor diye haberler çıktı. Ama yine de elektrikli ucuza geliyor o hali ile bile.

    Doğalgaza da çok harcayan çok ödeyecek diyorlar ama daha getiremediler. Çünkü merkezi sistem olarak apartmanca doğalgazla ısınanlar var.. Hane kullanımı gibi değil ki. Ona bir çare bulamadıklarından elektrik gibi "sübvansiyonu kaldırıyoruz" bahanesi ile %100 zam yapamadılar, henüz.

    Yani neresinden tutsan elinde kalıyor. Sistem halkı soymak üzerine kurulu. Maksat hizmet değil çalmak olunca yapacak bir şey kalmıyor pek fazla. Bu hırsız zihniyetin komple gitmesi gerek. Çalıyor ama çalışıyor diye slogan üretmişler. Ulan çalan, çalışmaz, çalışıyor gibi gözükür ama esas hizmeti kendi cebine eder demiyor kimse zeka düşüklüğünden... Eee zeka için de et falan yemek gerek. Ülkemizde et, Avrupa'dan daha pahalı. Bu ekonomik alım gücü ile ete ulaşmak biraz külfetli oluyor halka. Bile isteye yapıyorlar bence...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • _EUA_ kullanıcısına yanıt
    O zaman gönlünüzce olsun diyelim. Umarım matrah artışı yaşanmaz ya da güncel matraha uydurmak için donanımlar kırpılmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • _EUA_ kullanıcısına yanıt

    GT Linedaki Piano Black konusuna ben de katılıyorum. Gereksiz ve kısa vadede bile sorunlu.


    Yazılarınızda katılmadığım noktalar olsa da bence de araç henüz F/p değil. Ha fiyat düşer mi, zor. Ama en azından rekabetçi değil şimdilik.


    Hayaletten kastınızı anlayamadım?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Car Lover C kullanıcısına yanıt

    İnşallah. Yani ÖTV matrah artarsa bu bizim açımızdan iyi bir şey. Ha distribütör araca zam yapar ayrı konu. Zam gelirse gelsin. Beni etkilemez. Ama ÖTV sınırı geçilemez. Geçilir ise zaten anlamsız olur. O noktada ya kırpma yada GTLine komple kaldırılır. Bu kırpılan şeyleri de sonradan haricen ekleseler olmaz mı acaba. Tamam hayalet ekran ekleyemezler belki ama, bir sürü donanımı sonradan takabilirler.

    BYD durmamış zam yapmış zaten. Gereklilikten değil nasılsa alıyorlar mantığı ile. Bugün gittim tıklım tıklımdı içerisi. şaşırdım. BYD arttırdı diye diğerleri de 3-5 arttırır illaki.

    Bugün Seal'e baktım 1.3M tl ama 1.3M tl de vergisi var. Tek motorlusunu getirmez ki onlarda. Tek motorlusu gelse bayağı iş yapardı ama. Onlar da pek namuslu değil malesef fiyatlandırmaları sebebiyle.

  • CypriotTR C kullanıcısına yanıt

    PPF iş görür mü acaba piano black konusunda? Aklıma başka yöntem gelmedi benim. PPF kaplatırsak belki kurtarır gibi düşündüm.

    Hayalet, hayalet ekran. HUD, Head-Up Display'ın Türkçe adı işte. Güncel hızın vs. ön cama yansıtılarak gösterilmesi özelliği.

  • _EUA_ kullanıcısına yanıt
    Bende kiadan sportage aldım piano black acayip sıkıntı. Temuda veya aliexpresste kaplamalar var ppf de iş görür ama orayı çıkaracak ustanında iyi çıkarması lazım şayet kırarsa büyük sıkıntı :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gladiator947 kullanıcısına yanıt

    Yahu çıkartmaya ne gerek var? Üzerinden yapıp kenarlarını kıvırtıp geçemiyorlar mı ki? Sök tak sıkıntı. "Usta" lazım ona. Eli tornaida tutmayı öğrenmiş kendine usta diyen barzocanların elinde çok sıkıntı çekeriz.

    Hayır sen araba üreticisisin. Bezle silsen çizilecek ürünü neden kullanıyorsun ki dış kısımda? çizilince Tüketici hakları mahkemesine şikayet edip üretimden gelen ayıp sebebi ile mat parçalarla değişimini talep etsek ne olur acaba? Sonuçta üretici arabayı hayatın olağan akışında karşılaşacağı durumlara dayanıklı olarak üretmek zorunda. Bir bezle silindiğinde çizilecek malzemeyi hemde dış aksamda kullanması, üreticinin ayıbıdır ve üreticinin bu ayıbı gidermesi gerekir. EV3 alırsak KIA ile de papaz olacağız anlaşılan. Bir dava da ona açarız Citroenden sonra. Hayırlısı olsun.

  • wixland kullanıcısına yanıt

    ICCU sorunu vardı. Nedir diye bir araştırayım dedim. Sorun, 12v luk aküyü şarj eden devrede oluşan MOSFET arızası. Mosfet zaten devre doğru tasarlanmadığında çat çut yanabilen çok nazlı bir devre elemanıdır. Buradaki yanma sebepleri ise batarya başlangıç ve bitiş kısmında yüksek voltaj verilmesi kaynaklı YADA 12V akü şarj sırasında fazla ısınma sebebi ile yandığı söyleniyor. İşin kötüsü değiştirilen üniteler sonrasında aynı arıza 6-7 ay sonra tekrar baş göstermiş bazı Ioniq sahiplerinin araçlarında...


    Yani bu tip arızalar her araçta oluşabilir. Olmuştur. Olur. Düzeltirsin biter. Ama tekrar etmesi can sıkıcı. Devrenin başka yerlerinde kusur mu var diye düşündürüyor insanı.


    Esas sorun nerede? Arabada bir adet (yazı ile yalnız ve sadece bir adet MOSFET) yandı diye, servisin haftalarca sizi "parça gelecek" diye bekletmesi... bakın bu çok büyük bir ayıp.

    Ne olacak ya, elinde yok ise çıkart tak bir muadil MOSFET, orijinali gelene kadar müşteri onla devam etsin, aracını kullansın, ne var?

    Yada bir zahmet stoklarınızda 3-5 adet mosfet bulundurun. Zaten kanunen stok tutma zorunluluğu da var diye biliyorum. Yer tutmaz bir şey yapmaz akmaz kokmaz etmez MOSFET. Stokta niye yok?

    Sanırım bu KIA/Hyundai grubunun distribütörü teneke motor mu ne teknik servisinde elektronikten anlayan birini de çalıştırmıyor ki yapsın. Parçayı gönder Koreye yenisini bekle yapıyorlar ise o iş yaş. Teknik servis kısmı zayıf bir firma olabilir mi?


    Yazılım da yayımlamışlar bu durumun yaşanmasını engellemek adına galiba ama devrenin bütünlüğünde, tasarımında da bir sorun olabilir anladığım kadarı ile. O parça olması gerekenden çok ısınıyor ve yanabiliyor ise bunun soğutma sistemi ile alakası da yoktur. O parça ısınmayacak şekilde tasarlanır zaten ki eviricinin verimi düşmesin. Enerji kaybolmasın. Belki de 12V sisteme gereğinden fazla, aşırı yüklenme olduğunda tahmin edilenden fazla güç çevirmek gerekiyor 400v dan 12v a. Yazlımla 12v ile çalışan fan motoru devrede iken aküyü şarj etmiyorlar yada devir daim motorlarına güç vermiyorlar yani bir senkronizasyon yapıyorlar anladığım kadarıyla 12v çeken cihazlar arasında ki buradaki evirici parça aşırı kullanılıp ısınmasın, hata verip yanmasın. Esasında bu tip kritik parçalar ciddi toleranslı üretilir ki tasarım gerekliliğinden çok daha fazla güç çekildiğinde bile sorun çıkartmayacak bir marjin payı kalsın. Solar güç invertörlerinde mesela 10 saniye boyunca tasarım gücünün 2 katı enerji çekebiliryorsunuz bazı markalarda sıkıntı olmadan. 10 sn sonra da sistem fazla yük sebebi ile ısınmadan kendini otomatik kapatıyor hasarlanmayı önlemek için. Buradaki devrede malesef böyle bir güvenlik önlemi almamışlar anlaşılan.


    Sistemde bu olay olduğunda, mosfet yanıyor, 12v akü şarjı sigortası atıyor ve şarj kesiliyor. Ve 12V luk akü bitene kadar araç kademeli olarak güç kaybederek gitmeye devam ediyor. 12v akü bittiğinde de araba tamamen kontrolsüz kalıyor. Yani bu arıza yanıyorken aracı sürmeye devam etmek tehlikeli bir kumar. Bu arızanın var olması çok ciddi bir sıkıntı. Eğer yazılım güncellemesi ile tamamen yok edilmez ise arabanın her an yolda bırakabilme ihtimali var demektir. İlk 1000 de olmaz 101000 de olur. Elektronik işi şans işi denir. Ama o işte biraz da işini şansa bırakan firmaların ürünleri için daha doğru olan bir önermedir.


    https://insideevs.com/features/752768/hyundai-kia-genesis-iccu-failure





  • _EUA_ kullanıcısına yanıt
    9.000 karakter Destansı yorumunuz için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssbrutality -- 8 Mart 2025; 3:12:7 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Diğer marka modeller için nedir bilmem fakat ICCU problemi EV3 için kronik bir sıkıntı değil. Bazı EV9 sahiplerinde baş gösterdi ama sonrasında çözüldü. Geçenlerde YouTube’ta bir yorum vardı. Sikayetvar sitesinde sayfalarca şikayet varmış, alacakmış da bunları okuyunca vazgeçmiş falan falan…Bakayım dedim bunlar nedir diye. Toplam 16 şikayet var EV3 yazınca çıkan. Bunların 3’ü teknik ariza. Digerleri ise Kia Connect efendim neden bizde yokmuş, arabanın burası böyleymiş falan filan…Münferit sıkıntılar illaki olur. Her markada var. Kim nereden bilsin o kişinin aracı nasıl ve hangi şartlar altında kullandığını.

    Daha detaylı kullanıcı deneyimi öğrenmek isteyenler aşağıdaki linkteki konuları inceleyebilir. EV3 başlığı altında benzer bir sıkıntı ile açılmış bir konu ben göremedim. Bu tip forumları takip etmek daha kolay oluyor. Buradaki gibi herkes farklı bir hususu aynı sayfa altında söyleyince bütünlük falan kalmıyor.



    Bu arada araç İngilterede yılın otomobili seçilmiş.

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    Car of The Year da seçilirdi de Renault 5 in ikonik tasarım söylemleri birinci olmasını sağladı. Yoksa gerek kalite gerekse kullanışlılık adına EV3’ün çok gerisinde bir araçtı. Bizzat incelediğim için böyle rahat yazıyorum. İlk bakışta gözükmeyen yerlerdeki durum ve iç mekan hakkında birkaç fotoğraf paylaşayım istedim.

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    KİA EV3 DENEYİMLER,KULLANICI YORUMLARI

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Dışarıdaki parlak siyah kısımları çok kafaya takanlar için ppf kaplama kesin çözüm. Parlak olup çizilmeye karşı hassas mu olsun yoksa mat olup zamanla güneşte solsun mu siz karar verin. Corsa aracımdan biliyorum. Mat siyah plastiklerinin birçok yeri gri renkte şu an.

    Peki kaplansa ortalama fiyat ne tutar? Kaliteli bir yerde, kaliteli malzeme kullanılarak yapılan işlemdeki ortalama fiyatlar şu şekilde;

    Olabilecek bütün PianoBlack aksamlar + Ön Farlar : 25.000 TL

    Ön tampon, kaput, farlar ve bütün Pianoblack aksamlar : 40.000 TL

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ssbrutality S kullanıcısına yanıt
    Hocam sağolsun bizi elektronik devre elemanları dersine geri götürdü 😊

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Öncelikle herkese merhaba. Kia EV3'te arabayı belirlediğimiz saatte çalıştırma ve iç sıcaklığını ayarlama özelliği var mı? Varsa, bu işlemi yapabilmek için aracın şarja takılı olması gerekiyor mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.