Şimdi Ara

Kendi LPG ayarını kendi yapmak (75. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.710
Cevap
58
Favori
309.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar pl2303hx aracıyla Atiker Mikrofast Ecu ya bağlanamıyorum. Yazılım olarak uyumsuzluktan dolayı aygıtı görmeme durumu olabilir mi?
  • FT232RL modülü ile sorunsuz bağlandım arkadaşlar. MicroFast kullananlar Pl2303hx ile zaman kaybetmesinler.
  • Merhaba arkadaşlar. Aracım 98 model Volvo v40 1.8 atmosferik motor. aracı alalı 3 ay oldu. Üzerinde Atikerin fast sistemi var. Aracı ilk aldığımızda LPG'ci ecu yeni yazılım kabul etmiyor eski ön ayarlarını kullandım yine dedi. Yani yeni bir şey yapmadı. Kısacası işine gelmedi.

    Şimdi bir kablo aldım ve sistemi güncelleyip ince ayar yapmak istiyorum. Kablo ve yazılım geldiğinde nasıl bir yol izlemeliyim? Yedek aldıktan sonra yazılım güncellenirse aldığım yedeği geri mi yükleyeceğim yoksa ayarları tek tek mi yapacağım. Yardımcı olursanız çok sevinirim.

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • Arkadaşlar obd cihazı ile aracın verilerine baktım. Durum bu şekilde. İlk bakışta LTFT yüksekliği göze çarpıyor. Bu rakamları nasıl yorumlamalıyız. Aracın yakıt tüketimi fazla. Bu şikayet ile servise gittim tekrar kalibrasyon yaptılar ama araç çekişten düştü ve yakıt sarfiyatında da önemli bir iyileşme olmadı. Araçta Atiker Mikrofast sistemi var. Bakan elemanlar yol testine pek yanaşmıyor AFR ayarı yapan da yok. Bu sebeple ayar kablomu yaptım ve ayarları kendim yapmaya çalışacağım.

    Nissan Almera 1.8 114 bg. Otomatik. Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • 1461 1 kullanıcısına yanıt
    benzinde fakir, lpgde daha da fakir gözüküyor. benzindeki durumu stabil hale getirmek gerekli. yalnız obd veriniz çok anlaşılır durmuyor, bir süre benzinde kullanım sonrası ltft kontrol etmek daha sağlıklı sonuç verir bence.
  • 1461 1 kullanıcısına yanıt
    lpg de harita üzerinde ltft + stft kadar artış yapın, fakir kalmış araç, lpg de araç benzinde yaktığının %20 fazla yakması gerekir
    hız 85 devir 2000 de gaz yetiştirememiş
    ltft + stft -+10 içerisinde olmalı nekadar düşük olursa okadar iyi ama ltft hemen düşmez haritayı biraz yükseltip bir müddet kullanın sonra yeniden ltft yi kontrol edin, bir seferde tutturamazsınız bir kaç kere ayar yapmanız gerekir, bu ayarı yapabilirseniz afr ye gerek kalmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 2 Nisan 2020; 9:52:31 >
  • 1461 1 kullanıcısına yanıt
    Siz cok yakiyor diyerek lpg ayari yaptirirsaniz lpg ustasi haritayi kisar.Haritayi kistigi icin arac yetersiz lpgden dolayi ltft stft degerlerini lpgde yukseltmis.Aracinizi bor sure benzinde kullanip benzindeki ltft stft degerlerini tekrar kaydedip buraya yukleyin.Suanki fotohrafta aracinizin benzindeki ltft stft degerleri cok iyi degil gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dndd

    lpg de harita üzerinde ltft + stft kadar artış yapın, fakir kalmış araç, lpg de araç benzinde yaktığının %20 fazla yakması gerekir
    hız 85 devir 2000 de gaz yetiştirememiş
    ltft + stft -+10 içerisinde olmalı nekadar düşük olursa okadar iyi ama ltft hemen düşmez haritayı biraz yükseltip bir müddet kullanın sonra yeniden ltft yi kontrol edin, bir seferde tutturamazsınız bir kaç kere ayar yapmanız gerekir, bu ayarı yapabilirseniz afr ye gerek kalmaz
    Teşekkür ederim. LPG yi kapatıp bir süre benzin de kullanmaya başladım. Yaklaşık 50 km oldu. LTFT 8 ila 6.3 STFT -1.8 ila -3,8 arası geziniyor 80-90 km sabit hızda. Aracın orjinal benzin enjeksiyon sürelerinin default olması için ne kadar benzin de kullanmak gerekiyor? Yanlış anlamadıysam bozuk lpg ayarı benzin enjeksiyon sürelerini bozuyor ve bozuk parametreler baz alınarak yapılan lpg ayarı da işi kısır döngüye sokuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Siz cok yakiyor diyerek lpg ayari yaptirirsaniz lpg ustasi haritayi kisar.Haritayi kistigi icin arac yetersiz lpgden dolayi ltft stft degerlerini lpgde yukseltmis.Aracinizi bor sure benzinde kullanip benzindeki ltft stft degerlerini tekrar kaydedip buraya yukleyin.Suanki fotohrafta aracinizin benzindeki ltft stft degerleri cok iyi degil gibi
    Teşekkür ederim. Dediğiniz gibi bir durum var sanırım. Bir süre benzin de kullanacağım. Gelişmeleri paylaşırım.
  • 1461 1 kullanıcısına yanıt
    Çok atıp tutmayayım ama bence benzinde kullanmaya gerek yok, lpg map kısmını artırmanız daha önemli
    benzinde kullanırken araç ltft yi düşürmek için stft yi ekside çalıştıracak yani enjektörlerin açık kalma süresini azaltacak ltft normale dönene kadar, yeterince benzinde kullandığımızı nasıl anlarız, ltft stft sıfıra yaklaşınca enjektör süreleri düzelmiş diyebiliriz
    Araç lpg de fakir kalınca aracın kendi beyni gelen yakıtı artırmak için enjektör sürsini artırıyor ama yakıt artmıyor beyin de enjektör süresini daha çok artırıyor, neoldu enjektör süreleri uzadı, ama bu bozuk enjektör süresinin kısır döngü oluşturmasının nedeni lpg ye sadece otomatik kalibrasyon yapılması, siz harita üzerinde manuel oynama yaparsanız kısır döngü olmaz
    Yalnız şimdi benzinde kullandığınız için ltft stft normale dönecek, lpg haritasını neye göre ayarlayacaksınız, o yüzden önce lpg map düzeltmesi yapmak daha mantıklıydı
    Eğer benzinde kullanmaya devam edit ltftyi normale getirirseniz lpg ye otomatik kalibrasyon yapıp bir kaç gün ltft stft yi takip edip toplamı kadar map güncellemesi yapın
    Manual map ayarı çok önemli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 3 Nisan 2020; 12:20:11 >




  • dndd D kullanıcısına yanıt
    Burada eklemeyi unuttuğum birşey daha var, eğer uzun süre lpg de fakir kalmışsa araç, ltft değeri çok fazla yükselmiş olabilir, buradan map değerini ltft kadar yükseltmek hata olabilir, lpg ayarını fazla açmış olabiliriz, araç bu kez de zenginde çalışmaya başlar
    O halde ne yapmalıyız, bir elm327 ile ltft ve stft yi ara sıra kontrol edip duruma göre lpg map ayarını yenilemeliyiz, optimum ayarı bir seferde tutturmak mümkün olmayabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 7 Nisan 2020; 13:45:7 >
  • Tekrar merhaba arkadaşlar.

    150 km benzin ile yol aldıktan sonraki LTFT ve STFT değerlerini aşağıda paylaşıyorum. 8'in üzerinde değer görmedim. Sanki herşey daha bir yerli yerine oturmuş gibi. Bu değerler düz yolda ve yaklaşık 15 dk lık bir seyahat esnasında kaydedildi. Bu şekilde araç normal enjeksiyon standartlarına geri dönmüş oluyor mu?
    Yorumlayabilirseniz memnun olurum. Şimdi sıra LPG sürecinde... Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1461

    Tekrar merhaba arkadaşlar.

    150 km benzin ile yol aldıktan sonraki LTFT ve STFT değerlerini aşağıda paylaşıyorum. 8'in üzerinde değer görmedim. Sanki herşey daha bir yerli yerine oturmuş gibi. Bu değerler düz yolda ve yaklaşık 15 dk lık bir seyahat esnasında kaydedildi. Bu şekilde araç normal enjeksiyon standartlarına geri dönmüş oluyor mu?
    Yorumlayabilirseniz memnun olurum. Şimdi sıra LPG sürecinde... Kendi LPG ayarını kendi yapmak
    hocam bu kaydı nasıl aldınız?




  • Torque uygulaması içinde log kaydı yaptım. Sonra bu log kayıtlarını excel formatına dönüştürüp excel de düzenledim.
  • Son yaptığım kalibrasyon sonrası görülen map değerleri şu şekilde. Birinci resimde benzin enjeksiyon süresi ikinci resimde ise lpg enjeksiyon süresi ile kayıt aldığım LTFT STFT değer toplamları yer alıyor.

    Şu durumda Map'ı yorumlarsak mesala LTFT+STFT = -15 için Map değerlerini % olarak azaltmak mı yoksa artırmak mı gerekiyor? Bir de genel olarak ilgili satırın tümü seçilip yeni değer hepsine atanıyor. Mantıken sütun olarak mesela 2000 devri aşağı doğru seçip bütün enjeksiyon sürelerine göre düzeltme değeri girmek gerekmez mi?

    Bir de kalibrasyon esnasında 1.86 basınç değerine çıkıp sonra tekrar 1.10 a iniyor bu durum normal midir?

     Kendi LPG ayarını kendi yapmak Kendi LPG ayarını kendi yapmak




  • Arkadaşlar bir sorum var:
    Ltf 10
    Stf - 5
    İkisinin toplamı +5... Bu değerleri sıfıra yaklaştırmak için ilgili satıra +5 mi - 5 mi değer girmek gerekir.
  • meddah58 kullanıcısına yanıt
    +5
    Ama stf anlıkdır her devirde-yükte değişir
  • 1461 1 kullanıcısına yanıt
    Benzinde kullanıp kalibrasyon yapmışsınız stft ye göre değer verin, bir müddet kullanıp ltft yi gözlemleyin eğer artar yada azalırsa yeniden haritayı ayarlamak lazım, haritayı komple sütun yada satır yada her kutuyu tektek değerleyebilirsiniz stft nin durumuna göre her devir/ms de değiştirmek gerekebilir
    Haritada noktanın olduğu yere stft kadar ayar yapmalısınız
    Aslında haritanıza baktım da sayıları komple sağa ve aşağı doğru 1 rer veya 2 şer aritmetik artacak şekilde yeniden düzenleyebilirsiniz, örneğin 500 devir 3.5 ms da bozulmuş orayı düzeltebilirsiniz
    Sağa doğru 3000 devire kadar aşağı doğru 6ms ye kadar sabit kalmış doğrusu buda olabilir tabi
    Dediğim gibi -15 demek çok zenginde kalmış zaten 235 den 2 şer veya birer aritmetik artacak şekilde bir harita ayarlayıp stft yi gözlemleyebilirsiniz
    Örneğin 6ms den sonra çok düşmüş rampalarda yükte gaz yetersiz gelebilir gelmeyedebilir tabi stft önemli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 3 Haziran 2020; 18:5:46 >




  • dndd D kullanıcısına yanıt
    Cvp için teşekkür ederim Peki bu değeri tüm satıra mi yoksa sadece topun olduğu noktaya mi vermek gerekir
  • meddah58 kullanıcısına yanıt
    Stft anlıktır topun olduğu noktaya vermek gerekir ama genellikle satır ve sütun değerleri birbirine benzer olduğu için hepsi aynı miktarda artırılıp azaltılır
  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.